Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Maar dat is geen inschattingsfout.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.
Jij maakt nu een conclusie op basis van een aanname
en die burgemeester zegt- waarschijnlijk-quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
En dus dood door schuld AANNAMEquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
Geen idee, is dat zo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?
Jup.quote:
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup.
De burgemeester stelde namelijk vrij snel dat het zou gaan om 2 doden.
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:55 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..
Vond op zich dat hij het al wel heel goed heeft gereageerd
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef p1no het volgende:
Hier iemand die aangeeft dat hij niet met een rupskraan over het spoor mag rijden.
https://twitter.com/MartinNorge/status/702138387495591938
Niet vergezocht dus dat met een rupsband over het spoor rijden riskanter is dan met wielen.
Voortaan toch maar even bellen met de spoorwegbeheerder..
eensquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.
De beste man zou natuurlijk onzin kunnen verkopen dat hij het niet mag, ik zou alleen niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Dan had de trein zeker moeten remmen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Moet er wel op de juiste plek een sein staan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan had de trein zeker moeten remmen.
Het zal ook wel uitmaken of the rupsen van rubber of metaal zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Ik kan je geruststellen, die zijn het niet. Tenzij er nog eentje lurkt die niet in het treinentopic komt, maar dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:21 schreef Geralt het volgende:
Op FOK! zitten ook een paar machinisten. Is daar al iets van vernomen? Dus dat die het niet zijn bedoel ik dan?
Niet dat het dan minder erg is als het iemand anders is verder ofzo hoor, maar ik vroeg het me ineens af
Nee hoor. Maar jij roept blind zonder daadwerkelijk te Hebben gelezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want jij weet het, expert.
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?
Aannames.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
quote:Met 1 km/h leg je iedere 3 seconden 1 meter af (iets meer). Stel dat de achterkant van de hoogwerker 10 meter af moet leggen, vanwege de rupsbanden of wat dan ook. Dan ben je een halve minuut bezig. Ik snap echt niet hoe dat fout kan gaan. Kan me niet voorstellen dat er iedere 30 seconden een trein voorbij komt
En de tijd tussen tingeling en trein is ook iets van dertig seconden.quote:
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |