Volgens mij is het juist een vrij korte trein.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Naar verluid is het de Ilse de Lange trein..
Verdomme, daar ging mijn theequote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist een vrij korte trein.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist een vrij korte trein.
Om 13:05:17 maakte ik de onderstaande foto vanuit Goor:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:05 schreef spijkerbroek het volgende:
"Het kleine vliegtuigje dat rondcirkelde is overigens.. weg."
"De politie had grote moeite bij de aanhouding"quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:03 schreef VMSDKR het volgende:
Lol die burgemeester.
"De hoogwerker is aangehouden door de politie voor nader onderzoek."
Die treindienstleiders zien je aankomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:45 schreef nanuk het volgende:
[..]
Een belletje naar de verkeerscentrale is niet ingewikkeld. Het zou mij niet verbazen als dat opeens regel gaat worden. Of zelfs wet.
edit: Op het water is dat al heel vaak zo dat je een 'beweging' moet aanmelden.
Dat. Als je niet zeker van je zaak bent bij een overweg, moet je omrijden naar een tunnel of viaduct. Veiligheid staat voorop.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:09 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Die treindienstleiders zien je aankomen.
De NS is geen partij in dezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:23 schreef de_boswachter het volgende:
Lekkere afstemming tussen de partij die de werkzaamheden uitvoerde en de NS
Waarschijnlijk gewoon geen communicatie onderling plaatsgevonden. Welke droeftoeter gaat nou met een hoogwerker een spoor oversteken zonder controle
Mooi hè van die blind roepers. ..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De NS is geen partij in dezen.
En er waren geen werkzaamheden aan het spoor.
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhauptquote:De berijder van de hoogwerker is aangehouden. Hij heeft zichzelf net op tijd in veiligheid weten te brengen. Hij sprong van twee à drie meter hoogte naar beneden toen hij de trein zag naderen. Hij is lichamelijk ongedeerd maar "afschuwelijk geschrokken".
Oversteken, denk ik.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Doe niet zo dramatisch, zo hoog is 2 a 3 meter niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht?
Arriva dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De NS is geen partij in dezen.
En er waren geen werkzaamheden aan het spoor.
Ja want jij weet het, expert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:38 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mooi hè van die blind roepers. ..
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Op die manier kun je een hoogwerker bedienen, dus zo onlogisch is het niet dat hij er op stond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:45 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wat een ongelovelijk vaag verhaal. Wie gaat er nou een spoorweg oversteken met een hoogwerker met het bakje ook nog 2 a 3 meter in de lucht? Wat deed die hoogwerker daar uberhaupt
Ja dat leek mij dus ook, vandaar dat ik het een vaag verhaal vond.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Neequote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
tuurlijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
[..]
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee of zoals hierbovenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:53 schreef Messina het volgende:
Bovenleiding hangt op zo'n 5,50m hoogte
Ik mag toch hopen dat de bovenleidingen hoger hangen dan 2/3m, anders heeft menig bouwvakkersbusje een probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef Starm het volgende:
Hoe kan dat überhaupt, dan komt het bakje tegen de bovenleidingen aan van het spoor?
Ooit wel eens met de trein gereisd? En kon je de bovenleiding aanraken als je op het perron stond? Nou dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee of zoals hierboven
Eens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat is iets duidelijker dan een simpele nee of zoals hierboven
Ik heb nog nooit met een hoogwerker op het perron gestaan. Jij?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ooit wel eens met de trein gereisd? En kon je de bovenleiding aanraken als je op het perron stond? Nou dan.
man man man dom volk
Je zou er maar naast wonen. Krijg je ook wel een hartverzakking.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef ACT-F het volgende:
Op deze foto zie je dat de dwarsliggers helemaal verschoven zijn:
[ afbeelding ]
Dat zou ook hele aparte treinen opleveren, treinen waar je in moet kruipen en in ligt tijdens de reis .quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de bovenleidingen hoger hangen dan 2/3m, anders heeft menig bouwvakkersbusje een probleem.
Laat staan de landbouwvoertuigen die daar vast ook wel zullen rijden en oversteken.
Dat paard bovenin heeft alles zien gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:44 schreef ACT-F het volgende:
Op deze foto zie je dat de dwarsliggers helemaal verschoven zijn:
[ afbeelding ]
Of kindertjes op die trampoline bij de boerderij, 100m verderopquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Je zou er maar naast wonen. Krijg je ook wel een hartverzakking.
Ik voorzie een jaarlijkse herdenking bij Het Paard Dat Alles Zag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:06 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Dat paard bovenin heeft alles zien gebeuren.
Ik wil liever een politieonderzoek naar dat paard, kijk hem staan dan...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik voorzie een jaarlijkse herdenking bij Het Paard Dat Alles Zag.
Waarom is dat fijn dan? Die zal dat ook wel niet met opzet gedaan hebben. Als hij gewoon overgestoken is terwijl de slagbomen open waren en hem er niet op tijd weer vanaf kreeg toen ze dichtgingen kon hij er ook niet veel aan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik las dat de kraanmachinist al vastzit. Toch fijn dat dat soort dingen in sommige situaties wel snel kan.
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
Mooi zooitje.
Ik las dat de kraanmachinist al vastzit. Toch fijn dat dat soort dingen in sommige situaties wel snel kan.
Mirakel dat er maar één dode is gevallen trouwens.
Het lijkt me voor de nabestaanden van de dode machinist toch wel prettig, denk je niet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.
Ik denk dat die ook wel kunnen begrijpen dat die man het niet expres deed. Of dat ze daar nu helemaal niet aan denken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de nabestaanden van de dode machinist toch wel prettig, denk je niet?
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik denk dat die ook wel kunnen begrijpen dat die man het niet expres deed.
Geen idee, ik kan niet in hun hoofd kijken.quote:Of dat ze daar nu helemaal niet aan denken.
Dood door schuld; kan iedereen overkomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.
Ik las ook ergens dat het een vrouw is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou echt, levensgevaarlijk zo'n kerel, meteen vastzetten.
Dood door schuld heet dat. Niet opzettelijk, wel strafbaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar volgens de burgemeester heeft de kraanmachinist een inschattingsfout gemaakt, waarmee hij de dood van de treinmachinist heeft veroorzaakt.
[..]
Geen verrassing.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik las ook ergens dat het een vrouw is.
NOH!quote:
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dood door schuld; kan iedereen overkomen.
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:24 schreef VMSDKR het volgende:
Tja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. En nu eentje met dodelijke afloop.
Ik denk niet dat zo iemand vervolgd wordt.
Wat is je punt? juist daarom is er een 'dood door schuld'. Juist omdat je een professional bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De man is een professional. Volgens mij wordt ie betaald om met een hoog ding onder lage dingen door te rijden, dus dit valt niet onder 'kan iedereen overkomen'. Het is zijn taak om te zorgen dat dit niet gebeurt.
Vrouw, ook goed.
Dat gebeurt zo vaak in het verkeer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een dooie meer of minder, maakt het uit. Kan gebeuren.
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?quote:
Waar zeg ik dat het niet erg is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, gelukkig maar. Dan is het minder erg. Bel jij zijn vrouw even om het door te geven?
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Ja, maar beantwoord de vraag eens?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.quote:
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooral als hij heeft gewacht tot de andere trein weg was.
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een bestuurder van een bijzonder voertuig, een hoogwerker bijvoorbeeld, heeft een grotere inspanningsverplichting dan een gewone chauffeur. Vanwege zijn professionaliteit en vanwege het voertuig dat hij bestuurt.
Het is niet relativeren het is een constatering. Dood door schuld is vreselijk voor zowel de nabestaanden als de mensen die het overkomt. Er was laatst een documentaire gemaakt over personen die een dodelijk ongeluk hebben veroorzaakt. Ik ken verhalen van mensen die op het politiebureau niet meer op hun benen konden staan toen ze gehoord hadden wat ze gedaan hadden. Een klapband en het kan verkeerd aflopen. Soms zijn er omstandigheden waar je niks aan kan doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Het is goed dat hij vastzit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te zeggen? Het is moord?
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je relativeert het door te zeggen dat het zo vaak gebeurt. Dat maakt dit toch niet minder erg? Dat maakt toch niet dat we hier gewoon onze schouders op kunnen halen omdat die kraanman misschien wel goed zijn best heeft gedaan? Er is een dode gevallen door zijn kraan, klaar.
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar het is de vraag of je dat de man kan aanrekenen?
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijkt mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiëren (bellen) of het kan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Precies, kun je stellen dat hij had moeten weten dat er zeer spoedig nog een trein zou aankomen. Of kun je stellen dat hij had kunnen weten dat na het dalen van de spoorbomen er onvoldoende tijd was tot de trein bij de overgang was.
En als de remmen kapot zijn gegaan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mag het OM uitzoeken. Feit is dat een hoogwerker wel voor een spoorwegovergang kan remmen, en een trein niet.
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Maar waarom zou je met een hoogwerker voor een overgang remmen als je geen trein ziet en de slagbomen omhoog zijn.
Is dat een feit, een verklaring van een ooggetuige, of een aanname? Zolang we de feiten niet weten, valt er eigenlijk bar weinig te concluderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Feit is ook dat de spoorbomen open waren en hij had gewacht tot de vorige trein voorbij was.
De machinist heeft een inschattingsfout gemaakt, aldus het bevoegde gezag (de burgemeester).quote:
Misschien heeft hij gewacht tot de bomen weer open gingen en de lichten uit waren en meteen begonnen aan de oversteek..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:35 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dit dus, hij heeft gewacht op de trein, WAAROM wist hij dan niet dat er nog een trein kwam volgens de dienstregeling? Lijk mij inderdaad dat al je bijna een minuut nodig hebt om een punt te passeren dat je dan 'even' moet verifiëren (bellen) of het kan.
Als het blijkt dat de bomen openstonden dan kan er redelijkerwijs worden aangetoond dat hij voldoende rekening heeft gehouden met de situatie. Vreselijk ongeval dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat je hoger bent dan de bovenleiding, omdat je langer de tijd nodig hebt dan een gewone auto, omdat de overweg op een bult ligt? Volgens mij wordt zo iemand betaald om daar rekening mee te houden.
Hangt er vanaf of dat apparaat in normale tijd een spoorwegovergang kan oversteken. Kennelijk niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als het blijkt dat de bomen openstonden dan kan er redelijkerwijs worden aangetoond dat hij voldoende rekening heeft gehouden met de situatie. Vreselijk ongeval dus.
De machinist van de hoogwerker bedoel je dan, neem ik aan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De machinist heeft een inschattingsfout gemaakt, aldus het bevoegde gezag (de burgemeester).
Natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De machinist van de hoogwerker bedoel je dan, neem ik aan.
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien heeft hij gewacht tot de bomen weer open gingen en de lichten uit waren en meteen begonnen aan de oversteek..
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of dat apparaat in normale tijd een spoorwegovergang kan oversteken. Kennelijk niet.
Is dat een feit? Of een aanname?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.
Op een aanhanger misschien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.
Staat in het begin van de draad, mogelijk in de OPquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat een feit? Of een aanname?
Goed zo.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat een feit? Of een aanname?
Maar ze rijden niet dagelijks een trein uit het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kennelijk wel want zulke apparaten steken dagelijks een treinovergang over.
En hoe zou dat nou komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ze rijden niet dagelijks een trein uit het spoor.
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?quote:
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de rest beter oplet of weet waar ze mee rijden?
Maar dat is geen inschattingsfout.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, simpelweg omdat het goed gaat. Als ik met mijn auto een probleem heb precies op de overgang heb ik ook een probleem.
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
het is ook nog niet zeker of die gemaakt is.
Jij maakt nu een conclusie op basis van een aanname
en die burgemeester zegt- waarschijnlijk-quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
En dus dood door schuld AANNAMEquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat is geen inschattingsfout.
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, op basis van de verklaring van de burgemeester.
Geen idee, is dat zo?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die heeft al eerder zn verklaring moeten aanpassen?
Jup.quote:
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jup.
De burgemeester stelde namelijk vrij snel dat het zou gaan om 2 doden.
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:55 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
mja die man is burgemeester van een dorpje waar nooit wat gebeurd..
Vond op zich dat hij het al wel heel goed heeft gereageerd
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef p1no het volgende:
Hier iemand die aangeeft dat hij niet met een rupskraan over het spoor mag rijden.
https://twitter.com/MartinNorge/status/702138387495591938
Niet vergezocht dus dat met een rupsband over het spoor rijden riskanter is dan met wielen.
Voortaan toch maar even bellen met de spoorwegbeheerder..
eensquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik neem die man ook niks kwalijk, maar ook de burgemeester heeft heus niet alle feiten op een rij. Dat moet allemaal blijken uit de onderzoeken.
De beste man zou natuurlijk onzin kunnen verkopen dat hij het niet mag, ik zou alleen niet weten waarom.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:59 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik kan nergens vinden dat het niet mag; nu wel dat het wordt ontmoedigd door bedrijven.
Dan had de trein zeker moeten remmen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Moet er wel op de juiste plek een sein staan natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan had de trein zeker moeten remmen.
Het zal ook wel uitmaken of the rupsen van rubber of metaal zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
Ik kan je geruststellen, die zijn het niet. Tenzij er nog eentje lurkt die niet in het treinentopic komt, maar dat denk ik niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:21 schreef Geralt het volgende:
Op FOK! zitten ook een paar machinisten. Is daar al iets van vernomen? Dus dat die het niet zijn bedoel ik dan?
Niet dat het dan minder erg is als het iemand anders is verder ofzo hoor, maar ik vroeg het me ineens af
Nee hoor. Maar jij roept blind zonder daadwerkelijk te Hebben gelezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja want jij weet het, expert.
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Of omdat bij andere overgangen de tijd van dalen slagboom tot naderen trein wel voldoende is?
Aannames.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
quote:Met 1 km/h leg je iedere 3 seconden 1 meter af (iets meer). Stel dat de achterkant van de hoogwerker 10 meter af moet leggen, vanwege de rupsbanden of wat dan ook. Dan ben je een halve minuut bezig. Ik snap echt niet hoe dat fout kan gaan. Kan me niet voorstellen dat er iedere 30 seconden een trein voorbij komt
En de tijd tussen tingeling en trein is ook iets van dertig seconden.quote:
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat de bestuurder van de hoogwerker een tikje ongeduldig werd na eerst minutenlang te hebben gewacht op de eerste trein. Dus wellicht: bomen omhoog, vlug oversteken voordat de volgende trein komt. Dan heeft hij/zij mogelijk niet gewacht 'tot het rode licht gedoofd is', en is dat de inschattingsfout waar men het over heeft.
Dit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het is in elk geval ongewenst, want je kan een seinstoring (eigenlijk een bezetspoormelding) veroorzaken.
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:22 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Tussen het eerste alarm en het passeren van de trein zit hier maar 20 seconden. Het kan dus best weinig zijn.
Maar als die hoogwerker inclusief arm 20 meter lang is en de arm rijdt eerst moet je dus 30 meter afleggen voor het spoor vrij is van het zware deel. De maximumsnelheid van dat ding is 1km/h maar hij kwam uit stilstand en moest een bocht om. Halveer daarom de snelheid en je zit al op een dikke 3 minuten.quote:
Waar heb je die norm gevonden?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:28 schreef Cherna het volgende:
Overwegen de grootste bron van ellende. Gelukkig worden een hoop overwegen gesaneerd. Dat kan niet snel genoeg gaan.
ja klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
woow die 23 seconden zijn best snel voorbij.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
23 seconden. En ik heb de norm even opgezocht: dat is precies de minimumtijd voor enkelspoor.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het vooral de weggebruikers die niet met overwegen om kunnen gaan.
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Aannames.
Overigens is er altijd een minumumtijd tussen het activeren van de overweg en het passeren van een trein. Er kunnen lokaal verschillen tussen zitten, maar nooit naar de kortere kant.
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:24 schreef -0- het volgende:
[..]
Het is enkelspoor dus de kans dat er nog een trein kwam in de tijd dat het rode licht nog brandde is wel erg klein, anders is er iets heel vreemds gebeurd op het spoor.
Goddank zat de trein niet stampvol.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:52 schreef Cherna het volgende:
Je kunt als machinst van een trein niets doen dan hopen dat het goed afloopt als je dit voor je neus zo plots opduikt. Nu is het de machinist van de trein erg genoeg fataal geworden. Sterkte aan de nabestaanden. Vreselijk drama met de nodige gewonden ook nog.
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dsn nig ben je verplicht te wachten tot het rode licht gedoofd is. Misschien waren de bomen in die tijd alweer naar beneden gegaan.
Maar dat zal allemaal wel onderzocht worden, neem ik aan.
tegenovergestelde richting bedoel je dan toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:58 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja, en waar zou die trein in de tijd tussen de vorige trein en het omhoog gaan van de bomen vandaan moeten komen?
Oh nee sorry. Het waren speculaties.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Man, ik neem niks aan. Leer lezen. Ik zeg toch niet dat dit het geval is, maar dat het zou kunnen.
Ik heb zo mijn bronnen.quote:
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:29 schreef Ticootje het volgende:
Indien iemand het risico niet kende of behoorde te kennen, of zich voldoende heeft ingespannen om het risico af te wenden, is er geen schuld, en zal er dus ook geen dood door schuld zijn.
Iemand die de spoorbaan oversteekt terwijl de slagbomen open zijn? Hoeveel had hij / zij zich dan nog moeten inspannen of de oversteek mogelijk was?
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Wat ik begrijp uit de NOS-Journaals is dat de hoogwerker bestemd was voor het snoeien van bomen. Het is me niet helemaal duidelijk of de man op de kraan nu machinist of hovenier was.
Cursus hoogwerker volstaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat het in een opleiding tot kraanmachinist word behandeld.
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beiden wrs. Om een hoogwerker te mogen gebruiken moet je een cursus doen van 1 dag.
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
Had ie kennelijk toch niet zo goed opgelet op zijn cursus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Cursus hoogwerker volstaat.
Wat ik lees is dat-ie te weinig tijd had om het spoor over te komen.
Ik heb zo het idee dat hij vond dat hij lang genoeg had gewacht.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:38 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ja, maar volgens het spoorboekje kwam er binnen een paar minuten nog een trein. Hij had voor de eerste trein ook al staan wachten terwijl de bomen nog open waren.
wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
want er gebeuren dagelijks /wekelijks dodelijke ongelukken met die dingen ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Hmm 1 dag? Als dat zo is dan word dit compleet onderschat.
De bediening neem ik aan. Maar de regels die gelden op de openbare weg, Het onderhoud, gewicht. Enfin de laatste tijd komt het wel vaker voor dan het werken met hijswerktuigen compleet mis gaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah zo spannend is het niet hoor een hoogwerker bedienen en door ervaring leer je het, zeg maar. Alleen hij rijdt stapvoets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |