Lees in bron het live-verslag van vanochtendquote:Rond negen uur vanmorgen is bij Dalfsen een trein ontspoord; hierbij is de machinist om het leven gekomen. Op de spoorwegovergang bij het Lage Veld is de trein van Zwolle richting Coevorden op een hoogwerker geknald. De trein is op zijn zij in het weiland naast de spoorlijn beland.
Komt niet uit Drenthe/Overijssel.quote:
O, er is een thema.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Komt niet uit Drenthe/Overijssel.
Yup.quote:
Lekkere nieuwsberichten dan ook weer, ik kreeg dit van de Stentor..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
Kijk naar het aantal rupsgeleiders. Ik had ook al gekeken maar de hoogwerker met hetzelfde aantal rupsgeleiders en een zwarte telescoop staat niet op de foto's
Gratis moshpitquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:39 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:38:36‘Mensen vlogen door de lucht’, aldus een ooggetuige van treinramp #Dalfsen - VIDEO https://t.co/F5oRcmPNbd https://t.co/GFRe8wz0rn reageer retweet
quote:
quote:Namenlijst[bewerken]
Onderstaande namen worden gebruikt voor de treinstellen die rijden op de Vechtdallijnen.[17]
10411: Krishnamurti 2/6
10412: Herman Brood 2/6
10413: Jannes 2/6
10514: Johan Rudolph Thorbecke 2/8
10515: Harry Muskee 2/8
10516: Daniël Lohues 2/8
10517: War Child 2/8
10518: Willem Jan Baron van Dedem 2/8
10519: Jeroen Krabbé 2/8
10520: Ilse DeLange 2/8
10521: Relus ter Beek 2/8
10522: Roelof Zegering Hadders 2/8
10523: Mien Ruys 2/8
10524: Jaap en Aleid Rensen 2/8
Het zal geen pruts hoogwerkertje zijn geweestquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Lekkere nieuwsberichten dan ook weer, ik kreeg dit van de Stentor..
twitter:Kranten_en_RTV twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:44:24Metro | Ooggetuige Dalfsen zag machinist hoogwerker springen https://t.co/s9dAe2NjSI reageer retweet
Op tijd eruit gesprongen dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:46 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
twitter:Kranten_en_RTV twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 10:44:24Metro | Ooggetuige Dalfsen zag machinist hoogwerker springen https://t.co/s9dAe2NjSI reageer retweet
En ook wel veel meer, de middelmaten van 23meter zitten daar al boven, ik heb ook wel met dit type gereden van 43meter, die wogen over de 20 ton.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Een hoogwerker kan wel 12.000 kilo wegen.
We zouden dus wel mogen stellen dat jij een hoogwerkerexpert bent.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En ook wel veel meer, de middelmaten van 23meter zitten daar al boven, ik heb ook wel met dit type gereden van 43meter, die wogen over de 20 ton.
Geen expert, maar heb jaren bijna dagelijks met vele types gewerkt en heb de papieren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
We zouden dus wel mogen stellen dat jij een hoogwerkerexpert bent.
http://www.destentor.nl/r(...)uk-dalfsen-1.5754319quote:10:44 u. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio IJsselland laat weten dat de identiteit van de overledene nog niet bekend is. Er zijn twee gewonden naar Isala Klinieken overgebracht. En er zijn vier mensen ter plekke medisch onderzocht en die waren zodanig licht gewond dat zij per bus naar hun bestemming konden. Er zouden meer mensen in de trein gezeten hebben, maar die zouden op eigen gelegenheid vertrokken zijn.
Geen idee, dat kan ik niet goed lezen want hij ligt op z'n kant, maar er lijken 2 korte en dan een langer woord op te staan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En wie van die was betrokken bij dit ongeluk?
Edit: foutje.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:54 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En wie van die was betrokken bij dit ongeluk?
Hoe zwaar is zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:59 schreef hottentot het volgende:
Nog even opnieuw gekeken, maar gezien de zwarte telescoop en het aantal rupsgeleiders moet het wel de RT27D zijn geweest, enige die overeenkomt.
http://www.brinkkraanverhuur.nl/rups-telescoophoogwerkers
Staat in de pdf...quote:
8 niet 6quote:
Net zo zwaar als 17 nieuwe VW polo'squote:
Dat is dan een zwaar apparaat. Heb jij hier ook mee gewerkt?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net zo zwaar als 17 nieuwe VW polo's
Nou, de hoogwerker staat er ook niet meer fris en fruitig bij...quote:
Soortgelijke dingen en kleiner en groter, wij huurden nooit bij van den brink.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:04 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Dat is dan een zwaar apparaat. Heb jij hier ook mee gewerkt?
Zo'n trein knalt ook aardig door, gelijkspel dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, de hoogwerker staat er ook niet meer fris en fruitig bij...
twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
Spanning ende sensatie!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[ afbeelding ]twitter:rtvoostlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 11:03:49Een vliegtuigje cirkelt boven de plek van het ongeval. Onbekend is wie er in zit. #dalfsen #rtvoost https://t.co/1CS83A8J7G reageer retweet
Wat als het een drone is?quote:
Precies!quote:
Nee normaal niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maar even serieus, doet zo'n hoogwerker er werkelijk tien minuten over om over te steken?
Nee, seconde of 20 tenzij de machinist van de bak heel voorzichtig was met het rijden, het kan sneller maar dan schud je alle kanten op in de bak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:16 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
En als jij iets een paar keer leest stop je zelf met nadenken en neem je het aan voor waarheid?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:21 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik las het echt een paar keer:
Uh, nee, ik vraag het hier na waar er mensen zitten met verstand van zaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En als jij iets een paar keer leest stop je zelf met nadenken en neem je het aan voor waarheid?
10 minuten is langzamer dan een slak.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:22 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Uh, nee, ik vraag het hier na waar er mensen zitten met verstand van zaken.
Ja, het is duidelijk dat het geen tien minuten was.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
10 minuten is langzamer dan een slak.
Slakken zijn nu eenmaal sneller dan een rups.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
10 minuten is langzamer dan een slak.
Komt omdat een omwonende / ooggetuige op het NOS journaal dat vertelde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:17 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ik lees het her en der namelijk. Vaag.
Die zat nog volop in shock omdat ze een trein op zijn kant voorbij hoorde komen (en dus zelf geen ooggetuige was).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Komt omdat een omwonende / ooggetuige op het NOS journaal dat vertelde.
Ik denk dat de hoogwerkerwerker die tijd heeft gebruikt om zichzelf te redden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:34 schreef Ticootje het volgende:
Maar nadat een slagboom dichtgaat en voordat de trein daadwerkelijk passeert, daar zit toch wel meer dan 30 seconden tussen??
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitterquote:Bestuurder hoogwerker wordt verhoord
DALFSEN -
Politie en justitie praten met de bestuurder van de hoogwerker waar dinsdagochtend bij Dalfsen een trein tegenaan botste. Een politiewoordvoerder laat dat weten. Het is nog niet bekend of deze persoon ergens van wordt verdacht.
De bestuurder stak met de hoogwerker een bewaakte spoorwegoverweg buiten Dalfsen over. Een buurtbewoner vertelt dat de bestuurder eerst een trein liet passeren, waarna hij overstak. Toen het voertuig midden op het spoor stond, gingen de spoorbomen dicht en kwam de tweede trein. Deze knalde vervolgens tegen de hoogwerker op.
De bestuurder kon net op tijd uit de hoogwerker springen, aldus een ooggetuige.
Bij de aanrijding kwam de machinist van de passagierstrein om het leven. Zes mensen raakten gewond.
Als ik de berichten lees, dan lijkt het alsof hij op het nippertje eruit is gesprongen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoogwerkerwerker die tijd heeft gebruikt om zichzelf te redden.
Hij kan eest nog geprobeerd hebben de hoogwerker van de rails te krijgen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik de berichten lees, dan lijkt het alsof hij op het nippertje eruit is gesprongen?
Hoe? Duwen? Zo'n ding gaat maximaal 1 km per uur, die krijg je er niet af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hij kan eest nog geprobeerd hebben de hoogwerker van de rails te krijgen?
Nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:34 schreef Ticootje het volgende:
Maar nadat een slagboom dichtgaat en voordat de trein daadwerkelijk passeert, daar zit toch wel meer dan 30 seconden tussen??
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:38 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
Maar deze was bewaakt toch?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
En een onbewaakte overgang heeft geen slagbomen.
Hoe? Hoe beweeg je normaliter zo'n ding?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:41 schreef Q. het volgende:
Hoe? Duwen? Zo'n ding gaat maximaal 1 km per uur, die krijg je er niet af.
Edit, mijn fout was met één op wielen in de war.quote:
Op station Dalfsen komen beiden ongeveer gelijk aan. Dus die paar minuten na elkaar geloof ik wel. Ze rijden om het half uur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.
dit was een bewaakte overgang.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee.
En een onbewaakte overgang heeft geen slagbomen.
Het station Dalfsen is een kilometertje van deze plek verwijderd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zit er dan heel vlakbij die overgang een wissel ofzo, dat er zo snel al weer een tweede trein kwam? Het is ten slotte enkel spoor en ik kan me op dat lijntje ook niet voorstellen dat ze om de vijf minuten achter elkaar aan rijden qua drukte.
Ja dat lees ik nu ook, eerdere berichtgeving had het over onbewaakt.quote:
Geenstijl had een fotootje van de overgang, daar zag je wel slagbomen. Even zoeken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja dat lees ik nu ook, eerdere berichtgeving had het over onbewaakt.
Maar is een bewaakte altijd met slagbomen? dat gaat toch ook al op als er een alarmering is?
Lijkt erop dat het wel een grote is geweest ja:quote:
Oef, dat is idd wel heel triestquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Op station Dalfsen komen beiden ongeveer gelijk aan. Dus die paar minuten na elkaar geloof ik wel. Ze rijden om het half uur.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het station Dalfsen is een kilometertje van deze plek verwijderd.
Pfoe... dat is idd zeer wrang...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Pijnlijk constatering, afgaande op de dienstregeling van NS: hoogwerker wacht eerst tot de trein vanuit Emmen geweest is, besluit daarna over te steken, niet wetende dat de trein vanuit Zwolle enkele minuten later komt. Hadden ze die ook voorbij laten gaan, hadden ze 27 minuten de tijd gehad om over te steken. Wrang
Tja, oversteken in wat je kunt overzien, kun je niet oversteken binnen de tijd en de afstand die je kunt overzien, dan ben je fout bezig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Zo lang duurt het toch niet om over te steken, als je de bomen dicht ziet gaan en weet dat je de overweg zo snel mogelijk vrij moet maken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:47 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Lijkt erop dat het wel een grote is geweest ja:
[ afbeelding ]
evert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Weten ze al wie er in dat vliegtuigje zit?
Mulder.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Half bewaakt dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:45 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Geenstijl had een fotootje van de overgang, daar zag je wel slagbomen. Even zoeken.
edit; https://www.google.nl/map(...)f:0x91315635d44e3908
Grote kans dat het mensen van de veiligheidsraad is om foto's te maken van boven af voor dat de trein wordt weg gehaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Geen ondertitels.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:01 schreef Messina het volgende:
Begint nu: http://nos.nl/livestream/npo-nieuws.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |