Dat interview met Mols herinner ik me ook nog ja. Was z'n heldenstatus meteen weer kwijt.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ook leuk, die huldiging op maandagochtend om 12:00 toen. En dan zo'n interview met Mols erbij die altijd al van het Leidseplein droomde maar dit ook wel leuk vond.
Afgelopen jaar. Maar oke, dat ben ik met jullie eens dan.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:53 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Sinds dit jaar.
Gaat ook niet om het bekertje. Gaat om EL.
quote:Op maandag 8 februari 2016 20:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het was een prestatie geweest zoals onze campagne in de beker waarin we Twente, PSV etc. uitschakelden, en waar onze vrienden van de bond besloten de beker te splitsen in twee wedstrijden.
Sindsdien neem ik het bekertoernooi niet meer serieus. Mochten we de finale halen en mocht ik kaarten hebben verkoop ik die voor dik geld.
Ik voel al een neus groeien.
Mols een heldenstatus, Kieft als favoriete analist...quote:Op maandag 8 februari 2016 21:27 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat interview met Mols herinner ik me ook nog ja. Was z'n heldenstatus meteen weer kwijt.
quote:Op maandag 8 februari 2016 21:33 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Afgelopen jaar. Maar oke, dat ben ik met jullie eens dan.
Daarnaast is de KNVB beker juist heel belangrijk voor ze omdat het de enige mogelijkheid is om de Kuip te bewonderen.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:18 schreef Tortugal het volgende:
Lachen die neuzen die weten dat ze geen prijs gaan pakken dit seizoen en hier nu al komen roepen dat de beker geen echte prijs is.
quote:Op maandag 8 februari 2016 22:24 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
Maar volgens de Feyenoorders Maarten is het opeens wel een prijs en is het seizoen geslaagd wanneer de finale wordt gewonnen.
Gelachen.
Scoorde de winnende in de halve finale tegen NAC.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Mols een heldenstatus, Kieft als favoriete analist...
Oké dan.
Die voelen de bui al hangen natuurlijk. Neemt niet weg dat die beker nog een hele lange weg te gaan is voor Feyenoord. Hopelijk de ommekeer in het altijd makkelijke Zwolle en dan weer in een goede vorm terecht komen.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:18 schreef Tortugal het volgende:
Lachen die neuzen die weten dat ze geen prijs gaan pakken dit seizoen en hier nu al komen roepen dat de beker geen echte prijs is.
Ja, en? Dat maakt je een held?quote:Op maandag 8 februari 2016 22:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Scoorde de winnende in de halve finale tegen NAC.
Ook niet opeens hoor, heb het altijd een prachtige prijs gevonden. Ik hou wel van bekertoernooien.quote:
Held was ook wat overdreven, maar hij werd na die goals tegen Zwolle en NAC wel gewaardeerd door de supporters. Dat was wel weer over na dat interview op het balkon.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Scoorde de winnende in de halve finale tegen NAC.
Ik zie de charme van bekertoernooien ook wel. Het wordt beslist in één wedstrijd met de laatste twee kanshebbers. Alleen in Nederland nemen de grootste clubs de beker niet zo serieus, de vraag is of je daar wel of niet bij wilt horen.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:15 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ook niet opeens hoor, heb het altijd een prachtige prijs gevonden. Ik hou wel van bekertoernooien.
Gewoon pakken wat je pakken kunt. Op basis van de laatste 15 jaar hoort Feyenoord helaas in het rijtje Groningen, AZ, Twente en Utrecht en die nemen de beker stuk voor stuk zeer serieus. Als je de titel niet kunt pakken, dan de beker maar. Europees is er ook geen eer meer te behalen.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik zie de charme van bekertoernooien ook wel. Het wordt beslist in één wedstrijd met de laatste twee kanshebbers. Alleen in Nederland nemen de grootste clubs de beker niet zo serieus, de vraag is of je daar wel of niet bij wilt horen.
Inderdaad een prachtige, klassieke, trofee. Enige minpuntje zijn die badjassen.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:22 schreef Oldground het volgende:
Weet ook niet wat er mis is met de KNVB Beker. Ouder dan de meeste Nederlandse clubs en levert sinds dit jaar ook nog een direct Europa League-ticket op. Daarmee is het, zoals al eerder gezegd, sowieso beter dan een derde plek in de competitie.
Los daarvan vind ik het ook een mooiere trofee dan die lelijke Eredivisie-schaal (wat niet wil zeggen dat ik die niet graag zie komen uiteraard).
Haha ik bedacht het me net nadat ik het tikte.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:24 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Inderdaad een prachtige, klassieke, trofee. Enige minpuntje zijn die badjassen.
Edit: lol.
Feyenoord - Liverpool.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:27 schreef Vasion het volgende:
Te bedenken dat als we de EL halen we één(?) wedstrijd zonder publiek spelen.
Buiten wat je van die straf vindt: hoe zou jij dit soort dingen willen aanpakken om te zorgen dat het cijfer qua incidenten wordt teruggedrongen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Elan het volgende:
Blijft toch sneu dat 45.000 worden afgerekend op gedrag van paar honderd.
Mensen die zich ergens aan schuldig maken individueel straffen en stadionverbod geven.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Buiten wat je van die straf vindt: hoe zou jij dit soort dingen willen aanpakken om te zorgen dat het cijfer qua incidenten wordt teruggedrongen?
Ik ben het met je eens, daar niet van. Maar als het keer op keer niet blijkt te werken, die individuele straffen? Feyenoord en supporters in Europa zijn een zwaar ongelukkig huwelijk. Het blijft wel voortetteren en dan moet de UEFA ook een keer echt doorpakken. Ze straffen volgens mij het ergst als het om racisme gaat. Dat is hun mega-stokpaardje natuurlijk met die Arjen Robbens en Zlatannetjes die ''Nee tegen racisme'' schreeuwen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen die zich ergens aan schuldig maken individueel straffen en stadionverbod geven.
Echt een tyfushekel aan dat steeds maar straffen van een bepaald collectief terwijl een paar debielen (vaak steeds dezelfden), de boel verpesten.
Hangen tegenwoordig toch overal camera's dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
Maken ze winst of verlies met paar EL wedstrijden?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:44 schreef Elan het volgende:
Blijft toch sneu dat 45.000 worden afgerekend op gedrag van paar honderd.
Die banaan associëren met racisme terwijl onze halve selectie zwart was. UEFAquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, daar niet van. Maar als het keer op keer niet blijkt te werken, die individuele straffen? Feyenoord en supporters in Europa zijn een zwaar ongelukkig huwelijk. Het blijft wel voortetteren en dan moet de UEFA ook een keer echt doorpakken. Ze straffen volgens mij het ergst als het om racisme gaat. Dat is hun mega-stokpaardje natuurlijk met die Arjen Robbens en Zlatannetjes die ''Nee tegen racisme'' schreeuwen.
Daarom is het nodig dat meer clubs gezamenlijke afspraken gaan maken. De KNVB is onder Bert van Oostveen toch te bang en te laf om actie te ondernemen. Dat is dus het probleem. Ik heb het idee dat alle clubs maar zitten af te wachten tot de KNVB eindelijk iets gaat oplossen. Maar het huidige bewind is meer van het kopje koffie en een koekje en dan is het allemaal wel goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Die banaan associëren met racisme terwijl onze halve selectie zwart was. UEFA.
Ook vervolgens niet even de moeite nemen e.e.a. na te checken maar gewoon direct de link leggen tussen een opblaasbanaan - Gervinho - racisme is al helemaal lachwekkend.
Dat het geen gelukkig huwelijk is ben ik met je eens maar het scheelt natuurlijk wel als je mensen die muntjes of aanstekers gooien direct een SV geeft. Daar gaat ook direct een signaal van uit naar de rest.
Zeg maar net als in Engeland waar vroeger hekken stonden je nu in principe gewoon het veld op kan. Alleen niemand doet dat omdat het dan gelijk ook de laatste wedstrijd is die je bezoekt.
Werkt twee kanten op: A verdwijnen de rotte appels en B zullen mensen zich wel ff 3x bedenken.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maken ze winst of verlies met paar EL wedstrijden?
In deze context is het veel meer een Europees probleem.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Daarom is het nodig dat meer clubs gezamenlijke afspraken gaan maken. De KNVB is onder Bert van Oostveen toch te bang en te laf om actie te ondernemen. Dat is dus het probleem. Ik heb het idee dat alle clubs maar zitten af te wachten tot de KNVB eindelijk iets gaat oplossen. Maar het huidige bewind is meer van het kopje koffie en een koekje en dan is het allemaal wel goed.
Benoemen maar niet doorpakken is het algehele probleem. Daar moeten wel een aantal koppen voor rollen voor er eindelijk fatsoenlijk en goed beleid kan worden gevoerd op dat gebied. Politiek en voetbalbonden samen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:29 schreef Elan het volgende:
[..]
In deze context is het veel meer een Europees probleem.
Het echte hooliganisme zoals in de jaren 80 en 90 bestaat in Nederland allang niet meer.
Eigenlijk kun je bij elke Europese uitwedstrijd van Feyenoord of Ajax zware rellen verwachten. Afhankelijk van de tegenstander. Verwacht in de toekomst dat dat nog wel aan banden gaat worden gelegd middels bijvoorbeeld hele strenge combiregelingen en beperkte kaartverkoop. Zodat autoriteiten en clubs precies in beeld hebben wie er mee gaat.
Het grootste probleem in Nederland is dat het systeem zo lek is als een mandje. Je kunt met alle gemak, ook als je een stadionverbod hebt alsnog het stadion inkomen. Helemaal bij andere clubs. Het is zo kinderlijk eenvoudig allemaal. Zolang dat systeem al niet eens waterdicht zit ga je nooit dat soort randdebielen buiten een stadion houden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Die banaan associëren met racisme terwijl onze halve selectie zwart was. UEFA.
Ook vervolgens niet even de moeite nemen e.e.a. na te checken maar gewoon direct de link leggen tussen een opblaasbanaan - Gervinho - racisme is al helemaal lachwekkend.
Dat het geen gelukkig huwelijk is ben ik met je eens maar het scheelt natuurlijk wel als je mensen die muntjes of aanstekers gooien direct een SV geeft. Daar gaat ook direct een signaal van uit naar de rest.
Zeg maar net als in Engeland waar vroeger hekken stonden je nu in principe gewoon het veld op kan. Alleen niemand doet dat omdat het dan gelijk ook de laatste wedstrijd is die je bezoekt.
Werkt twee kanten op: A verdwijnen de rotte appels en B zullen mensen zich wel ff 3x bedenken.
Zo'n systeem kan je nooit waterdicht maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het grootste probleem in Nederland is dat het systeem zo lek is als een mandje. Je kunt met alle gemak, ook als je een stadionverbod hebt alsnog het stadion inkomen. Helemaal bij andere clubs. Het is zo kinderlijk eenvoudig allemaal. Zolang dat systeem al niet eens waterdicht zit ga je nooit dat soort randdebielen buiten een stadion houden.
Ze kunnen er wel meer aan doen dan nu het geval is. Ik weet uit ervaring dat je bij veel clubs gewoon op andermans seizoenskaart een wedstrijd kunt bezoeken zonder dat er naar pasfoto e.d. gekeken wordt. Alleen maar seizoenskaart scannen en zeggen; fijne wedstrijd is wel echt te kansloos.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo'n systeem kan je nooit waterdicht maken.
Mensen die een banaan meenemen naar het stadion. Tja, een levenslang verbod misschien?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Buiten wat je van die straf vindt: hoe zou jij dit soort dingen willen aanpakken om te zorgen dat het cijfer qua incidenten wordt teruggedrongen?
Woordspelletjes, wat ben je weer leuk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen die een banaan meenemen naar het stadion. Tja, een levenslang verbod misschien?
Dat kan overal. Prima toch? Als ik een keer niet kan gaan leen ik hem ook aan iemand uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:43 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze kunnen er wel meer aan doen dan nu het geval is. Ik weet uit ervaring dat je bij veel clubs gewoon op andermans seizoenskaart een wedstrijd kunt bezoeken zonder dat er naar pasfoto e.d. gekeken wordt. Alleen maar seizoenskaart scannen en zeggen; fijne wedstrijd is wel echt te kansloos.
Voor altijd de eerste en nog steeds de laatstequote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is een mooie club maar er gaan wat zwakzinnigen met ze mee op reis.
De 1e die europacup won ooit.
Waarom zou je een banaan meenemen naar een stadion?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mensen die een banaan meenemen naar het stadion. Tja, een levenslang verbod misschien?
Ik maak er ook gebruik van, mij hoor je ook niet klagen verder. Bezorg vrienden ook regelmatig een wedstrijdje. Alleen tijdens risico wedstrijden waarin bijvoorbeeld bij ADO vooraf verteld is dat men streng controleert op ID/paspoort en SC controle om dit soort figuren buiten te sluiten is gewoon niet waar. Ze doen helemaal nikkes nakkes nada.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat kan overal. Prima toch? Als ik een keer niet kan gaan leen ik hem ook aan iemand uit.
Iedereen aan de poort op bijvoorbeeld legitimatie controleren is al helemaal onbegonnen werk.
Ja wat was die mooi en Kazim naar Celtic, ben benieuwd wat die gozert gekost heeft weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voor altijd de eerste en nog steeds de laatste
Aan kaarten kom je toch wel als je wilt. Die roep om extra maatregelen is volstrekt kansloos en gaat alleen maar ten koste van die 99% die zich wel normaal gedraagt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik maak er ook gebruik van, mij hoor je ook niet klagen verder. Bezorg vrienden ook regelmatig een wedstrijdje. Alleen tijdens risico wedstrijden waarin bijvoorbeeld bij ADO vooraf verteld is dat men streng controleert op ID/paspoort en SC controle om dit soort figuren buiten te sluiten is gewoon niet waar. Ze doen helemaal nikkes nakkes nada.
Tsja maar waarom is er dan zoveel moeite met die 1% randdebielen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan kaarten kom je toch wel als je wilt. Die roep om extra maatregelen is volstrekt kansloos en gaat alleen maar ten koste van die 99% die zich wel normaal gedraagt.
Waar zou jij voor pleiten dan? Een meldplicht op wedstrijddagen voor mensen met een stadionverbod? Iets in die geest..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Aan kaarten kom je toch wel als je wilt. Die roep om extra maatregelen is volstrekt kansloos en gaat alleen maar ten koste van die 99% die zich wel normaal gedraagt.
Ik vind dat dat allemaal schromelijk wordt overdreven. Net als die pop zondag. Pfoe, het is wat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tsja maar waarom is er dan zoveel moeite met die 1% randdebielen?
Die spelers voetballen voor hun brood en hebben schijt aan een club,quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind dat dat allemaal schromelijk wordt overdreven. Net als die pop zondag. Pfoe, het is wat.
Al kruipen de moraalridders weer uit hun hol as usual.
Uhh ja hoe dit in verband staat met de discussie weet ik niet maar prima one-liner wel. Je zou de politiek in moeten gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die spelers voetballen voor hun brood en hebben schijt aan een club,
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Uhh ja hoe dit in verband staat met de discussie weet ik niet maar prima one-liner wel. Je zou de politiek in moeten gaan.
Dat zijn teksten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die spelers voetballen voor hun brood en hebben schijt aan een club,
Waarom geen meldplicht inderdaad. Hoeft niks te kosten als je er een stevige boete overheen gooit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar zou jij voor pleiten dan? Een meldplicht op wedstrijddagen voor mensen met een stadionverbod? Iets in die geest..
Lastige kwestie wel.
Nederland is misschien wel het land in Europa waar je als supporter, vooral als je uitwedstrijden bezoekt, te maken hebt met allerlei debiele regeltjes. Gevolg: lege uitvakken op een paar clubs in Nederland na, wat mij betreft een redelijk verziekte 'supporterscultuur'quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar zou jij voor pleiten dan? Een meldplicht op wedstrijddagen voor mensen met een stadionverbod? Iets in die geest..
Lastige kwestie wel.
Ik kan het verband wel uit leggen maar vrees dat het weinig nieuws gaat brengen verder dan eigenlijk al algemeen bekend is en het is gewoon goedbetaald werk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Uhh ja hoe dit in verband staat met de discussie weet ik niet maar prima one-liner wel. Je zou de politiek in moeten gaan.
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan het verband wel uit leggen maar vrees dat het weinig nieuws gaat brengen verder dan eigenlijk al algemeen bekend is en het is gewoon goedbetaald werk.
Die duizenden mensen moeten zich dan toch ergens melden he op de zondagochtend. Wat denk je dat dat kost.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom geen meldplicht inderdaad. Hoeft niks te kosten als je er een stevige boete overheen gooit.
Zijn daar cijfers van uit Engeland? Ik bedoel, daar hebben ze zo'n systeem. Volgens mij moeten er zich ieder weekend wel een paar duizend melden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Die duizenden mensen moeten zich dan toch ergens melden he op de zondagochtend. Wat denk je dat dat kost.
Dat wil ik ook wel weten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers van uit Engeland? Ik bedoel, daar hebben ze zo'n systeem. Volgens mij moeten er zich ieder weekend wel een paar duizend melden.
Ze kunnen de beker nog winnen, Hans.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:09 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb genoten van de heerlijke strijd tussen Ajax en Feyenoord. Uiteindelijk zijn de Amsterdammers natuurlijk iets te sterk voor de Rotterdammers, maar dat is ook niet zo gek. Het was best close en iedereen gaf alles, dat is mooi om te zien. Wat ik wel erg jammer vind is dat Feyenoord ook aan het eind van dit seizoen niet op de Coolsingel zal staan. Daar werd aan het begin van dit seizoen toch wel erg veel over gesproken en ik had ook het idee dat iedereen met een Feyenoord hart zich daar al enorm op aan het verheugen was. Ontzettend frustrerend dit...
Raddraaiers heb je er zo uit mits je de juridische mogelijkheden hebt. Daar ontbreekt het in Nederland gewoon aan. We zijn veel te soft voor tuig.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel weten.
Verder wel redelijk eens met Caland. En de echte oplossing heb ik ook niet. Alleen dat het aan de poort zelf wel wat beter/strenger kan allemaal. Hoe dan ook blijf je toch wel aan kaarten komen als je echt wilt, maar dat terzijde.
Precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Die duizenden mensen moeten zich dan toch ergens melden he op de zondagochtend. Wat denk je dat dat kost.
Maakt niet uit, de beker is nog steeds in zicht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:09 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb genoten van de heerlijke strijd tussen Ajax en Feyenoord. Uiteindelijk zijn de Amsterdammers natuurlijk iets te sterk voor de Rotterdammers, maar dat is ook niet zo gek. Het was best close en iedereen gaf alles, dat is mooi om te zien. Wat ik wel erg jammer vind is dat Feyenoord ook aan het eind van dit seizoen niet op de Coolsingel zal staan. Daar werd aan het begin van dit seizoen toch wel erg veel over gesproken en ik had ook het idee dat iedereen met een Feyenoord hart zich daar al enorm op aan het verheugen was. Ontzettend frustrerend dit...
Dat zeker. Geweld is ook meer verplaatst naar festivals e.d. Rondom het voetbal zelf is het vrij rustig laatste jaren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies.
Gaat niet gebeuren.
Valt ook allemaal reuze mee qua geweld in de stadions.
Zeker weten, de beker is een leuk prijsje, maar stelt natuurlijk weinig voor. Zeker voor een club als Feyenoord zou dat niet heel erg interessant moeten zijn. Natuurlijk pak je hem liever wel dan niet, maar het zou mijn humeur niet heel erg verbeteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze kunnen de beker nog winnen, Hans.
Wie is Hans?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ze kunnen de beker nog winnen, Hans.
Voor Utrecht of AZ is zo'n beker natuurlijk prachtig, maar toch niet voor Feyenoord? Misschien ben ik de enige die er zo over denk, maar ik vind het teleurstellend ook al haal je die beker binnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maakt niet uit, de beker is nog steeds in zicht.
De kortste route naar Europa, stelt weinig voorquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zeker weten, de beker is een leuk prijsje, maar stelt natuurlijk weinig voor. Zeker voor een club als Feyenoord zou dat niet heel erg interessant moeten zijn. Natuurlijk pak je hem liever wel dan niet, maar het zou mijn humeur niet heel erg verbeteren.
Tuurlijk wel, gaat om de pegels maar door supporters in buitenland kun je ook boetes krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zeker weten, de beker is een leuk prijsje, maar stelt natuurlijk weinig voor. Zeker voor een club als Feyenoord zou dat niet heel erg interessant moeten zijn. Natuurlijk pak je hem liever wel dan niet, maar het zou mijn humeur niet heel erg verbeteren.
Zeker.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat zeker. Geweld is ook meer verplaatst naar festivals e.d. Rondom het voetbal zelf is het vrij rustig laatste jaren.
Voor menig club wel ja. Maar toch niet voor ''het grote'' Feyenoord? Begrijp natuurlijk dat Feyenoord niet zo groot meer is, maar dan nog. Je wilt Champions League spelen! Kom op, Ambitie!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
De kortste route naar Europa, stelt weinig voor
Voor menig club een verademing.
Ze verklaren het best beveiligde systeem van Europa te hebben ja. Maar dat is echt totaal niet zo. Maar goed we dwalen af.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker.
Komt ook door nieuwe stadions. Dat kyocera is een beveiligde vesting vergeleken met Zuiderpark.
Wat ik écht niet hoop is dat er weer netten worden opgehangen zoals een paar jaar geleden.
Dit seizoen waarin je als hoogste klassering positie 3 kunt eindigen, en zelfs daar momenteel niet zeker van bent, kan ik mij goed voorstellen dat je die beker juist wil pakken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:14 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Voor menig club wel ja. Maar toch niet voor ''het grote'' Feyenoord? Begrijp natuurlijk dat Feyenoord niet zo groot meer is, maar dan nog. Je wilt Champions League spelen! Kom op, Ambitie!
Beker winnen is altijd nog beter dan seizoen zonder prijzen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Mongool.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Beker winnen is altijd nog beter dan seizoen zonder prijzen.
HELEMAAL NIKS IN AMSTERDAM
Kassa.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit seizoen waarin je als hoogste klassering positie 3 kunt eindigen, en zelfs daar momenteel niet zeker van bent, kan ik mij goed voorstellen dat je die beker juist wil pakken.
Eerst die beker zien te winnen...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die hebben dikke bankrekening en ook kut elftal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent pas een mongool als je na zo'n seizoen de beker als troostprijs of onbelangrijk ziet.quote:
Ik zou toch liever 2e worden dan de beker pakken en 3e of 4e worden hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
O ja, zeker. Je pakt de beker liever wel dan niet. Maar het zou mijn seizoen er niet door goed maken, totaal niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit seizoen waarin je als hoogste klassering positie 3 kunt eindigen, en zelfs daar momenteel niet zeker van bent, kan ik mij goed voorstellen dat je die beker juist wil pakken.
Ik zie die EL als een trootsprijs ja. Ga niet de hofpleinfontein in mochten we dat ding per ongeluk winnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent pas een mongool als je na zo'n seizoen de beker als troostprijs of onbelangrijk ziet.
Hoe ga jij nog 2e worden met 16 punten achterstand op ajax?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik zou toch liever 2e worden dan de beker pakken en 3e of 4e worden hoor.
Hoe zit het met die Chinees?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoe ga jij nog 2e worden met 16 punten achterstand op ajax?
Dat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Eerst die beker zien te winnen...
Voor een club als Feyenoord zou dit ook gewoon een troostprijs moeten zijn. Maar oke, ik geef toe dat ik nog een beetje in het verleden denk. De tijden zijn al lang anders. Toch ben ik er ziek van, maar ben erg blij dat jullie zo kunnen opleven van de nationale beker kansen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent pas een mongool als je na zo'n seizoen de beker als troostprijs of onbelangrijk ziet.
Waarom?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:19 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik zou toch liever 2e worden dan de beker pakken en 3e of 4e worden hoor.
Maar ik zeg ook niet dat dat kan. Maar hij zei ''liever een prijs dan geen prijs'', en daar reageerde ik op. Zeg dus alleen dat ik liever 2e in de competitie zou worden en voorronde CL zou spelen dan dat ik 3e of 4e ben geworden maar wel de beker in ontvangst mag nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoe ga jij nog 2e worden met 16 punten achterstand op ajax?
Met jouw lengte is dat misschien maar beter ook .quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:20 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik zie die EL als een trootsprijs ja. Ga niet de hofpleinfontein in mochten we dat ding per ongeluk winnen.
Ga er toch niet op in..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom?
Beker is directe plaatsing EL. CL- kwalificatie zit er toch niet in over 4 wedstrijden. En dan moet je vervolgens je nog zien te kwalificeren voor EL...
Ook voor Ajax niet zo is inmiddels wel gebleken.
CL is voor Ajax zeker haalbaar als ze 2e worden, maar het moet inderdaad wel een beetje meezitten. EL halen ze normaal gesproken sowieso wel, maar als ze dat niet zouden halen zou ik me kunnen voorstellen dat daar niet direct paniek is. Ik vind die EL zo weinig voorstellen. In de kwart-finale gaat het eindelijk een beetje leuk worden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom?
Beker is directe plaatsing EL. CL- kwalificatie zit er toch niet in over 4 wedstrijden. En dan moet je vervolgens je nog zien te kwalificeren voor EL...
Ook voor Ajax niet zo is inmiddels wel gebleken.
Omdat de politie daar geen mensen voor schijnt te hebben.. Aldus de politie hier in de buurt een aantal jaar geleden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom geen meldplicht inderdaad. Hoeft niks te kosten als je er een stevige boete overheen gooit.
Waarom niet? Ik hoop ook dat Feyenoord die beker pakt, alleen brengt het bij mij gewoon geen gelukzalend gevoel naar boven.quote:
Bedankt Piet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het is roeien met de riemen die je hebt als club in NL om nog wat poen binnen te harken.
Een 2e plek wordt je ook niet vrolijk van in NLquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:30 schreef Happel het volgende:
Leuk, het eeuwenoude troostprijs verhaal komt weer om de hoek kijken.
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:27 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
CL is voor Ajax zeker haalbaar als ze 2e worden, maar het moet inderdaad wel een beetje meezitten. EL halen ze normaal gesproken sowieso wel, maar als ze dat niet zouden halen zou ik me kunnen voorstellen dat daar niet direct paniek is. Ik vind die EL zo weinig voorstellen. In de kwart-finale gaat het eindelijk een beetje leuk worden.
In mijn beleving is dat voor Ajax, PSV en Feyenoord gewoon zo. Ook al is Feyenoord al jaren lang een stuk kleiner, dit voelt bij mij nog steeds als de top 3 die altijd weer voor het kampioenschap gaan. Voor Groningen, AZ, Utrecht, Twente etc is zo'n beker natuurlijk geweldig. Dat begrijp ik. En ja, misschien moet Feyenoord zichzelf ook zien als 1 van die clubs, maar ik hoop stiekem toch nog op iets meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:30 schreef Happel het volgende:
Leuk, het eeuwenoude troostprijs verhaal komt weer om de hoek kijken.
Dus omdat we geen kampioen kunnen worden is het ineens een hoofdprijs?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?
Kampioenschap voor Feyenoord zit er toch weer niet in dus bekertje is prima. Ook garantie op Europees voetbal. Al kan ik me voorstellen dat een willekeurige Ajacied of PSV'er het in deze fase van de competitie als troostprijs ziet met CL-gelden in vizier.
Ik denk meer dan het probleem is dat Ajax te weinig aanpassingsvermogen heeft. Bij PSV zie je dat vermogen wel en sorteert het prima effect. Feyenoord heeft dat onder Rutten ook gedaan en je ziet gewoon dat het meer resultaat oplevert.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?
Kampioenschap voor Feyenoord zit er toch weer niet in dus bekertje is prima. Ook garantie op Europees voetbal. Al kan ik me voorstellen dat een willekeurige Ajacied of PSV'er het in deze fase van de competitie als troostprijs ziet met CL-gelden in vizier.
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig seizoen is Ajax 2e geworden en hebben ze inderdaad slechts de EL gehaald. Seizoenen daarvoor was het elk jaar weer CL, en is er een aantal keer van grote ploegen gewonnen. Wel zuur dat ze telkens 3e werden terwijl ze er een paar x dichtbij zaten, met als dieptepunt natuurlijk die matchfixing bij Lyon-Zagreb. Maar eerlijk is eerlijk, Ajax en PSV hebben het niveau van de EL en niet van de CL. Ook al kunnen ze best aardig mee in de CL als alles ook een beetje mee zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
John de Wolf verdiende zijn geld voornamelijk met pokerenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolff zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus omdat we geen kampioen kunnen worden is het ineens een hoofdprijs?
Tja die Cruijff schaal vind ik ook geen prijs. Gewoon een voorbereiding (oefen) wedstrijd voor het seizoen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:34 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat voor Ajax, PSV en Feyenoord gewoon zo. Ook al is Feyenoord al jaren lang een stuk kleiner, dit voelt bij mij nog steeds als de top 3 die altijd weer voor het kampioenschap gaan. Voor Groningen, AZ, Utrecht, Twente etc is zo'n beker natuurlijk geweldig. Dat begrijp ik. En ja, misschien moet Feyenoord zichzelf ook zien als 1 van die clubs, maar ik hoop stiekem toch nog op iets meer.
Preciesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.
Het is een treurige redenatie van treurige voetbalfans.
Nou ja, als je eenmaal in die finale staat dan wil je hem natuurlijk winnen. Maar als we er ergens voor de finale uitvliegen dan doet me dat niet zo heel veel. Maar natuurlijk is het leuk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?
Niet alles hoeft meteen ongelofelijk ingewikkeld te zijn. Laat iemand met een SV een willekeurig bureau binnenlopen (in de grotere steden zijn er altijd bureaus open op zondag) en zich melden. Meneer agent zet in het systeem dat die persoon zich dan en dan heeft gemeld. Die data worden automatisch uitgelezen en bij onregelmatigheden krijgt de persoon die landelijk over de handhaving van de meldplicht gaat een seintje en hij gaat er op maandag mee aan de slag.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk leuk, maar de kans in die EL is zo groot dat je naar vreselijke plekken moet reizen en in van die trieste stadions. Maar als je geluk hebt dan kan het idd best leuk zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Oh oke, zal het doorgeven.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)
Je wilt toch ook gewoon wat tastbaars in je handen hebben? Nog 3 keer 90 minuten en je kunt een beker én een schaal in je handen hebben. Gewoon alles op alles zetten.
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)
Je wilt toch ook gewoon wat tastbaars in je handen hebben? Nog 3 keer 90 minuten en je kunt een beker én een schaal in je handen hebben. Gewoon alles op alles zetten.
Behalve als ie gewonnen wordt. Dito met die beker voor topclubs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:55 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:55 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..
Dan ben je vast nog dronken na het winnen van de Maspalomascup? CL is er niks bij!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.
AZ eerst, EIan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk gaat deze discussie nergens over. Als je zo blijft spelen als afgelopen weken vlieg je er waarschijnlijk tegen Utrecht al uit.
Ik ben blij met elke prijs die de club wint, ja. Prijzen die er toen doen trouwens. Dus beker, EL, CL en kampioenschap. Alle andere zijn leuke bijkomstigheden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?
Knap tegen Utrechtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk gaat deze discussie nergens over. Als je zo blijft spelen als afgelopen weken vlieg je er waarschijnlijk tegen Utrecht al uit.
Dan ben je echt de enige.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.
Bij PSV waren ze daar in ieder geval erg blij meequote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:57 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dan ben je vast nog dronken na het winnen van de Maspalomascup? CL is er niks bij!
Cruijff is een kneus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs Cruijff zelf komt er niet voor opdagen.
In de Copa del Rey en FA cup niet. Maar goed, ik vond de beker altijd al lekker om te winnen. Sowieso toch mooi om een echte finale te winnen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.
Wat een gewauwel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Az redden jullie nog wel maar dan:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Door een eigen goal van Van Beek.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Az redden jullie nog wel maar dan:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Die ligt er tegen de tijd dat de finale is sws wel uit als hij zo blijft presteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan stapt Gio op denk ik...
Inderdaad, bekerfinales zijn ook in Nederland altijd uitverkocht. En we weten allemaal nog dat Ajax maar wat blij was met de bekerwinsten van 2002, 2006, 2007 en 2010. Zorgde voor enorme vreugde, ook in Amsterdam. (herinner me Vertonghen nog)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat een gewauwel.
Natuurlijk hadden we hier mee willen blijven doen om het kampioenschap. En nu dat niet meer het geval is, is de hoop gevestigd op de "tweede prijs" van Nederland. Niet zo gek lijkt me.
De poging daarentegen om te doen alsof het een flutprijs is, niet alleen in Nederland maar in zo'n beetje heel Europa, is een tikkie sneu. En ook gewoon onwaar. FA-cup, DFB-pokal, Copa del Rey: stuk voor stuk grote toernooien die de topclubs maar wat graag willen winnen en dat dus ook vaak doen. In stijf uitverkocht stadions.
Vertonghen idd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:36 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Inderdaad, bekerfinales zijn ook in Nederland altijd uitverkocht. En we weten allemaal nog dat Ajax maar wat blij was met de bekerwinsten van 2002, 2006, 2007 en 2010. Zorgde voor enorme vreugde, ook in Amsterdam. (herinner me Vertonghen nog)
Daarnaast is Feyenoord-Utrecht ook nog eens een mooie bekerklassieker.
Moet je kijken man, zelfs in 2002 werden ze helemaal gek daar. (met die onterechte goal van Wamberto)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Vertonghen idd.
KUUUUUT KAKKERLAKKEN.
Bescheiden manier om een troostprijs te vieren
Kosten kan je misschien betalen uit de besparing van agenten rond het stadion.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet alles hoeft meteen ongelofelijk ingewikkeld te zijn. Laat iemand met een SV een willekeurig bureau binnenlopen (in de grotere steden zijn er altijd bureaus open op zondag) en zich melden. Meneer agent zet in het systeem dat die persoon zich dan en dan heeft gemeld. Die data worden automatisch uitgelezen en bij onregelmatigheden krijgt de persoon die landelijk over de handhaving van de meldplicht gaat een seintje en hij gaat er op maandag mee aan de slag.
Ik verzin maar wat hè. Kosten worden grotendeels gedragen door de overtreders, want die geef je een boete.
Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Moet je kijken man, zelfs in 2002 werden ze helemaal gek daar. (met die onterechte goal van Wamberto)
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Waarom spelen we eigenlijk nog een competitie? Die beker is veel mooier en iedereen is altijd super enthousiast.
Volle stadions, juichende mensen. Nee, ik ben om, landskampioenschap kan me niet meer boeien. Vanaf nu ga ik alleen nog maar sippen omdat we de mooiste prijs van Nederland niet meer kunnen winnen.
Flikker toch op met je mislukte denneappel.
Eerder andersom dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:42 schreef GGMM het volgende:
Mooi hoe jullie je constant spiegelen aan Ajax.
Beweren dat Gözübüyük in het voordeel van Feyenoord zou fluiten is wel heel onzinnig. Ik herinner me Twente uit twee jaar geleden nog, 2 punten door de neus geboord.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef Abed het volgende:
Feyenoord krijgt trouwens uit bij Zwolle een pingel, Gözübüyük fluit.
Die interesse is wederzijds hè. Jjij hangt hier niet voor niets zo'n beetje dag en nacht rond toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:42 schreef GGMM het volgende:
Mooi hoe jullie je constant spiegelen aan Ajax.
Flikker zelf gewoon eens op.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Waarom spelen we eigenlijk nog een competitie? Die beker is veel mooier en iedereen is altijd super enthousiast.
Volle stadions, juichende mensen. Nee, ik ben om, landskampioenschap kan me niet meer boeien. Vanaf nu ga ik alleen nog maar sippen omdat we de mooiste prijs van Nederland niet meer kunnen winnen.
Ja dat wordt echt gezegd inderdaadquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Is helemaal niets anders aan, topclubs voelen alleen constant de behoefte om net te doen alsof het niets boeit als er weer eens een vroegtijdige uitschakeling volgt. En dat is de laatste jaren nogal vaak gebeurd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:49 schreef H.FR het volgende:
In Engeland nemen ze de beide bekers ook gewoon serieus. Wat is daar dan zo anders aan? (behalve de hogere geldprijs natuurlijk)
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Die interesse is wederzijds hè. Jjij hangt hier niet voor niets zo'n beetje dag en nacht rond toch?
Dat was meer om aan te tonen dat jullie hypocriete klootzakjes zijn als je hier in dit topic het winnen van de beker af doet als het behalen van een troostprijs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:54 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het scheelt weinig, als je Maarten zijn relaas leest.
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.
Dit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.
Nee man, de beker is gewoon een extraatje.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.
Dat. En natuurlijk juichen spelers als ze hem winnen. Maar ik ga echt niet naar een bekerhuldiging. Een landskampioenshuldiging heb ik daarentegen nog nooit laten schieten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee man, beker is gewoon een extraatje.
Dit. Om de beker wordt altijd heel hard gejuicht en heel veel feest gevierd als ie gewonnen wordt, maar als je em verliest maakt het ineens niets meer uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.
Precies.En niet alleen met de bekerdiscussie. Het is echt opvallend hoeveel ajacieden er telkens in het Feyenoord topic zitten. En dan maar roepen dat Feyenoord irrelevant isquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder andersom dan.
Aangezien dit het Feyenoord-topic is en ik toch vooral Ajacieden zie die constant het belang menen te moeten onderstrepen van de totale irrelevantie van een eventuele bekerwinst.
Directe kwalificatie voor de EL, niks mis mee.quote:
Staat dat niet op youtube?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:03 schreef Maartenfr12 het volgende:
Is er weleens een uitgebreide huldiging op de Coolsingel voor de winst van de JC schaal geweest eigenlijk? In 1999 volgens mij niet toch?
In 1999 waren sommige FOK!kers hier nog geen eens geborenquote:
Die het bewust meegemaakt hebben sowieso weinig.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
In 1999 waren sommige FOK!kers hier nog geen eens geboren
Tja, tokkies gonna tokkie. Niet alleen bij Feyenoord. In Amsterdam huldigen ze ook op het industrieterrein omdat er zoveel debielen op af komen dat het niet in normale banen te leiden is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Die het bewust meegemaakt hebben sowieso weinig.
Wat ik me van laatste kampioenschap kan herinneren is vooral de tyfuszooi en plunderingen.
Iemand liep bij souvenirseinkeltje met hele stellage ansichtkaarten over de Coolsingel
Jammer is dat hé.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, tokkies gonna tokkie. Niet alleen bij Feyenoord. In Amsterdam huldigen ze ook op het industrieterrein omdat er zoveel debielen op af komen dat het niet in normale banen te leiden is.
Ja, laten we zwaarder straffen! Oh, wacht. Dat is het slechtste idee ooit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Raddraaiers heb je er zo uit mits je de juridische mogelijkheden hebt. Daar ontbreekt het in Nederland gewoon aan. We zijn veel te soft voor tuig.
Dat is dan toch wel mooi aan PSV. Natuurlijk, daar is tijdens een huldiging ook wel eens een knokpartij, maar echte rotzooi is er nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Jammer is dat hé.
Mocht het überhaupt zover komen zal de huldiging voor de beker ook wel weer om half 1 maandagmiddag zijn zoals de laatste keer in 2008.
Leuk dat je een onderzoekje hebt gevonden, maar niemand heeft het over lange gevangenisstraffen gehad.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, laten we zwaarder straffen! Oh, wacht. Dat is het slechtste idee ooit.
Ik zou wel voor een meldplicht zijn op het politiebureau met zware consequenties als je je niet meldt. Geldelijk is dat ook goed te verantwoorden, want het zal in de "wet van communicerende vaten" ook echt wel van positieve invloed zijn op de inzet van politie in stadions e.d.
Wat een softies zeg.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is dan toch wel mooi aan PSV. Natuurlijk, daar is tijdens een huldiging ook wel eens een knokpartij, maar echte rotzooi is er nog nooit geweest.
In 2015 in totaal 11 gewonden, voornamelijk vuurwerkkneuzen. En wat wildppassers op de bon geslingerd.
Het zijn meerdere linkjes, knuppel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Leuk dat je een onderzoekje hebt gevonden, maar niemand heeft het over lange gevangenisstraffen gehad.
Maar het staat interessant hoor, 3/10 voor de moeite.
Niet in euro's willen bijdragen, maar intussen wel 40-45 soorten eisen stellenquote:Het nieuwe Feyenoord-stadion moet geen grotere capaciteit hebben dan 60.000 à 65.000 toeschouwers. Op basis van het door de stad opgestelde mobiliteitsplan voor dit deel van Rotterdam-Zuid is dit aantal bezoekers 'maximaal haalbaar zonder hele grote investeringen in de infrastructuur'.
Dat staat in een mail aan de gemeenteraad, meldt het Algemeen Dagblad. Stadion Feijenoord zal eind volgende maand een keuze maken uit drie plekken voor een toekomstige onderkomen: twee aan de Maas, en één op de huidige plek van de Kuip.
''Indien door Feyenoord gekozen wordt voor één van de Maas-locaties, dan zal door Feyenoord ook een plan moeten worden overlegd voor de herbestemming van het huidige stadion.'' Het stadion moet ook andere ontwikkelingen aanjagen. ''Feyenoord dient aan te geven aan welk aanvullend programma men denkt, en tevens zal moeten worden aangegeven waarom dat niet concurreert met het programma elders in de stad,''
Bovendien moet het stadion duurzaam worden. ''Dat draagt bij aan het imago van Rotterdam op dit gebied en is goed voor de stad zelf. Bij duurzaamheid kan worden gekeken naar het gebruik van materialen in het stadion, maar ook naar het toepassen van duurzame energievormen. Hierbij kan men denken aan warmte-koude-opslag en het hergebruik van regenwater.''
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Een meldplicht is in weze natuurlijk wel een zwaardere straf.
In plaats van dat je alleen niet op locatie X mag zijn, MOET je nu ook nog op locatie Y verschijnen. Dus best wat 'bijvangst' in de zin van dat ook de goedwillende mensen op dat moment niet voor de TV hun cluppie kunnen kijken óf met moeders de vrouw kunnen gaan winkelen.
Nee eens, dat was een beetje ongelukkig verwoord. Maar you catch my drift. Het is hoe dan ook meer 'beperkend'. Voorheen mocht je alleen niet naar een bepaalde locatie en was je verder vrij te doen wat je wilde (en daar zat ook juist het probleem dan), en nu MOET je elders verschijnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.
Ja, dat is zeker zwaarder straffen. Daar ben ik het mee eens. Misschien moet je dat dan in eerste instantie een deel van de tijd opleggen. En moet dat dan alleen tijdens thuiswedstrijden, of ook tijdens uitwedstrijden?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee eens, dat was een beetje ongelukkig verwoord. Maar you catch my drift. Het is hoe dan ook meer 'beperkend'. Voorheen mocht je alleen niet naar een bepaalde locatie en was je verder vrij te doen wat je wilde (en daar zat ook juist het probleem dan), en nu MOET je elders verschijnen.
Overigens ben ik vóór een meldplicht, maar om even aan te geven dat ook dat als 'zwaarder straffen' gezien kan worden.
Persoonlijk zou ik het tijdens thuiswedstrijden doen, een uitwedstrijd kan je al vrij lastig op de bonnefooi meer heen. Je zou dat laatste dan weer uiteindelijk kunnen versoepelen en dan wel de rotte appels zich laten melden. Dan maak je wmb wel echt stappen om JUIST die rotte appels te pakken, en niet een hele groep welwillenden ook te slachtofferen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker zwaarder straffen. Daar ben ik het mee eens. Misschien moet je dat dan in eerste instantie een deel van de tijd opleggen. En moet dat dan alleen tijdens thuiswedstrijden, of ook tijdens uitwedstrijden?
De straf blijft hetzelfde (stadionverbod voor mensen die daar toch tweewekelijks zouden zitten). De uitvoering is alleen anders. Dat is meer wat ik poog te zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Precies, een simpele meldingsplicht is al een extreem zware straf. Dodelijk effectief.
Hmm, het is allicht iets zwaarder. Ik vind dit echter niet in de categorie "veel zwaarder straffen" vallen. Maar dat is persoonlijke perceptiequote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Een meldplicht is in weze natuurlijk wel een zwaardere straf.
In plaats van dat je alleen niet op locatie X mag zijn, MOET je nu ook nog op locatie Y verschijnen. Dus best wat 'bijvangst' in de zin van dat ook de goedwillende mensen op dat moment niet voor de TV hun cluppie kunnen kijken óf met moeders de vrouw kunnen gaan winkelen.
Meh, daar zitten echt de meest uiteenlopende gevallen tussen. Van wildplassen tot het verkeerd deponeren van een suikerzakje (true story) en openlijke geweldpleging.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.
Zelfs bij een club als AZ is het in de halve finale vaak leegzat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat een gewauwel.
Natuurlijk hadden we hier mee willen blijven doen om het kampioenschap. En nu dat niet meer het geval is, is de hoop gevestigd op de "tweede prijs" van Nederland. Niet zo gek lijkt me.
De poging daarentegen om te doen alsof het een flutprijs is, niet alleen in Nederland maar in zo'n beetje heel Europa, is een tikkie sneu. En ook gewoon onwaar. FA-cup, DFB-pokal, Copa del Rey: stuk voor stuk grote toernooien die de topclubs maar wat graag willen winnen en dat dus ook vaak doen. In stijf uitverkocht stadions.
Henk vos Cruz, Dudek, Van Wonderenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kennen jullie nog uit 1997?
weet kutkwaliteit, foto van een foto![]()
Bijna allemaal;quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kennen jullie nog uit 1997?
weet kutkwaliteit, foto van een foto![]()
Lurling kan helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bijna allemaal;
Lurling, Vos, Cruz, Dudek, ken 'm wel maar kan niet op de naam komen, Clays, van Wonderen, Schuiteman;
Graff, Boeteng, Tati, naam kwijt, van Gastel, KLoeij ofzo, ken ik niet, Korneev;
Fraser, weetniet, Zwijnenberg, Bovselt en eh.. ik dacht Glaucio maar weet 'm niet zeker.
Netjes.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bijna allemaal;
Lurling, Vos, Cruz, Dudek, ken 'm wel maar kan niet op de naam komen, Clays, van Wonderen, Schuiteman;
Graff, Boeteng, Tati, naam kwijt, van Gastel, KLoeij ofzo, ken ik niet, Korneev;
Fraser, weetniet, Zwijnenberg, Bovselt en eh.. ik dacht Glaucio maar weet 'm niet zeker.
Scoorde ooit een hele lelijke goal tegen Ajax. Ik geloof in dezelfde pot als dat Zwijnenberg een wereldgoal (in mijn herinnering was ie wel mooiquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:20 schreef Elan het volgende:
Schuitemangod
Nu hoofdscout bij Rapid Wien
wtfquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Meh, daar zitten echt de meest uiteenlopende gevallen tussen. Van wildplassen tot het verkeerd deponeren van een suikerzakje (true story) en openlijke geweldpleging.
Klopt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:26 schreef Maastoren het volgende:
Ik kan alleen niet op de naam komen van de 2e van rechts middelste rij. Volgens mij was dat ook een Oostenrijker. Volkan Kahraman oid? Die keeper is Malkowski of die Hongaar Petry. Ik denk de tweede want volgens mij kwam Malkowski later. Die kon er trouwens ook geen kloot van![]()
Mooi jeugdsentiment. Na de open dag als ik thuis kwam gelijk alle spelerskaarten en de teamposter op de muren plakken![]()
Bahia, Saïdi, Collen (?), Lucius, Vlaar (?), Timmer, Lodwijks, Ekramy, v Hooijdonk, Huysegems, ?, Schreuder, Die kerel die van Utrecht overkwam (naam kwijt)quote:
Van wat ik mij kan herinneren het slechtste feyenoord dat ik gezien heb.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:45 schreef H.FR het volgende:
[..]
Bahia, Saïdi, Collen (?), Lucius, Vlaar (?), Timmer, Lodwijks, Ekramy, v Hooijdonk, Huysegems, ?, Schreuder, Boschaart
?, Boussaboun, Kalou(?), Kuyt, Greene, die Belg, Guzman, Kolkka
?, Hofs, Castelen, Vincken, Drenthe, Pardo (?)
Heuze toppers dus.
Rechts van 'm is David Connolly. Die linker naast van Gastel herken ik niet. Demtradze is het ook niet geloof ik.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Weet je ook wie naast V Gastel zit?
Ach tuurlijkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:50 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Rechts van 'm is David Connolly. Die linker naast van Gastel herken ik niet. Demtradze is het ook niet geloof ik.
Ohja, Pascal Bosschaart. Was altijd middenvelder en moest bij ons linksback. Dat bleek hij niet te kunnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Van wat ik mij kan herinneren het slechtste feyenoord dat ik gezien heb.
Gyan zit naast Hofs.
Paciorek, moest ik ook nakijkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:50 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Rechts van 'm is David Connolly. Die linker naast van Gastel herken ik niet. Demtradze is het ook niet geloof ik.
Dat hoop ik ook maar ook dat Bosvelt een keer als assistent/jeugd trainer komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:56 schreef Elan het volgende:
Fraser was echt wel een kneiterhard baasje destijds.
Hoop dat hij nog een x trainer bij ons zal worden.
Heeft Bosvelt überhaupt trainerspapieren?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:59 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook maar ook dat Bosvelt een keer als assistent/jeugd trainer komt.
De helft van die spelers zou nu een onbetwiste basisspeler zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Van wat ik mij kan herinneren het slechtste feyenoord dat ik gezien heb.
Gyan zit naast Hofs.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De helft van die spelers zou nu een onbetwiste basisspeler zijn.
De mooisten van Willem vond ik toch Knoppert en Van Nistelrode.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:25 schreef Sloggi het volgende:
Van Hanegem noemde hem altijd Paddo bij VI.
Ze wonnen anders wel mooi een prijs.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens wel vreemd, want Kuyt vertrok in 2006 in de zomer dat Kolkka kwam. Dus waarom staan die samen op de foto, of is dat Kolkka niet?
Alleen Kuyt, Kalou en de Guzman zouden voldoen. Vlaar was toen nog erg matig. Dit ging om de 2e periode van van Hooijdonk. Was bijzonder slecht. Castelen had een aardige paar maandjes was daarna ook niets meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze wonnen anders wel mooi een prijs.
Maar zeg nou zelf, je kunt zonder al te veel moeite 7 a 8 spelers uit dat clubje pakken die gewoon meer zouden brengen dan wat er nu staat. Uiteraard Kuyt, Kalou, van Hooydonck, Castelen, de Guzman, Pardo, Vlaar.
Beide niet.quote:En dan kun je over Bahia en Bosschaart (mits op de juiste positie op het middenveld) nog discussie voeren.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze wonnen anders wel mooi een prijs.
Maar zeg nou zelf, je kunt zonder al te veel moeite 7 a 8 spelers uit dat clubje pakken die gewoon meer zouden brengen dan wat er nu staat. Uiteraard Kuyt, Kalou, van Hooydonck, Castelen, de Guzman, Pardo, Vlaar.
En dan kun je over Bahia en Bosschaart (mits op de juiste positie op het middenveld) nog discussie voeren.
Goed, de helft is misschien overdreven, maar ik denk dat je vrij eenvoudig de halve basiself van het huidige Feyenoord kunt vervangen met spelers uit de 2005-2006 selectie en dat je er dan veel beter op wordt.Al die spelers op de toppen van hun kunnen misschien ja. Die top viel helaas niet tegelijk met elkander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens wel vreemd, want Kuyt vertrok in 2006 in de zomer dat Kolkka kwam. Dus waarom staan die samen op de foto, of is dat Kolkka niet?Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
quote:Feyenoord-jeugdspelers Dylan Vente, Tahith Chong, Jordy Wehrmann en Tyrell Malacia hebben dinsdag met Oranje onder de 17 met 2-0 gewonnen van Engeland onder de 17. Feyenoord-jeugdspelers Vente en Chong waren beide trefzeker tegen de Engelsen en zorgden daarmee voor de overwinning.
De wedstrijd was onderdeel van een vierlanden toernooi waar het Nederlands jeugdteam eerder verloor van Duitsland onder de 17 (0-1) en gelijkspeelde tegen gastland Portugal onder de 17 (1-1). In deze wedstrijden was geen Feyenoorder trefzeker.
Kuyt vertrok aan het einde van de transferperiode, Kolkka (quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:50 schreef BadderHaring het volgende:
[...]
Overigens wel vreemd, want Kuyt vertrok in 2006 in de zomer dat Kolkka kwam. Dus waarom staan die samen op de foto, of is dat Kolkka niet?
Keurig. Bonusvraag, alleen voor de ekte ekte, rechts:quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:38 schreef Caland het volgende:
Owoeri, Ingjatovic, Larsen, Lumb, Burgerking, Lee, Leonard, Simon, Bruno Basto, De Graaf?
Jup. Speelt nu samen met de tweelingbroer van Gustafson en Owoeri bij Hacken in Zweden.quote:
Vooral die transfer van Leonard was bizar. Back die niet tegen buitenspelers kon spelen, wtf!?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:02 schreef Haringkop het volgende:
Toch moet altijd welk lachen om al die maffe miskopen bij ons, waar komen ze elke keer toch vandaan? Haha
Hoe kan het eigenlijk dat de grootste talenten van Feyenoord Fetteh nooit bij Feyenoord terecht komen? Wat voor rare constructie hebben die clubs samen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:03 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Bingo. Komt van Feyenoord Fetteh.
Feyenoord had ook een samenwerkingsverband met Supersport United, wat leidde tot de transfer van deze dwerg. Werd uitgeleend aan Excelsior en scoorde daar nog best vaak ook. Tekende begin dit jaar bij Stade Rennes. Wie is deze speler, die alleen al vanwege zijn naam een clutheld had kunnen worden in Rotterdam?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat de grootste talenten van Feyenoord Fetteh nooit bij Feyenoord terecht komen? Wat voor rare constructie hebben die clubs samen?
Edit: ik zie dat het eigenlijk alleen bij Atsu niet tot een overgang is gekomen. De overige grote talenten hebben wel allemaal een kans(je) gehad in Rotterdam.
Hoe weet je dit niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:25 schreef PIETR het volgende:
[..]
Feyenoord had ook een samenwerkingsverband met Supersport United, wat leidde tot de transfer van deze dwerg. Werd uitgeleend aan Excelsior en scoorde daar nog best vaak ook. Tekende begin dit jaar bij Stade Rennes. Wie is deze speler, die alleen al vanwege zijn naam een clutheld had kunnen worden in Rotterdam?
[ afbeelding ]
Deze gozer heeft nog meegedaan aan de special olympicsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:25 schreef PIETR het volgende:
[..]
Feyenoord had ook een samenwerkingsverband met Supersport United, wat leidde tot de transfer van deze dwerg. Werd uitgeleend aan Excelsior en scoorde daar nog best vaak ook. Tekende begin dit jaar bij Stade Rennes. Wie is deze speler, die alleen al vanwege zijn naam een clutheld had kunnen worden in Rotterdam?
[ afbeelding ]
Wat een haar, baasquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:25 schreef PIETR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kermitquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:25 schreef PIETR het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Chong dacht ik.quote:Op woensdag 10 februari 2016 08:27 schreef Elan het volgende:
Wie is die jeugdspeler met dat geniale afrokapsel ook alweer
quote:Feyenoord kwam in de afgelopen Klassieker tegen Ajax toch niet verschrikkelijk slecht voor de dag, maar desondanks is het blad Voetbal International op woensdag vernietigend voor de Rotterdammers. Er zou namelijk gewoonweg geen visie te bespeuren zijn in De Kuip. Technisch directeur Martin van Geel houdt zich bovendien schuil.
"Feyenoord doet altijd zijn best, maar dat is niet genoeg. Het elftal heeft niks om op terug te vallen, geen houvast, geen structuur, geen automatismen, geen idee wanneer druk te zetten, geen idee wat te doen bij balbezit. Geen visie. Feyenoord is een ploeg waaraan niet is gewerkt en dat zijn wedstrijden wint op adrenaline, maar nooit met goed voetbal'', oordeelt het blad.
VI erkent de financiële en facilitaire achterstand op PSV en Ajax. ''Maar wat Feyenoord wél had, was een eigen identiteit, een fanatiek publiek en voor het eerst geld om te investeren: tien miljoen. En ambitie. Halverwege februari is dat alles vervlogen. Er is niks meer in Rotterdam-Zuid: geen structuur, geen daadkracht, geen ambitie. De club die tien miljoen investeerde, speelt om niet te verliezen. Het elftal is een proeftuin geworden, de trainer en de aanvoerder praten alles goed, de technisch directeur houdt zich schuil. Wie zo reageert op een serie van zes nederlagen, heeft zich er blijkbaar bij neergelegd niet langer een topclub te willen zijn."
Volgens mij staat het nog niet online op VI.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar het hele artikel, iemand die het kan plaatsen? Dit snijdt nu al hout.
Totaal niet te vergelijken Situaties maar leuke troll en leuk dat je je piemel weer strijkt met een totaal insignificante gebeurtenis.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat laatste is toch al langer het geval, na de 0-10 was dat idee al vervlogen.
Om de jaren erna boven PSV te eindigen dat miljoenen investeerde.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat laatste is toch al langer het geval, na de 0-10 was dat idee al vervlogen.
Kan me er ook in vinden (en dat bij een stuk van Krabby).quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar het hele artikel, iemand die het kan plaatsen? Dit snijdt nu al hout.
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:28 schreef XSbig het volgende:
Wanneer begint de kaartverkoop voor AZ thuis in de beker eigenlijk?
Je bent de titels nog aan het vieren, zie ik? Ow, wacht...quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:05 schreef Vasion het volgende:
[..]
Om de jaren erna boven PSV te eindigen dat miljoenen investeerde.
AZ, Twente hebben ook zulke uitschieters gehad(die wonnen ook nog eens een prijs), maar topclub blijven was niet het geval, hetzelfde voor Feyenoord.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:05 schreef Vasion het volgende:
[..]
Om de jaren erna boven PSV te eindigen dat miljoenen investeerde.
Legioenleden krijgen sowieso voorrang toch?quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:28 schreef XSbig het volgende:
Wanneer begint de kaartverkoop voor AZ thuis in de beker eigenlijk?
Ik vind dat ook wel terecht. Hij had een brede selectie waar hij verschillende kanten mee op kon, maar hij lijkt nog altijd te puzzelen naar zijn gewenste speelstijl voor deze selectie, en we zitten nu toch al in februari.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan me er ook in vinden (en dat bij een stuk van Krabby).
Wel pijnlijke kritiek op Gio ook.
Normaliter wel ja. En SCC houders ook (daarvoor) normaal gesproken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:53 schreef Vasion het volgende:
[..]
Legioenleden krijgen sowieso voorrang toch?
Geen budget en geen ambitie.quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:52 schreef Doublepain het volgende:
[..]
AZ, Twente hebben ook zulke uitschieters gehad(die wonnen ook nog eens een prijs), maar topclub blijven was niet het geval, hetzelfde voor Feyenoord.
Snap niet wat daar moeilijk aan te geloven is, jullie heb het budget niet eens.
Van Geel valt alleen Kramer echt aan te rekenen als miskoop. (dit seizoen iig.) Dat is namelijk een aankoop waar iedereen al wist dat het niets zou toevoegen. En verder valt hem gewoon niets te verwijten behalve het feit dat hij geen ambitieuze TD is. Als je 3e wordt en/of de beker wint heeft de TD zijn doelstelling verder gewoon gehaald. Niet dat je er blij mee moet zijn..quote:Op woensdag 10 februari 2016 10:57 schreef Elan het volgende:
Feit dat er geen enkel systeem in dit elftal zit valt Van Geel toch niet aan te rekenen.
Echt ze doen maar wat, bij voorkeur anticiperen op de tegenstander ipv zelf er een strijdplan op na te houden.
Oh dat zeg ik niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:02 schreef Vasion het volgende:
[..]
Van Geel valt alleen Kramer aan te rekenen als miskoop. (dit seizoen iig.) Dat is namelijk een aankoop waar iedereen al wist dat het niets zou toevoegen. En verder valt hem gewoon niets te verwijten behalve het feit dat hij geen ambitieuze TD is. Als je 3e wordt en/of de beker wint heeft de TD zijn doelstelling verder gewoon gehaald.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat zeg ik niet.
Van Geel valt vanalles te verwijten. Maar zo extreem slecht als men dit seizoen speelt reken ik toch echt de trainer aan.
Gio rouleert constant het is tijd om eindelijk eens wat zekerheden in te bouwen. Zowel individueel positioneel als qua wedstrijdopvatting.
Misschien willen ze hem in het PSV topic hebben?quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
Willen jullie mokkiemok adopteren?
Ik las aborterenquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
Het is - zelfs als Ajacied - gewoon pijnlijk hoe niet grappig het is. Maar dat ben ik van je gewend, je hebt echt een enorm kinderlijke kijk op het hele voetbal.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:05 schreef mokkiemok het volgende:
[..]Heb je weer je mokkiemok bash uurtje
dacht dat jullie hier de humor wel van zouden inzien.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is - zelfs als Ajacied - gewoon pijnlijk hoe niet grappig het is. Maar dat ben ik van je gewend, je hebt echt een enorm kinderlijke kijk op het hele voetbal.
Gio is pas gaan rouleren en veranderen toen we wedstrijd op wedstrijd verloren. Vrij logische zet als je het aan mij vraagt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh dat zeg ik niet.
Van Geel valt vanalles te verwijten. Maar zo extreem slecht als men dit seizoen speelt reken ik toch echt de trainer aan.
Gio rouleert constant het is tijd om eindelijk eens wat zekerheden in te bouwen. Zowel individueel positioneel als qua wedstrijdopvatting.
Proeftuin Feyenoord is geen topclub meerquote:Op woensdag 10 februari 2016 09:34 schreef Happel het volgende:
[..]
En als ik je dan op de man af vraag of je er over wil praten doe je ineens alsof je van niks weet. En geef je af op GGMM (waarmee ik geen issue kan bedenken, enkel dat hij mij niet grappig vindt). Nee erg volwassen inderdaad. stumpert.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is - zelfs als Ajacied - gewoon pijnlijk hoe niet grappig het is. Maar dat ben ik van je gewend, je hebt echt een enorm kinderlijke kijk op het hele voetbal.
Goed stuk.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:12 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Proeftuin Feyenoord is geen topclub meer
Alles onder het tapijt
Feyenoord investeerde dit seizoen tien miljoen euro, maar het elftal is verworden tot een proeftuin en leed al zes competitienederlagen op rij. Wat erger is, de Rotterdammers verliezen alle kenmerken die horen bij een topclub.
TEKST: MARTIJN KRABBENDAM
Jens Toornstra wist niet wat hij zag toen trainer Giovanni van Bronckhorst zondagochtend tijdens de sportmaaltijd de opstelling van Feyenoord op het bord prikte voor De Klassieker tegen Ajax. Hij mocht weer eens meedoen, hangend aan de rechterkant in een nieuw systeem: 4-5-1. Het was Toornstra’s eerste basisplaats sinds 13 december, toen Feyenoord in Groningen met 1-1 gelijkspeelde. Maar in De Arena stond hij er weer, voornamelijk om Ajax’ linksback Mitchel Dijks af te stoppen. Toornstra speelde een aardige wedstrijd, waarin hij zelfs nog scoorde (0-1), maar hij heeft geen idee of zijn optreden goed genoeg was voor een basisplaats aanstaande zondag in het uitduel met PEC Zwolle. Hij ziet het wel.
Het gevoel van Toornstra is het gevoel van de meeste spelers van Feyenoord. In feite weet niemand waar hij aan toe is, nu de technische staf goochelt met opstellingen en namen. Sinds FC Groningen, is Feyenoord een proeftuin geworden. Met de wedstrijd in de Euroborg meegerekend kwam Feyenoord negen keer in actie en evenzovele keren in een andere opstelling (zie kader). De laatste twee duels, tegen Roda JC en Ajax, koos Feyenoord zelfs voor een andere speelwijze. In Kerkrade was het 5-3-2, in de Amsterdam Arena 4-5-1. Daarmee heeft de technische staf iedere vorm van houvast de nek omgedraaid. Geen speler weet wat zondag tegen PEC Zwolle het strijdplan zal zijn.
WISSELTRUCS
De wisseltrucs leverden weinig op. De club verloor zes competitieduels op rij. Een absoluut diepterecord in de clubhistorie, een nega- tieve reeks die waarschijnlijk nooit meer zal worden geëvenaard. Het resultaat is vooral dat iedere speler van Feyenoord wel een keer is teleurgesteld dit seizoen. Rechtsback Rick Karsdorp verloor zijn basisplaats uit tegen PSV aan Sven van Beek. Nog tijdens de wedstrijd herstelde van Bronckhorst zijn fout toen bleek dat Van Beek niet op die positie uit de voeten kon. De centrale verdediger kwam zelf ook op de bank terecht (tegen SC Heerenveen en ADO Den Haag) na een slechte serie wedstrijden, maar keerde voor het bekerduel met Roda JC weer terug in de ploeg. Terence Kongolo wisselde als centrale verdediger en linksback stuivertjes met Jan-Arie van der Heijden en Miquel Nelom. Ook het middenveld veranderde voortdurend van samenstelling. De twee vaste krachten, Karim El Ahmadi en Tonny Vilhena, werden geflankeerd door Simon Gustafson, Marko Vejinovic, Toornstra en zondag ook nog eens met nieuwkomer Renato Tapia. Zelfs voorin, lang de enige linie waarin niet werd geschoven, is het wisselen begonnen. Dirk Kuijt verdrong Michiel Kramer uit de spits, Bilal Basaçikoglu werd rechterspits. Maar tegen Roda speelde Kuijt met Eljero Elia voorin, tegen Ajax stond hij er alleen en was Basaçikoglu aanvallende middenvelder. Elia zat toen op de bank, net zoals Kramer.
Al dat geschuif resulteerde in een val op de ranglijst. De doelstelling, plaats drie, is voor even verspeeld aan Heracles Almelo, een ploegje dat bestaat uit gemiddelde Eredivisie-spelers en een fractie kostte van de vijftien miljoen euro die Feyenoord over twee seizoenen spendeerde. Het verontrustende is vooral dat Heracles Almelo zich nauwelijks aanpast, maar dat het grote Feyenoord tegen Roda JC met vijf verdedigers speelt en in Amsterdam met vijf middenvelders. Feyenoord is verworden tot een topclub die niet wil verliezen en daarmee alle ambitie op ontwikkelen overboord heeft gegooid.
Want wat is nou het perspectief van Feyenoord? De club verlengde weliswaar de contracten van een aantal jeugdspelers, maar de vraag is: waar gaan ze straks spelen? De beloftenploeg maakt geen deel uit van de voetbalpiramide en is veroordeeld tot een soort competitie met oefenduels. Het plan de talenten dan maar te laten oefenen tegen die van topclubs uit Duitsland en België, staat ook on hold. Maar er is meer. Ook de selectie zal komende zomer opnieuw moeten worden gerenoveerd. Je kunt spelers als Jens Toornstra, Bilal Basaçikoglu, Miquel Nelom en Anass Achahbar niet nog langer op de bank houden. Tonny Vilhena vertrekt. Wat gebeurt er met de aan Cardiff City verhuurde Lex Immers? Komt er naast Kramer nog een spits? Bovendien: wat zijn die spelers nog waard en wie gaat die renovatie voor z’n rekening nemen?
KRAMPACHTIG
Bij Feyenoord wordt momenteel alles onder het tapijt geschoven. De club houdt zich kramp- achtig vast aan alles wat maar lijkt op een strohalm. Na de bekerzege op Roda JC was volgens aanvoerder Dirk Kuijt het 5-3-2 systeem ineens een extra wapen. Na de nederlaag bij Ajax stond er volgens trainer Giovanni van Bronckhorst een ander Feyenoord dan in de serie neder- lagen ervoor. Er was tenminste gevochten. Het is allemaal gebakken lucht, holle frasen, hoop gebaseerd op niets. Met de wedstrijdinstelling van de spelersgroep is al een heel seizoen niks mis. Feyenoord doet altijd zijn best, maar dat is niet genoeg. Het elftal heeft niks om op terug te vallen, geen houvast, geen structuur, geen automatismen, geen idee wanneer druk te zetten, geen idee wat te doen bij balbezit. Geen visie. Feyenoord is een ploeg waaraan niet is gewerkt en dat zijn wedstrijden wint op adrenaline, maar nooit met goed voetbal. Giovanni van Bronckhorst is verantwoordelijk, maar hij is bezig aan zijn eerste klus als trainer. Hij maakt alle fouten die iedere beginnende trainer maakt, hij herkent de momenten van ingrijpen niet en heeft nog niet een voetbalvisie ontwikkeld die een ervaren trainer wel kan overleggen op basis van jarenlange ervaring. Dat kan toch voor niemand in de leiding een verrassing zijn.
Wie alles zo op een rij zet, herkent een slagveld Zes competitienederlagen op rij, dat is een net zo’n trieste prestatie als de 10-0 nederlaag bij PSV van vijf jaar geleden. Daar doet een halve finale in de KNVB-beker niets aan af. Zes keer verliezen op rij. Eén punt uit zeven wedstrijden. Twintig verliespunten in een tijdsbestek van anderhalve maand. Zelfs De Graafschap pakte in dat aantal duels veel meer punten: zeven. Het valt niet goed te praten, door niets. Natuurlijk heeft Feyenoord minder geld dan PSV en Ajax, natuurlijk is de trainingsaccommodatie van lagere kwaliteit dan De Herdgang of De Toekomst. Maar wat Feyenoord wél had, was een eigen identiteit, een fanatiek publiek en voor het eerst geld om te investeren: tien miljoen. En ambitie. Halverwege februari is dat alles vervlogen. Er is niks meer in Rotterdam-Zuid: geen structuur, geen daadkracht, geen ambitie. De club die tien miljoen investeerde, speelt om niet te verliezen. Het elftal is een proeftuin geworden, de trainer en de aanvoerder praten alles goed, de technisch directeur houdt zich schuil. Wie zo reageert op een serie van zes nederlagen, heeft zich er blijkbaar bij neergelegd niet langer een topclub te willen zijn.
DEGRADATIEPLAATS IN 2016
Bij een stand over het jaar 2016 staat Feyenoord voorlaatste, net boven het eveneens puntloze SC Cambuur. De Rotterdammers hebben hetzelfde doelsaldo als de Leeuwarders (-8), maar doordat Feyenoord vier keer doel trof en SC Cambuur slechts tweemaal, is het elftal van trainer Giovanni van Bronckhorst op de ranglijst van dit jaar net niet laatste.
ELKE WEEK WAT ANDERS Feyenoord won zijn laatste competitiewedstrijd op zondag 6 december van Heracles Almelo (3-0). Daarna begon de ploeg punten te verspelen bij FC Groningen (1-1). Sinds dat duel in de Euroborg trad Feyenoord aan in steeds een andere opstelling en wisselde het twee keer van systeem.
Ik heb geen problemen met je, ik vind alleen je kijk op voetbal (en schijnbaar de bijbehorende 'humor') nogal beperkt, alsof je 12 bent. Beetje straatje WhateverWhatever, cofox, en Davy.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:15 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
En als ik je dan op de man af vraag of je er over wil praten doe je ineens alsof je van niks weet. En geef je af op GGMM (waarmee ik geen issue kan bedenken, enkel dat hij mij niet grappig vindt). Nee erg volwassen inderdaad. stumpert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |