Een 2e plek wordt je ook niet vrolijk van in NLquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:30 schreef Happel het volgende:
Leuk, het eeuwenoude troostprijs verhaal komt weer om de hoek kijken.
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:27 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
CL is voor Ajax zeker haalbaar als ze 2e worden, maar het moet inderdaad wel een beetje meezitten. EL halen ze normaal gesproken sowieso wel, maar als ze dat niet zouden halen zou ik me kunnen voorstellen dat daar niet direct paniek is. Ik vind die EL zo weinig voorstellen. In de kwart-finale gaat het eindelijk een beetje leuk worden.
In mijn beleving is dat voor Ajax, PSV en Feyenoord gewoon zo. Ook al is Feyenoord al jaren lang een stuk kleiner, dit voelt bij mij nog steeds als de top 3 die altijd weer voor het kampioenschap gaan. Voor Groningen, AZ, Utrecht, Twente etc is zo'n beker natuurlijk geweldig. Dat begrijp ik. En ja, misschien moet Feyenoord zichzelf ook zien als 1 van die clubs, maar ik hoop stiekem toch nog op iets meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:30 schreef Happel het volgende:
Leuk, het eeuwenoude troostprijs verhaal komt weer om de hoek kijken.
Dus omdat we geen kampioen kunnen worden is het ineens een hoofdprijs?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?
Kampioenschap voor Feyenoord zit er toch weer niet in dus bekertje is prima. Ook garantie op Europees voetbal. Al kan ik me voorstellen dat een willekeurige Ajacied of PSV'er het in deze fase van de competitie als troostprijs ziet met CL-gelden in vizier.
Ik denk meer dan het probleem is dat Ajax te weinig aanpassingsvermogen heeft. Bij PSV zie je dat vermogen wel en sorteert het prima effect. Feyenoord heeft dat onder Rutten ook gedaan en je ziet gewoon dat het meer resultaat oplevert.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op basis van de resultaten afgelopen seizoenen zou je toch kunnen concluderen dat EL het hoogst haalbare is voor Ajax?
Kampioenschap voor Feyenoord zit er toch weer niet in dus bekertje is prima. Ook garantie op Europees voetbal. Al kan ik me voorstellen dat een willekeurige Ajacied of PSV'er het in deze fase van de competitie als troostprijs ziet met CL-gelden in vizier.
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vorig seizoen is Ajax 2e geworden en hebben ze inderdaad slechts de EL gehaald. Seizoenen daarvoor was het elk jaar weer CL, en is er een aantal keer van grote ploegen gewonnen. Wel zuur dat ze telkens 3e werden terwijl ze er een paar x dichtbij zaten, met als dieptepunt natuurlijk die matchfixing bij Lyon-Zagreb. Maar eerlijk is eerlijk, Ajax en PSV hebben het niveau van de EL en niet van de CL. Ook al kunnen ze best aardig mee in de CL als alles ook een beetje mee zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
John de Wolf verdiende zijn geld voornamelijk met pokerenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolff zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Dat bedoel ik niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus omdat we geen kampioen kunnen worden is het ineens een hoofdprijs?
Tja die Cruijff schaal vind ik ook geen prijs. Gewoon een voorbereiding (oefen) wedstrijd voor het seizoen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:34 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
In mijn beleving is dat voor Ajax, PSV en Feyenoord gewoon zo. Ook al is Feyenoord al jaren lang een stuk kleiner, dit voelt bij mij nog steeds als de top 3 die altijd weer voor het kampioenschap gaan. Voor Groningen, AZ, Utrecht, Twente etc is zo'n beker natuurlijk geweldig. Dat begrijp ik. En ja, misschien moet Feyenoord zichzelf ook zien als 1 van die clubs, maar ik hoop stiekem toch nog op iets meer.
Preciesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
John de Wolf zegt altijd: "In 5 jaar tijd won ik bij Feyenoord 6 prijzen." Tikt toch lekker aan. Dat van die 6 prijzen er 4 KNVB-bekers en 1 Johan Cruijffschaal zijn maakt dan niet uit.
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.
Het is een treurige redenatie van treurige voetbalfans.
Nou ja, als je eenmaal in die finale staat dan wil je hem natuurlijk winnen. Maar als we er ergens voor de finale uitvliegen dan doet me dat niet zo heel veel. Maar natuurlijk is het leuk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Een prijs is een prijs. Daar valt verder geen discussie over te voeren. Voor clubs als Ajax en PSV is de beker ook geen troostprijs, al willen ze dat allemaal graag doen geloven.
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?
Niet alles hoeft meteen ongelofelijk ingewikkeld te zijn. Laat iemand met een SV een willekeurig bureau binnenlopen (in de grotere steden zijn er altijd bureaus open op zondag) en zich melden. Meneer agent zet in het systeem dat die persoon zich dan en dan heeft gemeld. Die data worden automatisch uitgelezen en bij onregelmatigheden krijgt de persoon die landelijk over de handhaving van de meldplicht gaat een seintje en hij gaat er op maandag mee aan de slag.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Die duizenden mensen moeten zich dan toch ergens melden he op de zondagochtend. Wat denk je dat dat kost.
Dat is natuurlijk leuk, maar de kans in die EL is zo groot dat je naar vreselijke plekken moet reizen en in van die trieste stadions. Maar als je geluk hebt dan kan het idd best leuk zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
enige waar ik dan blij mee ben is dat er weer buitenlandse tripjes in het verschiet liggen..
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Oh oke, zal het doorgeven.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)
Je wilt toch ook gewoon wat tastbaars in je handen hebben? Nog 3 keer 90 minuten en je kunt een beker én een schaal in je handen hebben. Gewoon alles op alles zetten.
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Volgens die logica boeit geen één Nederlandse prijs echt meer, en dient ook het kampioenschap over 2 jaar alleen nog maar als een opstapje naar de Europa League. (gezien de ranking van Nederland)
Je wilt toch ook gewoon wat tastbaars in je handen hebben? Nog 3 keer 90 minuten en je kunt een beker én een schaal in je handen hebben. Gewoon alles op alles zetten.
Behalve als ie gewonnen wordt. Dito met die beker voor topclubs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:55 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:55 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
die WvH schaal boeit echt helemaal niemand..
Dan ben je vast nog dronken na het winnen van de Maspalomascup? CL is er niks bij!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.
AZ eerst, EIan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk gaat deze discussie nergens over. Als je zo blijft spelen als afgelopen weken vlieg je er waarschijnlijk tegen Utrecht al uit.
Ik ben blij met elke prijs die de club wint, ja. Prijzen die er toen doen trouwens. Dus beker, EL, CL en kampioenschap. Alle andere zijn leuke bijkomstigheden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:45 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dus jij ben er daadwerkelijk blij mee?
Knap tegen Utrechtquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Elan het volgende:
Eigenlijk gaat deze discussie nergens over. Als je zo blijft spelen als afgelopen weken vlieg je er waarschijnlijk tegen Utrecht al uit.
Dan ben je echt de enige.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie prijs hoor. De schaal is nog groter dan de kampioensschaal.
Bij PSV waren ze daar in ieder geval erg blij meequote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:57 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dan ben je vast nog dronken na het winnen van de Maspalomascup? CL is er niks bij!
Cruijff is een kneus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Zelfs Cruijff zelf komt er niet voor opdagen.
In de Copa del Rey en FA cup niet. Maar goed, ik vond de beker altijd al lekker om te winnen. Sowieso toch mooi om een echte finale te winnen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.
Wat een gewauwel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:54 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je ziet in bijna elk voetballand de topclubs met een ongeïnteresseerde indruk de beker en vaak genoeg met een B elftal.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Az redden jullie nog wel maar dan:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Door een eigen goal van Van Beek.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Az redden jullie nog wel maar dan:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Die ligt er tegen de tijd dat de finale is sws wel uit als hij zo blijft presteren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dan stapt Gio op denk ik...
Inderdaad, bekerfinales zijn ook in Nederland altijd uitverkocht. En we weten allemaal nog dat Ajax maar wat blij was met de bekerwinsten van 2002, 2006, 2007 en 2010. Zorgde voor enorme vreugde, ook in Amsterdam. (herinner me Vertonghen nog)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat een gewauwel.
Natuurlijk hadden we hier mee willen blijven doen om het kampioenschap. En nu dat niet meer het geval is, is de hoop gevestigd op de "tweede prijs" van Nederland. Niet zo gek lijkt me.
De poging daarentegen om te doen alsof het een flutprijs is, niet alleen in Nederland maar in zo'n beetje heel Europa, is een tikkie sneu. En ook gewoon onwaar. FA-cup, DFB-pokal, Copa del Rey: stuk voor stuk grote toernooien die de topclubs maar wat graag willen winnen en dat dus ook vaak doen. In stijf uitverkocht stadions.
Vertonghen idd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:36 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Inderdaad, bekerfinales zijn ook in Nederland altijd uitverkocht. En we weten allemaal nog dat Ajax maar wat blij was met de bekerwinsten van 2002, 2006, 2007 en 2010. Zorgde voor enorme vreugde, ook in Amsterdam. (herinner me Vertonghen nog)
Daarnaast is Feyenoord-Utrecht ook nog eens een mooie bekerklassieker.
Moet je kijken man, zelfs in 2002 werden ze helemaal gek daar. (met die onterechte goal van Wamberto)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Vertonghen idd.
KUUUUUT KAKKERLAKKEN.
Bescheiden manier om een troostprijs te vieren
Kosten kan je misschien betalen uit de besparing van agenten rond het stadion.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet alles hoeft meteen ongelofelijk ingewikkeld te zijn. Laat iemand met een SV een willekeurig bureau binnenlopen (in de grotere steden zijn er altijd bureaus open op zondag) en zich melden. Meneer agent zet in het systeem dat die persoon zich dan en dan heeft gemeld. Die data worden automatisch uitgelezen en bij onregelmatigheden krijgt de persoon die landelijk over de handhaving van de meldplicht gaat een seintje en hij gaat er op maandag mee aan de slag.
Ik verzin maar wat hè. Kosten worden grotendeels gedragen door de overtreders, want die geef je een boete.
Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Moet je kijken man, zelfs in 2002 werden ze helemaal gek daar. (met die onterechte goal van Wamberto)
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Waarom spelen we eigenlijk nog een competitie? Die beker is veel mooier en iedereen is altijd super enthousiast.
Volle stadions, juichende mensen. Nee, ik ben om, landskampioenschap kan me niet meer boeien. Vanaf nu ga ik alleen nog maar sippen omdat we de mooiste prijs van Nederland niet meer kunnen winnen.
Flikker toch op met je mislukte denneappel.
Eerder andersom dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:42 schreef GGMM het volgende:
Mooi hoe jullie je constant spiegelen aan Ajax.
Beweren dat Gözübüyük in het voordeel van Feyenoord zou fluiten is wel heel onzinnig. Ik herinner me Twente uit twee jaar geleden nog, 2 punten door de neus geboord.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef Abed het volgende:
Feyenoord krijgt trouwens uit bij Zwolle een pingel, Gözübüyük fluit.
Die interesse is wederzijds hè. Jjij hangt hier niet voor niets zo'n beetje dag en nacht rond toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:42 schreef GGMM het volgende:
Mooi hoe jullie je constant spiegelen aan Ajax.
Flikker zelf gewoon eens op.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Waarom spelen we eigenlijk nog een competitie? Die beker is veel mooier en iedereen is altijd super enthousiast.
Volle stadions, juichende mensen. Nee, ik ben om, landskampioenschap kan me niet meer boeien. Vanaf nu ga ik alleen nog maar sippen omdat we de mooiste prijs van Nederland niet meer kunnen winnen.
Ja dat wordt echt gezegd inderdaadquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef BadderHaring het volgende:
Is helemaal niets anders aan, topclubs voelen alleen constant de behoefte om net te doen alsof het niets boeit als er weer eens een vroegtijdige uitschakeling volgt. En dat is de laatste jaren nogal vaak gebeurd.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:49 schreef H.FR het volgende:
In Engeland nemen ze de beide bekers ook gewoon serieus. Wat is daar dan zo anders aan? (behalve de hogere geldprijs natuurlijk)
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:51 schreef Gert het volgende:
[..]
Die interesse is wederzijds hè. Jjij hangt hier niet voor niets zo'n beetje dag en nacht rond toch?
Dat was meer om aan te tonen dat jullie hypocriete klootzakjes zijn als je hier in dit topic het winnen van de beker af doet als het behalen van een troostprijs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:54 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het scheelt weinig, als je Maarten zijn relaas leest.
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Interesse is prima, maar de onzekere 'we mogen wel juichen om de beker want Ajax deed het ook'-discussie is een beetje gênant.
Dit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.
Nee man, de beker is gewoon een extraatje.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Tuurlijk is de titel het belangrijkst, maar de beker is gewoon een prachtige prijs die elke ploeg wil winnen. De titel en de beker zitten qua belangrijk tegenwoordig niet eens zo heel ver meer uit elkaar, beker is alsmaar belangrijker geworden.
Dat. En natuurlijk juichen spelers als ze hem winnen. Maar ik ga echt niet naar een bekerhuldiging. Een landskampioenshuldiging heb ik daarentegen nog nooit laten schieten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee man, beker is gewoon een extraatje.
Dit. Om de beker wordt altijd heel hard gejuicht en heel veel feest gevierd als ie gewonnen wordt, maar als je em verliest maakt het ineens niets meer uit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Jij draait hem om. Hier werd gezegd dat er ook gewoon waarde gehecht kan worden aan het winnen van de beker. Vervolgens zeggen Ajacieden en PSV-ers van niet. Dan komt er een voorbeeld op tafel: Ajax heeft ook heel hard gejuicht, dus het is een beetje hypocriet om te roepen dat (je vindt dat) er geen waarde aan zit.
Precies.En niet alleen met de bekerdiscussie. Het is echt opvallend hoeveel ajacieden er telkens in het Feyenoord topic zitten. En dan maar roepen dat Feyenoord irrelevant isquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder andersom dan.
Aangezien dit het Feyenoord-topic is en ik toch vooral Ajacieden zie die constant het belang menen te moeten onderstrepen van de totale irrelevantie van een eventuele bekerwinst.
Directe kwalificatie voor de EL, niks mis mee.quote:
Staat dat niet op youtube?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:03 schreef Maartenfr12 het volgende:
Is er weleens een uitgebreide huldiging op de Coolsingel voor de winst van de JC schaal geweest eigenlijk? In 1999 volgens mij niet toch?
In 1999 waren sommige FOK!kers hier nog geen eens geborenquote:
Die het bewust meegemaakt hebben sowieso weinig.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:27 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
In 1999 waren sommige FOK!kers hier nog geen eens geboren
Tja, tokkies gonna tokkie. Niet alleen bij Feyenoord. In Amsterdam huldigen ze ook op het industrieterrein omdat er zoveel debielen op af komen dat het niet in normale banen te leiden is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Die het bewust meegemaakt hebben sowieso weinig.
Wat ik me van laatste kampioenschap kan herinneren is vooral de tyfuszooi en plunderingen.
Iemand liep bij souvenirseinkeltje met hele stellage ansichtkaarten over de Coolsingel
Jammer is dat hé.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, tokkies gonna tokkie. Niet alleen bij Feyenoord. In Amsterdam huldigen ze ook op het industrieterrein omdat er zoveel debielen op af komen dat het niet in normale banen te leiden is.
Ja, laten we zwaarder straffen! Oh, wacht. Dat is het slechtste idee ooit.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Raddraaiers heb je er zo uit mits je de juridische mogelijkheden hebt. Daar ontbreekt het in Nederland gewoon aan. We zijn veel te soft voor tuig.
Dat is dan toch wel mooi aan PSV. Natuurlijk, daar is tijdens een huldiging ook wel eens een knokpartij, maar echte rotzooi is er nog nooit geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Jammer is dat hé.
Mocht het überhaupt zover komen zal de huldiging voor de beker ook wel weer om half 1 maandagmiddag zijn zoals de laatste keer in 2008.
Leuk dat je een onderzoekje hebt gevonden, maar niemand heeft het over lange gevangenisstraffen gehad.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja, laten we zwaarder straffen! Oh, wacht. Dat is het slechtste idee ooit.
Ik zou wel voor een meldplicht zijn op het politiebureau met zware consequenties als je je niet meldt. Geldelijk is dat ook goed te verantwoorden, want het zal in de "wet van communicerende vaten" ook echt wel van positieve invloed zijn op de inzet van politie in stadions e.d.
Wat een softies zeg.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat is dan toch wel mooi aan PSV. Natuurlijk, daar is tijdens een huldiging ook wel eens een knokpartij, maar echte rotzooi is er nog nooit geweest.
In 2015 in totaal 11 gewonden, voornamelijk vuurwerkkneuzen. En wat wildppassers op de bon geslingerd.
Het zijn meerdere linkjes, knuppel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Leuk dat je een onderzoekje hebt gevonden, maar niemand heeft het over lange gevangenisstraffen gehad.
Maar het staat interessant hoor, 3/10 voor de moeite.
Niet in euro's willen bijdragen, maar intussen wel 40-45 soorten eisen stellenquote:Het nieuwe Feyenoord-stadion moet geen grotere capaciteit hebben dan 60.000 à 65.000 toeschouwers. Op basis van het door de stad opgestelde mobiliteitsplan voor dit deel van Rotterdam-Zuid is dit aantal bezoekers 'maximaal haalbaar zonder hele grote investeringen in de infrastructuur'.
Dat staat in een mail aan de gemeenteraad, meldt het Algemeen Dagblad. Stadion Feijenoord zal eind volgende maand een keuze maken uit drie plekken voor een toekomstige onderkomen: twee aan de Maas, en één op de huidige plek van de Kuip.
''Indien door Feyenoord gekozen wordt voor één van de Maas-locaties, dan zal door Feyenoord ook een plan moeten worden overlegd voor de herbestemming van het huidige stadion.'' Het stadion moet ook andere ontwikkelingen aanjagen. ''Feyenoord dient aan te geven aan welk aanvullend programma men denkt, en tevens zal moeten worden aangegeven waarom dat niet concurreert met het programma elders in de stad,''
Bovendien moet het stadion duurzaam worden. ''Dat draagt bij aan het imago van Rotterdam op dit gebied en is goed voor de stad zelf. Bij duurzaamheid kan worden gekeken naar het gebruik van materialen in het stadion, maar ook naar het toepassen van duurzame energievormen. Hierbij kan men denken aan warmte-koude-opslag en het hergebruik van regenwater.''
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Een meldplicht is in weze natuurlijk wel een zwaardere straf.
In plaats van dat je alleen niet op locatie X mag zijn, MOET je nu ook nog op locatie Y verschijnen. Dus best wat 'bijvangst' in de zin van dat ook de goedwillende mensen op dat moment niet voor de TV hun cluppie kunnen kijken óf met moeders de vrouw kunnen gaan winkelen.
Nee eens, dat was een beetje ongelukkig verwoord. Maar you catch my drift. Het is hoe dan ook meer 'beperkend'. Voorheen mocht je alleen niet naar een bepaalde locatie en was je verder vrij te doen wat je wilde (en daar zat ook juist het probleem dan), en nu MOET je elders verschijnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.
Ja, dat is zeker zwaarder straffen. Daar ben ik het mee eens. Misschien moet je dat dan in eerste instantie een deel van de tijd opleggen. En moet dat dan alleen tijdens thuiswedstrijden, of ook tijdens uitwedstrijden?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee eens, dat was een beetje ongelukkig verwoord. Maar you catch my drift. Het is hoe dan ook meer 'beperkend'. Voorheen mocht je alleen niet naar een bepaalde locatie en was je verder vrij te doen wat je wilde (en daar zat ook juist het probleem dan), en nu MOET je elders verschijnen.
Overigens ben ik vóór een meldplicht, maar om even aan te geven dat ook dat als 'zwaarder straffen' gezien kan worden.
Persoonlijk zou ik het tijdens thuiswedstrijden doen, een uitwedstrijd kan je al vrij lastig op de bonnefooi meer heen. Je zou dat laatste dan weer uiteindelijk kunnen versoepelen en dan wel de rotte appels zich laten melden. Dan maak je wmb wel echt stappen om JUIST die rotte appels te pakken, en niet een hele groep welwillenden ook te slachtofferen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:24 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker zwaarder straffen. Daar ben ik het mee eens. Misschien moet je dat dan in eerste instantie een deel van de tijd opleggen. En moet dat dan alleen tijdens thuiswedstrijden, of ook tijdens uitwedstrijden?
De straf blijft hetzelfde (stadionverbod voor mensen die daar toch tweewekelijks zouden zitten). De uitvoering is alleen anders. Dat is meer wat ik poog te zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Precies, een simpele meldingsplicht is al een extreem zware straf. Dodelijk effectief.
Hmm, het is allicht iets zwaarder. Ik vind dit echter niet in de categorie "veel zwaarder straffen" vallen. Maar dat is persoonlijke perceptiequote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Een meldplicht is in weze natuurlijk wel een zwaardere straf.
In plaats van dat je alleen niet op locatie X mag zijn, MOET je nu ook nog op locatie Y verschijnen. Dus best wat 'bijvangst' in de zin van dat ook de goedwillende mensen op dat moment niet voor de TV hun cluppie kunnen kijken óf met moeders de vrouw kunnen gaan winkelen.
Meh, daar zitten echt de meest uiteenlopende gevallen tussen. Van wildplassen tot het verkeerd deponeren van een suikerzakje (true story) en openlijke geweldpleging.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat dacht ik in eerste aanzet ook, maar.. die goedwillende mensen hebben waarschijnlijk niet voor niets een SV gehad.
Zelfs bij een club als AZ is het in de halve finale vaak leegzat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat een gewauwel.
Natuurlijk hadden we hier mee willen blijven doen om het kampioenschap. En nu dat niet meer het geval is, is de hoop gevestigd op de "tweede prijs" van Nederland. Niet zo gek lijkt me.
De poging daarentegen om te doen alsof het een flutprijs is, niet alleen in Nederland maar in zo'n beetje heel Europa, is een tikkie sneu. En ook gewoon onwaar. FA-cup, DFB-pokal, Copa del Rey: stuk voor stuk grote toernooien die de topclubs maar wat graag willen winnen en dat dus ook vaak doen. In stijf uitverkocht stadions.
Henk vos Cruz, Dudek, Van Wonderenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kennen jullie nog uit 1997?
weet kutkwaliteit, foto van een foto![]()
Bijna allemaal;quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:11 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ]
Wie kennen jullie nog uit 1997?
weet kutkwaliteit, foto van een foto![]()
Lurling kan helemaal niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bijna allemaal;
Lurling, Vos, Cruz, Dudek, ken 'm wel maar kan niet op de naam komen, Clays, van Wonderen, Schuiteman;
Graff, Boeteng, Tati, naam kwijt, van Gastel, KLoeij ofzo, ken ik niet, Korneev;
Fraser, weetniet, Zwijnenberg, Bovselt en eh.. ik dacht Glaucio maar weet 'm niet zeker.
Netjes.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bijna allemaal;
Lurling, Vos, Cruz, Dudek, ken 'm wel maar kan niet op de naam komen, Clays, van Wonderen, Schuiteman;
Graff, Boeteng, Tati, naam kwijt, van Gastel, KLoeij ofzo, ken ik niet, Korneev;
Fraser, weetniet, Zwijnenberg, Bovselt en eh.. ik dacht Glaucio maar weet 'm niet zeker.
Scoorde ooit een hele lelijke goal tegen Ajax. Ik geloof in dezelfde pot als dat Zwijnenberg een wereldgoal (in mijn herinnering was ie wel mooiquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:20 schreef Elan het volgende:
Schuitemangod
Nu hoofdscout bij Rapid Wien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |