Doe maar slotje.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:51 schreef Specularium het volgende:
Twitteraars reageren altijd geschokt.
Niemand vindt dit normaal, maar elke debiele individuele actie in het nieuws uitlichten is ook niet nodig.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doe maar slotje.
We zijn dit normaal gaan vinden.
Echt serieus. Slotje graag.
Het hele stadion is Vermeer aan het toezingen over z'n moeder die een hoer schijnt te zijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niemand vindt dit normaal, maar elke debiele individuele actie in het nieuws uitlichten is ook niet nodig.
jeetjequote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het hele stadion is Vermeer aan het toezingen over z'n moeder die een hoer schijnt te zijn.
Ja, niet leuk. En zo'n pop is walgelijk. Maar verder weinig boeiend.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het hele stadion is Vermeer aan het toezingen over z'n moeder die een hoer schijnt te zijn.
Dit, maar niet willen begrijpen dat ze het er zelf naar maken met dit soort dingen....quote:Op zondag 7 februari 2016 13:57 schreef Pindasoepje het volgende:
Dit kan echt niet... zgn supporters. E janken als ze wedstrijden via de tv moeten kijken ipv live..
Wie weet is ze dat ook wel.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is denk ik een ode aan Heitinga, heeft verder niks met Vermeer van doen.quote:
Je weet niet eens wat je zelf net hebt gepost. Leg het eens uit.quote:
Werden ook geregeld negers door opgehangen.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je weet niet eens wat je zelf net hebt gepost. Leg het eens uit.
Geregeld nog wel.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Werden ook geregeld negers door opgehangen.
Wist je dat niet danquote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jawel. Maar dat hoeft niet aan de hoogste tepel te worden gehangen.quote:
Dat is toch netjes. Meestal wordt het als een vaststaand feit gebracht.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is toch leuk, het is niet eens zijn verjaardag en hij wordt nog toegezongen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ook, mogen wat mij betreft behoorlijke sancties op staan.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Benieuwd wat de knvb hier mee gaat doen.
Er is niemand gewond geraakt. Gewoon wat ludieke humor. Het zijn voetbalsupporters, die vinden dat nou eenmaal grappig.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ook, mogen wat mij betreft behoorlijke sancties op staan.
En wat Ajax met haar "supporter" gaat doen.
euh? nee sorry daar kan ik de humor en het ludiek zijn niet eens van inzien.quote:
Je denkt toch niet dat iemand Vermeer echt wil ophangen?quote:Op zondag 7 februari 2016 14:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
euh? nee sorry daar kan ik de humor en het ludiek zijn niet eens van inzien.
Nee. Maar nog steeds niet dat ik er humor in zie.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat iemand Vermeer echt wil ophangen?
Ajax-bestuur heeft al gezegd dat ze hem gaan opsporen en aan geven bij justitie.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Benieuwd wat de knvb hier mee gaat doen.
Holy Fuckquote:Op zondag 7 februari 2016 14:49 schreef ccs het volgende:
[..]
Er is niemand gewond geraakt. Gewoon wat ludieke humor. Het zijn voetbalsupporters, die vinden dat nou eenmaal grappig.
Sowieso Znowball.quote:
Een beetje kunstkenner zal dit onmiddellijk ontkrachten. Mits genoeg spijkers in huis. Maar hamer me er niet op vast.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Dat heb ik bij Joep van het Hek.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee. Maar nog steeds niet dat ik er humor in zie.
Dan beter Bert Visscher.quote:
quote:Op zondag 7 februari 2016 14:53 schreef ccs het volgende:
[..]
seikert toch?quote:
goed hoorquote:Op zondag 7 februari 2016 15:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
seikert toch?
Als je zowiezo schrijft moet je het consequent fout doen he
quote:Op zondag 7 februari 2016 14:53 schreef ccs het volgende:
[..]
uitlichten in het nieuws met de mening van Ria op twitter erbij. Heeft idd nul toegevoegde waarde. We zijn echt afgegleden naar riooljournalistiekquote:Op zondag 7 februari 2016 13:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Niemand vindt dit normaal, maar elke debiele individuele actie in het nieuws uitlichten is ook niet nodig.
Je hebt m'n dag verpest.quote:
quote:De ‘fan’ die rondom het beladen duel tussen Ajax en Feyenoord een pop van Kenneth Vermeer aan een touw van de tribune liet hangen (zie foto onder), is keihard aangepakt. De man werd direct aangehouden en kreeg een stadionverbod opgelegd. Ook zal hij strafrechtelijk worden vervolgd.
Dus hij heeft niet eens de wedstrijd kunnen zien?quote:Op zondag 7 februari 2016 15:14 schreef Voszje het volgende:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=269187
[..]
'We'quote:Op zondag 7 februari 2016 15:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
uitlichten in het nieuws met de mening van Ria op twitter erbij. Heeft idd nul toegevoegde waarde. We zijn echt afgegleden naar riooljournalistiek
Het lijkt me dat er juist is gehandeld.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
Dat is al tijden zo. Het beleid van een zender als Radio 1, maar ook het NOS Journaal is om dicht bij de bevolking te staan en de materie zo simpel mogelijk te houden. Dat leidt tot tenenkrommende radio en tv, zonder enige diepgang.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:05 schreef Drinky het volgende:
[..]
uitlichten in het nieuws met de mening van Ria op twitter erbij. Heeft idd nul toegevoegde waarde. We zijn echt afgegleden naar riooljournalistiek
Kijk dat is nou daadkrachtig optreden.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
binnen een uur weer vrijquote:Op zondag 7 februari 2016 15:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Kijk dat is nou daadkrachtig optreden.
SV met meldplicht. Niks meer, niks minder.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:36 schreef Odaiba het volgende:
Triest dit.
Hoe zouden we hier mee om moeten gaan?
quote:Op zondag 7 februari 2016 15:14 schreef Voszje het volgende:
[..]
Doodzwijgen is ook nog een optie, en het vooral niet s'avonds bij de beelden laten zien. Dan gaat de lol van al die gedane moeite er snel vanaf.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:36 schreef Odaiba het volgende:
Triest dit.
Hoe zouden we hier mee om moeten gaan?
Stadionverbod prima. Maar op grond waarvan kan je hem vervolgen? Is toch geen bedreiging ofzo?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:28 schreef Raptor1985 het volgende:
Meteen stadionverbod + vervolging. Kunnen een boel clubs nog wat van leren.
Vermeer schijnt aangifte te hebben gedaan van belediging en/of bedreiging. En terecht naar mijn mening.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:37 schreef Broomer het volgende:
[..]
Stadionverbod prima. Maar op grond waarvan kan je hem vervolgen? Is toch geen bedreiging ofzo?
quote:Op zondag 7 februari 2016 18:53 schreef ccs het volgende:
Maar is het nou erger omdat Vermeer een neger is?
boeit mij het nou hoe dat kansloze zooitje zichzelf noemt. Lol.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er staat notabene vak 410 onder en jij praat over de f-side. Lol.
410 zijn toch die trommeljosties die altijd met hun rug naar de wedstrijd staan. "Sfeer"quote:Op zondag 7 februari 2016 20:24 schreef bamibij het volgende:
[..]
boeit mij het nou hoe dat kansloze zooitje zichzelf noemt. Lol.
Hebben ze het over de joden. Die Duitsers waren ook geen lieverdjes.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:26 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
410 zijn toch die trommeljosties die altijd met hun rug naar de wedstrijd staan. "Sfeer"![]()
Maargoed, voetbalsupporters en dergelijke acties. Wat een nieuws.
Apengeluiden heb ik niet gehoord gisteren. Je kan zeggen wat je wil, maar die niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Apengeluiden, poppen aan een strop hangen. Tering hee, wat een achterlijk bij elkaar.
Nee die wedstrijd tegen ado bedoel ikquote:Op maandag 8 februari 2016 08:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Apengeluiden heb ik niet gehoord gisteren. Je kan zeggen wat je wil, maar die niet.
quote:Op maandag 8 februari 2016 09:40 schreef Elzies het volgende:
Ik dacht dat voetbal een ontspanningsspel moest zijn?
In al die tijd is er dus nog niets veranderd in de aanpak van dat apengedrag. Gewoon levenslang stadionverbod met meldplicht uitdelen, dan houdt het snel genoeg op.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is geen fuckin korfbal, het is de klassieker tegen de aartsvijand. Overdreven reacties overal...5 jaar geleden hingen er 5 van die poppen.
[ afbeelding ]
Dus als je niet uit Amsterdam komt mag je niet voor Ajax zijn?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:24 schreef Gutmensch het volgende:
Weer zo'n provinciale Ajax-"supporter".
Dat zijn de ergste, beetje de tifoso uithangen voor een club uit een andere stad dan je eigen
Daar waren de meeste Feynoorders ook niet blij mee, de Ajaxieden begrepen het overigens wel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 01:29 schreef MakkieR het volgende:
Nu heeft die ene gozer een stadionverbod gekregen, maar ik vroeg mij eigenlijk af hoeveel zogenaamde Ajax supporters erbij stonden. Ik zie namelijk een vak vol met malloten allemaal even schuldig als de dader. Immers je kunt er wat van zeggen of de pop eraf halen, maar niemand had ook maar het lef om er iets tegen te doen.
Trouwens had jullie grote held Johan Cruijff ooit ook niet voor Feyenoord gespeeld? Als Vermeer de strop verdiend, waarom Johan Cruijff dan niet?
Ik kom regelmatig bij korfbal, en ben redelijk lang hardcore supporter geweest in voetbal, maar ben blij dat je daar die idioterie niet hebt.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is geen fuckin korfbal, het is de klassieker tegen de aartsvijand. Overdreven reacties overal...5 jaar geleden hingen er 5 van die poppen.
[ afbeelding ]
Het gedrag van Cruijff destijds was veel kotswaardiger dan dat van Vermeer. Zeer respectabele jongen is Vermeer en ondanks dat Feyenoord de rivaal is begrijp ik zijn keuze heel goed. Een jongen als Vermeer hoort niet de bank warm te houden. Nog steeds mijn favoriete keeper van het land. Ze kunnen hem ook goed gebruiken bij Feyenoord want van hun veldspelers moeten ze het niet hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 01:29 schreef MakkieR het volgende:
Nu heeft die ene gozer een stadionverbod gekregen, maar ik vroeg mij eigenlijk af hoeveel zogenaamde Ajax supporters erbij stonden. Ik zie namelijk een vak vol met malloten allemaal even schuldig als de dader. Immers je kunt er wat van zeggen of de pop eraf halen, maar niemand had ook maar het lef om er iets tegen te doen.
Trouwens had jullie grote held Johan Cruijff ooit ook niet voor Feyenoord gespeeld? Als Vermeer de strop verdiend, waarom Johan Cruijff dan niet?
De Ajacieden van die periode begrepen het heel goed. Cruijff wilde namelijk gewoon wraak nemen op het Ajax bestuur van die periode die hem behandeld hadden als voetveeg. Cruijff tekende bij Feyenoord en bezorgde die club de 2(!) na laatste titel uit de historie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar waren de meeste Feynoorders ook niet blij mee, de Ajaxieden begrepen het overigens wel.
Volgens mij maakt 'Judas' zelf nog de minste ophef. Nuchtere gast, kunnen heel veel voetballers (en supporters) nog een voorbeeld aan nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:22 schreef Leonos het volgende:
Wat een ophef allemaal om niks![]()
Misschien had judas dit zelf kunnen bedenken voordat hij die overstap maakte.
Ja Kenneth is rustig. Volgens mij wilt hij ook helemaal geen aangifte doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:43 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Volgens mij maakt 'Judas' zelf nog de minste ophef. Nuchtere gast, kunnen heel veel voetballers (en supporters) nog een voorbeeld aan nemen.
Ja, maar Kenneth heeft zich jarenlang ingespannen voor Ajax en die stropdassen wilden toen alleen maar Cruijff saboteren dus viel dat in de categorie 'straattaal' en als je daar iets van zei dan was je anti-Cruijff.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:30 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
En dat niet alleen, in de jaren 80 en 90 hingen er ook spandoeken met soortgelijke teksten, scandeerden Hagenezen bij aankomst in Amsterdam dat ze op jodenjacht gaan, zongen Amsterdammers "hand eraf kameraden' na een ongelukje met een zelfgemaakt explosief aan Feyenoordkant, zong de Utrechtaanhang dat de moeder van Dris Bousatta een snor heeft, enz enz enz.....eens in de zoveel tijd is men selectief verontwaardigd en worden er drastische maatregelen geeist, en zoals altijd is gegaan, zal ook dit weer met een sisser aflopen.quote:Op maandag 8 februari 2016 23:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de eerst volgende dat een Marokkaan iets steelt krijgt iedere Marokkaan een boete of taakstraf toch ?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 00:14 schreef madam-april het volgende:
Ik mag hopen dat heel 410 hiervoor gestraft wordt.. Volgende wedstrijd 020-010 vak410 leeg.. En een fixe van de KNVB natuurlijk..
'Van Gaal heeft een kankerwijf' toen z'n vrouw was overleden vlak voor ajax-feyenoordquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat niet alleen, in de jaren 80 en 90 hingen er ook spandoeken met soortgelijke teksten, scandeerden Hagenezen bij aankomst in Amsterdam dat ze op jodenjacht gaan, zongen Amsterdammers "hand eraf kameraden' na een ongelukje met een zelfgemaakt explosief aan Feyenoordkant, zong de Utrechtaanhang dat de moeder van Dris Bousatta een snor heeft, enz enz enz.....eens in de zoveel tijd is men selectief verontwaardigd en worden er drastische maatregelen geeist, en zoals altijd is gegaan, zal ook dit weer met een sisser aflopen.
Ook zoiets ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:12 schreef bamibij het volgende:
[..]
'Van Gaal heeft een kankerwijf' toen z'n vrouw was overleden vlak voor ajax-feyenoord
Waar zie je die?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:20 schreef bamibij het volgende:
'Mooi' spandoekje: 'Ajax is erger dan aids'
Nergens, maar schoot me te binnen. Eind jaren 80 in de Kuip volgens mij. Zal zo eens google imagen.quote:
DE reden waarom Van Gaal nooit bij feyenoord een functie zal bekleden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:12 schreef bamibij het volgende:
[..]
'Van Gaal heeft een kankerwijf' toen z'n vrouw was overleden vlak voor ajax-feyenoord
Ach je weet maar nooit, wie had kunnen denken dat notabene Johan Cruyff Feyenoord ooit naar een kampioenschap zou schoppen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
DE reden waarom Van Gaal nooit bij feyenoord een functie zal bekleden.
Waar is je fatsoen?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:45 schreef bamibij het volgende:
[..]
Nergens, maar schoot me te binnen. Eind jaren 80 in de Kuip volgens mij. Zal zo eens google imagen.
Welk respect? Judas Vermeer verdiende dit gewoon na al zijn geblaat in de media na zijn overgang, hele nare jongen die trouwens bij elke kk wedstrijd of fout de andere kant opkeek en glashard riep dat het wel goed ging, hij lijkt net op Frank de Boer.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Het gedrag van Cruijff destijds was veel kotswaardiger dan dat van Vermeer. Zeer respectabele jongen is Vermeer en ondanks dat Feyenoord de rivaal is begrijp ik zijn keuze heel goed. Een jongen als Vermeer hoort niet de bank warm te houden. Nog steeds mijn favoriete keeper van het land. Ze kunnen hem ook goed gebruiken bij Feyenoord want van hun veldspelers moeten ze het niet hebben.
Wat zijn jullie zogenaamde Ajax supporters allemaal hypocriet zeg. Als buitenstaander zie ik met Johan Cruijff of Vermeer gewoon exact hetzelfde. Met het enige verschil dat Vermeer een kleurtje heeft en dat het vrij recent is allemaal. De een gebruikt een slap excuus dat Cruijff Ajax een poot wilde naaien wat in mijn ogen nog veel erger is. Vermeer daarentegen is Ajax hondstrouw. Om zelfs te dienen als bankzitter met zijn uitermate goede keeperskwaliteiten. Dat het dan Feyenoord is, dat maakt toch geen bal uit. Die man verdiend gewoon respect en een geweldige carrière gezien het een geweldige keeper is. Veel beter dan de gemiddelde keeper in de competitie.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Welk respect? Judas Vermeer verdiende dit gewoon na al zijn geblaat in de media na zijn overgang, hele nare jongen die trouwens bij elke kk wedstrijd of fout de andere kant opkeek en glashard riep dat het wel goed ging, hij lijkt net op Frank de Boer.
[ afbeelding ]
Vergelijk Johan aub niet met Vermeer, Cruijff is en blijft een Ajacied in hart en nieren.
Goede kwaliteiten? In circus Renz ja, blij dat die clown weg is. Maar om dan sneaky Ajax achter zijn rug om te naaien door naar Feyenoord te gaan is gewoon achterbaks.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat zijn jullie zogenaamde Ajax supporters allemaal hypocriet zeg. Als buitenstaander zie ik met Johan Cruijff of Vermeer gewoon exact hetzelfde. Met het enige verschil dat Vermeer een kleurtje heeft en dat het vrij recent is allemaal. De een gebruikt een slap excuus dat Cruijff Ajax een poot wilde naaien wat in mijn ogen nog veel erger is. Vermeer daarentegen is Ajax hondstrouw. Om zelfs te dienen als bankzitter met zijn uitermate goede keeperskwaliteiten. Dat het dan Feyenoord is, dat maakt toch geen bal uit. Die man verdiend gewoon respect en een geweldige carrière gezien het een geweldige keeper is. Veel beter dan de gemiddelde keeper in de competitie.
Vermeer deed het om sportieve redenen, Cruijff deed het om Ajax(bestuur) te naaien. Kom op zeg denk toch na wat erger is. Wie heeft hier nou een Ajax hart.
Niet begrijpen waar ik op doelquote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:01 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
En de eerst volgende dat een Marokkaan iets steelt krijgt iedere Marokkaan een boete of taakstraf toch ?
Ajakkes en Feyenoord zijn aartsrivalen (zij vinden elkaar niet lief). Vermeer was heel lang de keeper van Ajakkes maar hij werd vervangen door een andere keeper. Toen heeft hij besloten om keeper te worden van Feyenoord. Nu zijn de Ajakkes supporters boos omdat hij voor de vijand is gaan werken..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:53 schreef Geralt het volgende:
Ik heb alleen de eerste pagina van dit topic gelezen, maar aangezien ik voetballen niet volg, zou iemand misschien in jip en janneke taal willen uitleggen wie die van der meer is en waarom die uitgebeeld als pop aan een strop opgehangen wordt door fans van een club?
Bedankt alvast
Die Utrecht fans mochten gewoon op andere plekken en het Ajax publiek mocht niet komen..... Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet begrijpen waar ik op doel
Speciaal voor jou dan de uitleg:
Een klein aantal Utrecht supporters (op de Bunnikside) zongen een bepaald lied tijdens de wedstrijd FC Utrecht-020 in april 2015. De straf: FC Utrecht moest van de KNVB 10.000 euro betalen en de volgende wedstrijd FC Utrecht-020 was er geen publiek toegestaan op de Bunnikside. Alle supporters van de Bunnikside werden dus gestraft voor de daden van een kleine groep.
Het lijkt mij niet meer dan redelijk dat deze actie op dezelfde manier wordt bestraft.
Het slaat nergens op dat, voor de gebeurtenissen tijdens de wedstrijd in april heel de Bunnikside wordt gestraft en hier alleen de persoon die de pop daadwerkelijk ophing. De pop was slechts een deel van de hele anti-Vermeer actie die vantevoren door meerdere mensen was voorbereid. Iedereen die vooraf van de actie op de hoogte was is gewoon 100% verantwoordelijk. En van degene die niet op voorhand op de hoogte was maar wel heeft gezien wat hij deed heeft er niet 1 ingegrepen, ook zij dragen dus verantwoordelijkheid voor wat er gebeurd is. Verder bestond de actie ook nog uit kwetsende spandoeken en spreekkoren waar vele supporters bij betrokken waren en ook dat zou bestraft moeten worden met een straf gelijkwaardig aan de straf die FC Utrecht heeft ontvangen.
Je hoort niemand over de spreekkoren van 020 over bijvoorbeeld Mihai Nesu of di Tomasso (en over zijn vrouw en kind).quote:
Dat was niet de intentie van de straf.. Dat Utrecht nog een positieve draai heeft weten te geven aan de belachelijke sanctie die was opgelegd doet niets af aan het feit dat de sanctie belachelijk was..quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:41 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Die Utrecht fans mochten gewoon op andere plekken en het Ajax publiek mocht niet komen..... Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Positieve draai en te zielig zijn om gewoon Ajax te typen.. Dan zijn we dus klaar met deze "discussie". Slaap lekker en veel plezier in groep 7 morgen. Doei.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat was niet de intentie van de straf.. Dat Utrecht nog een positieve draai heeft weten te geven aan de belachelijke sanctie die was opgelegd doet niets af aan het feit dat de sanctie belachelijk was..
En die boete hebben ze gewoon moeten betalen.. Heeft 020 al een boete opgelegd gekregen?
Je ongelijk niet toe kunnen gevenquote:Op woensdag 10 februari 2016 00:48 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Positieve draai en te zielig zijn om gewoon Ajax te typen.. Dan zijn we dus klaar met deze "discussie". Slaap lekker en veel plezier in groep 7 morgen. Doei.
Als je perse 020 wil zeggen inplaats van Amsterdam, hou dan alsjeblieft je grafmuil dicht.quote:Op woensdag 10 februari 2016 00:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je hoort niemand over de spreekkoren van 020 over bijvoorbeeld Mihai Nesu of di Tomasso (en over zijn vrouw en kind).
Al dat gejank altijd maar over wat er tegen 020 wordt gezongen.. 020 is minstens zo erg maar daar hoor je niemand over of het wordt weggezet als een incidentje. 020 wordt nooit op dezelfde manier verantwoordelijk gehouden als andere clubs..
Als je niet inhoudelijk kunt/wilt reageren, reageer dan gewoon niet..quote:Op woensdag 10 februari 2016 04:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je perse 020 wil zeggen inplaats van Amsterdam, hou dan alsjeblieft je grafmuil dicht.
Gast, Cruijff ging weg voor geld en wraak en liet zich bij elke gelegenheid negatief uit over Ajax. Vermeer ging weg om sportieve redenen en laat zich nooit negatief uit over Ajax, slechts positief over Feyenoord waarna sommige Ajax-supporters weer beginnen te steigeren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Welk respect? Judas Vermeer verdiende dit gewoon na al zijn geblaat in de media na zijn overgang, hele nare jongen die trouwens bij elke kk wedstrijd of fout de andere kant opkeek en glashard riep dat het wel goed ging, hij lijkt net op Frank de Boer.
[ afbeelding ]
Vergelijk Johan aub niet met Vermeer, Cruijff is en blijft een Ajacied in hart en nieren.
Ventjes zullen zichzelf wel o zo stoer vinden met hun bordjes... zieke geesten... zeer typerend voor de gemiddelde mongool daar in hetzelfde vakquote:Vermeer ook bij darts beledigd
De zware beledigingen aan het adres van Kenneth Vermeer beperken zich niet tot de Amsterdam Arena. Ook bij de Premier League Darts in Newcastle moest de doelman van Feyenoord het ontgelden.
Bij de opkomst van Phil Taylor werden door toeschouwers kartonnen bordjes omhoog gehouden met de tekst "Kenneth NSB".
Afgelopen zondag zorgde een aantal zichzelf fans van Ajax noemende hooligans voor een enorme smet op de klassieker. Voor Ajax-Feyenoord werd een pop met 'Vermeer’ op zijn shirt aan een touw omhoog gehesen. Tijdens de wedstrijd werd de voormalige doelman van de Amsterdammers verbaal meerdere keren aan de NSB gekoppeld door de toeschouwers.
De onafhankelijke aanklager betaald voetbal is inmiddels een vooronderzoek gestart naar die incidenten.
diep en diep triest.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:55 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ventjes zullen zichzelf wel o zo stoer vinden met hun bordjes... zieke geesten... zeer typerend voor de gemiddelde mongool daar in hetzelfde vak
idd.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:26 schreef NoelGallagher het volgende:
Er zijn ook foto's waar die droeftoeters heel trots poseren met die bordjes incluis middelvinger
What were they thinking
twitter:MatthijsSneppie twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 07:06:08Sta je dan met je grafbek bij de premier league darts #vermeer https://t.co/xL0T1xhkhH reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:BertZobrist twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 09:13:33En zo belooft een gezellig avondje darts een risicowedstrijd te worden. #vermeer https://t.co/lZqYxT8QBy reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Ja klopt...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:26 schreef NoelGallagher het volgende:
Er zijn ook foto's waar die droeftoeters heel trots poseren met die bordjes incluis middelvinger
What were they thinking
As usualquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
020 downies laten zich wel onwijs kennen zeg
Ja echt. Dat zijn dan je mede supporters.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
020 downies laten zich wel onwijs kennen zeg
Precies, je hebt ze helaas bij elke club wel maar ik snap niet waarom je op deze manier je eigen club in diskrediet wil brengenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja echt. Dat zijn dan je mede supporters.
Niet alleen bij geschiedenis ben ik bang. Sowieso 'not the sharpest tool in the box'.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:38 schreef Specularium het volgende:
Gewoon mensen die niet goed hebben opgelet bij geschiedenis.
Exact.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Precies, je hebt ze helaas bij elke club wel maar ik snap niet waarom je op deze manier je eigen club in diskrediet wil brengen
Op fr-fans zag ik nog wat mensen bespreken wanneer deze gasten aankomen vanuit Newcastle (schijnbaar morgen half 10 bij IJmuiden), dus misschien nog wat interessante nieuwsberichten morgen als er mensen zich dapper voelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:55 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ventjes zullen zichzelf wel o zo stoer vinden met hun bordjes... zieke geesten... zeer typerend voor de gemiddelde mongool daar in hetzelfde vak
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Op fr-fans zag ik nog wat mensen bespreken wanneer deze gasten aankomen vanuit Newcastle (schijnbaar morgen half 10 bij IJmuiden), dus misschien nog wat interessante nieuwsberichten morgen als er mensen zich dapper voelen.
Dan ben je nog triester. Maargoed. We hebben het dan ook over gasten met nog minder intelligentie dan 410'ers. Op zich ook knap.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:53 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Op fr-fans zag ik nog wat mensen bespreken wanneer deze gasten aankomen vanuit Newcastle (schijnbaar morgen half 10 bij IJmuiden), dus misschien nog wat interessante nieuwsberichten morgen als er mensen zich dapper voelen.
Daar zijn ze redelijk fel in dacht ik.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:51 schreef ender_xenocide het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)tegen-dartfans.dhtml
Hoe is de rascisme wetgeving in Engeland?
Dit heeft toch niets met racisme te maken?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:51 schreef ender_xenocide het volgende:
In engeland heb je de term hate crime, volgens mij valt daar meer onder dan alleen racisme:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:20 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dit heeft toch niets met racisme te maken?
Ik vind het een kinderachtig bordje. Maar staat volgens mij alleen op dat Vermeer een NSB'er is (komt er op neer dat het een verrader is). Maar heeft niets met racisme te maken in mijn optiek.
Vraag me of dit wettelijk gezien überhaupt strafbaar is.
Niet dat ik iets goed wil praten, dit soort gasten mogen wat mij betreft gelijk 20 jaar het Pieter Baan centrum in.
quote:What are hate incidents and hate crime?
Hate incidents and hate crime are acts of violence or hostility directed at people because of who they are or who someone thinks they are.
For example, you may have been verbally abused by someone in the street because you’re disabled or someone thought you were gay.
If you’ve experienced a hate incident or hate crime you can report it to the police.
Read this page to find out more about hate incidents and hate crime.
Als mensen ajakkes zeggen of in regio codes praten moet ik altijd kotsenquote:Op woensdag 10 februari 2016 00:30 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ajakkes en Feyenoord zijn aartsrivalen (zij vinden elkaar niet lief). Vermeer was heel lang de keeper van Ajakkes maar hij werd vervangen door een andere keeper. Toen heeft hij besloten om keeper te worden van Feyenoord. Nu zijn de Ajakkes supporters boos omdat hij voor de vijand is gaan werken..
Als mensen ouder dan 50 het doen heb ik meestal medelijden. Dan is de kans dat het goed komt nihil.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:26 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Als mensen ajakkes zeggen of in regio codes praten moet ik altijd kotsen
Als een "vrouw" dat doet moet ik nog meer kotsen
Gelijk weer met racisme gaan strooien. Hoe krijg je de link gelegdquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:51 schreef ender_xenocide het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 21:12:07FOTO: Fans Go Ahead steunen Kenneth Vermeer met ludieke actie https://t.co/qIhsYCTkLu #Vermeer https://t.co/JH5x8gv2hf reageer retweet
twitter:ForzaKowet twitterde op vrijdag 12-02-2016 om 21:56:47Zo kan het natuurlijk ook. Spandoek voor Kenneth Vermeer bij Go Ahead Eagles tegen VVV Venlo #GAEvol #Kowet #GAE https://t.co/cVsrITdO9j reageer retweet
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 22:52 schreef Nizno het volgende:
RTL nieuws laat weten dat 1 van de 3 dartdwazen op non-actief is gesteld door zijn baas. Prima actie van zijn baas.
quote:Werkgever zet maker van 'Vermeer-bordje' op non-actief
Marco B., één van de mannen die het niet kan hebben dat Kenneth Vermeer in de zomer van 2014 van Ajax naar Feyenoord verhuisde, is zijn baan kwijt. Reade, een centrum voor revalidatie en reumatologie, meldt vrijdag dat het de man per direct op non-actief heeft gesteld naar aanleiding van diens gedrag tijdens een dartswedstrijd in Engeland.
"Reade reageert geschrokken op de betrokkenheid van één van haar medewerkers bij de openlijke belediging en bedreiging van Feyenoord-doelman Kenneth Vermeer", meldt Reade in een persbericht. "De Raad van Bestuur en medewerkers van Reade nemen met klem afstand van deze individuele actie. De betreffende medewerker is per direct op non-actief gesteld en de Raad van Bestuur is inmiddels een nader onderzoek gestart."
B. was donderdag in het Engelse Newcastle te gast bij de tweede speelronde in de Premier League Darts. Bij de opkomst van zestienvoudig wereldkampioen Phil Taylor vond hij het nodig om, live op televisie, een bordje met daarop de tekst 'Kenneth NSB' en een getekende pop die Vermeer moest voorstellen te tonen. De getekende pop was een verwijzing naar de opblaaspop die vorige week in de Klassieker aan een strop over de balustrade in de ArenA werd gehangen. Ook deze moest Vermeer voorstellen.
Dat klopt helemaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:17 schreef maryen65 het volgende:
Ik als geen voetbalfan begrijp nu dat die Kenneth keeper voor Ajax was, niet mocht meespelen naar Feyenoord ging en nu voor nsb'er word uitgescholden? Waarom? Als hij niet meer mocht keepen is het toch logisch dat je iets anders zoekt.
Waarom is hij dan een nsb'er?quote:
Feyenoord en Ajax zijn aartsrivalen dus daarom blijkbaarquote:
Er zijn in het verleden toch wel meer spelers geweest die van Ajax naar Feyenoord gingen en vice versaquote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Feyenoord en Ajax zijn aartsrivalen dus daarom blijkbaar
Kenneth Vermeer is pas de negende speler die de overstap maakt van Ajax naar Feyenoord. Hij treedt in de voetsporen van enkele illustere namen. Hieronder een overzicht van de elf eerdere transfers tussen de twee aartsrivalen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:20 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Er zijn in het verleden toch wel meer spelers geweest die van Ajax naar Feyenoord gingen en vice versa
Uitdrukkingen in het Engels schrijven op een Nederlandstalig forum.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet alleen bij geschiedenis ben ik bang. Sowieso 'not the sharpest tool in the box'.
Het is ook krankzinnig om Kenneth Vermeer aan een strop te willen zien bungelen omdat hij voor de rivaal is gaan spelen. Dat je zo denkt is een ding, maar het ook openlijk uitdragen op TV zodat iedereen het kan zien, DAT is pas krankzinnig. En als beloning voor zijn grenzeloze domheid is hij nu zijn baan kwijt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Zwaar overtrokken hoe er wordt gereageerd op de uitlatingen op die bordjes.. het is geen snuggere actie van die gasten maar om daar nu zo'n heisa over te maken.. krankzinnige wereld
En hoe denk jij dat Kenneth Vermeer zich voelt bij het zien van dat soort uitlatingen? Het is gewoon wanstaltig gedrag en dat soort tokkies kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Zwaar overtrokken hoe er wordt gereageerd op de uitlatingen op die bordjes.. het is geen snuggere actie van die gasten maar om daar nu zo'n heisa over te maken.. krankzinnige wereld
Dat vraag ik mij bij Von Gahl ook regelmatig af ja..quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
DE reden waarom Van Gaal nooit bij feyenoord een functie zal bekleden.
Waar is je fatsoen?
Ergens gaat het wel wat ver om je baan te verliezen.. Het is niet dat'ie met logo's van z'n werkgever in beeld was ofzo?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat Kenneth Vermeer zich voelt bij het zien van dat soort uitlatingen? Het is gewoon wanstaltig gedrag en dat soort tokkies kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
quote:
Bordjesman: ’Ik ben erin geluisd’
AMSTERDAM -
De toeschouwers die donderdagavond bij een Britse dartswedstrijd triomfantelijk stonden te zwaaien met beledigende kartonnen bordjes, zijn Ajax-fans uit het beruchte ’sfeervak’ 410.
Het gaat in ieder geval om Marco Beumer uit Hoofddorp en Neill Shepherd uit Purmerend. Ze werden vergezeld door ene René. Shepherd, die een bordje droeg met ’Kenneth Vermeer Hangen’, staat bekend als ’chef spandoeken’ bij 410. Hij trad in het verleden regelmatig op als woordvoerder van de groep Ajax-supporters.
Marco Beumer poseerde tijdens de dartswedstrijd lachend met een bordje in zijn linkerhand met daarop de tekst ’Kenneth NSB’. In de linkerhoek is een poppetje aan een strop getekend, verwijzend naar de pop die zondag tijdens Ajax-Feyenoord aan de balustrade van de ArenA werd gehangen. „Het was niet mijn bordje”, is Beumers verweer. „Ik ben erin geluisd.” Op welke manier, wil hij niet toelichten. „Ik ben in ieder geval geen racist en zo wil ik ook niet afgeschilderd worden.”
Aan de ene kant vind ik het vreemd dat bij (voetbal) incidenten als deze de verdachten met naam en toenaam worden benoemd in de media, inclusief een foto, terwijl bij andere veel zwaardere misdrijven de naam van de verdachte wordt ingekort en diegene onherkenbaar in beeld wordt gebracht.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:00 schreef DaveDave09 het volgende:
Wel lullig dat ze nu met naam op de voorpagina van de telegraaf staan![]()
Volgens mij probeert vak410 altijd zijn leden te beschermen, blurren vaak hun eigen foto's etc
Dat het grenzeloos dom is ben ik met je eens, maar ik denk niet dat we die doodsbedreiging letterlijk moeten nemen en van racisme is al helemaal geen sprake. Dat die gasten nu voor lul staan, prima, maar er zijn ergere dingen in de wereld..quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is ook krankzinnig om Kenneth Vermeer aan een strop te willen zien bungelen omdat hij voor de rivaal is gaan spelen. Dat je zo denkt is een ding, maar het ook openlijk uitdragen op TV zodat iedereen het kan zien, DAT is pas krankzinnig. En als beloning voor zijn grenzeloze domheid is hij nu zijn baan kwijt.
Hoe Vermeer zich voelt.. geen idee. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd bij rivaliserende voetbalclubs. Vorig seizoen nog een enorm spandoek bij Standard Luik - Anderlecht waarop Defour onthoofd werd door een IS-beul.. Varkenskoppen op het veld bij Barcelona - Real Madrid etc. Ik zeg niet dat dit allemaal maar moet kunnen maar vind de ophef echt vreselijk overdreven. En dat vinden de spelerss vaak zelf ook..quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
En hoe denk jij dat Kenneth Vermeer zich voelt bij het zien van dat soort uitlatingen? Het is gewoon wanstaltig gedrag en dat soort tokkies kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
quote:Voor het eerst sinds de Belgische topper tussen Standard Luik en Anderlecht op 25 januari heeft Steven Defour gereageerd op de gebeurtenissen in dat duel. De fans van Standard toonden een krankzinnig spandoek met een beeltenis van een onthoofde Defour, de Anderlecht-speler met een Standard-verleden. Defour, die in de wedstrijd een rode kaart kreeg, vond het spandoek wel 'grappig'.
Klopt. Mensen die NSB vergelijkingen heel normaal vinden omdat een politicus anders denkt dan zij, spreken nu schande van NSB vergelijkingen. Hypocriet volk.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 08:11 schreef Basp1 het volgende:
Als fok niet anoniem zou zijn zou 80% van de huidige xenofobe NWS posters ook al met WW thuis zitten.
Een samenleving waarin een onbesuisde actie niet meer vergeven kan worden lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo'n vooruitgang.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:46 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als het nu alleen maar NSB vergelijkingen zou blijven dan viel het wel mee.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. Mensen die NSB vergelijkingen heel normaal vinden omdat een politicus anders denkt dan zij, spreken nu schande van NSB vergelijkingen. Hypocriet volk.
Jij durft dat je op fok ook opkomt voor Volkert.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een samenleving waarin een onbesuisde actie niet meer vergeven kan worden lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo'n vooruitgang.
In plaats van ophangen zegt men: Vroeger wisten ze ook wel raad met landverraders. Eigenlijk zitten hier dus heel veel vergelijkbare figuren als de dart-mannetjes. Alleen dan wat meer anoniem.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het nu alleen maar NSB vergelijkingen zou blijven dan viel het wel mee.
Een moord kan per definitie geen onbesuisde actie zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij durft dat je op fok ook opkomt voor Volkert.
Vind ik dus ook.. het is een Ajacied dus per definitie grappig, maar als ik objectief kijk is het zwaar overdreven. Moordenaars komen niet met hun telefoonnummer op internet.. waarom een of andere lulhannes die iets knulligs doet dan wel.. vreemde maatschappij leven we inquote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een moord kan per definitie geen onbesuisde actie zijn.Ik doelde met mijn stellingname meer op de ontwikkeling dat er steeds minder ruimte lijkt te zijn om domme uitspraken te doen. "Kenneth NSB", oke matige uitspraak, maar dat hoeft ook niet weer direct iemand z'n baan te kosten vind ik.
Dit. Het zijn dwazen en niet al te slim. Maar om er iemand op non actief voor te zetten gaat erg ver.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 01:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Als je een VOG nodig hebt voor het werk moet je extra oppassen, daarnaast zal die tekening ook een bepalende factor zijn, bedreiging weegt zwaarder dan beledigen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een moord kan per definitie geen onbesuisde actie zijn.Ik doelde met mijn stellingname meer op de ontwikkeling dat er steeds minder ruimte lijkt te zijn om domme uitspraken te doen. "Kenneth NSB", oke matige uitspraak, maar dat hoeft ook niet weer direct iemand z'n baan te kosten vind ik.
Ja, daar sta ik ook van te kijken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:06 schreef GekkeGerrit- het volgende:
[..]
Aan de ene kant vind ik het vreemd dat bij (voetbal) incidenten als deze de verdachten met naam en toenaam worden benoemd in de media, inclusief een foto, terwijl bij andere veel zwaardere misdrijven de naam van de verdachte wordt ingekort en diegene onherkenbaar in beeld wordt gebracht.
Aan de andere kant: wat voor een fucking debiel ben je als je een foto als deze zelf op social media zetDan verdien je het ook wel een beetje ja
Het kost hem niet alleen zijn baan maar ook zijn recht op WW.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Als je een op een bordje schrijft: Kenneth NSB. Je tekent een poppetje erbij wat doet denken aan iemand die opgehangen is. Je wacht, gniffelend van de voorpret. En dan komt de camera. Het moment waar je op wacht. Je kan eindelijk je boodschap de wereld insturen. Je lacht en steekt je middelvinger erbij op.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus omdat er wel ergere dingen gebeuren in dat voetbalwereldje moeten we dit allemaal maar niet zo serieus nemen. Wat is dat nou weer voor een redenatie.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat het grenzeloos dom is ben ik met je eens, maar ik denk niet dat we die doodsbedreiging letterlijk moeten nemen en van racisme is al helemaal geen sprake. Dat die gasten nu voor lul staan, prima, maar er zijn ergere dingen in de wereld..
[..]
Hoe Vermeer zich voelt.. geen idee. Er zijn wel gekkere dingen gebeurd bij rivaliserende voetbalclubs. Vorig seizoen nog een enorm spandoek bij Standard Luik - Anderlecht waarop Defour onthoofd werd door een IS-beul.. Varkenskoppen op het veld bij Barcelona - Real Madrid etc. Ik zeg niet dat dit allemaal maar moet kunnen maar vind de ophef echt vreselijk overdreven. En dat vinden de spelerss vaak zelf ook..
[ afbeelding ]
[..]
Vind ik ook. Tegenwoordig wordt alles zo overhyped...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik denk dat de tekeningen van een galg met daaraan een mannetje die Vermeer moet voorstellen, in combinatie met "Vermeer Hangen" wel voor zich spreekt? Als je toestaat dat mensen in groepsverband iemand herhaaldelijk en systematisch dood mogen wensen, inclusief de manier waarop dit dient te gebeuren, is het einde compleet zoek natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Tegenwoordig wordt alles zo overhyped...
goed artikel! Omschrijft precies hoe ik erover denk!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:36 schreef Tjacka het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)cf0ecd2920b862b229bc
Goede column.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:36 schreef Tjacka het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)cf0ecd2920b862b229bc
Omdat hij bewust tegen Ajax verzweeg dat het aanbod dat hij had van Feyenoord kwam.quote:
Maar vroeger gebeurde dat ook?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de tekeningen van een galg met daaraan een mannetje die Vermeer moet voorstellen, in combinatie met "Vermeer Hangen" wel voor zich spreekt? Als je toestaat dat mensen in groepsverband iemand herhaaldelijk en systematisch dood mogen wensen, inclusief de manier waarop dit dient te gebeuren, is het einde compleet zoek natuurlijk.
Geen idee, ik volg voetbal een aantal jaar, passief en ook een aantal jaren actief. Hier wordt ook gretig gebruik gemaakt van social media, en dat had je vroeger niet. Naar mijn idee was het vroeger niet zo heftig, maar best kans dat andere users incidenten op weten te noemen die het tegendeel bewijzen. Maar wat mij betreft zou dat geen rol moeten spelen omtrent mijn standpunt in mijn laatste post.quote:
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg voetbal een aantal jaar, passief en ook een aantal jaren actief. Hier wordt ook gretig gebruik gemaakt van social media, en dat had je vroeger niet. Naar mijn idee was het vroeger niet zo heftig, maar best kans dat andere users incidenten op weten te noemen die het tegendeel bewijzen. Maar wat mij betreft zou dat geen rol moeten spelen omtrent mijn standpunt in mijn laatste post.
Helaas. Dit is het. Heb vd week niet eens gedronken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:10 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Kom op. Er zit zoveel potentie in die hersenen van je.
Dus als ik werk heb en ik heb een sollicitatiegesprek bij een andere concurrerende werkgever dan moet ik dat ook maar aangeven bij mijn huidige baas? Als ik niets over dat gesprek zeg ben ik een NSBer?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat hij bewust tegen Ajax verzweeg dat het aanbod dat hij had van Feyenoord kwam.
Heizeldrama? Staafincident? Massale voetbalrellen waarbij de complete tribune moest worden schoon geveegd? Het incident met de tennisbalbom?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Helaas. Dit is het. Heb vd week niet eens gedronken.
Vroeger vond het geweld bij voetbalwedstrijden plaats op grotere schaal, tegenwoordig zijn de uitlatingen van enkelingen heftiger.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Geen idee, ik volg voetbal een aantal jaar, passief en ook een aantal jaren actief. Hier wordt ook gretig gebruik gemaakt van social media, en dat had je vroeger niet. Naar mijn idee was het vroeger niet zo heftig, maar best kans dat andere users incidenten op weten te noemen die het tegendeel bewijzen. Maar wat mij betreft zou dat geen rol moeten spelen omtrent mijn standpunt in mijn laatste post.
Als jij een contract voor bepaalde tijd hebt, dan zal je dat moeten uitdienen ja. Als je werkgever zo aardig is om dat contract te verscheuren, omdat hij jou die "totaal andere uitdaging" gunt, dan is dat vriendelijk van hem. Als de volgende maandag dan blijkt dat die "totaal andere uitdaging" een vergelijkbare functie bij een directe concurrent is, waar je niets over hebt verteld, dan zal hij je ongetwijfeld een eikel vinden inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:16 schreef Sunri5e het volgende:
Dus als ik werk heb en ik heb een sollicitatiegesprek bij een andere concurrerende werkgever dan moet ik dat ook maar aangeven bij mijn huidige baas? Als ik niets over dat gesprek zeg ben ik een NSBer?
Wat een bullshitquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Als jij een contract voor bepaalde tijd hebt, dan zal je dat moeten uitdienen ja. Als je werkgever zo aardig is om dat contract te verscheuren, omdat hij jou die "totaal andere uitdaging" gunt, dan is dat vriendelijk van hem. Als de volgende maandag dan blijkt dat die "totaal andere uitdaging" een vergelijkbare functie bij een directe concurrent is, waar je niets over hebt verteld, dan zal hij je ongetwijfeld een eikel vinden inderdaad.
Vermeer wist dat Ajax het bod zou weigeren als ze zouden weten dat het van Feyenoord afkomstig was, Vermeer hield daarom bewust z'n mond en Ajax vond het achteraf niet zo netjes. Kan je 'slim gespeeld' noemen als je het positief uitlegt of een NSB-actie als je het niveau van die idiootjes hebt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:31 schreef Sunri5e het volgende:
9 van de 10 voetballers vertrekt terwijl ze een contract hebben. Hoezo was Ajax zo aardig? Van Netto mocht Vermeer veranderen van club als die club 1 miljoen op tafel zou leggen. Dat noem ik geen verscheuren van het contract. Prima dat ze hem een eikel vinden maar dan ben je geen NSBer. En ik zou bozer op Marc Netto zijn in dit geval want die heeft het dom gespeeld in deze.
Ajax had niets te willen. Had Marc Netto maar van tevoren moeten zeggen dat hij niet voor 1 miljoen naar Feyenoord of een concurrent mocht. Tsja als jullie TD zo dom is om dat te vergeten....quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Vermeer wist dat Ajax het bod zou weigeren als ze zouden weten dat het van Feyenoord afkomstig was, Vermeer hield daarom bewust z'n mond en Ajax vond het achteraf niet zo netjes. Kan je 'slim gespeeld' noemen als je het positief uitlegt of een NSB-actie als je het niveau van die idiootjes hebt.
Het zal mij verder worst wezen. Zij vroeg waarom die mannetjes hem een NSB-er vonden, ik licht het toe. Niet dat ik het er mee eens ben.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:35 schreef Sunri5e het volgende:
Ajax had niets te willen. Had Marc Netto maar van tevoren moeten zeggen dat hij niet voor 1 miljoen naar Feyenoord of een concurrent mocht.
Ik ben voor Feyenoord.quote:jullie TD
We hebben het over iets anders. Ik doelde echt op een hetze gericht tegen een speler. Niet van supporters tegen elkaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Heizeldrama? Staafincident? Massale voetbalrellen waarbij de complete tribune moest worden schoon geveegd? Het incident met de tennisbalbom?
Allemaal onbekend?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)cisme-of-stopt.dhtmlquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben het over iets anders. Ik doelde echt op een hetze gericht tegen een speler. Niet van supporters tegen elkaar.
Ik weet nog wel dat we bij AZ Dries Boussatta toezongen, en de tegenstander het liedje veranderde met de toevoeging: Je moeder heeft een snor. Hilariteit in het uitvak. Minder voor de speler in kwestie. Maar dat hield wel op na de wedstrijd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:35 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)cisme-of-stopt.dhtml
Dat is al zo oud als de weg naar Rome.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben het over iets anders. Ik doelde echt op een hetze gericht tegen een speler. Niet van supporters tegen elkaar.
De maatschappij zelf wordt ook harder toch... Wat geaccepteerd wordt schuift ook op.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat we bij AZ Dries Boussatta toezongen, en de tegenstander het liedje veranderde met de toevoeging: Je moeder heeft een snor. Hilariteit in het uitvak. Minder voor de speler in kwestie. Maar dat hield wel op na de wedstrijd.
"Kezman in een massagraf", gezongen bij Feyenoord - PSV was wel een spreekkoor wat te ver ging. Toch zie ik deze taferelen met Vermeer als verharding in vergelijking met wat is geweest.
Welnee man, enige verschil is dat er nu internet en social media zijn.. qua uitlatingen is er niks veranderd, het is alleen meer zichtbaar door social mediaquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:16 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Vroeger vond het geweld bij voetbalwedstrijden plaats op grotere schaal, tegenwoordig zijn de uitlatingen van enkelingen heftiger.
Nu noem je juist de reden op om dit niet te moeten willen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
De maatschappij zelf wordt ook harder toch... Wat geaccepteerd wordt schuift ook op.
Sorry. Wat bedoel je met dit?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu noem je juist de reden op om dit niet te moeten willen.
Goed is het niet natuurlijk. Maar vroeger werd er minder aandacht aan besteedt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Omdat je zei dat je het hele gebeuren overhyped is
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:38 schreef Platina het volgende:
[..]
Uitdrukkingen in het Engels schrijven op een Nederlandstalig forum.x 1000
Eens, ik ben die heksenjachten ook wel beu aan het raken. Dat constante geroeptoeter op social media om maar lui ontslagen te krijgen voor onwelgevallige meningenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een samenleving waarin een onbesuisde actie niet meer vergeven kan worden lijkt mij eigenlijk helemaal niet zo'n vooruitgang.
Hmm ik ken die moeder verder niet helaasquote:Op zondag 7 februari 2016 13:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vroeger werd er net zoveel aandacht aan besteed als nu, maar zoals al eerder gezegd in dit topic, dankzij social media gaat het nu veel sneller rond en heeft iedereen er een mening over en kan die ook publiekelijk kenbaar maken, en dat is het grote verschil met "vroeger".quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:06 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Goed is het niet natuurlijk. Maar vroeger werd er minder aandacht aan besteedt.
De clubs en autoriteiten moeten gewoon hard optreden. En de media iets minder achter de sociale media aanlopen.
"De voetballerij" lijkt nogal overgevoelig te zijn op dat gebied. Feyenoord werd ook bestraft wegens zogenaamd racisme omdat er een opblaasbanaan naast het veld lag.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:28 schreef tjoptjop het volgende:
Overigens bizar hoe de linkse media dit hele incident spinnen tot een racistische daad![]()
Alsof bij alles waar een donker iemand slachtoffer is een racistisch motief meespeelt. Zo willen ze het ons natuurlijk wel laten geloven natuurlijk
Welnee, vroeger was het veel harder. Van Gaal had een kankerwijf, Van Gaal die woont alleen, Kluivert moordenaar....het kon allemaal. Nu gaat iedereen (terecht) over de zeik als er oerwoudgeluiden worden gemaakt, vroeger was dat veel normaler. Toen kon je ook gewoon ongestraft met zulke spandoeken rondlopen:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat we bij AZ Dries Boussatta toezongen, en de tegenstander het liedje veranderde met de toevoeging: Je moeder heeft een snor. Hilariteit in het uitvak. Minder voor de speler in kwestie. Maar dat hield wel op na de wedstrijd.
"Kezman in een massagraf", gezongen bij Feyenoord - PSV was wel een spreekkoor wat te ver ging. Toch zie ik deze taferelen met Vermeer als verharding in vergelijking met wat is geweest.
Ik had al gezegd dat er ongetwijfeld users waren met een beter geheugen dan ik. En dat klopt dus. Dat spandoekquote:Op zondag 14 februari 2016 10:44 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Welnee, vroeger was het veel harder. Van Gaal had een kankerwijf, Van Gaal die woont alleen, Kluivert moordenaar....het kon allemaal. Nu gaat iedereen (terecht) over de zeik als er oerwoudgeluiden worden gemaakt, vroeger was dat veel normaler. Toen kon je ook gewoon ongestraft met zulke spandoeken rondlopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:
Dat is de Bunnikside anno tachtiger jaren, om die spandoeken is in die tijd anders ook genoeg te doen geweest meen ik me te herinneren.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:44 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Welnee, vroeger was het veel harder. Van Gaal had een kankerwijf, Van Gaal die woont alleen, Kluivert moordenaar....het kon allemaal. Nu gaat iedereen (terecht) over de zeik als er oerwoudgeluiden worden gemaakt, vroeger was dat veel normaler. Toen kon je ook gewoon ongestraft met zulke spandoeken rondlopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:
Klopt, er zijn zelfs Kamervragen over gesteld. Maar dat bedoelde ik ook niet. Tegenwoordig zou degene die zo'n spandoek ophangt direct een stadionverbod krijgen, deze gasten zaten een week later weer in het stadion.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is de Bunnikside anno tachtiger jaren, om die spandoeken is in die tijd anders ook genoeg te doen geweest meen ik me te herinneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |