quote:- 22 november: KLM maakt 3 'Welcome Flights' met haar nieuwe Boeing 787 boven Nederland.
Ze stoppen op zowel de heen als terugweg in Hurghada.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef donroyco het volgende:
Waar is de tussenstop van TUI naar Zanzibar?
Het valt nog te bezien of dat ooit nog gaat gebeuren. In elk geval tot en met het zomerseizoen vliegen ze nog met Star Class. Ik vermoed dat áls ze al gaan ombouwen dat mogelijk op hetzelfde moment gebeurd als de laatste 767 óók door een 787 wordt vervangen.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
- 26 maart: Arke ontvangt haar (voorlopig) laatste 787-8: PH-TFM. Dit is ook de eerste 787 van Arke die met de nieuwe cabine-indeling is ingedeeld waarin geen Star Class meer zit. Uit andere twee 787's zullen uiteindelijk ook de Star Class verwijderd worden; waardoor deze class een zeer kort leven had.
21 april verlaat een Boeing 767-300ER (PH-OYJ) de Arke vloot (welke nu voor de Belgische tak Jetairfly van de TUI-groep vliegt). Hiermee vliegt Arke nu met 5 737-800's, 1 767-300 en 3 787's.
Dat is geen pretjequote:Op vrijdag 8 januari 2016 17:57 schreef FredvZ het volgende:
Uitgebreid verhaal
[..]
Ze stoppen op zowel de heen als terugweg in Hurghada.
Dit is slechts een tankstop van 45 minuten, al met al zit je wel zo'n 12u in het vliegtuig.
Ik neem aan 2015?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tof verhaal, ik volg het topic al een tijdje. Ik vind het erg interessant.
Maar nu heb ik een vraag. Ik heb 20 februari met Cathay Pacific van Amsterdam naar Hong Kong gevlogen. Ik ben nu benieuwd in wat voor vliegtuig dat was. Kan ik dat ergens makkelijk terug zoeken want het is al een tijdje geleden. Vluchtnummer was CX270
En van Hong Kon naar Amsterdam op 3-4 april CX271.
Nu is mijn vraag dus of jullie mij kunnen vertellen in wat voor type vliegtuigen ik heb gevlogen of hoe ik dat op kan zoeken?
Ik zag wel al dat de CX 270 de afgelopen tijd een B77W was, maar was dat destijds dan ook zo?
Thanks Ja inderdaad 2015, hoe kan ik dit zelf opzoeken of wist je dit gewoon?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik neem aan 2015?
Dan was je heenvlucht naar Hongkong vanuit Amsterdam met B-KQO en van Hong Kong terug naar Amsterdam met B-KQP, beiden Boeing 777-300ER's. De andere twee vluchten zou ik niet weten.
Ik denk dat dat de EXJ is. De EXR is de laatste van 2017. Daarnaast mis ik de uitfasering van de AOK, gepland in mei. Mooie posting!quote:- Oktober: De vierde en laatste Embraer 175 (PH-EXR) van dit jaar wordt aan KLM Cityhopper geleverd.
Alle vluchten waren een Boeing 777-300ER.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 20:21 schreef KolonelBroodje het volgende:
Maar nu heb ik een vraag. Ik heb 20 februari met Cathay Pacific van Amsterdam naar Hong Kong gevlogen. Ik ben nu benieuwd in wat voor vliegtuig dat was. Kan ik dat ergens makkelijk terug zoeken want het is al een tijdje geleden. Vluchtnummer was CX270
Ook zou ik 3 dagen later van Hong Kong naar Sydney vliegen(CX 139), Alleen ik werd toen in een vlucht 14 uur? later geplaatst vanwege een overboekte vlucht, kon toen wel business clas vliegen.
Verder vloog ik van Sydney naar Hong Kong op 3 april CX100
En van Hong Kon naar Amsterdam op 3-4 april CX271
Dankjewel!!quote:Op vrijdag 8 januari 2016 21:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Alle vluchten waren een Boeing 777-300ER.
Vluchten van en naar Amsterdam kan je van de afgelopen 6 jaar terug vinden op http://schiphol.dutchplanespotters.nl
De afgelopen 7 dagen kan je wereldwijd terugvinden op www.flightradar.com
De afgelopen 20 jaar wereldwijd kan je kopen bij www.flightaware.com
Persoonlijk ben ik van mening dat piloten < 100.000 euro per jaar zouden moeten verdienen voor het werk wat ze doen. Een deel inleveren van een exorbitant salaris is natuurlijk nog steeds niet echt een nobel iets... Ik snap dat het 'altijd zo geweest is', maar persoonlijk vind ik piloten extreem overbetaald voor het werk wat ze doen. Het is dat ze zo goed georganiseerd zijn als beroepsgroep (o.a. dus in de VNV), dat ze deze eisen kunnen blijven stellen en het historisch zo gegroeid is. Ze zijn een deel van de oorzaak van de problemen en het feit dat de kosten zo hoog zijn voor KLM (hallo pensioenbijdragen voor piloten), niet de nobele redders die 'oh zo goed zijn' door wat in te leveren nu. Zelfde voor het cabinepersoneel, als je de bedragen soms hoort voorbij komen die (senior) pursers verdienen... Dat is 2x zoveel als in de horeca en dan reken ik de rusttijden en het daggeld nog niet eens mee...en maar klagen dat het zo zwaar is... Terwijl de vele eisen en regels omtrent het werk ook een deel van de reden is dat er een hoop flexibiliteit in de operatie mist. En dan heb ik het niet over piloten of crew onveilige hoeveelheden uren achter elkaar laten draaien, maar wel het feit dat men niet volgens een '12 days on, 7 days off' schema wil werken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 13:48 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Bij Emirates wordt door de vliegers meer verdiend dan bij KLM, dat ligt onder andere aan het belastingvrije salaris. Ben met je eens dat de WRR daar een stuk strakker is, maar ook bij KLM wordt daar nu flink op ingeleverd. Overigens is een gevolg van de WRR en voorwaarden bij Emirates een massale leegloop op het ogenblik, dus daar verwacht ik op termijn nog wel veranderingen.
Over de VNV, volgens mij ben jij redelijk op de hoogte van zaken, en dan weet je ook hoeveel honderden miljoenen er door de vliegers de komende jaren wordt ingeleverd zodat de KLM kan investeren.
Dan is het extra zuur dat ME3 een veelvoud van die bedragen gewoon gratis 'in zijn handje' krijgt.
Kan me dus ook niet echt vinden in het beeld dat door sommigen over de VNV wordt geschetst... Hoe kan je een beter product dan je concurrent neerzetten als die eindeloos kunnen investeren met geld dat ze niet zelf hoeven te verdienen?
De A6-EHJ ook nog eensquote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:15 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen weer de A340-600 van Etihad Airways op Schiphol.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.
Rest van januari komen ze elke zaterdag met dit toestel.
[ afbeelding ]
En PH-BQK vloog vanmorgen naar Kaapstad. Dit was de laatste Boeing 777-200ER van KLM die omgebouwd werd. Vanaf vandaag vliegen alle -200ER's dus rond met de nieuwe business- en economyclass.
Next up; de oudste 8 -300ER's.
Jezus wat een lelijke liveryquote:Op zaterdag 9 januari 2016 07:25 schreef Blistering het volgende:
[..]
De A6-EHJ ook nog eens
[ afbeelding ]
Lijkt me niet, die gaat er over ruim een jaar uit.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 08:41 schreef inkjet het volgende:
Zo, de PH-BFH is op de weg terug van zijn C-check. Gaat de BFN nu? die heeft de laatste tijd nogal eens kuren.
Hmm ja dat is waar. Dan is het afwachten.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die gaat er over ruim een jaar uit.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is trouwens ook fan van Taylor Swift
Oude livery. De huidige 2016-livery is zelfs nog lelijker (check de 6 in 2016)quote:
Ik vind die livery juist tof!quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Oude livery. De huidige 2016-livery is zelfs nog lelijker (check de 6 in 2016)
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)60167.jpg]afbeelding[/url] ]
Zegt veel over de KLM.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef inkjet het volgende:
Als het zo doorgaat is KLM over enkele jaren een van de laatsten die met 747's opereert.
Nounou, ze hebben wel Driemliners gekocht hoor!quote:
Net als de pax MD-11quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef inkjet het volgende:
Als het zo doorgaat is KLM over enkele jaren een van de laatsten die met 747's opereert.
Geleasedquote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nounou, ze hebben wel Driemliners gekocht hoor!
Ik gok dat BA of Lufthansa de laatste originele operators zal zijn met de 747.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:01 schreef inkjet het volgende:
Als het zo doorgaat is KLM over enkele jaren een van de laatsten die met 747's opereert.
Niet allemaal.quote:
Ik weet niet zo direct wat. Hooguit dat ze de tering naar de nering zetten. De olieprijs is laag, dat scheelt. Anders waren wellicht al meer 74's vertrokken en minder Airbussen.quote:Zegt veel over de KLM.
De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:42 schreef inkjet het volgende:
Ik weet niet zo direct wat. Hooguit dat ze de tering naar de nering zetten. De olieprijs is laag, dat scheelt. Anders waren wellicht al meer 74's vertrokken en minder Airbussen.
De toestellen die in eigendom zijn, zijn afgeschreven en die geleased zijn hebben lage leasekosten.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:35 schreef FredvZ het volgende:
Denk dat ze bij KLM ook nog met wat sentiment zitten, want ook met een lage oliekoers is het duur om niet gevulde 747's rond te laten vliegen. Blijkbaar heeft KLM dus nog routes genoeg om 747's te vullen.
Ruim 31 jaar.quote:Ze maken er wel een sport van om zo lang mogelijk met een vliegtuig rond te vliegen. De PH-BUH (747-200) hebben ze bijna 31 jaar in de lucht weten te houden (laatste 3 jaar met een Martinair Cargo livery). Terwijl er tegenwoordig juist meer ingezet wordt op een jonge geleasde toestellen.
Leuke feitjesquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:15 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
[..]
De toestellen die in eigendom zijn, zijn afgeschreven en die geleased zijn hebben lage leasekosten.
Daarnaast scheelt de lage olieprijs enorm; er zijn meerdere maatschappijen die nog met toestellen rondvliegen die eigenlijk ook al uitgefaseerd zouden moeten zijn (bijv. zowel Emirates als Etihad vliegen nog met de A340-500 rond) en Singapore wil weer met de ultra-long-haul vluchten naar Los Angeles en New York beginnen.
Zo lang passagiers nog voorin zitten en vracht achterin, dan vliegen die 747 momenteel nog prima bij KLM.
Je moet niet vergeten dat nieuwe toestellen ook torenhoge lease-kosten/aanschafprijzen/afschrijving hebben.
[..]
Ruim 31 jaar.
Maar PH-BUH was ook een bijzonder toestel. Hebben zowel de stretched upper deck (SUD) conversie als freighter-conversie ondergaan (samen met PH-BUI de enige 747's die dit ondergingen) en deze twee zijn ook uitzonderlijk lang door wezen ploeteren t.o.v. andere toestellen.
Die twee hadden ten tijde van hun laatste opslag de meest aantal vlieguren ooit van een vliegtuig.
Een record dat enkele huidige 747's van KLM alweer verbroken hebben.
En die records zullen waarschijnlijk blijven staan. Geen enkel toestel zal meer zoveel uren maken en zo oud worden.
Geen enkele 777/787/A350/A380 zal dit soort cijfers meer halen.
Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:19 schreef derLudolf het volgende:
Leuke feitjes
Heeft KLM geen 777's in bezit?
De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.quote:Waarom zouden die niet zoveel uren kunnen draaien?
Ik dacht dat BA ook al plannen had liggen voor 747 uitfasering?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 19:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik gok dat BA of Lufthansa de laatste originele operators zal zijn met de 747.
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:47 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jazeker. Sterker nog; volgende maand komt de 26e 777 naar Amsterdam.
[..]
De limits of validity (LOV) van de 777 ligt met 160.000 vlieguren 5.000 vlieguren lager dan de 747-400.
Op zich geen groot probleem, want nog geen enkel toestel heeft dit naar mijn weten gehaald.
(Correct me if I'm wrong). Maar het aantal cycles is wel bijna verdubbelt van 35.000 naar 60.000.
LOV is de limiet van het aantal vlieguren/cycles dat een toestel kan hebben dat is geconcludeerd na onderzoek/tests en onderhoudservaringen. Feitelijk is dat het moment waar een toestel gewoon echt op is.
Het kan nog langer door, maar dan heb je steeds meer onderhoud nodig en wat steeds meer kost.
Het toestel kan het dus wel hebben. Maar het is de vraag of de airlines dat willen.
Afgelopen jaar zijn er vrij veel 777's uitgefaseerd (hoewel een groot aantal wel terug zullen keren want een groot deel was van Transaero) en vooral de 777-200 en 777-300's zullen de komende tijd uitgefaseerd worden. (onder andere bij Emirates dit jaar 9 777's uit). De ER-versies zullen daarna komen.
Want de 777-200ER wordt steeds minder aantrekkelijk (een A330-300 kan tegenwoordig veel van wat een 777-200ER kan) en je hebt de A330neo's die er aankomen evenals de 787's en A350's en straks de 777X.
Want hoewel de olieprijs momenteel laag is zal deze onherroepelijk een keer weer stijgen.
En minimale verbeteringen in efficiënte zal steeds sneller vlootvernieuwing betekenen.
Olieprijzen ten tijde van de gloriedagen van de 747 waren een fractie van wat het tegenwoordig is waardoor het toen brandstofverbruik minder belangrijk was. (laat ik uiteraard de oliecrisis hier buiten)
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:24 schreef Sunri5e het volgende:
De olieprijs gaat de aankomende jaren eerder verder dalen dan stijgen...
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dit zal inderdaad nog een tijd lang aanhouden. (en wat de gewone man in de olie-exporterende landen nu dus ook gaan merken) Maar uiteindelijk zal het onherroepelijk stijgen.
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal. Nee ik zie de olieprijs alleen maar verder dalen.
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:27 schreef Iemand91 het volgende:
En vlootkeuze doe je niet voor de korte termijn.
Ik hoop het. Airbusquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah, KLM heeft er een handje van om heel kort met een subvloot te doen. A310, 767, A330, allemaal 12 jaar. Neem aan dat ze over 12 jaar de 787 er ook weer uitknikkeren voor de A330neo ofzo.
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoop het. Airbus
Waarom is de a330neo beter als a350 of de 787 volgens jou?
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' '.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:23 schreef OEM het volgende:
[..]
Niet volgens mij hoor. Maar het zal tzt de next best thing zijn die op de markt is, vandaar dat ik die noem,
En natuurlijk ook weer geintroduceerd met fancy-pancy-welkomstvluchten terwijl de rest van de wereld er al jaren mee rondvliegt
Oh, maar ik vind het ook leuk voor de liefhebbers hoor, maar ik vind het qua PR wel een hoog you're-late-at-the-party-gehalte hebben (maar goed, wie ben ik )quote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:29 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het leuk vinden én het levert nog wat PR op, dus ik vind die welkomstvlichten helemaal niet zo ' '.
Kunnen ze nog altijd een PR-bureau beginnen als de ME3 alles overgenomen heeftquote:Op dinsdag 12 januari 2016 23:45 schreef Iemand91 het volgende:
PR is tenminste een onderdeel waar KLM boven het gemiddelde uitstijgt.
Las gisteren nog een stukje dat de verwachting is dat olie naar $20 of zelfs $10 gaat...quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Olievoorraden zullen een keer opraken. Huidige velden raken op, nieuwe zijn moeilijker te winnen.
Saoedi-Arabië is nu flink aan het oppompen om de concurrentie tegen te gaan en begint nu in problemen te komen (obligaties worden uitgegeven, overheidstekort).
Om hun begroting sluitend te houden zo de prijs per vat 3x zo hoog moeten zijn dan die nu is.
Er wordt meer geproduceerd dan men kwijt kan wat de prijs drukt. Het is nu gewoon een uitputtingsstrijd wie dit het langst kan volhouden.
Helemaal off-topic, maar: vergelijk dan wel de rente die in Nederland overblijft na de HRA met de rest van Europa (waar de HRA bijna nergens nog bestaat): https://nl.wikipedia.org/(...)gen_in_andere_landenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het ooit gaat stijgen. Zelfde verhaal met hypotheekrente. Iedereen zegt dat we veel te laag staan en gaan stijgen. Kijk naar de rest van Europa en je ziet dat onze rente de hoogste is van allemaal.
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
Leuk!quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:44 schreef biertapper het volgende:twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 14:40:55 First aircraft picked up by our receiver in Antarctica https://t.co/oPbNXBH4CvFlight is expected to land 14:05 UTC https://t.co/ki4nZJ5M3x reageer retweet
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.quote:De uitfasering is inderdaad vooruitgeschoven; volgens oorspronkelijke plannen zouden er op dit moment al minstens 3 747's uitgefaseerd zijn geweest.
En de locatie gevonden, inderdaad midden op het ijs: https://goo.gl/maps/8VR4vTWH3r22twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 13-01-2016 om 15:15:52 Touchdown on the ice runway at Troll Research Station! https://t.co/1fYPTGYAiZ https://t.co/vY2mCSExmu reageer retweet
Kwa aantal gevlogen uren gaan ze wel ongeveer richting het einde.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:17 schreef inkjet het volgende:
[..]
KLM zal voortdurend alle parameters in de gaten houden en zeer regelmatig de planning bijstellen. Als er een 74 op D-check moet zal dat de beslissing om uit te faseren vast beinvloeden en zo zijn er veel meer variabelen waarvan wij het bestaan soms niet eens weten.
Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)quote:Op woensdag 13 januari 2016 16:16 schreef inkjet het volgende:
Ik hoor net dat KLM-C twee opties op E175's opgenomen heeft. Het worden er dus 17 in plaats van 15.
Zeker, ik hoop dat KLM-C zo succesvol is dat ze alle opties gaan opnemenquote:Meer vliegtuigen is altijd mooi nieuws:)
Kan me niet voorstellen dat het wat wordt. Ik heb een aantal keren de route Friedrichshafen - Dusseldorf gevlogen met InterSky. Op dagen dat er in Friedrichshafen een grote beurs aan de gang was. Maar toen waren keer op keer de Dash 8-300Q vliegtuigen niet meer dan 5 procent bezet. Sterker nog, ik heb een keer gevlogen dat er evenveel bemanning aan boord was als passagiers (3 om 3). Ik kan me niet voorstellen dat VLM deze route rendabel kan maken.quote:VLM Airlines bevestigt opening basis in Friedrichshafen
ANTWERPEN - VLM Airlines heeft donderdag bevestigd een nieuwe basis te openen in het zuiden van Duitsland. Met ingang van 15 februari stationeert de Belgische regionale maatschappij drie Fokker 50’s in Friedrichshafen. Het nieuws over de binnenlandse routes in Duitsland kwam eind december al naar buiten. Volgens VLM wordt er twee keer per dag gevlogen naar Düsseldorf, Hamburg en Berlijn.
Het vluchtschema is afgestemd op de zakelijke reiziger, aldus VLM. Op zondagavond is er een extra vlucht van Friedrichshafen naar Berlijn en Hamburg. Daarmee hoopt het bedrijf juist tegemoet te komen aan passagiers die een citytrip willen maken.
VLM hoopt dat de aanwezigheid van de drie Fokker 50's op Bodensee Airport bij Friedrichshafen ook leidt tot een beter aanbod op de charter- en ACMI-markt. "Door de locatie dicht aan de Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse grens kunnen we onze toestellen makkelijker positioneren", aldus VLM in een toelichting op de opening van de nieuwe basis.
Düsseldorf en Berlijn zijn nieuw in het netwerk van VLM. Hamburg is al opgenomen in de dienstregeling: VLM vliegt van zowel Rotterdam als Antwerpen naar de Duitse havenstad.
VLM laat weten haar routes 'continu te evalueren' en nieuwe mogelijkheden te bekijken. Dat ook routes buiten België succesvol kunnen zijn, bewijst volgens het bedrijf de verbinding die de maatschappij heeft gelegd tussen het Ierse Waterford en Birmingham en Londen Luton in Engeland.
Sorry? Meer meer meer! Hoe meer foto's van de 747, hoe beterquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:30 schreef Iemand91 het volgende:
Sorry voor de vele foto's, ik probeer er namelijk een verhaallijn in te krijgen en het ligt mij best wel aan het hart. :$
quote:Petitie KLM-personeel tegen tweede A380 Emirates
SCHIPHOL - KLM-personeel komt in opstand tegen de beslissing van het kabinet om een tweede dagelijkse Airbus A380 van Emirates toe te staan. Door middel van een online petitie roepen zij collega's op te tekenen en daarmee het kabinet te dwingen dit besluit terug te draaien. Dat meldt RTV NH. Inmiddels hebben ruim duizend mensen de petitite ondertekend.
Emirates gaat vanaf maandag 1 februari twee keer per dag met de Airbus A380, het grootste passagierstoestel ter wereld, tussen Dubai en Schiphol vliegen. Nu vindt één keer per dag een A380-vlucht plaats. Emirates wisselt de Boeing 777-300ER die nu nog op de avondvlucht wordt ingezet in voor de A380 met ruim vijfhonderd stoelen.
Veel critici, waaronder de Nederlandse pilotenvakbond VNV, zijn fel tegen deze uitbreiding. Zij menen dat Emirates en andere Golfcarriers tientallen miljarden aan staatssteun krijgen en daarmee oneerlijke concurrentie veroorzaken.
Een deel van het KLM-personeel is het nu zat en vraagt collega's om een online petitie te tekenen. De initiatiefnemers zeggen dat de uitbreiding van de capaciteit ten koste gaat van banen op Schiphol en bij KLM. Met meer dan 1000 vliegtuigstoelen per dag, verdeeld over twee A380's, vrezen ze dat Emirates Schiphol komt "leegzuigen".
"Overal waar Emirates de capaciteit uitbreidt, zie je dat dit ten koste gaat van de lokale markt: Volgens Lufthansa is sinds 1995 één derde van het marktaandeel tussen Frankfurt en het Verre Oosten aangetast. Recent stopte Austrian Airlines met de route Wenen-Dubai, Delta Air Lines stopt met vliegen tussen Atlanta en Dubai", melden de initiatiefnemers.
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
Nou liever niet. Er zijn niet voor niets internationale verdragen voor gemaakt.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:59 schreef tripel7 het volgende:
Is er ook ergens een petitie waar we kunnen tekenen dat Emirates en andere met zoveel kisten als ze willen welkom zijn, vooral als de klm er nog meer door gaat janken? :p
En dit.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:32 schreef NewHorizon het volgende:
Achja, dit soort petities worden vaak aangemaakt door lager personeel of hun vakbonden. Mensen die vrezen voor hun werk, hypotheek, etc. Dan is dat 'gejank' opzich nog wel voor te stellen toch?
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het momentquote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:56 schreef tripel7 het volgende:
Kunnen ze lekker aan de bak bij Emirates, en uiteraard dan zonder behoud van senioriteit zoals destijds met het Martinair personeel gebeurt is.
Vanwaar eigenlijk die uitstroom?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:58 schreef NewHorizon het volgende:
Daar is wel genoeg werk, gezien de uitstroom van ervaren personeel op het moment
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.quote:
Ah, dank voor de ophelderingquote:Op vrijdag 15 januari 2016 19:35 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Voorwaarden zijn elders beter. Niet zozeer qua salaris (door het belastingvrije klimaat is dat goed te doen daar), maar vooral vanwege de werkschema's en de algehele werkgever/werknemer-relatie.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | UIA ¤ 232.22 (1x overstappen) Aeroflot ¤ 283.42 (1x overstappen) Swiss ¤ 307.10 (1x overstappen) Lufthansa ¤ 345.03 (1x overstappen) Turkish Airlines ¤ 356.42 (1x overstappen) British Airways ¤ 373.16 (1x overstappen) Air France ¤ 375.78 (1x overstappen) KLM ¤ 423.42 ¤ 394.87 (1x overstappen) Egyptair ¤ 408.52 (1x overstappen) Emirates ¤ 421.42 ¤ 1033.80 (1x overstappen) Pegasus ¤ 423.05 (1x overstappen) Oman Air ¤ 460.06 (1x overstappen) Qatar Airways ¤ 509.76 (1x overstappen) Cathay Pacific Airways ¤ 1103.10 (1x overstappen) TAP Portugal ¤ 1980.56 (1x overstappen) Saudi Arabian Airlines ¤ 2609.44 (1x overstappen) |
Dit zegt in principe helemaal niks. Ticketprijzen zijn niet zo simpel te vergelijken. Wie weet is de stoelbezetting op dat moment een stuk lager bij AF dan bij KLM, dan is het logisch dat ze zakken in prijs.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 22:54 schreef FredvZ het volgende:
Overigens kan KLM zich beter zorgen maken over de prijzen die de westerse concurenten rekenen voor een een retourtje naar Dubai. Onderstaand de prijzen voor een retourtje om een weekje naar Dubai te gaan. Ergens vind ik het ook wel bizar dat zusterbedrijf AF klanten probeert weg te lokken met een prijs die lager ligt dan een retourtje met KLM.
TUI vliegt ook naar Dubai, voor ca 260 euro p.p. voor een retour leveren ze af op DWC.
Onderstaand is van AMS naar DXB:
[ code verwijderd ]
Vooral de -500 en -600 zijn prachtige toestellen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:48 schreef DeeBee het volgende:
De A340 is wel een van je favoriete toestellen of niet? Al eens mee gevlogen?
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.quote:EDIT: KLM's PH-BFO is een half uur geleden geland vanuit New York. Ik vraag me af of dit haar laatste vlucht was voor KLM want ze staat momenteel niet ingepland voor vandaag of morgen.
Haar uitfasering staat namelijk gepland voor maandag...
Je bedoelt CGK.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Je bedoelt CGK.
Waarschijnlijk -BFO dus ook die kant op voor een grote onderhoudsbeurt. Vraag me af waarom.
Naar mijn weten stond -BFO ingepland om ook naar Spanje te gaan om daar opgeslagen te worden.
Vraagjequote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:09 schreef inkjet het volgende:
[..]
BFO is net vertrokken als KL9865. Ik ben benieuwd. De BFC is van de week naar CGN vertrokken voor een c-check, die zou in een eerdere planning worden uitgefaseerd.
Het lijkt me dus ook een C- of D-check daar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
Ik tik eigenlijk altijd wel eerst alles uit om later in de tekst afkortingen te gaan gebruiken. (zoals je normaal gesproken ook met afkortingen doet).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraagje
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Als de BFC dan een paar dagen later was gegaan had dat een omweg voor de -BFO kunnen uitsparen, maar goed dagen stilstaan kost ook geld. Ze ruilen kennelijk goede onderdelen met onderdelen die geschikt zijn voor de woestijn.quote:EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
Wat een schitterend toestel is t tochquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een schitterend toestel is t toch
B744 is toch net zo erg een afkorting? Als je volledig wil zijn dan wordt hetquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Het 'leuke' van de luchtvaart is dat alles heel overzichtelijk gedocumenteerd is.quote:Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef mar456 het volgende:
[..]
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
En als je niet weet wat de bepaalde checks inhouden, kijk dan even hierquote:Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef FredvZ het volgende:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het toestel is prima te googlen en al snel heeft iedereen door dat alle PH-BF. registraties KLM 747's zijn. Verder komen de meeste posts van een beperkte set mensen die tamelijk veel voeling met de materie hebbenquote:Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
KLM weer mad?quote:Surinam Airways wird privatisiert
Bis in drei Jahren soll Surinam Airlines privatisiert werden. Geplant sind zudem Gespräche mit Emirates, Qatar, Etihad und Turkish Airlines über eine Kooperation.
Die Regierung hat es sich anders überlegt. Surinam verabschiedet sich von der tief in den roten Zahlen steckenden Staatsairline Surinam Airways. Zuvor wollte sie über Jahre die verstaatlichte Fluggesellschaft und den kleinen lokalen Markt um jeden Preis schützen. Vor allem eine Flugroute aus dem südamerikanischen Land in die einstige Kolonialmacht Niederlande war beliebt.
Nun aber soll die unprofitable Fluggesellschaft nach der Entscheidung der Finanzabteilung der Nationalversammlung bereits in den nächsten zwei bis drei Jahren vollständig in private Hände übergehen. Dazu wird die Regierung in den nächsten Tagen einen Privatisierungsplan mit spezifischen Zielen und Kriterien erarbeiten. Surinam Airways besitzt eine Flotte von 3 Boeing 737-300 und einem Airbus A340-300. Damit bedient sie 10 Ziele in 9 Ländern.
Gespräche mit internationalen Airlines
Zuvor wurden Privatisierungspläne für die Airline zwar mehrere Male diskutiert, aber nie in die Tat umgesetzt. Im Zuge dessen werden immer wieder Vorwürfe laut, dass die Regierung zu wenig transparent mit verstaatlichten Geschäften sei. Neu zwingt die im Land herrschende Rezession die Regierung zu Sparmaßnahmen, welche nun neben der Privatisierung von Surinam Airways auch die nationale Telekommunikationsfirma Telesur betreffen.
Laut einer Mitteilung der Airline mussten Chef Ewald Henshuys und die anderen Vorstandsmitglieder «wegen Fehltritten» ihre Bürotische räumen. Surinams ehemaliger Uno-Botschafter Henry MacDonald setzt sich nun für nachhaltigen und tragfähigen Öko-Tourismus ein, der der Airline Aufwind verschaffen soll. Daneben sollen laut einem Parlamentarier auch Gespräche mit internationalen Partnern wie Emirates, Qatar, Etihad oder Turkish Airlines geführt werden.
Heb jij cijfers van de bezetting van die route?quote:Op zondag 17 januari 2016 21:35 schreef XL het volgende:
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.
En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
Dat niet, maar dit is wel een mooie reden om er nog eentje naar NL te halenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
Las ergens dat ie misschien al half februari wordt opgeleverd:)quote:Bij de Boeingfabrieken in Seattle zijn verschillende spotters actief. Berichten over nieuwe toestellen en waar ze in het productieproces staan, komen vaak van hen.
De derde KLM B787-9 is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHD is al een kleine week uit de spuitfabriek. Doorgaans volgen daarna het inrichten van de cabine en enkele testvluchten. De laatste testvlucht(en) worden door de koper gedaan, ter controle: of alles werkt en het toestel naar wens is.
Spotter Woody Aeroimages meldt op Twitter dat hij de naam van de nieuwste Dreamliner kan lezen: Bougainville. Alle KLM B787’s hebben de naam van een bloem. Eerder kwamen al naar Schiphol: Zonnebloem en Anjer.
Probeerde ik ook al te zoeken, maar nog niet gevonden op het grote internetquote:Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
Topicreeks: Travel: aanbiedingenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:56 schreef donroyco het volgende:
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic?
Thanksquote:
Nieuw paneeltje er op en weer vliegenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:31 schreef inkjet het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)y-hole-in-plane.html
Op zich niet zo'n bijzonder artikel hoor, maar het deel 'Dutch aviation news portal Omroepflevoland' viel mij wel opquote:AIS Airlines (Netherlands) (IS, Amsterdam) is planning to acquire a B737 Classic Dutch aviation news portal Omroepflevoland has reported. Airline personnel said the aircraft would arrive next year and would be based out of Lelystad for business and charter flights.
At present, the Dutch carrier currently operates a fleet of eight Jetstream 32s on scheduled domestic flights in Sweden and Germany as well as between Bremen Neuenland and Zurich.
bron: ch-aviation.com
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
Dat heeft hij zelf geregeld, hij vliegt gewoon met burgermaatschappijen (nu met AF, terug met KLM, uiteraard wel Business). Dat oude kreng "Tango 01" staat op Aeroparque en werd door Cristina Fernandez de Kirchner meer als boodschappenwagentje gebruikt. Business man Macri had al snel door dat dat veel te duur is en dus eruit met die ouwe meukquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd. Onderhoud te duur en niet voldoende geschikte piloten.
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
twitter:classicNavalAir twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 18:24:35 Original Boeing 747-100 reconfigured with a boom as the proposed KC-33 (B747) in refueling tests with a F-111, '70s https://t.co/wVq86Cloak reageer retweet
wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissenquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgt
Het is een afweging hè, haal je die 7000 dollar investering eruit met wat hij voor je kan regelen. Als ie al met je wil pratenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissen
Zullen wel award miles zijn. Als je een platinum card hebt is dat niet heel lastig.quote:Heb ook zijn Flying Blue nummer, hij verdient 36.390 miles met dit tripje, doet ie goed.
En dan zo'n heerlijk foute fotoshoot:quote:TOULOUSE - Lufthansa heeft woensdag de eerste A320neo in ontvangst genomen, meldt Airbus. De Duitse luchtvaartmaatschappij is launch customer van dit type toestel. Het toestel zou eind vorig jaar in gebruik worden genomen maar toen werd de levering uitgesteld wegens 'technische complexiteit'.
Lufthansa had het toestel vanaf 6 januari willen inzetten op de route Frankfurt-Hamburg. Het toestel is voorzien van PW1100G-motoren. De Lufthansa Group heeft in totaal 116 A320neo's voor haar luchtvaartmaatschappijen besteld.
Eigenlijk zou Qatar Airways launch customer worden van het toestel maar er waren nog operationele restricties van kracht op de Pratt & Whitney PW1100G-motor van het vliegtuig. Qatar Airways wilde geen A320neo in ontvangst nemen zolang deze restrictie niet is opgeheven.
De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie. Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
quote:Iberia flight IB3195 was involved in a ground incident when it contacted two de-icing trucks on the ramp an Munich Airport, Germany. De-icing trucks were positioned on both sides of the airplane near both wing tips. Apparently the aircraft began to move, hitting both trucks. The trucks tilted to the side.
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Vaak kan je na het doen van je boeking de bagage nog wel aanpassen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb een hele stomme fout gemaakt bij het boeken van het ticket.
Ik heb voor de heenreis wel bagage aangemeld, maar ik zie dat dit op de terugvlucht niet vermeld staat.
Nu ga ik maar kort op en neer, dus ik weet niet of ik bagage ga meenemen behalve dan een rugzak.
Maar gaat dit problemen opleveren op deze manier, of kan ik gewoon contact opnemen zodat het er alsnog bij komt?
Ik vlieg op de terugweg eerst met Al Italia en na de overstap met Air France.
Jargonquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)
Gevechtspiloot in volledig flight suit die het maar even vol houdt (qua range) versus de zakenman in pak met een glas champagne.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
Mooi hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.htmlquote:The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.
Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
Voorgeschiedenis van dit toestel:quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
747 met een Space shuttle model.
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
twitter:Tim_the_Pilot twitterde op donderdag 21-01-2016 om 16:05:42 It's an interesting thought that prior to the Paris accident & 9/11, BA were hoping to fly #Concorde until 2006, it's 30th anniversary. reageer retweet
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Langste commerciële vliegtuig ter wereld totdat de 747-8 kwam.quote:
Nee, lijkt me niet. Er zijn al meerdere malen conversion-plannen geweest maar geen is aangeslagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef Woods het volgende:
Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s?
You might wanna double-check thatquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Woods het volgende:
Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.
Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....
De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.
Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).
Economische crisis, crisis in de luchtvaart..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
Ik had het van hun website geplukt maar die is niet vernieuwd naar het blijkt want sinds oktober 2015 hebben ze een 747-400 in hun vloot. Vele eigenaren zal daar morgen een trivia over schrijven.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
You might wanna double-check that
Blijft wel een aparte verschijning.
quote:'Surinam Airways wil af van 'nieuwe' A340'
PARAMARIBO - De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.
Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.
Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.
Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
twitter:dsajet twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:07:54 KL876 van BKK-AMS uitgeweken naar Warschau. Man zou geprobeerd hebben deur te openen. Man van boord in WAW @rtvnh https://t.co/YCBxn37764 reageer retweet
twitter:BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17 Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
Blijft aan de grond...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:22 schreef Sunri5e het volgende:twitter:BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17 Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
Ziet er al niet uit als de luchthavens van Sydney of Melbourne.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles.
[ afbeelding ]
Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:25 schreef derLudolf het volgende:
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegen
Mooie platentwitter:ChopinAirport twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:38:21 Unexpected visitor: B777 #KLM PH-BVO flying from Bangkok to Amsterdam landed at @ChopinAirport due to fuel shortage. https://t.co/OIOjrEcWYe reageer retweet
Oh hahaha dat kan ook natuurlijk. Zo had ik het niet bekekenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
Lijkt me niet. Hoeveel verkeer verwacht je tussen Iran en Nederland?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.
Nope, vanaf Mach 1 ontstaan er schokgolven (= wat je hoort op de grond). De snelheid verandert daarna alleen de hoek waaronder de schokgolf de grond bereikt.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:12 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?
Ga je dit nu bij elk bericht van een buitenlandse order posten? Je mening is wel duidelijk ondertussenquote:Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
Daar valt niet tegen te schuivenquote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
Het lijkt me dat ze eerst de huidige antieke vloot gaan vervangen: A300, A310, B742, Fokker100.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:27 schreef tripel7 het volgende:
Iran air vliegt nu geloof ik 7 dagen per week op ams. Iran air komt gezien de bestellingen nogal ambitieus over. En zal er vast of iets groters komen, of er komt vaker iets.
Heb de Enterprise een jaar of 2 geleden in NYC gezien bij de Intrepid. Echt fantastisch.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
747 met een Space shuttle model.
[..]
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
https://www.rtvnh.nl/nieu(...)s-landen-op-schipholquote:SCHIPHOL Twee F16-straaljagers van de luchtmacht komen voor een militaire oefening naar Schiphol. De jachtvliegtuigen zullen bij hoge uitzondering op dinsdag 26 januari landen op een van de banen van de luchthaven.
F16's zie je maar zelden boven Noord-Holland en op Schiphol, maar de straaljagerpiloten moeten in geval van nood weten hoe te handelen en hun vliegtuigen veilig tussen de Boeings en de Airbussen weten te manoeuvreren.
Thunderbolt
Vorig jaar februari moest een A-10 Thunderbolt gevechtsvliegtuig noodgedwongen uitwijken naar Schiphol. Dat toestel maakte deel uit van een groep van twaalf A-10’s die onderweg was vanuit de VS via de Azoren naar de US Air Force-basis in het Duitse Spangdahlem.
Live op NH
NH is er dinsdag rond 12.00 uur live bij, de aankomst van de twee F16's zal te volgen zijn op deze site.
twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Jep.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Wat lult die gast? Morgen is de laatste vlucht namelijkquote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Bron.quote:Het wordt best een emotioneel weekend, verwachtte Huib Gorter, topman van Malaysia Airlines Europa, dat is gevestigd op Schiphol. Donderdag gingen de ontslagbrieven voor zeventien medewerkers op Schiphol de deur uit, dinsdag vertrekt de laatste Boeing 777 van de maatschappij. De medewerkers gaan dinsdagochtend aan de gate cadeautjes uitdelen aan de laatste reizigers die met vlucht MH19 naar Maleisië vertrekken. En dan, tien over half twaalf, staan ze langs de baan waar de 'triple seven' het luchtruim zal kiezen.
Volgens het ministerie is het nog niet eerder gebeurd :"Pquote:Op maandag 25 januari 2016 22:11 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.
Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:
[ afbeelding ]
Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)76554.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ok, dat laatste niet helemaal.
Ook gewoon via RTV-NH http://www.rtvnh.nl/nieuws/178563/live-f16s-landen-op-schipholquote:
Old Alaska Airlines liveriesquote:New Logo, Identity, and Livery for Alaska Airlines by Hornall Anderson
[...]
The more positive change than the logo might be the rendering of the Eskimo. (In a past thread someone pointed out you don’t call Eskimos Eskimos anymore because it’s politically incorrect but I’m not calling the Eskimo Eskimo, Alaska Airlines is, so Eskimo it is.) The previous rendering had its charm in that it looked like something you would find in an encyclopedia or a school textbook and it matched the texture of the logo but as an airline ambassador illustration it was literally too rough around the edges. The new rendering has more clearly defined features and better accentuates that he is wearing a parka while keeping all the moody shadows. The green and lighter blue liven up the illustration and add a spark to the tail of the plane.
[...]
In application, the identity revolves around some swooping, swooshing swathes of blues and greens that, again, are very airline-y. The backgrounds for the ticketing counter and gates do have a subtle way of standing out with the colorful corners but the dependance on blue is just like a dozen others. The supporting font is — guess who? — Circular and in this case it feels very out of place. There is no synergy going on between it and the logo or the Eskimo or the swooshes. It stands out too crisply from the rest. Overall, it’s not a highly inspiring redesign and rather than double-down on the quirkiness and ruggedness of the brand equity established they have moved away to safer territory.
Nog wat meer foto's:quote:
quote:PARAMARIBO, 27 jan – “De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.
“De stoelen in de businessclass stellen passagiers in de gelegenheid bijna geheel languit te kunnen liggen tijdens de vlucht (zgn sleepers) en zijn voorzien van een personal Inflight Entertainment (IFE) systeem. De stoelen in de economy class zijn zeer comfortabel en het IFE systeem in de economy class is gebaseerd op het cinema systeem” meldt de Public Relations afdeling van het bedrijf.
Met betrekking tot het onboard entertainment systeem meldt de SLM dat zij werkt aan het toepassen van een modern systeem waarbij passagiers op hun eigen smart telefoon, tablet of laptop entertainment kunnen streamen. “De passagier reist in een comfortabel en veilig passagiersvliegtuig en mag rekenen op de bekende gastvrijheid van het cabine personeel en de alom geroemde overheerlijke maaltijden aan boord. De SLM zal met de A340 haar product blijven verbeteren en zich blijven inzetten om alle passagiers steeds een kwalitatief goede service te blijven aanbieden” aldus Surinam Airways.
Verbaasd mij helemaal niets.quote:Boeing is likely to announce Wednesday morning another production rate cut, this time for the 777 program, according to a senior executive with a 777 customer whom Boeing consulted as it prepared its plan.
(...)
Another multimillion-dollar charge would need to be added if the 777 is cut. A second source also indicated that the announcement could come Wednesday, when the company reports its quarterly earnings.
Most Wall Street analysts have been predicting a 777 rate cut from the current 100 jets per year — but after the 747 cut, they’ve assumed a 777 announcement wouldn’t come until later in the year.
Boeing currently doesn’t have enough sales to fill all the 777 delivery slots between now and when production of the new 777X kicks into high gear after the turn of the decade.
Scott Hamilton, an Issaquah-based aviation analyst with Leeham.net, published an analysis Tuesday estimating that “Boeing needs to sell more than 200 777 Classics, all with delivery dates through 2021, to bridge the gap to full production of the 777X.”
Last year, Boeing sold just 38 of those current-model 777s.
Most financial analysts believe the 777 production rate will have to come down to about 70 jets per year, while one more pessimistic industry analyst has said it could go as low as 50 per year.
(...)
A 777 rate reduction is much more significant for Boeing than the cut to the 747.
About 2,000 people work directly on building the 747, and more than 3,000 on the 777.
And while the 747 is built at a very slow rate, the high-production, high-margin 777 is a cash cow for Boeing.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:46 schreef DeeBee het volgende:
Kunnen ze niet eerder starten met de productie voor de 777X dan?
En daar zeg je het zelf al.quote:Natuurlijk gaan ze never nooit die orders voor de 777 vinden, want nu wil je vooral 777X's bestellen neem ik aan. Of ze moeten ze in de uitverkoop gooien...
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
[b]Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
[..]
Verbaasd mij helemaal niets.
Ligt eraan.quote:Op woensdag 27 januari 2016 12:05 schreef derLudolf het volgende:
Is de 777 alweer dusdanig verouderd dan?
Boeing richt zich nu meer op de 777X en iedereen weet dat over een ~5 jaar deze serie komt.quote:Wordt er gewoon niet meer geïnvesteerd of wordt het aandeel door de A350 weggesnoept?
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?quote:Op woensdag 27 januari 2016 13:21 schreef Iemand91 het volgende:
De non-ER versies zijn niet bepaald efficiënt en de -200ER wordt stevig aangevallen door de A330's.
(Die kunnen bijna alles wat de -200ER kan en zuiniger)
Vele factoren. Lease zal er inderdaad mee te maken hebben. Ik heb even mijn bestanden niet bij me maar ik geloof dat alle A330's bij KLM geleased zijn. Daar kom je als maatschappij dus vrij makkelijk af (wanneer de lease afloopt).quote:Op woensdag 27 januari 2016 14:02 schreef derLudolf het volgende:
De huidige A330-300 bedoel je dan? Want KLM is voert de A330-200's af, terwijl de 777-200ER's blijven? Of heeft dat met lease vs. eigendom te maken?
Kan altijd nog veranderen. Hoewel er wel registraties voor bekend zijn.quote:Op de Wiki van KLM staan trouwens 7 orders voor de A350-900
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 27 januari 2016 14:17 schreef Iemand91 het volgende:
Maar de A330-200 is een zeer geduchte concurrent voor de 777-200ER geworden maar ook de A330-300 (zeker nu met de HGW-versies) is aantrekkelijk.
Nee.quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:29 schreef flipsen het volgende:
De A330 heeft toch gewoon een 2-4-2 opstelling, tegen een 3-4-3 van de 777? Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken
Er zijn zoveel factoren die meespelen dat het niet meevalt er een volledige lijst van te maken. Van de brandstofprijs via de levertijd van de toestellen tot politiek (Boeing versus Airbus).quote:Op die manier kun je dus eigenlijk allerlei toestellen met elkaar vergelijken.
Daar sta je nog raar van te kijken. Zo was er in het verleden al een hele groep reizigers die extra wilde betalen om in een Concorde te zitten.quote:Op woensdag 27 januari 2016 17:58 schreef Woods het volgende:
Zou de doorsnee passagier echt opletten met welk toestel zij worden vervoert? Mijn ouders vliegen eens per 2 jaar naar Portugal in een 737 maar dit weten zij zelf niet eens. Als ze maar worden vervoert.
Totdat ze erachter komen dat Amsterdam - Natal met een 767 nonstop een stuk relaxter is dan met 737 met zowel op de heen en terugweg een tankstop.quote:Op woensdag 27 januari 2016 18:07 schreef Blistering het volgende:
De meeste mensen boeit het geen flikker, als ze maar van A naar B komen
''Wat voor vliegtuig?! Zunne grote met vleugels!''
quote:Op woensdag 27 januari 2016 11:39 schreef Iemand91 het volgende:
Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Verbaasd mij helemaal niets.
En over de 777 gesproken:twitter:Boeing twitterde op woensdag 27-01-2016 om 16:42:48 #Boeing confirms 777 production rate move to 7/mo from 8.3/mo in 2017 to smooth 777X transition. reageer retweet
Ga er maar aan staan.quote:Vliegmaatschappij Qatar Airways heeft een vlucht aangekondigd met een recordduur van 18 uur en 34 minuten.
De luchtvaartmaatschappij wil een verbinding instellen van Doha (Qatar) naar Auckland (Nieuw-Zeeland). De afstand is bijna 14.539 kilometer, meldt The Guardian.
De vlucht duurt daarmee twee uur langer dan de huidige langste vlucht ter wereld, van Dallas (Verenigde Staten) naar Sydney (Australië). Deze duurt 16 uur en 55 minuten.
De langste vlucht vanuit Nederland gaat van Schiphol naar Guayaquil (Ecuador) en duurt 14 uur en 25 minuten.
Overigens zal het huidige record in maart ook al worden gebroken, door de Emirates-vlucht van Dubai naar Panama-Stad (17 uur en 41 minuten).
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:03 schreef Blistering het volgende:
Van posters in een Algemeen Luchtvaarttopic verwacht ik dan ook wel dat ze dergelijke zaken checken
Die is helaas niet waterdichtquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:19 schreef inkjet het volgende:
[..]
Yup, net als de stoelindeling op Seatguru.
In een 767 of 787 kun je opgevouwder zitten dan in een A320...quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:57 schreef flipsen het volgende:
Ik kijk zeker wel naar het type vliegtuig als ik een ticket boek. Kost het niet té veel extra, dan betaal ik graag wat bij voor een fatsoenlijke kist. Moet in mei weer even naar Lima vanuit Santiago, zit ik toch heel wat liever in een767 of nog beter de 787 dan opgevouwen in een 320
Dat klopt. Bijvoorbeeld de 737-700 van KLM was verouderd toen ik daar laatst op zocht. Maar als je geen idee hebt moet je toch wat...quote:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?quote:
Die redt dat ook maar net... Die kan max 15200 km vliegen. Dat is wel krap hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
[..]
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.quote:Volgens de cijfers van Boeing zelf (2 class config, 100% load factor)
777-200LR (317 passagiers): 15840 km
787-9 (290 passagiers): 14140 km
Ten eerste kijk je bij Wikipedia bij de 777-300ER, niet de -200LR.quote:Op woensdag 27 januari 2016 20:42 schreef inkjet het volgende:
Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_777 zou het bereik 14500 km zijn, zetten ze geen 787 in?
In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.quote:Op woensdag 27 januari 2016 21:54 schreef inkjet het volgende:
Hmm, ik was de -200 vergeten. Het 'maar net' halen is inderdaad riskant. Wat meer tegenwind of andere route door omstandigheden en je hebt een groot probleem.
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:quote:Op dinsdag 8 december 2015 18:41 schreef Iemand91 het volgende:
Is (voorlopig?) dus Air France geworden:
Air France hervat route naar Teheran
quote:KLM is back with flights to the Iranian capital after three years. The airlines has been rumored to start flights to Tehran for a very long period, now it is reality. Iran Air already operates this route with two weekly flights, and the competition on the route will remain low, even now when KLM enters the fight.
Starting on 2 May 2016, KLM will offer four weekly flights operated by Boeing 777-200, with new Business Class, from Amsterdam to Tehran. KL433 from Amsterdam will depart at 17:25, and land in Tehran at 01:05. Two hours later it heads back as KL434, home to Amsterdam with the time 06:20 as scheduled arrival. The flight time is around five and a half hour.
quote:Cathay Pacific will rebrand its regional offshoot Dragonair as ‘Cathay Dragon’ as part of a continued brand overhaul for the Hong Kong-based airline.
The move, announced today to staff at the airline's headquarters, will underscore Dragonair's links to its highly-regarded parent.
It includes a new red-tailed livery (above) based on the streamlined look of Cathay Pacific, which will adorn Cathay's first Airbus A350 (below) when it takes to the skies by mid-year.
The merged brand has been on the cards since at least 2013, when the airline commissioned this concept artwork featuring the 'Cathay Dragon' brand.
Dragonair flies mainly into China and Asia, with seating based on Cathay Pacific's existing products for a more seamless travel experience when hopping between CX and KA flights.
For example, Dragonair's first class seats are adapted from Cathay's international business class while both airlines share the same regional business class seat.
Dragonair has also adopted the same economy seats as seen on Cathay's long-haul international flights.
That's not to mention Dragonair's on-demand inflight entertainment system named StudioKA – which is modelled on Cathay Pacific's StudioCX system and includes iDevice connectivity, USB ports and AC power sockets in every seat from tip to tail.
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond (zie mijn post van 14 januari); filmpje staat op hun twitter:quote:PARIJS - De laatste Boeing 747-400 van Air France maakte woensdag een bijzondere vlucht boven Frankrijk. Het toestel vloog in formatie met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Dat leverde bijzondere beelden op, waarvan de luchtmacht een preview heeft vrijgegeven.
Het betrof een afscheidsvlucht; eerder deze maand voerde Air France de laatste passagiersvlucht uit met de iconische 'Jumbo-Jet'.
twitter:Armee_de_lair twitterde op woensdag 27-01-2016 om 19:47:47 #exclusif quelques secondes du rdv de la @PAFofficiel et du dernier #747 d' @airfrance en vol. C'est cadeau :-) https://t.co/w4L5v2bq4Z reageer retweet
Da's geen kattenpis.quote:PARIJS - Er werd al flink over gespeculeerd, maar het is nu definitief: Iran Air bestelt 118 vliegtuigen bij Airbus, waarvan 73 widebodyvliegtuigen. Een overeenkomst daarover werd donderdag ondertekend in het Élysée Paleis in Parijs. De megaorder omvat onder meer twaalf A380's en zestien A350-1000's.
Daarnaast neemt Iran Air ook nog achttien widebodyvliegtuigen van het type A330neo en 27 van het type A330ceo in gebruik. Verder omvat de bestelling 21 toestellen uit de A320ceo-serie en 24 toestellen uit de A320neo-serie.
In totaal gaat het dus om 73 widebodyvliegtuigen en 45 ‘single aisle’-vliegtuigen die de Iraanse luchtvaartmaatschappij bij de Europese vliegtuigbouwer bestelt. De hoeveelheid vliegtuigen die zijn besteld zullen enerzijds nodig zijn ter vervanging van de verouderde luchtvloot in Iran, maar anderzijds ook voor groei.
Opvallend is het grote aantal vliegtuigen voor langeafstandsroutes en een grote passagierscapaciteit onderdeel zijn van de order. Mogelijk groeit Teheran daardoor uit tot een belangrijke overstaphub, in de slipstream van Dubai, Doha, Abu Dhabi en Istanbul.
Volgens de gesloten overeenkomst gaat Airbus ook helpen bij het moderniseren van de luchtvaartsector in Iran, onder andere op het gebied van luchtverkeersleiding, vliegtuigonderhoud, trainingen en operaties.
De ondertekening van de orderovereenkomst vond plaats tijdens het bezoek van de Iraanse president Hassan Rouhani’s aan de Franse president François Hollande.
Inderdaad, LR is meer dan ERquote:In het specifiek heb je de -200LR vergeten; die heeft iets langere benen dan de rest van de 777-serie.
Vooral de A380 order...quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Wow, dat gaat lekkerquote:Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air plaatst order voor 73 widebodyvliegtuigen van Airbus
[..]
Da's geen kattenpis.
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Airbus mag zich in hun handen wrijven.
Simulatorshot:
[ afbeelding ]
Frankfurt?quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ben benieuw waar ze deze op gaan inzetten, LHR, CDG en JFK ?
Valt mee, er wonen 80miljoen mensen, evenveel als in Duitsland. En het is het 18de land op basis van GDP, een relatief rijk land. Al die mensen mogen opeens de wereld over.quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:04 schreef Sunri5e het volgende:
Lijkt me redelijke optimistisch die order...
Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachtenquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:48 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ben benieuw waar ze deze op gaan inzetten, LHR, CDG en JFK ?
Die vervanging is eigenlijk wel hard nodig:quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:59 schreef Iemand91 het volgende:
Iran Air plaatst order voor 73 widebodyvliegtuigen van Airbus
[..]
Da's geen kattenpis.
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Airbus mag zich in hun handen wrijven.
Simulatorshot:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachten
Volgens mij zijn die Iraniërs nog niet zo beroerd hoor. Best ontwikkeld ookquote:Op donderdag 28 januari 2016 20:54 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat zijn wel de laatste 3 steden op deze wereld waar ze op een A380 vol moslims zitten te wachten
Een deel van hun order zijn A330ceo, van Airbus zelf:quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:52 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er nog voldoende A330ceo orders? Of is die productie wel teruggeschroefd?
Verder:quote:Covered in the historic accord are: 21 A320ceo Family and 24 A320neo Family jetliners, 27 from the A330ceo Family, 18 A330-900neo aircraft, 16 A350-1000s and 12 A380s.
En dat kon Emirates niet zomaar laten gebeuren:quote:Op woensdag 27 januari 2016 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Qatar Airways plant vlucht van 18,5 uur
[..]
Ga er maar aan staan.
Hoe lang zou het duren voordat de eerste touroperator met een driedaagse citytrip Nieuw Zeeland komt?quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:37 schreef Iemand91 het volgende:
Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.
Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.
Aha, maar ik bedoelde orders van andere maatschappijen voor de A330ceo. Eind volgend jaar gaat de neo in productie toch?quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Een deel van hun order zijn A330ceo, van Airbus zelf:
[..]
Niet meer dan een wedstrijdje ver pissen toch?quote:En dat kon Emirates niet zomaar laten gebeuren:
Emirates Goes Non-Stop Dubai-Auckland from March
New Zealand to be Served with Five Daily Flights
Thursday, January 28, 2016 — DUBAI, U.A.E., 28 January 2016: Emirates today announced that it will start its first non-stop service from Dubai to Auckland on 1 March 2016, bringing many of its 38 European destinations and cities within just one-stop range of New Zealand through direct connections in Dubai.
The new service will be in addition to the award-winning airline’s existing flights, meaning that Emirates will then have five services daily into New Zealand – three A380 double-decker services to Auckland via Australia, a daily Christchurch service with a Boeing 777-300ER, and the new non-stop service operated with a Boeing 777-200LR.
The new service will bring New Zealand much closer than at present, with an estimated flight time of just under 16 hours from Dubai to New Zealand and 17 hours, 15 minutes in the other direction, cutting journey times by almost three hours each way.
“Having just one stop on the long haul to New Zealand will make the journey quicker and more comfortable. This will be a boon to many business people, tourists, expatriate New Zealanders and other travellers in Europe, parts of Africa and the Middle East,” said His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group.
“Tourists, in particular, will now have more options – travelling to Auckland with a stopover in Australia on one of our three daily A380s, flying non-stop direct into Auckland, or flying to the South Island on our daily Christchurch service. New Zealand currently hosts about three million tourists a year and we want to do our part to cater for that flow and grow that figure above current expectations.
“Operating a non-stop service between Dubai and Auckland has been in our sights for some time, dependent on availability of suitable aircraft as we rapidly expand our global network of destinations, and frequency of flights and capacity on existing routes. We are particularly delighted that we can now bring this exciting plan to fruition.”
HH Sheikh Ahmed said that an aggressive fleet growth and renewal programme which is rapidly expanding both its A380 and Boeing 777 numbers had meant that the right sort of aircraft for the ultra-longhaul non-stop flight from Dubai was now available.
“Emirates started operating in New Zealand with a double-daily Auckland service in August 2003, adding a third daily Auckland service a few months later, and then providing a daily Christchurch service in 2004. Progressively from 2009 onwards, we have upgauged the Auckland services to our flagship A380s and today these fly via Sydney, Melbourne and Brisbane respectively to Dubai and beyond, and reverse.
“Auckland as the major gateway is now a thriving and attractive city of 1.5 million and, together with tourism and business traffic, we are sure that it will easily sustain the introduction of the extra flight.”
With the introduction of the non-stop service, Emirates will then be flying more than 2,000 seats a day in each direction on New Zealand services.
The Boeing 777-200LR aircraft that will operate the new, non-stop route are purpose-built for ultra-longhaul flights, carrying up to 266 passengers. Like Emirates’ other New Zealand flights, the aircraft will offer three cabin classes: eight First Class suites, 42 lie-flat Business Class seats and 216 comfortable Economy Class seats.
The flights will feature Emirates’ gourmet meals and fine wines, and more than 2,000 channels of entertainment and information will be available on large, individual screens. Passengers will have the airline’s usual generous free baggage allowances – 30kg for Economy Class, 40kg for Business Class, and 50kg for First Class.
New Zealand exporters will also benefit from the new service, being able to access more capacity through Dubai, one of the world’s major cargo hubs, particularly of benefit with perishable goods for markets in the Middle East and Africa regions. New Zealand is renowned for its high quality produce including dairy products.
Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.
Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.
Travellers currently booked on existing services to Dubai and beyond will be able to switch to the new service without additional fees (subject to seat availability).
~180 openstaande orders (per 1-2016)quote:Op donderdag 28 januari 2016 20:52 schreef derLudolf het volgende:
Zijn er nog voldoende A330ceo orders? Of is die productie wel teruggeschroefd?
En toch weer niet naar Tehranquote:Op donderdag 28 januari 2016 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:
BREAKING: KLM Enters Iran Again
[..]
En toch wel naar Astana (via Almaty, waar ze nu al wel op vliegen)quote:KLM Royal Dutch Airlines earlier today (28JAN16) has removed schedule listing on its website, where it previously listed planned return to Iran, with 4 weekly Amsterdam – Tehran operation.
Its website schedule listing, as well as the GDS, was displaying proposed 4 weekly 777-200ER operation from 02MAY16.
quote:From 03MAY16, KLM plans to revise service to Kazakhstan, as Astana joins KLM network. Proposed operation would see the airline operates Amsterdam – Almaty – Astana – Amsterdam service and opposite direction, twice weekly each with Airbus A330-200 aircraft.
Dat een toestel zo lang aan de grond blijft gebeurd wel vaker. Zo schiet mij bijvoorbeeld de vluchten van BA naar Kaapstad en Johannesburg binnen; 's morgens aankomen in Zuid-Afrika en pas 's avonds laat terug naar Londen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:52 schreef FredvZ het volgende:
Zou dat toestel echt 10u aan de grond staan of zou het nog door vliegen naar een bestemming in de buurt?
Per 31 december 2015 stonden er nog 171 openstaande orders voor de A330ceo open. (de A330-200 freighter niet meegerekend)quote:Op donderdag 28 januari 2016 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Aha, maar ik bedoelde orders van andere maatschappijen voor de A330ceo.
Ze zijn al begonnen met de productie van de eerste A330neo.quote:Eind volgend jaar gaat de neo in productie toch?
De aankondiging van Qatar Airways om naar Auckland te gaan is nog niet vast en zeker.quote:Niet meer dan een wedstrijdje ver pissen toch?
Indexmundi idd. Meer wist niet wat ik moest verwachten. Enerzijds geen accijns, maar anderzijds zou het wel aan veel hogere kwaliteitseisen voldoen denk ikquote:
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:01 schreef Woods het volgende:
De A380NEO wordt vanaf 2022 geproduceert.
SOWWWW! KOEKOEK!!!!!!quote:
Dat is wel de shot van het jaar iddquote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:21 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
SOWWWW! KOEKOEK!!!!!!
Prachtig toch?
Prachtige foto!quote:
En is nu bevestigd:quote:Op donderdag 31 december 2015 22:29 schreef Iemand91 het volgende:
ANA to buy Airbus A380 jumbo jets, boost Hawaii service
Bijzonder lekkere week voor Airbus.quote:TOULOUSE - Het Japanse All Nippon Airways (ANA) heeft een definitieve bestelling geplaatst voor drie Airbus A380’s. Daarmee rond Airbus een buitengewoon succesvolle week af, aangezien Iran Air al onderdeel van een omvangrijke order ook al voor twaalf A380’s tekende.
ANA wordt de eerste Japanse gebruiker van de A380. Die eer zou aanvankelijk naar concurrent Skymark gaan, maar die moest de bestelling wegens financiële problemen annuleren.
De Japanners laten hun A380’s voorzien van Rolls-Royce Trent 900 motoren. De toestellen worden gebruikt voor verre vluchten vanuit Tokio naar Europa en de VS.
De teller voor de A380 staat nu op 319 bestelde exemplaren door 19 luchtvaartmaatschappijen. In totaal vliegen er 179 toestellen op 50 bestemmingen.
quote:ZÜRICH - Swiss International Air Lines heeft haar eerste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen. Het toestel arriveerde na een ferryvlucht vanuit Everett vrijdagochtend op de luchthaven van Zürich. De Zwitserse Lufthansa-dochter heeft in totaal negen 777’s in bestelling.
De aankomst van de nieuwe aanwinst is een bijzonder moment voor Swiss. De Triple 7 is het eerste volledig nieuwe type dat sinds de oprichting van de maatschappij in 2002 aan de vloot wordt toegevoegd. Swiss is de eerste maatschappij binnen de Lufthansa Group die de 777-300ER in dienst neemt.
De Boeing 777 is daarnaast verreweg het grootste vliegtuig in de Swiss-vloot. Het toestel biedt plaats aan 340 passagiers verdeeld over drie vervoersklassen. De 777’s zijn bedoeld ter vervanging van de viermotorige Airbus A340-300’s van Swiss. Aan boord worden nieuwe stoelen geïntroduceerd die passagiers een hogere mate van comfort moeten geven.
Nieuw aan boord is verder dat alle passagiers de beschikking hebben over draadloos internet, waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt. Ook kunnen passagiers aan boord mobiel bellen. Swiss kijkt nog naar de mogelijkheid om mobiele telefonie en WiFi aan te bieden aan boord van de bestaande langeafstandsvloot.
Vanaf het zomerseizoen wordt het nieuwe type ingezet op vluchten naar bestemmingen als Hongkong, Bangkok, Los Angeles, San Francisco, São Paulo en Tel Aviv. Ook staan vluchten naar verschillende Europese bestemmingen gepland.
twitter:FlySWISS twitterde op donderdag 28-01-2016 om 21:52:43 We’re in the finishing straight for the delivery flight of our first Boeing 777, HB-JNA, to Zurich. #flyswiss777 reageer retweet
twitter:FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 00:27:43 SWISS HB-JNA is constantly online: its internet connection is up and running. #flyswiss777 from #Seattle to #Zurich reageer retweet
twitter:FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 07:41:03 Update: we’re currently above Montreuil-sur Epte, France. Our flight is proceeding on schedule. #flyswiss777 reageer retweet
twitter:FlySWISS twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 08:49:14 F/A-18 from Swiss Air Force keeps us company. #flyswiss777 https://t.co/cwlB1xmRi3 reageer retweet
twitter:TimHoefinghoff twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 09:21:28 #flyswiss777 fighter jets reageer retweet
twitter:AlexInAir twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 09:05:58 Here she is - first Boeing 777 for @FlySWISS just performed a low-fly with 2 F/A-18s here at Zurich. #flyswiss777 reageer retweet
twitter:zrh_airport twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 09:45:47 We are happy to welcome @FlySWISS #B777 at #ZRH! #Boeing777 #flyswiss777 #WelcomeatZRH reageer retweet
twitter:AirwaysNews twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 09:41:06 Huge event for a small country #flyswiss777 @FlySWISS @zurichairport @SpaethFlies reageer retweet
Ik heb concurrentie:quote:Op vrijdag 29 januari 2016 10:41 schreef NewHorizon het volgende:
Dat is wel de shot van het jaar idd
quote:Op donderdag 28 januari 2016 12:14 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing 747 Air France vliegt in formatie met Patrouille de France
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond (zie mijn post van 14 januari); filmpje staat op hun twitter:twitter:Armee_de_lair twitterde op woensdag 27-01-2016 om 19:47:47 #exclusif quelques secondes du rdv de la @PAFofficiel et du dernier #747 d' @airfrance en vol. C'est cadeau :-) https://t.co/w4L5v2bq4Z reageer retweet
twitter:airfrance twitterde op donderdag 28-01-2016 om 18:34:04 Upside down selfie with the 747! #selfie #AF747 #AirFrance reageer retweet
Die selfiequote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb concurrentie:
[..][ afbeelding ]twitter:airfrance twitterde op donderdag 28-01-2016 om 18:34:04 Upside down selfie with the 747! #selfie #AF747 #AirFrance reageer retweet
En wat betere overzichtsfoto's dan die van de vorige keer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan ben ik benieuwd hoeveel CEO er nog aan Emirates geleverd gaan worden. Een stretched variant zal wel de nodige ontwikkeling in beslag nemen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 00:50 schreef OEM het volgende:
[..]
Dat hele A380neo-programma is nog niet eens gestart. Er is zelfs nog niet eens besloten dat ze de A380neo uberhaupt gaan produceren.
https://www.flightglobal.(...)380neo-debut-419320/
twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 18:34:41 Boeing 737MAX is preparing for first take off. @KING5Seattle stream live from a Bell 407 https://t.co/dtN1zZLC2d https://t.co/ioHv289uyt reageer retweet
quote:Op vrijdag 29 januari 2016 18:56 schreef Sunri5e het volgende:twitter:flightradar24 twitterde op vrijdag 29-01-2016 om 18:34:41 Boeing 737MAX is preparing for first take off. @KING5Seattle stream live from a Bell 407 https://t.co/dtN1zZLC2d https://t.co/ioHv289uyt reageer retweet
En morgen is het de laatste keer dat Etihad Airways met de Airbus A340-600 naar Amsterdam komt.quote:SEATTLE, Jan. 28, 2016 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] today delivered the 8,888th 737 to come off the production line to Xiamen Airlines. The airplane, a Next-Generation 737-800, features a special livery commemorating the airplane's significance.
Just as seven is considered a lucky number for Boeing, eight is considered to be a fortunate number in Chinese culture because it sounds similar to the word that means "prosperity" or "wealth."
"We are excited to celebrate this fantastic milestone with Boeing," said Che Shanglun, president and chairman, Xiamen Airlines. "This milestone delivery comes at a good time to cater to strong travel demand over the upcoming Chinese Spring Festival period. With the special lucky number livery, the airplane also brings our best wishes of good fortune for our passengers."
(...)
quote:SCHIPHOL - De marechaussee heeft op Schiphol een stewardess uit Suriname aangehouden omdat ze cocaïne bij zich had. Ze werd maandag al opgepakt, zegt een woordvoerder van de marechaussee. In het belang van het onderzoek kan hij verder niets zeggen.
Volgens Surinaamse media gaat het om een partij van 10 kilo cocaïne. De stewardess zou werken voor de Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM.
Juichen. Jammer dat de A380 niet over de stad zelf vliegt.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:56 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen landt rond dit tijdstip Emirates voor het laatst met de Boeing 777-300ER op Schiphol.
Vanaf maandag 1 februari wordt ook de avondvlucht EK149/EK150 met de Airbus A380 gevlogen en komt Emirates dus tweemaal per dag met de A380.
Daarom aankomende zomer ook met de A380 van BA naar de Amerikaanse westkust en niet met een 777 (incl. de 3-4-3 in economy) van AAquote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:21 schreef Blistering het volgende:
Hoe meer A380's hoe beter, geweldig imposant vliegtuig
Ik ben vreselijk jaloers. Wat kost zo'n ticket nou ongeveer?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:29 schreef boriq het volgende:
[..]
Daarom aankomende zomer ook met de A380 van BA naar de Amerikaanse westkust en niet met een 777 (incl. de 3-4-3 in economy) van AA
Dat wil je niet wetenquote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik ben vreselijk jaloers. Wat kost zo'n ticket nou ongeveer?
Jeetje, hele goeie prijs hoor. Heel erg tof!quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:47 schreef boriq het volgende:
[..]
Dat wil je niet weten
450 euro voor 13 dagen in eind augstus. Enorme sale bij BA/AA t/m morgen
Van dezelfde sale:quote:Op zaterdag 30 januari 2016 22:43 schreef Blistering het volgende:
Ik ben vreselijk jaloers. Wat kost zo'n ticket nou ongeveer?
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:10 schreef Iemand91 het volgende:
Ook Hawai is goedkoop; ¤504 retour van/naar Amsterdam. Wel met stops in Londen (dûh) en Los Angeles maar niet belachelijk lange overstaptijden.
New York en Boston waren ook flink goedkoper toen ik vanmiddag keek, ook diverse steden in het midden van de US waren wat goedkoper.quote:
Frequentie.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:57 schreef donroyco het volgende:
Waarom vliegt British Airways (nog) niet met hun A380s op New York? Is daar een reden voor?
Maar op den duur zal de 747 toch wel vervangen worden lijkt me, is de A380 dan een logische vervolgkist?quote:Op zondag 31 januari 2016 00:02 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Frequentie.
Men wil keuze hebben. Niet voor niets vliegen er tussen Londen en New York zo tig veel kisten heen en weer op een dag.
Dus kunnen ze beter wat kleiner spul (relatief dan was een 747 is niet bepaald klein) inzetten dan een grote kist.
Waarom? Liever 2 kisten met elk een capaciteit van 250 dan 1 kist met 500. Dat vinden de zakelijke reizigers prettig.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
Maar op den duur zal de 747 toch wel vervangen worden lijkt me, is de A380 dan een logische vervolgkist?
Ondanks het feit dat ze nieuwe 787's en A350's krijgen hebben ze nog niet echt vervanging voor hun gehele (grote) 747-vloot.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:11 schreef donroyco het volgende:
Maar op den duur zal de 747 toch wel vervangen worden lijkt me, is de A380 dan een logische vervolgkist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |