Het lijkt me dus ook een C- of D-check daar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
Ik tik eigenlijk altijd wel eerst alles uit om later in de tekst afkortingen te gaan gebruiken. (zoals je normaal gesproken ook met afkortingen doet).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraagje
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Als de BFC dan een paar dagen later was gegaan had dat een omweg voor de -BFO kunnen uitsparen, maar goed dagen stilstaan kost ook geld. Ze ruilen kennelijk goede onderdelen met onderdelen die geschikt zijn voor de woestijn.quote:EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
Wat een schitterend toestel is t tochquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een schitterend toestel is t toch
B744 is toch net zo erg een afkorting? Als je volledig wil zijn dan wordt hetquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Het 'leuke' van de luchtvaart is dat alles heel overzichtelijk gedocumenteerd is.quote:Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef mar456 het volgende:
[..]
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
En als je niet weet wat de bepaalde checks inhouden, kijk dan even hierquote:Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef FredvZ het volgende:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het toestel is prima te googlen en al snel heeft iedereen door dat alle PH-BF. registraties KLM 747's zijn. Verder komen de meeste posts van een beperkte set mensen die tamelijk veel voeling met de materie hebbenquote:Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
KLM weer mad?quote:Surinam Airways wird privatisiert
Bis in drei Jahren soll Surinam Airlines privatisiert werden. Geplant sind zudem Gespräche mit Emirates, Qatar, Etihad und Turkish Airlines über eine Kooperation.
Die Regierung hat es sich anders überlegt. Surinam verabschiedet sich von der tief in den roten Zahlen steckenden Staatsairline Surinam Airways. Zuvor wollte sie über Jahre die verstaatlichte Fluggesellschaft und den kleinen lokalen Markt um jeden Preis schützen. Vor allem eine Flugroute aus dem südamerikanischen Land in die einstige Kolonialmacht Niederlande war beliebt.
Nun aber soll die unprofitable Fluggesellschaft nach der Entscheidung der Finanzabteilung der Nationalversammlung bereits in den nächsten zwei bis drei Jahren vollständig in private Hände übergehen. Dazu wird die Regierung in den nächsten Tagen einen Privatisierungsplan mit spezifischen Zielen und Kriterien erarbeiten. Surinam Airways besitzt eine Flotte von 3 Boeing 737-300 und einem Airbus A340-300. Damit bedient sie 10 Ziele in 9 Ländern.
Gespräche mit internationalen Airlines
Zuvor wurden Privatisierungspläne für die Airline zwar mehrere Male diskutiert, aber nie in die Tat umgesetzt. Im Zuge dessen werden immer wieder Vorwürfe laut, dass die Regierung zu wenig transparent mit verstaatlichten Geschäften sei. Neu zwingt die im Land herrschende Rezession die Regierung zu Sparmaßnahmen, welche nun neben der Privatisierung von Surinam Airways auch die nationale Telekommunikationsfirma Telesur betreffen.
Laut einer Mitteilung der Airline mussten Chef Ewald Henshuys und die anderen Vorstandsmitglieder «wegen Fehltritten» ihre Bürotische räumen. Surinams ehemaliger Uno-Botschafter Henry MacDonald setzt sich nun für nachhaltigen und tragfähigen Öko-Tourismus ein, der der Airline Aufwind verschaffen soll. Daneben sollen laut einem Parlamentarier auch Gespräche mit internationalen Partnern wie Emirates, Qatar, Etihad oder Turkish Airlines geführt werden.
Heb jij cijfers van de bezetting van die route?quote:Op zondag 17 januari 2016 21:35 schreef XL het volgende:
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.
En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
Dat niet, maar dit is wel een mooie reden om er nog eentje naar NL te halenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
Las ergens dat ie misschien al half februari wordt opgeleverd:)quote:Bij de Boeingfabrieken in Seattle zijn verschillende spotters actief. Berichten over nieuwe toestellen en waar ze in het productieproces staan, komen vaak van hen.
De derde KLM B787-9 is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHD is al een kleine week uit de spuitfabriek. Doorgaans volgen daarna het inrichten van de cabine en enkele testvluchten. De laatste testvlucht(en) worden door de koper gedaan, ter controle: of alles werkt en het toestel naar wens is.
Spotter Woody Aeroimages meldt op Twitter dat hij de naam van de nieuwste Dreamliner kan lezen: Bougainville. Alle KLM B787’s hebben de naam van een bloem. Eerder kwamen al naar Schiphol: Zonnebloem en Anjer.
Probeerde ik ook al te zoeken, maar nog niet gevonden op het grote internetquote:Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
Topicreeks: Travel: aanbiedingenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:56 schreef donroyco het volgende:
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic?
Thanksquote:
Nieuw paneeltje er op en weer vliegenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:31 schreef inkjet het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)y-hole-in-plane.html
Op zich niet zo'n bijzonder artikel hoor, maar het deel 'Dutch aviation news portal Omroepflevoland' viel mij wel opquote:AIS Airlines (Netherlands) (IS, Amsterdam) is planning to acquire a B737 Classic Dutch aviation news portal Omroepflevoland has reported. Airline personnel said the aircraft would arrive next year and would be based out of Lelystad for business and charter flights.
At present, the Dutch carrier currently operates a fleet of eight Jetstream 32s on scheduled domestic flights in Sweden and Germany as well as between Bremen Neuenland and Zurich.
bron: ch-aviation.com
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
Dat heeft hij zelf geregeld, hij vliegt gewoon met burgermaatschappijen (nu met AF, terug met KLM, uiteraard wel Business). Dat oude kreng "Tango 01" staat op Aeroparque en werd door Cristina Fernandez de Kirchner meer als boodschappenwagentje gebruikt. Business man Macri had al snel door dat dat veel te duur is en dus eruit met die ouwe meukquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd. Onderhoud te duur en niet voldoende geschikte piloten.
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
twitter:classicNavalAir twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 18:24:35 Original Boeing 747-100 reconfigured with a boom as the proposed KC-33 (B747) in refueling tests with a F-111, '70s https://t.co/wVq86Cloak reageer retweet
wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissenquote:Op woensdag 20 januari 2016 08:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgt
Het is een afweging hè, haal je die 7000 dollar investering eruit met wat hij voor je kan regelen. Als ie al met je wil pratenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissen
Zullen wel award miles zijn. Als je een platinum card hebt is dat niet heel lastig.quote:Heb ook zijn Flying Blue nummer, hij verdient 36.390 miles met dit tripje, doet ie goed.
En dan zo'n heerlijk foute fotoshoot:quote:TOULOUSE - Lufthansa heeft woensdag de eerste A320neo in ontvangst genomen, meldt Airbus. De Duitse luchtvaartmaatschappij is launch customer van dit type toestel. Het toestel zou eind vorig jaar in gebruik worden genomen maar toen werd de levering uitgesteld wegens 'technische complexiteit'.
Lufthansa had het toestel vanaf 6 januari willen inzetten op de route Frankfurt-Hamburg. Het toestel is voorzien van PW1100G-motoren. De Lufthansa Group heeft in totaal 116 A320neo's voor haar luchtvaartmaatschappijen besteld.
Eigenlijk zou Qatar Airways launch customer worden van het toestel maar er waren nog operationele restricties van kracht op de Pratt & Whitney PW1100G-motor van het vliegtuig. Qatar Airways wilde geen A320neo in ontvangst nemen zolang deze restrictie niet is opgeheven.
De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie. Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
quote:Iberia flight IB3195 was involved in a ground incident when it contacted two de-icing trucks on the ramp an Munich Airport, Germany. De-icing trucks were positioned on both sides of the airplane near both wing tips. Apparently the aircraft began to move, hitting both trucks. The trucks tilted to the side.
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Vaak kan je na het doen van je boeking de bagage nog wel aanpassen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb een hele stomme fout gemaakt bij het boeken van het ticket.
Ik heb voor de heenreis wel bagage aangemeld, maar ik zie dat dit op de terugvlucht niet vermeld staat.
Nu ga ik maar kort op en neer, dus ik weet niet of ik bagage ga meenemen behalve dan een rugzak.
Maar gaat dit problemen opleveren op deze manier, of kan ik gewoon contact opnemen zodat het er alsnog bij komt?
Ik vlieg op de terugweg eerst met Al Italia en na de overstap met Air France.
Jargonquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)
Gevechtspiloot in volledig flight suit die het maar even vol houdt (qua range) versus de zakenman in pak met een glas champagne.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |