Het lijkt me dus ook een C- of D-check daar.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
Ik tik eigenlijk altijd wel eerst alles uit om later in de tekst afkortingen te gaan gebruiken. (zoals je normaal gesproken ook met afkortingen doet).quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vraagje
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Als de BFC dan een paar dagen later was gegaan had dat een omweg voor de -BFO kunnen uitsparen, maar goed dagen stilstaan kost ook geld. Ze ruilen kennelijk goede onderdelen met onderdelen die geschikt zijn voor de woestijn.quote:EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
Wat een schitterend toestel is t tochquote:Op zaterdag 16 januari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.
quote:Op zaterdag 16 januari 2016 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een schitterend toestel is t toch
B744 is toch net zo erg een afkorting? Als je volledig wil zijn dan wordt hetquote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
Het 'leuke' van de luchtvaart is dat alles heel overzichtelijk gedocumenteerd is.quote:Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:quote:Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef mar456 het volgende:
[..]
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
En als je niet weet wat de bepaalde checks inhouden, kijk dan even hierquote:Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef FredvZ het volgende:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het toestel is prima te googlen en al snel heeft iedereen door dat alle PH-BF. registraties KLM 747's zijn. Verder komen de meeste posts van een beperkte set mensen die tamelijk veel voeling met de materie hebbenquote:Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
KLM weer mad?quote:Surinam Airways wird privatisiert
Bis in drei Jahren soll Surinam Airlines privatisiert werden. Geplant sind zudem Gespräche mit Emirates, Qatar, Etihad und Turkish Airlines über eine Kooperation.
Die Regierung hat es sich anders überlegt. Surinam verabschiedet sich von der tief in den roten Zahlen steckenden Staatsairline Surinam Airways. Zuvor wollte sie über Jahre die verstaatlichte Fluggesellschaft und den kleinen lokalen Markt um jeden Preis schützen. Vor allem eine Flugroute aus dem südamerikanischen Land in die einstige Kolonialmacht Niederlande war beliebt.
Nun aber soll die unprofitable Fluggesellschaft nach der Entscheidung der Finanzabteilung der Nationalversammlung bereits in den nächsten zwei bis drei Jahren vollständig in private Hände übergehen. Dazu wird die Regierung in den nächsten Tagen einen Privatisierungsplan mit spezifischen Zielen und Kriterien erarbeiten. Surinam Airways besitzt eine Flotte von 3 Boeing 737-300 und einem Airbus A340-300. Damit bedient sie 10 Ziele in 9 Ländern.
Gespräche mit internationalen Airlines
Zuvor wurden Privatisierungspläne für die Airline zwar mehrere Male diskutiert, aber nie in die Tat umgesetzt. Im Zuge dessen werden immer wieder Vorwürfe laut, dass die Regierung zu wenig transparent mit verstaatlichten Geschäften sei. Neu zwingt die im Land herrschende Rezession die Regierung zu Sparmaßnahmen, welche nun neben der Privatisierung von Surinam Airways auch die nationale Telekommunikationsfirma Telesur betreffen.
Laut einer Mitteilung der Airline mussten Chef Ewald Henshuys und die anderen Vorstandsmitglieder «wegen Fehltritten» ihre Bürotische räumen. Surinams ehemaliger Uno-Botschafter Henry MacDonald setzt sich nun für nachhaltigen und tragfähigen Öko-Tourismus ein, der der Airline Aufwind verschaffen soll. Daneben sollen laut einem Parlamentarier auch Gespräche mit internationalen Partnern wie Emirates, Qatar, Etihad oder Turkish Airlines geführt werden.
Heb jij cijfers van de bezetting van die route?quote:Op zondag 17 januari 2016 21:35 schreef XL het volgende:
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?quote:Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.
En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
Dat niet, maar dit is wel een mooie reden om er nog eentje naar NL te halenquote:Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
Las ergens dat ie misschien al half februari wordt opgeleverd:)quote:Bij de Boeingfabrieken in Seattle zijn verschillende spotters actief. Berichten over nieuwe toestellen en waar ze in het productieproces staan, komen vaak van hen.
De derde KLM B787-9 is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHD is al een kleine week uit de spuitfabriek. Doorgaans volgen daarna het inrichten van de cabine en enkele testvluchten. De laatste testvlucht(en) worden door de koper gedaan, ter controle: of alles werkt en het toestel naar wens is.
Spotter Woody Aeroimages meldt op Twitter dat hij de naam van de nieuwste Dreamliner kan lezen: Bougainville. Alle KLM B787’s hebben de naam van een bloem. Eerder kwamen al naar Schiphol: Zonnebloem en Anjer.
Probeerde ik ook al te zoeken, maar nog niet gevonden op het grote internetquote:Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
Topicreeks: Travel: aanbiedingenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 11:56 schreef donroyco het volgende:
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic?
Thanksquote:
Nieuw paneeltje er op en weer vliegenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:31 schreef inkjet het volgende:
http://www.telegraph.co.u(...)y-hole-in-plane.html
Op zich niet zo'n bijzonder artikel hoor, maar het deel 'Dutch aviation news portal Omroepflevoland' viel mij wel opquote:AIS Airlines (Netherlands) (IS, Amsterdam) is planning to acquire a B737 Classic Dutch aviation news portal Omroepflevoland has reported. Airline personnel said the aircraft would arrive next year and would be based out of Lelystad for business and charter flights.
At present, the Dutch carrier currently operates a fleet of eight Jetstream 32s on scheduled domestic flights in Sweden and Germany as well as between Bremen Neuenland and Zurich.
bron: ch-aviation.com
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
Dat heeft hij zelf geregeld, hij vliegt gewoon met burgermaatschappijen (nu met AF, terug met KLM, uiteraard wel Business). Dat oude kreng "Tango 01" staat op Aeroparque en werd door Cristina Fernandez de Kirchner meer als boodschappenwagentje gebruikt. Business man Macri had al snel door dat dat veel te duur is en dus eruit met die ouwe meukquote:Op woensdag 20 januari 2016 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd. Onderhoud te duur en niet voldoende geschikte piloten.
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgtquote:Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen?
twitter:classicNavalAir twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 18:24:35Original Boeing 747-100 reconfigured with a boom as the proposed KC-33 (B747) in refueling tests with a F-111, '70s https://t.co/wVq86Cloak reageer retweet
quote:Op woensdag 20 januari 2016 08:58 schreef Karstman het volgende:
[..]
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgt
Het is een afweging hè, haal je die 7000 dollar investering eruit met wat hij voor je kan regelen. Als ie al met je wil pratenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:
[..]wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissen
Zullen wel award miles zijn. Als je een platinum card hebt is dat niet heel lastig.quote:Heb ook zijn Flying Blue nummer, hij verdient 36.390 miles met dit tripje, doet ie goed.
En dan zo'n heerlijk foute fotoshoot:quote:TOULOUSE - Lufthansa heeft woensdag de eerste A320neo in ontvangst genomen, meldt Airbus. De Duitse luchtvaartmaatschappij is launch customer van dit type toestel. Het toestel zou eind vorig jaar in gebruik worden genomen maar toen werd de levering uitgesteld wegens 'technische complexiteit'.
Lufthansa had het toestel vanaf 6 januari willen inzetten op de route Frankfurt-Hamburg. Het toestel is voorzien van PW1100G-motoren. De Lufthansa Group heeft in totaal 116 A320neo's voor haar luchtvaartmaatschappijen besteld.
Eigenlijk zou Qatar Airways launch customer worden van het toestel maar er waren nog operationele restricties van kracht op de Pratt & Whitney PW1100G-motor van het vliegtuig. Qatar Airways wilde geen A320neo in ontvangst nemen zolang deze restrictie niet is opgeheven.
De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie. Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
quote:Iberia flight IB3195 was involved in a ground incident when it contacted two de-icing trucks on the ramp an Munich Airport, Germany. De-icing trucks were positioned on both sides of the airplane near both wing tips. Apparently the aircraft began to move, hitting both trucks. The trucks tilted to the side.
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Vaak kan je na het doen van je boeking de bagage nog wel aanpassen.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb een hele stomme fout gemaakt bij het boeken van het ticket.
Ik heb voor de heenreis wel bagage aangemeld, maar ik zie dat dit op de terugvlucht niet vermeld staat.
Nu ga ik maar kort op en neer, dus ik weet niet of ik bagage ga meenemen behalve dan een rugzak.
Maar gaat dit problemen opleveren op deze manier, of kan ik gewoon contact opnemen zodat het er alsnog bij komt?
Ik vlieg op de terugweg eerst met Al Italia en na de overstap met Air France.
Jargonquote:Op woensdag 20 januari 2016 23:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen)
Gevechtspiloot in volledig flight suit die het maar even vol houdt (qua range) versus de zakenman in pak met een glas champagne.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
Mooi hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado
[ afbeelding ]
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.htmlquote:The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.
Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
Voorgeschiedenis van dit toestel:quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
747 met een Space shuttle model.
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
Waarschijnlijk niet nee.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
twitter:Tim_the_Pilot twitterde op donderdag 21-01-2016 om 16:05:42It's an interesting thought that prior to the Paris accident & 9/11, BA were hoping to fly #Concorde until 2006, it's 30th anniversary. reageer retweet
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Langste commerciële vliegtuig ter wereld totdat de 747-8 kwam.quote:
Nee, lijkt me niet. Er zijn al meerdere malen conversion-plannen geweest maar geen is aangeslagen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef Woods het volgende:
Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s?![]()
You might wanna double-check thatquote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Woods het volgende:
Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?quote:Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.
Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....
De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.
Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).
Economische crisis, crisis in de luchtvaart..quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
Ik had het van hun website geplukt maar die is niet vernieuwd naar het blijkt want sinds oktober 2015 hebben ze een 747-400 in hun vloot. Vele eigenarenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
You might wanna double-check that![]()
Blijft wel een aparte verschijning.
quote:'Surinam Airways wil af van 'nieuwe' A340'
PARAMARIBO - De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.
Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.
Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.
Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
twitter:dsajet twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:07:54KL876 van BKK-AMS uitgeweken naar Warschau. Man zou geprobeerd hebben deur te openen. Man van boord in WAW @rtvnh https://t.co/YCBxn37764 reageer retweet
twitter:BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
Blijft aan de grond...quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:22 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
Ziet er al niet uit als de luchthavens van Sydney of Melbourne.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles.![]()
[ afbeelding ]
Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:25 schreef derLudolf het volgende:
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegen
Mooie platentwitter:ChopinAirport twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:38:21Unexpected visitor: B777 #KLM PH-BVO flying from Bangkok to Amsterdam landed at @ChopinAirport due to fuel shortage. https://t.co/OIOjrEcWYe reageer retweet
Oh hahaha dat kan ook natuurlijk. Zo had ik het niet bekekenquote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
Lijkt me niet. Hoeveel verkeer verwacht je tussen Iran en Nederland?quote:Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:01 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.
Nope, vanaf Mach 1 ontstaan er schokgolven (= wat je hoort op de grond). De snelheid verandert daarna alleen de hoek waaronder de schokgolf de grond bereikt.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:12 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?
Ga je dit nu bij elk bericht van een buitenlandse order posten? Je mening is wel duidelijk ondertussenquote:Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
Het lijkt me dat ze eerst de huidige antieke vloot gaan vervangen: A300, A310, B742, Fokker100.quote:Op zondag 24 januari 2016 16:27 schreef tripel7 het volgende:
Iran air vliegt nu geloof ik 7 dagen per week op ams. Iran air komt gezien de bestellingen nogal ambitieus over. En zal er vast of iets groters komen, of er komt vaker iets.
Heb de Enterprise een jaar of 2 geleden in NYC gezien bij de Intrepid. Echt fantastisch.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
747 met een Space shuttle model.
[..]
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
https://www.rtvnh.nl/nieu(...)s-landen-op-schipholquote:SCHIPHOL Twee F16-straaljagers van de luchtmacht komen voor een militaire oefening naar Schiphol. De jachtvliegtuigen zullen bij hoge uitzondering op dinsdag 26 januari landen op een van de banen van de luchthaven.
F16's zie je maar zelden boven Noord-Holland en op Schiphol, maar de straaljagerpiloten moeten in geval van nood weten hoe te handelen en hun vliegtuigen veilig tussen de Boeings en de Airbussen weten te manoeuvreren.
Thunderbolt
Vorig jaar februari moest een A-10 Thunderbolt gevechtsvliegtuig noodgedwongen uitwijken naar Schiphol. Dat toestel maakte deel uit van een groep van twaalf A-10’s die onderweg was vanuit de VS via de Azoren naar de US Air Force-basis in het Duitse Spangdahlem.
Live op NH
NH is er dinsdag rond 12.00 uur live bij, de aankomst van de twee F16's zal te volgen zijn op deze site.
twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?quote:Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Jep.quote:Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |