abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159147595
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:34 schreef inkjet het volgende:
Inderdaad, CGK! Hij vliegt nu bij Leipzig, dat maakt Spanje als bestemming onwaarschijnlijk.
Het lijkt me dus ook een C- of D-check daar.
Maar dan de vraag; voor een nieuwe maatschappij of voor KLM?
(Ik hoop uiteraard het laatste)

EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Ik tik eigenlijk altijd wel eerst alles uit om later in de tekst afkortingen te gaan gebruiken. (zoals je normaal gesproken ook met afkortingen doet).

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2016 16:22:45 ]
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:50:00 #103
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_159147782
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vraagje :@
kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744

Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_159153856
quote:
EDIT: Helaas, het lijkt erop dat deze vlucht vanuit New York inderdaad de laatste vlucht was voor -BFO.
In Jakarta is er een gearchange met -BFC, daarna gaat -BFO inderdaad - helaas - naar Spanje...
Als de BFC dan een paar dagen later was gegaan had dat een omweg voor de -BFO kunnen uitsparen, maar goed dagen stilstaan kost ook geld. Ze ruilen kennelijk goede onderdelen met onderdelen die geschikt zijn voor de woestijn.
De C-check zou de BFC 20 tot 24 maanden extra moeten geven.

[ Bericht 5% gewijzigd door inkjet op 16-01-2016 18:58:17 (Toevoeging.) ]
--
pi_159157724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag komt Etihad Airways weer met de A340-600.
Deze keer met A6-EHH; op moment van posten vliegt ze boven Roemenië.
Verwachte aankomst is om 14:04 uur. Vertrek om 21:20 uur.


Wat een schitterend toestel is t toch *;
pi_159163542
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een schitterend toestel is t toch *;
:Y

Dit zie je niet elke dag:
(De Patrouille Suisse stuntteam van het Zwitserse luchtmacht tijdens de Lauberhornrennen skiwedstrijd afgelopen vrijdag)






En dit ook niet:
(Een "emotional support animal", zie hier)


pi_159163938
Wat een volk ook
  Redactie Sport / Supervogel zondag 17 januari 2016 @ 13:11:11 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_159171540
http://www.upinthesky.nl/(...)landt-bijna-in-gras/

KLM A330 belandt bijna in gras na landing.
  zondag 17 januari 2016 @ 17:29:23 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159178862
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:

kunnen we misschien hier net als in het treinen topic de regel 'normaal praten' (geen afkortingen van stations, geen treinnummers en type trein ipv het nummer van het treinstel) invoeren? Ipv KLxxx zeggen de vlucht van x uur y van Schiphol naar Rome.
En ipv BFO schrijven B744
B744 is toch net zo erg een afkorting? Als je volledig wil zijn dan wordt het
En het valt toch eigenlijk wel mee in dit topic?

quote:
Ik vind het donders interessant hier en lees eigenlijk alles wel, ook al post ik niet heel veel. Maar ik denk dat het voor 'outsiders' / iemand die niet alle registraties uit zijn hoofd kent een stuk prettiger leest
Het 'leuke' van de luchtvaart is dat alles heel overzichtelijk gedocumenteerd is.
In de regel kan je een vliegtuigregistratie zo terugvinden op bijvoorbeeld www.airfleets.net en Google vertelt je ook zo aan de hand van het vluchtnummer waar het naar toegaat.

Niet dat het geen goed idee is om de informatie zo leesbaar mogelijk neer te zetten, maar imho is het ook zo terug te vinden als iemand alleen een vluchtnummer neerzet.


quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef mar456 het volgende:

[..]

PH-BFO (KLM B747-400) Leest voor de niet kenners een stuk makkelijker en dat is helemaal niet zoveel moeite om te schrijven. Opzich geen slecht idee natuurlijk.
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:

De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
So we just called him Fred
  zondag 17 januari 2016 @ 17:48:57 #111
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159179344
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 17:29 schreef FredvZ het volgende:
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
En als je niet weet wat de bepaalde checks inhouden, kijk dan even hier :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159180253
quote:
Maar wordt het dan op ten duur niet vervelend als er in een topic 20x keer komt te staan:

De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt nu naar China voor zijn D-check
De PH-BFP (Boeing 747-400 van KLM) vliegt komt uit China voor zijn D-check
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Het toestel is prima te googlen en al snel heeft iedereen door dat alle PH-BF. registraties KLM 747's zijn. Verder komen de meeste posts van een beperkte set mensen die tamelijk veel voeling met de materie hebben :P
--
pi_159186000
Saint Maarten International Airport eat your heart out }) :
(Luchthaven Skiathos)



Hoewel...

  zondag 17 januari 2016 @ 21:17:29 #114
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159186075
quote:
Surinam Airways wird privatisiert

Bis in drei Jahren soll Surinam Airlines privatisiert werden. Geplant sind zudem Gespräche mit Emirates, Qatar, Etihad und Turkish Airlines über eine Kooperation.

Die Regierung hat es sich anders überlegt. Surinam verabschiedet sich von der tief in den roten Zahlen steckenden Staatsairline Surinam Airways. Zuvor wollte sie über Jahre die verstaatlichte Fluggesellschaft und den kleinen lokalen Markt um jeden Preis schützen. Vor allem eine Flugroute aus dem südamerikanischen Land in die einstige Kolonialmacht Niederlande war beliebt.

Nun aber soll die unprofitable Fluggesellschaft nach der Entscheidung der Finanzabteilung der Nationalversammlung bereits in den nächsten zwei bis drei Jahren vollständig in private Hände übergehen. Dazu wird die Regierung in den nächsten Tagen einen Privatisierungsplan mit spezifischen Zielen und Kriterien erarbeiten. Surinam Airways besitzt eine Flotte von 3 Boeing 737-300 und einem Airbus A340-300. Damit bedient sie 10 Ziele in 9 Ländern.

Gespräche mit internationalen Airlines
Zuvor wurden Privatisierungspläne für die Airline zwar mehrere Male diskutiert, aber nie in die Tat umgesetzt. Im Zuge dessen werden immer wieder Vorwürfe laut, dass die Regierung zu wenig transparent mit verstaatlichten Geschäften sei. Neu zwingt die im Land herrschende Rezession die Regierung zu Sparmaßnahmen, welche nun neben der Privatisierung von Surinam Airways auch die nationale Telekommunikationsfirma Telesur betreffen.

Laut einer Mitteilung der Airline mussten Chef Ewald Henshuys und die anderen Vorstandsmitglieder «wegen Fehltritten» ihre Bürotische räumen. Surinams ehemaliger Uno-Botschafter Henry MacDonald setzt sich nun für nachhaltigen und tragfähigen Öko-Tourismus ein, der der Airline Aufwind verschaffen soll. Daneben sollen laut einem Parlamentarier auch Gespräche mit internationalen Partnern wie Emirates, Qatar, Etihad oder Turkish Airlines geführt werden.

KLM weer mad?
  zondag 17 januari 2016 @ 21:35:47 #115
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_159186970
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 januari 2016 @ 22:07:24 #116
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159188411
quote:
99s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:35 schreef XL het volgende:
Wat moeten die midden-oosten maatschappijen nu weer met Surinam. Als Etihad het nu via Airberlin gaat doen. Die curacao route van airberlin loopt ook niet onaardig.
Heb jij cijfers van de bezetting van die route?
  maandag 18 januari 2016 @ 07:45:26 #117
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159194868
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.

En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
So we just called him Fred
  maandag 18 januari 2016 @ 10:58:07 #118
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159196921
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 07:45 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij kunnen ze beter de samenwerking zoeken bij TUI.
Die vliegen er met een B787 goedkoper heen dan Surinam kan met die A340.

En ik denk dat met tussenstops in Curacao, Aruba, Bonaire, St. Maarten en/of Braziliaanse kustplaatsen (Natal of Fortaleza) het zelfs mogelijk is om dagelijks te vliegen.
(heeft natuurlijk wel als nadeel dat Parimaribo - Amsterdam wel erg lang wordt als je via Brazilie moet)
Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
  maandag 18 januari 2016 @ 12:57:48 #119
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159199588
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:58 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Heeft Tui nog wel capaciteit over met de 787?
Dat niet, maar dit is wel een mooie reden om er nog eentje naar NL te halen :9

Ze hebben nog wel een B767 (OO-JNL) in Brussel staan die maar 2 long haul retourtjes in de week doet. En ook de enige overgebleven 767 in Nederland (PH-OYI) heeft nog ruimte in haar schema. Die vliegen ook goedkoper dan een A340 en daarmee kunnen ze al snel beginnen.
So we just called him Fred
pi_159204354
Interessant IAG nieuws:

IAG says its A380 options too expensive, looking to lease second hand
DUBLIN (Reuters) - British Airways owner IAG (ICAG.L) is holding talks on leasing additional A380s second hand because it believes the options it has to buy more of the Airbus superjumbo are too expensive, its chief executive said on Monday.

The move is part of a strategy of increasing the proportion of leased aircraft International Airlines Group (IAG) has within its fleet, Willie Walsh told the Airline Economics aircraft finance conference in Dublin.

"We have options on A380s ... but we are not going to exercise them because they are too expensive," he said.

"We see the option of leasing them second hand as an attractive opportunity."

Walsh said IAG was also interested in leasing or buying more second-hand Boeing (BA.N) 777-300ERs.

"We see going forward probably a greater mix of leased in the fleet than we’ve traditionally had," he said.

Leasing has traditionally been seen as an expensive option by large established carriers, which can often secure large discounts on new plane orders.

But airlines are increasingly looking to lessors to quickly add and subtract capacity at short notice to match market demand, experts told the conference.

"The adversity to off-balance sheet leasing from the mega carriers of the world is gone forever. Leasing is here to stay," Steven Udvar-Hazy of Air Lease Corporation (AL.N) said in response to Walsh's comments.

Walsh said IAG was looking at adding another five or six A380s to the British Airways fleet, but that the jet could also be suitable for Spain-based group airline Iberia.

He said the plane was successful for British Airways on routes where demand was high but it didn't necessarily need to operate frequent flights, thus freeing up a slot at London's overcrowded Heathrow airport.

He said there was a limit to IAG's appetite due to the inflexibility of the aircraft, which he said suited relatively few routes.

The 544-seat A380 has been a slow seller for manufacturer Airbus (AIR.PA) and is untested on the second-hand market.

The first leased A380 aircraft are set to return to the market in 2017 and Malaysia Airlines is also looking to offload some A380s as it restructures.

"There's no time frame, it will depend on when aircraft become available, we're not in an immediate hurry," Walsh told journalists on the sidelines of the conference, adding IAG had already held talks with lessors.

The A380s would not be a replacement for the 747s British Airways currently operates. Walsh said the low oil price meant the carrier was not going to accelerate retirement of the jet. Air France-KLM (AIRF.PA) last week retired its final 747s.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als dit doorgaat dus waarschijnlijk de A380's van Malaysia Airlines. Of Thai Airways.
En natuurlijk BA-livery links, IB-livery rechts. :9
Mag ook andersom :+
pi_159208134
Naam derde KLM Dreamliner bekend
quote:
Bij de Boeingfabrieken in Seattle zijn verschillende spotters actief. Berichten over nieuwe toestellen en waar ze in het productieproces staan, komen vaak van hen.

De derde KLM B787-9 is bijna gereed. Het toestel met registratie PH-BHD is al een kleine week uit de spuitfabriek. Doorgaans volgen daarna het inrichten van de cabine en enkele testvluchten. De laatste testvlucht(en) worden door de koper gedaan, ter controle: of alles werkt en het toestel naar wens is.

Spotter Woody Aeroimages meldt op Twitter dat hij de naam van de nieuwste Dreamliner kan lezen: Bougainville. Alle KLM B787’s hebben de naam van een bloem. Eerder kwamen al naar Schiphol: Zonnebloem en Anjer.
Las ergens dat ie misschien al half februari wordt opgeleverd:)
pi_159208708
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
--
pi_159209158
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 19:26 schreef inkjet het volgende:
De PH-BVP is nog nergens gemeld valt me op.
Probeerde ik ook al te zoeken, maar nog niet gevonden op het grote internet :P
pi_159224435
Delta Airlines kwam vanmorgen weer eens met een Boeing 747-400 naar Amsterdam.
Vlucht DL132 uit Detroit landde om 05:39 en vertrok om 11:45 uur (i.p.v. 10:40 uur) weer als DL135 naar Detroit.
Vlucht werd/wordt uitgevoerd door N669US.

En vlucht EK147 (Emirates A380 naar Amsterdam) is vanmiddag (lokale tijd) uitgeweken naar Koeweit.
Een zieke passagier schijnt de reden te zijn.
Het toestel is ondertussen weer onderweg (op moment van posten boven Turkije) en verwachte landing is om 16:10 uur (i.p.v. 12:40 uur). Ook de uitgaande vlucht is vertraagd naar 17:30 uur i.p.v. 14:30 uur.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 19-01-2016 12:49:43 ]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:56:22 #125
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159224530
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic? :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159224594
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 11:56 schreef donroyco het volgende:
Is er eigenlijk een centraal koopjesvluchtjaagtopic? :@
Topicreeks: Travel: aanbiedingen
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:03:23 #127
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159224701
quote:
Thanks :D
Ik wil gewoon weer een keer vliegen _O-
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_159238593
quote:
Nieuw paneeltje er op en weer vliegen :P
pi_159240354
quote:
AIS Airlines (Netherlands) (IS, Amsterdam) is planning to acquire a B737 Classic Dutch aviation news portal Omroepflevoland has reported. Airline personnel said the aircraft would arrive next year and would be based out of Lelystad for business and charter flights.

At present, the Dutch carrier currently operates a fleet of eight Jetstream 32s on scheduled domestic flights in Sweden and Germany as well as between Bremen Neuenland and Zurich.

bron: ch-aviation.com
Op zich niet zo'n bijzonder artikel hoor, maar het deel 'Dutch aviation news portal Omroepflevoland' viel mij wel op ;)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:50:15 #131
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159243427
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen? >:)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159243497
:D >:)

Mensen denken echt niet na :D
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:52:21 #133
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159243499
Ah, zie dat hij terugvliegt met KLM vanaf AMS op 22 januari :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:53:30 #134
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159243542
Heb ook zijn Flying Blue nummer, hij verdient 36.390 miles met dit tripje, doet ie goed.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159245842
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen? >:)
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd.
Onderhoud te duur en niet voldoende geschikte piloten.
  woensdag 20 januari 2016 @ 01:24:38 #136
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159246607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
Zou hij blij zijn? Net bekend geworden dat de Agrupación Aérea Presidencial (ofwel zijn vloot) wordt uitgefaseerd. Onderhoud te duur en niet voldoende geschikte piloten.
Dat heeft hij zelf geregeld, hij vliegt gewoon met burgermaatschappijen (nu met AF, terug met KLM, uiteraard wel Business). Dat oude kreng "Tango 01" staat op Aeroparque en werd door Cristina Fernandez de Kirchner meer als boodschappenwagentje gebruikt. Business man Macri had al snel door dat dat veel te duur is en dus eruit met die ouwe meuk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159247848
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:50 schreef flipsen het volgende:
LOL, de nieuwe president van Argentinië is erg vrolijk en blij en zet dus ook een foto op zijn Facebook pagina met de tickets die hij heeft voor de top in Davos. Met daarop gewoon zijn naam en... eticketnummer. Even gekeken op airfrance.com en ja hoor, krijg gewoon alle gegevens van de reservering. Wat zullen we daar eens mee gaan doen? >:)
Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgt :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159249389
Geen nieuws maar omdat we hier zo van de 747 houden vond ik dit wel een mooi plaatje:


bron:
classicNavalAir twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 18:24:35 Original Boeing 747-100 reconfigured with a boom as the proposed KC-33 (B747) in refueling tests with a F-111, '70s https://t.co/wVq86Cloak reageer retweet
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 20 januari 2016 @ 11:29:03 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159250324
quote:
2s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:58 schreef Karstman het volgende:

[..]

Je kunt hem omboeken naar cattle class. Kijken hoeveel miles hij dan nog krijgt :)
:D wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissen 8)7
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159250614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 11:29 schreef flipsen het volgende:

[..]

:D wel even gekeken, voor een kleine 7000 dollar zit ik op dezelfde vluchten... ook in business uiteraard. Heb wel wat vragen en zaken die hij voor mij kan regelen. Interesting, ik heb nog een paar uur de tijd om te beslissen 8)7
Het is een afweging hè, haal je die 7000 dollar investering eruit met wat hij voor je kan regelen. Als ie al met je wil praten :D
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_159256973
quote:
Heb ook zijn Flying Blue nummer, hij verdient 36.390 miles met dit tripje, doet ie goed.
Zullen wel award miles zijn. Als je een platinum card hebt is dat niet heel lastig.
--
pi_159259220
Alle 3 de boeing 777-300ER's van Kenya Airways komen naar schiphol voor onderhoud en repaint naar Turkish Airlines waar ze voor de lease heen gaan. Tijden en dagen zijn nog niet helemaal zeker.
pi_159260167
Ik heb een hele stomme fout gemaakt bij het boeken van het ticket.
Ik heb voor de heenreis wel bagage aangemeld, maar ik zie dat dit op de terugvlucht niet vermeld staat.

Nu ga ik maar kort op en neer, dus ik weet niet of ik bagage ga meenemen behalve dan een rugzak.
Maar gaat dit problemen opleveren op deze manier, of kan ik gewoon contact opnemen zodat het er alsnog bij komt?

Ik vlieg op de terugweg eerst met Al Italia en na de overstap met Air France.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_159269005
Lufthansa neemt eerste A320neo in ontvangst
quote:
TOULOUSE - Lufthansa heeft woensdag de eerste A320neo in ontvangst genomen, meldt Airbus. De Duitse luchtvaartmaatschappij is launch customer van dit type toestel. Het toestel zou eind vorig jaar in gebruik worden genomen maar toen werd de levering uitgesteld wegens 'technische complexiteit'.

Lufthansa had het toestel vanaf 6 januari willen inzetten op de route Frankfurt-Hamburg. Het toestel is voorzien van PW1100G-motoren. De Lufthansa Group heeft in totaal 116 A320neo's voor haar luchtvaartmaatschappijen besteld.

Eigenlijk zou Qatar Airways launch customer worden van het toestel maar er waren nog operationele restricties van kracht op de Pratt & Whitney PW1100G-motor van het vliegtuig. Qatar Airways wilde geen A320neo in ontvangst nemen zolang deze restrictie niet is opgeheven.

De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie. Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
En dan zo'n heerlijk foute fotoshoot:






En een broekpoepmoment vanmorgen in München:
quote:
Iberia flight IB3195 was involved in a ground incident when it contacted two de-icing trucks on the ramp an Munich Airport, Germany. De-icing trucks were positioned on both sides of the airplane near both wing tips. Apparently the aircraft began to move, hitting both trucks. The trucks tilted to the side.

  PR/Manusje van alles woensdag 20 januari 2016 @ 22:33:07 #145
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_159269065
Remmen vast _O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:23:16 #146
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159270344
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:31 schreef Iemand91 het volgende:
Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen) :)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:54:30 #147
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159271245
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:51 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb een hele stomme fout gemaakt bij het boeken van het ticket.
Ik heb voor de heenreis wel bagage aangemeld, maar ik zie dat dit op de terugvlucht niet vermeld staat.

Nu ga ik maar kort op en neer, dus ik weet niet of ik bagage ga meenemen behalve dan een rugzak.
Maar gaat dit problemen opleveren op deze manier, of kan ik gewoon contact opnemen zodat het er alsnog bij komt?

Ik vlieg op de terugweg eerst met Al Italia en na de overstap met Air France.
Vaak kan je na het doen van je boeking de bagage nog wel aanpassen.
So we just called him Fred
  woensdag 20 januari 2016 @ 23:55:19 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159271267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 23:23 schreef flipsen het volgende:

[..]

Neem aan dat dat "orders voor in totaal bijna 4.500 vliegtuigen" moet zijn? Lijkt me sterk dat 80 luchtvaartmaatschappijen 4.500 orders plaatsen (een order gaat in de regel toch over meerdere vliegtuigen) :)
Jargon ;)
4500 orders betekenen in dit geval dat er 4500 van die apparaten besteld zijn :)
So we just called him Fred
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:30:07 #149
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159276788
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado


Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_159277432
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado


[ afbeelding ]
Gevechtspiloot in volledig flight suit die het maar even vol houdt (qua range) versus de zakenman in pak met een glas champagne. _O_
pi_159278877
Prachtige foto.
Jack does it in real time...
pi_159285416
Het lijkt erop dat KLM pech heeft met twee 747's. De BFR is achtergebleven in Chicago en de BFF staat al een dag langer op LAX. De KL643 wordt uitgevoerd door PH-AON.

[ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 21-01-2016 18:25:50 ]
--
  donderdag 21 januari 2016 @ 18:31:47 #153
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159286672
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado


[ afbeelding ]
Mooi hoor.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:23:44 #154
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159294415


747 met een Space shuttle model.
quote:
The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.

Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 23:26:41 #156
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159296227
Staat er al enige tijd dus.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159297187
Gisteren was het exact 40 jaar geleden dat de Concorde haar eerst commerciële vluchten maakte.

British Airways (G-BOAA) vertrok naar Bahrein en Air France (F-BVFA) via Dakar naar Rio.
Vertrokken beide nagenoeg tegelijk om 11:40 GMT (12:40 NL tijd).

Hier de BA kist vanaf Heathrow:





En hier de AF kist vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle:




AF in Rio:


  vrijdag 22 januari 2016 @ 04:28:03 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159298911
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159300014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Waarschijnlijk niet nee.

Tim_the_Pilot twitterde op donderdag 21-01-2016 om 16:05:42 It's an interesting thought that prior to the Paris accident & 9/11, BA were hoping to fly #Concorde until 2006, it's 30th anniversary. reageer retweet
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159306245
Op moment van posten is het exact 47 jaar geleden dat de eerste commerciële Boeing 747 vlucht landde op London Heathrow.

N733PA (6e gebouwde 747) "Clipper Young America" zou om 19:00 uur lokale tijd vanuit New York JFK vertrekken voor de 6 uur en 10 minuten durende vlucht naar Londen.
De introductie wordt geplaagd door problemen.
Haar zusterschip N735PA "Clipper Constitution" was op 12 januari al naar Londen gevlogen met Pan Am personeel en FAA ambtenaren aan boord. Die vlucht - wat de allereerste trans-atlantische vlucht voor de 747 was - was 3 uur vertraagd. Reden? Problemen met een van haar Pratt & Whitney JT9D motoren.

Ook de eerste commerciële vlucht heeft problemen.
Het laden van de vraagt had al 25 minuten vertraging gekost en ook een passagiersdeur wilde niet sluiten.
Uiteindelijk kon het toestel dan toch weg, maar slechts enkele minuten later was het al terug bij de gate.
Reden? Problemen met motor #4; een JT9D motor die oververhit raakte; vermoedelijk door een harde noordwestenwind die achterin de motor blies en hierdoor niet goed haar hitte kwijt kon.

Alle 362 passagiers en 20 crew gingen van boord.
De passagiers werden met 5 bussen naar een Italiaans restaurant in New Jersey gebracht waar ze het gezellig maakten. Daarna werden ze terug naar JFK gebracht.



Haar zusterschip N736PA "Clipper Victor" (11e gebouwde 747) werd hierop gereed gemaakt. Zij was door Pan Am al als backup geregeld voor de eerste vlucht en was de vorige dag aan de maatschappij geleverd.
30 passagiers haakten af; zij annuleerden hun vlucht of namen eerdere vluchten naar Londen.

Aan de gate op JFK:



Uiteindelijk vertrok N736PA - nu omgedoopt naar "Clipper Young America" omdat in alle publiciteit rond deze vlucht deze naam werd gebruikt - om 01:52 uur vanuit JFK; bijna 7 uur later dan gepland.
Aan boord 332 passagiers, 30 crew en bijna 14 ton cargo.




De vlucht was als nooit tevoren. Wanneer men de spiraaltrap opklom naar het bovendek kwam met in de lounge waar een musicus op de piano losging en men vrijuit de cockpit in kon en een praatje kon maken met de cockpitcrew.



Omdat men door de wisseling van vliegtuigen de cateringspullen niet kon overbrengen naar het tweede toestel werd een lopend buffet georganiseerd. Men stond in de gangpaden in de rij; schepte op wat men wilde en liep weer terug naar hun stoel.



Om 14:02 uur lokale tijd landde het grootste toestel uit de geschiedenis (op dat moment) in Londen. Vier minuten nadat het toestel tot stilstand was gekomen liepen de eerste passagiers het toestel al uit.
De eerste commerciële vlucht met de nieuwe Boeing 747 zat er op.



Gezagvoerder Robert M. Weeks met een aantal van zijn crewleden.

De terugvlucht was ook problematisch; een probleem met een deur zorgde voor 4.5 uur vertraging...
Op 2 juli 1970 kwam de eerste 747 naar Schiphol: N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

N736PA heeft een bewogen geschiedenis; slechts enkele maanden na deze vlucht werd zij op 2 augustus 1970 op weg naar Cuba gekaapt; de eerste kaping van een 747. Hierbij vielen geen slachtoffers.
En slechts 7 jaar na deze eerste vlucht werd zij verwoest bij de Tenerife ramp op 27 maart 1977.
335 van haar 396 inzittenden overleefden de ramp niet.

  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:02:04 #161
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159312622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.

Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....

De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.

Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).

[ Bericht 2% gewijzigd door OEM op 22-01-2016 20:21:15 ]
pi_159314475
Morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol. Hierna komt deze alleen volgende week zaterdag nog een keer. Geplande aankomst is om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

  PR/Manusje van alles vrijdag 22 januari 2016 @ 21:50:08 #163
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_159315986
Mooi lang toestel die 340 :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:06:11 #164
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159320266
Bruut. Zal wel polder of zwanenburg worden?

Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s? :Y

[ Bericht 38% gewijzigd door Woods op 23-01-2016 01:54:28 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159325629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi lang toestel die 340 :9
Langste commerciële vliegtuig ter wereld totdat de 747-8 kwam.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef Woods het volgende:
Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s? :Y
Nee, lijkt me niet. Er zijn al meerdere malen conversion-plannen geweest maar geen is aangeslagen.

Daarnaast wordt de vraag naar freighters steeds minder; immers in de nieuwe toestellen gaat al zoveel mee onderin dat men die steeds minder nodig heeft.
Boeing probeert het nog uit te houden met de 747-8F (onlangs bekend geworden dat ze eind dit jaar de productie verlagen naar 0.5 747's per maand) maar het is maar de vraag of dat succesvol gaat zijn.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:58:14 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159326360
Oei, deze mag op de lijst van verjaardagswensen :D

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:44:57 #167
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159327162


Airbus heeft eenmalig een A340-8000 gebouwd voor de prins van Brunei. Het is afgeleid van de reguliere A340-200 maar dan met -300 trekjes.Het bereik was het belangrijkste aspect van grofweg 15.000 km (8000nm). Om dit te bereiken kreeg het grotere brandstoftanks en een verhoogd MTOW van 275 TON wat gelijk is aan de -300. Het geheel wordt aangedreven door CMF56-5C4 die ook op de -300E te vinden zijn. Kwam als 204e van de band in november 1998 maar werd direct bij aflevering al bij Lufhansa Technik in Hamburg geparkeerd. Het is in 2007 overgenomen door Saudi Arabian VIP.



Verscheidene A342's hebben improvement packages ondergaan welke resulteerde in een bereik van 15.000km / 8000nm door kleine aanpassen. Deze exemplaren krijgen het type A340-213X.

Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Woods op 23-01-2016 13:52:40 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159327995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Woods het volgende:
Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
You might wanna double-check that ;)

Blijft wel een aparte verschijning.
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 14:41:44 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159328088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef OEM het volgende:

[..]

Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.

Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....

De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.

Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?

Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159328183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?

Economische crisis, crisis in de luchtvaart..
pi_159328416
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:02:56 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159328438
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

You might wanna double-check that ;)

Blijft wel een aparte verschijning.
Ik had het van hun website geplukt maar die is niet vernieuwd naar het blijkt want sinds oktober 2015 hebben ze een 747-400 in hun vloot. Vele eigenaren :s) zal daar morgen een trivia over schrijven.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159332102
quote:
'Surinam Airways wil af van 'nieuwe' A340'
PARAMARIBO - De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.

Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.

Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.

Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
:')
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:07:52 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159332823
:')

Omdat passagiers merken dat er minder ruimte is?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:27:11 #175
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159333328
dsajet twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:07:54 KL876 van BKK-AMS uitgeweken naar Warschau. Man zou geprobeerd hebben deur te openen. Man van boord in WAW @rtvnh https://t.co/YCBxn37764 reageer retweet
  zaterdag 23 januari 2016 @ 19:22:23 #176
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159335162
BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17 Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
pi_159341015
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:22 schreef Sunri5e het volgende:
BartBarnas twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 19:11:17 Kan er ook nog wel bij op deze vlucht #KLM876 van Bangkok naar Amsterdam. Een trap op vliegveld van Warschau heeft deur van toestel geraakt reageer retweet
Blijft aan de grond...
pi_159343445
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles. :P

  zaterdag 23 januari 2016 @ 22:52:52 #179
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_159343681
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 22:47 schreef Iemand91 het volgende:
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles. :P

[ afbeelding ]
Ziet er al niet uit als de luchthavens van Sydney of Melbourne. :T
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:15:07 #180
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159344647
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?
Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 23:25:14 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159345114
Huh, in een KLM 787 heb je in Economy minder ruimte als bij TUI? :?

33" beenruimte en 17" breed voor TUI tegen 31" en 17½" voor KLM. Voor Premium Economy is het 36" en 18" om 35" en 17½"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 23:25:47 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159345137
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Afgezien van de economische neergang na 9/11, gaan er ook verhalen rond dat een behoorlijk aantal vaste Concorde-klanten die dag niet overleefd hebben.....
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:31:07 #183
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159345373
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:25 schreef derLudolf het volgende:
Hadden ze met niet met zo'n 767 moeten vliegen :+
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 23:45:13 #184
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159345968
ChopinAirport twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:38:21 Unexpected visitor: B777 #KLM PH-BVO flying from Bangkok to Amsterdam landed at @ChopinAirport due to fuel shortage. https://t.co/OIOjrEcWYe reageer retweet
Mooie platen
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 23:46:48 #185
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159346021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
Oh hahaha dat kan ook natuurlijk. Zo had ik het niet bekeken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159355325


JFK Airport
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_159355414
Wat een verschil.
Ik was in December nog in New York, 12 December was het 19 graden.
Toen liep ik buiten rond in een Tshirtje....

Weerbericht van die dag:
http://www.wunderground.c(...)ic=1&reqdb.wmo=99999
  zondag 24 januari 2016 @ 14:28:40 #188
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159356136


:9~
pi_159357133
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
pi_159359052
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
Lijkt me niet. Hoeveel verkeer verwacht je tussen Iran en Nederland?
--
pi_159359442
Iran air vliegt nu geloof ik 7 dagen per week op ams. Iran air komt gezien de bestellingen nogal ambitieus over. En zal er vast of iets groters komen, of er komt vaker iets. En zoals we allemaal kunnen zien betekend dat of als er iets groters, of of iets vakers uit het midden-oosten komt dat de klm weer begint te zeuren dat het oneerlijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door tripel7 op 24-01-2016 16:45:09 ]
pi_159361629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.
Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?
  zondag 24 januari 2016 @ 19:18:16 #193
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159363025
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:12 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hoezo dat? Je hebt er toch alleen maar kortdurend last van wanneer de geluidsbarriere wordt doorbroken, daarna niet meer?
Nope, vanaf Mach 1 ontstaan er schokgolven (= wat je hoort op de grond). De snelheid verandert daarna alleen de hoek waaronder de schokgolf de grond bereikt.
pi_159363109
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:02 schreef tripel7 het volgende:
http://www.reuters.com/article/idUSL8N158076
Zal vast niet lang duren voordat de KLM weer begint te huilen over oneerlijke concurrentie...
Ga je dit nu bij elk bericht van een buitenlandse order posten? Je mening is wel duidelijk ondertussen ;)
  Moderator zondag 24 januari 2016 @ 19:25:16 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159363215
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 14:04 schreef biertapper het volgende:
[ afbeelding ]

JFK Airport
Daar valt niet tegen te schuiven :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 24 januari 2016 @ 19:29:59 #196
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159363350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 23:31 schreef OEM het volgende:
Ik denk eerder dat ze gewoon op kantoor zaten, toen er ineens een 757 of 767 aanschoof aan de vergadertafel.
:D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159365668
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:27 schreef tripel7 het volgende:
Iran air vliegt nu geloof ik 7 dagen per week op ams. Iran air komt gezien de bestellingen nogal ambitieus over. En zal er vast of iets groters komen, of er komt vaker iets.
Het lijkt me dat ze eerst de huidige antieke vloot gaan vervangen: A300, A310, B742, Fokker100.
Dat was natuurlijk lange tijd niet mogelijk vanwege de sancties.
pi_159369061
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 22:23 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]

747 met een Space shuttle model.

[..]

bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
Heb de Enterprise een jaar of 2 geleden in NYC gezien bij de Intrepid. Echt fantastisch.

Net als de SR-71 en Concorde :9
pi_159376620
quote:
SCHIPHOL Twee F16-straaljagers van de luchtmacht komen voor een militaire oefening naar Schiphol. De jachtvliegtuigen zullen bij hoge uitzondering op dinsdag 26 januari landen op een van de banen van de luchthaven.

F16's zie je maar zelden boven Noord-Holland en op Schiphol, maar de straaljagerpiloten moeten in geval van nood weten hoe te handelen en hun vliegtuigen veilig tussen de Boeings en de Airbussen weten te manoeuvreren.

Thunderbolt
Vorig jaar februari moest een A-10 Thunderbolt gevechtsvliegtuig noodgedwongen uitwijken naar Schiphol. Dat toestel maakte deel uit van een groep van twaalf A-10’s die onderweg was vanuit de VS via de Azoren naar de US Air Force-basis in het Duitse Spangdahlem.

Live op NH
NH is er dinsdag rond 12.00 uur live bij, de aankomst van de twee F16's zal te volgen zijn op deze site.
https://www.rtvnh.nl/nieu(...)s-landen-op-schiphol
  maandag 25 januari 2016 @ 11:50:29 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159377398
dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 11:58:58 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159377626
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:50 schreef Sunri5e het volgende:
dsajet twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:49:28 De laatste MH19-vlucht ooit taxiet naar de Kaagbaan. De route tussen KUL en AMS stopt. @rtvnh https://t.co/K1GFeETLwo reageer retweet
Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159377712
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 11:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Malaysia stop met de vlucht AMS Kuala Lumpur of wat?
Jep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')