Hoewel het heel veel kan betekenen besef je goed dat je lichaam ook gewoon weer een nieuwe slijmprop kan aanmaken en er ook niets kan gebeuren dus. Ik beviel pas ruim 4 weken na het verliezen van de slijmprop de vorige keer.quote:Op vrijdag 25 december 2015 14:37 schreef Myrr het volgende:
Hier is de slijmprop eruit gefladderd net. Spanneeeeennnndddddd
Twee dagen nog dan tik ik de 37 aan. Ben wel blij dat er nu eindelijk iets van een 'teken' is, voel me echt een aansteller namelijk met dat gezeik de hele tijd en dat er dan niets gebeurt.
Gewion je dikke buik wat extra uitzetten en puffen dat je zo vol zitquote:Op vrijdag 25 december 2015 19:26 schreef angelatje het volgende:
Bedankt voor het mee denken![]()
Geen toetje voor mij morgen. Over dat rauwe ei had ik niet eens nagedacht![]()
Ik verloor de slijmprop in delen en toen duurde het nog een paar dagen voordat de bevalling begon. Vriendin van me noemde het naaktslak
Nou mooi bezoek ben jijquote:Op vrijdag 25 december 2015 20:08 schreef Myrr het volgende:
Ennnnnnn water! Had een lachbui en toen ik naar de wc ging kletterde de bril onder helder water voordat ik begon met plassen.
quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:08 schreef Myrr het volgende:
Ennnnnnn water! Had een lachbui en toen ik naar de wc ging kletterde de bril onder helder water voordat ik begon met plassen.
+1quote:Op vrijdag 25 december 2015 22:20 schreef Molo het volgende:
Wat leuk
Ik kan er echt van janken, steeds weer, hoe lief en enthousiast mensen zijn.
Hormones, what are you doing to me!![]()
Phewww, dat scheelt weerquote:Op vrijdag 25 december 2015 22:57 schreef Arja het volgende:
[..]
Het komende anderhalf jaar ben je ontoerekeningsvatbaar, dus dat telt niet.
En als die baby er dan eenmaal is, snap je nog steeds niet dat hij/zij in je buik gezeten heeftquote:Op zaterdag 26 december 2015 00:32 schreef Arja het volgende:
Onom dus het idee van zwanger zijn blijft onwerkelijk?
Ok dacht steeds dat het zou komen na de eerste echo, na de eerste keer het hartje horen of na de eerste keer getrappel voelen of als je het geslacht weet. Maar het lijkt er op van niet
Ik heb nog steeds het idee dat ze dagelijks draaitquote:Op vrijdag 25 december 2015 23:20 schreef LadyBlack het volgende:
Verder heb ik gisteren de 30 weken aangetikt, wtfbbq??!
Krijg er wel een beetje de zenuwen van dat t jongetje niet headfirst ligt merk ik. Maargoed, de buik groeit gestaag door dus er moet nog wel even ruimte zijn om te draaien hoop ik. En hij is actief genoeg! Op t moment harde buiken galore omdat ik het kerstdiner voor morgen heb staan voorbereiden
Waarom heb ik dan de overheerlijke arretjescake laten staan??quote:Op zaterdag 26 december 2015 09:44 schreef WupWup het volgende:
Om rauw ei hoef je je sowieso niet erg druk te maken, omdat salmonella de placenta niet passeert.
Ik moest heel hard lachenquote:Op zaterdag 26 december 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Als je er ziek van wordt dan is het wel ongeveer vergelijkbaar met wanneer mannen verkouden zijn, dus het verloopt wel heftig.
quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
vsv fok![]()
ik sluit me er bij aan![]()
Kans dat een ei besmet is met salmonella is 0.03% (bron rivm), en daarvan is er weer een kleine kans dat je ziek wordt. Het risico betreft de zwangere zelf en niet het kind. Als je er ziek van wordt dan is het wel ongeveer vergelijkbaar met wanneer mannen verkouden zijn, dus het verloopt wel heftig. Althans dat kan.
Kansen kansenAls het niet hoeft kun je het best vermijden. Als je t al op hebt en je leeft nog de volgende dag dan loopt het wel los
en als je het niet kunt laten dan loopt het waarschijnlijk ook wel los maar trek dan wel aan de bel mocht je toch koorts krijgen en zulks.
Ik ookquote:
Nouja, het idee van zwanger zijn, daar ben ik inmiddels aan gewend. Al die momenten die je noemt, het hartje, bewegingen, maar ook (vooral) het groeien van m'n buik.. De eerste periode voelde het vooral als een feitelijk weten dat je zwanger bent (maar op misselijkheid etc na niet merken dat het zo is), maar nu voel ik me ontzettend heel erg zwangerquote:Op zaterdag 26 december 2015 00:32 schreef Arja het volgende:
Onom dus het idee van zwanger zijn blijft onwerkelijk?
Ok dacht steeds dat het zou komen na de eerste echo, na de eerste keer het hartje horen of na de eerste keer getrappel voelen of als je het geslacht weet. Maar het lijkt er op van niet
quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:05 schreef mignonne het volgende:
Als je er ziek van wordt dan is het wel ongeveer vergelijkbaar met wanneer mannen verkouden zijn, dus het verloopt wel heftig.
gefeliciteerd!!! een brusje voor Wquote:Op zaterdag 26 december 2015 22:05 schreef Crumpette het volgende:
Thanks! Zit in week 7 volgens eigen berekening. Nog niks op fb enzo graag, het is nog vroeg. Over een paar dagen intake bij de vk en echo!
Niets spannends meer verder. Af en toe buiken en wat rugsteken en continu een steen in m'n plasbuis gevoel maar daar blijft het bij. En echt lek als een mandje maar dan waterdunne afscheiding.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:18 schreef Sethiwe het volgende:
Crumpette gefeliciteerd en welkom.
Nazil ook gefeliciteerd en welkom. Sluit mij aan bij het advies van de anderen.
Lb wat balen van het kerstdiner.
Ikke, herkenbaar alleen ipv koffiezetapparaat ging het om een broodbakmachine, maar die lucht![]()
Hier is het in ieder geval geen kerstkindje geworden. Vanmiddag wel veel harde pijnlijke buiken, maar misschien was de wandeling van een paar kilometer toch te ver...
Myrr hoe is het verder gegaan bij jou?
Mijn hormonen zouden boos zijn geworden (zelfs niet zwanger)quote:Op zondag 27 december 2015 11:04 schreef sprotje het volgende:
Crumpette, gefeliciteerd!!!
Sethiwe, vervelend die harde buiken... Hopelijk geen wandelingen meer op t programma.
Ophelia, ach wat sneu, beterschap voor peuter en slaap lekker voor jou
Hier de kerst ook weer voorbij! 2 dagen achter elkaar gegourmet... En gisteren ook nog de hele afwas van 20 man kunnen doen omdat men geen plastic wilde. Domdomdom ik had een heel goed excuus gehad om niet af te wassen bedacht ik later...
Nu lekker een rustig dagje, met bergen playmobil
Volgende keer gewoon iets van zeggen, logisch toch dat je samen de boel weer aan kant maakt en het huis netjes achter laat bij vertrek.quote:Op zondag 27 december 2015 11:04 schreef sprotje het volgende:
Crumpette, gefeliciteerd!!!
Sethiwe, vervelend die harde buiken... Hopelijk geen wandelingen meer op t programma.
Ophelia, ach wat sneu, beterschap voor peuter en slaap lekker voor jou
Hier de kerst ook weer voorbij! 2 dagen achter elkaar gegourmet... En gisteren ook nog de hele afwas van 20 man kunnen doen omdat men geen plastic wilde. Domdomdom ik had een heel goed excuus gehad om niet af te wassen bedacht ik later...
Nu lekker een rustig dagje, met bergen playmobil
Oh my ook nog een ik stond erbij en ik keek er naar.quote:Op zondag 27 december 2015 13:36 schreef sprotje het volgende:
Och ben t wel gewend, vind t niet zo erg!
Lekker FF rustig in de keuken ipv verplicht gezellig moeten doen
True, maar ik maak me er geen zorgen over als in dat t iets zegt over voorwerk ofzo, maar meer dat ik denk: doe ik mn kind dan iets aan als ik zo plotseling beweegquote:Op zondag 27 december 2015 19:53 schreef Crumpette het volgende:
Kan goed hoor LB. Ik had het ook vaak bij lopen, zeker vanaf een week of 23. En bij een tweede kun je dat meer verwachten toch? Bij twijfel altijd je VK bellen! Vragen staat vrij.
Ik begrijp de onzekerheid wel, dat heb ik ook. Over 8 dagen echo, ik kan echt niet wachten. Vooral omdat ik het tot nu toe wel erg meevallen vind allemaalquote:Op zaterdag 26 december 2015 11:47 schreef Nazil het volgende:
Ik kom even egocentrisch hier binnenvallen. Sinds woensdag weten wij dat ik zwanger ben en ivm feestdagen en alcohol enzo hebben we het gisteren ook al aan mijn familie verteld. Anders zouden vrienden er met nieuwjaar als eerste achter komen. Vanmiddag staat de zijne op de planning.
Ik ben alleen zo vreselijk onzeker of alles wel goed gaat zijn en ben geneigd om alleen maar negatief te denken. om mijzelf niet blij te maken met een dooie mus. Woensdag 3 testen gedaan, 2 dipsticks en 1 midstream test. Gisteren ochtend weer het zelfde, alleen gedroegen de dipsticks zich raar. De eerste gaf een heel licht streepje, controlestreep kwam ook vrij laat en haaks op die strepen had de test een donkere balk over de hele test. Ik vertrouwde die dus niet. Tweede dipstick gaf lichtere streepjes als de woensdag testen en de midstream knalde er wel uit. Allemaal met de zelfde urine. Ik neig er dus naar om die dipsticks af te schrijven, maar mijn onderbewuste denkt nog steeds dat het fout is of kan gaan. Iedereen zegt geniet er van en je mag niet negatief denken, maar ik word zo onzeker en bang van dit, waar je geen controle over hebt, je helemaal niks zeker weet en je ook nog een paar weken moet wachten totdat je het wel weet. Is dit herkenbaar? Ik wil zo graag blij zijn maar ben zo bang dat het fout gaat..
Sorry voor de lap tekst. Ik moest het kwijt.
Ruim 12 jaar fok-ervaringquote:Op zondag 27 december 2015 19:57 schreef Miezziej het volgende:
Ik vergeet altijd de nicknames van mensen op wie ik wil reageren enzo, hoe onthouden jullie dat allemaal
Neuh, kindje ervaart een harde buik als een knuffel oid, meen ik ooit ergens te hebben gelezen. An sich kan het weinig kwaad. Wel is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen (ja, nóg rustiger jaquote:Op zondag 27 december 2015 19:54 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
True, maar ik maak me er geen zorgen over als in dat t iets zegt over voorwerk ofzo, maar meer dat ik denk: doe ik mn kind dan iets aan als ik zo plotseling beweeg![]()
Als de reden is dat mn baarmoeder nu gevoeliger is, want tweede kind, dan is dat prima.
Ja dat feit dat ik nergens last van heb (ik klop nu heel hard af) maakt het gek. Ik kan het nu dankzij jullie posts beter loslaten. Het maakt inderdaad geen zak uit hoeveel testen je doet, het kan al lang mis zijn gegaanquote:Op zondag 27 december 2015 19:57 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik begrijp de onzekerheid wel, dat heb ik ook. Over 8 dagen echo, ik kan echt niet wachten. Vooral omdat ik het tot nu toe wel erg meevallen vind allemaal. Stiekem heb ik ook iets van 6 testen gedaan met steeds een paar dagen ertussen
.
Met kerst aan mijn zus verteld. Ik twijfelde een beetje, maar het is toch wel fijn om het met iemand te delen. Daarnaast rookt ze, en is het beter als ze het weet zodat ze het niet bij mij in de buurt deed. Ze moest half huilen zo leuk vond ze het
Ik drink trouwens helemaal geen koffie, maar dat deed ik al nooit. Wel thee, maar die drink ik nu wel extra slap![]()
.
Welkom Crumpette!
En Myrr, ik vind het toch spannend hoor!![]()
Ik vergeet altijd de nicknames van mensen op wie ik wil reageren enzo, hoe onthouden jullie dat allemaal
Wat een stom commentaarquote:Op zondag 27 december 2015 21:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Crumpette, welkom hier, gefeliciteerd!!
Ik mag morgen ein-de-lijk naar de vk, intake en vroege echo, ik hoop zo dat t gewoon goed zit. Spannend hoor!
Schoonfamilie hebben we het tweede kerstdag verteld, schoonmoeder was wel blij, de rest reageerde erg laf. Had niet anders verwacht, maar wel zuur.. Eerste vraag was of we dan nu gingen verhuizen. Tsja, als dat kon dan hadden we al lang weggeweest hier. En het is niet alsof de baby gelijk een eigen kamer nodig heeft. Ben toch veel te lui om mijn bed uit te gaan met nachtvoedingen. En als het moet kan er op de kamer van F. een extra slaapplek gemaakt worden, dusja.. Echt heel nuttig zulk commentaar.
Stom commentaarquote:Op zondag 27 december 2015 21:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik mag morgen ein-de-lijk naar de vk, intake en vroege echo, ik hoop zo dat t gewoon goed zit. Spannend hoor!
Schoonfamilie hebben we het tweede kerstdag verteld, schoonmoeder was wel blij, de rest reageerde erg laf. Had niet anders verwacht, maar wel zuur.. Eerste vraag was of we dan nu gingen verhuizen. Tsja, als dat kon dan hadden we al lang weggeweest hier. En het is niet alsof de baby gelijk een eigen kamer nodig heeft. Ben toch veel te lui om mijn bed uit te gaan met nachtvoedingen. En als het moet kan er op de kamer van F. een extra slaapplek gemaakt worden, dusja.. Echt heel nuttig zulk commentaar.
Ach net zo'n prachtig commentaar als ik van mijn schoonma kreeg (kan dat wel met je nieuwe baan?!) lekker irrelevante bijzaken. Jammer hoor!quote:Op zondag 27 december 2015 21:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Mag inmiddels ook wel tochquote:[b]Op maandag 28 december 2015 08:28 schreef Sethiwe
LB balen van die harde buiken, vind het wel een mooie gedachte dat het aanvoelt als een knuffel, zoals crumpette zegt. Dan geef ik mijn buikbewonerster wel veel knuffels de laatste tijd.
quote:Op zondag 27 december 2015 20:24 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Neuh, kindje ervaart een harde buik als een knuffel oid, meen ik ooit ergens te hebben gelezen. An sich kan het weinig kwaad. Wel is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen (ja, nóg rustiger ja) want luisteren naar je lijf
en meer van zulks.
Nohhhquote:
Nee dat doen ze in het echocentrum in het ziekenhuis. Er is mij verteld dat uit bloed gezien kan worden hoe ver ik ben en of het intact is. Dan ben ik voorlopig wel weer gerustgesteld.quote:Op maandag 28 december 2015 18:24 schreef Sethiwe het volgende:
Marjo fijn dat je een Knipper hebt gezien.
Myrr succes in het ziekenhuis, wat is het plan nu je vliezen gebroken zijn?
Of is het gewoon afwachten?
Nazil hebben ze dan geen echo gemaakt? Hopelijk heb je snel positieve duidelijkheid.
Fieder fijn dat je weer een Knipper hebt gezien.
Groofsken ik heb er wel eens wat over gelezen, maar geen ervaring mee.
Lig weer op de bank met harde buiken en rugpijn. Die paar boodschappen die ik heb gedaan vanmiddag was teveel van het goede. Of gewoon voorwerk om als de bevalling begint al een paar cm begin te hebben.
Antibiotica en afwachten tot 2 januari. Als hij zichzelf niet aandient, wordt hij dan gehaald.quote:Op maandag 28 december 2015 18:24 schreef Sethiwe het volgende:
Marjo fijn dat je een Knipper hebt gezien.
Myrr succes in het ziekenhuis, wat is het plan nu je vliezen gebroken zijn?
Of is het gewoon afwachten?
Nazil hebben ze dan geen echo gemaakt? Hopelijk heb je snel positieve duidelijkheid.
Fieder fijn dat je weer een Knipper hebt gezien.
Groofsken ik heb er wel eens wat over gelezen, maar geen ervaring mee.
Lig weer op de bank met harde buiken en rugpijn. Die paar boodschappen die ik heb gedaan vanmiddag was teveel van het goede. Of gewoon voorwerk om als de bevalling begint al een paar cm begin te hebben.
Wij schuiven het ledikantje door, dus het peuterbed staat nu al klaar. Nog even kijken hoe we de overstap precies gaan doen. En Stip loopt nog niet heel ver, dus ik denk dat we zo'n plankje kopen of de baby veel gaan dragen zodat hij in de wagen kan. Al is zn favo plek de nek van papaquote:Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:
maagzuurbuh.
knippers!heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.
Zomaar eens wat dingen waar ik momenteel over nadenk (en ik weet dat er nog een zee van tijd is, maargoed he, houdt me van de straat) voor de moeders met dreumessen..
- hoe goed/ver kan een kind van 20 maanden lopen? (moet ik een uitbreiding kopen voor de kinderwagen of niet)
- wanneer gaan kindjes zoal over op een peuterbed/meegroeibed?
Nee helaas nietquote:Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:
maagzuurbuh.
knippers!heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.
Duct tapequote:Op maandag 28 december 2015 21:28 schreef Crumpette het volgende:
hehehe. Ik loop toch het meest zonder papa, en dragen is gezellig, maar geen structurele oplossing voor de dagelijkse dingen voor mijn verrotte rug. W loopt overigens nu al graag aan de hand, dus ik verwacht wel dat hij tegen die tijd ruim los loopt. Een plankje is idd ook een idee.
Wat betreft een grotejongens bed heb ik toch allemaal visoenen in mijn hoofd dat hij dan gewoon eruit gaat om te spelen en dat hij de gang op zwerft en weet ik het. slapen moet hij!
Rollatorquote:Op maandag 28 december 2015 21:57 schreef Dot. het volgende:
Ik gebruik de wagen nu als rollatorBen blij dat hij de kinderwagen wel prima vindt nu dus, want de buggy vindt ie niks. Wel gekocht voor de baby dus tzt gaat de bak er op
![]()
En Stip heeft een hekje in z'n deuropening dus als ie gaat spoken is dat iig op z'n eigen kamer.
Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien hequote:Op maandag 28 december 2015 22:03 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Rollatoran sich heeft W gewoon een deur in zijn deuropening, dat scheelt ook wel
.
Haha QFT!quote:Op maandag 28 december 2015 22:07 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien he
Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!quote:Op maandag 28 december 2015 15:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Myrr, spannend hoor! Bijna je kleintje!
Ik heb zo'n enorm fijne vk gevonden, ben echt helemaal blij. Wel ff een stukje rijden, maar zooooveel fijner dan wat hier zit. En zelfs vriend merkt het verschil, dat wil wat zeggen!![]()
We zagen een grijze vlek, en een knipper! En 2 dagen verschil met mijn UD volgens laatste menstruatie, wat volgens mij klopt want mijn eisprong was volgens mij ook 2 dagen later.
Inwendig had een mooier plaatje opgeleverd, dit kostte al een hoop moeite want gekantelde baarmoeder. Maar als inwendig niet hoeft, dan liever niet zegmaar, het knipperde dus ik ben blij!
Wij gaan voor niet weten deze keer! Ik vind het maar wat spannend haha! Maar m'n jongensvoorgevoel is zo sterk, daardoor ben ik wel erg nieuwsgierig, of dat klopt!quote:Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef Arja het volgende:
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?
Ikke: ik heb geen voorgevoel. De ene keer neig ik de ene kant op, de andere keer de andere. Iedereen in mijn omgeving denkt een jongen, behalve mijn man. Hij heeft een sterk meisjesgevoel.
Ik zie in de OP nog lang niet overal het geslacht staan. Zijn er veel mensen hier die het bewust niet willen weten?
En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?
Mignonne; dat klinkt ook als niks voor mij. Ik ben niet zo'n groepjesmens.
ja ik wilde nog wat zeggen over zolderautisten en sociaal contact maar laat maarquote:Op maandag 28 december 2015 22:58 schreef Chanty het volgende:
Ohhh een forum maar dan met echte mensen.... Brrrrr veel te eng
Ik ben nog niet toe aan de OPquote:Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef Arja het volgende:
En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?
11 januari. Alleen de schisis is nog een beetje spannend. Maar goed, we hebben gezien dat de kaak in ieder geval gesloten is, dus den zou het alleen om het gehemelte gaan, en daar is mijn vriend ook groot mee geworden, dus daar maken we ons minder zorgen om.quote:Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef Arja het volgende:
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?
En ik maar verzinnen hoe jij wist waar ik zat, staat dat natuurlijk gewoon boven de echoquote:Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:30 schreef Miezziej het volgende:
Toen ik geboren werd wilde mijn zus altijd met mij spelen, kijken, wassen enzo(Zij was toen 2).
Stel je niet zo aan, MiezziejSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Aanvulling: Niemand kan voor jou bepalen wat aanstellen is of niet. Niemand voelt hoe jij je voelt. Probeer gewoon naar jezelf toe eerlijk te zijn, zuiver te handelen. Meer kun je niet doen, toch?
[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-12-2015 11:18:43 ]
Van harte gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:43 schreef Myrr het volgende:
Zo. Poeh hey! Werd om kwart over twee vannacht wakker met lichte weeën. Toen weer verder gaan slapen tot om kwart over drie 2 dikke pangen en een heleboel water. Direct weeën en van de zaal naar een verloskamer gebracht waar de weeën echt heel heftig werden. Het ging zo snel allemaal dat ik geen pijnstilling meer mocht. Kreeg al heel snel pers drang, maar hoofdje stond nog niet dus moest anders liggen en vijf persen later was hij er om kwart over zes.
De weeën duurden echt 2 en halve minuut en kwamen non stopDus een hele snelle en effectieve bevalling, mag volgende keer echt wel wat rustiger (of met een pomp).
Joa(Djowah)
Overmorgen mogen we naar huis toe, hij doet het perfect.
Ik las het als pijnstillingspompje.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:01 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd Myrr!dat wordt dus vuurwerk vanaf de bank of bed!
Begrijp ik nou goed dat je de voorkeur aan een vacuumverlossing geeft voor een volgende keer?
Om 'm terug te duwen of tegen te houden. Nog even genieten van dat natuurgeweld.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee ik denk dat ze een vacuümpomp bedoelt hoor, wie hoopt daar nou niet op![]()
Gefeliciteerd Myrr!
Zó herkenbaar. Succes!quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:27 schreef Fien10 het volgende:
Gefeliciteerd Myr!! Wat snel gegaan zeg! Geniet lekker van elkaar.![]()
Ik zit in de wachtkamer van het ziekenhuis te wachten op een afspraak, maar ik vind het echt een hel. Ik hoor iedereen die zo uit kijkt naar een echo maar ik knijp hem alleen maar of de beeb het nog wel zal doen.. En dan droomde ik vannacht van een echo waarop het hartje niet meer klopte. Van mij mag het snel een week of 8 verder zijn en dat alles dan ook nog in orde is met de beeb.
Wat een mooie zin! Wij willen ook graag een 2e, en vroeg mij ook af hoe ik dat ga doen maar deze zij geeft vertrouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:31 schreef Piekie81 het volgende:
Myrr, gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo goed gaat!
Ela, bij een tweede (en derde en vierde enz) hoef je je liefde niet te delen, je hart wordt gewoon een stuk groter![]()
En met het delen van tijd en aandacht komt het ook goed. Als de baby slaapt, kan je samen met de oudste(n) quality time hebben. Tuurlijk voelt het soms naar dat je jezelf niet kunt opsplitsen en egoïstisch want de oudste heeft niet om een broertje of zusje gevraagd. Maar jij en C zijn zulke mooie en liefdevolle ouders, dat komt echt goed! Zelfs als N wat tijd nodig heeft om te wennen, dan weet ik zeker dat jullie haar die tijd met alle liefde en in alle vertrouwen en geborgenheid zullen geven.
Ohh, wat mooi geschreven en rake woorden, dankjewelquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:31 schreef Piekie81 het volgende:
Myrr, gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo goed gaat!
Ela, bij een tweede (en derde en vierde enz) hoef je je liefde niet te delen, je hart wordt gewoon een stuk groter![]()
En met het delen van tijd en aandacht komt het ook goed. Als de baby slaapt, kan je samen met de oudste(n) quality time hebben. Tuurlijk voelt het soms naar dat je jezelf niet kunt opsplitsen en egoïstisch want de oudste heeft niet om een broertje of zusje gevraagd. Maar jij en C zijn zulke mooie en liefdevolle ouders, dat komt echt goed! Zelfs als N wat tijd nodig heeft om te wennen, dan weet ik zeker dat jullie haar die tijd met alle liefde en in alle vertrouwen en geborgenheid zullen geven.
Het scheelt een maandquote:Op dinsdag 29 december 2015 16:52 schreef Xanteh het volgende:
Zag wel een mooie echo langskomen gisteren van MarjolijntjeF is toch iets jonger dan mijn C? (Mei 2012)
Haha jij had gelijk met je nergens op gebaseerde gevoelquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:40 schreef Sicilia het volgende:
Knipper voor Angelatje![]()
En een meisje voor Arja, ik wist het![]()
Super leuk en mooie foto!
Ja duidelijke meisjesnub maar die kon nog veranderen die week.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Haha jij had gelijk met je nergens op gebaseerde gevoel![]()
Hoe is het met de harde buiken? En hoe voelt dat eigenlijk?
Chanty ook bijna echo, leuk! Maar de nub was geloof ik al meisje toch?
Wat leuk Arja, een ICSI meisje:-) net als hier;-)quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:31 schreef Arja het volgende:
Myrr goed gedaan! Gefeliciteerd met jullie zoontje en veel geluk samen.
Angelaatje een knipper, fijn!
Ik ben helemaal hyper en verliefd. We krijgen een meisje![]()
En ze had een gevuld maagje en de blaas was vol en het hoofdje was groot genoeg en ze heeft een neusbotje. Alles leek goed voor zo ver nu te zien. En ze was zo actief in mijn buik. Zo wonderlijk dat ik daar niks van merk. Ze is sowieso een wonder!
Een meisje! Eindelijk shoppen.
Het mag in de OP als een mod dit leest en anders komt het wel in het volgende topic.
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook hadden we de intake over de prenatalediagnostiek. Helaas is een NIPT test niet mogelijk omdat ze daarmee niet de translocatie met chromosoom 14 kunnen zien dus hebben we gekozen voor een vlokkentest. Deze vindt plaats op 14 januari. Best spannend allemaal. De uitslag van de sneltest krijgen we op 20 januari.
Ivf, geen icsi bij ons. Leuk dat je ook een meisje krijgt!quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:12 schreef VintageGirl het volgende:
[..]
Wat leuk Arja, een ICSI meisje:-) net als hier;-)
quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:25 schreef Fien10 het volgende:
Nu doet 'ie t wel! We moeten een vlokkentest omdat ik zelf drager ben van een cromosoomtranslocatie, 14:21 om precies te zijn.
Dat op zn rug is trouwens nog het dooierzakje. 9 weken en 5 dagen. 28 juli uitgerekend.
Is er trouwens met 9.5 een NUB te zien?
nee, nubs kunnen rond de 12-13 weken pas en alleen recht van de zijkant. Nekplooimetingsechos leveren meestal de beste nub plaatjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi 3d plaatje, wil je in de OP?disclaimer
quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:25 schreef Fien10 het volgende:\
Neuh, en die is sowieso alleen te zien (en een conclusie aan te verbinden) als de echofoto precies vanaf de zijkant is genomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Myrr! Wat woog Joa?And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Vragen naar de bekende weg natuurlijk!quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, nubs kunnen rond de 12-13 weken pas en alleen recht van de zijkant. Nekplooimetingsechos leveren meestal de beste nub plaatjes!
Mooi 3d plaatje, wil je in de OP?
Ah okayquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:25 schreef Arja het volgende:
[..]
Ivf, geen icsi bij ons. Leuk dat je ook een meisje krijgt!
Fien fijn dat de echo goed was. Ik vind 3d in deze fase altijd een beetje eng
Mijn motto is: hoe vaak ben ik nou zwanger in mijn leven? Het is zo tof en bijzonder om te zien dus ik heb dat er gewoon voor over. En dat is dan net wat eerder het geslacht weet dan met 20 weken is bonus maar daar had ik nog op kunnen wachten. Ik zeg lekker doen dus!quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:31 schreef Molo het volgende:
Wat een goed nieuws zeg!
Gefeliciteerd Myrr en toffe echo's en meisjes baby on the way
Nu wil ik het ook stiekem wel weten dus twijfel nu voor een pretecho voor geslachtsbepaling
Haha ja ik had goed gegoktquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:46 schreef Arja het volgende:
[..]
Haha jij had gelijk met je nergens op gebaseerde gevoel![]()
Hoe is het met de harde buiken? En hoe voelt dat eigenlijk?
Chanty ook bijna echo, leuk! Maar de nub was geloof ik al meisje toch?
Mijn man vond wachten tot de 20 weken echo prima, maar ik wilde zelf eerder het geslacht weten. Inmiddels is hij ook rete nieuwsgierigquote:Op dinsdag 29 december 2015 19:39 schreef Molo het volgende:
Het is meer dat ik mezel voorgenomen had me niet gek te laten maken en niet aan 'die onzin' mee te doen. Maar stiekem ben ik toch wel heel benieuwd nu
Eens kijken wat er hier in de buurt zit en wat het kost
(Baby draagzak is hier net binnen, wil ik ook snel met mijn neefje uitproberen![]()
Geduld, I haz none)
Voorgevoel?quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Mijn man vond wachten tot de 20 weken echo prima, maar ik wilde zelf eerder het geslacht weten. Inmiddels is hij ook rete nieuwsgierigNog 2 daagjes en dan weten we het
Dat had ik wel, ik dacht vanaf het begin dat het een jongen zou zijn. Maar na de meisjes nub op de nekplooimeting echo weet ik het niet meerquote:
Ik ben zo benieuwd! Wij nemen niemand mee naar de pretecho, wij doen alles met ons tweeënquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:30 schreef Dot. het volgende:
Ik vond de pretecho ook zoveel leuker dan de 20 weken, want dan is er juist ruimte om even lang naar het snoetje te kijken en de teentjes uitgebreid te tellen enzo. Bij de 20 weken echo gingen ze er bij mij toch sneller overheen en is het meer vinkjes zetten dan je een leuk half uur met je baby bezorgen.
En zo konden we ook de oma's meenemen, want die wilde ik er bij de 20 weken echo niet bij hebben.
Precies dat. Wij hadden mijn moeder en een beste vriendin mee.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:30 schreef Dot. het volgende:
Ik vond de pretecho ook zoveel leuker dan de 20 weken, want dan is er juist ruimte om even lang naar het snoetje te kijken en de teentjes uitgebreid te tellen enzo. Bij de 20 weken echo gingen ze er bij mij toch sneller overheen en is het meer vinkjes zetten dan je een leuk half uur met je baby bezorgen.
En zo konden we ook de oma's meenemen, want die wilde ik er bij de 20 weken echo niet bij hebben.
Principes zet je lekker overboord onder het mom van hormonenquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:39 schreef Molo het volgende:
Oh gaat niet om het geld hoor, maar om principe, ofzo
Vrij kansloos
Maar ga morgen even kijken waar het kan
oh, die principes verweken net zo hard als je bekken, hormonen galorequote:Op dinsdag 29 december 2015 21:39 schreef Molo het volgende:
Oh gaat niet om het geld hoor, maar om principe, ofzo
Vrij kansloos
Maar ga morgen even kijken waar het kan
Ja bekken zit inmiddels lekker los. Moet morgen even advies vragen aan bekkenbodemfysioquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, die principes verweken net zo hard als je bekken, hormonen galore![]()
Ik ben benieuwd
quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:31 schreef Arja het volgende:
Myrr goed gedaan! Gefeliciteerd met jullie zoontje en veel geluk samen.
Angelaatje een knipper, fijn!
Ik ben helemaal hyper en verliefd. We krijgen een meisje![]()
En ze had een gevuld maagje en de blaas was vol en het hoofdje was groot genoeg en ze heeft een neusbotje. Alles leek goed voor zo ver nu te zien. En ze was zo actief in mijn buik. Zo wonderlijk dat ik daar niks van merk. Ze is sowieso een wonder!
Een meisje! Eindelijk shoppen.
Het mag in de OP als een mod dit leest en anders komt het wel in het volgende topic.
[ link | afbeelding ]
Maar wat ik al zei: die 20 weken echo is medisch best wel spannend. En de pretecho is dan voor de leuk, om te gluren oa naar geslacht.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja bekken zit inmiddels lekker los. Moet morgen even advies vragen aan bekkenbodemfysio
En LOL, echt te erg wel, niet eens vier weekjes kunnen wachten
Jij dacht een meisje toch? Ik ook, Koos denkt een jongetje![]()
Er is ooit een aflevering van Zembla ofzo van geweest. Volgens mij zitten er, bij blik, hormoonverstorende stoffen in de verpakking. Maar geen glas ken ik niet... Rode kool is trouwens ook erg lekker uit de vriezerquote:Op woensdag 30 december 2015 07:07 schreef Fien10 het volgende:
Ik zou ook zeker wel geld uit geven aan een pretecho, hoe vaak ben je inderdaad zwanger in je leven? Dubbel en dwars van genieten.
Mijn schoonzusje is dus ook zwanger en zij had gisteren haar intake bij de verloskundige, en die kwam met het verhaal aan dat je geen groenten uit pot of blik mag..![]()
Nu snap ik dat vers gezonder is, en ik eet eigenlijk nooit uit groenten uit pot of blik alleen zo af en toe rodekool maar dat is misschien eens per maand.
Toen ging ik googlen waarom dat dan niet mag, maar ik kwam nergens tegen dat het niet mag, alleen dat er meer zout in zit. Dus dat zou dan de reden zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |