abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158615273
Oh, dat lijkt me wel dubbel Leonietje. Fijn dat alles goed gaat :)

Geniet van het uitzicht myrr!

En een knipper voor Marjolijntje! *O* Wat suf van die lauwe reacties trouwens. Gelukkig is het niet hun kind :+

Groofsken, ik heb er ook alleen over gelezen, maar het lijkt me erg afhankelijk van de groep. Als ik het met mn yoga clubje had moeten doen was het me echt niet gelukt. Ik heb ze ook op Facebook, maar allemaal ontvolgd, want ik werd echt gestoord van de Deel, like & Win Brocante Steigerhouten kinderkeukens met Vingino opblaasjassen-posts :P Maar eigenlijk doen we hier toch ook iets soortgelijks?

Ik heb zonder echt na te denken een bord kliekjes op dat er al stonds sinds kerst }:| Nu heb ik heel erge maagzuur :r
pi_158615856
maagzuur :( buh.

knippers! *O* heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.

Zomaar eens wat dingen waar ik momenteel over nadenk (en ik weet dat er nog een zee van tijd is, maargoed he, houdt me van de straat :7 ) voor de moeders met dreumessen..
- hoe goed/ver kan een kind van 20 maanden lopen? (moet ik een uitbreiding kopen voor de kinderwagen of niet)
- wanneer gaan kindjes zoal over op een peuterbed/meegroeibed?
  maandag 28 december 2015 @ 21:11:05 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158615919
Ik denk dat ik centering pregnancy bij mijn eerste zwangerschap nog wel had overwogen, maar nu heb ik mijn tijd echt wel beter te besteden!

En idd, hier doen we net zoiets, en dat heeft me echt al zoveel opgeleverd! :Y O+
  maandag 28 december 2015 @ 21:14:48 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158616116
Nog even een *O* voor de knippers!

Crump, verschilt heel erg. E liep vrij laat met 18 maanden dus daar zou ik definitely een plankje voor gekocht hebben. Wat betreft bed ook; ze gaat binnenkort pas over naar een meegroeibed, maar er zijn ook kinderen die dat rond hun 2e verjaardag doen. Al is dat uitzonderlijker geloof ik.

Maar een baby kan natuurlijk wel een tijdje in een wieg, dus dat scheelt weer wat.
pi_158616219
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:

knippers! *O* heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.

Zomaar eens wat dingen waar ik momenteel over nadenk (en ik weet dat er nog een zee van tijd is, maargoed he, houdt me van de straat :7 ) voor de moeders met dreumessen..
- hoe goed/ver kan een kind van 20 maanden lopen? (moet ik een uitbreiding kopen voor de kinderwagen of niet)
- wanneer gaan kindjes zoal over op een peuterbed/meegroeibed?
Wij schuiven het ledikantje door, dus het peuterbed staat nu al klaar. Nog even kijken hoe we de overstap precies gaan doen. En Stip loopt nog niet heel ver, dus ik denk dat we zo'n plankje kopen of de baby veel gaan dragen zodat hij in de wagen kan. Al is zn favo plek de nek van papa ;)
pi_158616344
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:

Nee helaas niet -O- ben bang dat de echo's dus ook echt blijven bij de twee standaard. Maar ja, dit was de enige optie in mijn woonplaats en ik zie het niet zitten om elke keer een eind te rijden.
  maandag 28 december 2015 @ 21:19:55 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158616367
Crump: A. Geen idee dat is volgens mij ook wel kind aanhankelijk maar jij draagt toch ook? Ik ben van plan zoveel mogelijk te dragen, kijken of dat met beide lukt en anders of de beeb of de dan peuter dragen en de ander in de wagen.

B. Lucas is sinds een paar weken over en dat gaat echt uitstekend. Volgens mij is ergens tussen de 1,5 en 2 jaar wel gebruikelijk en heb het idee dat er vaak wordt doorgeschoven want nieuwe beeb. Althans dat is wat ik bij vriendinnen zie :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158616796
hehehe. Ik loop toch het meest zonder papa, en dragen is gezellig, maar geen structurele oplossing voor de dagelijkse dingen voor mijn verrotte rug. W loopt overigens nu al graag aan de hand, dus ik verwacht wel dat hij tegen die tijd ruim los loopt. Een plankje is idd ook een idee.
Wat betreft een grotejongens bed heb ik toch allemaal visoenen in mijn hoofd dat hij dan gewoon eruit gaat om te spelen en dat hij de gang op zwerft en weet ik het. slapen moet hij! :')
  maandag 28 december 2015 @ 21:36:47 #159
52229 Chanty
pi_158617141
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:28 schreef Crumpette het volgende:
hehehe. Ik loop toch het meest zonder papa, en dragen is gezellig, maar geen structurele oplossing voor de dagelijkse dingen voor mijn verrotte rug. W loopt overigens nu al graag aan de hand, dus ik verwacht wel dat hij tegen die tijd ruim los loopt. Een plankje is idd ook een idee.
Wat betreft een grotejongens bed heb ik toch allemaal visoenen in mijn hoofd dat hij dan gewoon eruit gaat om te spelen en dat hij de gang op zwerft en weet ik het. slapen moet hij! :')
Duct tape :P

Lucas blijft liggen maar nu moet ik zeggen dat hij nooit lang alleen is. Hij gaat namelijk niet alleen slapen dus er zit altijd iemand bij hem tot hij slaapt en als hij wakker wordt, doet hij dat altijd huilend dus voordat hij goed en wel wakker is een gaat rondspoken zijn we al lang bij hem. Van een vriendin weet ik dat ze haar dochter van toen bijna twee een paar keer moest vermanen maar toen ging het goed en die sliep nog wel met 1,5 jaar oudere zus op de kamer (hoi speelmaatje).

Kijk gewoon hoe w. zich ontwikkelt de komende tijd :)
  maandag 28 december 2015 @ 21:38:17 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158617222
E is erg in de ban van haar buggy, en een enorme treuzelkont als ze mee loopt, dus ik denk dat de baby errrrrg vaak in de doek gaat en Eefje aan de hand danwel in de buggy oO<

Ik zie mezelf anders echt zo ingewikkeld manoeuvreren met een kinderwagen en wegrennende peuter :')

Al heb ik wel nog steeds de mooiste oldtimer kinderwagen op zolder staan, en wil ik die dit keer wel echt gaan gebruiken ook O+ Maar dat doen we dan wel als de peuter op het kdv is, of als papa / oma meeloopt oO<
pi_158617296
Ja mijn wagen is dus uitbreidbaar. dus én een wiegje (onderin) en gewoon de wandelwagenstoel. Naja goed, het blijft toch een beetje een kwestie van tijd zo te horen :D sorry voor de topickaap
pi_158617661
Ik zie KNIPPERS jeeeeeeee! *O*

Seth wat spannend, het kan ieder moment gebeuren!

En begrijp ik nou goed dat Myrr bezig is? Babyyyyy!

Hier hadden wij bij kind 1 geen kinderwagen en gaan we nu ook niet kopen. Dat wordt denk ik vaak combi draagdoek + loopfiets/fietsje. We hebben wel nog een buggy staan, die verwacht ik misschien te gebruiken als we twee lopers hebben ergens eind 2017, geen idee! Nu eigenlijk nauwelijks gebruikt maar we bewaren hem nog wel even.
pi_158617990
Ik gebruik de wagen nu als rollator :') Ben blij dat hij de kinderwagen wel prima vindt nu dus, want de buggy vindt ie niks. Wel gekocht voor de baby dus tzt gaat de bak er op :)

En Stip heeft een hekje in z'n deuropening dus als ie gaat spoken is dat iig op z'n eigen kamer.
pi_158618005
Nazil, fijn dat je snel uitsluitsel krijgt.

Groofs, de praktijk waar ik in mijn nieuwe woonplaats naar toe ga doet dat ook. Ik weet nog niet hoe ik er tegenover sta. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik vind het nog wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Maar ik kan me misschien ook wel gaan ergeren aan de opvattingen van andere zwangeren... Ik zie het allemaal wel.

De 20 weken echo was grotendeels goed (geen hartafwijkingen! ), maar we moeten nog wel terugkomen want meneer lag zo dat gehemelte niet goed zichtbaar was en een schisis nog niet uitgesloten kon worden, en de maag was niet vol genoeg, dus dat wilden ze ook nog een keer zien. Gelukkig heeft de vk wel al eens een volle maag gezien, dus ik maak me er niet zo heel erg zorgen over.
pi_158618245
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:57 schreef Dot. het volgende:
Ik gebruik de wagen nu als rollator :') Ben blij dat hij de kinderwagen wel prima vindt nu dus, want de buggy vindt ie niks. Wel gekocht voor de baby dus tzt gaat de bak er op :)

En Stip heeft een hekje in z'n deuropening dus als ie gaat spoken is dat iig op z'n eigen kamer.
Rollator O+ an sich heeft W gewoon een deur in zijn deuropening, dat scheelt ook wel :P.
pi_158618398
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:03 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Rollator O+ an sich heeft W gewoon een deur in zijn deuropening, dat scheelt ook wel :P.
Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien he ;)
pi_158618449
Wat LB zegt hebben wij hier ook. Mats kan prima stukken lopen maar de wil is er niet altijd of hij trekt zijn eigen plan en gaat de andere kant op. Zn plankje lijkt me dus ook niks want denk dat hij daar steeds vanaf gaat. Ik zit te denken aan een duowagen via marktplaats.
Hij ligt nog in zijn ledikant en daar blijft ie voorlopig nog mooi in :D (overmorgen wordt hij 2). we hebben zn meegroei ledikant van de ikea zodat als we over willen gaan op een peuterbed hij toch nog in zijn vertrouwde bedje ligt. Voor nummer 2 kopen we hetzelfde bedje, voor als hij uit de cosleeper is gegroeid.

Ik kan nu al niet wachten om de babykamer in te richten O+

Arja spannend morgen weet je wat jullie krijgen! Heb je zelf een gevoel over wat het wordt?

Maagzuur }:| hopelijk is t snel over dot.
pi_158618480
Ik bedenk mijn nu net dat ze waarschijnlijk ook nog geen echo doen omdat ik 5,5 week pas ben als het geen 9 weken is. Dus kans dat er nog geen hartje klopt. Word je ook alleen maar ongerust van.
pi_158618710
Luna fijn dat het hartje goed is!
Wanneer moet je terug voor de rest?

Crump _O-
Wat dot zegt, ze kunnen al heel snel een deur open krijgen.
Maar dan zou je de klink omhoog kunnen zetten.
Hier staat de deur vaak open op verzoek van zoon
  maandag 28 december 2015 @ 22:19:42 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158618922
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:07 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien he ;)
Haha QFT!
pi_158618948
Luna dat klinkt alsof je er gerust op bent, fijn!
pi_158619507
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Myrr, spannend hoor! Bijna je kleintje!

Ik heb zo'n enorm fijne vk gevonden, ben echt helemaal blij. Wel ff een stukje rijden, maar zooooveel fijner dan wat hier zit. En zelfs vriend merkt het verschil, dat wil wat zeggen! O+

We zagen een grijze vlek, en een knipper! En 2 dagen verschil met mijn UD volgens laatste menstruatie, wat volgens mij klopt want mijn eisprong was volgens mij ook 2 dagen later.

Inwendig had een mooier plaatje opgeleverd, dit kostte al een hoop moeite want gekantelde baarmoeder. Maar als inwendig niet hoeft, dan liever niet zegmaar, het knipperde dus ik ben blij!
Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!

Groofs, eerlijk? Ik schat in dat CP niet echt iets voor jou is. Het idee is vooral gestoeld op leren van elkaar en elkaar aanzetten tot ideeën. Dus als de ene cliënt bezig is met thuisbevalling en de ander met pijnstilling dat je dan juist meer interactie in de groep krijgt waardoor je nieuwe inzichten op doet. Op die manier krijg je niet alleen maar de info in 1 richting verkeer aangeboden van je vk maar is het dus interactiever.
Maar, per 'sessie' duurt het wel 2 uur ongeveer en hoewel je vk als het goed is rekening houdt met het samenstellen van de groepen blijft het dus wel afwachten bij wie je terecht komt.

Er worden geweldige resultaten mee geboekt en veel vrouwen vinden het maar wat gezellig, maar het is niet voor iedereen weggelegd. voor mij persoonlijk zou het ook niets zijn
:)
pi_158619543
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?

Ikke: ik heb geen voorgevoel. De ene keer neig ik de ene kant op, de andere keer de andere. Iedereen in mijn omgeving denkt een jongen, behalve mijn man. Hij heeft een sterk meisjesgevoel.

Ik zie in de OP nog lang niet overal het geslacht staan. Zijn er veel mensen hier die het bewust niet willen weten?

En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?

Mignonne; dat klinkt ook als niks voor mij. Ik ben niet zo'n groepjesmens.
  maandag 28 december 2015 @ 22:41:37 #174
52229 Chanty
pi_158619766
Luna nog even spannend maar fijn dat het hartje goed was!
pi_158619808
nouja het werkt in de praktijk echt heel erg goed hoor. Een beetje vergelijkbaar met zo'n online forum als hier ofzo. Er is op die manier vaak meer ruimten om alternatieven te bespreken. Denk bijvoorbeeld aan eh verzorging ofzo, wat ga je allemaal kopen/halen voor je baby? kinderwagen? draagdoek? waar let je op enz. En hoe zit het met voeding enz.
Maar goed, je moet er idd wel geschikt voor zijn om in een groepje te gaan zitten en zulks. Dus het concept werkt zonder meer en de vrouwen die het doen zijn vaak erg enthousiast maar t is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')