abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158578959
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

True, maar ik maak me er geen zorgen over als in dat t iets zegt over voorwerk ofzo, maar meer dat ik denk: doe ik mn kind dan iets aan als ik zo plotseling beweeg :?

Als de reden is dat mn baarmoeder nu gevoeliger is, want tweede kind, dan is dat prima.
Neuh, kindje ervaart een harde buik als een knuffel oid, meen ik ooit ergens te hebben gelezen. An sich kan het weinig kwaad. Wel is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen (ja, nķg rustiger ja :') ) want luisteren naar je lijf o|O en meer van zulks. :D
  zondag 27 december 2015 @ 20:25:28 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158579020
Neem van mij aan dat ik écht niet veel doe :')

[/ lui varken]
pi_158580025
Alles is relatief lallala laaaa :P
pi_158580790
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:57 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik begrijp de onzekerheid wel, dat heb ik ook. Over 8 dagen echo, ik kan echt niet wachten. Vooral omdat ik het tot nu toe wel erg meevallen vind allemaal :P. Stiekem heb ik ook iets van 6 testen gedaan met steeds een paar dagen ertussen :@.

Met kerst aan mijn zus verteld. Ik twijfelde een beetje, maar het is toch wel fijn om het met iemand te delen. Daarnaast rookt ze, en is het beter als ze het weet zodat ze het niet bij mij in de buurt deed :P. Ze moest half huilen zo leuk vond ze het :D

Ik drink trouwens helemaal geen koffie, maar dat deed ik al nooit. Wel thee, maar die drink ik nu wel extra slap :@ :P.

Welkom Crumpette!

En Myrr, ik vind het toch spannend hoor! :9

Ik vergeet altijd de nicknames van mensen op wie ik wil reageren enzo, hoe onthouden jullie dat allemaal :')
Ja dat feit dat ik nergens last van heb (ik klop nu heel hard af) maakt het gek. Ik kan het nu dankzij jullie posts beter loslaten. Het maakt inderdaad geen zak uit hoeveel testen je doet, het kan al lang mis zijn gegaan :') dus morgen maar eens de verloskundige bellen zķnder nog meer testen te kopen. En er nu van genieten.

Leuk hč, die huilende familieleden O+
pi_158582404
Crumpette, welkom hier, gefeliciteerd!!

Ik mag morgen ein-de-lijk naar de vk, intake en vroege echo, ik hoop zo dat t gewoon goed zit. Spannend hoor!
Schoonfamilie hebben we het tweede kerstdag verteld, schoonmoeder was wel blij, de rest reageerde erg laf. Had niet anders verwacht, maar wel zuur.. Eerste vraag was of we dan nu gingen verhuizen. Tsja, als dat kon dan hadden we al lang weggeweest hier. En het is niet alsof de baby gelijk een eigen kamer nodig heeft. Ben toch veel te lui om mijn bed uit te gaan met nachtvoedingen. En als het moet kan er op de kamer van F. een extra slaapplek gemaakt worden, dusja.. Echt heel nuttig zulk commentaar.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158583150
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 21:27 schreef Marjolijntje het volgende:

Ik mag morgen ein-de-lijk naar de vk, intake en vroege echo, ik hoop zo dat t gewoon goed zit. Spannend hoor!
Schoonfamilie hebben we het tweede kerstdag verteld, schoonmoeder was wel blij, de rest reageerde erg laf. Had niet anders verwacht, maar wel zuur.. Eerste vraag was of we dan nu gingen verhuizen. Tsja, als dat kon dan hadden we al lang weggeweest hier. En het is niet alsof de baby gelijk een eigen kamer nodig heeft. Ben toch veel te lui om mijn bed uit te gaan met nachtvoedingen. En als het moet kan er op de kamer van F. een extra slaapplek gemaakt worden, dusja.. Echt heel nuttig zulk commentaar.
Wat een stom commentaar :o wat fijn dat je morgen eindelijk mag! Wat spannend.
pi_158583261
nou, uiterst raar commentaar. :? hoezo dat? Succes bij de vk morgen!
pi_158583348
quote:

Stom commentaar -O-
Ik snap sowieso niet waarom kinderen meteen een eigen kamer zouden moeten hebben, ik heb ook een tijdje bij mijn zus op de kamer geslapen :P Lekker boeiend, ik ben ook gewoon normaal geworden hoor :+
  zondag 27 december 2015 @ 21:58:29 #109
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158584301
quote:

Ach net zo'n prachtig commentaar als ik van mijn schoonma kreeg (kan dat wel met je nieuwe baan?!) lekker irrelevante bijzaken. Jammer hoor!

Nazil ik had zodat bij deze als bij de vorige zwangerschap nauwelijks kwalen dus ook dat zegt niks ;) lekker genieten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158585911
Mijn moeder zei ook al dat ze bij ons nauwelijks misselijk was geweest. Wel fijn om er met mijn moeder over te praten, fijn dat ze het weet.
  zondag 27 december 2015 @ 22:41:08 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158586299
Nazil jou vergat ik nog te feliciteren! *O*
Ik wens je even een dosis misselijkheid to, just to be sure ok? ;)

Nee hartstikke fijn juist als je er geen last van hebt hoor, maar snap wel dat t lastig geloven is zonder symptomen. Bij mijn eerste kreeg ik pas bij 8 weken kwaaltjes. Dit keer kwam het allemaal veel sneller, bij 5 weken al :')
  zondag 27 december 2015 @ 23:04:36 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158587421
Ah leuk, nog meer nieuwe zwangeren *O*
Gefeliciteerd!

Ik zit alweer op 15 weken, maar blijf maar moe en blijf maar kotsen. Beetje jammer wel :D
Beter wordt het een lief kind om het goed te maken met me :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158590569
Molo 15 weken-boks

Wat rot dat je nog steeds misselijk en moe bent. Ik heb nergens last van, dus dan krijg ik vast geen lief kind ;(

Gefeliciteerd nog voor alle nieuwe zwangeren en welkom!
pi_158593051
*O* 39 weken
pi_158593105
Gefeliciteerd Crumpette en Nazil!

Marjo succes bij de vk! Ik mag straks ook weer, het blijft zo spannend die eerste weken
pi_158593393
Mooie mijlpaal Xanteh!

Ik heb het gevoel dat het wel gewoon goed zit, hopelijk is dat ook zo en is het er ook maar gewoon 1 :+
F. is nu naar het kvd, vriend en ik maken er een dagje weg van, zo eerst vk en dan ergens even lekker lunchen samen, ook erg fijn om te kunnen doen zonder peuter *)

En ach, we wonen klein (70m2), maar ruimte zat. Wat heeft een baby nou nodig.. Een bedje en een plekje voor kleding/spullen. En F. sliep tot ze bijna 2 was bij ons, dus voorlopig hoeven we ons nergens druk om te maken.
Ik maak me drukker om een grotere auto, die hebben we sneller nodig denk ik :D
pi_158593552
Marjolijntje succes met de echo. Wat een zure reactie van je schoonfamilie. Net wat je zegt een baby heeft nog niet veel ruimte nodig.

Xanteh nog een weekje tot de uitgerekende datum!! Wanneer ben je de eerste keer bevallen?

Fieder ook succes bij de verloskundige.

LB balen van die harde buiken, vind het wel een mooie gedachte dat het aanvoelt als een knuffel, zoals crumpette zegt. Dan geef ik mijn buikbewonerster wel veel knuffels de laatste tijd ;).
pi_158593891
Gefeliciteerd weekwissels!

Geloof dat het nu wel vruchtwater is hoor, ruikt sinds vannacht al ontzettend naar sperma. Had het opgevangen water maar weer weg gegooid en een ander potje gepakt want dacht nohh dat potje is niet goed (olijvenpotje), verwachtte een zoete geur, niet sperma. _O- Maargoed, de nieuwe opbrengst in een nieuw potje geeft hetzelfde resultaat.
pi_158593977
quote:
1s.gif [b]Op maandag 28 december 2015 08:28 schreef Sethiwe
LB balen van die harde buiken, vind het wel een mooie gedachte dat het aanvoelt als een knuffel, zoals crumpette zegt. Dan geef ik mijn buikbewonerster wel veel knuffels de laatste tijd ;).
Mag inmiddels ook wel toch ;)
Bijna uitgeknuffeld jij :D
pi_158594180
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 20:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Neuh, kindje ervaart een harde buik als een knuffel oid, meen ik ooit ergens te hebben gelezen. An sich kan het weinig kwaad. Wel is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen (ja, nķg rustiger ja :') ) want luisteren naar je lijf o|O en meer van zulks. :D
O+ Stuk aangenamer beeld dan baby die het ervaart als de muren die op 'm afkomen (zoals in mijn droom vannacht :'))

Marjolijntje, stomme reactie zeg! Jammer dat er zo matig gereageerd werd, ook al verwachtte je het al.. Succes bij de vk vandaag :)

Xanteh 39 weken! Spannend! *O*

Myrr, dat is niet echt een zoete geur nee :') Voel je ook al iets?

Hier is mini de hele nacht aan het sporten geweest, schrok elke keer wakker van een *POK* onder m'n ribben :o En ze worden alleen maar sterker toch? :D Morgen weer een groeiecho, ben benieuwd hoe ze er nu bij ligt en welke lichaamsdelen ik nu steeds als verschuivende bulten kan zien O+ Tot nu toe heeft ze de hele zwangerschap in dezelfde positie gelegen (althans, bij alle echo's), in stuit met de beentjes voor haar neus en de rug naar de echoscopiste toe, maar vanuit die positie snap ik niet helemaal wat er beneden dan beweegt :+
pi_158594304
Nee weinig, alleen harde buiken en gisteravond wat voorweeën maar nu niet echt veel.

Vlos komt er zo aan.

Hoop dat ze gedraaid is dan :o

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 09:49:34 ]
pi_158594516
Jammer marjolijntje dat familie zo lauw kan reageren. Ookal verwachte je het, blijft het zuur.
Hier idem bij schoonfamilie. Denk niet dat ze begrijpen dat je uberhaupt een 3e kind kan willen als je al een jongen en een meisje hebt. :?
Anyhoe, mijn moeder reageert altijd positief, dus die is in de pocket.
Mijn vader was sprakeloos, maar dat kwam omdat schoonzusje ook vertelde zwanger te zijn. Mijn vader had in 10 minuten tijd 2 extra kleinkinderen, vond ie ff lastig te verwerken haha.

Ik mag straks ook naar verloskundige. Alleen intake, nog een weekje wachten tot echo.

Myrr, hopelijk gedraaid, is wel handig voor moment supreme ;)

en *O* voor alle wissels

Oh, en welkom Crumpette, had dat volgens mij nog helemaal niet gedaan :@ *O*
pi_158594779
Hehe bedoelde de dame van Ono. Mijne ligt al vanaf begin in hoofdligging.

Zwarte teststaafjes hier. In mij bleef hij negatief en toen ik vroeg of ze hem in het potje kon stoppen werd hij meteen gitzwart.

Dus hoppppppp gaan we weer binnen een paar dagen eindelijk mn kerellllll *O*

Sethiwe game on O~)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 10:19:18 ]
  maandag 28 december 2015 @ 10:19:15 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158594811
Teststaafjes? Checken ze daarmee of het vruchtwater is?

Sterkte! Hopen dat het gewoon lekker en ongecompliceerd loopt!
pi_158595242
Myrr, zwart betekent vruchtwater?
In ieder geval zet hem op, je gaat bijna je kleine man ontmoeten!!

Ik wil nog even wachten hoor :o
  maandag 28 december 2015 @ 11:18:30 #126
52229 Chanty
pi_158596019
Spannend Myrr!
pi_158596265
Jeetje myrr jij maakt het wel erg spannend de hele tijd :D succes!!
Je kan al snel lekker knuffelen met je mannetje O+

Marjolijntje wat jammer dat ze zo reageerde. Lekker belangrijk hoe groot of klein je huis is. Sommige reacties zijn echt niet te begrijpen.
Succes en veel plezier bij de vk!

Crump gefeliciteerd *O*

*O* voor alle wissels
pi_158596288
Die teststaafjes ken ik niet maar het klinkt spannend Myrr!

Wat is het lekker druk hier O+

Marjolijntje, wat een stomme reacties! Ik woon kleiner dan jij en F heeft al niet echt een eigen kamer, ja het is denk ik erg knus maar [clichémodus] wat hebben ze nou helemaal nodig in het begin, liefde en eten toch! [/clichémodus]
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel romantisch, zo knus met z'n viertjes.
Hoewel ik best uitkijk naar ooit een ander huis hoor ;) ik snap wel dat anderen hier niet voor zouden kiezen, maar als jij het prima vindt dan is het toch prima :)
Is je familie bezorgd of zijn ze een beetje negatief ingesteld?
Ik ben in elk geval heel benieuwd naar je echo!

LB luiwammesen jij!!
pi_158596564
Spannend myr!!

Wat jammer die reactie marjoleintje! En wat suiker al schrijft...! Plus de cliché modus: Vroeger zaten ze met veel grotere gezinnen op zo'n oppervlakte! Wij wonen ook maar op 80m2 straks met 4en. Questie van slim inrichten. O heeft de mega kamer maar 3/4de van haar kastruimte is van ons bijvoorbeeld. Elk hoekje wordt hier op z'n ikeas benut.

Ik doe ook een luiwammes poging maar na 3 dagen uithuizig ivm kerst kijkt de berg was mij aan en kan ik de hoopjes stof echt niet negeren... Maar mijn rug en bekken vinden de dag nu al lang
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158597098
Nazil, gefeliciteerd!

Myrr, spannend hoor! Het duurt nu vast niet lang meer.

Ik heb straks de 20 - weken echo en vind het weer super spannend. Kon de verhoogde kans op hartafwijkingen en schisis afgelopen weken best van me af zetten, maar nu het zover is begin ik toch weer te stressen..

En ik denk dat de hormonen beginnen toe te slaan hier. Bedacht me vannacht ineens dat de constructie die ik voor ons washok had bedacht niet mogelijk is, en toen heb ik me nog heel lang daar zorgen over liggen maken. Terwijl ik normaal het washok een van de minst interessante dingen van het nieuwe huis vind... Nu vond ik het ineens zo'n ramp dat ik eigenlijk mijn vriend had willen wakkermaken. Maar die moest om 5 uur opstaan dus dat heb ik maar niet gedaan.

Van schrik wel maar alvast een kraampakket besteld en alvast contact opgenomen met een verloskundige en kraamzorg in mijn aanstaande woonplaats, dus nu gaat het weer iets beter met de hormonen.
  maandag 28 december 2015 @ 12:28:28 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_158597516
OUD / OUD Secret Valentine 2016 - l'amour tojours!

Spam! Ik ga vanavond trekken! :9 Mocht je nog mee willen doen!
disclaimer
pi_158598076
Spannend en succes Myrr!
Lunamatic ook, komt allemaal goed :*

Ik heb een afspraak staan bij de vk, 11 januari :)
pi_158598460
Bedankt allemaal!

Heb echt prachtig uitzicht hier met Nieuwjaar :P Zit vier hoog dus kan lekker over de stad uitkijken naar het vuurwerk. Nog vijf dagen hooguit, vind het zo spannend. Hopelijk doet 'ie het goed. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2015 13:10:24 ]
pi_158600835
Nou Myrr, succes daar, haha. Misschien ben je al wel voor het nieuwe jaar weer thuis joh.

Hier alles goed, geen bijzonderheden. Ik voel me overdag goed en lig niet meer om 20.00uur s avonds in bed, dus binnenkort maar eens wat afbouwen met die emesafene.
  maandag 28 december 2015 @ 14:50:07 #135
50430 Yuki
Student Midwife
pi_158601270
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 16:00 schreef Crumpette het volgende:
:W hoi!
Nohhh O+
Ik begon me al af te vragen of je met een reden meer was gaan posten hier, de laatste tijd :s)

Gefeliciteerd!! :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_158601943
Bij onze praktijk gaan ze nu voor het eerst een centering zwangerschapsgroep beginnen. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?

Mijn eerste indruk is dat het niks voor mij is, (ook nooit zwangerschapscursussen gedaan en prima, zonder echte angsten bevallen twee keer), maar wie weet, als ik allemaal toffe ervaringen lees enzo. :P
pi_158603053
Myrr, spannend hoor! Bijna je kleintje!

Ik heb zo'n enorm fijne vk gevonden, ben echt helemaal blij. Wel ff een stukje rijden, maar zooooveel fijner dan wat hier zit. En zelfs vriend merkt het verschil, dat wil wat zeggen! O+

We zagen een grijze vlek, en een knipper! En 2 dagen verschil met mijn UD volgens laatste menstruatie, wat volgens mij klopt want mijn eisprong was volgens mij ook 2 dagen later.

Inwendig had een mooier plaatje opgeleverd, dit kostte al een hoop moeite want gekantelde baarmoeder. Maar als inwendig niet hoeft, dan liever niet zegmaar, het knipperde dus ik ben blij!
  maandag 28 december 2015 @ 16:05:05 #138
52229 Chanty
pi_158603678
Hahaha goed dat het erbij staat waar wat zit :D Maar super tof een knipper *O* O+ Lekker verder broeden!

Groof een watte??? Ik heb geen idee wat het moet zijn, dus heb er ook geen ervaring mee :P
pi_158604145
Fijn marjo!

Groof ook fijn dat je je beter voelt. Geen ervaring me cursussen. Ik ben eigenlijk ook van plan geen cursus te doen en mijn intuitie te volgen, tenzij ik toffe dingen hoor hier dus als iemand een tip heeft?

Ik ben goed gekeurd bij de vk. Geen bijzonderheden. Morgen geslachtsbepaling
pi_158604793
Marjo wat fijn! *O*

Hier ook weer een knipper O+ nu met 10 weken termijnecho

Groofsken mijn vk had het ook over dat centering gedoe en ze zei dat er van de 100 deelnemers maar 3 afvallers waren en dat de rest het geweldig vond.
pi_158605286
Wat fijn weer knippers!

De vk belde vanmiddag. Of ik ook direct langs kon komen ipv volgens de afspraak, omdat de termijn dus niet duidelijk is. Dus ik daarheen, alleen, want vriend is aan het werk. Nou kon ze wel een klein beetje weerstand voelen in mijn buik maar wat het precies was kon ze niet nagaan. Er was ook nog geen hartje te horen. Daarna doorgegaan naar het zh vanwege gewoon bloedprikken voor zwangeren en hcg, dus hopelijk voor nieuwjaar nog duidelijkheid of ik 6 of 10 weken (en überhaupt :P) zwanger ben. Ik vond dit echt super fijn, echt super dat ik nog zo snel terecht kon. Dus nu weet ik over een paar dagen al hoe ver ik ben en of het intact is ipv over twee weken :)
  maandag 28 december 2015 @ 17:03:04 #142
52229 Chanty
pi_158605416
Heel fijn idd, wel ontzettend spannend ook. Ik duim voor je!
pi_158607855
Wat een onzekerheid nazil, maar fijn dat daar al wel eerder een einde aan komt
pi_158608200
Fieder en Marjolijntje! *O* KNIPPERS!!

En spannend Nazil! Ik duim voor je :)

Luna hoe is het gegaan??
pi_158608435
Marjo fijn dat je een Knipper hebt gezien.

Myrr succes in het ziekenhuis, wat is het plan nu je vliezen gebroken zijn?
Of is het gewoon afwachten?

Nazil hebben ze dan geen echo gemaakt? Hopelijk heb je snel positieve duidelijkheid.

Fieder fijn dat je weer een Knipper hebt gezien.

Groofsken ik heb er wel eens wat over gelezen, maar geen ervaring mee.

Lig weer op de bank met harde buiken en rugpijn. Die paar boodschappen die ik heb gedaan vanmiddag was teveel van het goede. Of gewoon voorwerk om als de bevalling begint al een paar cm begin te hebben.
pi_158608570
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 18:24 schreef Sethiwe het volgende:

Nazil hebben ze dan geen echo gemaakt? Hopelijk heb je snel positieve duidelijkheid.

Lig weer op de bank met harde buiken en rugpijn. Die paar boodschappen die ik heb gedaan vanmiddag was teveel van het goede. Of gewoon voorwerk om als de bevalling begint al een paar cm begin te hebben.
Nee dat doen ze in het echocentrum in het ziekenhuis. Er is mij verteld dat uit bloed gezien kan worden hoe ver ik ben en of het intact is. Dan ben ik voorlopig wel weer gerustgesteld.

Wat naar van die harde buiken. Rustig aan doen dus!
pi_158608705
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 18:24 schreef Sethiwe het volgende:

Antibiotica en afwachten tot 2 januari. Als hij zichzelf niet aandient, wordt hij dan gehaald.
pi_158609885
Knippers *O*

Nazil hopelijk heb je snel duidelijkheid. Fijn dat je zo snel kon komen.

Sethiwe vanavond lekker rustig aan doen. Zou wel lekker zijn als je zo al een paar cm te pakken hebt.
pi_158613359
Weer helemaal bijgelezen maar lijk wel echt dement. Weet niet meer goed wat bij wie hoort. Knippers en een flubje echo, gebroken vliezen, spannend!

Vandaag 25wk, goedgekeurd door verloskundige. Gup schopte hard tegen de doppler, hihi.
Was vandaag wel de dag geweest dat ik uitgerekend zou zijn van zwangerschap die in mei eindigde in een miskraam. Echt zoooo blij dat ik nu toch een kindje in m'n buik heb, dat ik steeds voel. ♡ Anders was deze dag zoveel moeilijker geweest.
Vandaag de boom gemaakt van muursticker voor de babykamer. ♡ Weet niet eens meer wie op dit forum ooit begon over zelf muurstickers maken, maar mijn dank is groot!
  maandag 28 december 2015 @ 20:23:43 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158613428
Ja dat is ook wel heel erg dubbel. Toch een datum die altijd bij je blijft. Fijn dat je het zo ervaren hebt en dat alles goed is *O*

Hier nog flink misselijk en moe, mag wel over zijn, maar goed, goed doel enzo :+
pi_158615273
Oh, dat lijkt me wel dubbel Leonietje. Fijn dat alles goed gaat :)

Geniet van het uitzicht myrr!

En een knipper voor Marjolijntje! *O* Wat suf van die lauwe reacties trouwens. Gelukkig is het niet hun kind :+

Groofsken, ik heb er ook alleen over gelezen, maar het lijkt me erg afhankelijk van de groep. Als ik het met mn yoga clubje had moeten doen was het me echt niet gelukt. Ik heb ze ook op Facebook, maar allemaal ontvolgd, want ik werd echt gestoord van de Deel, like & Win Brocante Steigerhouten kinderkeukens met Vingino opblaasjassen-posts :P Maar eigenlijk doen we hier toch ook iets soortgelijks?

Ik heb zonder echt na te denken een bord kliekjes op dat er al stonds sinds kerst }:| Nu heb ik heel erge maagzuur :r
pi_158615856
maagzuur :( buh.

knippers! *O* heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.

Zomaar eens wat dingen waar ik momenteel over nadenk (en ik weet dat er nog een zee van tijd is, maargoed he, houdt me van de straat :7 ) voor de moeders met dreumessen..
- hoe goed/ver kan een kind van 20 maanden lopen? (moet ik een uitbreiding kopen voor de kinderwagen of niet)
- wanneer gaan kindjes zoal over op een peuterbed/meegroeibed?
  maandag 28 december 2015 @ 21:11:05 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158615919
Ik denk dat ik centering pregnancy bij mijn eerste zwangerschap nog wel had overwogen, maar nu heb ik mijn tijd echt wel beter te besteden!

En idd, hier doen we net zoiets, en dat heeft me echt al zoveel opgeleverd! :Y O+
  maandag 28 december 2015 @ 21:14:48 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158616116
Nog even een *O* voor de knippers!

Crump, verschilt heel erg. E liep vrij laat met 18 maanden dus daar zou ik definitely een plankje voor gekocht hebben. Wat betreft bed ook; ze gaat binnenkort pas over naar een meegroeibed, maar er zijn ook kinderen die dat rond hun 2e verjaardag doen. Al is dat uitzonderlijker geloof ik.

Maar een baby kan natuurlijk wel een tijdje in een wieg, dus dat scheelt weer wat.
pi_158616219
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:

knippers! *O* heel fijn! en mooi dat je toch snel uitsluitsel hebt nazil. Ze hebben geen echo apparaat bij de vk dus? Ik bedacht me dat ze bij ons gewoon even zouden gaan spieken in dit geval.

Zomaar eens wat dingen waar ik momenteel over nadenk (en ik weet dat er nog een zee van tijd is, maargoed he, houdt me van de straat :7 ) voor de moeders met dreumessen..
- hoe goed/ver kan een kind van 20 maanden lopen? (moet ik een uitbreiding kopen voor de kinderwagen of niet)
- wanneer gaan kindjes zoal over op een peuterbed/meegroeibed?
Wij schuiven het ledikantje door, dus het peuterbed staat nu al klaar. Nog even kijken hoe we de overstap precies gaan doen. En Stip loopt nog niet heel ver, dus ik denk dat we zo'n plankje kopen of de baby veel gaan dragen zodat hij in de wagen kan. Al is zn favo plek de nek van papa ;)
pi_158616344
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:10 schreef Crumpette het volgende:

Nee helaas niet -O- ben bang dat de echo's dus ook echt blijven bij de twee standaard. Maar ja, dit was de enige optie in mijn woonplaats en ik zie het niet zitten om elke keer een eind te rijden.
  maandag 28 december 2015 @ 21:19:55 #157
52229 Chanty
pi_158616367
Crump: A. Geen idee dat is volgens mij ook wel kind aanhankelijk maar jij draagt toch ook? Ik ben van plan zoveel mogelijk te dragen, kijken of dat met beide lukt en anders of de beeb of de dan peuter dragen en de ander in de wagen.

B. Lucas is sinds een paar weken over en dat gaat echt uitstekend. Volgens mij is ergens tussen de 1,5 en 2 jaar wel gebruikelijk en heb het idee dat er vaak wordt doorgeschoven want nieuwe beeb. Althans dat is wat ik bij vriendinnen zie :D
pi_158616796
hehehe. Ik loop toch het meest zonder papa, en dragen is gezellig, maar geen structurele oplossing voor de dagelijkse dingen voor mijn verrotte rug. W loopt overigens nu al graag aan de hand, dus ik verwacht wel dat hij tegen die tijd ruim los loopt. Een plankje is idd ook een idee.
Wat betreft een grotejongens bed heb ik toch allemaal visoenen in mijn hoofd dat hij dan gewoon eruit gaat om te spelen en dat hij de gang op zwerft en weet ik het. slapen moet hij! :')
  maandag 28 december 2015 @ 21:36:47 #159
52229 Chanty
pi_158617141
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:28 schreef Crumpette het volgende:
hehehe. Ik loop toch het meest zonder papa, en dragen is gezellig, maar geen structurele oplossing voor de dagelijkse dingen voor mijn verrotte rug. W loopt overigens nu al graag aan de hand, dus ik verwacht wel dat hij tegen die tijd ruim los loopt. Een plankje is idd ook een idee.
Wat betreft een grotejongens bed heb ik toch allemaal visoenen in mijn hoofd dat hij dan gewoon eruit gaat om te spelen en dat hij de gang op zwerft en weet ik het. slapen moet hij! :')
Duct tape :P

Lucas blijft liggen maar nu moet ik zeggen dat hij nooit lang alleen is. Hij gaat namelijk niet alleen slapen dus er zit altijd iemand bij hem tot hij slaapt en als hij wakker wordt, doet hij dat altijd huilend dus voordat hij goed en wel wakker is een gaat rondspoken zijn we al lang bij hem. Van een vriendin weet ik dat ze haar dochter van toen bijna twee een paar keer moest vermanen maar toen ging het goed en die sliep nog wel met 1,5 jaar oudere zus op de kamer (hoi speelmaatje).

Kijk gewoon hoe w. zich ontwikkelt de komende tijd :)
  maandag 28 december 2015 @ 21:38:17 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158617222
E is erg in de ban van haar buggy, en een enorme treuzelkont als ze mee loopt, dus ik denk dat de baby errrrrg vaak in de doek gaat en Eefje aan de hand danwel in de buggy oO<

Ik zie mezelf anders echt zo ingewikkeld manoeuvreren met een kinderwagen en wegrennende peuter :')

Al heb ik wel nog steeds de mooiste oldtimer kinderwagen op zolder staan, en wil ik die dit keer wel echt gaan gebruiken ook O+ Maar dat doen we dan wel als de peuter op het kdv is, of als papa / oma meeloopt oO<
pi_158617296
Ja mijn wagen is dus uitbreidbaar. dus én een wiegje (onderin) en gewoon de wandelwagenstoel. Naja goed, het blijft toch een beetje een kwestie van tijd zo te horen :D sorry voor de topickaap
pi_158617661
Ik zie KNIPPERS jeeeeeeee! *O*

Seth wat spannend, het kan ieder moment gebeuren!

En begrijp ik nou goed dat Myrr bezig is? Babyyyyy!

Hier hadden wij bij kind 1 geen kinderwagen en gaan we nu ook niet kopen. Dat wordt denk ik vaak combi draagdoek + loopfiets/fietsje. We hebben wel nog een buggy staan, die verwacht ik misschien te gebruiken als we twee lopers hebben ergens eind 2017, geen idee! Nu eigenlijk nauwelijks gebruikt maar we bewaren hem nog wel even.
pi_158617990
Ik gebruik de wagen nu als rollator :') Ben blij dat hij de kinderwagen wel prima vindt nu dus, want de buggy vindt ie niks. Wel gekocht voor de baby dus tzt gaat de bak er op :)

En Stip heeft een hekje in z'n deuropening dus als ie gaat spoken is dat iig op z'n eigen kamer.
pi_158618005
Nazil, fijn dat je snel uitsluitsel krijgt.

Groofs, de praktijk waar ik in mijn nieuwe woonplaats naar toe ga doet dat ook. Ik weet nog niet hoe ik er tegenover sta. Het is mijn eerste zwangerschap, dus ik vind het nog wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Maar ik kan me misschien ook wel gaan ergeren aan de opvattingen van andere zwangeren... Ik zie het allemaal wel.

De 20 weken echo was grotendeels goed (geen hartafwijkingen! ), maar we moeten nog wel terugkomen want meneer lag zo dat gehemelte niet goed zichtbaar was en een schisis nog niet uitgesloten kon worden, en de maag was niet vol genoeg, dus dat wilden ze ook nog een keer zien. Gelukkig heeft de vk wel al eens een volle maag gezien, dus ik maak me er niet zo heel erg zorgen over.
pi_158618245
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:57 schreef Dot. het volgende:
Ik gebruik de wagen nu als rollator :') Ben blij dat hij de kinderwagen wel prima vindt nu dus, want de buggy vindt ie niks. Wel gekocht voor de baby dus tzt gaat de bak er op :)

En Stip heeft een hekje in z'n deuropening dus als ie gaat spoken is dat iig op z'n eigen kamer.
Rollator O+ an sich heeft W gewoon een deur in zijn deuropening, dat scheelt ook wel :P.
pi_158618398
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:03 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Rollator O+ an sich heeft W gewoon een deur in zijn deuropening, dat scheelt ook wel :P.
Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien he ;)
pi_158618449
Wat LB zegt hebben wij hier ook. Mats kan prima stukken lopen maar de wil is er niet altijd of hij trekt zijn eigen plan en gaat de andere kant op. Zn plankje lijkt me dus ook niks want denk dat hij daar steeds vanaf gaat. Ik zit te denken aan een duowagen via marktplaats.
Hij ligt nog in zijn ledikant en daar blijft ie voorlopig nog mooi in :D (overmorgen wordt hij 2). we hebben zn meegroei ledikant van de ikea zodat als we over willen gaan op een peuterbed hij toch nog in zijn vertrouwde bedje ligt. Voor nummer 2 kopen we hetzelfde bedje, voor als hij uit de cosleeper is gegroeid.

Ik kan nu al niet wachten om de babykamer in te richten O+

Arja spannend morgen weet je wat jullie krijgen! Heb je zelf een gevoel over wat het wordt?

Maagzuur }:| hopelijk is t snel over dot.
pi_158618480
Ik bedenk mijn nu net dat ze waarschijnlijk ook nog geen echo doen omdat ik 5,5 week pas ben als het geen 9 weken is. Dus kans dat er nog geen hartje klopt. Word je ook alleen maar ongerust van.
pi_158618710
Luna fijn dat het hartje goed is!
Wanneer moet je terug voor de rest?

Crump _O-
Wat dot zegt, ze kunnen al heel snel een deur open krijgen.
Maar dan zou je de klink omhoog kunnen zetten.
Hier staat de deur vaak open op verzoek van zoon
  maandag 28 december 2015 @ 22:19:42 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158618922
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:07 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, maar die klink komt ook binnen handbereik als ze groeien he ;)
Haha QFT!
pi_158618948
Luna dat klinkt alsof je er gerust op bent, fijn!
pi_158619507
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 15:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Myrr, spannend hoor! Bijna je kleintje!

Ik heb zo'n enorm fijne vk gevonden, ben echt helemaal blij. Wel ff een stukje rijden, maar zooooveel fijner dan wat hier zit. En zelfs vriend merkt het verschil, dat wil wat zeggen! O+

We zagen een grijze vlek, en een knipper! En 2 dagen verschil met mijn UD volgens laatste menstruatie, wat volgens mij klopt want mijn eisprong was volgens mij ook 2 dagen later.

Inwendig had een mooier plaatje opgeleverd, dit kostte al een hoop moeite want gekantelde baarmoeder. Maar als inwendig niet hoeft, dan liever niet zegmaar, het knipperde dus ik ben blij!
Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!

Groofs, eerlijk? Ik schat in dat CP niet echt iets voor jou is. Het idee is vooral gestoeld op leren van elkaar en elkaar aanzetten tot ideeën. Dus als de ene cliënt bezig is met thuisbevalling en de ander met pijnstilling dat je dan juist meer interactie in de groep krijgt waardoor je nieuwe inzichten op doet. Op die manier krijg je niet alleen maar de info in 1 richting verkeer aangeboden van je vk maar is het dus interactiever.
Maar, per 'sessie' duurt het wel 2 uur ongeveer en hoewel je vk als het goed is rekening houdt met het samenstellen van de groepen blijft het dus wel afwachten bij wie je terecht komt.

Er worden geweldige resultaten mee geboekt en veel vrouwen vinden het maar wat gezellig, maar het is niet voor iedereen weggelegd. voor mij persoonlijk zou het ook niets zijn
:)
pi_158619543
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?

Ikke: ik heb geen voorgevoel. De ene keer neig ik de ene kant op, de andere keer de andere. Iedereen in mijn omgeving denkt een jongen, behalve mijn man. Hij heeft een sterk meisjesgevoel.

Ik zie in de OP nog lang niet overal het geslacht staan. Zijn er veel mensen hier die het bewust niet willen weten?

En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?

Mignonne; dat klinkt ook als niks voor mij. Ik ben niet zo'n groepjesmens.
  maandag 28 december 2015 @ 22:41:37 #174
52229 Chanty
pi_158619766
Luna nog even spannend maar fijn dat het hartje goed was!
pi_158619808
nouja het werkt in de praktijk echt heel erg goed hoor. Een beetje vergelijkbaar met zo'n online forum als hier ofzo. Er is op die manier vaak meer ruimten om alternatieven te bespreken. Denk bijvoorbeeld aan eh verzorging ofzo, wat ga je allemaal kopen/halen voor je baby? kinderwagen? draagdoek? waar let je op enz. En hoe zit het met voeding enz.
Maar goed, je moet er idd wel geschikt voor zijn om in een groepje te gaan zitten en zulks. Dus het concept werkt zonder meer en de vrouwen die het doen zijn vaak erg enthousiast maar t is inderdaad niet voor iedereen weggelegd.
  maandag 28 december 2015 @ 22:58:11 #176
52229 Chanty
pi_158620443
Ohhh een forum maar dan met echte mensen.... Brrrrr veel te eng :+
pi_158620501
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef Arja het volgende:

Ikke: ik heb geen voorgevoel. De ene keer neig ik de ene kant op, de andere keer de andere. Iedereen in mijn omgeving denkt een jongen, behalve mijn man. Hij heeft een sterk meisjesgevoel.

Ik zie in de OP nog lang niet overal het geslacht staan. Zijn er veel mensen hier die het bewust niet willen weten?

Mignonne; dat klinkt ook als niks voor mij. Ik ben niet zo'n groepjesmens.

Wij gaan voor niet weten deze keer! Ik vind het maar wat spannend haha! Maar m'n jongensvoorgevoel is zo sterk, daardoor ben ik wel erg nieuwsgierig, of dat klopt!
pi_158620550
*O* voor alle goede echo's!

Uh en verder ben ik het weer kwijt geloof ik :'). Zo irritant dat hoofd dat echt een steeds grotere zeef wordt, ik vergeet ook steeds al mijn wachtwoorden enzo!

Owhja Myrr met gebroken vliezen, spannend! Ben benieuwd of het vanzelf gaat beginnen of dat hij wacht tot 2 januari, succes in ieder geval!

En hier gaat dreumes nog niet over naar een groter bedje en hebben we een duowagen aangeschaft, maar K. is waarschijnlijk nog geen 15 maanden als zijn broertje geboren wordt dus dat is ook nog wel weer een stukje jonger dan W. straks is.

Leuke dag morgen voor Arja! Ik heb een meisje gevoel bij jou, maar dat is helemaal nergens op gebaseerd! Veel plezier bij de echo :).

En CP ken ik niet. Ik heb bij de oudste wel een cursus gedaan en dat vond ik toch wel heel fijn, ervaringen uitwisselen en even een tijd heel bewust met de zwangerschap bezig zijn, dus ik kan mer voorstellen dat CP ook wel waardevol kan zijn, maar dan moet het wel bij je passen inderdaad.

Ik heb echt een super sterke baby in mijn buik denk ik. Zijn bewegingen doen me echt flink pijn af en toe en dan ben ik pas 32 weken :D Voelt helemaal blauw van binnen, nu al! Dat wordt nog leuk komende weken :s). Ik kan me dit van de eerdere keren niet herinneren hoor!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158620658
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:58 schreef Chanty het volgende:
Ohhh een forum maar dan met echte mensen.... Brrrrr veel te eng :+
ja ik wilde nog wat zeggen over zolderautisten en sociaal contact maar laat maar :P :+
pi_158626297
quote:

Ik ben nog niet toe aan de OP oO< misschien na de termijnecho over anderhalve week. Zal rond 1 augustus uitkomen.
pi_158626414
21-1 weet ik m'n ud, dan termijn echo :)
pi_158626796
quote:

11 januari. Alleen de schisis is nog een beetje spannend. Maar goed, we hebben gezien dat de kaak in ieder geval gesloten is, dus den zou het alleen om het gehemelte gaan, en daar is mijn vriend ook groot mee geworden, dus daar maken we ons minder zorgen om.
pi_158626840
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!
En ik maar verzinnen hoe jij wist waar ik zat, staat dat natuurlijk gewoon boven de echo :') :')
Dankjewel!

Spannend Lunamatic, hopelijk is gewoon alles goed.
pi_158627322
Jullie denken nu allemaal dat ik een zolderautist ben, maar ehm, dat valt erg mee hoor. :P

Maar ik heb inderdaad bedankt ervoor. Dan ga ik liever gewoon weer dansen ofzo. O+ Ik merk sowieso dat ik veel minder behoefte heb om informatie over zwangerschap en bevallingen en babies tot me te nemen. De eerste keer las ik alles wat los en vast zat erover. O+
pi_158627397
CP zou ik best tof vinden, ik ben zo'n kluizenaar die amper andere mensen ziet, laat staan andere zwangeren.. Dus het zou mij wel leuk lijken om andere zwangeren te ontmoeten. Misschien moet ik ook maar een cursus van het een of ander gaan doen :D

Arja, wij willen het ook een verrassing houden en zullen het pas zeker weten met de geboorte. In tegenstelling tot de vorige keer, toen mijn baby 'gewoon' een baby was en ik daar verder geen gevoel voor geslacht bij had, heb ik nu wel een heel sterk idee. Soms stop ik online iets in m'n winkelmandje om dan vlak voor het afrekenen te beseffen dat ik helemaal nog niet zeker weet of het geslacht wel echt zo klopt! ;) Nu koop ik eigenlijk toch het liefst allemaal hele zachte neutrale kleertjes voor mijn newborn, opschmuk past niet bij mijn babies heb ik al gemerkt de eerste keer <3

Myrr, spannend! En nu voor het echie heel veel succes, het einde van je zwangerschap nadert nu echt :*

Geen kinderwagen hier, peuter vindt lopen relaxed, en zo niet, dan ga ik dubbel-dragen <3 Peuter achterop, baby voorop. Of papa is erbij en kan er eentje dragen als dat nodig mocht zijn. Maar ik merk dat we de draagdoek tegenwoordig bijna niet meer nodig hebben voor peuter en een buggy of wagen hebben we ook niet en missen we ook niet so far.

Groot bed wordt hier ons familiebed, daar passen we met z'n vieren makkelijk in. Een eigen kinderbed zal er komen op ten duur, dat wordt dan zeer waarschijnlijk ook een bed waar onze kindjes samen in kunnen slapen.

Marjolijntje, een knippertje <3 F. wordt echt grote zus!

Lunamatic, jammer dat ze nog niet alles konden zien, succes alvast voor 11 januari, hopelijk is alles alsnog helemaal goed :*

Afgelopen zondag was ik gewoon zomaar spontaan opeens alweer op de helft, 20 weken :o Nog precies zo'n stuk en dan komt onze baby al! Ik heb niet het idee dat het vorige keer langzamer ging, maar het klinkt nu echt ineens al zover, de helft!

En ik voel ook dat ik echt actief dingen wil gaan doen om alvast de bevalling voor te gaan bereiden, alles wat ik in huis wil gaan halen alvast op een lijstje zetten. M'n vader gaan leren hoe mijn fototoestel werkt. Een bevalling/geboorteplan maken, een kraamplan maken. En natuurlijk bezig gaan met babyplekjes in ons nieuwe huis, maar daar moet ik nog heel even meer geduld voor hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158627514
Ela, hier was de komst van de tweede echt heel makkelijk juist. Je hele leven draait al om de zorg voor een kindje (ritme, regelmaat, enz), de tweede rolt daar gewoon lekker in mee. Je hoeft wat dat betreft geen grote aanpassingen meer te maken, dus je leven verandert eigenlijk veel minder ingrijpend dan bij de eerste. En ook hoef je de eerste minder te vermaken. Mijn eerste was 20 mnd en is niet jaloers geweest, maar vond het heerlijk om met haar broertje bezig te zijn. Gewoon naar hem kijken, dekentje goed leggen, 'voorlezen', stickers op zijn trui plakken, enz...

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kan echt heel makkelijk gaan.
pi_158627578
Volledig +1 op groof, maar dan met een bijna driejarige. Echt appeltje eitje, een tweede. De impact van de eerste was voor ons/mij tienduizend keer zo groot, die tweede schoof er zo bij alsof het nooit anders was geweest. O+
pi_158627620
<3 Wat klinkt dat ook heel lief Groofsken, ik denk ook dat mijn peuterdame een babytje heeeeeel erg leuk gaat vinden. Als we ergens op kraamvisite gaan, dan wil ze ook altijd heel graag de babytjes op schoot en in het wiegje kijken telkens en zo! En ze zorgt ook voor al haar popjes en knuffeltjes alsof het babytjes zijn :D Haar veel betrekken en laten helpen lijkt me ook zo leuk en ik heb al een poppendraagdoekje voor d'r voor tegen die tijd, dat we allebei kunnen dragen <3

Mineola, ook bemoedigende woorden, thanks!

Als ik daar dan ook weer zo over nadenk, dan moet het wel goed komen inderdaad. Ik hoop het in ieder geval heel erg! En ik neem mezelf ook nu weer bewust voor dat ik mijn leven, dus ook mijn zwangerschap, niet wil laten leiden door angst, maar juist door liefde en vertrouwen.

Had ik even nodig, zo'n bewustwordingsmomentje voor mezelf, dankjullie :*
pi_158627635
Ik vind dat met de derde nu wel spannend weer. We zullen wel wat stapjes terug moeten doen (andere twee zijn straks 8 en 6)... Aan de andere kant zal ik vast weer relaxter zijn met 8 jaar ervaring ... We zullen het zien.
pi_158627730
Het is wel echt heel leuk dat ze het al zo bewust mee gaan maken nu, een broertje of zusje <3
Ik was zelf ook 8 en mijn broertje 6 toen we een broertje erbij kregen, we stonden telkens allebei vooraan om te helpen en ik was er ook al vrij snel er aan toe om soms even op te letten als mijn moeder aan de overkant een boodschapje moest halen bijv. (ik was erg zelfstandig als kindje).
pi_158628019
Toen ik geboren werd wilde mijn zus altijd met mij spelen, kijken, wassen enzo :+ (Zij was toen 2).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158628069
Ook hier een +1 op Groofs, de tweede kwam en het was alsof het nooit anders geweest was O+ Dochter hebben we zo veel mogelijk overal bij betrokken, maar ook vooral duidelijk gemaakt dat als ze even geen zin in 'zus' dingen heeft ze ook gewoon even lekker zichzelf mag zijn en wat voor zichzelf mag doen als het even kan met papa of mama. Ze is 'zus' dingen alleen nooit zat en doet werkelijk alles met voole overgave voor hem O+.
Ben benieuwd hoe het nu met de derde zal gaan, want zoon snapt er natuurlijk nog niet veel van. Wel komt hij een paar keer per dag een aai over mijn buik geven, dus dat er daar iets gebeurd heeft hij al wel in de gaten. Super schattig O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:46:05 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158628336
Ohhh wat een heerlijke grote zus en broer verhalen! O+!

Is het al maart? O+
pi_158628354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:30 schreef Miezziej het volgende:
Toen ik geboren werd wilde mijn zus altijd met mij spelen, kijken, wassen enzo :+ (Zij was toen 2).

SPOILER
Stel je niet zo aan, Miezziej :* ;)

Aanvulling: Niemand kan voor jou bepalen wat aanstellen is of niet. Niemand voelt hoe jij je voelt. Probeer gewoon naar jezelf toe eerlijk te zijn, zuiver te handelen. Meer kun je niet doen, toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-12-2015 11:18:43 ]
pi_158628518
Zit ik door jullie foto's terug te kijken, kom ik deze tegen :o . Ooooh, ik verheug me op het dragen.

- en weg-

[ Bericht 29% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-12-2015 16:43:29 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:17:50 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158629046
Oh tof Groof O+ Denk dat E dat ook heel leuk gaat vinden. Al heb ik voor haar ook al een poppendragertje gemaakt zodat ze zelf ook met een baby kan lopen ;)

Jij had je zoon heel veel gedragen ivm dreigende heupproblemen toch?
pi_158629108
Ik droeg hem uren per dag, sowieso omdat ik dan mijn handen vrij had voor mijn dochter en alles wat ik natuurlijk toch gewoon moest doen in huis enzo. Later bleek pas dat zijn heupjes het er zo goed opdeden (hij had heupdysplacie en moest een spreidbeugel. Toen we die gingen aanmeten, wilde de arts nieuwe foto's, omdat zijn heupjes er al beter uitzagen in de doek) en toen heb ik het zolang mogelijk volgehouden. Maar ik ben het weer van plan hoor, zwakke heupjes of niet.
pi_158629156
S droeg ook veel zelf. Ze is sowieso (nogsteeds) een poppenkind (een stoere uiteraard). Ik zal eens zoeken, heb daar ook hele lieve foto's van.
pi_158629182
Groosfken <3 <3 <3 <3 <3
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:22:52 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158629187
Ja precies! Dat had ik onthouden en ik vind t altijd zo'n goed succesverhaal ^O^

En ik ben ook van plan veel te gaan dragen ja. Ik droeg E ook wel veel als we weggingen, maar met al een ouder kindje is het natuurlijk helemaal superhandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')