abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2015 @ 22:58:11 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158620443
Ohhh een forum maar dan met echte mensen.... Brrrrr veel te eng :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158620501
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef Arja het volgende:
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?

Ikke: ik heb geen voorgevoel. De ene keer neig ik de ene kant op, de andere keer de andere. Iedereen in mijn omgeving denkt een jongen, behalve mijn man. Hij heeft een sterk meisjesgevoel.

Ik zie in de OP nog lang niet overal het geslacht staan. Zijn er veel mensen hier die het bewust niet willen weten?

En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?

Mignonne; dat klinkt ook als niks voor mij. Ik ben niet zo'n groepjesmens.

Wij gaan voor niet weten deze keer! Ik vind het maar wat spannend haha! Maar m'n jongensvoorgevoel is zo sterk, daardoor ben ik wel erg nieuwsgierig, of dat klopt!
pi_158620550
*O* voor alle goede echo's!

Uh en verder ben ik het weer kwijt geloof ik :'). Zo irritant dat hoofd dat echt een steeds grotere zeef wordt, ik vergeet ook steeds al mijn wachtwoorden enzo!

Owhja Myrr met gebroken vliezen, spannend! Ben benieuwd of het vanzelf gaat beginnen of dat hij wacht tot 2 januari, succes in ieder geval!

En hier gaat dreumes nog niet over naar een groter bedje en hebben we een duowagen aangeschaft, maar K. is waarschijnlijk nog geen 15 maanden als zijn broertje geboren wordt dus dat is ook nog wel weer een stukje jonger dan W. straks is.

Leuke dag morgen voor Arja! Ik heb een meisje gevoel bij jou, maar dat is helemaal nergens op gebaseerd! Veel plezier bij de echo :).

En CP ken ik niet. Ik heb bij de oudste wel een cursus gedaan en dat vond ik toch wel heel fijn, ervaringen uitwisselen en even een tijd heel bewust met de zwangerschap bezig zijn, dus ik kan mer voorstellen dat CP ook wel waardevol kan zijn, maar dan moet het wel bij je passen inderdaad.

Ik heb echt een super sterke baby in mijn buik denk ik. Zijn bewegingen doen me echt flink pijn af en toe en dan ben ik pas 32 weken :D Voelt helemaal blauw van binnen, nu al! Dat wordt nog leuk komende weken :s). Ik kan me dit van de eerdere keren niet herinneren hoor!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158620658
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:58 schreef Chanty het volgende:
Ohhh een forum maar dan met echte mensen.... Brrrrr veel te eng :+
ja ik wilde nog wat zeggen over zolderautisten en sociaal contact maar laat maar :P :+
:)
pi_158626297
quote:

En van de nieuwe zwangeren: zijn er nog nieuwe uitgerekende data bekend?

Ik ben nog niet toe aan de OP oO< misschien na de termijnecho over anderhalve week. Zal rond 1 augustus uitkomen.
pi_158626414
21-1 weet ik m'n ud, dan termijn echo :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158626796
quote:
Luna fijn dat het hartje goed is. Wanneer mag je terug voor de rest?

11 januari. Alleen de schisis is nog een beetje spannend. Maar goed, we hebben gezien dat de kaak in ieder geval gesloten is, dus den zou het alleen om het gehemelte gaan, en daar is mijn vriend ook groot mee geworden, dus daar maken we ons minder zorgen om.
pi_158626840
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 22:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hey wat tof! Goeie praktijk heb je gevonden ♡ en gefeliciteerd nog!
En ik maar verzinnen hoe jij wist waar ik zat, staat dat natuurlijk gewoon boven de echo :') :')
Dankjewel!

Spannend Lunamatic, hopelijk is gewoon alles goed.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158627322
Jullie denken nu allemaal dat ik een zolderautist ben, maar ehm, dat valt erg mee hoor. :P

Maar ik heb inderdaad bedankt ervoor. Dan ga ik liever gewoon weer dansen ofzo. O+ Ik merk sowieso dat ik veel minder behoefte heb om informatie over zwangerschap en bevallingen en babies tot me te nemen. De eerste keer las ik alles wat los en vast zat erover. O+
pi_158627397
CP zou ik best tof vinden, ik ben zo'n kluizenaar die amper andere mensen ziet, laat staan andere zwangeren.. Dus het zou mij wel leuk lijken om andere zwangeren te ontmoeten. Misschien moet ik ook maar een cursus van het een of ander gaan doen :D

Arja, wij willen het ook een verrassing houden en zullen het pas zeker weten met de geboorte. In tegenstelling tot de vorige keer, toen mijn baby 'gewoon' een baby was en ik daar verder geen gevoel voor geslacht bij had, heb ik nu wel een heel sterk idee. Soms stop ik online iets in m'n winkelmandje om dan vlak voor het afrekenen te beseffen dat ik helemaal nog niet zeker weet of het geslacht wel echt zo klopt! ;) Nu koop ik eigenlijk toch het liefst allemaal hele zachte neutrale kleertjes voor mijn newborn, opschmuk past niet bij mijn babies heb ik al gemerkt de eerste keer <3

Myrr, spannend! En nu voor het echie heel veel succes, het einde van je zwangerschap nadert nu echt :*

Geen kinderwagen hier, peuter vindt lopen relaxed, en zo niet, dan ga ik dubbel-dragen <3 Peuter achterop, baby voorop. Of papa is erbij en kan er eentje dragen als dat nodig mocht zijn. Maar ik merk dat we de draagdoek tegenwoordig bijna niet meer nodig hebben voor peuter en een buggy of wagen hebben we ook niet en missen we ook niet so far.

Groot bed wordt hier ons familiebed, daar passen we met z'n vieren makkelijk in. Een eigen kinderbed zal er komen op ten duur, dat wordt dan zeer waarschijnlijk ook een bed waar onze kindjes samen in kunnen slapen.

Marjolijntje, een knippertje <3 F. wordt echt grote zus!

Lunamatic, jammer dat ze nog niet alles konden zien, succes alvast voor 11 januari, hopelijk is alles alsnog helemaal goed :*

Afgelopen zondag was ik gewoon zomaar spontaan opeens alweer op de helft, 20 weken :o Nog precies zo'n stuk en dan komt onze baby al! Ik heb niet het idee dat het vorige keer langzamer ging, maar het klinkt nu echt ineens al zover, de helft!

En ik voel ook dat ik echt actief dingen wil gaan doen om alvast de bevalling voor te gaan bereiden, alles wat ik in huis wil gaan halen alvast op een lijstje zetten. M'n vader gaan leren hoe mijn fototoestel werkt. Een bevalling/geboorteplan maken, een kraamplan maken. En natuurlijk bezig gaan met babyplekjes in ons nieuwe huis, maar daar moet ik nog heel even meer geduld voor hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158627514
Ela, hier was de komst van de tweede echt heel makkelijk juist. Je hele leven draait al om de zorg voor een kindje (ritme, regelmaat, enz), de tweede rolt daar gewoon lekker in mee. Je hoeft wat dat betreft geen grote aanpassingen meer te maken, dus je leven verandert eigenlijk veel minder ingrijpend dan bij de eerste. En ook hoef je de eerste minder te vermaken. Mijn eerste was 20 mnd en is niet jaloers geweest, maar vond het heerlijk om met haar broertje bezig te zijn. Gewoon naar hem kijken, dekentje goed leggen, 'voorlezen', stickers op zijn trui plakken, enz...

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kan echt heel makkelijk gaan.
pi_158627578
Volledig +1 op groof, maar dan met een bijna driejarige. Echt appeltje eitje, een tweede. De impact van de eerste was voor ons/mij tienduizend keer zo groot, die tweede schoof er zo bij alsof het nooit anders was geweest. O+
pi_158627620
<3 Wat klinkt dat ook heel lief Groofsken, ik denk ook dat mijn peuterdame een babytje heeeeeel erg leuk gaat vinden. Als we ergens op kraamvisite gaan, dan wil ze ook altijd heel graag de babytjes op schoot en in het wiegje kijken telkens en zo! En ze zorgt ook voor al haar popjes en knuffeltjes alsof het babytjes zijn :D Haar veel betrekken en laten helpen lijkt me ook zo leuk en ik heb al een poppendraagdoekje voor d'r voor tegen die tijd, dat we allebei kunnen dragen <3

Mineola, ook bemoedigende woorden, thanks!

Als ik daar dan ook weer zo over nadenk, dan moet het wel goed komen inderdaad. Ik hoop het in ieder geval heel erg! En ik neem mezelf ook nu weer bewust voor dat ik mijn leven, dus ook mijn zwangerschap, niet wil laten leiden door angst, maar juist door liefde en vertrouwen.

Had ik even nodig, zo'n bewustwordingsmomentje voor mezelf, dankjullie :*
pi_158627635
Ik vind dat met de derde nu wel spannend weer. We zullen wel wat stapjes terug moeten doen (andere twee zijn straks 8 en 6)... Aan de andere kant zal ik vast weer relaxter zijn met 8 jaar ervaring ... We zullen het zien.
pi_158627730
Het is wel echt heel leuk dat ze het al zo bewust mee gaan maken nu, een broertje of zusje <3
Ik was zelf ook 8 en mijn broertje 6 toen we een broertje erbij kregen, we stonden telkens allebei vooraan om te helpen en ik was er ook al vrij snel er aan toe om soms even op te letten als mijn moeder aan de overkant een boodschapje moest halen bijv. (ik was erg zelfstandig als kindje).
pi_158628019
Toen ik geboren werd wilde mijn zus altijd met mij spelen, kijken, wassen enzo :+ (Zij was toen 2).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158628069
Ook hier een +1 op Groofs, de tweede kwam en het was alsof het nooit anders geweest was O+ Dochter hebben we zo veel mogelijk overal bij betrokken, maar ook vooral duidelijk gemaakt dat als ze even geen zin in 'zus' dingen heeft ze ook gewoon even lekker zichzelf mag zijn en wat voor zichzelf mag doen als het even kan met papa of mama. Ze is 'zus' dingen alleen nooit zat en doet werkelijk alles met voole overgave voor hem O+.
Ben benieuwd hoe het nu met de derde zal gaan, want zoon snapt er natuurlijk nog niet veel van. Wel komt hij een paar keer per dag een aai over mijn buik geven, dus dat er daar iets gebeurd heeft hij al wel in de gaten. Super schattig O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 29 december 2015 @ 10:46:05 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158628336
Ohhh wat een heerlijke grote zus en broer verhalen! O+!

Is het al maart? O+
pi_158628354
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 10:30 schreef Miezziej het volgende:
Toen ik geboren werd wilde mijn zus altijd met mij spelen, kijken, wassen enzo :+ (Zij was toen 2).

SPOILER
Stel je niet zo aan, Miezziej :* ;)

Aanvulling: Niemand kan voor jou bepalen wat aanstellen is of niet. Niemand voelt hoe jij je voelt. Probeer gewoon naar jezelf toe eerlijk te zijn, zuiver te handelen. Meer kun je niet doen, toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-12-2015 11:18:43 ]
pi_158628518
Zit ik door jullie foto's terug te kijken, kom ik deze tegen :o . Ooooh, ik verheug me op het dragen.

- en weg-

[ Bericht 29% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-12-2015 16:43:29 ]
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:17:50 #196
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158629046
Oh tof Groof O+ Denk dat E dat ook heel leuk gaat vinden. Al heb ik voor haar ook al een poppendragertje gemaakt zodat ze zelf ook met een baby kan lopen ;)

Jij had je zoon heel veel gedragen ivm dreigende heupproblemen toch?
pi_158629108
Ik droeg hem uren per dag, sowieso omdat ik dan mijn handen vrij had voor mijn dochter en alles wat ik natuurlijk toch gewoon moest doen in huis enzo. Later bleek pas dat zijn heupjes het er zo goed opdeden (hij had heupdysplacie en moest een spreidbeugel. Toen we die gingen aanmeten, wilde de arts nieuwe foto's, omdat zijn heupjes er al beter uitzagen in de doek) en toen heb ik het zolang mogelijk volgehouden. Maar ik ben het weer van plan hoor, zwakke heupjes of niet.
pi_158629156
S droeg ook veel zelf. Ze is sowieso (nogsteeds) een poppenkind (een stoere uiteraard). Ik zal eens zoeken, heb daar ook hele lieve foto's van.
pi_158629182
Groosfken <3 <3 <3 <3 <3
  dinsdag 29 december 2015 @ 11:22:52 #200
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158629187
Ja precies! Dat had ik onthouden en ik vind t altijd zo'n goed succesverhaal ^O^

En ik ben ook van plan veel te gaan dragen ja. Ik droeg E ook wel veel als we weggingen, maar met al een ouder kindje is het natuurlijk helemaal superhandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')