Ja, als je het kunt is de knop omzetten en "gewoon" op iets anders focussen vaak de beste manier.quote:Op woensdag 2 december 2015 15:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ik merkte gisteravond dat ik ook in een soort hyperventilatie-spiraal schoot, wat niet meehielp. Ik dacht eerst ademhalingsoefeningen te doen, maar dat maakte het alleen maar erger. Denk omdat ik me er dan nog meer op ging focussen. Een vrolijke film gaan kijken werkte eigenlijk een stuk beter. Bridget Jones voor de 800e keer, prima.
Je kind is geen voedingskussen hequote:Op woensdag 2 december 2015 16:46 schreef Svane het volgende:
Vriend en ik slapen allebei al drie jaar met allebei een voedingskussen![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 december 2015 16:46 schreef Svane het volgende:
Vriend en ik slapen allebei al drie jaar met allebei een voedingskussen![]()
![]()
Ik meen het! Eerst was hij voor mij, want zwanger en baby enzo. En toen deden we om en om per nacht. En toen heeft hij de hoes ontvreemd en daar kussenmateriaal ingepropt!quote:Op woensdag 2 december 2015 16:55 schreef Suikertante het volgende:
[..]Meen je dit? Ik kom nog eens wat te weten via Fok! Wat moet je vriend met een voedingskussen, ik zit hardop te lachen
quote:Op woensdag 2 december 2015 17:36 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik meen het! Eerst was hij voor mij, want zwanger en baby enzo. En toen deden we om en om per nacht. En toen heeft hij de hoes ontvreemd en daar kussenmateriaal ingepropt!![]()
Razzquote:
I need thisquote:Op woensdag 2 december 2015 19:23 schreef Xanteh het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas niet in tweepersoons uitvoering volgens mij..
Dit is zo lief dat ik er van moet huilen. Het voelt soms heel verkeerd om hier WEER binnen te vallen met een kwaaltje. Terwijl anderen verdriet hebben dat ze niet zwanger zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Razzhet is ook helemaal geen makkelijke zwangerschap. Echt, je mag het zo voelen. En je hoeft ook niet te genieten, de hele tijd. Tuurlijk zijn er mooie trappelmomenten
en het uitkijken naar de ontmoeting
, maar het is ook reuze spannend (geweest) - en zwanger zijn is uberhaupt al gewoon heel hard werken. (laat staan met dreumes/werk/enz)
Uiteraard gun ik je wel ook het genieten enzo he, maar ik wil maar even zeggen: schaam je niet.hier zijn we ook voor.
Heel goed. Trap op de rem als het niet meer gaat; wat niet kan kan gewoon niet. De school blijft wel draaien (echt!), zorgen voor je buikbaby en jezelf en A is echt van een hogere orde imho.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dit is zo lief dat ik er van moet huilen. Het voelt soms heel verkeerd om hier WEER binnen te vallen met een kwaaltje. Terwijl anderen verdriet hebben dat ze niet zwanger zijn.
Ouderavond ging bagger. Buiten adem na/tijdens gesprekken. Draaierig. Ik blijf morgen thuis, vrijdag is de school dicht, en dan ga ik na het weekend eens met mijn teamleider praten of ik zo wel door kan met werken.
W. had het in mn buik ook echt vaak! Keer of 3-5 per dag wel.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:31 schreef Sicilia het volgende:
Hoe vaak heeft jullie baby de hik per dag? Deze baby heeft echt iedere keer als ik iets drink of eet de hik![]()
quote:Op donderdag 3 december 2015 08:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Hoi meiden, ik kom hier langzaam binnen wandelen. Dinsdag positief geplast en vandaag weer![]()
2e kindje, F is 3,5 nu. UD ergens begin augustus.
Begeleiding vragen via huisarts? Door psychosomatisch fysiotherapeut of psycholoog?quote:Op donderdag 3 december 2015 07:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog geen hikbaby, hij doet voornamelijk *bonk*. Hij is een stuk drukker dan A was trouwens, dat vind ik wel grappig.
Ik kon niet slapen vannacht, pijn op m'n borst en in m'n rug en nek en hoofd. VK is weer geweest, maar het was weer niksja, paniek. Na twee paracetamol en een warm bad rond 6u op de bank in slaap gevallen bij Downton Abbey. En nu is A wakker en gaan we samen wachten op oma die straks komt helpen. Ik moet hier toch iets mee, m'n ademhalingsoefeningen hielpen voor geen meter
.
Misschien hebben wij wel ongeveer dezelfde UDquote:Op donderdag 3 december 2015 08:22 schreef Marjolijntje het volgende:
Hoi meiden, ik kom hier langzaam binnen wandelen. Dinsdag positief geplast en vandaag weer![]()
2e kindje, F is 3,5 nu. UD ergens begin augustus.
Ik wilde nog even zeggen dat dit geen "kwaaltjes" zijn maar zorgen die precies horen bij het zwanger zijn en de spanning die erbij hoort enzo. Dus telkens lekker hier komen vertellen! Dat helpt (een beetje)quote:Op donderdag 3 december 2015 07:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog geen hikbaby, hij doet voornamelijk *bonk*. Hij is een stuk drukker dan A was trouwens, dat vind ik wel grappig.
Ik kon niet slapen vannacht, pijn op m'n borst en in m'n rug en nek en hoofd. VK is weer geweest, maar het was weer niksja, paniek. Na twee paracetamol en een warm bad rond 6u op de bank in slaap gevallen bij Downton Abbey. En nu is A wakker en gaan we samen wachten op oma die straks komt helpen. Ik moet hier toch iets mee, m'n ademhalingsoefeningen hielpen voor geen meter
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over 2 weken een nieuwe echo. Mocht ik het echt niet uithouden dan mag ik volgende week al langskomen.quote:Op donderdag 3 december 2015 10:59 schreef Dot. het volgende:
Oh, klapIk hoop voor je dat het het eerste is. Wat zijn nu de volgende stappen?
Wat naar die onzekerheid!quote:Op donderdag 3 december 2015 10:53 schreef klaprooss het volgende:
Wij hadden net een echo. Ik zou nu 7 weken zwanger moeten zijn volgens vk (volgens mijn berekening aan de hand van 30dagen cyclus 6 weken en 5 dagen).
We zagen alleen een lege vruchtzak.
Het kan zijn dat ik minder lang zwanger ben of dat het fout zit. Uiteraard ga ik uit van het laatste.
Ik teste 5 dagen na nod echt echt heeeel licht positief en 7 dagen na nod een duidelijke streep. Het kan dus zijn dat ik was minder ver ben maar pff onzekerheid is stom.
We wachten het maar af.
Allebei!quote:Op donderdag 3 december 2015 09:46 schreef Suikertante het volgende:
Oei toch spannend Bloesem! Heb je er zin in? Ik bedoel, ben je er klaar voor?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 3 december 2015 11:30 schreef Queens het volgende:
Nou, ik schuif ook stiekem aan...
Maandag knalstrepen geplast (eigenlijk zondag al maar die test had ik snel weggegooid zonder te kijken omdat ik een logé had, na de positieve test op maandag die van zondag uit de prullenbak gevist en ja hoor....ook knalstrepen
), ik ben voor het eerst zwanger! Zo raar!
Ik mag 21 december naar de vk voor een echo en dan de 24e hopelijk met een gerust gevoel op vakantie!
Na een jaar zonder anticonceptie dus opeens 1 maand voor de geplande 'zon, zee en cocktails' vakantie raak! Dat worden dus mocktails![]()
Ik heb nog geen symptomen en raak in de stress bij de gedachte van aan wie we het nu al wel en niet moeten vertellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je al contact gehad met Malteser? Die heeft om dezelfde reden een geplande ks gehad, niet al te lang geleden.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:23 schreef onomatopee het volgende:
Getsie klap, naar die onzekerheid zoIk hoop dat het een rekenfoutje is en er over twee weken meer te zien is! Fijn dat je evt eerder langs mag komen, sterkte met het wachten
![]()
Lamb: dit is mijn eerste zwangerschap, sorry, beetje verwarrend verwoord zie ikIk heb een misbruikverleden, daardoor ligt eea wat moeilijker bij mij. Fijn dat een geplande ks voor jou veel rust gaf! Ik kan me daar ook wel veel bij voorstellen hoor, zie (rationeel) voor mij de voordelen er ook wel aan. Maar gevoelsmatig toch ingewikkeld.. Chanty en Bloesem, dankjewel
Bloesem, wat mooi dat jullie die meditatie zo samen kunnen doen! Klinkt heel fijn zo
Marjolijntje, fijn dat je zo terecht kan bij je vriendinnen. Lijkt me lastig en heftig, wat je beschrijft over je eerste. Hopelijk gaat het dit keer anders!
Ela![]()
donderdag 3 december 2015 12:09 schreef Miezziej het volgende:[/b]quote:Op [quote]
[b]Op donderdag 3 december 2015 13:11 schreef ikke_84 het volgende:
Queens welkom![]()
Ik mag 21 dec ook voor de eerst echospannend he!
Ik heb het 2 vriendinnen verteld en mijn zwager en schoonzus weten het. Voor de rest willen we de eerste echo afwachten. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie.
In mijn omgeving is niemand er echt mee bezig.. Ik heb ook niemand verteld dat we bezig waren met proberen etc. Mijn schoonmoeder zou zich alleen maar zorgen maken, en mijn moeder zei vorig jaar dat ik nog maar even moest wachtenquote:Op donderdag 3 december 2015 13:55 schreef Queens het volgende:
[..]
donderdag 3 december 2015 12:09 schreef Miezziej het volgende:[/b]
[..]
Gefeliciteerd!
Ik heb nog aan niemand verteld. Ik denk dat ik dat ook nog wel een tijdje zo hou...![]()
Misschien dat ik het met kerst ga vertellen aan mijn (schoon)moeder en broers en zussen... Ligt er een beetje aan hoe het gaat enzo natuurlijk.
Ik ben nogal een pessimistisch type, valt het op
Ikke_84...wat toevallig, ook de 21e!![]()
Miezziej, is er een reden waarom je het nu nog niet met iemand close wilt delen?
Ik ga het sowieso aan mijn beste vriendin vertellen alleen is die een dag na mijn positieve test getrouwd dus ik wacht even een goed moment af.
Verder hebben wij beide nogal veel broers/zussen/beste vrienden (waarvan een aantal recent miskramen hebben gehad) dus dat maakt het zo lastig. Ik vertel het het liefste alleen aan mijn 2 beste vriendinnen en 1 zus en de rest vd familie pas na de echo maar dat vind ik dan weer zo lullig voor mijn vriend omdat hij het dan met niemand mag delen![]()
Zo stom dit, helemaal niet over nagedacht allemaal! Waarschijnlijk maak ik er ook een veel te groot probleem van
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren, wat leuk - het stroomt hier vol met zomerbaby's!
Ik vind het altijd knap als mensen het vertellen kunnen uitstellen. Hier wist de familie het in elk geval meteen na de eerste positieve test, net als mijn beste vriendinnen. En op school heb ik het met 10 weken verteld omdat m'n buik al zo begon uit te zetten.
Ik ga zo even naar de VK toe. Bespreken wat ik nu het beste kan doen. Mijn gevoel zegt: niet meer werken. Ik ben denk ik tijdens die ouderavond zo over al m'n grenzen heengegaan dat m'n lichaam me enorm terugfloot. En als ik eerlijk ben - de afgelopen tijd gingen al mijn lessen gepaard met harde buiken. Maar dat negeer ik meestal, ik vind het namelijk supergezellig op school. Maar goed - baby, A en ik zijn belangrijker. Dat besef begint nu wel te komen.
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:51 schreef onomatopee het volgende:
Jeetje, ik ben even stil van jullie lieve reacties.. Bedankt daarvoor, ook voor het aanbod om te PM'en ela en JM, waardeer ik heel erg![]()
Marjolijntje, wat goed om te lezen dat het bevallen en voeden voor jou zo helend gewerkt heeft (mooi gezegd!). Klinkt helemaal niet vaag hoor
![]()
Met Malteser heb ik idd al contact LuDann, dankjewel voor het meedenken!
....
Watquote:Op donderdag 3 december 2015 14:49 schreef loveli het volgende:
Je hebt nogal wat te verduren gehad met alle onzekerheid, ik gun het je zo dat je toch op een fijne zwangerschap mag terugkijken. Heel veel sterkte!
Spannend! En bekend verhaal…quote:Op donderdag 3 december 2015 18:41 schreef Bloesem. het volgende:
Kleine ego-update, niet bijgelezen (alleen 't plaatje van ela kwam voorbij) Ik lig aan de CTG, omdat ik mini de hele dag maar heel zachtjes voelde in tegenstelling tot haar normale drumfanfare-bewegingen. VK wilde dat ik ivm termijn even liet checken hoe en wat. Gelijk een keurig regelmatige hartslag in beeld, godzijdank
Komt even later de VK binnen:
Heb je geen last?
- Waarvan?
Van al die harde buiken
-
Wat blijkt, ik heb keurig regelmatige harde buiken![]()
Waarschijnlijk al de hele dag, waardoor ik mini minder voel. Helemaal niks van meegekregen
Had alleen pijnlijke menstruatieachtige krampen steeds. Zometeen een echo en een toucher, maar het lijkt er toch zowaar op dat het langzaamaan zo eens gaat beginnen. Ze bood nog aan om (wanneer mogelijk) te strippen, maar ik wacht nog even op de echo en het toucher. Ik blijf nog lekker even liggen en ben benieuwd
Hopelijk herpakt mini zich voldoende om af te mogen wachten.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:09 schreef Bloesem. het volgende:
Verdomme, mini heeft 't toch onprettig en ik moet ws. worden ingeleid vandaag of morgen
[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2015 19:19:38 ]
I know, en ze worden toch meteen weer viesquote:Op donderdag 3 december 2015 19:22 schreef Suikertante het volgende:
Bloesem nee, wat jammer! Hoe kunnen ze dat zien?
En Myrr, de wereld vergaat niet als die kleren niet gewassen zijn he. Rustig aan!
Och nee toch.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:09 schreef Bloesem. het volgende:
Verdomme, mini heeft 't toch onprettig en ik moet ws. worden ingeleid vandaag of morgen
Nou ik heb het gevoel dat het niet lang meer duurt, als ik zo de signalen van m'n lichaam oppak. Even een hail Mary dat ik het mis heb en alles weer afzakt zo.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Och nee toch.![]()
Wat klote.
En Myrr ook, je hebt het idee dat het gaat doorzetten?
De hartslag is op zich goed, alleen te stabiel en ze beweegt bijna niet. Dus ze heeft 't gewoon niet fijn denk ik.. Zometeen hoor ik het plan van hoe verder.quote:Op donderdag 3 december 2015 19:59 schreef Mariposas het volgende:
Oh, wat vervelend Bloesem. Dipt de hartslag of was er iets afwijkende op de echo te zien? Kunnen ze je niet strippen, dan is een inleiding alsnog niet nodig? Is wellicht invasief voor jou, maar wel het minst invasief in verhouding tot alle andere opties, lijkt me.
om het van de positieve kant te bekijken: snel eindelijk je meisje echt ontmoeten!
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:20 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
De hartslag is op zich goed, alleen te stabiel en ze beweegt bijna niet. Dus ze heeft 't gewoon niet fijn denk ik.. Zometeen hoor ik het plan van hoe verder.
Mag je niet afwachten of het zelf op gang komt door de tabletjes? Of is dat te gevaarlijk voor de baby?quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou, ik moet blijven. Heb een tabletje ingebracht gekregen, want was blijkbaar nog niet helemaal verstreken (wel een cm ontsluiting) Op de echo bewoog ze nietmaar de hartslag is op zich in orde (iets te stabiel) En nu verder afwachten.. Als alles is verstreken worden de vliezen gebroken en word ik ingeleid.
Lieverd, Zodra het ook maar 1 moment onverantwoord zou zijn om te wachten zouden ze ingrijpen, Ik was weliswaar pas 37 weken maar had ongeveer t zelfde verhaal... en een kerngezonde dochter met een 9 en 10 apgar..quote:Op donderdag 3 december 2015 21:21 schreef Bloesem. het volgende:
Ja, ik ben wb. de behandeling heel ontspannen, maar dat 't slecht gaat met je kindje wil je toch niet horen?Dat doet me gewoon veel verdriet.
Ik weet nog niet precies hoe 't verder gaat Dot. Ik hoop ergens dat m'n lijf het overneemt, maar weet niet of dat gaat gebeuren. Als 't met haar maar goed gaat..
Edit: ik vergeet jullie helemaal te bedanken![]()
Ik wilde ook echt niet ingeleid worden, maar had geen keuze, wellicht heb je aan mijn verhaal wel iets ..quote:Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou, ik moet blijven. Heb een tabletje ingebracht gekregen, want was blijkbaar nog niet helemaal verstreken (wel een cm ontsluiting) Op de echo bewoog ze nietmaar de hartslag is op zich in orde (iets te stabiel) En nu verder afwachten.. Als alles is verstreken worden de vliezen gebroken en word ik ingeleid.
Zo waar!!quote:Op donderdag 3 december 2015 21:19 schreef Myrr het volgende:
Laat het los Bloesem. Ze komt zoals ze komt, ontspan tot die tijd.
Ja joh, echt een kleine ongeduldige donderquote:Op donderdag 3 december 2015 21:51 schreef Madivi het volgende:
Myrr, bij jou blijft het ook spannend hč. Doe je wel rustig aan ondanks de wasdrang?
Go Bloesemlijf! Vier uur respijt om weeën te gaan makenquote:Op vrijdag 4 december 2015 08:02 schreef Bloesem. het volgende:
Helaas nog niks gebeurd, bmm is geen mm geweken, dus net tweede tabletje en verder afwachten. Ik vond het toucheren net erg onprettig (soort lingo ballenbak-bewegingen), maar mijn reactie werd gelijk afgestraft "nou als dit al vervelend is, je moet straks ook nog bevallen!"
Bedankt voor de supportVind ik heel fijn.
Nou, inderdaad. Ik vond strippen/toucheren minstens zo vervelend als weeën en persen. Eigenlijk is dat onnatuurlijke gewroet nog vervelender qua gevoel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Go Bloesemlijf! Vier uur respijt om weeën te gaan maken![]()
En wat een vreemde opmerkingen. Wat je lijf doet met bevallen is echt heel anders dan iemand die even lekker wroet
Ik heb van de huisarts op verzoek van de verloskundige metoclopramide voorgeschreven gekregen, omdat ik veel last bleef houden en daardoor niet meer normaal kon eten en (andere, belangrijke) medicatie niet binnen hield.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:05 schreef Fien10 het volgende:
Wat jammer bloesem, het kan niet lang meer duren voor je je meisje hebt.
Heeft iemand hier een tip voor extreme misselijkheid? Ik ben de hele dag misselijk, inclusief overgeven. Twee dagen geleden is het begonnen en ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik voel me zo lamlendig.
Echt waar ja?quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Ik vond strippen/toucheren minstens zo vervelend als weeën en persen.
Echt! Bij zo'n hoofdje is de druk veel beter verdeeld en die hoort van binnen naar buiten te gaan. Vond ik echt wat anders dan twee vingers die het vanaf de verkeerde kant proberen. Veel vennijniger of zo.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt waar ja?ik vond dat strippen / toucheren echt peanuts. Beetje ongemakkelijk misschien maar in no way vergelijkbaar met de pijn die bij de uitdrijving kwam kijken.
Maar goed, ik ben er al vaker van beticht dat ik geen zenuwen in mijn onderlichaam heb, misschien is dat dan wel waar
Zet m op bloesem! Het komt hoe dan ook goed
Ik heb er ook niets van gevoeld hoor. Het voelde niet eens ongemakkelijk, voelde gewoon als een vinger die in je doos wordt geschoven. Maar als ik jouw bevallingsverhaal goed herinner, was bij jou de weeen-pijn ook best goed te doen, dus dat zou daar best gerelateerd aan kunnen zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 08:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Echt waar ja?ik vond dat strippen / toucheren echt peanuts. Beetje ongemakkelijk misschien maar in no way vergelijkbaar met de pijn die bij de uitdrijving kwam kijken.
Maar goed, ik ben er al vaker van beticht dat ik geen zenuwen in mijn onderlichaam heb, misschien is dat dan wel waar
Zet m op bloesem! Het komt hoe dan ook goed
Gelukkig van dat neusbotquote:Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Svane het volgende:
Bloesem! Succes! Je sinterklaaskindeke!![]()
Ik had net een echo. En m'n kind is zo knap! En heeft tien tenen en tien vingers en een maag en blaas en een neusbot! Ik ben echt zo blij en trots!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Svane het volgende:
Bloesem! Succes! Je sinterklaaskindeke!![]()
Ik had net een echo. En m'n kind is zo knap! En heeft tien tenen en tien vingers en een maag en blaas en een neusbot! Ik ben echt zo blij en trots!![]()
![]()
Vanaf wanneer kan dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh, dat klinkt goed SvaneKon je al nubben?
De echoscopist vroeg of we het wilden weten want de nub was zo duidelijk volgens haar. Op de foto's vind ik het niet immens overtuigend maar ik heb wel een vermoeden maar niet heel zeker zeg maar! Maar we hebben er dus niet specifiek op gelet omdat we het niet willen weten maar toch loerde ik natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:43 schreef elamanilo het volgende:
Ohhh, dat klinkt goed SvaneKon je al nubben?
Woahhhhh spannend!!quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:52 schreef Svane het volgende:
[..]
De echoscopist vroeg of we het wilden weten want de nub was zo duidelijk volgens haar. Op de foto's vind ik het niet immens overtuigend maar ik heb wel een vermoeden maar niet heel zeker zeg maar! Maar we hebben er dus niet specifiek op gelet omdat we het niet willen weten maar toch loerde ik natuurlijk wel.
12-14 weken voor optimale nub experience. Heb je een foto?quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]![]()
[..]
Vanaf wanneer kan dat eigenlijk?
Wel van 11 weken, voor een recentere moet ik ff kijken...quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
12-14 weken voor optimale nub experience. Heb je een foto?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Wel van 11 weken, voor een recentere moet ik ff kijken...Meisjes nub, maar kleine disclaimer: kan nog stijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
Is dat andersom ook zo? Als je een duidelijke jongensnub denkt te zien, dat ie ook nog kan zakken?quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:05 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Meisjes nub, maar kleine disclaimer: kan nog stijgen.
Ja, alleen had nog geen foto van de foto gemaaktquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
Oh op basis van die echo zeg ik XX
Heb je er geen van de npm? Da's meestal de beste
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:12 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik ben zo nieuwsgierig! Maar 31-12 hebben we een pret echo met geslachtsbepaling, dus dan weten we hopelijk zeker.
Ik heb vanaf het begin heel sterk het gevoel dat het een jongen is. Op basis van die nub (als ik het juiste ding voor een nub aanzie) zou het dan weer meisje kunnen zijn. Dus we wachten maar 'rustig' af
[..]
Is dat andersom ook zo? Als je een duidelijke jongensnub denkt te zien, dat ie ook nog kan zakken?
[..]
Ja, alleen had nog geen foto van de foto gemaaktJa toch ook een meisjesnubSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door SQ op 04-12-2015 14:20:41 ]disclaimer
Meestal niet nee. Een jongens-nub in de 12e week (11 - 11.6) is meestal vrij accuraat.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:12 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Is dat andersom ook zo? Als je een duidelijke jongensnub denkt te zien, dat ie ook nog kan zakken?
heb jij al genubt?quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Molo het volgende:
Duurde even en rondje google voordat ik NPM door had hoor
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:21 schreef Molo het volgende:
Duurde even en rondje google voordat ik NPM door had hoor
De NPM echo-foto is van 11.6. Grensgevalletje dus...quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:20 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Meestal niet nee. Een jongens-nub in de 12e week (11 - 11.6) is meestal vrij accuraat.
Maar een meisjes-nub kan in de 13 week stijgen.
Met welke termijn is de NPM echo-foto? Als dit in de 13e week is, zou ik zeggen dat je er voor 90% wel van uit mag gaan dat het een meisje is.
nope, niet zichtbaar volgens mij. Echoscopiste ging zich er iig niet aan wagen. En geen nekplooimeting hier dus we horen het met 20 weken wel.quote:
Dat zou ik wel echt wat voor jou vinden jaquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:25 schreef Molo het volgende:
[..]
nope, niet zichtbaar volgens mij. Echoscopiste ging zich er iig niet aan wagen. En geen nekplooimeting hier dus we horen het met 20 weken wel.
Koos denkt jongen, ik denk meisje.
(zul je zien dat het een hermafrodiet wordt)
zou wel redelijk zaad zijnquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat zou ik wel echt wat voor jou vinden ja
quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja toch ook een meisjesnub
Ben benieuwd!Die is wel vrij duidelijk ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gisteren nog een echo gehad, maar dat was bij de vk praktijk zelf en dat is niet zo'n supersonisch apparaat. Geen foto meegekregen waar een eventuele nub op te ontdekken valt helaas. Maar die echo was ook meer voor de leuk ff snel, was geen specifieke reden voor verder.
Nee hoor, is geen speciale reden voor. Ik had rond de 7-8 weken bij de intake een vroege echo, omdat mijn vk praktijk die standaard aanbiedt. Dat vond ik zelf wel heel fijn. Ik had met 10.5 de termijnecho en met 11.6 de NPM. Gisteren had ik met 13 weken een reguliere controle bij de vk waarbij we het hartje zouden luisteren. Alleen stond het echo apparaat er ook en toen vroeg ze of we nog een keertje wilden spieken. Uiteraardquote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef Arja het volgende:
Svane met haar knappe kind![]()
Miss wat krijg jij veel echo's. Is daar een reden voor?
Hier was de laatste bij 10 weken en een paar dagen, dus nog geen nub te zien. Wij doen ook geen npm, maar ik vind het te lang duren tot 20 weken. Wij gaan met 15 weken een pretecho doen op 29 december
Nou, het kan in ieder geval geen kwaad er naar te laten kijken. Stuitjes moet je wel mee oppassen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:21 schreef Theeleuter het volgende:
Myrr, ik hoop met je mee!
Bloesem, succes! Je bent er bijna
Verdorie, heb al heel de week last van mijn stuitje. Behalve goed zitten, regelmatig lopen etc. vraag ik me af of ik er naar moet laten kijken. Na de jongste was mijn rechterbekken verzakt, wat me een jaar pijn heeft opgeleverd....
Iemand evaring mee?
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook last van mijn stuitje en dat ging vanzelf over met een week of tien. Maar ik had geen bekkenverzakking daarvoor oid dus ik zou iig even informeren bij iemand die er verstand van heeft.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:21 schreef Theeleuter het volgende:
Myrr, ik hoop met je mee!
Bloesem, succes! Je bent er bijna
Verdorie, heb al heel de week last van mijn stuitje. Behalve goed zitten, regelmatig lopen etc. vraag ik me af of ik er naar moet laten kijken. Na de jongste was mijn rechterbekken verzakt, wat me een jaar pijn heeft opgeleverd....
Iemand evaring mee?
quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:57 schreef Svane het volgende:
Thee, ik had aan het begin erge last van mijn stuitje, en dat is gauw weggegaan en pijn in mijn gehele rug ervoor terug gekregen! Matige deal, haha.
Zoe, ben benieuwd of jouw nub voorspellend was! Hier krijg ik gemengde antwoorden als ik de nub rondvraag. Ik vond het het meest een meisjesnub. Maar heb wel een sterk jongensvoorgevoel. En dat laatste overheerst nog een beetje. We zien het over 28 weken.![]()
Net nog gebeld over de uitslag van de combinatietest, voor alledrie de syndromen kans < 1:5000. Chill! En onder de spoiler nog een fotootje van de mijne.Lief baby'tjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En fijn van de uitslag van de combinatietest!
Ik heb ook een jongensgevoel terwijl het een meisjesnub lijkt te zijn, dus ik ben heel benieuwd wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn! Alleen heb ik het geduld niet om tot de geboorte te wachten![]()
Dat geduld heb ik ook niet, ik heb een verkeerde deal gesloten met vriend bij kind 1, en nu moet ik op de blaren zitten.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Lief baby'tjeEn fijn van de uitslag van de combinatietest!
Ik heb ook een jongensgevoel terwijl het een meisjesnub lijkt te zijn, dus ik ben heel benieuwd wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn! Alleen heb ik het geduld niet om tot de geboorte te wachten
Wat voor deal dan?quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:15 schreef Svane het volgende:
[..]
Dat geduld heb ik ook niet, ik heb een verkeerde deal gesloten met vriend bij kind 1, en nu moet ik op de blaren zitten.![]()
Hij wilde het toen al niet weten, ik heeeeeel graag wel. Dus ik dacht lekker korte termijn, dat ik dan toen mocht kiezen en hij de volgende keer. En nu is het de volgende keer.quote:
Ah zoquote:Op vrijdag 4 december 2015 20:19 schreef Svane het volgende:
[..]
Hij wilde het toen al niet weten, ik heeeeeel graag wel. Dus ik dacht lekker korte termijn, dat ik dan toen mocht kiezen en hij de volgende keer. En nu is het de volgende keer.![]()
Ik vind het wel iets tofs hebben en bij kind 1 had ik een heel klein beetje voorkeur en nu helemaal niet, en het lijkt me heel bijzonder er bij de geboorte achter te komen. Maar nu ben ik dus wel fulltime aan het speculeren
Bank heeft inmiddels doorzit/lig plekken, dus ja, het gaat goed.quote:Op vrijdag 4 december 2015 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Oh mčn, ik heb gisteren helemaal over Klaprooss heengelezen, wat een stress![]()
![]()
Hopelijk zit je berekening er gewoon een beetje naast![]()
En ook eenvoor de andere dames in de eerste weken. Het ís ook spannend! Maar gelukkig gaat t meestal goed
![]()
En dan nog even een thumbs up voor Myrr, en eenvoor Bloesem!! Hopelijk gaat ie met allebei goed!
quote:Op vrijdag 4 december 2015 13:42 schreef Svane het volgende:
![]()
Yes barfloos! Dat is relaxt!quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:07 schreef Molo het volgende:
Yes, pillen slaan aan. Mag er drie per dag maar eentje in de ochtend is nu voldoende.
Vandaag hele dag niet gebarfd
Komt goed
Enthousiastelingquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:10 schreef Svane het volgende:
[..]
Yes barfloos! Dat is relaxt!
Ik vind hier de deal dus wel heel leuk, als ik superstellig zou zijn zou vriend het ook prima vinden, dat weet ik zeker. Maar het lijkt me gewoon echt gaaf om het ooit pas bij de geboorte te zien. En dan kunnen we bij de derde kiezen wat het leukste was.
Regel wel ook met je arbodienst, voor je daar gezeik mee krijgt (risico daatop zal meevallen hoor, maar dat wil je er niet ook nog eens erbij).quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier was gisteren een behoorlijk heftige dag. De VK vond (ondanks dat zij dat natuurlijk niet mag beslissen, ze is geen arbo-arts) dat het wel verstandiger was om te stoppen met werken. En toen ze dat zei voelde ik zo'n opluchting dat ik eigenlijk wel merkte dat ik daar zelf ook wel vrede mee had. Dus school gebeld, met de rector gepraat. Die was gelukkig heel steunend, en gaat meteen vervanging zoeken. Wel de sidenote dat er "natuurlijk niet meteen dinsdag vervanging is" maar goed, daar kan ik niks aan doen. Als het dinsdag een beetje gaat wil ik nog best een paar lessen geven, maar als ik dan nog zo kortademig en benauwd ben dan natuurlijk niet. We zien het wel. Ik voel me in elk geval niet verplicht meer, dan voelt heel prettig.
Lichamelijk voel ik me een beetje hetzelfde. Bekken doet zeer, snel buiten adem, snel duizelig, snelle en harde hartslag. Erg vermoeiend, dus ik doe ook niet zoveel. Manlief ligt alleen ziek in bed, dus tja, de zorg voor A komt op mij, maar dat is lang niet zo inspannend als lesgeven of ouderavonden.
En nu zit ik op de bank naar de kerstboom te kijken die hij (ondanks ziek) heeft opgezet net en voel ik een soort rust die ik nog niet eerder voelde. Fijn gevoel, hopelijk blijft het.
Ja, de arboarts was maandag weer bereikbaar, dus dan ga ik even bellen. Ik denk niet dat het een probleem zal zijn, hij was de vorige keer al erg begripvol en gaf mij ook advies dat als het niet ging dat op tijd aan te geven. Dank wel voor de tip!quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Regel wel ook met je arbodienst, voor je daar gezeik mee krijgt (risico daatop zal meevallen hoor, maar dat wil je er niet ook nog eens erbij).
En sterkte
Gelukkig! Blij dat je naar je lichaam luistert. Mooi he, zo'n kerstboom opgezet door lief.quote:Op vrijdag 4 december 2015 21:09 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier was gisteren een behoorlijk heftige dag. De VK vond (ondanks dat zij dat natuurlijk niet mag beslissen, ze is geen arbo-arts) dat het wel verstandiger was om te stoppen met werken. En toen ze dat zei voelde ik zo'n opluchting dat ik eigenlijk wel merkte dat ik daar zelf ook wel vrede mee had. Dus school gebeld, met de rector gepraat. Die was gelukkig heel steunend, en gaat meteen vervanging zoeken. Wel de sidenote dat er "natuurlijk niet meteen dinsdag vervanging is" maar goed, daar kan ik niks aan doen. Als het dinsdag een beetje gaat wil ik nog best een paar lessen geven, maar als ik dan nog zo kortademig en benauwd ben dan natuurlijk niet. We zien het wel. Ik voel me in elk geval niet verplicht meer, dan voelt heel prettig.
Lichamelijk voel ik me een beetje hetzelfde. Bekken doet zeer, snel buiten adem, snel duizelig, snelle en harde hartslag. Erg vermoeiend, dus ik doe ook niet zoveel. Manlief ligt alleen ziek in bed, dus tja, de zorg voor A komt op mij, maar dat is lang niet zo inspannend als lesgeven of ouderavonden.
En nu zit ik op de bank naar de kerstboom te kijken die hij (ondanks ziek) heeft opgezet net en voel ik een soort rust die ik nog niet eerder voelde. Fijn gevoel, hopelijk blijft het.
Wat fijn dat je man er bij mag blijven! (Had zo een schuldgevoel tegenover een meisje die al drie weken op de zaal lag, waardoor haar man maar tot 22:00 mocht blijven, en ik in een suite lag en m'n vriend de hele tijd bij me is geweest. Heb nog aangeboden om te ruilen maar ze vond het wel goed zo. Gyn besloot toen dat haar man ook wel een nacht op de zaal mocht logeren gelukkig) Had wel gehoopt dat je mini er inmiddels uit was, ze zit wel prima bij je. Mag je niet gewoon de hele tijd aan de ctg blijven? Merkte dat ik met ctg veel lekkerder sliep dan zonderquote:Op vrijdag 4 december 2015 21:34 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb gelezen en ben alles weer vergetenAlleen de doorligplekken van Myrr
Gaat lekker! En grote opluchting bij Razz
![]()
Hier alles nog altijd rustig. Derde tabletje vanmiddag gekregen, toen was er nog niks verstreken, maar voor mijn gevoel en volgens de vk was het wel wat weker geworden, wat zachterDat voelde echt als kleine overwinning
En die eigenwijs van mij lag gewoon even bibi met 41+3!
Inmiddels weer vibi, maar helemaal niet zo diep als ze lag. Gelukkig is ze voor mn gevoel al wel weer wat cm gezakt, ze zit niet meer met die dikke billen tegen m'n ribbenkast. Ik zal 't morgen wel horen. En de laatste CTG zaten mooie stukken in
m'n stoere meisje
Toen moesten we plots verplaatsen naar een kraamkamer i.v.m. bevallingsverkeer, maar gelukkig mag m'n lief blijven slapen (hoorden we net) en krijg ik voor de nacht zo nog een CTG en mag ik altijd even tussendoor met de verpleging luisteren met de doppler, omdat ik 't gewoon erg spannend vind om haar zo lang (16-06) niet te horen als ik haar ook niet voel. Morgenochtend dan weer een toucher en een tabletje (ik ga er vanuit dat er vannacht niks gebeurt) We wachten weer geduldig af
Oh, zulke foto's heb ik ook nog welquote:Op zaterdag 5 december 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
Razz, wat fijn voor je! En als het idd meteen al zoveel rust geeft is het de juiste beslissing.
Bloesem, hoe is de nacht gegaan? Je lijf krijgt toch wel best ruim de tijd om het zelf op te pikken of niet?![]()
Fijn dat het beter gaat Sicilia! Jij hebt een gelovige of niet? Veel plezier dan vandaag!
Doen jullie ook mee met #7monthsawesome? Ik heb volgende week drie dagen conferentie en drie presentaties, dus ik denk dat ik er wel een tweetje aan wijdhttp://mashable.com/2015/(...)ashtag/#WR_jWuJHV5qf
Maar dat is ook het idee denk ik. Dat je zelf beslist wat gaat en luistert naar je lichaam en niet wat de organisatie wil.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:56 schreef Lamb29 het volgende:
Ik geloof dat ik weinig van zulke foto's maken kan dit keer
Hmm, ik weet niet zo goed hoe ik hierover denk... Ik denk dat het wel positief is om er op deze manier aandacht aan te geven, misschien komt mijn negatieve gevoel voort uit dat ik zelf vrijwel niks kon vanaf week 15 in mijn zwangerschap. Ik heb zelf ervaring met discriminatie tijdens zwangerschap/moederschap (de universiteit wilde me geen vrijstellingen geven omdat ze dachten dat ik het toch niet zou halen met als praktisch gevolg dat ik 3 weken na mijn ks alweer in de schoolbanken zat) en vind wel dat er wat gedaan moet worden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
Razz, wat fijn voor je! En als het idd meteen al zoveel rust geeft is het de juiste beslissing.
Bloesem, hoe is de nacht gegaan? Je lijf krijgt toch wel best ruim de tijd om het zelf op te pikken of niet?![]()
Fijn dat het beter gaat Sicilia! Jij hebt een gelovige of niet? Veel plezier dan vandaag!
Doen jullie ook mee met #7monthsawesome? Ik heb volgende week drie dagen conferentie en drie presentaties, dus ik denk dat ik er wel een tweetje aan wijdhttp://mashable.com/2015/(...)ashtag/#WR_jWuJHV5qf
Sint babyquote:Op zaterdag 5 december 2015 15:54 schreef Bloesem. het volgende:
Stroomversnelling! Ik bloedde een beetje, ze wilde even kijken, plopt zo t ballonnetje eruitWilde ze nog even kijken waar t bloed vandaan kwam, breken m'n vliezen! Baby heeft wel gepoept, dus ik heb nu een infuus, maar voordat dat erin zat had ik al drie weetjes van mezelf
Lijkt 't er toch op dat 't zomaar gaat beginnen
Liefs en tot later
Oh wauw!! Gefeliciteerd met je mega mini meisje, Bloesem.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:07 schreef Bloesem. het volgende:
Ze is er!!!'![]()
Ik mocht maar heel kort weeën afwachten, toen bleek dat haar hartslag dipte bij elke (beginnende) wee en werd gekozen voor een keizersnede. Om 17:43 kwam deze whopping 4.3 kilo uit mijn buikLijfje was er nog niet uit, of ze begon al te krijsen. En ze is zo mooi
Gefeliciteerd met je sinterklaascadeautje! Ben benieuwd naar haar naam, als je dat inmiddels zelf al weet. Ik hoop ook dat je, ondanks dat het niet de bevalling was waar je op hoopte, wel met een goed gevoel op de bevalling terug kunt kijken. Ik wens je in elk geval heel veel geluk met je ongetwijfeld prachtige meisje en een heel spoedig herstel.quote:Op zaterdag 5 december 2015 23:07 schreef Bloesem. het volgende:
Ze is er!!!'![]()
Ik mocht maar heel kort weeën afwachten, toen bleek dat haar hartslag dipte bij elke (beginnende) wee en werd gekozen voor een keizersnede. Om 17:43 kwam deze whopping 4.3 kilo uit mijn buikLijfje was er nog niet uit, of ze begon al te krijsen. En ze is zo mooi
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2015 03:09:34 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |