abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157964836
24 november: Bloesem

31 december: sethiwe

2016

4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

12 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (tweeling)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality
14 juni: Svane
18 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry ***
28 juni: Sull

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 81% gewijzigd door SQ op 02-12-2015 19:09:41 (Ik wel ;)) ]
  woensdag 2 december 2015 @ 14:42:34 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157964886
Ik draai ook maar drie keer per nacht maar vond het toch teveel gedoe :P

Myrr fijn dat je weer thuis bent *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157964994
Myrr weer thuis, wat geweldig *O* ! Lekker rustig aan doen, en hopelijk blijft 'ie nog een hele tijd lekker binnen bij mama.

En 's nachts slapen met voedingskussen vind ik ook ruk ja, ik woel nogal en dan moet dat hele kussen mee inderdaad :') . Ik frut nu gewoon wat extra deken onder m'n buik - tot groot chagrijn van manlief.

Verder ben ik niet bijgelezen :@ gistermiddag de hele middag geslapen, dacht dat het beter ging maar 's avonds werden de hartkloppingen zo erg dat ik toch de VK maar gebeld heb. Die kwam langs en er was gelukkig niks aan de hand. Bloeddruk laag maar OK, baby deed het goed. Ik merk wel dat ik bij deze baby ook sneller in de stress schiet, misschien door het hele voortraject de eerste 23 weken :{ . Had echt een beetje paniek, 'wat als er nu iets niet goed is' -O- . Het is vandaag helaas ook niet echt verbeterd, ik had A. naar het KDV gebracht en voelde me bij thuiskomst zo buiten adem en duizelig dat ik niet eens m'n schoenen uit kreeg :') . Dus ik breng de dag door in bed en op de bank en probeer me zoveel mogelijk op te laden voor de oudergesprekken op school vanavond. En dan zien we morgen wel weer. Ik vind dit niet zo'n leuke zwangerschap eigenlijk, om heel eerlijk te zijn :@ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2015 14:49:14 ]
pi_157965022
Bloesem, dat klinkt als een mooi plan zo. Fijn dat je zelf de regie hebt en zelf echt kunt beslissen zolang alles goed gaat :* Ik duim mee voor een mooie bevalling deze week ergens!

Myrr, wat fijn dat je thuis bent mét de baby nog in je buik O+

En allemaal verse echo's binnenkort *O*
pi_157965079
Razz :* Wat naar dat je je lichamelijk nu zo belabberd voelt... Alle rust en met je laptop internetshoppen?

Slapen met een (voedings)kussen vond ik vorige keer super a-relaxed en nu vooralsnog ook. Slapen gaat eigenlijk gewoon goed. Ik herken wel, wat anderen hier ook schreven, dat het nu de tweede keer lichamelijk veel sneller opgang komt allemaal. Ik heb na een dag lichamelijke inspanning echt een dag nodig om weer bij te komen daarvan. Zwaarder vind ik het niet, maar wel opmerkelijk dat m'n lichaam alles echt zo snel oppikt!
  woensdag 2 december 2015 @ 14:54:02 #6
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157965104
Kan ik me voorstellen razz. Hopelijk gaat het toch nog beter worden :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_157965257
Ik vind het nu ook nog leuk, maar ben supersnel buiten adem en erg misselijk vergeleken met de vorige keer. En mijn panty zit niet lekker, evenals mijn taillerokjes enzo.

Razz wat vervelend dat je je zo voelt. Maar het is voor sommige vrouwen ook helemaal niet zo leuk. En als je je zo slap voelt dan word je al snel ook een beetje depri denk ik. Heb je het idee dat je bezorgdheid het in de hand werkt? Die hartkloppingen kun je misschien ook zelf een beetje in stand houden als je je teveel zorgen gaat maken. Het is lastig om dat in de gaten te hebben, maar het lijkt me supergoed dat je de vk gebeld hebt! Nu kun je het gewoon weer loslaten en weer opladen voor vanavond. Sterkte :*
pi_157965304
Ja, ik merkte gisteravond dat ik ook in een soort hyperventilatie-spiraal schoot, wat niet meehielp. Ik dacht eerst ademhalingsoefeningen te doen, maar dat maakte het alleen maar erger. Denk omdat ik me er dan nog meer op ging focussen. Een vrolijke film gaan kijken werkte eigenlijk een stuk beter. Bridget Jones voor de 800e keer, prima :+ .
pi_157965741
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja, ik merkte gisteravond dat ik ook in een soort hyperventilatie-spiraal schoot, wat niet meehielp. Ik dacht eerst ademhalingsoefeningen te doen, maar dat maakte het alleen maar erger. Denk omdat ik me er dan nog meer op ging focussen. Een vrolijke film gaan kijken werkte eigenlijk een stuk beter. Bridget Jones voor de 800e keer, prima :+ .
Ja, als je het kunt is de knop omzetten en "gewoon" op iets anders focussen vaak de beste manier.
Als er echt een gegronde angst is waar je iets mee kunt is het natuurlijk een ander verhaal, maar als ik het zo lees dan is dat hier niet het geval.
Bridget Jones O+

pi_157966018
Razz :* wat rot dat je je zo voelt! Hopelijk lukt het gedachten verzetten. Ik ga ook snel hyperventileren bij stress/angst. Bij mij deed het goed om daarin begeleid te worden. (Via Mensendieck therapie)

Myrr thuis wat fijn!!

Slapen... Ah geen gemiste top oplossingen dus ;) wat chanty schrijft ja :') grote HEMA worst worsteling! Ws lig ik dus al zo goed als t kan met mijn kussentje en fleece deken.

As we spreak lig ik weer. Vanmorgen cesar gehad en nu dus op en pijn. Denk dat ik t nog 10 min kan rekken tot kleuter echt hysterische gaat doen ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157967164
Vriend en ik slapen allebei al drie jaar met allebei een voedingskussen :+ :+ :+
pi_157967233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:46 schreef Svane het volgende:
Vriend en ik slapen allebei al drie jaar met allebei een voedingskussen :+ :+ :+
Je kind is geen voedingskussen he :P Ik slaap nog steeds zo goed en kwaad als het kan op mn buik :@ Arm kind.

Razz :* Wat vervelend allemaal. Is dit denk je je laatste zwangerschap?

Wij zijn weer goedgekeurd vanochtend en nog even een lieve vk-vraag gehad of ik me zorgen maak dat deze baby weer hetzelfde is als Stip (lees: 6 maanden nonstop huilen zo ongeveer), maar eigenlijk kan ik me daar nog helemaal niet druk om maken. Ik heb er toch geen invloed op, dus als het zo is dan is het zo en anders alleen maar mooi meegenomen. En we weten nu dat het echt echt echt beter wordt. Was ze volgens mij een beetje verbaasd over :D Vooral toen ik later ook nog zei dat het me niet zoveel uitmaakt als ik veel aan kom, want dat zie ik wel weer. Ik eet niet overdadig of ongezond en beweeg nog af en toe, dus aan mij ligt het niet. Sja, meer kan ik niet doen :)
pi_157967340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:46 schreef Svane het volgende:
_O- Meen je dit? Ik kom nog eens wat te weten via Fok! Wat moet je vriend met een voedingskussen, ik zit hardop te lachen :D
pi_157967388
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken, gister heb ik 2 streepjes geplast O+ . Ik besef het alleen nog niet zo, maar dat komt nog wel.
Wat achtergrondinfo: Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 6 jaar samen en gaan vermoedelijk in maart verhuizen naar ons nieuwbouwhuis O+. Mijn vriend is Aziatisch, dus we krijgen een halfje :+
Verder ben ik nu op zoek naar een verloskundige in de buurt van het nieuwe huis. Er zijn er een aantal, dus dat komt wel goed.

Nu moeten we het nog even laten bezinken..

Ik heb trouwens standaard zoiets op bed liggen:

Mijn vriend gebruikt dat nu voornamelijk, maar misschien eigen ik hem wel toe later :+

Blij om te lezen dat Myrr weer thuis is!
Sterkte Razz, hoop dat het beter gaat worden :)
pi_157967615
Myrr, wat fijn dat je weer thuis bent!

Die kussentjes vind ik een goed idee! Ik wilde ook al een voedingskussen gaan halen, maar ben bang dat ik die te groot vind. Mijn vriend en ik slapen nog altijd in een bed van 140 breed... Nu nog even uitvogelen waar ik die kussentjes ook alweer kon kopen...
pi_157967857
Welkom Miez, en gefeliciteerd *O*

Fijn dat je weer thuis bent Myrr :)

Ik slaap ook met een voedingskussen als mijn vriend er niet is. Meestal misbruik ik hem als kussen ;)
pi_157968056
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:55 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O- Meen je dit? Ik kom nog eens wat te weten via Fok! Wat moet je vriend met een voedingskussen, ik zit hardop te lachen :D
Ik meen het! Eerst was hij voor mij, want zwanger en baby enzo. En toen deden we om en om per nacht. En toen heeft hij de hoes ontvreemd en daar kussenmateriaal ingepropt! :+ O+
pi_157968131
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:36 schreef Svane het volgende:

[..]

Ik meen het! Eerst was hij voor mij, want zwanger en baby enzo. En toen deden we om en om per nacht. En toen heeft hij de hoes ontvreemd en daar kussenmateriaal ingepropt! :+ O+
O+ _O-
pi_157969095
Miezz gefeliciteerd!

Hahahaha Svane :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_157969539
Worstelen met een HEMA-worst _O- Ik slaap (inmiddels weer) heerlijk tussen voedingskussen en man :@

Razz, wat heftig :* Bridget Jones is altijd wel een goede oplossing :D

Dot een sticker van de lieve vk *O*

Miez, welkom! *O*

Mini mag komen, ik heb al mijn tentamens gehaald *O*
pi_157970532

Helaas niet in tweepersoons uitvoering volgens mij..
pi_157970597
quote:
Razz :* het is ook helemaal geen makkelijke zwangerschap. Echt, je mag het zo voelen. En je hoeft ook niet te genieten, de hele tijd. Tuurlijk zijn er mooie trappelmomenten O+ en het uitkijken naar de ontmoeting O+ , maar het is ook reuze spannend (geweest) - en zwanger zijn is uberhaupt al gewoon heel hard werken. (laat staan met dreumes/werk/enz)

Uiteraard gun ik je wel ook het genieten enzo he, maar ik wil maar even zeggen: schaam je niet. :* hier zijn we ook voor.
pi_157975329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:23 schreef Xanteh het volgende:
[ afbeelding ]

Helaas niet in tweepersoons uitvoering volgens mij..
I need this :D :+
pi_157975333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:26 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Razz :* het is ook helemaal geen makkelijke zwangerschap. Echt, je mag het zo voelen. En je hoeft ook niet te genieten, de hele tijd. Tuurlijk zijn er mooie trappelmomenten O+ en het uitkijken naar de ontmoeting O+ , maar het is ook reuze spannend (geweest) - en zwanger zijn is uberhaupt al gewoon heel hard werken. (laat staan met dreumes/werk/enz)

Uiteraard gun ik je wel ook het genieten enzo he, maar ik wil maar even zeggen: schaam je niet. :* hier zijn we ook voor.
Dit is zo lief dat ik er van moet huilen. Het voelt soms heel verkeerd om hier WEER binnen te vallen met een kwaaltje. Terwijl anderen verdriet hebben dat ze niet zwanger zijn.

Ouderavond ging bagger. Buiten adem na/tijdens gesprekken. Draaierig. Ik blijf morgen thuis, vrijdag is de school dicht, en dan ga ik na het weekend eens met mijn teamleider praten of ik zo wel door kan met werken.
pi_157975615
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:04 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dit is zo lief dat ik er van moet huilen. Het voelt soms heel verkeerd om hier WEER binnen te vallen met een kwaaltje. Terwijl anderen verdriet hebben dat ze niet zwanger zijn.

Ouderavond ging bagger. Buiten adem na/tijdens gesprekken. Draaierig. Ik blijf morgen thuis, vrijdag is de school dicht, en dan ga ik na het weekend eens met mijn teamleider praten of ik zo wel door kan met werken.
Heel goed. Trap op de rem als het niet meer gaat; wat niet kan kan gewoon niet. De school blijft wel draaien (echt!), zorgen voor je buikbaby en jezelf en A is echt van een hogere orde imho. :*
Overigens herken ik het wel hoor wat je zegt over dat kortademige - ik was in het derde trimester ook heel snel duizelig enzo. Ik kon aan het eind niet lang genoeg staan om mijn haar te doen (bijv) voor ik buiten adem raakte :'). of een boterham te smeren. Laat staan te koken. Je bent een mens aan het maken he ;) .
Schuldgevoel naar hier is al helemaaaal misplaatst, gekkerd :D . niet doen hoor!
pi_157977019
Bloesem fijn dat je alle tentamens hebt kunnen doen.

Myrr, fijn om te lezen dat je weer thuis bent met buikbaby, hopelijk blijft dat zo minstens de rest van de maand.

Razz wat rot dat je niet echt kan genieten van de zwangerschap. Kan mij het goed voorstellen, dat het niet genieten is door alle stress die je erbij kreeg en dan ook nog je beroerd voelen :*

Miezziej gefeliciteerd en welkom

Dot wat goed dat je er zo nuchter in kan staan.

Voedingskussen nog niet nodig gehad bij het slapen deze keer. Wel handig dat jullie het erover hebben, moet hem nog ophalen bij een vriendin.
pi_157977961
Ow Razz echt heel begrijpelijk hoor, je hebt dit keer ook wel een pittige zwangerschap met alle zorgen voor buikbaby erbovenop. En dit keer heb je natuurlijk ook al een dreumesjes rondlopen dus ook lichamelijk is het sowieso zwaarder dan de vorige keer. Heel goed dat je morgen thuis blijft ^O^ ik hoop dat je je snel wat lekkerder gaat voelen :*

En Bloesem wat goed! Hoogzwanger nog even al je tentamens halen! Perje af hoor :D.

Myrr wat goed dat je thuis bent! Hopelijk blijft het rustig in je buik!

Miezziej welkom *O*

En nog een *O* voor de goede echo's van de afgelopen dagen.

Hier slaap ik ook al een tijd met voedingskussen. Met omdraaien heel vervelend, maar het helpt wel tegen bekkenpijn dus liever met dan zonder. En die bekkenpijn is gelukkig weer een stuk minder geworden. Het kwam echt door het duwen van de buggy, want ik heb de volgende dag weer anderhalf uur minimaal met dreumes in de draagzak rondgelopen en toen had ik een stuk minder pijn. Was wel de laatste keer voorlopig, want buik wordt nu echt te groot.

Hoe vaak heeft jullie baby de hik per dag? Deze baby heeft echt iedere keer als ik iets drink of eet de hik :o
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_157981150
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:31 schreef Sicilia het volgende:

Hoe vaak heeft jullie baby de hik per dag? Deze baby heeft echt iedere keer als ik iets drink of eet de hik :o
W. had het in mn buik ook echt vaak! Keer of 3-5 per dag wel.
Nu heeft 'ie 't nog net zo vaak trouwens, tijdens of na een voeding. Hij ligt nu ook te hikken naast me O+
pi_157981160
Gefeliciteerd Bloesem met het halen van je tentamens *O*

Razz, lekker thuis blijven en aan je zelf denken :* soms doet het lichaam niet wat je wil, erg vervelend maar je kunt er niks aan doen!

Baby is hier niet ingedaald dus de kortademigheid komt me bekend voor, en daar naast verkouden, pff. Gelukkig komt het mannetje weer thuis vanavond. En vanmiddag naar de vk, hoop dat meneer niet meer in een stuit ligt.
pi_157981246
Hier nog geen hikbaby, hij doet voornamelijk *bonk* :') . Hij is een stuk drukker dan A was trouwens, dat vind ik wel grappig.

Ik kon niet slapen vannacht, pijn op m'n borst en in m'n rug en nek en hoofd. VK is weer geweest, maar het was weer niks :@ ja, paniek. Na twee paracetamol en een warm bad rond 6u op de bank in slaap gevallen bij Downton Abbey. En nu is A wakker en gaan we samen wachten op oma die straks komt helpen. Ik moet hier toch iets mee, m'n ademhalingsoefeningen hielpen voor geen meter :{ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')