abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157685684
quote:
Parijs is vrijdagavond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er vrijdagavond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml

De voortvluchtige terrorist:

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
Game on. ^O^ .
Ik ben geil
pi_157685692
http://www.dailymail.co.u(...)l-love-big-hats.html

Europe's first woman suicide bomber

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geil
  vrijdag 20 november 2015 @ 02:12:40 #3
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_157685714
Als hij inderdaad spijt heeft van zijn daden en doelwit is van IS, heb je zomaar kans dat hij, mocht hj gepakt worden of zichzelf opgeven, een beschermings dealtje sluit voor heel veel informatie. Kan waardevol zijn, dus hoop dat ze niet gelijk de trekker overhalen.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_157685751
RTLnieuws twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 02:18:50 De politie heeft het onderzoek naar een 'verdachte' auto in #Rotterdam afgerond. Er is niets bijzonders gevonden: https://t.co/7DH1Vxyi58 reageer retweet
quote:
Verdachte auto Rotterdam: 'geen bijzonderheden gevonden'

De politie heeft het onderzoek naar een 'verdachte' auto in Rotterdam afgerond. Er zijn geen bijzonderheden in het voertuig gevonden. Wel zijn er drie mannen gearresteerd.

De witte Mercedes met Belgisch kenteken stond geparkeerd in het centrum van Rotterdam. De politie sloeg alarm omdat de auto als 'verdacht' bestempeld werd. Waarom, wilde de politie niet zeggen.

Ook Burgemeester Aboutaleb, die in de buurt van de verdachte auto in een restaurant een hapje aan het eten was, werd geëvacueerd.

Drietal
Drie mannen zijn gearresteerd en zitten nog vast. Zij zaten in de auto en liepen daarna naar een nabijgelegen parkje, stelt de politiewoordvoerder. Het politieonderzoek is inmiddels afgerond. De auto met Belgisch kenteken is niet afgevoerd en staat nog steeds op zijn plek, meldt ANP.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)zonderheden-gevonden
  vrijdag 20 november 2015 @ 02:28:39 #5
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157685789
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:07 schreef defokkingfoker het volgende:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lelijk wief :')
graag op anoniem
  vrijdag 20 november 2015 @ 02:35:42 #6
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157685810
quote:
• Screamed 'Help me!' before blast in which her head flew through window
:D _O-
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157685824
RIP en sterkte voor de nabestaanden!!

quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:35 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wat is er nou grappig, vind het diep treurig, veel van die jongens ook die dit nu hebben gedaan, totaal aan de drugs, geruchten dat die op de vlucht geslagen jongen bang is geworden, ik heb zeker ook medelijden met hun ja en hun familie. Zo'n meisje eveneens, ok vreemd gedrag, maar schijnbaar in paniek.

Gisteren nog een stukje op VTM van een moeder in Molenbeek die elke keer vreest dat een dag haar geradicaliseerde zoon op de voorpagina staat als terrorist, man man, ze zijn zeker nog te redden en ik denk dat we dit in Nederland veel beter doen.

Wellington zei: "het enige wat erger is dan een gewonnen oorlog is een verloren oorlog". Denk hier maar eens over voordat je om dit soort zaken gaat lopen lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slaro op 20-11-2015 11:17:47 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 02:48:55 #8
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157685832
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:43 schreef Slaro het volgende:
RIP em sterkte voor de nabestaanden!!

[..]

Wat is er nou grappig, vind het diep treurig, veel van die jongens ook die dit nu hebben gedaan, totaal aan de drugs, geruchten dat die op de vlucht geslagen jongen bang is geworden, ik heb zeker ook medelijden met hun ja en hun familie. Zo'n meisje eveneens, ok vreemd gedrag, maar schijnbaar in paniek.

Gisteren nog een stukje op VTM van een moeder in Molenbeek die elke keer vreest dat een dag haar geradicaliseerde zoon op de voorpagina staat als terrorist, man man, ze zijn zeker nog te redden en ik denk dat we dit in Nederland veel beter doen.

Wellington zei: "het enige wat erger is dan een gewonnen oorlog is een verloren oorlog". Denk hier maar eens over voordat je om dit soort zaken gaat lopen lachen.
Cry me a river. Al deze stukken islamitisch verdriet mogen wat mij betreft stante pede doodvallen.
pi_157685833
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:12 schreef star_gazer het volgende:
Als hij inderdaad spijt heeft van zijn daden en doelwit is van IS, heb je zomaar kans dat hij, mocht hj gepakt worden of zichzelf opgeven, een beschermings dealtje sluit voor heel veel informatie. Kan waardevol zijn, dus hoop dat ze niet gelijk de trekker overhalen.
Sowieso niet gelijk de trekker overhalen zijn IS niet mag ik hopen.
pi_157685834
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:48 schreef Morendo het volgende:

[..]

Cry me a river. Al deze stukken islamitisch verdriet mogen wat mij betreft stante pede doodvallen.
Onzin, en stoere taal, maar maakt het allemaal.niet beter op.
pi_157685930
quote:

[..]

even je hoofd erbij houden he
pi_157686094
Brekend nieuws net op CNN dat ze die Abdesdinges nu ook in Nederland zoeken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 20 november 2015 @ 05:18:10 #13
77130 star_gazer
pi_157686097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:13 schreef TLC het volgende:
Brekend nieuws net op CNN dat ze die Abdesdinges nu ook in Nederland zoeken.

11
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_157686104
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

11
Ja sorry, zo vaak online ben ik niet hoor om alles te weten wat er al geschreven is.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 20 november 2015 @ 05:47:17 #15
77130 star_gazer
pi_157686116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 05:26 schreef TLC het volgende:

[..]

Ja sorry, zo vaak online ben ik niet hoor om alles te weten wat er al geschreven is.
Ok
-
  vrijdag 20 november 2015 @ 06:04:52 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157686134
Medelijden hebben. :')

Wanneer ze dat volk niet overhoop hadden geschoten dan was er een dezer dagen weer een fijne krantenkop met "xxxx doden, nog een aanslag in Parijs" te lezen geweest. Al die wapens en dat bomvest van die vrouw lagen er niet voor de show, die waren van plan om op korte termijn nog een slachtpartij onder burgers aan te richten.

Blij dat ze dood zijn.
pi_157686136
quote:

[..]

Ben je niet helemaal lekker ofzo?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_157686175
quote:

[..]

Je kunt het ook anders zien: misschien riep ze wel "help me" zodat er meer mensen dichterbij kwamen voordat ze zich opblies..
Shine bright like a diamond.
pi_157686187
In Melbourne is een cruisepier ontruimd inclusief twee cruiseschepen waarvan 1 uit NL, de MS Noordam.
Geen concrete dreiging, is obv een politiehond (bombsniffer) welke aansloeg.

http://www.skynews.com.au(...)ne-cruise-ships.html
pi_157686265
quote:

[..]

Volgens de ondertiteling schreeuwde ze vlak voor de knal: he's not my boyfriend!

Heel wat anders dan help me! Of is dit een ander?
PWBF
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:26:10 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157686336
quote:
99s.gif Op vrijdag 20 november 2015 02:07 schreef defokkingfoker het volgende:

[ afbeelding ]

SPOILER
Is dat zwarte vlakje d'r tepel of waarom is die anders gecensureerd...
Zo ja damn wat een kleine titten zeg :r
Lekker kuis ook, zulke foto's online.
Stelletje hypocrieten dat 't zijn :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157686408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Is dat zwarte vlakje d'r tepel of waarom is die anders gecensureerd...
Zo ja damn wat een kleine titten zeg :r
Lekker kuis ook, zulke foto's online.
Stelletje hypocrieten dat 't zijn :')
Hypocriet?
pi_157686448
Klinkt alsof ze zelf slachtoffer is.
Make my day!
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:45:57 #24
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157686465
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hypocriet?
quote:
hypocriet

Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen
Ze proberen de radicale Islam aan te hangen maar maken en uploaden wel dit soort ongein...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:46:00 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157686467
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:44 schreef agter het volgende:
Klinkt alsof ze zelf slachtoffer is.
Omdat het een vrouw is?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:47:33 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157686478
quote:
Campus VUB-ULB afgesloten op advies van politie

Op de campus van de ULB-VUB in Elsene zijn donderdagavond een aantal plaatsen waar veel studenten samenkomen, zoals de zaal Jefke en de studentenkringen, afgesloten. Volgens Het Laatste Nieuws verkeert de politie in hoogste staat van paraatheid, omdat de voortvluchtige Salah Abdeslam donderdagavond in de stad gesignaleerd zou zijn.
http://www.brusselnieuws.(...)p-advies-van-politie
pi_157686546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:45 schreef nils7 het volgende:

[..]

[..]

Ze proberen de radicale Islam aan te hangen maar maken en uploaden wel dit soort ongein...
Ah ik dacht dat je media hypocriet noemde voor het publiceren van de foto's. En nu wil het geval dat men elkaar continu voor hypocriet uitmaakt dus vandaar
  vrijdag 20 november 2015 @ 07:59:50 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157686562
De familie beweerde dat ze er niks van wisten maar wedden dat ie gewoon onderdak bij z'n familie heeft of ze op z'n minst weten waar die wel uit hangt... Als ie in Brussel zit.
N/A
pi_157686580
quote:
'Eigenaar Belgische auto geregistreerd als mogelijk vuurwapengevaarlijk'

De Belgische auto die gisteravond in het centrum van Rotterdam werd doorzocht, stond in het kentekenregistratiesysteem van de politie geregistreerd met de melding 'mogelijk vuurwapengevaarlijk'. Dat melden bronnen aan de NOS.

"Dat verklaart ook waarom de politieagenten rondliepen met kogelwerende vesten", vertelt verslaggever Robert Bas in het NOS Radio 1 Journaal.

De auto werd door het camerasysteem op de snelweg gesignaleerd bij grensovergang Hazeldonk en daarna opnieuw bij de Van Brienenoordbrug in Rotterdam. "De politie is de auto actief gaan zoeken en toen ze hem aantroffen bij het restaurant waar burgemeester Aboutaleb zat te eten, gingen alle alarmbellen af", zegt Robert Bas.

Een arrestatieteam rukte uit en de burgemeester werd in veiligheid gebracht. Iets verderop in een park hield de politie drie mannen aan.

In de auto

De politie heeft de auto doorzocht. Ooggetuigen melden dat in de auto een proces-verbaal, iets wat leek op een Turks visum en buitenlands geld werd gevonden.

Gisteravond ging het gerucht dat de mannen afkomstig waren uit de Brusselse gemeente Molenbeek. De politie heeft dat niet bevestigd. Ook is nog niet bekend of de verdachten nog vastzitten.

Burgemeester Aboutaleb laat in een reactie weten dat hij het goed maakt en dat er geen reden is tot zorg.

http://nos.nl/artikel/207(...)wapengevaarlijk.html
pi_157686599
Pier Melbourne weer vrijgegeven
pi_157686635
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:02 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Vaag. De inzittenden zaten in een parkje vlakbij de kroeg waar Aboutaleb toevallig zat?
I´m back.
pi_157686681
Vind het vager dat ze niet opgepikt zijn ergens tussen hazeldonk en rotterdam.
Waar heb je dit soort systemen dan voor?
pi_157686732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:21 schreef forzavit het volgende:
Vind het vager dat ze niet opgepikt zijn ergens tussen hazeldonk en rotterdam.
Waar heb je dit soort systemen dan voor?
Misschien wilden ze even kijken wat die lui gingen doen?
I´m back.
pi_157686737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 07:59 schreef nils7 het volgende:
De familie beweerde dat ze er niks van wisten maar wedden dat ie gewoon onderdak bij z'n familie heeft of ze op z'n minst weten waar die wel uit hangt... Als ie in Brussel zit.
Ja, veel Marokkanen hier in NL hebben ook wel familie wonen in hetzij Molenbeek hetzij een banlieu.
I´m back.
pi_157686769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:02 schreef Houtenbeen het volgende:
Ooggetuigen melden dat in de auto een proces-verbaal, iets wat leek op een Turks visum en buitenlands geld werd gevonden.
Dat zijn nog eens ooggetuigen, een Turks visum is een postzegel in je paspoort... ;)
Racist
pi_157686793
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Misschien wilden ze even kijken wat die lui gingen doen?
De politie is later pas actief gaan zoeken naar de auto dus dat lijkt me sterk
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:56:38 #37
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_157686950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 21:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd ook zot. Als Christen hoefde je je toch ook niet te verantwoorden of te verontschuldigen voor de KKK? Waarom zou je je als moslim moeten verantwoorden of verontschuldigen voor de terreurbeweging ISIS?
Het is van levensbelang dat moslims afstand moeten doen van IS, omdat het stilzwijgen een geheime adoratie verraadt.

Prima, het is anders dan verantwoorden en verontschuldigen, maar het gebrek aan vuile woorden richting Daesh vanuit de moslimgemeenschap, vind ik wel schrijnend.

Behalve die moslimorganisatie, heb ik nimmer een individuele moslim slecht horen praten over Daesh. Op hun slechtst, noemen ze het een Zionistisch complot :{
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_157687031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:56 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Het is van levensbelang dat moslims afstand moeten doen van IS, omdat het stilzwijgen een geheime adoratie verraadt.

Prima, het is anders dan verantwoorden en verontschuldigen, maar het gebrek aan vuile woorden richting Daesh vanuit de moslimgemeenschap, vind ik wel schrijnend.

Behalve die moslimorganisatie, heb ik nimmer een individuele moslim slecht horen praten over Daesh. Op hun slechtst, noemen ze het een Zionistisch complot :{
Dat is de grootste belediging die er is man !
Jij bent gewoon zelf een zionistisch complot :P
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:23:42 #39
448296 BaardHagrid
pi_157687228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:06 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

Dat is de grootste belediging die er is man !
Jij bent gewoon zelf een zionistisch complot :P
Wat bedoel je nu precies?
pi_157687295
quote:

[..]

[..]

In de spoiler staat: "jihadi who never read the Koran".
Hoe ze dat hebben kunnen vaststellen is me een raadsel. Als dochter van moslim ouders heeft ze ongetwijfeld het gif als kind al moeten innemen. Daarna is ze gewoon door haar vriendjes gek gemaakt en was er geen weg meer terug.
Ik beschouw haar dan ook niet als hypocriet t.o.v. de islam (want ze was waarschijnlijk niet gelovig) maar volgde gewoon blindelings de terroristische acties van haar (verkeerde) vriendjes.
Racist
pi_157687316
quote:

[..]

Dan heb je wel oogkleppen op.

Jij nog je excuses aangeboden en tevens afstand gedaan van de moorden van Amerikaanse agenten op ongewapende gekleurde Amerikaanse burgers?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 november 2015 @ 09:33:36 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157687353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij nog je excuses aangeboden en tevens afstand gedaan van de moorden van Amerikaanse agenten op ongewapende gekleurde Amerikaanse burgers?
Ja, want dat gebeurt stelselmatig met het doel een aparte staat te stichten vrij van gekleurde burgers.
pi_157687397
quote:

[..]

Wist niet dat blank zijn een geloof was. Weer wat geleerd.
  Moderator vrijdag 20 november 2015 @ 09:37:37 #44
8781 crew  Frutsel
pi_157687408
Ze zijn nu aan het schieten in een hotel in Mali...
pi_157687411
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want dat gebeurt stelselmatig met het doel een aparte staat te stichten vrij van gekleurde burgers.
Ah maar gelukkig scheren wij niet alle Moslims over één kam
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:38:06 #46
448296 BaardHagrid
pi_157687415
quote:

[..]

Vraagje; wat versta je precies onder 'het is anders dan verantwoorden en verontschuldigen'? In mijn optiek is dat het tegenovergestelde wat je mij verwijt, maar goed.

Heb nooit moslims horen zeggen wat voor kwade organisatie Daesh is. Eerder milde bevestiging van hun daden. Het feit dat er nooit echt afstand wordt gedaan, vind ik zorgelijk.

Het is echter anders dan moslims die zeggen: "Sorry dat IS bestaat.' (verontschuldigen) Wat dus overbodig is.
pi_157687424
ADnl twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 09:34:27 Volgens Belgische media vreest de politie dat een man met wraakplannen rondloopt om de dood van de zelfmoordterroriste in Saint-Denis reageer retweet
quote:
Politie zoekt familielid zelfmoordterroriste in Maasmechelen

De Belgische politie heeft in Maasmechelen, net over de grens bij Stein, gezocht naar een mannelijk familielid van zelfmoordterroriste Hasna Ait Boulahcen.

Dat is de vrouw die zichzelf woensdagmorgen opblies in de Parijse voorstad Saint-Denis, toen de politie daar binnenviel op zoek naar het brein achter de aanslagen in Parijs.

Spoorloos verdwenen
Het familielid van de zelfmoordterroriste is een man die tijdelijk in Maasmechelen heeft gewoond, maar plotseling spoorloos verdwenen is. Ook naar zijn auto is de politie op zoek.

Het federaal parket in België leidt de zoektocht. Volgens Belgische media zou intern bij de politie een opsporingsbericht zijn verspreid.

http://www.1limburg.nl/po(...)len?context=topstory
pi_157687452
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah maar gelukkig scheren wij niet alle Moslims over één kam
We willen allemaal geloven dat de meeste Moslims tegen de aanslagen zijn. Maar als je dan hoort dat over het hele land ze niet eens een minuutje stil konden zijn dan baart mij dat toch zorgen. Laten we zeggen dat ze het niet makkelijk maken.
pi_157687458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik wist niet dat zodra het om onze superieure huidskleur gaat, geheime adoratie niet van toepassing is
pi_157687475
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wist niet dat zodra het om onze superieure huidskleur gaat, geheime adoratie niet van toepassing is
Ik zie het nooit als overwinning van mijn ras als er een neger wordt neergeschoten in Amerika. Maar dat ligt dan blijkbaar aan mij.
pi_157687506
quote:

[..]

[..]

Misschien was dat voor de bekering en radicalisering? En anders verbaast het me ook niet. Voor een haatactie hoef je geen fundamentalistisch moslim te zijn en vrouwen krijgen toch geen 72 maagden in de hemel.
pi_157687510
quote:

[..]

Het heet IS of ISIS. Geen Deash.
pi_157687519
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:38 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Heb nooit moslims horen zeggen wat voor kwade organisatie Daesh is. Eerder milde bevestiging van hun daden. Het feit dat er nooit echt afstand wordt gedaan, vind ik zorgelijk.

Dit is larie
  vrijdag 20 november 2015 @ 09:46:44 #54
448296 BaardHagrid
pi_157687528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daesh is de beledigende term van IS ;) Staat zweepslagen op in Raqqa.
pi_157687535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:42 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik zie het nooit als overwinning van mijn ras als er een neger wordt neergeschoten in Amerika. Maar dat ligt dan blijkbaar aan mij.
Exact, "geheime adoratie" werkt één kant op
pi_157687560
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

We willen allemaal geloven dat de meeste Moslims tegen de aanslagen zijn. Maar als je dan hoort dat over het hele land ze niet eens een minuutje stil konden zijn dan baart mij dat toch zorgen. Laten we zeggen dat ze het niet makkelijk maken.
Misschien vinden ze het onzin om een minuut stil te zijn voor Parijs, terwijl er elders ook aanslagen zijn geweest waar die minuut stilte niet voor wordt gehouden. Maar geen idee, respectloos is het iig wel.
pi_157687564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:46 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Daesh is de beledigende term van IS ;) Staat zweepslagen op in Raqqa.
Dat bespaard me dan weer een paar zweepslagen. ~O>
pi_157687572
quote:

[..]

Vraagje; wat versta je precies onder 'het is anders dan verantwoorden en verontschuldigen'? In mijn optiek is dat het tegenovergestelde wat je mij verwijt, maar goed.

Het is echter anders dan moslims die zeggen: "Sorry dat IS bestaat.' (verontschuldigen) Wat dus overbodig is.
Ik vind het zorgelijk dat jij blijkbaar zodanig last hebt van tunnelvisie, dat je niet ziet dat er wel degelijk moslims zijn die er grote afstand van nemen. In het land zelf is dat wat lastiger, want als je dat openbaar doet ben je je leven niet zeker.
pi_157687579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Oh gek. Wil je president Hollande even corrigeren dan?
pi_157687602
quote:

[..]

Het salafisme is ook niet het geloof van de gemiddelde moslim.
pi_157687610
Het filiaal in Mali is ook weer bezig btw.
I´m back.
pi_157687616
quote:

[..]

Voor de white supremacists is het meer dan een geloof.
pi_157687623
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:50 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh gek. Wil je president Hollande even corrigeren dan?
Nee, ik ben geen ketter. ;)
pi_157687634
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Misschien vinden ze het onzin om een minuut stil te zijn voor Parijs, terwijl er elders ook aanslagen zijn geweest waar die minuut stilte niet voor wordt gehouden. Maar geen idee, respectloos is het iig wel.
Ik denk dat ze in omliggende landen weer een minuut stil waren voor Libanon en niet voor Parijs. Zo gaat dat. Als je dat niet kan bedenken...
pi_157687660
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor de white supremacists is het meer dan een geloof.
Als er 130 negers worden doodgeschoten door White Supremacists en daar is een minuut stilte voor, ga ik er niet doorheen schreeuwen.
pi_157687697
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Als er 130 negers worden doodgeschoten door White Supremacists en daar is een minuut stilte voor, ga ik er niet doorheen schreeuwen.
En stel er is een mafkees, zoals de damschreeuwer of misschien zelfs twee damschreeuwers. Dan ben jij niet fout want jij bent geen Moslim
pi_157687724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik ken jou niet, dus kan geen inhoudelijke uitspraken gaan doen over jouw persoon. Wel weet ik zelf feitelijk dat er moslims waren die gewoon netjes hun mond hielden, terwijl andere 'blanken' gewoon een werkoverleg hadden, wat is je punt. Is daarmee iets gezegd over de blanke of de moslim?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 09:59:30 ]
pi_157687792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ken jou niet, dus kan geen inhoudelijke uitspraken gaan doen over jouw persoon. Wel weet ik zelf feitelijk dat er moslims waren die gewoon netjes hun mond hielden, terwijl andere 'blanken' gewoon een werkoverleg hadden, wat is je punt. Is daarmee iets gezegd over de blanke of de moslim?
Klein beetje respectloos. Alleen doorwerken is anders dan Allah Akbar schreeuwen of jullie zijn de volgende. Als zulke dingen leven onder de gemiddelde gematigde Moslim zet je dat wel aan het denken.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:05:28 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_157687819
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:52 schreef Ryan3 het volgende:
Het filiaal in Mali is ook weer bezig btw.
Dat is Al Quada
pi_157687847
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:05 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is Al Quada
Nou ja, filiaal van de islam, bedoel ik.

Overigens in China waren er ook al weer 28 islamitische strijders gedood.
Dus de islamitische aanslagen en terreur gaan een beetje met de klok mee.
I´m back.
pi_157687851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Klein beetje respectloos. Alleen doorwerken is anders dan Allah Akbar schreeuwen of jullie zijn de volgende. Als zulke dingen leven onder de gemiddelde gematigde Moslim zet je dat wel aan het denken.
Ik vergelijk niet de wallstreet met een Turkse cafe oid. Ik heb het over mijn eigen werkplek. Waar werd er tijdens de stilte 'Allahu Akbar' geroepen, tijdens de voetbalwedstrijd bedoel je? Om maar te zwijgen over de suggestie die je opwekt dat wanneer een moslim 'Allahu Akbar' roept zijn 'gematigdheid' betwijfeld kan worden?
pi_157687869
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, filiaal van de islam, bedoel ik.

Overigens in China waren er ook al weer 28 islamitische strijders gedood.
Dus de islamitische aanslagen en terreur gaan een beetje met de klok mee.
Was dat niet twee maanden geleden, wat nu pas bekend werd? Waar onder die doden ook vrouwen en jonge kinderen zaten waarbij we even gemakshalve vergeten dat de Chinese overheid niet objectief is en al langer strijd
pi_157687887
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vergelijk niet de wallstreet met een Turkse cafe oid. Ik heb het over mijn eigen werkplek. Waar werd er tijdens de stilte 'Allahu Akbar' geroepen, tijdens de voetbalwedstrijd bedoel je? Om maar te zwijgen over de suggestie die je opwekt dat wanneer een moslim 'Allahu Akbar' roept zijn 'gematigdheid' betwijfeld kan worden?
Misschien moet je even het nieuws lezen. En ik vind dat toch een beetje respectloos. Beetje zoals White Power schreeuwen tijdens een herdenking als er moorden door een blanke zijn gepleegd op een ander ras.
pi_157687908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:03 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ah dus dat waren gemiddelde gematigde Moslims. Dus ik heb het denk ik gemist maar hoeveel Moslims waren er hier in Nederland aan het schreeuwen? Ongeveer 400.000

En wat deden de 'wel fanatieke' Moslims, die hielden wel hun kop? Behoorlijk WTF momentje baas
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:13:32 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157687946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:08 schreef Triggershot het volgende:
Om maar te zwijgen over de suggestie die je opwekt dat wanneer een moslim 'Allahu Akbar' roept zijn 'gematigdheid' betwijfeld kan worden?
Wanneer je die term gaat schreeuwen tijdens een herdenking, voor mensen die stierven toen ze diezelfde term hoorden, mag je wel aan de gematigdheid twijfelen ja. :')
pi_157687957
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Misschien moet je even het nieuws lezen. En ik vind dat toch een beetje respectloos. Beetje zoals White Power schreeuwen tijdens een herdenking als er moorden door een blanke zijn gepleegd op een ander ras.
Misschien moet jij je juist verdiepen in waar 'Allahu Akbar' voor staat en hoe en waar het allemaal gebruikt kan worden voor je probeert de 'gematigde' moslim in diskrediet te brengen? Wanneer een moslim dat doet tijdens X zegt dat nog niets over andere moslims, net zo min als wanneer de White supremacist dat doet tijdens Y, zegt dat evenmin wat over andere blanken, begrijp je dat?
pi_157687986
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien moet jij je juist verdiepen in waar 'Allahu Akbar' voor staat en hoe en waar het allemaal gebruikt kan worden voor je probeert de 'gematigde' moslim in diskrediet te brengen? Wanneer een moslim dat doet tijdens X zegt dat nog niets over andere moslims, net zo min als wanneer de White supremacist dat doet tijdens Y, zegt dat evenmin wat over andere blanken, begrijp je dat?
Dat begrijp ik, ja. En ik hoop dat jij ook begrijpt dit land te delen met een groot deel mensen die aanslagen gedoogd en soms ook goedkeurd. Dan zijn we het met elkaar eens.
pi_157687994
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wanneer je die term gaat schreeuwen tijdens een herdenking, voor mensen die stierven toen ze diezelfde term hoorden, mag je wel aan de gematigdheid twijfelen ja. :')
'Allahu Akbar' is een godverheerlijkend leus, dus wanneer een moslim zou bidden voor het straffen van Jihadisten en voor de ziel van de slachtoffers icm met een 'Allahu Akbar' is voor jou zijn gematigdheid een façade :') ?
pi_157688008
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ik denk dat ze in omliggende landen weer een minuut stil waren voor Libanon en niet voor Parijs. Zo gaat dat. Als je dat niet kan bedenken...
Ze zullen er ook wel niet op die manier over hebben nagedacht, nee. Het kan trieste baldadigheid zijn.
pi_157688012
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:10 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Of een beetje zoals je rechterhandje laten zwaaien bij inspraakavonden voor AZC's

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:17:48 #81
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688017
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Allahu Akbar' is een godverheerlijkend leus, dus wanneer een moslim zou bidden voor het straffen van Jihadisten en voor de ziel van de slachtoffers icm met een 'Allahu Akbar' is voor jou zijn gematigdheid een façade :') ?
Als jij denkt dat zoiets de insteek van die schreeuwertjes was ben je echt totaal niet serieus te nemen.
pi_157688029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, ja. En ik hoop dat jij ook begrijpt dit land te delen met een groot deel mensen die aanslagen gedoogd en soms ook goedkeurd. Dan zijn we het met elkaar eens.
Ik val een beetje over 'een groot deel'. Je hebt het hier als het over moslims gaat en vervolgens specifieker over een radicale moslimbeweging over een ruime minderheid in een minderheid om mee te beginnen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:19:23 #83
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688045
quote:
19s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Of een beetje zoals je rechterhandje laten zwaaien bij inspraakavonden voor AZC's

[ afbeelding ]
Inderdaad. Nu nog even wachten tot die NVU mongooltjes met wat automatische wapens een AZC inrennen en 129 slachtoffers maken.
pi_157688046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik val een beetje over 'een groot deel'. Je hebt het hier als het over moslims gaat en vervolgens specifieker over een radicale moslimbeweging over een ruime minderheid in een minderheid om mee te beginnen.
Ok, het woordje groot had weggemogen.
pi_157688050
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb voor dit gebeuren nog niet openlijk mijn afkeer en afschuw uitgesproken noch heb ik afstand gedaan van die mafketels. Ik moet snel een journalist opzoeken want ik ben blijkbaar een nazi

fak
edit: gelukkig ben ik onder gelijkgestemden en zijn wij met 99% de grote meerderheid in Nederland
pi_157688059
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als jij denkt dat zoiets de insteek van die schreeuwertjes was ben je echt totaal niet serieus te nemen.
Nou ja, ik hoop ook serieus nooit genomen te worden door een andere man, maar dat terzijde.
Als jij verder begrijpt dat het gebruik van 'Allahu Akbar' niet een extremistische leus is, maar een godsverheerlijkende prijzing, vind ik dat al voldoende.
pi_157688077
quote:

[..]

Bullshit. Kranten staan er vol mee.

Bij deze: ik neem afstand van IS. Hopelijk worden ze snel allemaal platgebombardeerd, want met deze psycho's kun je dit niet anders oplossen.

Zo.
pi_157688088
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Bij deze: ik neem afstand van IS. Hopelijk worden ze snel allemaal platgebombardeerd, want met deze psycho's kun je dit niet anders oplossen.

Zo.
Allahu Akbar
pi_157688104
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allahu Akbar
Uhalla Rabka
pi_157688105
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:19 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Inderdaad. Nu nog even wachten tot die NVU mongooltjes met wat automatische wapens een AZC inrennen en 129 slachtoffers maken.
Zoals we op Breivik of die lui van de Döner moorden aan het wachten waren bedoel je?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_157688109
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit was tijdens een minuut stilte voor een groot aantal mensen door toedoen van Nazis? Dat is wel zorgelijk en verwerpelijk inderdaad.
pi_157688110
Staaij twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 10:17:01 Blog over ervaringen in Brusselse #Molenbeek en boodschap aan de jongens die ons met stenen bekogelden #EenVandaag https://t.co/en5MoGTjvm reageer retweet
Journalisten met stenen bekogeld tijdens die herdenking/demonstratie in Molenbeek
pi_157688111
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop ook serieus nooit genomen te worden door een andere man, maar dat terzijde.
Als jij verder begrijpt dat het gebruik van 'Allahu Akbar' niet een extremistische leus is, maar een godsverheerlijkende prijzing, vind ik dat al voldoende.
Cant blame them tho.. ze horen het bij elke aanval. Ze liggen die link, zelf nadenken is soms moeilijk voor mensen.

Ik zeg vaak Allah is groot, maar daar is nooit bij iemand omgekomen.

Sorry hoor jongens.

:'(
pi_157688127
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:23 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Uhalla Rabka
Het Arabisch gaat van rechts naar links.
pi_157688129
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:21 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zo.
Jammer, niet op tv dus ik denk dat dit bericht van jou niet telt noch heeft de rest van je familie dit bericht uitgesproken.
Laat gaan, je kan het niet goed doen
pi_157688133
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allahu Akbar
Allah buyuktur zeg ik altijd. Maar bedoeling is same he.. O+
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:24:59 #97
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688140
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Zoals we op Breivik of die lui van de Döner moorden aan het wachten waren bedoel je?
Ah, jij bent dus voor preventief oppakken? Wat lekker fascistisch van je.
pi_157688154
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jammer, niet op tv dus ik denk dat dit bericht van jou niet telt noch heeft de rest van je familie dit bericht uitgesproken.
Ja weet ik :D
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:26:17 #99
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157688178
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah, jij bent dus voor preventief oppakken? Wat fascistisch van je.
Preventief afschieten zou ook een optie zijn.
pi_157688190
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah, jij bent dus voor preventief oppakken? Wat fascistisch van je.
Hoe de fuck kom je hier hier nou weer bij?
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:27:06 #101
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688198
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:26 schreef NoXia het volgende:

[..]

Preventief afschieten zou ook een optie zijn.
Prima. Maar dan ook gelijke monniken, gelijke kappen. Wat zal het rustig worden in Nederland.
pi_157688206
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:23 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Cant blame them tho.. ze horen het bij elke aanval. Ze liggen die link, zelf nadenken is soms moeilijk voor mensen.

Ik zeg vaak Allah is groot, maar daar is nooit bij iemand omgekomen.

Sorry hoor jongens.

:'(
Nee maar goed, zo steun je natuurlijk wel de Jihadisten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Om even voorbij te gaan dat je de indruk wekt dat jij je info uitsluitend krijgt van wat de TV je voert wil ik je toch even vragen, hoeveel links wil je waarin moslims op TV Daesh veroordelen en afstand van nemen voor je gaat toegeven dat je een bekrompen beeld over moslims hebt? (niet tegen jou persoonlijk, maar misschien dat iemand er dan over nadenkt)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 10:28:56 ]
pi_157688228
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het Arabisch gaat van rechts naar links.
rabkA uhallA

:)
pi_157688241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:28 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

rabkA uhallA

:)
:7 *;
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:30:20 #105
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157688261
quote:

[..]

Het is maar net in welke context iemand dat roept, om dat te scanderen tijdens een minuut stilte waar net 130 mensen zijn afgeslacht die voordat ze dood gingen Allahu Ackbar hebben gehoord is walgelijk. En je bent enorm naïef als je denkt dat ze een ander motief hadden dan te provoceren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157688264
quote:

[..]

Je snapt toch wel dat er een verschil zit in dit te zeggen tijdens een gebed of het zeggen tijdens een herdenking waar je 1 minuut stil moet zijn? Of is dit echt te hoog gegrepen? Ik weet dat je maar een trolletje bent, maar toch.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:32:07 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688298
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:30 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het is maar net in welke context iemand dat roept, om dat te scanderen tijdens een minuut stilte waar net 130 mensen zijn afgeslacht die voordat ze dood gingen Allahu Ackbar hebben gehoord is walgelijk. En je bent enorm naïef als je denkt dat ze een ander motief hadden dan te provoceren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat er een verschil zit in dit te zeggen tijdens een gebed of het zeggen tijdens een herdenking waar je 1 minuut stil moet zijn? Of is dit echt te hoog gegrepen? Ik weet dat je maar een trolletje bent, maar toch.
Ik was halverwege met eenzelfde soort post maar ik heb het maar opgegeven.
pi_157688304
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:30 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Vertel, waarom is dat walgelijk?
pi_157688324
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Duidelijk, niet serieus te nemen dus. Jammer.
pi_157688357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:30 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ach, ik een trolletje, jij een conciërge, we vinden elkaar wel.

Als je verder de reactie hebt gelezen snap je dat mijn betoog gaat over het gebruik van 'Allahu Akbar' niet perse in verband is te brengen met extremisme, niet dat het gepast is om een stilte te onderbreken met zo een uitspraak. Het is ongepast om een stilte te onderbreken of je nu Allah of "Lets rock till we fuck baby" roept.
pi_157688369
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:34 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Duidelijk, niet serieus te nemen dus. Jammer.
Ik ben reuze benieuwd.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:43:58 #112
168304 Mani89
pi_157688504
quote:

[..]

Het gaat om de intentie, niet om de term zelf. Ik zeg daarom, context. Is het voor jou onmogelijk voor te stellen dat op een zwarte VMBO school in Utrecht waar ze de holocaust al niet meer kunnen onderwijzen omdat dan de pleur uitbreekt, een klas "Allahu Akbar" begint te scanderen tijdens een minuut stilte voor een slachtpartij om de boel te provoceren?

Hoe je het ook wendt of keert, de term is in bepaalde mate besmet geraakt, en daar is dankbaar gebruik van te maken.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:46:33 #113
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157688538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:43 schreef Mani89 het volgende:

Hoe je het ook wendt of keert, de term is in bepaalde mate besmet geraakt, en daar is dankbaar gebruik van te maken.
De Hitlergroet was vroeger ook gewoon een Romeinse manier om hallo te zeggen.
pi_157688569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:43 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het gaat om de intentie, niet om de term zelf. Ik zeg daarom, context. Is het voor jou onmogelijk voor te stellen dat op een zwarte VMBO school in Utrecht waar ze de holocaust al niet meer kunnen onderwijzen omdat dan de pleur uitbreekt, een klas "Allahu Akbar" begint te scanderen tijdens een minuut stilte voor een slachtpartij om de boel te provoceren?

Nee, wat voor mij wel onmogelijk om voor te stellen is dat we een stel ratten op een (zwarte) VMBO als referentie zouden nemen om een uitspraak of leus te kwalificeren, of hun kwajongens streken uit te breiden als argumentatie of voorbeelden om een link te leggen met abstracte termen als 'de Islam' of 'de moslims'. Ik zou Wodan dagelijks op mijn blote billen bedanken als de problemen op zwarte scholen was beperkt tot het roepen van bepaalde leuzen tijdens de stilte.
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:50:51 #115
168304 Mani89
pi_157688594
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, wat voor mij wel onmogelijk om voor te stellen is dat we een stel ratten op een (zwarte) VMBO als referentie zouden nemen om een uitspraak of leus te kwalificeren, of hun kwajongens streken uit te breiden als argumentatie of voorbeelden om een link te leggen met abstracte termen als 'de Islam' of 'de moslims'. Ik zou Wodan dagelijks op mijn blote billen bedanken als de problemen op zwarte scholen was beperkt tot het roepen van bepaalde leuzen tijdens de stilte.
Ik beperkte mij dan ook tot dit incident, ik trek het niet breder dan dat. En de term zelf is dan ook geen automatisch diskwalificatie, verre van dat.
pi_157688612
AFP twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 10:48:58 #BREAKING: Third body, a woman, found at site of Paris attacks police raid: prosecutors reageer retweet
pi_157688637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:50 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik beperkte mij dan ook tot dit incident, ik trek het niet breder dan dat. En de term zelf is dan ook geen automatisch diskwalificatie, verre van dat.
Ik heb het dan ook niet over jouw persoon / standpunt, en dat wat er op de VMBO is gebeurd heb ik totaal geen moeite mee om te kwalificeren als provocatie, zeker als het van die achterlijke autistische puberale ratten zijn, maar vergelijkbare kwalificaties zag je ook bijv begin van de week mbt de wedstrijd van Turkije, waar het geroep van 'Allahu akbar' als respectloos en provocerend werd weggezet, terwijl dat gewoon de manier is hoe zij de doden herdenken.
pi_157688654
Mastermind Abaaoud caught on Paris metro CCTV as attacks went on

http://uk.reuters.com/art(...)0?utm_source=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 20 november 2015 @ 10:55:04 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157688667
quote:
Verdachte auto Rotterdam heeft link met Molenbeek
De Belgische auto die donderdag de veiligheidsdiensten in Rotterdam op scherp zette, houdt duidelijk verband met Molenbeek. De witte Mercedes dook op op de Rotterdamse Westersingel, waar burgemeester Ahmed Aboutaleb met andere burgemeesters aan het dineren was in restaurant De Harmonie. Hij werd in allerijl geëvacueerd, waarna de politie de omgeving uitkamde.

Drie mannen werden opgepakt. In de auto lagen papieren waaruit blijkt dat een uit Molenbeek afkomstige man woensdag is opgepakt in Zeeland. De 22-jarige Belg is vastgezet en mocht enkel spreken met zijn advocaat. Waarom de man is vastgezet, is niet bekend. Evenmin is bekend of hij een van de drie verdachten is, die donderdagavond werden aangehouden in Rotterdam. In de auto ligt ook een folder over de rechten die een verdachte heeft in Nederland. Op de achterbank ligt een Turks visum op naam van deze Belg, dat inging op 8 september.

Volgens de advocaat van de 22-jarige man, hebben de drie Belgen niets met terrorisme te maken. Dat heeft hij tegen RTV Rijnmond gezegd. De verdachten wisten volgens hem niet dat ze met hun auto achter de dienstwagen van burgemeester Aboutaleb hadden gezeten.

Wapen
De drie mannen werden eerder deze week opgepakt voor drugs- en vuurwapenbezit. De Rotterdamse politie achtervolgde het drietal woensdagmorgen rond tien uur, nadat de kentekenherkenning in de regio alarm had geslagen. Het Belgische kenteken stond in de politiesystemen, omdat de wagen al vaker aan de kant van de weg was gezet vanwege drugs.

De hulp van meerdere politie-eenheden werd toen ingeroepen, om de auto die op de A16 richting zuid reed te stoppen. Ter hoogte van Breda kreeg de bestuurder, met succes, een stopteken. Voor de controle begon, gaf één van de inzittenden al aan dat er een vuurwapen in de auto lag. Hierop werden de drie Belgen van 20, 22 en 23 jaar oud, direct aangehouden. In elk geval één van de drie komt uit de Brusselse gemeente Molenbeek, waar na de aanslagen in Parijs meerdere verdachten van terrorisme werden gearresteerd. De auto werd inbeslaggenomen. Naast het vuurwapen werd er ook hennep gevonden.

Veiligheid
De auto dook donderdagavond opnieuw op in Rotterdam, voor een restaurant waar burgemeester Aboutaleb zat te dineren met andere burgemeesters en commissarissen. Het voertuig stond geparkeerd achter de dienstwagen van de burgemeester. Aboutaleb werd uit voorzorg snel in veiligheid gebracht, de andere gasten bleven zitten in verband met de veiligheid.

Aboutaleb vertelde op radio 1 dat hij, nadat hij in veiligheid was gebracht met de politieradio heeft meegeluisterd. Hij bleef kalm bij de evacuatie. De burgemeester geeft aan zijn agenda komende tijd niet aan te passen omwille van Parijs.
http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)-met-Molenbeek.dhtml
2000 light years from home
pi_157688813
Commando: Bataclan was de hel - VIDEO

http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157688982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 06:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ben je niet helemaal lekker ofzo?
Ben jij net zo wreed als IS ofzo?
Doe even normaal!

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 06:40 schreef June. het volgende:

[..]

Je kunt het ook anders zien: misschien riep ze wel "help me" zodat er meer mensen dichterbij kwamen voordat ze zich opblies..
Dat kan, maar nog altijd geen reden om te lachen, treurig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het gaat niet om luchtig, het gaat erom dat bijvoorbeeld de NOS niet met pushberichten en breaking alerts aan komt zetten terwijl er nog helemaal niks bekend is. Geef echt nieuws door wanneer er nieuws is. Deze week ging het voetbal niet door omdat iedereen elkaar op zat te jutten met berichten die op niks gebaseerd waren.

IS hoeft alleen maar toe te kijken.
Kijk naar de landen in het Midden-Oosten, wreed genoeg zijn ze daar dit soort aanslagen flink inmiddels gewend en wordt er wat minder gespannen mee omgegaan als hier, maar dat houdt de terroristen in die landen evenmin tegen, omdat het sowieso onwrichting is, in ieder geval.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 01:35 schreef Za het volgende:

[..]

Niet luchtig erover doen, maar vele malen rustiger dan nu gedaan wordt. Wanneer je weet dat het doel ontwrichting is, waarom zou je dat dan honoreren?
Omdat het ze al is gelukt op het moment dat ze de aanslag konden plegen.
  Moderator vrijdag 20 november 2015 @ 11:19:17 #122
8781 crew  Frutsel
pi_157689003
Ik gok dat Mali ook gericht is tegen de Fransen...
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:29:14 #123
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157689147
Brrr:

http://www.liveleak.com/view?i=8eb_1447973168

quote:
Audio of the dramatic shootout in the Bataclan in Paris on the night of November 13, 2015. Italian Vincent Capuana, Perugia, who has lived in France for several years, was attending the concert and recorded audio when all hell broke loose. The music suddenly interrupted by the winds, the screams of the people, the stampede, the chaos ..... the audio was recorded on phone in the pocket by Vincenzo Capuana and played over the phone to radio show "Trapocoinedicola", a nightly radio news show hosted by Stefano Mensura
pi_157689188
quote:
Ugh.. zo brrrr dat ik 'm weg heb geklikt.
Normaal kan ik best tegen veel dingen, maar dit raakte ff een snaar bij me :{
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 november 2015 @ 11:36:02 #125
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157689255
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157689514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 11:19 schreef Frutsel het volgende:
Ik gok dat Mali ook gericht is tegen de Fransen...
Nou. Koranverzen leren, dan mag je weg bljkbaar.
pi_157689739
Third Body Found Among Saint-Denis Rubble

A third body has been found in the rubble of the Saint-Denis apartment French police raided early Wednesday.

Police are awaiting the results of DNA tests before identifying the body, but they said it was a woman.

The news follows Thursday’s revelation that Abdelhamid Abaaoud, the alleged organizer of the Paris attacks, also died during the raid. He was identified by fingerprint the day following the raid.

"We can confirm that 3 people were killed - 2 of which are unidentified at this stage,” the French prosecutor’s spokeswoman said Friday.

The spokeswoman also said police found a purse at the scene containing the passport of Hasna Aitboulahcen, a cousin of Abaaoud.

On Thursday, two French officials told ABC News that Aitboulahcen was the woman who detonated her suicide belt during the raid.
http://abcnews.go.com/Int(...)le/story?id=35320186
pi_157689815
HLN_BE twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 12:12:12 Bestuurder verdachte Belgische wagen was voor drugs in Rotterdam https://t.co/N4xaLH68KU #hln https://t.co/8XXwRjmbWd reageer retweet
pi_157689864
Bomgordel jihadist Parijs ontploft

SCHOKKENDE BEELDEN: Er is een video opgedoken van een zelfmoordterrorist die een bomgordel laat ontploffen in Saint-Denis (Parijs). Als de Franse elite-eenheid een inval doet bij het appartement gaat de bom af. Het gaat hoogstwaarschijnlijk om de vrouwelijke terrorist Hasna Ait Boulahcen.

http://www.telegraaf.nl/t(...)rijs_ontploft__.html
pi_157689876
HartvNL twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 12:17:14 IND-gebouw #Zwolle ontruimd om verdacht pakket.https://t.co/Y8Ng1uWYdU reageer retweet
HartvNL twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 12:21:31 Update: Ook in #Huizen een ontruiming vanwege een verdacht pakket. Daar gaat het om een politiebureau: https://t.co/Y8Ng1uWYdU reageer retweet
pi_157689882
vr 20 nov 2015, 11:29
Duo bekent afhalen Abdeslam in Parijs
BRUSSEL -

Twee verdachten die maandag in België werden aangehouden in het onderzoek naar de aanslagen in Parijs hebben bekend dat ze Salah Abdeslam vrijdagnacht in Parijs hebben opgehaald. Abdeslam is een van de vermoedelijke daders van de aanslagen en wordt internationaal gezocht. Mogelijk bevindt hij zich in Brussel, waar hij vandaan komt.

De twee verdachten, de 27-jarige Mohammed A. en Hamza A. (21), werden maandag opgepakt en moesten vrijdag voor de rechter komen. Hun advocaten hebben niet om hun vrijlating gevraagd.

Het tweetal ontkent iets met de aanslagen van doen te hebben gehad. Later op de dag wordt besloten of ze in de cel blijven.

De Brusselse politie pakte donderdag op negen verschillende locaties in de stad negen mensen op. Twee arrestaties hielden direct verband met de aanslagen in Parijs. De zeven andere hadden te maken met een ouder onderzoek naar de Belgische Syriëganger Hadfi Bilal, die zichzelf vrijdagavond opblies bij het Stade de France in Parijs.

Het federaal parket laat vrijdag weten dat zes van de zeven na verhoor zijn vrijgelaten. Het voorarrest van de zevende is vooralsnog met 24 uur verlengd. Het parket wil daar verder niets over kwijt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)alen_Abdeslam__.html
pi_157689944
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:18 schreef StaceySinger het volgende:
vr 20 nov 2015, 11:29
Duo bekent afhalen Abdeslam in Parijs
BRUSSEL -

Twee verdachten die maandag in België werden aangehouden in het onderzoek naar de aanslagen in Parijs hebben bekend dat ze Salah Abdeslam vrijdagnacht in Parijs hebben opgehaald. Abdeslam is een van de vermoedelijke daders van de aanslagen en wordt internationaal gezocht. Mogelijk bevindt hij zich in Brussel, waar hij vandaan komt.

De twee verdachten, de 27-jarige Mohammed A. en Hamza A. (21), werden maandag opgepakt en moesten vrijdag voor de rechter komen. Hun advocaten hebben niet om hun vrijlating gevraagd.

Het tweetal ontkent iets met de aanslagen van doen te hebben gehad. Later op de dag wordt besloten of ze in de cel blijven.

De Brusselse politie pakte donderdag op negen verschillende locaties in de stad negen mensen op. Twee arrestaties hielden direct verband met de aanslagen in Parijs. De zeven andere hadden te maken met een ouder onderzoek naar de Belgische Syriëganger Hadfi Bilal, die zichzelf vrijdagavond opblies bij het Stade de France in Parijs.

Het federaal parket laat vrijdag weten dat zes van de zeven na verhoor zijn vrijgelaten. Het voorarrest van de zevende is vooralsnog met 24 uur verlengd. Het parket wil daar verder niets over kwijt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)alen_Abdeslam__.html
Oud nieuws toch?
pi_157690018
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
en moesten vrijdag voor de rechter komen
en moesten vrijdag voor de rechter komen

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 20-11-2015 12:37:06 ]
pi_157690288
Pfoe. Ik merk bij mezelf dat ik al het nieuws rondom de aanslagen me aantrek. Maar aan de andere kant, je wilt weten hoe dit verder gaat. Elke ochtend check ik als eerste het nieuws en dat 10x per dag ofzo. Ik vind het eng, maar razend interessant.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:44:10 #135
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157690302
In België is een markt ontruimt. Er zou een raid aan de gang zijn.
pi_157690485
quote:

[..]

ja, tis een beetje alsof ik op de begrafenis van jouw kinderen (geen idee of je die hebt) kom schreeuwen: JE DOCHTER WAS EEN KANKERHOER, JE ZOONTJE WAS EEN KANKERMONGOOL! TRALALALA TRALALA TRALALALA
PWBF
pi_157690498
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach, ik een trolletje, jij een conciërge, we vinden elkaar wel.

Als je verder de reactie hebt gelezen snap je dat mijn betoog gaat over het gebruik van 'Allahu Akbar' niet perse in verband is te brengen met extremisme, niet dat het gepast is om een stilte te onderbreken met zo een uitspraak. Het is ongepast om een stilte te onderbreken of je nu Allah of "Lets rock till we fuck baby" roept.
ze zullen het niet geroepen hebben met de intentie dat allah de slachtoffers moet bijstaan he...
PWBF
pi_157690514
stefandevries twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 12:54:41 Noodtoestand Frankrijk: eerste avondklok ingesteld in wijk van Sens, ten zuiden van Parijs. Gaat vanavond 22 uur in. reageer retweet
pi_157690570
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:56 schreef Houtenbeen het volgende:
stefandevries twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 12:54:41 Noodtoestand Frankrijk: eerste avondklok ingesteld in wijk van Sens, ten zuiden van Parijs. Gaat vanavond 22 uur in. reageer retweet
Zijn er nieuwe aanleidingen om dit nu te doen?
pi_157690625
quote:

[..]

Je kan wel zo gaan doen hier, maar het feit is dat als je als moslim tijdens een minuut stilte voor de doden van moslimterrorisme die god gaat verheerlijken waaruit de mensen zijn vermoord, je jezelf wel even laat zien. Je laat zien dat je tegen de doden en voor de dezelfde extreme ideologie bent die net 129 mensen heeft vermoord. Je bent dan gewoon een medestander van die terroristen en hebt in 1x al je gratie verloren omdat je je verenigd met die mongolen.

Dus geen gezeur en getroll hierover.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157690691
Waar zijn Franse soldaten naartoe uitgezonden?
Mali, waar nu in een hotel een gijzeling gaande is.

Nog andere plekken in de wereld? Want daar kun je ook wel wat extra beveiliging neerzetten dan...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157690893
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je kan wel zo gaan doen hier, maar het feit is dat als je als moslim tijdens een minuut stilte voor de doden van moslimterrorisme die god gaat verheerlijken waaruit de mensen zijn vermoord, je jezelf wel even laat zien. Je laat zien dat je tegen de doden en voor de dezelfde extreme ideologie bent die net 129 mensen heeft vermoord. Je bent dan gewoon een medestander van die terroristen en hebt in 1x al je gratie verloren omdat je je verenigd met die mongolen.

Dus geen gezeur en getroll hierover.
Lul, whut, welke andere god dan 'Allah' had je als moslim dan moeten gaan verheerlijken, Raiden, de God van de Donder en Beschermer van Aarde? Daar waar Bush aan het bombarderen was 'voor de democratie' zaten er mensen te demonstreren tegen een oorlog van Bush in de naam van democratie, je simplistische wereldbeeld en mensen bepaalde leuzen laten monopoliseren met een wij vs zij mentaliteit is niet gerechtvaardigd simpelweg omdat het om moslims gaat. Als je het verstoren van een minuut stilte als onrespectvol ziet is dat goed je recht, maar dan zou het geen reet moeten uitmaken wat men roept, in alle gevallen is dat dan niet eerbiedig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 13:22:17 ]
pi_157690986
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja, tis een beetje alsof ik op de begrafenis van jouw kinderen (geen idee of je die hebt) kom schreeuwen: JE DOCHTER WAS EEN KANKERHOER, JE ZOONTJE WAS EEN KANKERMONGOOL! TRALALALA TRALALA TRALALALA
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ze zullen het niet geroepen hebben met de intentie dat allah de slachtoffers moet bijstaan he...
Of je bent gewoon compleet onwetend hoe moslims de doden herdenken, de provocerende en slechtwillende idioten daargelaten, is het verheerlijken van Allah bij het herdenken van de doden, zelfs bij een minuut stilte een acceptabel gebaar voor / onder moslims zonder dubieuze intenties perse.

Bij het herdenken van de Turkse doden werd in Turkije enerzijds stilte gehouden, anderzijds werd er gebeden en de doden herdacht door religieuze leuzen te roepen, synchroon met elkaar, wat stopt met een applaus aan beide kanten, verdiep je eens eerst in bepaalde zaken alvorens je met idiote en manke vergelijkingen komt.

pi_157691252
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:18 schreef Triggershot het volgende:
Of je bent gewoon compleet onwetend hoe moslims de doden herdenken, de provocerende en slechtwillende idioten daargelaten, is het verheerlijken van Allah bij het herdenken van de doden, zelfs bij een minuut stilte een acceptabel gebaar voor / onder moslims zonder dubieuze intenties perse.

Bij het herdenken van de Turkse doden werd in Turkije enerzijds stilte gehouden, anderzijds werd er gebeden en de doden herdacht door religieuze leuzen te roepen, synchroon met elkaar, wat stopt met een applaus aan beide kanten, verdiep je eens eerst in bepaalde zaken alvorens je met idiote en manke vergelijkingen komt.

Hoezo heb ik dan gelezen dat de Turkse coach kritiek daarop geleverd heeft. Is die dan niet op de hoogte van die tradities?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157691307
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoezo heb ik dan gelezen dat de Turkse coach kritiek daarop geleverd heeft. Is die dan niet op de hoogte van die tradities?
Geen idee wat je hebt gelezen en belangrijker nog of je het goed hebt gelezen / hij goed is geciteerd, maar Fatih Terim is nou niet echt een figuur die 'Allah' weg laat in zijn uitspraken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 13:35:21 ]
pi_157691348
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Het interesseert me werkelijk niets hoe moslims herdenken. De slachtoffers in Parijs werden herdacht en dit gebeurde internationaal met 1 minuut stilte.
Daar hadden ze zich in het stadion wel even over kunnen laten inlezen.
Graag niet de zaken verdraaien en ophouden met die slachtofferrol...
pi_157691380
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee wat je hebt gelezen en belangrijker nog of je het goed hebt gelezen / hij goed is geciteerd, maar Fatih Terim is nou niet echt een figuur die 'Allah' weg laat in zijn uitspraken.
Tsja, het lijkt er wel een beetje op alsof je defensieve houding de plank compleet mis slaat.
http://www.101greatgoals.(...)ttack-victims-video/
pi_157691454
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 23:51 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Ze lijken ook allemaal op elkaar
Ja idd.
Hij heeft echt zo een standaard gezicht en uitdrukking :')
pi_157691484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het interesseert me werkelijk niets hoe moslims herdenken. De slachtoffers in Parijs werden herdacht en dit gebeurde internationaal met 1 minuut stilte.
Daar hadden ze zich in het stadion wel even over kunnen laten inlezen.
Graag niet de zaken verdraaien en ophouden met die slachtofferrol...
Slachtofferrol, godverdomme zeg, ik word hier boven uitgemaakt voor IS sympathisant, kutmarokkaan tot aan trol toe en dan ben ik diegene die dingen aan het verdraaien is en slachtofferrol speelt :') nondeju, hier zakt mijn petje van af. ;(

Mensen die moslims verwijten X te doen, maar een reactie beginnen met 'Het interesseert me werkelijk niets hoe moslims herdenken" om vervolgens niet te begrijpen dat ze misschien mis zitten met de kwalificaties die ze koppelen aan wat ze zien is nogal eehm, 'apart'.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:38 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Tsja, het lijkt er wel een beetje op alsof je defensieve houding de plank compleet mis slaat.
http://www.101greatgoals.(...)ttack-victims-video/
Hij heeft het in heel de video over het gefluit, twee maal uitsluitend over het gefluit, niet over het gedenken van Allah. :')

Zoek geen verwijten bij mij terwijl je eigen onwetendheid je reactie domineert.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 13:44:33 ]
pi_157691688
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:43 schreef Triggershot het volgende:
Hij heeft het in heel de video over het gefluit, twee maal uitsluitend over het gefluit, niet over het gedenken van Allah. :')

Wat een dooddoener. Het ging om het respect dat niet getoond werd. Maar goed door het gebaggataliseer zoals jij doet radicaliseer ik alleen maar, het is maar wat je wilt bereiken.
  vrijdag 20 november 2015 @ 13:54:49 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_157691718
quote:

[..]

Slachtofferrol, godverdomme zeg, ik word hier boven uitgemaakt voor IS sympathisant, kutmarokkaan tot aan trol toe en dan ben ik diegene die dingen aan het verdraaien is en slachtofferrol speelt :') nondeju, hier zakt mijn petje van af. ;(

Mensen die moslims verwijten X te doen, maar een reactie beginnen met 'Het interesseert me werkelijk niets hoe moslims herdenken" om vervolgens niet te begrijpen dat ze misschien mis zitten met de kwalificaties die ze koppelen aan wat ze zien is nogal eehm, 'apart'.

[..]

Zelfreflectie is niet echt een woord dat in jouw vocabulaire toekomt, wel?

Snap werkelijk waar niet dat je het geschreeuw van diverse pubers tijdens een minuut stilte kunt goedpraten onder het motto dat moslims dat zo doen. Als je ook maar enige vorm van medeleven zou hebben dan zou je beseffen dat 1 minuut stilte de manier is hoe de westerse wereld dat doet.

Integreren noemen we dat, herken je dat woord?
pi_157691796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat een dooddoener. Het ging om het respect dat niet getoond werd. Maar goed door het gebaggataliseer zoals jij doet radicaliseer ik alleen maar, het is maar wat je wilt bereiken.
Je haalt zelf als Terim als voorbeeld, blijkt het dat je het mis hebt, ben ik bezig met de dooddoener, cute. Als jij radicaliseert aan de hand van wat forum reacties van iemand die je niet kent, tja, heb je blijkbaar niet heel veel nodig om te radicaliseren. Wat je niet schijnt te begrijpen is dus dat er op verschillende manieren de doden kunt herdenken, stilte en kreten botsen inderdaad met elkaar, maar dat geeft je alsnog niet het recht om voor de ander in te vullen wat diens intenties zijn.
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:02:06 #153
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157691873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Snap werkelijk waar niet dat je het geschreeuw van diverse pubers tijdens een minuut stilte kunt goedpraten onder het motto dat moslims dat zo doen. Als je ook maar enige vorm van medeleven zou hebben dan zou je beseffen dat 1 minuut stilte de manier is hoe de westerse wereld dat doet.

Wat verwacht je van een stel barbaren :')?
graag op anoniem
pi_157691932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Inlezen is dan weer iets wat jij laakt begrijp ik?
quote:
Anders kwam je niet met zo een, wat zal ik zeggen: 'misplaatste' vraag.

Had je wat meer gelezen dan je neus lang is had al eerder dit teruggelezen:

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:53 schreef Triggershot het volgende:
dat wat er op de VMBO is gebeurd heb ik totaal geen moeite mee om te kwalificeren als provocatie, zeker als het van die achterlijke autistische puberale ratten zijn, maar vergelijkbare kwalificaties zag je ook bijv begin van de week mbt de wedstrijd van Turkije, waar het geroep van 'Allahu akbar' als respectloos en provocerend werd weggezet, terwijl dat gewoon de manier is hoe zij de doden herdenken.
Waarin al benadrukt wordt dat bepaalde daden van bepaalde moslims verworpen dient te worden, maar het ook dan niet wordt gerechtvaardigd om ten alle tijden bepaalde interpretaties te monopoliseren en kwalijker dan dat, daden van een ander bestempelen met jouw kwalificaties.

quote:
Het woord wat je zoekt neigt meer naar assimileren, of je dat woord kent ga ik je iig niet vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:06:25 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:07:57 #155
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157691984
Ik kom net uit de Moskee. De imam heeft wat woorden vuil gemaakt over de recente gebeurtenissen. Hij heeft nogmaals benadrukt dat dit gedrag juist ver van de Islam staat. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_157691996
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Inlezen is dan weer iets wat jij laakt begrijp ik?

[..]

Anders kwam je niet met zo een, wat zal ik zeggen: 'misplaatste' vraag.

Had je wat meer gelezen dan je neus lang is had al eerder dit teruggelezen:

[..]

Waarin al benadrukt wordt dat bepaalde daden van bepaalde moslims verworpen dient te worden, maar het ook dan niet wordt gerechtvaardigd om ten alle tijden bepaalde interpretaties te monopoliseren en kwalijker dan dat, daden van een ander bestempelen met jouw kwalificaties.

[..]

Het woord wat je zoekt neigt meer naar assimileren, of je dat woord kent ga ik je iig niet vragen.
kan dat geleuter via dm ? :)
pi_157692007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Gun me een weerwoord :'(
pi_157692016
News_Executive twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 14:06:06 BREAKING: A suspect device was discovered in a A 330 being assembled at the @Airbus factory in #Toulouse #France,part of the plant evacuated reageer retweet
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:09:25 #159
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157692019
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kom net uit de Moskee. De imam heeft wat woorden vuil gemaakt over de recente gebeurtenissen. Hij heeft nogmaals benadrukt dat dit gedrag juist ver van de Islam staat. :{

Die smileys beginnen te irriteren.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157692051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:09 schreef Houtenbeen het volgende:
News_Executive twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 14:06:06 BREAKING: A suspect device was discovered in a A 330 being assembled at the @Airbus factory in #Toulouse #France,part of the plant evacuated reageer retweet
hihi, een bom in een vliegtuig bouwen die nog afgeleverd moet worden? :D
  Forum Admin vrijdag 20 november 2015 @ 14:14:00 #161
232445 crew  Specularium
pi_157692147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:08 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan beter hier: NWS / Minuut stilte Parijs verstoord op scholen.
Dit hoeft natuurlijk niet via DM.
pi_157692173
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kan beter hier: NWS / Minuut stilte Parijs verstoord op scholen.
Dit hoeft natuurlijk niet via DM.
Kuuuuuttt, een heel topic gewijd hieraan. Ik ga maar de stilte in de SC verstoren.
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:18:06 #163
13462 BansheeBoy
pi_157692239
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:09 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Die smileys beginnen te irriteren.
Ja, vaak zijn het rebellerende pubers die gewoon "anders" willen zijn. Die gastjes die de aanslag gepleegd zouden hebben in Parijs zijn niet bekend in de Moskee en zijn recent bekeurd voor softdrug bezit. Een goede Moslim doet dat niet. En als je ziet hoe onnozel die hitsige jongens uit hun ogen keken sluit ik een psychose ook niet uit. :{

Maar ja, fruit koop je voor een gunstige prijs op de markt.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_157692260
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je haalt zelf als Terim als voorbeeld, blijkt het dat je het mis hebt, ben ik bezig met de dooddoener, cute. Als jij radicaliseert aan de hand van wat forum reacties van iemand die je niet kent, tja, heb je blijkbaar niet heel veel nodig om te radicaliseren. Wat je niet schijnt te begrijpen is dus dat er op verschillende manieren de doden kunt herdenken, stilte en kreten botsen inderdaad met elkaar, maar dat geeft je alsnog niet het recht om voor de ander in te vullen wat diens intenties zijn.
130 mensen afgeslacht....ik heb inderdaad niet veel nodig!
pi_157692304
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:19 schreef truthortruth het volgende:

[..]

130 mensen afgeslacht....ik heb inderdaad niet veel nodig!
Ah, en daarmee heb je meteen de radicalisering van de Jihadisten gerechtvaardigd, daar gaat het om de honderdenduizenden.

Just out of curiosity, na hoeveel doden is het precies acceptabel om te radicaliseren mijn lieve waarheidvoorwaarheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:22:41 ]
pi_157692445
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lul, whut, welke andere god dan 'Allah' had je als moslim dan moeten gaan verheerlijken, Raiden, de God van de Donder en Beschermer van Aarde? Daar waar Bush aan het bombarderen was 'voor de democratie' zaten er mensen te demonstreren tegen een oorlog van Bush in de naam van democratie, je simplistische wereldbeeld en mensen bepaalde leuzen laten monopoliseren met een wij vs zij mentaliteit is niet gerechtvaardigd simpelweg omdat het om moslims gaat. Als je het verstoren van een minuut stilte als onrespectvol ziet is dat goed je recht, maar dan zou het geen reet moeten uitmaken wat men roept, in alle gevallen is dat dan niet eerbiedig.
Je dient gewoon je smoel te houden. En zeker niet hetzelfde te zeggen als wat zojuist 129 mensen als laatste gehoord hebben.

Snap je dat?

Wie dat wel doet, hoort hier niet thuis. Voor de rest moet je gewoon stoppen met je gegoedpraat. Dat kan namelijk gewoon niet. Of snap je dat ook niet?
1947-2016
pi_157692528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je dient gewoon je smoel te houden. En zeker niet hetzelfde te zeggen als wat zojuist 129 mensen als laatste gehoord hebben.

Snap je dat?

Wie dat wel doet, hoort hier niet thuis.
Ah en daar gaat de vrijheid van meningsuiting, je lijkt wel een extremistische moslim die wilt bepalen wat je wel en niet mag zeggen. Want owee als je dat wel doet, dan volgen er consequenties.
pi_157692542
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, en daarmee heb je meteen de radicalisering van de Jihadisten gerechtvaardigd, daar gaat het om de honderdenduizenden.

Just out of curiosity, na hoeveel doden is het precies acceptabel om te radicaliseren mijn lieve waarheidvoorwaarheid.
Alleen mijn radicaliseren houdt in dat ik iets geks ga doen als op Wilders stemmen ....
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:33:44 #169
13462 BansheeBoy
pi_157692579
quote:

[..]

Kom op. Dit kan ook anders.

pi_157692613
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij had het niet persoonlijk tegen hem.. over het feit dat je stil moet zijn tijdens een minuut stilte.
pi_157692618
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah en daar gaat de vrijheid van meningsuiting, je lijkt wel een extremistische moslim die wilt bepalen wat je wel en niet mag zeggen. Want owee als je dat wel doet, dan volgen er consequenties.
Heeft geen flikker met meningsuiting te maken, met waardigheid eerder. Als je vindt dat je een minuut stilte moet verstoren met dezelfde bewoordingen waarmee zojuist 130 mensen zijn afgeslacht, is dat minimaal gewoon respectloos. Als dat werkelijk je mening is, moet je jezelf gaan afvragen waarom je hier bent. Je verafschuwd namelijk alles waar je deel vanuit maakt.
1947-2016
pi_157692627
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Alleen mijn radicaliseren houdt in dat ik iets geks ga doen als op Wilders stemmen ....
Een stem voor het deporteren van moslims en op een abstracte wijjze minder Marokkanen beloven. Best heftig.
pi_157692633
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, kerel. Lees eerst even wat hij allemaal uitkraamde toen jij je oren spitste voor de imam.
1947-2016
pi_157692662
quote:

[..]

Soms gaat het niet om wat je bedoeld maar hoe het overkomt, erg duidelijk in dit geval.
Geloof dat iedereen dat snapt behalve jij...

En dit topic gaat ook niet over jou..
pi_157692683
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een stem voor het deporteren van moslims en op een abstracte wijjze minder Marokkanen beloven. Best heftig.
Een stem voor het arresteren van radicale moslims eerder. Iets wat nu juist dient te gebeuren, waar de omringende landen al mee bezig zijn maar wat hier de theedrinkende parlementariërs stelselmatig weigeren. Hoor jij ook bij als je dit werkelijk meent. 8)7
1947-2016
pi_157692784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heeft geen flikker met meningsuiting te maken, met waardigheid eerder. Als je vindt dat je een minuut stilte moet verstoren met dezelfde bewoordingen waarmee zojuist 130 mensen zijn afgeslacht, is dat minimaal gewoon respectloos. Als dat werkelijk je mening is, moet je jezelf gaan afvragen waarom je hier bent. Je verafschuwd namelijk alles waar je deel vanuit maakt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, kerel. Lees eerst even wat hij allemaal uitkraamde toen jij je oren spitste voor de imam.
Als jij steeds over bepaalde dingen heen leest waar ik de kwaadwillende idioten veroordeel en reduceer tot ratten, jij je vasthoudt aan je eigen kwalificaties van daden van derden en daarop mijn woorden interpreteert moet je toch eerst bij jezelf het een en ander afvragen mijn beste, dat gezegd hebbende.

Ik ben hier omdat ik een Nederlander ben en het vertik om mij te moeten conformeren naar de normen en waarden van anderen, als ik daar gecharmeerd van was zou ik wel in Saudi Arabië leven. Ik conformeer mij niet naar de regels en wetten van mijn achtergrond en al helemaal niet van de medelander die ik 1. niet ken, 2. niets over mij weet en 3. daarover niets wettelijk is vastgelegd. Geen wet in Nederland dwingt mij op een bepaalde moment te spreken of te zwijgen, als jij je daar niet in kunt vinden moet jij je misschien afvragen waarom jij hier bent en niet bijv in een Noord Korea.
pi_157692787
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 13:14 schreef Triggershot het volgende:
Als je het verstoren van een minuut stilte als onrespectvol ziet is dat goed je recht, maar dan zou het geen reet moeten uitmaken wat men roept, in alle gevallen is dat dan niet eerbiedig.
Klopt toch ook. Het is onfatsoenlijk als iemand niet even zijn waffel kan houden voor een minuutje. Of je nu wel of niet mee eens bent.

Ik ben niet gelovig maar als mensen aan tafel bidden ga ik er ook niet doorheen lopen blaten. Zijn gewoon omgangsvormen.
pi_157692821
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment geen andere optie. Als ik nu iets meer zelfkritiek zou zien, iets minder het mantra hoor 'het ligt niet aan de islam, het ligt nooit aan de islam' , dan zou ik er niet over denken. Maar door oa reacties zoals jij die hier neerzet zie ik geen alternatief.

Reacties zoals deze maken mij weer wat genuanceerd maar die zie ik helaas te weinig; http://www.dumpert.nl/med(...)is_er_klaar_mee.html
pi_157692855
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt toch ook. Het is onfatsoenlijk als iemand niet even zijn waffel kan houden voor een minuutje. Of je nu wel of niet mee eens bent.

Ik ben niet gelovig maar als mensen aan tafel bidden ga ik er ook niet doorheen lopen blaten. Zijn gewoon omgangsvormen.
Het is in dit geval behoorlijk hypocriet. Want waar zijn de minuten stilte voor al die doden in Libanon, Syrië en Irak? Alleen omdat het zo dichtbij komt is het ineens gepast een minuut stilte te houden, veranderen al die schapen hun foto's op FB in Franse vlaggetjes.

Nogmaals, hypocriet.
pi_157692865
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Soms gaat het niet om wat je bedoeld maar hoe het overkomt, erg duidelijk in dit geval. Geloof dat iedereen dat snapt behalve jij...
Misverstanden zijn menselijk, tegenstrijdige culturen die het tegenovergestelde doen, maar hetzelfde bedoelen is daar een belangrijke voorbeeld van als de intenties goed zijn. Als die iedereen paar users hier dat eens zouden snappen naast mij.

quote:
En dit topic gaat ook niet over jou..
Zijn we het daar over eens, eerste link tussen ons is gelegd, mooi.
pi_157692932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Het is in dit geval behoorlijk hypocriet. Want waar zijn de minuten stilte voor al die doden in Libanon, Syrië en Irak? Alleen omdat het zo dichtbij komt is het ineens gepast een minuut stilte te houden, veranderen al die schapen hun foto's op FB in Franse vlaggetjes.

Nogmaals, hypocriet.
Oh jee, de mensheid is hypocriet. Stop de persen. We hebben natuurlijk geen mondiale minuut stiltes voor al het leed wat op de wereld geschied. Maar als je dat doortrekt vind jij waarschijnlijk 4 mei ook hypocriet?

Dat mensen meer aangeslagen zijn door gebeurtenissen in hun omgeving is niet zo gek. Jij zal ook meer treuren wanneer er een gezinslid zal overlijden dan wanneer er weer een kind in Afrika dood gaat van de honger. Zo werkt het nou eenmaal.
pi_157692934
quote:

[..]

Nogmaals, hypocriet.
Nee, hoor waar is het initiatief?
Ik wil best een minuut stil zijn voor de slachtoffers in Libanon, Syrië en Irak en niet te vergeten de slachtoffers van de vliegtuigaanslag in Egypte.
Maar wanneer en hoe laat?
pi_157692936
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar we dienen het wel te zien voor wat het is, het is een voetbalstadion met duizenden mensen, daar heb je hooligans (duh?), kwaadwillenden, mensen die het moment aangrijpen om op eigen manier de doden te herdenken, iets wat tegenstrijdig is met een stilte, maar wel met de beste bedoelingen, ik vind het ook onbeschoft om door iemand heen te praten, laat staan een emotionele stilte te verstoren met wat idioot geroep, dat zou mij storen, maar dat een paar briljante mensen her en der roepen dat het allemaal bedoeld is om te provoceren en beledigen stoort mij net zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:49:45 ]
  Forum Admin vrijdag 20 november 2015 @ 14:49:27 #184
232445 crew  Specularium
pi_157692938
quote:

[..]

Nogmaals, hypocriet.
Dan voer je die discussie later, en ga je niet het moment van anderen verkloten.
pi_157692972
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:43 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zie op dit moment geen andere optie. Als ik nu iets meer zelfkritiek zou zien, iets minder het mantra hoor 'het ligt niet aan de islam, het ligt nooit aan de islam' , dan zou ik er niet over denken. Maar door oa reacties zoals jij die hier neerzet zie ik geen alternatief.

Reacties zoals deze maken mij weer wat genuanceerd maar die zie ik helaas te weinig; http://www.dumpert.nl/med(...)is_er_klaar_mee.html
Reacties zoals jij die hier zet' vertel?
Wat had je liever gezien dan, dat ik mee ga als een schaap met mensen die totaal geen nuances kunnen opbrengen voor moslims en generalisatie op grond van diens religieuze affiliatie daarop bouwt?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 14:52:40 ]
pi_157692975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misverstanden zijn menselijk, tegenstrijdige culturen die het tegenovergestelde doen, maar hetzelfde bedoelen is daar een belangrijke voorbeeld van als de intenties goed zijn. Als die iedereen paar users hier dat eens zouden snappen naast mij.

[..]

Zijn we het daar over eens, eerste link tussen ons is gelegd, mooi.
Ja misverstanden zijn zeker menselijk. Volgende stap is excuses mmaken en niet vol voor de aanval kiezen dat gekwetsten zich wederom moeten aanpassen.

Zeker gezien de week vol dreiging is dit misschien tegen het verkeerde been, dat snap je toch ook? Mensen hier verwijten dat ze zich moeten inleven is teveel gevraagd.
Mijn potje is op dat gebied ook aardig leeg.
pi_157692981
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar we dienen het wel te zien voor wat het is, het is een voetbalstadion met duizenden mensen, daar heb je hooligans (duh?), kwaadwillenden, mensen die het moment aangrijpen om op eigen manier de doden te herdenken, iets wat tegenstrijdig is met een stilte, maar wel met de beste bedoelingen, ik vind het ook onbeschoft om door iemand heen te praten, laat staan een emotionele stilte te verstoren met wat idioot geroep, dat zou mij storen, maar dat een paar briljante mensen her en der roepen dat het allemaal bedoeld is om te provoceren en beledigen stoort mij net zo.
Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat het wel een beetje jammer is allemaal.
pi_157693000
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Oh jee, de mensheid is hypocriet. Stop de persen. We hebben natuurlijk geen mondiale minuut stiltes voor al het leed wat op de wereld geschied. Maar als je dat doortrekt vind jij waarschijnlijk 4 mei ook hypocriet?

Dat mensen meer aangeslagen zijn door gebeurtenissen in hun omgeving is niet zo gek. Jij zal ook meer treuren wanneer er een gezinslid zal overlijden dan wanneer er weer een kind in Afrika dood gaat van de honger. Zo werkt het nou eenmaal.
Tuurlijk is het hoe dichterbij hoe eerder je daar stil bij zou staan, maar waarom hebben we die minuut stilte ook niet gericht op de slachtoffers van Libanon, Syrië en Irak diezelfde dag? Alleen omdat het bondgenootjes zijn, likken ze elkaars billen en staat ineens heel de wereld stil bij alleen Parijs.

En dat 4 mei verhaal van je slaat nergens op en staat hier volledig los van, dat is een wereldoorlog geweest, iets anders dan een opstandig volkje dat nu rebels aan het doen is. Daarnaast hebben onze mannen voor ons gevochten in die oorlog, nu is het een beetje meedoen met de rest en ons verder op de achtergrond houdende.
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:53:34 #189
13462 BansheeBoy
pi_157693014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan voer je die discussie later, en ga je niet het moment van anderen verkloten.
Ik begrijp je redenering. Maar het is wel het meest geschikte en relevante moment om een spiegel voor te houden. Dat moet je ook begrijpen (tuinkers). :{

pi_157693025
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik het terecht vind dat andere mensen dat moment verkloten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten dat omdat het nu ineens dichtbij komt er dan maar wel een moment van stilte moet zijn.
pi_157693026
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp je redenering. Maar het is wel het meest geschikte en relevante moment om een spiegel voor te houden. Dat moet je ook begrijpen (tuinkers). :{

Dat bepaal jij toch niet?
pi_157693039
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Als jij steeds over bepaalde dingen heen leest waar ik de kwaadwillende idioten veroordeel en reduceer tot ratten, jij je vasthoudt aan je eigen kwalificaties van daden van derden en daarop mijn woorden interpreteert moet je toch eerst bij jezelf het een en ander afvragen mijn beste, dat gezegd hebbende.

Ik ben hier omdat ik een Nederlander ben en het vertik om mij te moeten conformeren naar de normen en waarden van anderen, als ik daar gecharmeerd van was zou ik wel in Saudi Arabië leven. Ik conformeer mij niet naar de regels en wetten van mijn achtergrond en al helemaal niet van de medelander die ik 1. niet ken, 2. niets over mij weet en 3. daarover niets wettelijk is vastgelegd. Geen wet in Nederland dwingt mij op een bepaalde moment te spreken of te zwijgen, als jij je daar niet in kunt vinden moet jij je misschien afvragen waarom jij hier bent en niet bijv in een Noord Korea.
Het hoeft ook geen wet te zijn die jou zegt dat je op bepaalde momenten even je mond te houden. Dat bepaald je eigen waardigheid als mens. Jij hebt die klaarblijkelijk niet.
1947-2016
pi_157693068
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het hoeft ook geen wet te zijn die jou zegt dat je op bepaalde momenten even je mond te houden. Dat bepaald je eigen waardigheid als mens. Jij hebt die klaarblijkelijk niet.
inderdaad, en een stukje respect...
pi_157693120
quote:
Nogmaals, hypocriet.
Net zo hypocriet als al die moslims die alles wat Westers is verafschuwen, maar toch hier wonen.
1947-2016
  vrijdag 20 november 2015 @ 14:58:43 #195
13462 BansheeBoy
pi_157693143
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat bepaal jij toch niet?
Ik speel niet eens een rol in dit verhaal, dit is niet anders dan een logische constatering. :{

Ja.

pi_157693152
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Net zo hypocriet als al die moslims die alles wat Westers is verafschuwen, maar toch hier wonen.
Ja dat is inderdaad ook hypocriet, pleur dan op naar waar het je wel aanstaat. Ik vind minuten stilte prima, maar neem dan alles mee wat daarmee te maken heeft, dus ook de andere landen waar dit dagelijkse kost is. Nu is het: Ohh, Parijs, boehoee dichtbij, laten we nu ineens ons medeleven uiten. Rot toch op :')
pi_157693164
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik speel niet eens een rol in dit verhaal, dit is niet anders dan een logische constatering. :{

Ja.

Behoorlijk off topic.
pi_157693169
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat had je liever gezien dan, dat ik mee ga als een schaap met mensen die totaal geen nuances kunnen opbrengen voor moslims en generalisatie op grond van diens religieuze affiliatie daarop bouwt?
Moslims gegeneraliseerd? 1 woord voor je: Kuffar.

'Nough said.
1947-2016
pi_157693199
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf achter je eigen reacties staat en die dus zal verdedigen, dus het heeft geen enkel nut om het daarover te hebben.
quote:
Schijnbaar snap je wel over welke reacties ik het heb. Reacties zonder enige zelfkritiek, compleet defensief, doodgerelativeer en gebagettaliseer om maar elke kritische noot over de islam te verwerpen.
pi_157693201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:52 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Tuurlijk is het hoe dichterbij hoe eerder je daar stil bij zou staan, maar waarom hebben we die minuut stilte ook niet gericht op de slachtoffers van Libanon, Syrië en Irak diezelfde dag? Alleen omdat het bondgenootjes zijn, likken ze elkaars billen en staat ineens heel de wereld stil bij alleen Parijs.

En dat 4 mei verhaal van je slaat nergens op en staat hier volledig los van, dat is een wereldoorlog geweest, iets anders dan een opstandig volkje dat nu rebels aan het doen is. Daarnaast hebben onze mannen voor ons gevochten in die oorlog, nu is het een beetje meedoen met de rest en ons verder op de achtergrond houdende.
Het slaat in zoverre ergens op dat het om herdenken van iets gaat. Initieel herdachten we alleen de Nederlandse slachtoffers van WOII terwijl er uiteraard veel meer slachtoffers waren . Dit valt te vergelijken met je klacht dat men nu hypocriet zou zijn om niet slachtoffers in Libanon en Syrië te herdenken. Zelfs 70 jaar naar WOII lopen we nog te steggelen wat we wel en niet moeten herdenken, en dan laat ik dat hele verhaal met Duitse slachtoffers nog buiten beschouwing.

Daarnaast vind ik IS (en alle gelieerde groeperingen) wat meer dan opstandig volkje, maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 15:03:50 ]
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:02:23 #201
13462 BansheeBoy
pi_157693211
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Behoorlijk off topic.
Ja, in het verlengde daarvan, ik moet sowieso niks hebben van stiltes uit eerbied voor slachtoffers. Welke slachtoffers het ook mogen zijn. Ik denk altijd bij mezelf:"Wie heeft daar nou wat aan?" Maar uit respect voor de anderen maak ik geen geluid, maar ik ben bewust niet geconcentreerd, vind ik te vochtig. :{

pi_157693218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:59 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad ook hypocriet, pleur dan op naar waar het je wel aanstaat. Ik vind minuten stilte prima, maar neem dan alles mee wat daarmee te maken heeft, dus ook de andere landen waar dit dagelijkse kost is. Nu is het: Ohh, Parijs, boehoee dichtbij, laten we nu ineens ons medeleven uiten. Rot toch op :')
Nee hoor, plan zelf maar een minuut stilte in voor degene die je wilt herdenken.
Ik hoor wel hoe laat en wanneer, deze week geen tijd, bezig met Parijs en alle dreiging.
pi_157693221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja misverstanden zijn zeker menselijk. Volgende stap is excuses mmaken en niet vol voor de aanval kiezen dat gekwetsten zich wederom moeten aanpassen.

Zeker gezien de week vol dreiging is dit misschien tegen het verkeerde been, dat snap je toch ook? Mensen hier verwijten dat ze zich moeten inleven is teveel gevraagd.
Mijn potje is op dat gebied ook aardig leeg.
"Luister, we hebben geen idee wat jullie zeggen en waar jullie op uit zijn" is een ding "IS sympathisanten die de aanslagen verheerlijken" is iets anders, dat snap je zelf ook wel.
Juist in een week vol met bedreigingen moet men de toenadering zoeken en niet middels korte bochten de ander 'the other' maken, want ik zal je een klein geheimpje verklappen, de meeste slachtoffers van diezelfde dreiging zijn nog altijd de moslims, de IS magazines staat vol met oproepen om 'Westerse' en 'gematigde' moslims een kopje kleiner te maken en belangrijker dan dat, een moslimburger is niet onkwetsbaar voor een bom of kogel van de Jihadisten. Daarin is die dreiging voor iedereen net zo gevaarlijk als voor een Jan of Jean.

Men doet een bepaalde gebaar, de een is idioot, de ander is oprecht begaan met de slachtoffers, is het dan terecht dat omdat iemand die daden verkeerd inschat om ze te tot dezelfde categorie te beperken?
pi_157693276
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:59 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Verschil is dat Parijs juist een stad is binnen die Westerse samenleving. Een centrum van cultuur en alles wat daar bij hoort. Dat het in het MO een zooitje is, is al jaren bekend en daarom niet meer zo schrikbarend en dagelijkse kost. De aanslagen in Parijs zijn geen dagelijkse kost, dus daarom wel schrikbarend en middenin het westen en middenin de gewaande veiligheid daarvan.

Niet zo hypocriet als jij denkt en zeker niet feestwaardig. Voor niemand niet.
1947-2016
pi_157693316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Que, wie of wat heeft dat als criterium voor de waardigheid van de mens gesteld? Tijdens de herdenking van Van Gogh werd er door een groep een stille herdenking gehouden door de politiek correcte elite, terwijl er daar precies tegenover gedurende die stilte men luidkeels liep te protesteren tegen de zoveelste stilte tegen geweld. Dat jij je waardigheid haalt uit het zwijgen wanneer je daarom wordt gevraagd is prima, maar mijn waardigheid haal ik niet uit mij te conformeren naar gehoorzame schapen als jij dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 15:10:19 ]
pi_157693362
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Verschil is dat Parijs juist een stad is binnen die Westerse samenleving. Een centrum van cultuur en alles wat daar bij hoort. Dat het in het MO een zooitje is, is al jaren bekend en daarom niet meer zo schrikbarend en dagelijkse kost. De aanslagen in Parijs zijn geen dagelijkse kost, dus daarom wel schrikbarend en middenin het westen en middenin de gewaande veiligheid daarvan.

Niet zo hypocriet als jij denkt en zeker niet feestwaardig. Voor niemand niet.
Of het nou een rotzooi ergens is, in het MO ligt of in Europa, dezelfde slachtoffers komen om, namelijk de onschuldige. Volgens jou moeten we iets minder erg opvatten omdat we 'het daar toch wel kunnen verwachten'. :')
pi_157693398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:08 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Of het nou een rotzooi ergens is, in het MO ligt of in Europa, dezelfde slachtoffers komen om, namelijk de onschuldige. Volgens jou moeten we iets minder erg opvatten omdat we 'het daar toch wel kunnen verwachten'. :')
Dat zeg ik helemaal niet. Het gaat hier om de schrikreactie en het feit dat we de Fransen zien als een soort familie. Net zoals dat de moslims elkaar zien als broers. Naja, alleen als het hun uitkomt natuurlijk. Want er is nog steeds geen enkele Syriër welkom in SA, Qatar en VAE..
1947-2016
pi_157693441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Het gaat hier om de schrikreactie en het feit dat we de Fransen zien als een soort familie. Net zoals dat de moslims elkaar zien als broers. Naja, alleen als het hun uitkomt natuurlijk. Want er is nog steeds geen enkele Syriër welkom in SA, Qatar en VAE..
Dat ben ik allemaal met je eens, maar het ging om de herdenking van deze slachtoffers. Die in het MO zijn niet minder onschuldig dan de mensen hier, ik heb nog geen enkele keer het Empire State Building etc in de kleuren van Syrië of Libanon gezien. Nu het Frankrijk is kan dit allemaal ineens wel. Dat is hetgeen wat mij stoort.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:11:59 #209
13462 BansheeBoy
pi_157693457
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Het gaat hier om de schrikreactie en het feit dat we de Fransen zien als een soort familie.
En hoe weerhoudt jullie dit om OOK stiltes te houden voor Palestijnen, Syriërs, Egels en andere metaalsoorten? :?

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 20-11-2015 15:21:37 ]
pi_157693473
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf achter je eigen reacties staat en die dus zal verdedigen, dus het heeft geen enkel nut om het daarover te hebben.

Kom eens met een reactie waarvan je denkt, die had ik liever niet teruggezien dan, welke punt zou je als zodanig willen kwalificeren, ben reuze benieuwd.

quote:
Schijnbaar snap je wel over welke reacties ik het heb. Reacties zonder enige zelfkritiek, compleet defensief, doodgerelativeer en gebagettaliseer om maar elke kritische noot over de islam te verwerpen.
Ik heb bij god geen idee waar en over welke reactie je het hebt, tot op heden krijg ik kritiek van mensen die mij bekritiseren van zelfkritiek en introspectie terwijl er bij hen zelf geen spoor is te bekennen van dat het misschien toch iets anders is dan zij het zelf zien.
pi_157693505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:11 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Dat ben ik allemaal met je eens, maar het ging om de herdenking van deze slachtoffers. Die in het MO zijn niet minder onschuldig dan de mensen hier, ik heb nog geen enkele keer het Empire State Building etc in de kleuren van Syrië of Libanon gezien. Nu het Frankrijk is kan dit allemaal ineens wel. Dat is hetgeen wat mij stoort.
Komt dat Frankrijk van oudsher als bondgenoot en vriend wordt gezien door jan en alleman. Begrijp met niet verkeerd, maar als een van jou familieleden wordt vermoord en deze toevallig mijn buurman is die ik bijna nooit spreek, heb jij het ook meer te kwaad dan ik. Toch begrijpelijk?
1947-2016
pi_157693535
quote:

[..]

Koffer inpakken en verhuizen.

Volgens mij vergeet je even dat hier wekelijks duizenden mensen uit Syrie worden opgevangen?
Maar nogmaals geen problemen hoor met die minuut stilte, heb je de agenda bij de hand?
Of ben je meer van het roepen in plaatst van daad bij het woord voegen.
pi_157693556
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En hoe weerhoudt jullie dit om OOK stiltes te houden voor Palestijnen, Syriërs, Egels en andere metaalsoorten? :?

Zeg maar wanneer en waar!
pi_157693573
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Que?

Als het straks allemaal over is, we hebben isis overwonnen en we gaan de slachtoffers herdenken, doe ik ook mee. Met iedereen. Yezidi, Koerden, Moslims.. alle onschuldigen en overwinnaars.
Nu ging het over de slachtoffers van Frankrijk, waar overigens ook moslims tussen zaten.

Maar waarom nu de positieve discriminatie voor de moslims? Positieve discriminatie is ook discriminatie. Je stelt niemand achter, maar je trekt wel iemand voor uit de gelijkheid.
1947-2016
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:16:53 #215
13462 BansheeBoy
pi_157693578
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeg maar wanneer en waar!
Zoiets moet vanuit jezelf komen vind ik. :{

pi_157693580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Komt dat Frankrijk van oudsher als bondgenoot en vriend wordt gezien door jan en alleman. Begrijp met niet verkeerd, maar als een van jou familieleden wordt vermoord en deze toevallig mijn buurman is die ik bijna nooit spreek, heb jij het ook meer te kwaad dan ik. Toch begrijpelijk?
Ja de vergelijking tussen bondgenoten en familieleden is inderdaad wel ongeveer gelijkwaardig :')
pi_157693594
Is er nog nieuws?
Ik heb geen zin om deze bagger door te spitten tot ik nieuws vind.
pi_157693615
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat zijn dan weer allemaal oer-Hollandse woorden, wel opletten.

[..]

Gooi het er uit schatje, je fatsoenlijkheid en waardigheid is inderdaad behoorlijk aanwezig. Je frustratie is wel schattig.

[..]

Tot op heden lukt mij dat prima, dacht ik :'(

Volgens mij begon je net over islamitische woorden voor niet-moslim.
pi_157693626
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Is er nog nieuws?
Ik heb geen zin om deze bagger door te spitten tot ik nieuws vind.
AFP twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 15:07:56 BREAKING: Paris attacks death toll rises to 130: French PM reageer retweet
pi_157693647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:18 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

AFP twitterde op vrijdag 20-11-2015 om 15:07:56 BREAKING: Paris attacks death toll rises to 130: French PM reageer retweet
Dank u.
pi_157693678
Ik vraag mij af wat de reden is voor die avondklok in alleen die wijk vanavond?
Actie op handen, lijkt mij toch niet handig dan...
Zonder wrijving geen glans
pi_157693720
Jihadiste rapte, dronk en snoof

De jonge vrouw die zichzelf opblies in een appartement in Saint-Denis had veel problemen. Volgens een buurjongen ging ze niet naar de moskee en hield ze er een opmerkelijke levensstijl op na.

http://www.telegraaf.nl/t(...)onk_en_snoof___.html
pi_157693773
Bijna 800 huiszoekingen in Frankrijk
PARIJS -

De politie in Frankrijk heeft sinds de aanslagen in Parijs vorige week vrijdag in het hele land 793 huiszoekingen gedaan. Daarbij zijn 107 mensen aangehouden, liet minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve vrijdag weten.
Alleen al in de nacht van donderdag op vrijdag ging de politie naar binnen op 182 adressen en werden twintig mensen meegenomen. De politie vond bij alle huiszoekingen bij elkaar 174 wapens en 250.000 euro cash. 164 mensen kregen huisarrest.
http://www.telegraaf.nl/b(...)huiszoekingen__.html
pi_157693780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:22 schreef StaceySinger het volgende:

De jonge vrouw die zichzelf opblies in een appartement in Saint-Denis had veel problemen. Volgens een buurjongen ging ze niet naar de moskee en hield ze er een opmerkelijke levensstijl op na.

Over hypocriet gesproken....
pi_157693812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

staan stijf van de drugs en drank die lui :)
pi_157693821
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:24 schreef StaceySinger het volgende:
Bijna 800 huiszoekingen in Frankrijk
PARIJS -

De politie in Frankrijk heeft sinds de aanslagen in Parijs vorige week vrijdag in het hele land 793 huiszoekingen gedaan. Daarbij zijn 107 mensen aangehouden, liet minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve vrijdag weten.
Alleen al in de nacht van donderdag op vrijdag ging de politie naar binnen op 182 adressen en werden twintig mensen meegenomen. De politie vond bij alle huiszoekingen bij elkaar 174 wapens en 250.000 euro cash. 164 mensen kregen huisarrest.
http://www.telegraaf.nl/b(...)huiszoekingen__.html
Flinke actie!
174 wapens van de straat, zouden ze vaker moeten doen. Scheelt een hoop ellende.
pi_157693826
http://www.joop.nl/opinie(...)lieve_geert_wilders/

Ondertussen een open brief van Arie Boomsma naar Geert Wilders...
Arie weigert Geert met Adolf te vergelijken, maar jullie hebben wel dit gemeen.....
Ja, en daar ga je al.

Enneh IS heet nu ineens DAESH?
Ik heb het eerder gelezen. Tsja: dan wordt het iets duidelijker dat IS niks met de islam te maken heeft..
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157693830
quote:

[..]

tis wat... voordat het voor parijs gebeurde hoorden wij jou daar nooit over...
PWBF
pi_157693842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

staan stijf van de drugs en drank die lui :)
Is toch compleet tegen de regels van het kalifaat?
pi_157693846
Abdeslam mogelijk ook op de vlucht voor IS

Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS.

Dat meldt The Independent. De meest gezochte man van Europa liet, volgens het Belgische magazine Le Capitale, aan een vriend weten dat hij spijt zou hebben van zijn rol bij de aanslagen. De aanslagen gingen naar zijn mening te ver.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ucht_voor_IS___.html
pi_157693851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:22 schreef StaceySinger het volgende:

Ja.. Is altijd een beetje raar dat bij dit soort gevallen dat vaak het geval is. Las daar een stukje over op Kleintje muurkrant
quote:
Charlie, the sequel (6)

donderdag 19 november 2015
Het is alweer een tijdje geleden. Maar we herinneren ons als de dag van eergisteren dat die Mohammed Atta, de topartiest van het Flying Circus op Manhattan, geen schoolvoorbeeld was van een precieze mohammedaan. Zuipen, snuiven, snollen, gokken. Geen dingen waarvoor Allah uit vreugde een sigaartje opsteekt. Hetzelfde geldt voor de nu voor de tweede keer dood verklaarde mastermind Abdelhamid Abaaood. Al vroeg aan de wiet en de booz en later in een Audi A4 de wufte clubs van Brussel af. Achter de wilde wijven aan. Vaak is dat de weg naar praktijken die volgens het wetboek van strafrecht verboden zijn. En dat gold ook voor Abdelhamid.
Tot zijn gappies in crime behoorden de gebroeders Salah en Brahim Abdeslam, die een eigen kroeg in Molenbeek runden, waar nogal eens een aromatisch luchtje hing. Dat luchtje leverde ze in augustus van dit jaar nog een officiële waarschuwing op. Kennelijk was dat het sein om de kroeg in september in de ramsh te gooien en zich in de jihad te storten. Met de bekende gevolgen.
Volgens de intelligencesmurfen zouden Abdelhamid en Salah in de petoet zijn geradicaliseerd. Daar waren ze terechtgekomen na gepakt te zijn voor een overvalletje. Bewijs nul. Maar het beestje moet een naam hebben. Je wauwelt als expert wat voor de camera of in de dagvodden. En als je dat regelmatig doet gaat iedereen je geloven. Je laat geheel volgens het 9/11-draaiboek door een paar onwetende stakkers ergens een paspoort vinden. Dat blijkt later vals te zijn. Maar wat dondert het? Je distilleert er in ieder geval uit, dat twee van die kalashnikovhelden als vluchtelingen het Vierde Rijk zijn binnengekomen. En voor je het weet kunnen de irreguliere middenstanders in Oranje hun nering in de sloot kieperen. Alle vluchtelingen op een nog aan te schaffen schuit van Hennie van der Most. Schengen wordt desnoods Klein-Schengen met als het nodig is een muur eromheen. Expertise voor de aanleg van dat laatste is nog ruimschoots voorhanden, zij het een ietsje verouderd. Maar we kunnen wat dat betreft altijd nog terecht bij onze bondgenoten in Tel Aviv. De rest van onze visie op de toekomst willen we nog wel eens uitleggen bij Pauw of zo. Hoewel, laat maar zitten. Straks zitten we naast Derk Sauer. Of een andere expert. Stay tuned.
pi_157693863
Kan er niet een topic komen voor Nieuws en een apart topic voor slowchat? Dit is nogal irritant zo.
pi_157693879
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Kan er niet een topic komen voor Nieuws en een apart topic voor slowchat? Dit is nogal irritant zo.
asje

NWS / [SC] Waar is Fokker89 als je hem nodig hebt.....mannen :(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 15:27:58 ]
pi_157693883
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tis wat... voordat het voor parijs gebeurde hoorden wij jou daar nooit over...
We kunnen moeilijk in de toekomst kijken, jij?
pi_157693891
quote:
Waarom gaat het volk dat hier zit te baggeren daar dan niet naartoe? :{
pi_157693901
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef StaceySinger het volgende:

Onderzoekers houden er rekening mee dat de voortvluchtige Salah Abdeslam, een van de terroristen van de aanslagen in Parijs, op de loop is voor IS.

Dat meldt The Independent. De meest gezochte man van Europa liet, volgens het Belgische magazine Le Capitale, aan een vriend weten dat hij spijt zou hebben van zijn rol bij de aanslagen. De aanslagen gingen naar zijn mening te ver.

Hij wilde het bescheidener houden..
pi_157693928
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef Stranger het volgende:

[..]

Ja.. Is altijd een beetje raar dat bij dit soort gevallen dat vaak het geval is. Las daar een stukje over op Kleintje muurkrant

[..]

Is te verklaren. Met een martelaarsdood zijn meteen al je zonden vergeven, per direct, dus geen probleem om te genieten van de wereldse lusten, anderzijds strategisch ---> "Ik radicaal, nee joh, ik zuip!!"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 15:29:49 ]
pi_157693931
quote:

[..]

Zou me niets verbazen als ze er niet achter stond. Wellicht is ze ook een 'gewoon' slachtoffer?
Wie weet wie die bomgordel tot ontploffing heeft laten brengen.
Make my day!
pi_157693951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hij wilde het bescheidener houden..
_O-

Nu hij op de vlucht is, krabbelt hij terug met dat het toch wel wat afschuwelijk was. Als het waar is dan.. blijft toch Telegraaf.
pi_157693986
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef StaceySinger het volgende:

wat is dit nou weer voor linkse propaganda...?
PWBF
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:33:13 #241
13462 BansheeBoy
pi_157694009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Snap je. Daarom ga ik mijn mkb onderneming ter ruste brengen. :{

vrijdag 20 november 2015 @ 15:40:47 #242
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157694168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:26 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nee hoor, volgens hun ideologie mag dat soort misleiding van de kaffir zelfs als moslim als het de goede zaak dient.......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_157694175
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als ze er niet achter stond. Wellicht is ze ook een 'gewoon' slachtoffer?
Haar uitlatingen voor de aanslagen waren anders pro-IS.
Ze had ook familieleden die er niet van moesten hebben, dacht eerst ook dat ze gedwongen kon zijn.
pi_157694195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Haar uitlatingen voor de aanslagen waren anders pro-IS.
Ze had ook familieleden die er niet van moesten hebben, dacht eerst ook dat ze gedwongen kon zijn.
Ah, dat wist ik niet.
Make my day!
pi_157694204
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

Ze heeft voor die ontploffing ook op de politie geschoten en was van plan een aanslag te plegen later op de dag. Buiten dat, ze zit al 4 dagen met iemand in huis waarvan ze weet dat hij het brein is achter die aanslagen. Denk niet dat je dan nog kunt spreken van onschuldig.
pi_157694246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ze heeft voor die ontploffing ook op de politie geschoten en was van plan een aanslag te plegen later op de dag. Buiten dat, ze zit al 4 dagen met iemand in huis waarvan ze weet dat hij het brein is achter die aanslagen. Denk niet dat je dan nog kunt spreken van onschuldig.
Als je bijna totaal onder de invloed staat van zo iemand, weet jij veel wat de exacte omstandigheden zijn, wij weten niet precies wie een aanslag gaat plegen, wie van hun, wat de bedoeling is geweest, was hij van plan zelf te gaan, wilde hij weer terug naar Syrie allemaal vragen in ieder geval zo.
pi_157694263
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:43 schreef Slaro het volgende:

[..]

Als je bijna totaal onder de invloed staat van zo iemand, weet jij veel wat de exacte omstandigheden zijn, wij weten niet precies wie een aanslag gaat plegen, wie van hun, wat de bedoeling is geweest, was hij van plan zelf te gaan, wilde hij weer terug naar Syrie allemaal vragen in ieder geval zo.
Zou kunnen ja. Maar alsnog, ze heeft wel zichzelf opgeblazen. En wie weet riep ze naar die agenten zodat ze dichterbij zouden komen en ze er een paar mee kon nemen de dood in.

Het is gewoon dat mensen niet kunnen accepteren dat een vrouw zich ook ineens opblaast. Want vrouwen zijn altijd zo lief en kwetsbaar en onschuldig.
pi_157694284
Iemand trouwens enig idee waarom er meerdere injectienaalden zijn gevonden in die hotelkamer? Heeft dat iets te maken met het maken van bomgordels of zouden ze zichzelf hebben gedrogeerd met een of ander goedje waar je min of meer emotieloos van word? Volgens enkele getuigenverklaringen uit de Bataclan waren die lui ijzig kalm, en dat lijkt me toch niet echt normaal, zelfs niet voor jihadisten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157694289
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wat is dit nou weer voor linkse propaganda...?
Linkse Propaganda? Is toch niet heel vreemd, dit was een zelfmoordactie en hij (misschien nog een) ontvluchten, kan best dat je op het laatste moment opeens twijfels krijgt, zelfs bij IS-terroristen kan dit zo zijn, en vergeet niet dat dit vaak niet eens echte Islam-fundamentalisten zijn in de zin van de ze de Koran van binnen en buiten kennen, dit zijn opgefokte jongeren, vaak met heel andere problemen, gek gemaakt, juist dit soort types kan je van verwachten dat ze twijfelen.
pi_157694297

quote:
Volgens het Belgische magazine Le Capitale, aan een vriend weten dat hij spijt zou hebben van zijn rol bij de aanslagen. De aanslagen gingen naar zijn mening te ver.
:{w :|W :( :N
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:46:20 #251
3647 B.R.Oekhoest
pi_157694306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef Slaro het volgende:

[..]

Linkse Propaganda? Is toch niet heel vreemd, dit was een zelfmoordactie en hij (misschien nog een) ontvluchten, kan best dat je op het laatste moment opeens twijfels krijgt, zelfs bij IS-terroristen kan dit zo zijn, en vergeet niet dat dit vaak niet eens echte Islam-fundamentalisten zijn in de zin van de ze de Koran van binnen en buiten kennen, dit zijn opgefokte jongeren, vaak met heel andere problemen, gek gemaakt, juist dit soort types kan je van verwachten dat ze twijfelen.
Dat is wel heel erg 'maakbare samenleving', dus links.....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_157694313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:45 schreef Hathor het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er meerdere injectienaalden zijn gevonden in die hotelkamer? Heeft dat iets te maken met het maken van bomgordels of zouden ze zichzelf hebben gedrogeerd met een of ander goedje waar je min of meer emotieloos van word? Volgens enkele getuigenverklaringen uit de Bataclan waren die lui ijzig kalm, en dat lijkt me toch niet echt normaal, zelfs niet voor jihadisten.
'Injectienaalden hotelkamer van politie en niet van daders'
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_157694328
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Zou kunnen ja. Maar alsnog, ze heeft wel zichzelf opgeblazen. En wie weet riep ze naar die agenten zodat ze dichterbij zouden komen en ze er een paar mee kon nemen de dood in.

Het is gewoon dat mensen niet kunnen accepteren dat een vrouw zich ook ineens opblaast. Want vrouwen zijn altijd zo lief en kwetsbaar en onschuldig.
Dat is onduidelijk inderdaad, het is gissen, maar wie weet heeft ze zichzelf niet opgeblazen. Werd er niet ergens gesuggereerd dat het vest ontplofte als gevolg van een kogel, ik kan best accepteren dat een vrouw zich opblaast, maar ze roept eerst heel hard dat hij haar vriendje niet is en vervolgens roept ze help me en dan pas ontploft ze, niet als de politie dichterbij komt, pas als ze in paniek roept.
pi_157694344
quote:
Dat is natuurlijk ook alleen maar pure speculatie.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:48:14 #255
13462 BansheeBoy
pi_157694351
quote:
Is vergeving mogelijk als hij écht oprecht spijt heeft? :{

pi_157694364
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nu niet en nooit niet. Mosterd na de maaltijd heet zoiets.
pi_157694365
quote:

[..]

Hij had om te beginnen nooit aan dit avontuur moeten beginnen, spijt is nu te laat ja...
pi_157694369
quote:

[..]

Nee.
PWBF
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:35 #259
13462 BansheeBoy
pi_157694403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Hij had om te beginnen nooit aan dit avontuur moeten beginnen, spijt is nu te laat ja...
Alles heeft er de schijn van dat hij slechts boodschappenjongen was en hij waarschijnlijk niet besefte waar hij aan is begonnen. Ten minste, als ik die berichten van de Telegraaf voor het gemak voor waarheid aanneem, ja, bij wijze van uitzondering uiteraard. :{

Hij kijkt ook niet heel snugger uit zijn ogen.

Goulash

pi_157694418
quote:

[..]

Is ook volstrekt onduidelijk wat zijn rol nu precies is, hij heeft de auto gehuurd, of hij heeft geschoten wordt minder over geroepen.
pi_157694459
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:

Hij kijkt ook niet heel snugger uit zijn ogen.

Dat heb ik bij de meeste van die Marokkanen die ik op straat tegenkom.
PWBF
pi_157694466
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:50 schreef Slaro het volgende:

[..]

Is ook volstrekt onduidelijk wat zijn rol nu precies is, hij heeft de auto gehuurd, of hij heeft geschoten wordt minder over geroepen.
Hij is toch de man die je aan ziet komen lopen schietend bij dat cafe?
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:53:44 #263
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157694481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:47 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat is onduidelijk inderdaad, het is gissen, maar wie weet heeft ze zichzelf niet opgeblazen. Werd er niet ergens gesuggereerd dat het vest ontplofte als gevolg van een kogel, ik kan best accepteren dat een vrouw zich opblaast, maar ze roept eerst heel hard dat hij haar vriendje niet is en vervolgens roept ze help me en dan pas ontploft ze, niet als de politie dichterbij komt, pas als ze in paniek roept.
Zij is jouw martelares geworden. Duidelijk.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:53:44 #264
13462 BansheeBoy
pi_157694482
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat heb ik bij de meeste van die Marokkanen die ik op straat tegenkom.
beauty is in the eye of the beholder

pi_157694487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

nee hoor, volgens hun ideologie mag dat soort misleiding van de kaffir zelfs als moslim als het de goede zaak dient.......
Zelfmoord is een zonde in de Islam. Moderne leiders keuren dit soort aanslagen goed volgens de draai die ze er zelf aan geven. Maar dit alles is ver buiten het boekje. Sekte-gedrag, niets meer of minder.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:54:53 #266
3647 B.R.Oekhoest
pi_157694504
quote:
Herman Finkers zei het anders al:

De crimimaliteit groeit de politie boven het hoofd. Al was het alleen maar het uitspreken ervan. En weet u hoe dat komt? Dat komt door het toenemende heroinegebruik.
Nu zult u zeggen: waarom stopt de politie dan niet met die rommel?
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:55:50 #267
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157694530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zelfmoord is een zonde in de Islam. Moderne leiders keuren dit soort aanslagen goed volgens de draai die ze er zelf aan geven. Maar dit alles is ver buiten het boekje. Sekte-gedrag, niets meer of minder.
Heb je het verhaal van Simson niet ook in de Koran?
pi_157694569
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat beweert men wel ja.
pi_157694579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:55 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heb je het verhaal van Simson niet ook in de Koran?
Nee.
  vrijdag 20 november 2015 @ 15:59:35 #270
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157694601
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Jammer, is een prima verhaal.
pi_157694606
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:59 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jammer, is een prima verhaal.
Wel heb je
quote:
“And do not kill yourselves. Surely, God is Most Merciful to you.” (Quran 4:29)

“And do not throw yourselves in destruction.” (Quran 2:195)
pi_157694615
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn broer werd nu ergens beweerd.
pi_157694624
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 november 2015 15:53 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zij is jouw martelares geworden. Duidelijk.
Grappig, maar verder zonder gekheid, niemand doet dit zomaar, en ja, ik heb medelijden met ze.
pi_157694625
quote:
Jammerdanalsnogbetrokken.
1947-2016
pi_157695011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:00 schreef Slaro het volgende:

[..]

Grappig, maar verder zonder gekheid, niemand doet dit zomaar, en ja, ik heb medelijden met ze.
:?
Medelijden heb je met slachtoffers, niet met daders.
Zij stonden daar vorige week en hebben zichzelf in die situatie gebracht, dat heeft niemand anders gedaan.

Wie zijn billen brand, zal op de blaren zitten.
Daarnaast is er teveel risico op herhaling...
pi_157695033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:00 schreef Slaro het volgende:

[..]

8)7 oO/
pi_157695037
quote:

[..]

Spijt waarvan? Dat die aanslag in het stadion niet gelukt is?

Of dat die zich had aangesloten bij die idioten?
pi_157695081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zij stonden daar vorige week en hebben zichzelf in die situatie gebracht, dat heeft niemand anders gedaan.

Uiteraard heb ik medelijden met de slachtoffers, en met de nabestaanden, maar ook met daders en hun familie, een ander soort van medelijden, maar je moet erg ver afgegleden zijn om dit te kunnen doen en te denken dat het echt iets is dat je had moeten doen, onzin natuurlijk, maar het blijft betreurenswaardig. Dat we het nu hebben over Belgisch en Frans faalbeleid, veel van deze jongens dragen er wel degelijk de verantwoordelijkheid van mee.

Dan heb ik het overigens niet eens heel erg over het brein van die aanslagen, die Belg, dat lijkt me gewoon een echte psychopaat die het voor de lol doet, maar veel van die andere jongens, ik vraag me echt af hoe het zover heeft kunnen komen.

Overigens stel ik niet dat ze er niet bewust voor gekozen hebben, ze zijn verantwoordelijk voor hun daden, ben ik volledig met je eens maar het had niet zover hoeven komen.
pi_157695275
quote:
Wat ontzettend heftig om dit zo te horen :{
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:37:31 #282
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157695398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

het is meer een 'sorry you got caught' ding
graag op anoniem
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:45:54 #283
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157695622
quote:

[..]

Snap je dat?

Wie dat wel doet, hoort hier niet thuis. Voor de rest moet je gewoon stoppen met je gegoedpraat. Dat kan namelijk gewoon niet. Of snap je dat ook niet?
ik vind het wat hoogmoedig dat men alleen mag meeleven op een manier die in jouw straatje past.

Ik heb het niet gezien, het voorbeeld waar jullie aan refereren dat je maar je mond te houden hebt omdat stilte de westerse manier zou zijn past niet in mijn straatje.

Integratie zou het zijn als iedereen op zijn eigen manier mag meeleven.
pi_157695945
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik vind het wat hoogmoedig dat men alleen mag meeleven op een manier die in jouw straatje past.

Ik heb het niet gezien, het voorbeeld waar jullie aan refereren dat je maar je mond te houden hebt omdat stilte de westerse manier zou zijn past niet in mijn straatje.

ga je volgend jaar 4 mei lekker hard zingen op de Dam tijdens kranslegging?
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:02:57 #286
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696026
quote:

[..]

hoezo hypocriet? Als zij zo gelovig was zou ze uberhaupt geen rol hebben gehad in die aanslagen.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:03:56 #287
3647 B.R.Oekhoest
pi_157696055
quote:

[..]

Horen we hier een bekeerde moslima?
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:05:07 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696095
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:00 schreef computergirl het volgende:

[..]

ga je volgend jaar 4 mei lekker hard zingen op de Dam tijdens kranslegging?
zeker niet, iedereen heeft recht op zijn manier van reageren, probeer alleen wel anderen niet te kwetsen. Dat is natuurlijk niet altijd even duidelijk.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:07:59 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696184
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Horen we hier een bekeerde moslima?
maakt het wat uit?
Als je veel mensen uit het oosten of afrika etc binnenlaat, dan krijg je ook te maken met die culturen en geloven. In den haag wordt ook diwali gevierd, om maar wat te noemen. Ieder doet zn ding.
pi_157696218
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoezo hypocriet? Als zij zo gelovig was zou ze uberhaupt geen rol hebben gehad in die aanslagen.
dus hypocriet toch? Sex, drugs en rock en roll en vervolgens een aanslag plegen in naam van Allah...
pi_157696232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

zeker niet, iedereen heeft recht op zijn manier van reageren, probeer alleen wel anderen niet te kwetsen. Dat is natuurlijk niet altijd even duidelijk.
Nou daar ging het dus om vanmiddag...
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:12:02 #292
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696284
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dus hypocriet toch? Sex, drugs en rock en roll en vervolgens een aanslag plegen in naam van Allah...
de IS zegt dat uit naam van Allah te doen, maar het heeft niks met Allah te maken. Ja, dat zij dat zegt, maar daar houdt het wel mee op.
pi_157696290
quote:

[..]

Ach kom, dit heeft niets met meeleven te maken, het zijn gewoon kutpubertjes die zichzelf lekker stoer vinden. Dat bontkraaggespuis had van mijn Turkse moeder een klap voor hun harses gehad als ze erbij was, dit heeft niets met het uiten van cultuur te maken.

Het PVV-geroep is vermoeiend, maar het zalvende gejammer van de mensen die altijd alles goed willen praten omdat ze doodsbang zijn om racistisch gevonden te worden, is minstens net zo vermoeiend.

Dat gezegd hebbende vind ik een minuut stilte op de scholen hier werkelijk onzin. Doe dan eerder een uur besteden aan onderwijs rondom het probleem.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:12:41 #294
3647 B.R.Oekhoest
pi_157696299
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

maakt het wat uit?

Wederom touché. Ik ben in vorm vandaag.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:16:02 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696365
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou daar ging het dus om vanmiddag...
het is soms een dunne scheidslijn, neem zwarte piet, dat hoort bij de nlse cultuur, maar het kwetst wel mensen. En iemand die Allah Akbar roept tijdens een herdenking, kan dat best goed bedoelen en daar niemand mee willen kwetsen, maar het kan tegelijk toch zo zijn dat mensen dat als kwetsend ervaren. Iedereen maakt zn eigen afweging, iemand die het goed bedoelt heeft misschien niet meteen door dat zijn gedrag als kwetsend wordt ervaren.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:17:05 #296
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696391
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wederom touché. Ik ben in vorm vandaag.
juist dat hokjes denken is zo jammer, waarom maakt dat uit? Het gaat om wat gezegd wordt, who cares wie dat zegt op een forum.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:19:52 #297
3647 B.R.Oekhoest
pi_157696450
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:17 schreef Marrije het volgende:

[..]

juist dat hokjes denken is zo jammer, waarom maakt dat uit? Het gaat om wat gezegd wordt, who cares wie dat zegt op een forum.
Het is alleen zo voorspelbaar, je gooit er een kwartje in en daar komt de verwachte output.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:19:56 #298
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696452
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ach kom, dit heeft niets met meeleven te maken, het zijn gewoon kutpubertjes die zichzelf lekker stoer vinden. Dat bontkraaggespuis had van mijn Turkse moeder een klap voor hun harses gehad als ze erbij was, dit heeft niets met het uiten van cultuur te maken.

Het PVV-geroep is vermoeiend, maar het zalvende gejammer van de mensen die altijd alles goed willen praten omdat ze doodsbang zijn om racistisch gevonden te worden, is minstens net zo vermoeiend.

Dat gezegd hebbende vind ik een minuut stilte op de scholen hier werkelijk onzin. Doe dan eerder een uur besteden aan onderwijs rondom het probleem.
en een klap voor je kop helpt? Kun je beter praten, zoals je ook zegt mbt minuut stilte op scholen. Het hoeft ook niet of of, en en zou ook nog kunnen.
pi_157696470
quote:

[..]

Ik denk wel dat mensen bij wie het een oprecht misverstand is, die dus op hun eigen manier meeleven en niet goed in de gaten hebben dat dat niet als ok gezien wordt schrikken als ze dat horen en vooraan staan om uit te leggen dat wat ze deden juist respectvol bedoeld was.

Dat geeft natuurlijk een hele andere situatie, als iemand zegt oh sorry, dat wist ik niet, ik probeerde juist respect te tonen op deze manier.
Daar boos over worden zou stom zijn en heeft niets te maken met wat strontvervelende pubertjes die het gewoon leuk vinden om de boel te verstoren. Niet dat je daar teveel gewicht op moet leggen, goeie draai om hun oren en over op de orde van de dag, maar een verschil van dag en nacht met iemand die op een andere manier respect probeert te tonen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:22:08 #300
3647 B.R.Oekhoest
pi_157696490
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik denk wel dat mensen bij wie het een oprecht misverstand is, die dus op hun eigen manier meeleven en niet goed in de gaten hebben dat dat niet als ok gezien wordt schrikken als ze dat horen en vooraan staan om uit te leggen dat wat ze deden juist respectvol bedoeld was.

Dat geeft natuurlijk een hele andere situatie, als iemand zegt oh sorry, dat wist ik niet, ik probeerde juist respect te tonen op deze manier.
Daar boos over worden zou stom zijn en heeft niets te maken met wat strontvervelende pubertjes die het gewoon leuk vinden om de boel te verstoren. Niet dat je daar teveel gewicht op moet leggen, goeie draai om hun oren en over op de orde van de dag, maar een verschil van dag en nacht met iemand die op een andere manier respect probeert te tonen.
Diezelfde discussie heb je in het forum VBL / De minuut "stilte" tijdens Turkije-Griekenland. WTF?!!!?
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:23:28 #301
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_157696522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Het is alleen zo voorspelbaar, je gooit er een kwartje in en daar komt de verwachte output.
flauwe reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')