Game on.quote:Parijs is vrijdagavond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er vrijdagavond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml
De voortvluchtige terrorist:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
Echt he. Fuck die pvda-thee-drink-aanpak. Dit is wat er van komt van 30 jaar lang zo het zooitje proberen 'op te lossen'. Zachte heelmeesters...quote:Op donderdag 19 november 2015 13:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
Of je corrigeert ze gewoon een keer keihard.
Hoezo?quote:Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Ingolstadt het volgende:
En toch zit ik te denken aan een false flag.
quote:Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Ingolstadt het volgende:
oke manquote:Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Ingolstadt het volgende:
Natuurlijk erken ik dat deze slag voor de terroristen is. Ik hoop dat het Westen in het algemeen en de Fransen in het bijzonder er iets van hebben geleerd. Want met je soldeerbout porren in de printplaat die het Midden-Oosten heet is vragen om problemen. Zo blijkt nu.quote:Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Nielsch het volgende:
En ja hoor, genoeg van die extremistische moslimzwijnen in de dop die de aanslagen verheerlijken. Ze komen er gewoon openlijk voor uit op hun scholen. Oppakken en met de hele familie en al deporteren naar Marokko danwel Raqqa.
BNW / Chaos in Parijs#4quote:Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Ingolstadt het volgende:
misschien ontkenden ze het daarom gister nog...eerst nog gemarteld en nu dus doodquote:Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Megumi het volgende:
Jammer dat Abdelhamid Abaaoud dood is. Doden praten niet meer. En kun je niet meer martele..... oeps verhoren om aan informatie te komen.
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
misschien ontkenden ze het daarom gister nog...eerst nog gemarteld en nu dus dood
Wat denk je dat er gebeurt als je IS in het Midden-Oosten laat doorwoekeren?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk erken ik dat deze slag voor de terroristen is. Ik hoop dat het Westen in het algemeen en de Fransen in het bijzonder er iets van hebben geleerd. Want met je soldeerbout porren in de printplaat die het Midden-Oosten heet is vragen om problemen. Zo blijkt nu.
En daarnaast vermoed ik dat deze "martelaren" het goed zullen doen binnen de groep, met alle gevolgen van dien.
Terminal Server²
Dat s natuurlijk het kromme, wij zien het als een slag voor ons als we de daders hebben kunnen oppakken dan wel omleggen (dat maakt eigenlijk niet zo veel uit).quote:Op donderdag 19 november 2015 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk erken ik dat deze slag voor de terroristen is. Ik hoop dat het Westen in het algemeen en de Fransen in het bijzonder er iets van hebben geleerd. Want met je soldeerbout porren in de printplaat die het Midden-Oosten heet is vragen om problemen. Zo blijkt nu.
En daarnaast vermoed ik dat deze "martelaren" het goed zullen doen binnen de groep, met alle gevolgen van dien.
Terminal Server²
Atoom bom beter dan die soldeerbout?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Terminal Server²
"The subject did not survive interrogation..."quote:Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Megumi het volgende:
Jammer dat Abdelhamid Abaaoud dood is. Doden praten niet meer. En kun je niet meer martele..... oeps verhoren om aan informatie te komen.
explosieve relatie zullen we dan maar zeggenquote:Ook getuige Yasmine hoorde de Arabische woorden voor de enorme knal. ,,Ik woon tegenover het appartement", vertelt ze. ,,Ze riep de woorden voor ze zichzelf opblies. Het was een heel luide knal, en ik belde de politie. Maar die vertelden dat het gewoon om een echtelijke ruzie ging en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)j-naar-agenten.dhtml
quote:Op donderdag 19 november 2015 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Nu die andere twee gasten nog pakken.
Zij willen martelaar zijn van de islam, wij willen ze dood.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat s natuurlijk het kromme, wij zien het als een slag voor ons als we de daders hebben kunnen oppakken dan wel omleggen (dat maakt eigenlijk niet zo veel uit).
Zij zien het als een slag voor hun als ze omkomen.
Nou ja, iedereen tevreden dan eigenlijk, toch?
Echtelijke ruzie...quote:Op donderdag 19 november 2015 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
explosieve relatie zullen we dan maar zeggen
Toch?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:04 schreef Red_85 het volgende:
Ik ga niet juichen om zijn dood.
Had hem liever gezien dat 30 homo's hem wat 'aandacht' zouden geven. Iedere dag weer.
Nou ja.. zien?
Had ik ook liever gezien ja. Geldt uiteraard voor al die sukkeltjes van IS. Maar goed, uiteraard beter kapot dan dat ie nog steeds ergens rond loopt.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:14 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Toch?
De dood is te gemakkelijk voor hem. In Guantanamo moest hij wezen. En elke maand in zo'n martelding gelegd worden waar ze zijn ledematen langer trekken....
We mogen toch wel fantaseren?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
Fight them without becoming them people!
Waarom doen die kinderen dat? Hebben ze instructies van thuis gekregen? En wij maar denken dat de moslims in NL tegen deze misdaden zijn....quote:Op donderdag 19 november 2015 14:17 schreef theNull het volgende:
Minuut stilte op scholen verstoord'
Minuut stilte bij de ambassade van Frankrijk in Den Haag, afgelopen maandag.
Minuut stilte bij de ambassade van Frankrijk in Den Haag, afgelopen maandag. © ANP
Op meerdere scholen in Nederland hebben leerlingen maandag de minuut stilte verstoord voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Ze riepen bijvoorbeeld 'Allahu akbar' (Allah is groot) of ze praatten door de herdenking heen. De Stichting School en Veiligheid, een organisatie die scholen kan adviseren, zegt dat donderdag na een bericht van het Reformatorisch Dagblad.
De stichting kreeg meerdere meldingen van leraren. Precieze aantallen kan de stichting niet geven. Omdat leraren verstoringen niet hoeven door te geven, kan de organisatie ook geen conclusies trekken over heel Nederland. Wel zegt de stichting dat de meldingen 'niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen' kwamen.
Link naar vermeende artikel?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:17 schreef theNull het volgende:
Minuut stilte bij de ambassade van Frankrijk in Den Haag, afgelopen maandag. © ANP
Op meerdere scholen in Nederland hebben leerlingen maandag de minuut stilte verstoord voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Ze riepen bijvoorbeeld 'Allahu akbar' (Allah is groot) of ze praatten door de herdenking heen. De Stichting School en Veiligheid, een organisatie die scholen kan adviseren, zegt dat donderdag na een bericht van het Reformatorisch Dagblad.
De stichting kreeg meerdere meldingen van leraren. Precieze aantallen kan de stichting niet geven. Omdat leraren verstoringen niet hoeven door te geven, kan de organisatie ook geen conclusies trekken over heel Nederland. Wel zegt de stichting dat de meldingen 'niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen' kwamen.
Dan doen kinderen omdat ze zich in de pubertijd vaak afzetten tegen het gezag. Ik kan me voorstellen dat een roomblanke VMBO-pauper dit ook wel gaat roepen om zijn daily bad-boy credits te incasseren.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Waarom doen die kinderen dat? Hebben ze instructies van thuis gekregen? En wij maar denken dat de moslims in NL tegen deze misdaden zijn....
http://www.volkskrant.nl/(...)rreuractie~a4190238/quote:Op donderdag 19 november 2015 14:21 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Link naar vermeende artikel?
Ach ja kinderen doen wel eens domme dingen. Niet al te druk om makenquote:Op donderdag 19 november 2015 14:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Waarom doen die kinderen dat? Hebben ze instructies van thuis gekregen? En wij maar denken dat de moslims in NL tegen deze misdaden zijn....
Meteen terug trappen die kneusjes. Of ze even paar hele goede tikken geven zodat ze voorlopig niks meer kunnen roepen.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:21 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Dan doen kinderen omdat ze zich in de pubertijd vaak afzetten tegen het gezag. Ik kan me voorstellen dat een roomblanke VMBO-pauper dit ook wel gaat roepen om zijn daily bad-boy credits te incasseren.
Deze denk ik eerder.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:22 schreef theNull het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)rreuractie~a4190238/
Jij bent ook nooit kind geweest zie ikquote:Op donderdag 19 november 2015 14:23 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
Meteen terug trappen die kneusjes. Of ze even paar hele goede tikken geven zodat ze voorlopig niks meer kunnen roepen.
quote:Op donderdag 19 november 2015 14:24 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Jij bent ook nooit kind geweest zie ik
Gezellig geweld gebruiken zeg je dus. Oké manquote:
Ik wel maar allahu akbar roepen nee kan ik me niet herinneren. Mutant01 kom er eens in en leg uit.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:24 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
twitter:TPOnl twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:25:16UPDATE - Asscher: ‘Allah akbar’-roepende leerlingen tijdens herdenking is 'afgrijselijk' https://t.co/kTQiqIJlct #Parijsdebat reageer retweet
Zowel mijn klasgenoten als ik, haalden het niet in onze domme hoofden om zoiets te verstoren. We wisten dat we goed gestraft zouden worden als we ook maar een kik durfden te geven. is dus gewoon een kwestie van goed opvoeden.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:24 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Lekker serieus nemen al die kinders joh. Kom op manquote:Op donderdag 19 november 2015 14:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik wel maar allahu akbar roepen nee kan ik me niet herinneren. Mutant01 kom er eens in en leg uit.
Lekker alles maar accepterenquote:Op donderdag 19 november 2015 14:26 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Gezellig geweld gebruiken zeg je dus. Oké man
En over twee jaar lopen ze daar ook, maar je moet het niet serieus nemen toch? Meteen aanpakken en oprotten!quote:Op donderdag 19 november 2015 14:28 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Lekker serieus nemen al die kinders joh. Kom op man
Maakt niet uit joh, lekker allemaal onze kop in het zand steken volgens Ingolstadtquote:Op donderdag 19 november 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
Wel profiteren maar tegelijkertijd overal op spugen wat Westers is.
Wat zegt ie dan allemaal?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:26 schreef empa1010 het volgende:
Kuzu is ook een prachtig pareltje als voorbeeld van hoe het allemaal niet moet... wat een naarling. (debat 2e kamer)
Denk het niet. Die kinderen willen gewoon een beetje stoer doen meer niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:28 schreef NoventaMinutos het volgende:
[..]
En over twee jaar lopen ze daar ook, maar je moet het niet serieus nemen toch? Meteen aanpakken en oprotten!
Hoe eerder je er bij bent des te beter. Het kind dat nu allahu akbar roept blaast straks bijvoorbeeld jou favoriete kroeg op.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:28 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Lekker serieus nemen al die kinders joh. Kom op man
Gisteren wisten ze nog niet zeker dat hij het ook was. Bij die politieactie zijn er ruim 5000 kogels en 20 granaten gebruikt, dan blijft er niet zo bijster veel over om iemand snel te kunnen identificeren.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
misschien ontkenden ze het daarom gister nog...eerst nog gemarteld en nu dus dood
Dat Wilders een terreurmagneet is en dat hij op weg is Hitler te worden. En zojuist deed hij zeer onfatsoenlijk tegen Asscher, die aan het woord was. v. Miltenburg greep in en bleef herhalen dat Asscher door moest gaan met praten. Maar die Turk zoekt de confrontatie, met z'n domme uitlatingen. Hoezo tweespalt zaaien... pffff. Komt juist uit die hoek. Donder dan gewoon op uit dit land man.quote:
Vast.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hoe eerder je er bij bent des te beter. Het kind dat nu allahu akbar roept blaast straks bijvoorbeeld jou favoriete kroeg op.
quote:Op donderdag 19 november 2015 14:29 schreef empa1010 het volgende:
Wel profiteren maar tegelijkertijd overal op spugen wat Westers is.
Oh, ja hoor. Alleen heb ik wèl een opvoeding genoten. En bij het verstoren van zo'n herdenking had ik een ongenadig pak op m'n sodemieter gehad. Echter, het zou niet eens bij me zijn opgekomen om zoiets te flikken.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:24 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Dat niet maar mogelijk wel. En dat is het nou juist. Alles maar pikken en net doen of er niks aan de hand is. Met dit tuig die dit roepen. Slaap zacht IS houd de wacht.quote:
Dat dus. Ik ben echt niet altijd een lieverdje geweest, in tegendeel zelfs, maar bij dit soort dingen gedroeg ik me altijd. En met mij iedereen die er bij was. Maar we kunnen beter van die lui alles accepteren hier, dan gaat het zeker helemaal mis.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:34 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Oh, ja hoor. Alleen heb ik wèl een opvoeding genoten. En bij het verstoren van zo'n herdenking had ik een ongenadig pak op m'n sodemieter gehad. Echter, het zou niet eens bij me zijn opgekomen om zoiets te flikken.
En ja, roomblanke vmbo-pauper hier. Met agressie- en authoriteitsissues... en toch nog een beetje fatsoen.
quote:Eén van de gezochte verdachten na de aanslagen in Parijs, Mohamed K., zou zichzelf aangegeven hebben bij de politie na een huiszoeking in Lille. Dat schrijven France 3 en La Voix du Nord.
De politie en veiligheidsdiensten waren na de aanslagen in Parijs van afgelopen vrijdag met man en macht op zoek naar Mohamed K., die door Belgische veiligheidsbronnen omschreven werd als "zeer gevaarlijk" en "mogelijk in het bezit van wapens en explosieven". Nu lijkt het erop dat de verdacht zichzelf heeft aangegeven in het politiebureau van Lille.
Tijdens een huiszoeking in Lille in de nacht van maandag op dinsdag vond de politie "een indrukwekkend arsenaal aan explosieven van het type C4 en verschillende andere onderdelen om explosieven mee te maken". Dat schrijft La Voix du Nord. Een koppel dat in de woonst verbleef, werd opgepakt en de politie ging op zoek naar een huisgenoot van het koppel, die aan de persoonsbeschrijving van Mohamed K. voldeed.
Woensdag meldde zich echter een negentienjarige van Antiliaanse afkomst aan in het politiebureau van Lille, die zichzelf identificeerde als Mohamed K.
twitter:JosHeymans twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:45:52Motie van wantrouwen tegen kabinet door Wilders. #parijsdebat reageer retweet
Er schijnt ook een Chinese burger geëxecuteerd te zijn door IS. China zei dat ze daar hard op zullen gaan reageren. Wat ze daarmee bedoelen weet ik niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:54 schreef KingRoland het volgende:
Wat doet China op dit moment na die aanslagen in Parijs? Nu Rusland besloten heeft om toch actie te ondernemen kan dit wellicht anders zijn? ik weet wel dat China zich liever niet wil mengen in dit probleem.
IS heeft nu ook een Chinese gijzelaar omgebracht, China zou daar 'woedend' over zijn. Dat is waarschijnlijk alleen voor de bühne, verwacht geen militair optreden van de Chinezen.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:54 schreef KingRoland het volgende:
Wat doet China op dit moment na die aanslagen in Parijs? Nu Rusland besloten heeft om toch actie te ondernemen kan dit wellicht anders zijn? ik weet wel dat China zich liever niet wil mengen in dit probleem.
Die hadden we nog niet gehad dit jaarquote:Op donderdag 19 november 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
twitter:JosHeymans twitterde op donderdag 19-11-2015 om 14:45:52Motie van wantrouwen tegen kabinet door Wilders. #parijsdebat reageer retweet
Ik las het net jaquote:Op donderdag 19 november 2015 14:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Er schijnt ook een Chinese burger geëxecuteerd te zijn door IS. China zei dat ze daar hard op zullen gaan reageren. Wat ze daarmee bedoelen weet ik niet.
Uhm, nee. Dat betekent toch echt iets anders.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
De wereld is in een legendarische staat. We schrikken nergens meer van. Rationele argumenten worden weggevaagd door emoties. Paarlen voor de zwijnen is een mooi gezegde wat dat aan gaat.²
Schijnt de 21e keer te zijn dat hij een motie van wantrouwen indient.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:56 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Die hadden we nog niet gehad dit jaar
Ik denk eerder dat paarlen voor de zwijnen gooien doorgetrokken kan worden naar: veel geven en stront terugkrijgen. Dit land biedt aan iedereen een veilige plek, er zijn volop kansen en mogelijkheden, maar blijkbaar verdient dit land / het Westen het dan om bespuugd te worden.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:55 schreef BansheeBoy het volgende:
De wereld is in een legendarische staat. We schrikken nergens meer van. Rationele argumenten worden weggevaagd door emoties. Paarlen voor de zwijnen is een mooi gezegde wat dat aan gaat.²
Dat terwijl de beste vriend van Kuzu, Erdogan, de grootste Hitler is van dit moment.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:32 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dat Wilders een terreurmagneet is en dat hij op weg is Hitler te worden. En zojuist deed hij zeer onfatsoenlijk tegen Asscher, die aan het woord was. v. Miltenburg greep in en bleef herhalen dat Asscher door moest gaan met praten. Maar die Turk zoekt de confrontatie, met z'n domme uitlatingen. Hoezo tweespalt zaaien... pffff. Komt juist uit die hoek. Donder dan gewoon op uit dit land man.
Mag ik gokken?:quote:
Helaas doen ze allemaal nog veel te weinig.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:59 schreef tralalala het volgende:
China, Rusland, USA, EU samen tegen IS.
quote:In Sudpresse vertelt een anonieme bron dan weer dat hij Salah dinsdagavond nog in Molenbeek gesproken heeft. "Maar hij ging daar niet lang meer blijven. Hij wilde dat ik een boodschap aan zijn broer overbracht."
De terrorist zou naar eigen zeggen spijt hebben van zijn daden. "Hij vertelde mij dat hij te ver gegaan is, maar dat hij zich nu niet meer kon aangeven. Dat zou gevolgen kunnen hebben voor zijn familie." Lees: IS zou in dat geval wraakacties tegenover hen kunnen uitvoeren.
Ik hoop persoonlijk toch Rusland en China vs IS. Als je gaat mengen met USA en EU staan ze alleen maar in de weg.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:59 schreef tralalala het volgende:
China, Rusland, USA, EU samen tegen IS.
Wacht even, niet zo vochtig doen. Ik moet erkennen dat ik het aan Westen veel te danken heb. Ik maak even een verfijnde opsomming:quote:Op donderdag 19 november 2015 15:00 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat paarlen voor de zwijnen gooien doorgetrokken kan worden naar: veel geven en stront terugkrijgen. Dit land biedt aan iedereen een veilige plek, er zijn volop kansen en mogelijkheden, maar blijkbaar verdient dit land / het Westen het dan om bespuugd te worden.
Exact. Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom moslims uberhaupt naar het westen komen als het westen de grote Satan isquote:
Een Turk van de PvdA, dat kon je aan zien komen.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:26 schreef empa1010 het volgende:
Kuzu is ook een prachtig pareltje als voorbeeld van hoe het allemaal niet moet... wat een naarling. (debat 2e kamer)
Blonde wijven neuken, uitkering trekken, rellen etc.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:08 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Exact. Ik heb mij altijd al afgevraagd waarom moslims uberhaupt naar het westen komen als het westen de grote Satan is
Ze zijn niet meer van de PvdA, die hebben ze eruit gegooid omdat ze teveel met Turkije waren verweven. Hij is nu groep Erdogan samen met Ozturk.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een Turk van de PvdA, dat kon je aan zien komen.
Oh hij was een van die twee figurenquote:Op donderdag 19 november 2015 15:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn niet meer van de PvdA, die hebben ze eruit gegooid omdat ze teveel met Turkije waren verweven. Hij is nu groep Erdogan samen met Ozturk.
Hij moet nog even dood voor het einde van het jaar hij staat namelijk in mijn wie gaat er in 2015 dood lijstjequote:Op donderdag 19 november 2015 15:04 schreef NoXia het volgende:
Hoe zou het trouwens met Abu Bakr al-Baghdadi zijn? Al een tijd niets meer van gehoord.
Ik ging even zoeken op zijn naam, kwam ik dit tegen:
https://is-leader.com/
wtf.
het reformatorisch dagblad heeft wel vaker van dit soort dingen als nieuws gebracht, oh ja in alle asielzoekerscentra heerst de Sharia of zo...quote:Op donderdag 19 november 2015 14:17 schreef theNull het volgende:
Dat moment dat je te radicaal bent voor de PvdAquote:Op donderdag 19 november 2015 15:13 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oh hij was een van die twee figurennog een stukje erger dus
Zeuren mag, je doet je best maar. Is uitsluitend een teken van ondankbaarheid m.i. maar het staat je uiteraard geheel vrij om te zeuren. Dat is iets totaal anders dan op het Westen spugen en geweld gebruiken tegen het land wat een ieder een veilig onderdak te bieden heeft.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wacht even, niet zo vochtig doen. Ik moet erkennen dat ik het aan Westen veel te danken heb. Ik maak even een verfijnde opsomming:
• Veilige leefomgeving
• Inkomen
• Proviand en voedsel
• Moskeeën
• Etc.
• Goed zorgstelsel
• Hamsterweken bij AH
• Goed onderwijssysteem
Maar ik zou geen Hollander zijn als ik desondanks niet genoeg te zeuren heb.²
Zolang je je mening en eventueel ongenoegen op een zo vredig mogelijke manier ventileert zie ik het probleem niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Zeuren mag, je doet je best maar. Is uitsluitend een teken van ondankbaarheid m.i. maar het staat je uiteraard geheel vrij om te zeuren. Dat is iets totaal anders dan op het Westen spugen en geweld gebruiken tegen het land wat een ieder een veilig onderdak te bieden heeft.
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zolang je je mening en eventueel ongenoegen op een zo vredig mogelijke manier ventileert zie ik het probleem niet.²
wat zei die dan?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:26 schreef empa1010 het volgende:
Zeuren is echt iets typisch Nederlands ook, goed voorbeeld van geslaagde integratie.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:19 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Zeuren mag, je doet je best maar. Is uitsluitend een teken van ondankbaarheid m.i. maar het staat je uiteraard geheel vrij om te zeuren. Dat is iets totaal anders dan op het Westen spugen en geweld gebruiken tegen het land wat een ieder een veilig onderdak te bieden heeft.
Wie zeurt krijgt een beurt zelfmoordterrorist...quote:Op donderdag 19 november 2015 15:26 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zeuren is echt iets typisch Nederlands ook, goed voorbeeld van geslaagde integratie.
kopietje van eerdere post:quote:
Hoop dat die nog een lekker hapje terroriste heeft kunnen nemen voordat die stierf.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die gedode hond Diesel is trouwens omgekomen toen die moslima zichzelf opblies. Ze schrok waarschijnlijk zo van die hond dat ze zich eerder opblies dan de bedoeling was en Diesel heeft daarmee mogelijk politielevens gered.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die gedode hond Diesel is trouwens omgekomen toen die moslima zichzelf opblies. Ze schrok waarschijnlijk zo van die hond dat ze zich eerder opblies dan de bedoeling was en Diesel heeft daarmee mogelijk politielevens gered.
[ afbeelding ]
Ja, of je wordt gebeten door een hond of je blaast jezelf op, makkelijke keuze natuurlijk danquote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Heldquote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe komt het toch dat al die achterlijke moslims moord en brand schreeuwen en keihard janken als Israel of het Westen aanvallen plegen op terroristen en zijn jullie doodstil wanneer diezelfde terroristen moslimmannen afslachten en moslimmeisjes verkrachten?quote:Op donderdag 19 november 2015 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Terminal Server²
Omdat ze dan lekker in de slachtofferrol kunnen kruipen.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:53 schreef Nielsch het volgende:
Hoe komt het toch dat al die achterlijke moslims moord en brand schreeuwen en keihard janken als Israel of het Westen aanvallen plegen op terroristen en zijn jullie doodstil wanneer diezelfde terroristen moslimmannen afslachten en moslimmeisjes verkrachten?
Spijtig van de hond.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
Diesel was naar binnen gegaan om boobietraps op te sporen. Vraag me af of je een varken op kan leiden om explosieven op te sporen.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Spijtig van de hond.![]()
De volgende x mss maar een varken er op af sturen. Daar schijnen ze helemaal de bibbers van te krijgen. Hmmm toch maar niet, is ook zielig voor zo'n varken.
Omdat het achterlijke moslims zijn. Net zoals de achterlijke atheïsten, katholieken, whatever precies hetzelfde doen.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat al die achterlijke moslims moord en brand schreeuwen en keihard janken als Israel of het Westen aanvallen plegen op terroristen en zijn jullie doodstil wanneer diezelfde terroristen moslimmannen afslachten en moslimmeisjes verkrachten?
Gaat prima. Varkens zijn niet dom.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Diesel was naar binnen gegaan om boobietraps op te sporen. Vraag me af of je een varken op kan leiden om explosieven op te sporen.
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:04 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gaat prima. Varkens zijn niet dom.
NIets mis met een varkensneus.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat die honden vooral hun neus gebruiken bij het opsporen van explosieven en niet hun intelligentie. Anders waren varkens veel beter geweest daarin.
Niet dat ik dit een goed idee vind. Ze gebruiken varkens ook om op truffels op te sporen. Dus ze kunnen best goed ruikenquote:Op donderdag 19 november 2015 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat die honden vooral hun neus gebruiken bij het opsporen van explosieven en niet hun intelligentie. Anders waren varkens veel beter geweest daarin.
En vergeet de drugs nietquote:Op donderdag 19 november 2015 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet dat ik dit een goed idee vind. Ze gebruiken varkens ook om op truffels op te sporen. Dus ze kunnen best goed ruiken
Yep, truffels en drugs.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Worden ze daar voor gebruikt?
Vet! Al denk ik toch dat we gewoon honden moeten blijven gebruiken en niet een varken de trap op sturen omdat ze daar zogenaamd de 'bibbers' van zouden krijgen.quote:
Kan een varken traplopen?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vet! Al denk ik toch dat we gewoon honden moeten blijven gebruiken en niet een varken de trap op sturen omdat ze daar zogenaamd de 'bibbers' van zouden krijgen.
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vet! Al denk ik toch dat we gewoon honden moeten blijven gebruiken en niet een varken de trap op sturen omdat ze daar zogenaamd de 'bibbers' van zouden krijgen.
Anders gewoon zoiets?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:13 schreef Morendo het volgende:
Varkens zijn natuurlijk wat minder wendbaar en snel dan honden.
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:15 schreef NoXia het volgende:
[..]
[..]
Anders gewoon zoiets?
[ afbeelding ]
Mischien omdat jij niet wilt kijken naar de demonstraties, open brieven, publieke veroordelingen etc. door moslims tegen ISIS omdat dat niet strookt met jouw denkbeelden over moslims.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een demonstratie dan. Ik zie ze alleen maar demonstreren tegen Israël.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:18 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Mischien omdat jij niet wilt kijken naar de demonstraties, open brieven, publieke veroordelingen etc. door moslims tegen ISIS omdat dat niet strookt met jouw denkbeelden over moslims.
Ze kunnen ook truffels opsporen.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Diesel was naar binnen gegaan om boobietraps op te sporen. Vraag me af of je een varken op kan leiden om explosieven op te sporen.
Weet jij hoe goed een varkensneus is? En hoe intelligent een varken is? Ik denk opzich dat als je een varken van kleins af net zoveel leert als een hond, het niet veel uit gaat maken.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Acht, die kerel is een voorpost van erdogan. Denk dat de volgende verkiezing het eindpunt is. Negeren en geen aandacht aan besteden.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:26 schreef empa1010 het volgende:
Omdat het Westen zich altijd presenteert als de zelfduider. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)151119104833285.htmlquote:Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een demonstratie dan. Ik zie ze alleen maar demonstreren tegen Israël.
Laat ze dat ook massaal in de EU doen dan. Inclusief tegen al die soon to be radicalen die hier profiteren en toch alles wat westers is verafschuwen.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)151119104833285.html
twitter:ReutersLive twitterde op donderdag 19-11-2015 om 16:39:27BREAKING: Belgian police detained seven people in six raids in Brussels on Thursday: prosecutor https://t.co/r8jQiaXSAy reageer retweet
Jammer genoeg geen live feed geweest vandaag.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:40 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:ReutersLive twitterde op donderdag 19-11-2015 om 16:39:27BREAKING: Belgian police detained seven people in six raids in Brussels on Thursday: prosecutor https://t.co/r8jQiaXSAy reageer retweet
Is dat waarom Frankrijk 4 jaar lang terroristen kannibalen "gematigde" terroristen rebellen steunt in Syrie? Toen bestond IS namelijk nog niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als je IS in het Midden-Oosten laat doorwoekeren?
Of zou jij dat wel best vinden?
Laat ze anders gewoon zelf beslissen wat ze doen? Waarom zou jij (verondersteld dat je een blanke, iets of wat politiek rechtse, man) bent, de straat op moeten omdat een blanke, iets of wat politiek rechtse man, een hoop terreur heeft gezaaid?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat ze dat ook massaal in de EU doen dan. Inclusief tegen al die soon to be radicalen die hier profiteren en toch alles wat westers is verafschuwen.
Als we de boel daar hadden laten doorwoekeren, dan was IS er wrs niet eens geweest.quote:Op donderdag 19 november 2015 14:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als je IS in het Midden-Oosten laat doorwoekeren?
Of zou jij dat wel best vinden?
Hebben blanken al gedemonstreerd vanwege die Turkse man die in Frankrijk is beschoten? Zijn er wel genoeg facebook berichten aan gewijd door blanken?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Laat ze anders gewoon zelf beslissen wat ze doen? Waarom zou jij (verondersteld dat je een blanke, iets of wat politiek rechtse, man) bent, de straat op moeten omdat een blanke, iets of wat politiek rechtse man, een hoop terreur heeft gezaaid?
Je moet de extremisten pakken, en de gemodereerde gewoon laten doen wat ze doen.
twitter:michaelh992 twitterde op donderdag 19-11-2015 om 16:58:28Ongoing Police operation in Charleville #France, explosion heard. Unknown if this is linked to the #ParisAttacks reageer retweet
Volgens mij wel. Je kunt ze opleiden om truffels te zoeken meen ik gelezen te hebben. Varkens zijn best intelligent.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
quote:IS zou bezig zijn met de ontwikkeling van chemische wapens. De terreurgroep is bezig met het opzetten van een organisatietak die zich hiermee bezighoudt, melden anonieme Irakese en Amerikaanse bronnen bij inlichtingendiensten aan persbureau AP. De tak zou hulp krijgen van wetenschappers uit Irak, Syrië en omliggende gebieden.
De Amerikaanse bronnen bij inlichtingendiensten stellen dat IS niet in staat is om geavanceerde wapens te ontwikkelen als bijvoorbeeld zenuwgas, maar men neemt tot op heden wel aan dat IS mosterdgas inzet in Syrië en Irak.
Vanmorgen zei de Franse premier Valls nog dat het gevaar bestaat dat terroristen chemische en bacteriologische wapens kunnen gebruiken. De dreiging van terroristen met chemische wapens houdt de Fransen bezig sinds de aanslagen van 13 november in Parijs en de publicatie van een mededeling van het ministerie van Volksgezondheid de dag erna. Het ministerie verspreidde 14 november aan overheidsdiensten de opdracht een bepaald tegengif te produceren tegen 'neurotoxische organofosfaten'.
Het ministerie doelt op giftige chemische verbindingen die onder meer het zenuwweefsel aantasten. Het tegengif dat het ministerie op voorraad wil hebben, wordt volgens Franse media uitsluitend vervaardigd in instellingen van de strijdkrachten. De discreet gepubliceerde mededeling is door een bezorgd parlementslid als 'buitengewoon alarmerend' omschreven.
Ik vraag me hierbij altijd wel dingen af als waarom is er überhaupt niet een voorraad tegengif zolang we weten dat er nog regimes zijn die deze shit in de kast hebben staan?quote:Op donderdag 19 november 2015 17:05 schreef Infection het volgende:
'IS ontwikkelt chemische wapens'
[..]
De wereld draait door legt het wel even uit.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:02 schreef nils7 het volgende:
Ah eindelijk het fragment, voor de mensen die het nog niet hadden gezien... het probleem haarfijn uitgelegd:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/349586
Locaties opsporen waar dit gemaakt wordt of opgeslagen en graag plat bombarderen!quote:Op donderdag 19 november 2015 17:05 schreef Infection het volgende:
'IS ontwikkelt chemische wapens'
[..]
Handige jongens hebben al tegen een goede inkoopprijs gasmaskers ingekocht.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:12 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik vraag me hierbij altijd wel dingen af als waarom is er überhaupt niet een voorraad tegengif zolang we weten dat er nog regimes zijn die deze shit in de kast hebben staan?
En waarom breng je dit in het nieuws, wat bereik je hiermee?
Ik word niet gerustgesteld als ik lees dat een overheid zich bezighoud met weerbaar maken tegen gifgas aanvallen. Eerder ongemakkelijk
Tot je wat verder begint te lezen en ze al verschillende keren verkeerde namen vrijgegeven hebben. En ze niet geneigd zijn om fouten recht te zetten en zo.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:41 schreef NoXia het volgende:
[..]
Jammer genoeg geen live feed geweest vandaag.
Gras is groenquote:Op donderdag 19 november 2015 14:53 schreef Infection het volgende:
Heb echt een teringhekel aan het correcte gelul wat normaal bij dwdd de tafel vult, maar die schrijver beschrijft toch prima wat de maatschappij daadwerkelijk voelt en denkt.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:02 schreef nils7 het volgende:
Ah eindelijk het fragment, voor de mensen die het nog niet hadden gezien... het probleem haarfijn uitgelegd:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/349586
Als je het kijkt kom je denk ik tot de volgende conclusie:quote:Op donderdag 19 november 2015 17:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
De wereld draait door legt het wel even uit.___________________________________________________!
Gelukkig las ik dat de tweede kamer het daar nu ook eindelijk over heeft en dan komt het niet alleen uit ene Geert.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:19 schreef Proximo het volgende:
[..]
Heb echt een teringhekel aan het correcte gelul wat normaal bij dwdd de tafel vult, maar die schrijver beschrijft toch prima wat de maatschappij daadwerkelijk voelt en denkt.
quote:Op donderdag 19 november 2015 15:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld van een demonstratie dan. Ik zie ze alleen maar demonstreren tegen Israël.
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat ze dat ook massaal in de EU doen dan. Inclusief tegen al die soon to be radicalen die hier profiteren en toch alles wat westers is verafschuwen.
Ik ga er niet te diep op in hoor; maar de meeste mensen rond mij zeiden al vanaf het begin dat dit een keer fout moest gaan; en dat waren juist de mensen die laag geschoold zijn. De mensen die hoog geschoold waren, zijn of waren juist voor opvang.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:19 schreef Proximo het volgende:
[..]
Heb echt een teringhekel aan het correcte gelul wat normaal bij dwdd de tafel vult, maar die schrijver beschrijft toch prima wat de maatschappij daadwerkelijk voelt en denkt.
Daar hoef je inderdaad geen raketgeleerde voor te zijn, om dat aan te zien komen. (afgelopen 15 jaar al...) Echter, sommige mensen roepen ook alleen maar iets om te roepen. Zoals die man die zei: alle Marokkanen terug naar Istanbul. Nou sorry, maar dan zet je jezelf echt voor lul. Praat geen crap... weet wel waar je het over hebt. Maar dat dit er aan zat te komen was meer dan overduidelijk. Fortuyn heeft ons er ook meer dan genoeg voor gewaarschuwd.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik ga er niet te diep op in hoor; maar de meeste mensen rond mij zeiden al vanaf het begin dat dit een keer fout moest gaan; en dat waren juist de mensen die laag geschoold zijn. De mensen die hoog geschoold waren, zijn of waren juist voor opvang.
Wat er speelt in de samenleving is dat we of ze niet zitten te wachten op duizenden vluchtelingen.
Uiteraard, maar dat de angst en problemen eens een keer benoemd worden aan de DWDD tafel vind ik al heel wat.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik ga er niet te diep op in hoor; maar de meeste mensen rond mij zeiden al vanaf het begin dat dit een keer fout moest gaan; en dat waren juist de mensen die laag geschoold zijn. De mensen die hoog geschoold waren, zijn of waren juist voor opvang.
Wat er speelt in de samenleving is dat we of ze niet zitten te wachten op duizenden vluchtelingen.
Super post.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:29 schreef watisdezen het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
mhoa, dan noemen ze dat weer Taqiyya en fulmineren weer verder...quote:Op donderdag 19 november 2015 17:38 schreef Falco het volgende:
Je volgt echt slecht het nieuws wanneer je nu nog niet door hebt dat moslimorganisaties deze aanslagen veroordelen.
Leuk, maar ik heb het over al die huilebalken die hier zijn opgegroeid.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:35 schreef zuchtje het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.com/(...)151119104833285.html
Dat zijn allemaal kanslozen.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk, maar ik heb het over al die huilebalken die hier zijn opgegroeid.
Nou spreek ik aardig goed Engels al zeg ik het zelf, maar deze zin snap ik toch niet helemaal.quote:Ait Boulahcen's head and spine flew through a window in yesterday's anti-terror police gun battle as the suicide bomber screamed, 'help me, help me!', before detonating her vest packed with explosives.
Dan ga je toch lekker weg uit het Westen. Ga lekker zelf duiden in zo'n kamelenzandbak.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat het Westen zich altijd presenteert als de zelfduider. Denk daar maar eens over na.²
Klinkt alsof ze gedwongen werd dat bomvest om te doen en dat ze het niet zelf gedetoneerd heeft. Waarom roep je anders om hulp?quote:Op donderdag 19 november 2015 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
Pictured relaxing in a bubble bath (left) and posing with friends (right), this is the woman who blew herself up to become Europe's first female suicide bomber during the siege of Saint-Denis. A series of revealing new pictures of Hasna Ait Boulahcen have emerged in which the party-loving boozer, who had no interest in religion or the Koran according to her brother, is seen relaxing. Ait Boulahcen's head and spine flew through a window in yesterday's anti-terror police gun battle as the suicide bomber screamed, 'help me, help me!', before detonating her vest packed with explosives. It has now emerged that Ait Boulahcen was an 'extrovert' who drank alcohol and was nicknamed 'the cowgirl' because she often wore hats. She detonated a suicide vest during the police raid of an apartment block in Saint Denis, after they were tipped off that the mastermind of the Paris attacks was hiding inside. http://www.dailymail.co.uk/home/index.html
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 19 november 2015 17:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Leuk, maar ik heb het over al die huilebalken die hier zijn opgegroeid.
quote:Op donderdag 19 november 2015 17:29 schreef watisdezen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zit hem in het woordje "as"quote:Op donderdag 19 november 2015 17:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou spreek ik aardig goed Engels al zeg ik het zelf, maar deze zin snap ik toch niet helemaal.
Haar hoofd en ruggengraat vloog door een raam terwijl ze riep help me help me, vóórdat ze haar bomvest tot ontploffing bracht?
Wat?
quote:Op donderdag 19 november 2015 17:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou spreek ik aardig goed Engels al zeg ik het zelf, maar deze zin snap ik toch niet helemaal.
Haar hoofd en ruggengraat vloog door een raam terwijl ze riep help me help me, vóórdat ze haar bomvest tot ontploffing bracht?
Wat?
Was eerder en idee dan een order hoor. Even rustig.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:52 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Laat ze anders gewoon zelf beslissen wat ze doen? Waarom zou jij (verondersteld dat je een blanke, iets of wat politiek rechtse, man) bent, de straat op moeten omdat een blanke, iets of wat politiek rechtse man, een hoop terreur heeft gezaaid?
Je moet de extremisten pakken, en de gemodereerde gewoon laten doen wat ze doen.
Om de politie te lokken?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze gedwongen werd dat bomvest om te doen en dat ze het niet zelf gedetoneerd heeft. Waarom roep je anders om hulp?
Leuk man die kleine groepjes van 500 a 1000 man. Nu de rest nog.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:29 schreef watisdezen het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Standaardtaktiek, om hulp roepen zodat de politie niet schietend op je afkomt. Wachten tot ze dichtbij genoeg zijn en *BOEM*. Helaas voor Diesel was hij er eerder dan z'n menselijke collega's.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:00 schreef Infection het volgende:
[..]
Klinkt alsof ze gedwongen werd dat bomvest om te doen en dat ze het niet zelf gedetoneerd heeft. Waarom roep je anders om hulp?
quote:Op donderdag 19 november 2015 18:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk man die kleine groepjes van 500 a 1000 man. Nu de rest nog.
quote:Op donderdag 19 november 2015 18:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk man die kleine groepjes van 500 a 1000 man. Nu de rest nog.
Nou dan leg hem maar uit. Volgens mij staat daar letterlijk hoe ik het vertaalde.quote:
Even de drie gebeurtenissen in de juiste volgorde zetten. Zo moeilijk is dat puzzelen toch nietquote:Op donderdag 19 november 2015 18:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou dan leg hem maar uit. Volgens mij staat daar letterlijk hoe ik het vertaalde.
Dat men wat anders bedoelt snap ik best, maar dat is niet hoe het er staat
he got killed by a speeding truck as he waved is wife and kid goodbye an told her I see you tonightquote:Op donderdag 19 november 2015 18:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou dan leg hem maar uit. Volgens mij staat daar letterlijk hoe ik het vertaalde.
Dat men wat anders bedoelt snap ik best, maar dat is niet hoe het er staat
quote:Op donderdag 19 november 2015 18:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Even de drie gebeurtenissen in de juiste volgorde zetten. Zo moeilijk is dat puzzelen toch niet?
Boulahcen's hoofd en ruggengraat vloog door een raam terwijl ze riep help me help me, vóórdat ze haar bomvest tot ontploffing bracht.quote:Boulahcen's head and spine flew through a window in yesterday's anti-terror police gun battle as the suicide bomber screamed, 'help me, help me!', before detonating her vest packed with explosives.
Hij werd gedood door een vrachtwagen terwijl hij zijn vrouw en kind gedag zei.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:09 schreef Re het volgende:
[..]
he got killed by a speeding truck as he waved is wife and kid goodbye an told her I see you tonight
jaquote:Op donderdag 19 november 2015 18:11 schreef Geralt het volgende:
Is die Abaaoud overigens bevestigd inmiddels? Ik heb het nieuws vandaag niet gevolgd
Ja, geïdentificeerd a.d.h.v. zijn vingerafdrukken.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:11 schreef Geralt het volgende:
Is die Abaaoud overigens bevestigd inmiddels? Ik heb het nieuws vandaag niet gevolgd
Zonde. Ik zou dr wel gedaan hebben. Ook nog een foto zonder blokje?quote:Op donderdag 19 november 2015 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
Pictured relaxing in a bubble bath (left)
[ afbeelding ]
Mwah gezicht kon beter ziet er een beetje permanent boos uit.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:25 schreef NoXia het volgende:
[..]
Zonde. Ik zou dr wel gedaan hebben. Ook nog een foto zonder blokje?
Raar toch altijd die verhalen, moslims die hun hele leven "verwesterd" waren, die alcohol dronken en naar feestjes gingen etc. en dan met een knip van de vingers veranderden in potentiële massamoordenaars.quote:Op donderdag 19 november 2015 17:56 schreef StaceySinger het volgende:
Pictured relaxing in a bubble bath (left) and posing with friends (right), this is the woman who blew herself up to become Europe's first female suicide bomber during the siege of Saint-Denis. A series of revealing new pictures of Hasna Ait Boulahcen have emerged in which the party-loving boozer, who had no interest in religion or the Koran according to her brother, is seen relaxing. Ait Boulahcen's head and spine flew through a window in yesterday's anti-terror police gun battle as the suicide bomber screamed, 'help me, help me!', before detonating her vest packed with explosives. It has now emerged that Ait Boulahcen was an 'extrovert' who drank alcohol and was nicknamed 'the cowgirl' because she often wore hats. She detonated a suicide vest during the police raid of an apartment block in Saint Denis, after they were tipped off that the mastermind of the Paris attacks was hiding inside. http://www.dailymail.co.uk/home/index.html
[ afbeelding ]
Marijke Helwegen gaat internationaal zie ik.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:09 schreef StaceySinger het volgende:
twitter > 72 "virgins" for Abdelhamid Abaaoud
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk werd ze dan ook gedwongen. Gehersenspoeld op het laatste moment.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Raar toch altijd die verhalen, moslims die hun hele leven "verwesterd" waren, die alcohol dronken en naar feestjes gingen etc. en dan met een knip van de vingers veranderden in potentiële massamoordenaars.
Precies. Als je niet ziet dat dit maar een beperkt aantal is, dan ben je redelijk blind.Het staat zo schril in contrast met http://www.eenvandaag.nl/(...)dens_minuut_stilte_pquote:Op donderdag 19 november 2015 18:06 schreef Stimorol- het volgende:
[..]![]()
Je hebt blinden en mensen die het niet willen zien.
Wat een onzin. 't Kind heeft gewoon de schijn opgehouden.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:37 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk werd ze dan ook gedwongen. Gehersenspoeld op het laatste moment.
Wat voor daden had je willen zien?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies. Als je niet ziet dat dit maar een beperkt aantal is, dan ben je redelijk blind.Het staat zo schril in contrast met http://www.eenvandaag.nl/(...)dens_minuut_stilte_p
Sowieso zou ik nu wel eens daden willen zien ipv woorden.
Geloof ik niets van.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat een onzin. 't Kind heeft gewoon de schijn opgehouden.
Ow ja.. Ga je nu Taqiya roepen?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:48 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Das makkelijker, dat begrijp ik.
Wie weet. Maar ze zeggen bij moordenaars of pedofielen ook vaak "het was zo'n vriendelijke man, dit had niemand verwacht".quote:Op donderdag 19 november 2015 18:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Waarom zou ik?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow ja.. Ga je nu Taqiya roepen?
Als je op het laatst nog probeert wat politiemensen in de val te lokken voor je op de knop drukt heb je de schijn wel een beetje tegen, hoor.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:49 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wie weet. Maar ze zeggen bij moordenaars of pedofielen ook vaak "het was zo'n vriendelijke man, dit had niemand verwacht".
Dat er komende tijd (en dit had ik dus al gehoopt na de aanslag op hebdo), er eens geen haatimam wordt uitgenodigd, dat men niet de volgende moskee bouwt, dat men eens de profilering van de islam overal stopt etc etc. Kortom, dat men stopt met de polarisatie.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:47 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat voor daden had je willen zien?
Ach. Is dat de schuld van moslims? Of zwakte van de Nederlandse overheid? Om maar tegen alles ja ja ja te zeggen?quote:Op donderdag 19 november 2015 18:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat er komende tijd (en dit had ik dus al gehoopt na de aanslag op hebdo), er eens geen haarimam wordt uitgenodigd, dat men niet de volgende moskee bouwt, dat men eens de profilering van de islam overal stopt etc etc. Kortom, dat men stopt met de polarisatie.
Ik vind het echt te bizar voor woorden dat men nu oproept dat er geen splitsing in de samenleving komt terwijl er een flink aantal moslims constant bezig zijn om zich maar te onderscheiden op basis van hun geloof.
Geeft ook precies het gevaar van de wegkijkcultuur en linkse utopia weer. Een situatie waar we ook voor op moeten passen bij de huidige vluchtelingenstroom.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)jihadgetto~a4189728/
Owja, ik vergat even het mantra dat het nooit aan de islam ligt, die zit nog niet zo in mijn hoofd.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ach. Is dat de schuld van moslims? Of zwakte van de Nederlandse overheid? Om maar tegen alles ja ja ja te zeggen?
Er zijn ook een flink aantal moslims dat ngeen onderscheid maakt.
Of gewoon niet continu over je heen laten lopen. Als land. Stel mietjes zeg in Nederland.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geeft ook precies het gevaar van de wegkijkcultuur en linkse utopia weer. Een situatie waar we ook voor op moeten passen bij de huidige vluchtelingenstroom.
Goh. Je bekijkt het wel heel zwart wit en snapt mij niet.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Owja, ik vergat even het mantra dat het nooit aan de islam ligt, die zit nog niet zo in mijn hoofd.
Ach je ziet het in dit topic toch ook alweer? Drie, vier man die zich niet kunnen voorstellen dat die chick zich vrijwillig opblies.. "brainwashed, dwang!"... Niets daarvan, gewoon verdorven takkewijf. Accepteer dat en kijk wat je eraan kunt doen, ipv wegkijken of de andere kant op wijzen.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Geeft ook precies het gevaar van de wegkijkcultuur en linkse utopia weer. Een situatie waar we ook voor op moeten passen bij de huidige vluchtelingenstroom.
Zo ontzettend tekenend dit. Politieke correctheid is de absolute rot van onze westerse samenleving.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)jihadgetto~a4189728/
quote:'Bataafse fascist'
Twee journalisten signaleerden al vrij vroeg dat er veel extremistisch gespuis rondliep in Molenbeek. Op beiden is karaktermoord gepleegd. De dappere journaliste Hind Fraihi die in 2006 Undercover in Klein-Marokko publiceerde, werd afgedaan als een sensatiezoeker. Zowel de Marokkaanse als de linkse goegemeente zei dat ze het eigen nest bevuilde, een 'spionne' en zelfs een 'meisje met persoonlijke problemen' was.
Arthur van Amerongen schreef in 2008 Brussel Eurabia. Hij werd als botte 'Bataafse fascist' bestempeld en met pek en veren de stad uitgejaagd. Toen ik met Van Amerongen dit jaar in Molenbeek een vervolgreportage op zijn boek maakte en ik de wijk hekelde als 'een etnische religieuze enclave van een gesloten en bekrompen gemeenschap', viel ook mij de furie van weldenkend Vlaanderen ten deel.
Door de aanslagen in Parijs brokkelen de muren af van de comfortzone waarin politiek correct België zich verschanst heeft. Het is nu van het allerhoogste belang dat het debat hard, open en eerlijk wordt gevoerd en dat de dingen bij naam genoemd worden, iets dat contra-instinctief is voor een land dat zich beroemt op zijn foefel- en compromiscultuur.
Probleem is als er iemand opstaat tegen het overheen laten lopen het iemand is als Wilders die door niemand serieus wordt genomen. Of dat mensen het afdoen als xenofobie of racisme. Er zit een vrij hardleerse linkse groep die geen enkel slecht nieuws of tegenspraak wil horen.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Of gewoon niet continu over je heen laten lopen. Als land. Stel mietjes zeg in Nederland.
Wilders valt ook niet echt serieus te nemen. Je kunt ook harder worden zonder poep te praten.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Probleem is als er iemand opstaat tegen het overheen laten lopen het iemand is als Wilders die door niemand serieus wordt genomen. Of dat mensen het afdoen als xenofobie of racisme. Er zit een vrij hardleerse linkse groep die geen enkel slecht nieuws of tegenspraak wil horen.
Ik ben inderdaad aan het radicaliseren met mijn gedachtes dat klopt. Maar goed, er wordt me behalve Wilders (en dat vind ik me een idioot) geen alternatief of oplossing gegeven. Wat ik alleen maar zie is dat we vooral niet naar de islam moeten wijzen.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:55 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Goh. Je bekijkt het wel heel zwart wit en snapt mij niet.
Je kunt wel naar de islam wijzen, maar ik denk dat jij de kennis bezit om te begrijpen dat dit niet de ware vorm van islam is.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:00 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad aan het radicaliseren met mijn gedachtes dat klopt. Maar goed, er wordt me behalve Wilders (en dat vind ik me een idioot) geen alternatief of oplossing gegeven. Wat ik alleen maar zie is dat we vooral niet naar de islam moeten wijzen.
Ja dat bedoel ik. Wilders heeft door zijn vele onzin een beetje zijn kruit verschoten en mensen nemen hem minder serieus.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wilders valt ook niet echt serieus te nemen. Je kunt ook harder worden zonder poep te praten.
Begin eerst maar eens met haatimams geen visum te verlenen. Of Isis vlaggen te verbieden.
Ongelooflijk dat Nederland zo bukt en neemt. Niet te bevatten
Ik mag wel veronderstellen dat heel het Midden-Oosten Europa uitlacht om hun knuffel gedrag. maar ach. Jullie kiezen ervoor.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Wilders heeft door zijn vele onzin een beetje zijn kruid verschoten en mensen nemen hem minder serieus.
Dat zou een goede oplossing zijn ja.
Wat jij niet snapt is dat het mij helemaal niets interesseert wat de ware islam is. Het zou mij ook niet moeten hoeven interesseren. Ik word op deze manier gedwongen om me bezig te houden met iets wat ik de groots mogelijke onzin vind, religie.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt wel naar de islam wijzen, maar ik denk dat jij de kennis bezit om te begrijpen dat dit niet de ware vorm van islam is.![]()
Ik begrijp je wel, hoor. Het is makkelijker om van iets uit te gaan.
Tja. Tientallen jaren geleden was het politieke redenen dat mensen bang waren dat de wereld verging.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het mij helemaal niets interesseert wat de ware islam is. Het zou mij ook niet moeten hoeven interesseren. Ik word op deze manier gedwongen om me bezig te houden met iets wat ik de groots mogelijke onzin vind, religie.
Wat is de ware islam? Er zijn talloze stromingen en interpretaties en dan weer gradaties qua orthodoxie per individuquote:Op donderdag 19 november 2015 19:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt wel naar de islam wijzen, maar ik denk dat jij de kennis bezit om te begrijpen dat dit niet de ware vorm van islam is.![]()
Ik begrijp je wel, hoor. Het is makkelijker om van iets uit te gaan.
Massaal de islam gaan haten, dan reageren we als schattige puppies op de commando's van IS.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik mag wel veronderstellen dat heel het Midden-Oosten Europa uitlacht om hun knuffel gedrag. maar ach. Jullie kiezen ervoor.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Massaal de islam gaan haten, dan reageren we als schattige puppies op de commando's van IS.
Massaal meer Islam importeren lijkt me anders ook geen feest.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Massaal de islam gaan haten, dan reageren we als schattige puppies op de commando's van IS.
Ze klinkt doodsbang. Fijn.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:56 schreef NoXia het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ie-zichzelf-opblaast
Ja, dat vond ik ook alquote:
Die was ook van plan om op korte termijn zoveel mogelijk burgerdoden te maken. Geen medelijden mee.quote:
Jouw constatering getuigde ook niet van veel onderbouwing. Ik ga er even vanuit dat je geen inside informatie hebt over de strategie en doelstellingen van IS.quote:
Probleem is dat 'de' Islam al een hele tijd zeer prominent negatief opvalt. Het onderscheid tussen IS, Al Qaida, kutmarrokkaantjes op de hoek, haatmoskee, conservatieve moskee en die lieve buurvrouw die regelmatig wat lekkers kmt brengen (maar daarmee is gestopt toen ze hoorde dat er wat joods bloed door mijn aderen stroomt) wordt steeds moeilijker te maken... combineer dat met de hooghartige "ik ben beter dan jij want ik geloof in Allah-houding' , gevolgd door de islamofobie-roepers of, nog erger, "nou, dat PArijs is wel lullig. Zul je zien dat de moslim erop wordt aangekeken" en het valt goed te begrijpen dat het emmertje dreigt te overstromen...quote:Op donderdag 19 november 2015 19:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is weer een hele andere discussie. Maar op het moment dat ik moslims ga haten, en meerdere met mij, zijn we mede schuldig aan hun radicalisatie.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Massaal meer Islam importeren lijkt me anders ook geen feest.
Wij zijn nooit, nooit, nnooit schuldig aan 'hun' radicalisen. Daar maak je een enorme denkfout.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is weer een hele andere discussie. Maar op het moment dat ik moslims ga haten, en meerdere met mij, zijn we mede schuldig aan hun radicalisatie.
Kan zijn, maar we hebben er wel mee te maken. Vriendelijkheid heeft in mijn leven nooit geleid tot vijandigheid, maar haat heeft me vooral in de problemen gebracht.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:14 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wij zijn nooit, nooit, nnooit schuldig aan 'hun' radicalisen. Daar maak je een enorme denkfout.
Misschien beseft ze ineens waar ze mee bezig is in de laatste seconden van haar leven.quote:
Die adverteren ze gewoon online hoor...quote:Op donderdag 19 november 2015 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Jouw constatering getuigde ook niet van veel onderbouwing. Ik ga er even vanuit dat je geen inside informatie hebt over de strategie en doelstellingen van IS.
Die verdeeldheid is er al minstens dertig jaar. Die is niet na afgelopen vrijdag opeens komen opzetten. Het komt nu aan alle kanten naar buiten en er komt nog veel meer aan als men niet uitkijkt.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kan zijn, maar we hebben er wel mee te maken. Vriendelijkheid heeft in mijn leven nooit geleid tot vijandigheid, maar haat heeft me vooral in de problemen gebracht.
Vooralsnog maakten de schutters in Parijs geen onderscheid op basis van geloof, moslims hier zijn bedreigd net als jij en ik. Als er verdeeldheid komt in de groep die ze graag beschieten vinden ze dat alleen maar prachtig.
Bij een bepaalde groep komt het inderdaad naar buiten.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:23 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Die verdeeldheid is er al minstens dertig jaar. Die is niet na afgelopen vrijdag opeens komen opzetten. Het komt nu aan alle kanten naar buiten en er komt nog veel meer aan als men niet uitkijkt.
Nee hoor, het is maar hoe jij het wil zien. En ik zie al hoe jij het ziet.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:12 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Probleem is dat 'de' Islam al een hele tijd zeer prominent negatief opvalt. Het onderscheid tussen IS, Al Qaida, kutmarrokkaantjes op de hoek, haatmoskee, conservatieve moskee en die lieve buurvrouw die regelmatig wat lekkers kmt brengen (maar daarmee is gestopt toen ze hoorde dat er wat joods bloed door mijn aderen stroomt) wordt steeds moeilijker te maken... combineer dat met de hooghartige "ik ben beter dan jij want ik geloof in Allah-houding' , gevolgd door de islamofobie-roepers of, nog erger, "nou, dat PArijs is wel lullig. Zul je zien dat de moslim erop wordt aangekeken" en het valt goed te begrijpen dat het emmertje dreigt te overstromen...
Ah, daar is de bekende reflex. Succes daarmeequote:Op donderdag 19 november 2015 19:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij een bepaalde groep komt het inderdaad naar buiten.
Goh, vertel mij dat dan maar eens, hoe ik het zie. Voor jouw informatie geef ik je dan ook mee dat mijn stiefvader Algerijns en mijn oom Marokkaans is.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee hoor, het is maar hoe jij het wil zien. En ik zie al hoe jij het ziet.
Ow, ok. Dan zal ik maar aangeven dat ik een Rus in de familie heb en mijn neef al eeuwen samenwoont met een joodse? Want je kunt dingen alleen verkeerd zien als je compleet blank bent en geen banden hebt met moslims?quote:Op donderdag 19 november 2015 19:30 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Goh, vertel mij dat dan maar eens, hoe ik het zie. Voor jouw informatie geef ik je dan ook mee dat mijn stiefvader Algerijns en mijn oom Marokkaans is.
Ah, dus dat zeggen ze zelf, dat is wel handig en betrouwbaar.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die adverteren ze gewoon online hoor...
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet dat ik dit een goed idee vind. Ze gebruiken varkens ook om op truffels op te sporen. Dus ze kunnen best goed ruiken
Wel gemeen om varkens te gaan gebruiken om aan terroristische moslims te snuffelenquote:Op donderdag 19 november 2015 17:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Je kunt ze opleiden om truffels te zoeken meen ik gelezen te hebben. Varkens zijn best intelligent.
Maar ik bedoelde het meer als middel om moslims op de vlucht te jagen.
edit; ik lees nu dat dit allang verteld is.![]()
Het mysterie van de islam..... Daarom zeg ik dat je een moslim nooit kunt vertrouwen. Je weet immers niet wat de omslag naar radicaal geweld op gang brengt.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:46 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, dus ik zie dingen verkeerd volgens jou? Even voor de duidelijkheid; de punten zie ik opnoemde waren algemeen. Dingen die in de maatschapppij rondgaan. Niet meteen mijn mening. Anders had ik dat ok wel duidelijk gemaakt. Ik geef alleen een tendens aan. Die jij door te antwoorden met:quote:Op donderdag 19 november 2015 19:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ow, ok. Dan zal ik maar aangeven dat ik een Rus in de familie heb en mijn neef al eeuwen samenwoont met een joodse? Want je kunt dingen alleen verkeerd zien als je compleet blank bent en geen banden hebt met moslims?
Komt goed. Ik ga niet panisch worden voor de moslimgemeenschap in Nederland aangezien er hier maar 1 dode is gevallen door moslimterrorisme.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:28 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, daar is de bekende reflex. Succes daarmee
En de ander voor bang uitmaken, de volgende reflex. Bijna bingo!quote:Op donderdag 19 november 2015 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Komt goed. Ik ga niet panisch worden voor de moslimgemeenschap in Nederland aangezien er hier maar 1 dode is gevallen door moslimterrorisme.
Ik moet zeggen dat zijn argumentatie meer hout snijdt dan alle argumenten die ik hier langs zie komen. Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn, je hoeft het niet te geloven natuurlijk. Tis een vrij land. Doe waar je je goed bij voelt.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:35 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ah, dus dat zeggen ze zelf, dat is wel handig en betrouwbaar.
Actie reactie..quote:Op donderdag 19 november 2015 19:41 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ah, dus ik zie dingen verkeerd volgens jou? Even voor de duidelijkheid; de punten zie ik opnoemde waren algemeen. Dingen die in de maatschapppij rondgaan. Niet meteen mijn mening. Anders had ik dat ok wel duidelijk gemaakt. Ik geef alleen een tendens aan. Die jij door te antwoorden met:
"Nee hoor, het is maar hoe jij het wil zien. En ik zie al hoe jij het ziet." meteen persoonlijk maakt. Het enige persoonlijke statement in die post was over de vriendelijke buurvrouw, die stopte met vriendelijk zijn otoen ze hoorde dat er een paar druppels joods bloed door mij stromen...en dus vooroordeelbevestigend werkt. Net als jij dat nu doet. Kritiek? Dan heb je de verkeerde mening. Nou, okee, dan stoppen we er toch mee? Aangezien ik volgens jou 'verkeerd' ben voel ik niet echt meer de drang om op een normale manier met jou te praten.
De ander uitmaken? Ik schrijf alleen dat ik niet panisch word. Dat jij dit op jezelf betrekt is jouw keuze. Wel een eigenaardige.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:44 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
En de ander voor bang uitmaken, de volgende reflex. Bijna bingo!
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-11-2015 om 19:42:45#BREAKING Hollande orders 'intensification' of anti-IS strikes in Iraq as well as Syria: presidency reageer retweet
Zozo wat een extreme maatregelen allemaal van die zwakkelingquote:Op donderdag 19 november 2015 19:46 schreef Infection het volgende:
twitter:AFP twitterde op donderdag 19-11-2015 om 19:42:45#BREAKING Hollande orders 'intensification' of anti-IS strikes in Iraq as well as Syria: presidency reageer retweet
De oorlog veroorzaakt aanslagen? Dan meer oorlog.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zozo wat een extreme maatregelen allemaal van die zwakkeling
Weet jij betere maatregelen dan?quote:Op donderdag 19 november 2015 19:48 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Zozo wat een extreme maatregelen allemaal van die zwakkeling
Als jij in een reactie stelt 'niet panisch te worden van de moslimgemeenschap' dan impliceer je die paniek bij de andere partij. En laat dat nou net een stokpaardje zijn van een aantal figuren, zoals je ongetwijfeld weet. Vandaar mijn reactie. Als je dat niet zo bedoelde, dan was mijn lontje wat te kort (gebeurt me vaker, weet ik) en dan bied ik je bij deze daarvoor mijn verontschuldigingen aanquote:Op donderdag 19 november 2015 19:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De ander uitmaken? Ik schrijf alleen dat ik niet panisch wordt. Dat jij dit op jezelf betrekt is jouw keuze. Wel een eigenaardige.
Het is je vergeven, zo zie je maar, haten heeft geen zin.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als jij in een reactie stelt 'niet panisch te worden van de moslimgemeenschap' dan impliceer je die paniek bij de andere partij. En laat dat nou net een stokpaardje zijn van een aantal figuren, zoals je ongetwijfeld weet, vandaar mijn reactie. Als je dat niet zo bedoelde, dan was mijn lontje wat te kort (gebeurt me vaker, weet ik) en dan bied ik je bij deze daarvoor mijn verontschuldigingen aan![]()
Oh en als je het wel zo bedoelde ben je een eikel
Het zal best dat het de strategie is van IS, dat weet ik niet, en niemand volgens mij. Maar mijn punt is dat het helemaal niet interessant is wat hun strategie is.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat zijn argumentatie meer hout snijdt dan alle argumenten die ik hier langs zie komen. Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn, je hoeft het niet te geloven natuurlijk. Tis een vrij land. Doe waar je je goed bij voelt.
Het is Fok! hier wordt altijd gehaatquote:Op donderdag 19 november 2015 19:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is je vergeven, zo zie je maar, haten heeft geen zin.
De strategie van de vijand is altijd interessant.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het zal best dat het de strategie is van IS, dat weet ik niet, en niemand volgens mij. Maar mijn punt is dat het helemaal niet interessant is wat hun strategie is.
Tuurlijk wel. Know your enemy.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het zal best dat het de strategie is van IS, dat weet ik niet, en niemand volgens mij. Maar mijn punt is dat het helemaal niet interessant is wat hun strategie is.
quote:Op donderdag 19 november 2015 20:00 schreef Toefjes het volgende:
De strategie van de vijand is altijd interessant.
Daar hebben jullie gelijk in, maar je moet wel je eigen plan trekken.quote:
Wat is precies het nut van dit soort specifieke waarschuwingen. Beetje extra propaganda gaan voeren voor daesh. Sowieso is het onmogelijk om iets exact te voorspellen. Dus er komen mogelijk aanslagen.. waar? wanneer? Niemand weet het exact en we mogen hopen dat men dit weet te verijdelen. Ook al ben je gewaarschuwd, je hebt er nog weinig aan. Je kunt emigreren of je kunt 't hele jaar binnenzitten, maar dat is niks.quote:Op donderdag 19 november 2015 10:36 schreef NoXia het volgende:
[..]twitter:BBCBreaking twitterde op donderdag 19-11-2015 om 10:04:15French Prime Minister Manuel Valls warns that France could face chemical or biological attack from terror groups https://t.co/TXWevM4J3O reageer retweet
[..]twitter:BBCBreaking twitterde op donderdag 19-11-2015 om 10:13:44Belgium authorities launch six raids in Brussels region linked to #ParisAttacks suspect Bilal Hadfi https://t.co/U4yMeNNXUY reageer retweet
quote:Donald Trump, misschien wel de volgende republikeinse president van de Verenigde Staten, staat open voor een database waarin alle moslims geregistreerd staan.
Volgens mij staat heel de wereld al in Amerikaanse databases. Maar wat hoopt hij daarmee te bereiken?quote:Op donderdag 19 november 2015 20:50 schreef Stimorol- het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)_moslimdatabase.html
Heeft iemand dit al gelezen?
[..]
Ik heb Donald Trump ook in mn database.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:50 schreef Stimorol- het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)_moslimdatabase.html
Heeft iemand dit al gelezen?
[..]
Ik denk stemmen van bezorgde VS burgers..quote:Op donderdag 19 november 2015 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij staat heel de wereld al in Amerikaanse databases. Maar wat hoopt hij daarmee te bereiken?
Snap ik, maar dan zou ik me meer zorgen maken om de stemming in je naaste omgeving dan wat zo'n flapdrol als Trump bazelt.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk stemmen van bezorgde VS burgers..
Ik voel mij serieus steeds meer bedreigd als gewoon relaxte moslima
Wil niet vervallen in een slachtofferrol dus zal niet janken. In mijn omgeving merk ik het nietquote:Op donderdag 19 november 2015 20:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Snap ik, maar dan zou ik me meer zorgen maken om de stemming in je naaste omgeving dan wat zo'n flapdrol als Trump bazelt.
Niets van aantrekken johquote:Op donderdag 19 november 2015 20:57 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik denk stemmen van bezorgde VS burgers..
Zorgen dat men voor het met 3 maanden verlengen van hoogste staat van paraatheid stemt.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:48 schreef Beathoven het volgende:
Wat is precies het nut van dit soort specifieke waarschuwingen.
Als niet-moslim voel ik mij net zo goed bedreigdquote:Op donderdag 19 november 2015 20:57 schreef Stimorol- het volgende:
Begrijpelijk.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wens ook niet aangesproken te worden hierover. Ik ga mij niet verantwoorden of verontschuldigen.
Nee, het idee dat men dit kan roepen stoort mij.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Niets van aantrekken joh
Die database gaat er niet komen en Trump gaat er ook niet komen bij de verkiezingen. Hij heeft een latino-correspondent weggezet als oud vuil. En in Amerika stikt het van de latinos. De spaanstalige stemmersgroep heeft bij de vorige verkiezingen het vershil bepaald en Obama boven Romney gekregen. Dat willen ze weer gaan doen met Sanders of Hillary. Trump heeft geen kans
Dat luchtalarm op de achtergrondquote:
quote:
Filmpje had ik een paar weken terug al ergens gezien.quote:
Ik vraag me af waar ze nou de hele tijd op schoten eigenlijk. Na een paar schoten heb je die terroristen wel uitgeschakeld toch zou je zeggen?quote:
het vreemde is dat je op het journaal filmpje die bomgordel hoorde afgaan en iets naar buiten zag vliegen - op dit filmpje nietquote:Op donderdag 19 november 2015 21:29 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar ze nou de hele tijd op schoten eigenlijk. Na een paar schoten heb je die terroristen wel uitgeschakeld toch zou je zeggen?
twitter:tv2breaking twitterde op donderdag 19-11-2015 om 21:32:24LIVECENTER: Terrormistænkt er anholdt i Sverige https://t.co/RjibWv1DmQ reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 19-11-2015 om 21:31:58BREAKING: Swedish police have arrested terror suspect Mutar Muthanna Majid: Swedish news agency - Reuters reageer retweet
Ik vind het eerlijk gezegd ook zot. Als Christen hoefde je je toch ook niet te verantwoorden of te verontschuldigen voor de KKK? Waarom zou je je als moslim moeten verantwoorden of verontschuldigen voor de terreurbeweging ISIS?quote:Op donderdag 19 november 2015 21:01 schreef Stimorol- het volgende:
Wil niet vervallen in een slachtofferrol dus zal niet janken. In mijn omgeving merk ik het nietMaar die nieuwsartikelen maken het wel wat grimmiger.
Ik wens ook niet aangesproken te worden hierover. Ik ga mij niet verantwoorden of verontschuldigen.
Die bamibal roept alles, wilde laatst heel Frankrijk aan een wapen hebben omdat men niet genoeg mogelijkheden had om zich te beschermen. M.a.w. de aanslagen waren de schuld van de Parijzenaars zelf.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, het idee dat men dit kan roepen stoort mij.![]()
Netals het mij stoort dat in Den Haag mensen vrij rondlopen met een IS vlag.
GTFO gewoon
De polarisatie begint bij het kunnen herkennen van moslims. Als je niet kan zien wat voor religie je aanhangt dan word je er ook niet op aangesproken.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd ook zot. Als Christen hoefde je je toch ook niet te verantwoorden of te verontschuldigen voor de KKK? Waarom zou je je als moslim moeten verantwoorden of verontschuldigen voor de terreurbeweging ISIS?
Natuurlijk. Wat is dit voor slecht voorbeeld. Niemand zou het geweld met die klederdracht vereenzelvigen.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De polarisatie begint bij het kunnen herkennen van moslims. Als je niet kan zien wat voor religie je aanhangt dan word je er ook niet op aangesproken.
Stel dat gothics verantwoordelijk zouden zijn voor een reeks vaan geweld en aanslagen, denk je dan dat gothics gewoon door de straat kunnen lopen?
Ow kom op. Zo zitten hersens in elkaar, dat is niet eens een bewust proces.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wat is dit voor slecht voorbeeld. Niemand zou het geweld met die klederdracht vereenzelvigen.
Denk niet dat dat luchtalarm is.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat luchtalarm op de achtergrond
Goed nieuws, gaan ze hem nu een anti-agressiecurcus aanbieden?quote:Op donderdag 19 november 2015 21:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:tv2breaking twitterde op donderdag 19-11-2015 om 21:32:24LIVECENTER: Terrormistænkt er anholdt i Sverige https://t.co/RjibWv1DmQ reageer retweet
twitter:Conflicts twitterde op donderdag 19-11-2015 om 21:31:58BREAKING: Swedish police have arrested terror suspect Mutar Muthanna Majid: Swedish news agency - Reuters reageer retweet
Taakstrafjequote:Op donderdag 19 november 2015 22:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Goed nieuws, gaan ze hem nu een anti-agressiecurcus aanbieden?
twitter:TerreurMonitor twitterde op donderdag 19-11-2015 om 22:08:17Vlucht #AB7689 naar Stuttgart heeft een "noodsituatie" aan boord en probeert nu te landen op #Marseille. https://t.co/yk0SnNjbtD reageer retweet
twitter:TerreurMonitor twitterde op donderdag 19-11-2015 om 22:08:17Vlucht #AB7689 naar Stuttgart heeft een "noodsituatie" aan boord en probeert nu te landen op #Marseille. https://t.co/yk0SnNjbtD reageer retweet
quote:Op donderdag 19 november 2015 22:10 schreef Infection het volgende:
Godverdommequote:Op donderdag 19 november 2015 22:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |