abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 november 2015 @ 13:54:20 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157668907
quote:
Parijs is vrijdagavond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er vrijdagavond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml

De voortvluchtige terrorist:

http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.html
Game on. ^O^ .
pi_157668944
En ja hoor, genoeg van die extremistische moslimzwijnen in de dop die de aanslagen verheerlijken. Natuurlijk geinspireerd door hun pedofiele geitenneukende krijgslord. Ze komen er gewoon openlijk voor uit op hun scholen. Oppakken en met de hele familie en al deporteren naar Marokko danwel Raqqa.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2015 13:57:55 ]
pi_157668946
En toch zit ik te denken aan een false flag.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157668954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

Of je corrigeert ze gewoon een keer keihard.
Echt he. Fuck die pvda-thee-drink-aanpak. Dit is wat er van komt van 30 jaar lang zo het zooitje proberen 'op te lossen'. Zachte heelmeesters...

Zoals ik eerder gezegd heb, dit zijn de radicalen van de toekomst. Dit zijn de haters die we hier niet willen hebben. Wegwezen met die gasten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157668957
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Ingolstadt het volgende:
Hoezo?
  donderdag 19 november 2015 @ 13:57:36 #6
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157668962
quote:
:')____
graag op anoniem
pi_157668982
quote:
oke man
pi_157668993
Nu die andere gast nog pakken.
pi_157669024
Ik geloof d'r geen reet van dat die dood is.
Laat maar doorkomen die bewijzen, gisternacht dachten ze nog dat die in Syrie zat...
  donderdag 19 november 2015 @ 14:01:47 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157669031
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:56 schreef Nielsch het volgende:
En ja hoor, genoeg van die extremistische moslimzwijnen in de dop die de aanslagen verheerlijken. Ze komen er gewoon openlijk voor uit op hun scholen. Oppakken en met de hele familie en al deporteren naar Marokko danwel Raqqa.
Natuurlijk erken ik dat deze slag voor de terroristen is. Ik hoop dat het Westen in het algemeen en de Fransen in het bijzonder er iets van hebben geleerd. Want met je soldeerbout porren in de printplaat die het Midden-Oosten heet is vragen om problemen. Zo blijkt nu. :{

En daarnaast vermoed ik dat deze "martelaren" het goed zullen doen binnen de groep, met alle gevolgen van dien. :{

Terminal Server

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 19 november 2015 @ 14:03:13 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157669058
Jammer dat Abdelhamid Abaaoud dood is. Doden praten niet meer. En kun je niet meer martele..... oeps verhoren om aan informatie te komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157669059
quote:
BNW / Chaos in Parijs#4

aub niet hier maar daar
  donderdag 19 november 2015 @ 14:03:32 #13
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157669062
edit: negeren is beter :)

[ Bericht 84% gewijzigd door Frutsel op 19-11-2015 14:04:28 ]
graag op anoniem
pi_157669066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Megumi het volgende:
Jammer dat Abdelhamid Abaaoud dood is. Doden praten niet meer. En kun je niet meer martele..... oeps verhoren om aan informatie te komen.
misschien ontkenden ze het daarom gister nog...eerst nog gemarteld en nu dus dood :P
pi_157669083
Ik ga niet juichen om zijn dood.
Had hem liever gezien dat 30 homo's hem wat 'aandacht' zouden geven. Iedere dag weer.

Nou ja.. zien?
1947-2016
  donderdag 19 november 2015 @ 14:04:57 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157669086
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Frutsel het volgende:

[..]

misschien ontkenden ze het daarom gister nog...eerst nog gemarteld en nu dus dood :P
Laten we het hopen. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2015 @ 14:05:25 #17
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157669095
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Natuurlijk erken ik dat deze slag voor de terroristen is. Ik hoop dat het Westen in het algemeen en de Fransen in het bijzonder er iets van hebben geleerd. Want met je soldeerbout porren in de printplaat die het Midden-Oosten heet is vragen om problemen. Zo blijkt nu. :{

En daarnaast vermoed ik dat deze "martelaren" het goed zullen doen binnen de groep, met alle gevolgen van dien. :{

Terminal Server

Wat denk je dat er gebeurt als je IS in het Midden-Oosten laat doorwoekeren?
Of zou jij dat wel best vinden?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 19 november 2015 @ 14:05:44 #18
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157669102
quote:

[..]

Terminal Server

Dat s natuurlijk het kromme, wij zien het als een slag voor ons als we de daders hebben kunnen oppakken dan wel omleggen (dat maakt eigenlijk niet zo veel uit).

Zij zien het als een slag voor hun als ze omkomen.

Nou ja, iedereen tevreden dan eigenlijk, toch?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 19 november 2015 @ 14:06:47 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157669119
quote:

[..]

Terminal Server

Atoom bom beter dan die soldeerbout? :P Wat best mogelijk is nu vrijwel alle atoom machten door IS geraakt zijn?
  donderdag 19 november 2015 @ 14:07:30 #20
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157669129
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:03 schreef Megumi het volgende:
"The subject did not survive interrogation..."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157669133
quote:
Ook getuige Yasmine hoorde de Arabische woorden voor de enorme knal. ,,Ik woon tegenover het appartement", vertelt ze. ,,Ze riep de woorden voor ze zichzelf opblies. Het was een heel luide knal, en ik belde de politie. Maar die vertelden dat het gewoon om een echtelijke ruzie ging en dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. http://www.ad.nl/ad/nl/37(...)j-naar-agenten.dhtml
explosieve relatie zullen we dan maar zeggen :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157669141
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:59 schreef Zipportal het volgende:
Nu die andere twee gasten nog pakken.
pi_157669154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat s natuurlijk het kromme, wij zien het als een slag voor ons als we de daders hebben kunnen oppakken dan wel omleggen (dat maakt eigenlijk niet zo veel uit).

Zij zien het als een slag voor hun als ze omkomen.

Nou ja, iedereen tevreden dan eigenlijk, toch?
Zij willen martelaar zijn van de islam, wij willen ze dood.

Ik zie een deal in the making. Alleen moeten we ze wel voor zijn met die deal voordat zij ook maar iets hebben kunnen aanrichten.
1947-2016
pi_157669197
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

explosieve relatie zullen we dan maar zeggen :')
Echtelijke ruzie... _O-
Vind het wel lijken op wat de yankee autoriteiten die altijd op een ufo reageren met 'weather baloon'.
1947-2016
pi_157669207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:04 schreef Red_85 het volgende:
Ik ga niet juichen om zijn dood.
Had hem liever gezien dat 30 homo's hem wat 'aandacht' zouden geven. Iedere dag weer.

Nou ja.. zien?
Toch?
De dood is te gemakkelijk voor hem. In Guantanamo moest hij wezen. En elke maand in zo'n martelding gelegd worden waar ze zijn ledematen langer trekken....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2015 14:14:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')