quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:00 schreef Slaro het volgende:
[..]
Grappig, maar verder zonder gekheid, niemand doet dit zomaar, en ja, ik heb medelijden met ze.
Spijt waarvan? Dat die aanslag in het stadion niet gelukt is?quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:48 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is vergeving mogelijk als hij ιcht oprecht spijt heeft?²
Uiteraard heb ik medelijden met de slachtoffers, en met de nabestaanden, maar ook met daders en hun familie, een ander soort van medelijden, maar je moet erg ver afgegleden zijn om dit te kunnen doen en te denken dat het echt iets is dat je had moeten doen, onzin natuurlijk, maar het blijft betreurenswaardig. Dat we het nu hebben over Belgisch en Frans faalbeleid, veel van deze jongens dragen er wel degelijk de verantwoordelijkheid van mee.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Medelijden heb je met slachtoffers, niet met daders.
Zij stonden daar vorige week en hebben zichzelf in die situatie gebracht, dat heeft niemand anders gedaan.
Wie zijn billen brand, zal op de blaren zitten.
Daarnaast is er teveel risico op herhaling...
Wat ontzettend heftig om dit zo te horenquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:29 schreef NoXia het volgende:
Brrr:
http://www.liveleak.com/view?i=8eb_1447973168
[..]
het is meer een 'sorry you got caught' dingquote:Op vrijdag 20 november 2015 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]![]()
Medelijden heb je met slachtoffers, niet met daders.
Zij stonden daar vorige week en hebben zichzelf in die situatie gebracht, dat heeft niemand anders gedaan.
Wie zijn billen brand, zal op de blaren zitten.
Daarnaast is er teveel risico op herhaling...
ik vind het wat hoogmoedig dat men alleen mag meeleven op een manier die in jouw straatje past.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je dient gewoon je smoel te houden. En zeker niet hetzelfde te zeggen als wat zojuist 129 mensen als laatste gehoord hebben.
Snap je dat?
Wie dat wel doet, hoort hier niet thuis. Voor de rest moet je gewoon stoppen met je gegoedpraat. Dat kan namelijk gewoon niet. Of snap je dat ook niet?
ga je volgend jaar 4 mei lekker hard zingen op de Dam tijdens kranslegging?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vind het wat hoogmoedig dat men alleen mag meeleven op een manier die in jouw straatje past.
Ik heb het niet gezien, het voorbeeld waar jullie aan refereren dat je maar je mond te houden hebt omdat stilte de westerse manier zou zijn past niet in mijn straatje.
hoezo hypocriet? Als zij zo gelovig was zou ze uberhaupt geen rol hebben gehad in die aanslagen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Over hypocriet gesproken....
Horen we hier een bekeerde moslima?quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik vind het wat hoogmoedig dat men alleen mag meeleven op een manier die in jouw straatje past.
Ik heb het niet gezien, het voorbeeld waar jullie aan refereren dat je maar je mond te houden hebt omdat stilte de westerse manier zou zijn past niet in mijn straatje.
Integratie zou het zijn als iedereen op zijn eigen manier mag meeleven.
zeker niet, iedereen heeft recht op zijn manier van reageren, probeer alleen wel anderen niet te kwetsen. Dat is natuurlijk niet altijd even duidelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
ga je volgend jaar 4 mei lekker hard zingen op de Dam tijdens kranslegging?
maakt het wat uit?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Horen we hier een bekeerde moslima?
dus hypocriet toch? Sex, drugs en rock en roll en vervolgens een aanslag plegen in naam van Allah...quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
hoezo hypocriet? Als zij zo gelovig was zou ze uberhaupt geen rol hebben gehad in die aanslagen.
Nou daar ging het dus om vanmiddag...quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
zeker niet, iedereen heeft recht op zijn manier van reageren, probeer alleen wel anderen niet te kwetsen. Dat is natuurlijk niet altijd even duidelijk.
de IS zegt dat uit naam van Allah te doen, maar het heeft niks met Allah te maken. Ja, dat zij dat zegt, maar daar houdt het wel mee op.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
dus hypocriet toch? Sex, drugs en rock en roll en vervolgens een aanslag plegen in naam van Allah...
Ach kom, dit heeft niets met meeleven te maken, het zijn gewoon kutpubertjes die zichzelf lekker stoer vinden. Dat bontkraaggespuis had van mijn Turkse moeder een klap voor hun harses gehad als ze erbij was, dit heeft niets met het uiten van cultuur te maken.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Wederom touchι. Ik ben in vorm vandaag.quote:
het is soms een dunne scheidslijn, neem zwarte piet, dat hoort bij de nlse cultuur, maar het kwetst wel mensen. En iemand die Allah Akbar roept tijdens een herdenking, kan dat best goed bedoelen en daar niemand mee willen kwetsen, maar het kan tegelijk toch zo zijn dat mensen dat als kwetsend ervaren. Iedereen maakt zn eigen afweging, iemand die het goed bedoelt heeft misschien niet meteen door dat zijn gedrag als kwetsend wordt ervaren.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou daar ging het dus om vanmiddag...
juist dat hokjes denken is zo jammer, waarom maakt dat uit? Het gaat om wat gezegd wordt, who cares wie dat zegt op een forum.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:12 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wederom touchι. Ik ben in vorm vandaag.
Het is alleen zo voorspelbaar, je gooit er een kwartje in en daar komt de verwachte output.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
juist dat hokjes denken is zo jammer, waarom maakt dat uit? Het gaat om wat gezegd wordt, who cares wie dat zegt op een forum.
en een klap voor je kop helpt? Kun je beter praten, zoals je ook zegt mbt minuut stilte op scholen. Het hoeft ook niet of of, en en zou ook nog kunnen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach kom, dit heeft niets met meeleven te maken, het zijn gewoon kutpubertjes die zichzelf lekker stoer vinden. Dat bontkraaggespuis had van mijn Turkse moeder een klap voor hun harses gehad als ze erbij was, dit heeft niets met het uiten van cultuur te maken.
Het PVV-geroep is vermoeiend, maar het zalvende gejammer van de mensen die altijd alles goed willen praten omdat ze doodsbang zijn om racistisch gevonden te worden, is minstens net zo vermoeiend.
Dat gezegd hebbende vind ik een minuut stilte op de scholen hier werkelijk onzin. Doe dan eerder een uur besteden aan onderwijs rondom het probleem.
Ik denk wel dat mensen bij wie het een oprecht misverstand is, die dus op hun eigen manier meeleven en niet goed in de gaten hebben dat dat niet als ok gezien wordt schrikken als ze dat horen en vooraan staan om uit te leggen dat wat ze deden juist respectvol bedoeld was.quote:Op vrijdag 20 november 2015 16:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Diezelfde discussie heb je in het forum VBL / De minuut "stilte" tijdens Turkije-Griekenland. WTF?!!!?quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk wel dat mensen bij wie het een oprecht misverstand is, die dus op hun eigen manier meeleven en niet goed in de gaten hebben dat dat niet als ok gezien wordt schrikken als ze dat horen en vooraan staan om uit te leggen dat wat ze deden juist respectvol bedoeld was.
Dat geeft natuurlijk een hele andere situatie, als iemand zegt oh sorry, dat wist ik niet, ik probeerde juist respect te tonen op deze manier.
Daar boos over worden zou stom zijn en heeft niets te maken met wat strontvervelende pubertjes die het gewoon leuk vinden om de boel te verstoren. Niet dat je daar teveel gewicht op moet leggen, goeie draai om hun oren en over op de orde van de dag, maar een verschil van dag en nacht met iemand die op een andere manier respect probeert te tonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |