quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft geen flikker met meningsuiting te maken, met waardigheid eerder. Als je vindt dat je een minuut stilte moet verstoren met dezelfde bewoordingen waarmee zojuist 130 mensen zijn afgeslacht, is dat minimaal gewoon respectloos. Als dat werkelijk je mening is, moet je jezelf gaan afvragen waarom je hier bent. Je verafschuwd namelijk alles waar je deel vanuit maakt.
Als jij steeds over bepaalde dingen heen leest waar ik de kwaadwillende idioten veroordeel en reduceer tot ratten, jij je vasthoudt aan je eigen kwalificaties van daden van derden en daarop mijn woorden interpreteert moet je toch eerst bij jezelf het een en ander afvragen mijn beste, dat gezegd hebbende.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, kerel. Lees eerst even wat hij allemaal uitkraamde toen jij je oren spitste voor de imam.
Klopt toch ook. Het is onfatsoenlijk als iemand niet even zijn waffel kan houden voor een minuutje. Of je nu wel of niet mee eens bent.quote:Op vrijdag 20 november 2015 13:14 schreef Triggershot het volgende:
Als je het verstoren van een minuut stilte als onrespectvol ziet is dat goed je recht, maar dan zou het geen reet moeten uitmaken wat men roept, in alle gevallen is dat dan niet eerbiedig.
Ik zie op dit moment geen andere optie. Als ik nu iets meer zelfkritiek zou zien, iets minder het mantra hoor 'het ligt niet aan de islam, het ligt nooit aan de islam' , dan zou ik er niet over denken. Maar door oa reacties zoals jij die hier neerzet zie ik geen alternatief.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een stem voor het deporteren van moslims en op een abstracte wijjze minder Marokkanen beloven. Best heftig.
Het is in dit geval behoorlijk hypocriet. Want waar zijn de minuten stilte voor al die doden in Libanon, Syrië en Irak? Alleen omdat het zo dichtbij komt is het ineens gepast een minuut stilte te houden, veranderen al die schapen hun foto's op FB in Franse vlaggetjes.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt toch ook. Het is onfatsoenlijk als iemand niet even zijn waffel kan houden voor een minuutje. Of je nu wel of niet mee eens bent.
Ik ben niet gelovig maar als mensen aan tafel bidden ga ik er ook niet doorheen lopen blaten. Zijn gewoon omgangsvormen.
Misverstanden zijn menselijk, tegenstrijdige culturen die het tegenovergestelde doen, maar hetzelfde bedoelen is daar een belangrijke voorbeeld van als de intenties goed zijn. Als die iedereen paar users hier dat eens zouden snappen naast mij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Soms gaat het niet om wat je bedoeld maar hoe het overkomt, erg duidelijk in dit geval. Geloof dat iedereen dat snapt behalve jij...
Zijn we het daar over eens, eerste link tussen ons is gelegd, mooi.quote:En dit topic gaat ook niet over jou..
Oh jee, de mensheid is hypocriet. Stop de persen. We hebben natuurlijk geen mondiale minuut stiltes voor al het leed wat op de wereld geschied. Maar als je dat doortrekt vind jij waarschijnlijk 4 mei ook hypocriet?quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het is in dit geval behoorlijk hypocriet. Want waar zijn de minuten stilte voor al die doden in Libanon, Syrië en Irak? Alleen omdat het zo dichtbij komt is het ineens gepast een minuut stilte te houden, veranderen al die schapen hun foto's op FB in Franse vlaggetjes.
Nogmaals, hypocriet.
Nee, hoor waar is het initiatief?quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Het is in dit geval behoorlijk hypocriet. Want waar zijn de minuten stilte voor al die doden in Libanon, Syrië en Irak? Alleen omdat het zo dichtbij komt is het ineens gepast een minuut stilte te houden, veranderen al die schapen hun foto's op FB in Franse vlaggetjes.
Nogmaals, hypocriet.
Tuurlijk, maar we dienen het wel te zien voor wat het is, het is een voetbalstadion met duizenden mensen, daar heb je hooligans (duh?), kwaadwillenden, mensen die het moment aangrijpen om op eigen manier de doden te herdenken, iets wat tegenstrijdig is met een stilte, maar wel met de beste bedoelingen, ik vind het ook onbeschoft om door iemand heen te praten, laat staan een emotionele stilte te verstoren met wat idioot geroep, dat zou mij storen, maar dat een paar briljante mensen her en der roepen dat het allemaal bedoeld is om te provoceren en beledigen stoort mij net zo.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Tem het volgende:
[..]
Klopt toch ook. Het is onfatsoenlijk als iemand niet even zijn waffel kan houden voor een minuutje. Of je nu wel of niet mee eens bent.
Ik ben niet gelovig maar als mensen aan tafel bidden ga ik er ook niet doorheen lopen blaten. Zijn gewoon omgangsvormen.
Dan voer je die discussie later, en ga je niet het moment van anderen verkloten.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Nogmaals, hypocriet.
Reacties zoals jij die hier zet' vertel?quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik zie op dit moment geen andere optie. Als ik nu iets meer zelfkritiek zou zien, iets minder het mantra hoor 'het ligt niet aan de islam, het ligt nooit aan de islam' , dan zou ik er niet over denken. Maar door oa reacties zoals jij die hier neerzet zie ik geen alternatief.
Reacties zoals deze maken mij weer wat genuanceerd maar die zie ik helaas te weinig; http://www.dumpert.nl/med(...)is_er_klaar_mee.html
Ja misverstanden zijn zeker menselijk. Volgende stap is excuses mmaken en niet vol voor de aanval kiezen dat gekwetsten zich wederom moeten aanpassen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misverstanden zijn menselijk, tegenstrijdige culturen die het tegenovergestelde doen, maar hetzelfde bedoelen is daar een belangrijke voorbeeld van als de intenties goed zijn. Als die iedereen paar users hier dat eens zouden snappen naast mij.
[..]
Zijn we het daar over eens, eerste link tussen ons is gelegd, mooi.
Daar heb je gelijk in. Neemt niet weg dat het wel een beetje jammer is allemaal.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar we dienen het wel te zien voor wat het is, het is een voetbalstadion met duizenden mensen, daar heb je hooligans (duh?), kwaadwillenden, mensen die het moment aangrijpen om op eigen manier de doden te herdenken, iets wat tegenstrijdig is met een stilte, maar wel met de beste bedoelingen, ik vind het ook onbeschoft om door iemand heen te praten, laat staan een emotionele stilte te verstoren met wat idioot geroep, dat zou mij storen, maar dat een paar briljante mensen her en der roepen dat het allemaal bedoeld is om te provoceren en beledigen stoort mij net zo.
Tuurlijk is het hoe dichterbij hoe eerder je daar stil bij zou staan, maar waarom hebben we die minuut stilte ook niet gericht op de slachtoffers van Libanon, Syrië en Irak diezelfde dag? Alleen omdat het bondgenootjes zijn, likken ze elkaars billen en staat ineens heel de wereld stil bij alleen Parijs.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Oh jee, de mensheid is hypocriet. Stop de persen. We hebben natuurlijk geen mondiale minuut stiltes voor al het leed wat op de wereld geschied. Maar als je dat doortrekt vind jij waarschijnlijk 4 mei ook hypocriet?
Dat mensen meer aangeslagen zijn door gebeurtenissen in hun omgeving is niet zo gek. Jij zal ook meer treuren wanneer er een gezinslid zal overlijden dan wanneer er weer een kind in Afrika dood gaat van de honger. Zo werkt het nou eenmaal.
Ik begrijp je redenering. Maar het is wel het meest geschikte en relevante moment om een spiegel voor te houden. Dat moet je ook begrijpen (tuinkers).quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan voer je die discussie later, en ga je niet het moment van anderen verkloten.
Ik zeg ook niet dat ik het terecht vind dat andere mensen dat moment verkloten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten dat omdat het nu ineens dichtbij komt er dan maar wel een moment van stilte moet zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan voer je die discussie later, en ga je niet het moment van anderen verkloten.
Dat bepaal jij toch niet?quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik begrijp je redenering. Maar het is wel het meest geschikte en relevante moment om een spiegel voor te houden. Dat moet je ook begrijpen (tuinkers).²
Het hoeft ook geen wet te zijn die jou zegt dat je op bepaalde momenten even je mond te houden. Dat bepaald je eigen waardigheid als mens. Jij hebt die klaarblijkelijk niet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
Als jij steeds over bepaalde dingen heen leest waar ik de kwaadwillende idioten veroordeel en reduceer tot ratten, jij je vasthoudt aan je eigen kwalificaties van daden van derden en daarop mijn woorden interpreteert moet je toch eerst bij jezelf het een en ander afvragen mijn beste, dat gezegd hebbende.
Ik ben hier omdat ik een Nederlander ben en het vertik om mij te moeten conformeren naar de normen en waarden van anderen, als ik daar gecharmeerd van was zou ik wel in Saudi Arabië leven. Ik conformeer mij niet naar de regels en wetten van mijn achtergrond en al helemaal niet van de medelander die ik 1. niet ken, 2. niets over mij weet en 3. daarover niets wettelijk is vastgelegd. Geen wet in Nederland dwingt mij op een bepaalde moment te spreken of te zwijgen, als jij je daar niet in kunt vinden moet jij je misschien afvragen waarom jij hier bent en niet bijv in een Noord Korea.
inderdaad, en een stukje respect...quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het hoeft ook geen wet te zijn die jou zegt dat je op bepaalde momenten even je mond te houden. Dat bepaald je eigen waardigheid als mens. Jij hebt die klaarblijkelijk niet.
Net zo hypocriet als al die moslims die alles wat Westers is verafschuwen, maar toch hier wonen.quote:
Ik speel niet eens een rol in dit verhaal, dit is niet anders dan een logische constatering.quote:
Ja dat is inderdaad ook hypocriet, pleur dan op naar waar het je wel aanstaat. Ik vind minuten stilte prima, maar neem dan alles mee wat daarmee te maken heeft, dus ook de andere landen waar dit dagelijkse kost is. Nu is het: Ohh, Parijs, boehoee dichtbij, laten we nu ineens ons medeleven uiten. Rot toch opquote:Op vrijdag 20 november 2015 14:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Net zo hypocriet als al die moslims die alles wat Westers is verafschuwen, maar toch hier wonen.
Behoorlijk off topic.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik speel niet eens een rol in dit verhaal, dit is niet anders dan een logische constatering.
Ja.²
Moslims gegeneraliseerd? 1 woord voor je: Kuffar.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reacties zoals jij die hier zet' vertel?
Wat had je liever gezien dan, dat ik mee ga als een schaap met mensen die totaal geen nuances kunnen opbrengen voor moslims en generalisatie op grond van diens religieuze affiliatie daarop bouwt?
Ik neem aan dat je zelf achter je eigen reacties staat en die dus zal verdedigen, dus het heeft geen enkel nut om het daarover te hebben.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Reacties zoals jij die hier zet' vertel?
Schijnbaar snap je wel over welke reacties ik het heb. Reacties zonder enige zelfkritiek, compleet defensief, doodgerelativeer en gebagettaliseer om maar elke kritische noot over de islam te verwerpen.quote:Wat had je liever gezien dan, dat ik mee ga als een schaap met mensen die totaal geen nuances kunnen opbrengen voor moslims en generalisatie op grond van diens religieuze affiliatie daarop bouwt?
Het slaat in zoverre ergens op dat het om herdenken van iets gaat. Initieel herdachten we alleen de Nederlandse slachtoffers van WOII terwijl er uiteraard veel meer slachtoffers waren . Dit valt te vergelijken met je klacht dat men nu hypocriet zou zijn om niet slachtoffers in Libanon en Syrië te herdenken. Zelfs 70 jaar naar WOII lopen we nog te steggelen wat we wel en niet moeten herdenken, en dan laat ik dat hele verhaal met Duitse slachtoffers nog buiten beschouwing.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:52 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Tuurlijk is het hoe dichterbij hoe eerder je daar stil bij zou staan, maar waarom hebben we die minuut stilte ook niet gericht op de slachtoffers van Libanon, Syrië en Irak diezelfde dag? Alleen omdat het bondgenootjes zijn, likken ze elkaars billen en staat ineens heel de wereld stil bij alleen Parijs.
En dat 4 mei verhaal van je slaat nergens op en staat hier volledig los van, dat is een wereldoorlog geweest, iets anders dan een opstandig volkje dat nu rebels aan het doen is. Daarnaast hebben onze mannen voor ons gevochten in die oorlog, nu is het een beetje meedoen met de rest en ons verder op de achtergrond houdende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |