abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 19 november 2015 @ 14:35:33 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_157669575
Op meerdere scholen in Nederland hebben leerlingen maandag de minuut stilte verstoord voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Ze riepen bijvoorbeeld 'Allahu akbar' (Allah is groot) of ze praatten door de herdenking heen. De Stichting School en Veiligheid, een organisatie die scholen kan adviseren, zegt dat donderdag na een bericht van het Reformatorisch Dagblad. Het is niet bekend of de verstoorders de aanslagen steunden of alleen baldadig waren.

De stichting kreeg meldingen van leraren. Precieze aantallen kan de stichting niet geven. Omdat leraren verstoringen niet hoeven door te geven, kan de organisatie ook geen conclusies trekken over heel Nederland. Wel zegt de stichting dat de meldingen "niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen" kwamen. Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

De stichting raadt leraren aan om met leerlingen in gesprek te gaan. "Probeer hun wereldbeeld te verbreden. Vraag ze welke bronnen ze hebben gebruikt. Vraag door over hun standpunten en laat zien dat er ook andere standpunten zijn. Dan kun je ze kritischer maken", zegt een woordvoerster. Ze voegt er aan toe: "Weinig mensen hebben goed zicht op wat er om een leerling heen gebeurt. Wat er thuis gebeurt, in de geloofswereld, in de wijk, op sociale media, waar jongeren onderling over praten. Dat geldt niet alleen voor leraren, maar bijvoorbeeld ook voor ouders. Als je het gesprek aangaat, krijgt je zicht op de invloeden op leerlingen."

http://www.telegraaf.nl/b(...)lte_verstoord__.html

'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa :D

'Een oorwassing verdienen de belhamels, een fikse draai om hun oren. Bromsnor had er wel raad mee geweten. Anders Kwel wel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_157669645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:35 schreef tong80 het volgende:

'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa :D

_O- Ik zie het al een jihad tussen leerlingen en leraren op school. Gaat het niet worden denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2015 @ 14:39:40 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157669648
'Meerdere' scholen. Hoeveel, drie?
pi_157669654
quote:
'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa

Wat is hier mis mee? Zou wel willen weten waarom ze dom staan te juichen bij een aanslag.

quote:
Anders Kwel wel.

Misschien helpt het :7
  donderdag 19 november 2015 @ 14:43:43 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_157669713
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.

:P
pi_157669746
Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

Er zijn dus ook nog intelligente leerlingen op scholen...
Een meevaller!
pi_157669890
quote:
'Een oorwassing verdienen de belhamels, een fikse draai om hun oren. Bromsnor had er wel raad mee geweten. Anders Kwel wel.
Ja, goed idee. Dat zal er zeker voor zorgen dat ze snappen waarom ze iets verkeerd hebben gedaan..

Met een pak rammel zorg je er alleen maar voor dat iemand weet dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Dat gaat niet helpen voor de volgende keer.
  donderdag 19 november 2015 @ 14:58:58 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157669934
gewoon executeren zonder proces dan zijn ze wel stil de volgende keer!!!!
pi_157670001
Je moet überhaupt geen minuut stilte willen houden op scholen. Vooral in de puberteit zijn er altijd van die krengen bij die zo'n moment van stilte moeten doorbreken, omdat ze anders niet stoer meer zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 15:26:33 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 15:12:16 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157670177
Wat hitsige pubers als maatgevend behandelen is natuurlijk onzin. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 19 november 2015 @ 15:15:38 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak.

Die goser was dus een held.
Niet zoals die hersenloze slaafjes die dom en braaf doen wat de meester vraagt
Ik snap niet zo goed wat er dubbel is aan die moraal? Parijs is dichtbij, Frankrijk is praktisch een buurland. We delen een Europese Unie. Veel Nederlands komen in Parijs of zijn er geweest, kennen mensen die er wonen, etc. Het komt dus letterlijk en figuurlijk dichtbij. Zodoende is er meer aandacht voor.

Net als bij jou in de straat. Wat je buren gebeurt maakt meer indruk dan bij een huis een paar straten vederop. Laat staan in een andere wijk.

Dat je zoiets simpel en voor de hand liggends überhaupt moet uitleggen :') :X
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 november 2015 @ 15:16:38 #12
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157670280
quote:
Het is niet bekend of de verstoorders de aanslagen steunden of alleen baldadig waren.
Respectloos, ok, maar naar wat ik zo hier en daar hoor en lees is men het er ook niet mee eens dat er nu wel 1 minuut stilte wordt gehouden en voor al die anderen niet. Tja..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157670282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak.

Die goser was dus een held.
Niet zoals die hersenloze slaafjes die dom en braaf doen wat de meester vraagt
"Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak." :')

Er is niemand die jou nog serieus neemt, riazop, kijkend naar je postgeschiedenis. Zie alleen maar Hollanderhaat zus en Hollanderhaat zo.

En nu niet dom lopen doen en gaan ontkennen en dat je zo van Hollandse muziek houdt, want je weet best wat ik bedoel.
pi_157670295
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hitsige pubers als maatgevend behandelen is natuurlijk onzin. :{

Net zoals bij die minuut stilte bij die voetbalwedstrijd. Ongelofelijke bak lawaai, maar dat zijn natuurlijk maar twee boe'ende mensen uiteraard!
pi_157670327
Er iets aan doen is racisme want moslims.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_157670421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat er dubbel is aan die moraal? Parijs is dichtbij, ...
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 19-11-2015 15:44:50 ]
pi_157670605
Die knullen kun je niet zoveel kwalijk nemen. Zullen wel rare dingen hebben gehoord in de moskee of 's avonds aan de eettafel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157670632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Goh.

Dat staat toch echt op gespannen voet met wat die kindjes door linksleraren voortdurend verteld wordt op school: "Alle mensen zijn gelijk...."
In Beiroet en omstreken zullen ze ook eerder stilstaan bij de slachtoffer van Beiroet dan die van Parijs. En dat neem ik ze niet kwalijk. Hoe dichterbij, des te meer impact.

Is vrij logisch, en ik word wat moe van dat gezeur erover.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:30:17 #19
13462 BansheeBoy
pi_157670652
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:28 schreef Morendo het volgende:
Die knullen kun je niet zoveel kwalijk nemen. Zullen wel rare dingen hebben gehoord in de moskee of 's avonds aan de eettafel.
Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel het geweld (van beide zijdes). Maar Frankrijk moet hier lering uit trekken en vooral ook in de spiegel kijken. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_157670672
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:29 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

In Beiroet en omstreken zullen ze ook eerder stilstaan bij de slachtoffer van Beiroet dan die van Parijs. En dat neem ik ze niet kwalijk. Hoe dichterbij, des te meer impact....
Dan moet je op scholen de kinderen niet jarenlang vertellen dat "Alle mensen gelijk zijn" ..

Of dacht je dat ALLE leerlingen dociele hersenloze laffe meelopers waren op de NL scholen.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:32:40 #21
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670701
quote:

[..]

Goh.

Dat staat toch echt op gespannen voet met wat die kindjes door linksleraren voortdurend verteld wordt op school: "Alle mensen zijn gelijk...."
Lohoool. Logica is je vreemd? Ik zeg toch nergens dat die mensen minder waard zijn? Ik verklaar je waarom er hier(!) minder aandacht uitgaat naar gebieden die verder weg liggen.

Nogmaals: je buurman is je nader dan de mensen aan de andere kant van de wijk. Dat geldt ook voor de mensen aan de andere kant van de wijk. Niets vreemds aan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157670736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan moet je op scholen de kinderen niet jarenlang vertellen dat "Alle mensen gelijk zijn" ..

Of dacht je dat ALLE leerlingen dociele hersenloze laffe meelopers waren op de NL scholen.
De islam gaat helaas zo hard tekeer de laatste tijd dat je elke dag standaard een minuut stilte kunt inplannen. Ik heb ook nog niets van jou gehoord over de aanslagen laatst in Nigeria.

Racist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157670763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Wie zegt dat op alle scholen gezegd wordt dat "alle mensen gelijk zijn"? Volgen mij hoort dat niet tot het standaard lesmateriaal en is dat eerder iets wat nog geregeld beweert wordt door verstokte hippies.
pi_157670780
quote:

[..]

Goh.

Nee wij delen gewoon meer geschiedenis en cultuur met Frankrijk als met Beiroet, dat maakt het niet minder erg. Het staat alleen verder van ons af.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:37:09 #25
13462 BansheeBoy
pi_157670799
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

De islam gaat helaas zo hard tekeer de laatste tijd dat je elke dag standaard een minuut stilte kunt inplannen. Ik heb ook nog niets van jou gehoord over de aanslagen laatst in Nigeria.
"En Wij hebben jou slechts gestuurd als een genade voor de wereldbewoners.” (Soerat al-Anbiyaa’: 107)

V.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')