abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 19 november 2015 @ 14:35:33 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_157669575
Op meerdere scholen in Nederland hebben leerlingen maandag de minuut stilte verstoord voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Ze riepen bijvoorbeeld 'Allahu akbar' (Allah is groot) of ze praatten door de herdenking heen. De Stichting School en Veiligheid, een organisatie die scholen kan adviseren, zegt dat donderdag na een bericht van het Reformatorisch Dagblad. Het is niet bekend of de verstoorders de aanslagen steunden of alleen baldadig waren.

De stichting kreeg meldingen van leraren. Precieze aantallen kan de stichting niet geven. Omdat leraren verstoringen niet hoeven door te geven, kan de organisatie ook geen conclusies trekken over heel Nederland. Wel zegt de stichting dat de meldingen "niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen" kwamen. Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

De stichting raadt leraren aan om met leerlingen in gesprek te gaan. "Probeer hun wereldbeeld te verbreden. Vraag ze welke bronnen ze hebben gebruikt. Vraag door over hun standpunten en laat zien dat er ook andere standpunten zijn. Dan kun je ze kritischer maken", zegt een woordvoerster. Ze voegt er aan toe: "Weinig mensen hebben goed zicht op wat er om een leerling heen gebeurt. Wat er thuis gebeurt, in de geloofswereld, in de wijk, op sociale media, waar jongeren onderling over praten. Dat geldt niet alleen voor leraren, maar bijvoorbeeld ook voor ouders. Als je het gesprek aangaat, krijgt je zicht op de invloeden op leerlingen."

http://www.telegraaf.nl/b(...)lte_verstoord__.html

'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa :D

'Een oorwassing verdienen de belhamels, een fikse draai om hun oren. Bromsnor had er wel raad mee geweten. Anders Kwel wel.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_157669645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:35 schreef tong80 het volgende:

'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa :D

_O- Ik zie het al een jihad tussen leerlingen en leraren op school. Gaat het niet worden denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 november 2015 @ 14:39:40 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_157669648
'Meerdere' scholen. Hoeveel, drie?
pi_157669654
quote:
'De stichting raadt leraren aan met de leerlingen in gesprek te gaan.' Woehaaaaaaa

Wat is hier mis mee? Zou wel willen weten waarom ze dom staan te juichen bij een aanslag.

quote:
Anders Kwel wel.

Misschien helpt het :7
  donderdag 19 november 2015 @ 14:43:43 #5
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_157669713
Vraag eens voor de lol aan de gemiddelde VMBO'er of ze iets kunnen vertellen over 9/11. Dan krijg je ook hele leuke antwoorden.

pi_157669746
Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

Er zijn dus ook nog intelligente leerlingen op scholen...
Een meevaller!
pi_157669890
quote:
'Een oorwassing verdienen de belhamels, een fikse draai om hun oren. Bromsnor had er wel raad mee geweten. Anders Kwel wel.
Ja, goed idee. Dat zal er zeker voor zorgen dat ze snappen waarom ze iets verkeerd hebben gedaan..

Met een pak rammel zorg je er alleen maar voor dat iemand weet dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Dat gaat niet helpen voor de volgende keer.
  donderdag 19 november 2015 @ 14:58:58 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157669934
gewoon executeren zonder proces dan zijn ze wel stil de volgende keer!!!!
pi_157670001
Je moet überhaupt geen minuut stilte willen houden op scholen. Vooral in de puberteit zijn er altijd van die krengen bij die zo'n moment van stilte moeten doorbreken, omdat ze anders niet stoer meer zijn.

[ Bericht 32% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 15:26:33 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 15:12:16 #10
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_157670177
Wat hitsige pubers als maatgevend behandelen is natuurlijk onzin. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 19 november 2015 @ 15:15:38 #11
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak.

Die goser was dus een held.
Niet zoals die hersenloze slaafjes die dom en braaf doen wat de meester vraagt
Ik snap niet zo goed wat er dubbel is aan die moraal? Parijs is dichtbij, Frankrijk is praktisch een buurland. We delen een Europese Unie. Veel Nederlands komen in Parijs of zijn er geweest, kennen mensen die er wonen, etc. Het komt dus letterlijk en figuurlijk dichtbij. Zodoende is er meer aandacht voor.

Net als bij jou in de straat. Wat je buren gebeurt maakt meer indruk dan bij een huis een paar straten vederop. Laat staan in een andere wijk.

Dat je zoiets simpel en voor de hand liggends überhaupt moet uitleggen :') :X
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 november 2015 @ 15:16:38 #12
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157670280
quote:
Het is niet bekend of de verstoorders de aanslagen steunden of alleen baldadig waren.
Respectloos, ok, maar naar wat ik zo hier en daar hoor en lees is men het er ook niet mee eens dat er nu wel 1 minuut stilte wordt gehouden en voor al die anderen niet. Tja..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157670282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak.

Die goser was dus een held.
Niet zoals die hersenloze slaafjes die dom en braaf doen wat de meester vraagt
"Hij stelt daar gewoon de dubbele Hollandse moraal aan de kaak." :')

Er is niemand die jou nog serieus neemt, riazop, kijkend naar je postgeschiedenis. Zie alleen maar Hollanderhaat zus en Hollanderhaat zo.

En nu niet dom lopen doen en gaan ontkennen en dat je zo van Hollandse muziek houdt, want je weet best wat ik bedoel.
pi_157670295
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat hitsige pubers als maatgevend behandelen is natuurlijk onzin. :{

Net zoals bij die minuut stilte bij die voetbalwedstrijd. Ongelofelijke bak lawaai, maar dat zijn natuurlijk maar twee boe'ende mensen uiteraard!
pi_157670327
Er iets aan doen is racisme want moslims.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_157670421
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:15 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat er dubbel is aan die moraal? Parijs is dichtbij, ...
Dus mensen in Parijs zijn MEER waard dan mensen in Beiroet?

Goh.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 19-11-2015 15:44:50 ]
pi_157670605
Die knullen kun je niet zoveel kwalijk nemen. Zullen wel rare dingen hebben gehoord in de moskee of 's avonds aan de eettafel.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157670632
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:21 schreef riazop het volgende:

[..]

Goh.

Dat staat toch echt op gespannen voet met wat die kindjes door linksleraren voortdurend verteld wordt op school: "Alle mensen zijn gelijk...."
In Beiroet en omstreken zullen ze ook eerder stilstaan bij de slachtoffer van Beiroet dan die van Parijs. En dat neem ik ze niet kwalijk. Hoe dichterbij, des te meer impact.

Is vrij logisch, en ik word wat moe van dat gezeur erover.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:30:17 #19
13462 BansheeBoy
pi_157670652
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:28 schreef Morendo het volgende:
Die knullen kun je niet zoveel kwalijk nemen. Zullen wel rare dingen hebben gehoord in de moskee of 's avonds aan de eettafel.
Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel het geweld (van beide zijdes). Maar Frankrijk moet hier lering uit trekken en vooral ook in de spiegel kijken. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_157670672
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:29 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

In Beiroet en omstreken zullen ze ook eerder stilstaan bij de slachtoffer van Beiroet dan die van Parijs. En dat neem ik ze niet kwalijk. Hoe dichterbij, des te meer impact....
Dan moet je op scholen de kinderen niet jarenlang vertellen dat "Alle mensen gelijk zijn" ..

Of dacht je dat ALLE leerlingen dociele hersenloze laffe meelopers waren op de NL scholen.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:32:40 #21
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670701
quote:

[..]

Goh.

Dat staat toch echt op gespannen voet met wat die kindjes door linksleraren voortdurend verteld wordt op school: "Alle mensen zijn gelijk...."
Lohoool. Logica is je vreemd? Ik zeg toch nergens dat die mensen minder waard zijn? Ik verklaar je waarom er hier(!) minder aandacht uitgaat naar gebieden die verder weg liggen.

Nogmaals: je buurman is je nader dan de mensen aan de andere kant van de wijk. Dat geldt ook voor de mensen aan de andere kant van de wijk. Niets vreemds aan.

pi_157670736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Dan moet je op scholen de kinderen niet jarenlang vertellen dat "Alle mensen gelijk zijn" ..

Of dacht je dat ALLE leerlingen dociele hersenloze laffe meelopers waren op de NL scholen.
De islam gaat helaas zo hard tekeer de laatste tijd dat je elke dag standaard een minuut stilte kunt inplannen. Ik heb ook nog niets van jou gehoord over de aanslagen laatst in Nigeria.

Racist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157670763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:31 schreef riazop het volgende:

[..]

Wie zegt dat op alle scholen gezegd wordt dat "alle mensen gelijk zijn"? Volgen mij hoort dat niet tot het standaard lesmateriaal en is dat eerder iets wat nog geregeld beweert wordt door verstokte hippies.
pi_157670780
quote:

[..]

Goh.

Nee wij delen gewoon meer geschiedenis en cultuur met Frankrijk als met Beiroet, dat maakt het niet minder erg. Het staat alleen verder van ons af.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:37:09 #25
13462 BansheeBoy
pi_157670799
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

De islam gaat helaas zo hard tekeer de laatste tijd dat je elke dag standaard een minuut stilte kunt inplannen. Ik heb ook nog niets van jou gehoord over de aanslagen laatst in Nigeria.
"En Wij hebben jou slechts gestuurd als een genade voor de wereldbewoners.” (Soerat al-Anbiyaa’: 107)

V.
pi_157670801
quote:
2s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:34 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik heb ook nog niets van jou gehoord over de aanslagen laatst in Nigeria.

Dat klopt. Ik houd NERGENS een minuut stilte voor.

Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
pi_157670819
quote:

[..]
Dat wordt helemaal niet op school verteld, met je achterlijke termen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 15:46:18 ]
pi_157670864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal niet op school verteld, ...
Want tegenwoordig wordt er verteld dat Fransen meer waard zijn dan Arabieren? Op de Geert Wilders Academie zeker?
pi_157670882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef riazop het volgende:

[..]

Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
Iedereen is meer geschokt door ellende die dichtbij gebeurt, jij ook. Dus je veroordeeld anderen van een eigenschap die je zelf ook bezit.

Over hypocrisie gesproken.....
pi_157670899
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik veroordeel het geweld (van beide zijdes). Maar Frankrijk moet hier lering uit trekken en vooral ook in de spiegel kijken. :{

:') 5
  donderdag 19 november 2015 @ 15:42:15 #31
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157670901
Zoiets kun je verwachten. Tenslotte hoeven kinderen niet meer te worden opvoed tegenwoordig. Dat is slecht voor hun emotionele ontwikkeling. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 19 november 2015 @ 15:42:29 #32
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670906
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Die hele zwarte pieten discussie is eigenlijk tekenend genoeg om aan te tonen dat het Westen het helemaal niet zo nauw neemt met de gevoelens van anderen. :{

Wat heeft het westen nou weer met zwarte Piet te maken? Dat is een behoorlijk Nederlands fenomeen.

pi_157670923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Want tegenwoordig wordt er verteld dat Fransen meer waard zijn dan Arabieren? Op de Geert Wilders Academie zeker?
Misschien moet je gewoon even typen wat je wilt zeggen, ipv dit soort rare vragen.
pi_157670933
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:40 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Iedereen is meer geschokt door ellende die dichtbij gebeurt, jij ook. ....
Als de mensen zo geschokt zouden zijn, waarom veroordeelden ze dan niet de bombardementen op de burgers van Raqqa de twee nachten nadien...
  donderdag 19 november 2015 @ 15:44:07 #35
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157670938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:43 schreef riazop het volgende:

[..]

Als de mensen zo geschokt zouden zijn, waarom veroordeelden ze dan niet de bombardementen op de burgers van Raqqa de twee nachten nadien...
Omdat dat niet dichtbij genoeg is.

Nogmaals: obvious troll is obvious.

pi_157670944
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon even typen wat je wilt zeggen, ipv dit soort rare vragen.
"Rare vraag" is kennelijk een kwestie waar jij geen antwoord op weet...
  donderdag 19 november 2015 @ 15:45:22 #37
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_157670962
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:39 schreef riazop het volgende:

[..]

Pffff hou nou eens op man. Er is je nu al 10x uitgelegd dat het gaat om geografische ligging, niet om de absolute of relatieve waarde van een mensenleven. Maar je blijft gewoon door kakelen als een mongool met een liter Red Bull op.
pi_157670965
quote:
13s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Omdat dat niet dichtbij genoeg is.

Dan was dat "geschokt " zijn kennelijk een onechte onoprechte emotie. Want anders zou je het anderre burgers toch niet aan willen doen nietwaar?
pi_157670995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]
dat het gaat om geografische ligging,...
Welnee.

Als er een handjevol blanken in de Stille Oceaan wordt vermoord, genereert dat veel meer compassie en aandacht dan een bom met 100+ doden in Ankara of zo. Aanzienlijk dichterbij.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:48:20 #40
13462 BansheeBoy
pi_157671007
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:47 schreef riazop het volgende:

[..]

Welnee.

Als er een handjevol blanken in de Stille Oceaan wordt vermoord, genereert dat veel meer compassie en aandacht dan een bom met 100+ doden in Ankara of zo. Aanzienlijk dichterbij.
Ik moet zeggen dat je "pijnlijk" gelijk hebt. Helaas wel. :{

pi_157671029
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:43 schreef riazop het volgende:

[..]

Het westen veroordeeld onschuldige burger slachtoffers altijd, die zullen ook nooit het target zijn van het westen. Neemt niet weg dat het wel kan gebeuren dat er onschuldige slachtoffers vallen, echter zal dat in elke oorlog gebeuren.
pi_157671080
quote:

[..]

Welnee.

Daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is dat heel veel mensen beseffen dat ze dit zelf ook had kunnen overkomen en dat maakt het extra schokkend. Ik ga ook veel naar concerten, ik ga ook weekendjes naar Parijs en zit daar op terrassen en in restaurants. Dus ik had ook een slachtoffer kunnen zijn. Dat maakt dat het vooral door mijn hoofd spookt. En in Raqqa of in Beirut kom ik nou eenmaal niet zo vaak. Zeg maar nooit eigenlijk.
pi_157671085
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:49 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Het westen veroordeeld onschuldige burger slachtoffers altijd, die zullen ook nooit het target zijn van het westen.....
Zoals in de laatste Gaza oorlog?

Israelische doden: 66 soldiers and 7 civilians
Palestijnse doden 431 combattants and 1788 civilians
pi_157671103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:44 schreef riazop het volgende:

[..]

"Rare vraag" is kennelijk een kwestie waar jij geen antwoord op weet...
Wat is de vraag dan?
pi_157671109
quote:

[..]

Welnee.

Elk land hecht meer waarde aan z'n eigen burgers dan de burgers ver weg. Net zoals jij het erger vindt als één van jouw familieleden omkomt, dan wanneer iemand uit een familie twee dorpen verder omkomt.

Dat is een regel die overal ter wereld geld!
pi_157671126
Laten we nu gewoon heel positief vaststellen dat onze scholieren populatie niet uitsluitend uit domme & dociele JAKNIKKERS bestaat!

er is hoop voor Nederland
pi_157671137
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:53 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Elk land hecht meer waarde aan z'n eigen burgers ..
Die Fransen zijn mijn burgers NIET
pi_157671185
quote:
Prima hoor. Maar dat betekent niet dat je de minuut stilte van anderen moet gaan verstoren.
  Trouwste user 2022 donderdag 19 november 2015 @ 15:57:06 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_157671192
quote:
15s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ha ha ha ha ha

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_157671207
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:52 schreef riazop het volgende:

[..]

Netanyahu krijgt heus geen schouderklopjes voor die burgerslachtoffers hoor.
pi_157671229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:56 schreef grimselman het volgende:

[..]

Prima hoor. Maar dat betekent niet dat je de minuut stilte van anderen moet gaan verstoren.
Jawel bij verregaande hypocrisie MOET je een sgnaal afgeven als je een goede Nederlander bent.

Hulde voor onze leerlingen!
pi_157671240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:54 schreef riazop het volgende:

[..]

Die Fransen zijn mijn burgers NIET
Nou dan meet jij dus ook met twee maten, iets wat je anderen juist verwijt.
pi_157671254
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:59 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Nou dan meet jij dus ook met twee maten, iets wat je anderen juist verwijt.
Nee ik stel de discrepantie vast tussen het officiele school curriculum (alle mensen zijn gelijk) en de praktijk
  donderdag 19 november 2015 @ 16:00:32 #54
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157671265
quote:

[..]

Ahaaaah, de nieuwe godwin. Komt het toch weer op free palestina aan. Zie die IS fanboys cq Jodenhater zich in bochten wringen dan :S

Die blanken in de stille ocean maat, waren daar op vakantie. Ergo: ook gewoon familie, en dus wel degelijk dichtbij.

Maar het is mij wel duidelijk dat denken je niet heel goed afgaat. Lekker verongelijkt allerlei bullshit rechtpraten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 16:20:54 ]

pi_157671269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Jawel bij verregaande hypocrisie MOET je een sgnaal afgeven als je een goede Nederlander bent.

Dat is geen signaal dat is een gebrek aan respect en opvoeding.
pi_157671277
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:57 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Netanyahu krijgt heus geen schouderklopjes voor die burgerslachtoffers hoor.
De cijfers maken jouw bewering: burgers....die zullen ook nooit het target zijn van het westen wel heel gratuit
pi_157671288
quote:

[..]

Jullie Hollanders.. foei!!!
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_157671298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee ik stel de discrepantie vast tussen het officiele school curriculum (alle mensen zijn gelijk) en de praktijk
"officiele school curriculum"?

Paar posts hiervoor ontkrachtte ik dit al, kom anders met een bron ofzo.
pi_157671301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ahaaaah, de nieuwe godwin. Komt het toch weer ...
Ah gelukkig.

Ik dacht even dat je het ECHT erg vond als er ergens BURGERS omkomen....
pi_157671385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef riazop het volgende:

[..]

De cijfers maken jouw bewering: burgers....die zullen ook nooit het target zijn van het westen wel heel gratuit
Isreal is ook niet 'het westen'.
pi_157671418
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:05 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Isreal is ook niet 'het westen'.
Jij dacht dat het Franse leger ineens precies wist de afgelopen nachten waar de strijders en waar de burgers zitten in Raqqa?
pi_157671442
quote:

[..]

Waarom noem je niet even de burgerslachtoffers van de oorlog in Jemen?

Saudi-Arabische doden: 70, voornamelijk soldaten
Jemenitische doden: 3.108 strijders en 2.615 burgers

#FreeYemen #BoycottSaudiArabia #Hypocrisy #PrayforYemen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157671504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef riazop het volgende:

[..]

Jij dacht dat het Franse leger ineens precies wist de afgelopen nachten waar de strijders en waar de burgers zitten in Raqqa?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nevenschade

Als Frankrijk ergens bommen op gooit met als doel het doden van burgers, dan heb je een punt. De enige garantie om geen burgerslachtoffers te maken is: nul bommen gooien. Iets wat lastig is in een oorlog.
pi_157671745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee, je MOET dan even je primitieve muil houden tot het moment dat het weer gepast is.

Zo werkt dat hier.
pi_157671779
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:10 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Als Frankrijk ergens bommen op gooit met als doel het doden van burgers, ...
Dat is een beetje hetzelfde als dat Palestijnen die raketten afvuren op Israel beweren dat ze millitairen proberen te doden. Zal best wel. Maar het resultaat zijn hoofdzakelijk burgerslachtoffers.

Zo ook met die Franse bombardementen.
  donderdag 19 november 2015 @ 16:26:43 #66
13462 BansheeBoy
pi_157671849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat is een beetje hetzelfde als dat Palestijnen die raketten afvuren op Israel beweren dat ze millitairen proberen te doden. Zal best wel. Maar het resultaat zijn hoofdzakelijk burgerslachtoffers.

Hoe kan iemand dit ontkennen? :?

pi_157671957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je heen wil met deze discussie, maar we begonnen met deze uitspraak van mij:

quote:
Het westen veroordeeld onschuldige burger slachtoffers altijd, die zullen ook nooit het target zijn van het westen. Neemt niet weg dat het wel kan gebeuren dat er onschuldige slachtoffers vallen, echter zal dat in elke oorlog gebeuren.
Die uitspraak staat nog steeds overeind. Heb verder geen zin in een Israel-Palestina discussie in dit topic.
  donderdag 19 november 2015 @ 16:32:12 #68
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157671981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:02 schreef riazop het volgende:

[..]

Ah gelukkig.

Ik dacht even dat je het ECHT erg vond als er ergens BURGERS omkomen....
Ik vind het altijd erg. Afhankelijk van de letterlijke en figuurlijke afstand beleef ik die gevoelens intenser en besteed ik er meer aandacht aan. De regel is dan; hoe dichter ik me bij de slachtoffers begeef (letterlijk en figuurlijk), hoe meer ik merk dat het me wat doet. Ergo: ik persoonlijk beleef Parijs als erger dan Beiroet. Mijn behoefte om meer over Parijs te lezen en te horen is dus ook groter dan dezelfde behoefte mbt Beiroet. Daar dit voor de meeste Nederlanders zal gelden, spelen de media daar netjes op in.

Dat doet niets af aan het feit dat het voor de slachtoffers en familie even erg is.

Of is dit te genuanceerd voor je?

donderdag 19 november 2015 @ 16:34:59 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157672047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Waarom noem je niet even de burgerslachtoffers van de oorlog in Jemen?

Saudi-Arabische doden: 70, voornamelijk soldaten
Jemenitische doden: 3.108 strijders en 2.615 burgers

#FreeYemen #BoycottSaudiArabia #Hypocrisy #PrayforYemen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk ook aan de bezetting van Tibet door China. Daar hoor je ook niemand over.

pi_157672070
Het is gewoon respectloos, punt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157672090
en dan ga ik het niet eens hebben over een vol voetbalstadion met Turken die gaan zitten fluiten.
pi_157672561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Afhankelijk van de letterlijke en figuurlijke afstand beleef ik die gevoelens intenser en besteed ik er meer aandacht aan. De regel is dan; hoe dichter ik me bij de slachtoffers begeef (letterlijk en figuurlijk), hoe meer ik merk dat het me wat doet. ...
MOOI

DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..

Maar waarom dan alleen een 1 minuut stilte "feestje" organiseren voor blanken?
pi_157672586
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:36 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon respectloos, punt.
Zeker. Maar als onze scholieren op deze manier de hypoicrisie kunnen bestrijden, moeten ze dat doen.
pi_157672610
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:36 schreef Hathor het volgende:
en dan ga ik het niet eens hebben over een vol voetbalstadion met Turken die gaan zitten fluiten.
Ik denk dat die zich afvroegen waarom er geen minuut stilte hoefde te zijn in Euroipa voor de aanslagen in Istanboel? Ook niet in Griekeland en Bulgarije. Toch landen die om de hoek liggen...
pi_157672809
quote:

[..]

Misschien als je eigen kind omkomt door een bomaanslag dat je een minuutje stil bent?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157672844
Nu op donderdag een nieuwsartikel over iets dat maandag al bekend was.
pi_157672861
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Misschien als je eigen kind omkomt door een bomaanslag dat je een minuutje stil bent?
ik denk dat je veel langer stil bent...

Dat minuutje is hooguit een misselijkmakende symboliek. In dit geval met een hypcriete lading.

Zelfs de Telegraaf stelt zich vragen...

http://www.telegraaf.nl/v(...)t_dan_Beiroet__.html

Waarin een witvrouw het kromme probeert weg te lullen..
  donderdag 19 november 2015 @ 17:16:17 #78
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157672876
Meh, ik snap ergens nog wel dat je vragen hebt bij een eventuele dubbele moraal (waarom Parijs wel en Beiroet niet?), maar waarom je daarom de minuut stilte moet gaan verstoren?

Weet je, niet stil zijn is dan één ding, maar kreten roepen zoals die gasten die zichzelf opblazen (Allahu ahkhbar), dan laat je je wel erg kennen zeg. Is een de facto steunbetuiging aan de terroristen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157672930
quote:
9s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:16 schreef Lothiriel het volgende:
Meh, ik snap ergens nog wel dat je vragen hebt bij een eventuele dubbele moraal (waarom Parijs wel en Beiroet niet?), maar waarom je daarom de minuut stilte moet gaan verstoren?

Weet je, niet stil zijn is dan één ding, maar kreten roepen zoals die gasten die zichzelf opblazen (Allahu ahkhbar), dan laat je je wel erg kennen zeg. Is een de facto steunbetuiging aan de terroristen.
Ik heb in deze draad al gezegd dat het respectloos is, maar het is kennelijk nodig om op provocerende manier duidelijk te maken dat nieuwe en/of jonge Nederlanders geen hersenloze dociele schapen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 18:41:42 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 17:21:51 #80
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_157672966
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik heb in deze draad al gezegd dat het respectloos is, maar het is kennelijk nodig om op provocerende manier duidelijk te maken dat nieuwe en/of jonge Nederlanders geen hersenloze dociele schapen zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar ze bevestigen juist het beeld wat sommige mensen hebben van de sommige allochtonen :'). Weet je, willen discussiëren over de andere aanslagen en het al dan niet minuut stilte houden, dàt had aangetoond dat ze geen 'hersenloze dociele schapen' zijn.

Dit is gewoon een domme actie, sorry. Maar goed, dat is mijn mening. Mensen die roepen (of dat nu PVVers of relmarokkaantjes zijn) komen sowieso niet bijster slim over.

[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 19-11-2015 18:41:52 ]
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_157674227
Tsja, kut en ongepast. Maar het zijn pubers.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157674545
Jaren geleden woonde ik een tijdje in Amsterdam west en daar heb ik ook meerdere jaren meegemaakt dat met de stilte minuut van 4 mei de voorbij scheurende Marokkanen in hun golfjes flink op de claxon drukte.
Het zal er wel bij horen, Islam en slechte opvoeding.
Enige waar ik dan weer allergisch op reageer is die typische NL opvatting:
" De stichting raadt leraren aan om met leerlingen in gesprek te gaan. "Probeer hun wereldbeeld te verbreden. Vraag ze welke bronnen ze hebben gebruikt. Vraag door over hun standpunten en laat zien dat er ook andere standpunten zijn. Dan kun je ze kritischer maken", zegt een woordvoerster."
Big WTF zeg.
Als in een land 1 minuut stilte wordt gehouden dan doe je dat gewoon, net als met mes en vork eten, niet op straat pissen overdag in een drukke winkelstraat en meer van zulke vanzelfsprekende dingen, daar ga je niet over in discussie en al helemaal niet met een stelletje snotneuzen die nog midden in hun opvoeding zitten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_157676225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:

[..]

MOOI

DUS je kunt je voorstellen dat islamitische nederlanders MEER voelen bij de IS aanslagen in Beiroet en Istanboel, terwijl witte Nederlanders zoals jij MEER voelen bij Franse slachtoffers? Ik volg jouw theorie hier even okee..

het is geen minuut stilte voor blanken Quinsie, onder de slachtoffers in Parijs waren ook noord Afrikanen. Hoe is dit in hemelsnaam gedraaid in een discussie over huidskleur?
pi_157676318
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:39 schreef WRH het volgende:

Als in een land 1 minuut stilte wordt gehouden dan doe je dat gewoon, ...
Want wat je gezegd wordt doe je gewoon. Hollanders zijn schapen?

Kennelijk waren er veel scholieren die in staat zijn door de dubbele moraal heen te prikken en een signaal afgeven.

GELUKKIG!!
  donderdag 19 november 2015 @ 20:11:33 #85
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157676602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:58 schreef riazop het volgende:

[..]

MOOI

Ja, dat kan ik. Overigens niet omdat ze islamitisch zijn, maar omdat ze mogelijk familie oid in de buurt hebben. Ik zou het wel raar vinden als ze per definitie Islamitische doden meer zouden betreuren dan andere doden. Dat zou dezelfde hypocrisie zijn die jij nu de blanke westerling verwijt.

quote:
Racist much? Dit heeft niets met blanken te maken. Zat zwarte slachtoffers in Parijs, bijvoorbeeld.

Maar kun je je voorstellen omdat het letterlijk en figuurlijk dichtbij is voor een groot, zo niet het grootste deel van de mensen, dat daarom die één minuut stilte wordt gehouden? En al beleef je dat dan minder relevant (als moslim kennelijk, wat ik om sec die reden vreemd vindt, maar soit) dan kun je nog het respect opbrengen voor je landgenoten/klasgenoten en gewoon je klep houden. Niet met oog op de slachtoffers als je dat persé niet wilt, maar wel voor de mensen die wèl behoefte hebben aan die minuut.

En dat dat besef er niet is, niet bij jou, en bij veel anderen; dat het bovenal ook een kwestie van fatsoen is, en niet per se iets politieks; dat is in en in treurig.

donderdag 19 november 2015 @ 20:16:07 #86
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157676711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 19:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Want wat je gezegd wordt doe je gewoon. Hollanders zijn schapen?

Kennelijk waren er veel scholieren die in staat zijn door de dubbele moraal heen te prikken en een signaal afgeven.

GELUKKIG!!
Beetje respect kan geen kwaad. Prima dat ze door die dubbele moraal heen willen prikken, maar moet je dat nou net laten zien op het moment dat er even stil wordt gestaan bij de gebeurtenis in Parijs?

Overigens, ze hadden ook voor zichzelf kunnen bedenken dat ze die ene minuut stil waren voor alle slachtoffers van terrorisme. Stuk minder onnozel.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:16:55 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157676726
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:24 schreef bijdehand het volgende:
Respectloos ook. Maar idd, van puberbreintjes kun je niet altijd veel medemenselijkheid verwachten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_157676840
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Respectloos ook. Maar idd, van puberbreintjes kun je niet altijd veel medemenselijkheid verwachten.
Jup. Bij mij vroeger op school zou zoiets ondenkbaar zijn, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg pubers zijn die zich daartegen willen verzetten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157676849
Ze hebben het allemaal mooi voor elkaar. En wij maar ja knikken.
Zonder wrijving geen glans
pi_157676872
Pubers zonder respect is tegenwoordig heel normaal, helaas.
pi_157676949
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

Beetje respect kan geen kwaad....
Respect?...echt?

Alsof je Edgar Davids hoort
pi_157676972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Pubers zonder respect is tegenwoordig heel normaal, helaas.
Nee niet HELAAS, maar gelukkig.

De nieuwe generatie is hopelijk minder dociel dan de huidige bebiboemers
pi_157677012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:16 schreef Voszje het volgende:

[..]

Prima dat ze door die dubbele moraal heen willen prikken, maar moet je dat nou net laten zien op het moment dat er even stil wordt gestaan bij de gebeurtenis in Parijs?...
Hetzelfde dilemma als bij een staking.

Ik denk dat iedereen de 129 (-8) lijken betreurd van Parijs, maar veel mensen worden kostziek van de hypocrisie van onze overheid en haar instanties.
Op het schoolplein wat daarover roepen entameert de discussie niet.

Inmiddels heeft de scholierenactie ook de Belgische kranten bereikt. Dus effectief.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:29:55 #94
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157677019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:26 schreef riazop het volgende:

[..]

Respect?...echt?

Alsof je Edgar Davids hoort
Oké, dus iedereen die wél stil is, heeft alsnog geen respect?
  donderdag 19 november 2015 @ 20:31:35 #95
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_157677054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Hetzelfde dilemma als bij een staking.

Ik denk dat iedereen de 129 (-8) lijken betreurd van Parijs, maar veel mensen worden kostziek van de hypocrisie van onze overheid en haar instanties.
Op het schoolplein wat daarover roepen entameert de discussie niet.

Inmiddels heeft de scholierenactie ook de Belgische kranten bereikt. Dus effectief.
Ik denk dat er maar weinig sympathie is voor deze actie(s), maar dat deert niet? Negatieve aandacht is immers ook aandacht?
pi_157677058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

Ik zou het wel raar vinden als ze per definitie Islamitische doden meer zouden betreuren dan andere doden. Dat zou dezelfde hypocrisie zijn die jij nu de blanke westerling verwijt.

....
Dat hangt ervan af. De overheid gilt midels haar onderijw dat elk mens evenveel waard is.
Misschien zijn er gewoon mensen die zeggen dat ze islamieten, negers, of blanken juist MEER waard vinden dan anderen.
In dat geval is het NIET hypocriet.
pi_157677115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:31 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig sympathie is voor deze actie(s), maar dat deert niet? Negatieve aandacht is immers ook aandacht?
De telegraaflezer zal pas sympathie krijgen voor een Marokkaan tegen de tijd dat zijn kont wordt gewassen in het bejaardenhuis door een mocro.

Dus wachten op sympathie zou ik niet doen. Wel gewoon de discussie over die dubbele moraal opwerpen. Dat is geslaagd.
  donderdag 19 november 2015 @ 20:34:02 #98
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157677122
quote:
99s.gif Op donderdag 19 november 2015 18:24 schreef bijdehand het volgende:
Dit weer goedpraten dan ben je pas sneu. Dit is gewoon een gebrek aan respect en opvoeding.
Fade to Black
pi_157677143
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 20:34 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Dit weer goedpraten dan ben je pas sneu. Dit is gewoon een gebrek aan respect en opvoeding.
Natuurlijk praat ik het niet goed, en ja ze mogen wel beter opgevoed worden. Maar het gebeurt, wil niet zeggen dat ik het goedpraat!
pi_157677170
Stichting School en Veiligheid

Wel zegt de stichting dat de meldingen "niet alleen uit de Randstad en niet alleen van moslimscholen'' kwamen. Andere leerlingen vroegen zich af waarom er wel een minuut stilte was voor de slachtoffers in Parijs en waarom die er niet was bij andere bloedbaden.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Allahu-akbar.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')