Jawel bij verregaande hypocrisie MOET je een sgnaal afgeven als je een goede Nederlander bent.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:56 schreef grimselman het volgende:
[..]
Prima hoor. Maar dat betekent niet dat je de minuut stilte van anderen moet gaan verstoren.
Nou dan meet jij dus ook met twee maten, iets wat je anderen juist verwijt.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:54 schreef riazop het volgende:
[..]
Die Fransen zijn mijn burgers NIET
Nee ik stel de discrepantie vast tussen het officiele school curriculum (alle mensen zijn gelijk) en de praktijkquote:Op donderdag 19 november 2015 15:59 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Nou dan meet jij dus ook met twee maten, iets wat je anderen juist verwijt.
Ahaaaah, de nieuwe godwin. Komt het toch weer op free palestina aan. Zie die IS fanboys cq Jodenhater zich in bochten wringen dan :Squote:Op donderdag 19 november 2015 15:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Zoals in de laatste Gaza oorlog?
Israelische doden: 66 soldiers and 7 civilians
Palestijnse doden 431 combattants and 1788 civilians
Dat is geen signaal dat is een gebrek aan respect en opvoeding.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Jawel bij verregaande hypocrisie MOET je een sgnaal afgeven als je een goede Nederlander bent.
Hulde voor onze leerlingen!
De cijfers maken jouw bewering: burgers....die zullen ook nooit het target zijn van het westen wel heel gratuitquote:Op donderdag 19 november 2015 15:57 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Netanyahu krijgt heus geen schouderklopjes voor die burgerslachtoffers hoor.
Jullie Hollanders.. foei!!!quote:Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik houd NERGENS een minuut stilte voor.
Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
"officiele school curriculum"?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Nee ik stel de discrepantie vast tussen het officiele school curriculum (alle mensen zijn gelijk) en de praktijk
Ah gelukkig.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ahaaaah, de nieuwe godwin. Komt het toch weer ...
Isreal is ook niet 'het westen'.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:00 schreef riazop het volgende:
[..]
De cijfers maken jouw bewering: burgers....die zullen ook nooit het target zijn van het westen wel heel gratuit
Jij dacht dat het Franse leger ineens precies wist de afgelopen nachten waar de strijders en waar de burgers zitten in Raqqa?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:05 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Isreal is ook niet 'het westen'.
Waarom noem je niet even de burgerslachtoffers van de oorlog in Jemen?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:52 schreef riazop het volgende:
[..]
Zoals in de laatste Gaza oorlog?
Israelische doden: 66 soldiers and 7 civilians
Palestijnse doden 431 combattants and 1788 civilians
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nevenschadequote:Op donderdag 19 november 2015 16:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Jij dacht dat het Franse leger ineens precies wist de afgelopen nachten waar de strijders en waar de burgers zitten in Raqqa?
Nee, je MOET dan even je primitieve muil houden tot het moment dat het weer gepast is.quote:Op donderdag 19 november 2015 15:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Jawel bij verregaande hypocrisie MOET je een sgnaal afgeven als je een goede Nederlander bent.
Hulde voor onze leerlingen!
Dat is een beetje hetzelfde als dat Palestijnen die raketten afvuren op Israel beweren dat ze millitairen proberen te doden. Zal best wel. Maar het resultaat zijn hoofdzakelijk burgerslachtoffers.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:10 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Als Frankrijk ergens bommen op gooit met als doel het doden van burgers, ...
Hoe kan iemand dit ontkennen?quote:Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als dat Palestijnen die raketten afvuren op Israel beweren dat ze millitairen proberen te doden. Zal best wel. Maar het resultaat zijn hoofdzakelijk burgerslachtoffers.
Zo ook met die Franse bombardementen.
Ik weet niet waar je heen wil met deze discussie, maar we begonnen met deze uitspraak van mij:quote:Op donderdag 19 november 2015 16:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als dat Palestijnen die raketten afvuren op Israel beweren dat ze millitairen proberen te doden. Zal best wel. Maar het resultaat zijn hoofdzakelijk burgerslachtoffers.
Zo ook met die Franse bombardementen.
Die uitspraak staat nog steeds overeind. Heb verder geen zin in een Israel-Palestina discussie in dit topic.quote:Het westen veroordeeld onschuldige burger slachtoffers altijd, die zullen ook nooit het target zijn van het westen. Neemt niet weg dat het wel kan gebeuren dat er onschuldige slachtoffers vallen, echter zal dat in elke oorlog gebeuren.
Ik vind het altijd erg. Afhankelijk van de letterlijke en figuurlijke afstand beleef ik die gevoelens intenser en besteed ik er meer aandacht aan. De regel is dan; hoe dichter ik me bij de slachtoffers begeef (letterlijk en figuurlijk), hoe meer ik merk dat het me wat doet. Ergo: ik persoonlijk beleef Parijs als erger dan Beiroet. Mijn behoefte om meer over Parijs te lezen en te horen is dus ook groter dan dezelfde behoefte mbt Beiroet. Daar dit voor de meeste Nederlanders zal gelden, spelen de media daar netjes op in.quote:Op donderdag 19 november 2015 16:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Ah gelukkig.
Ik dacht even dat je het ECHT erg vond als er ergens BURGERS omkomen....
quote:Op donderdag 19 november 2015 16:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom noem je niet even de burgerslachtoffers van de oorlog in Jemen?
Saudi-Arabische doden: 70, voornamelijk soldaten
Jemenitische doden: 3.108 strijders en 2.615 burgers
#FreeYemen #BoycottSaudiArabia #Hypocrisy #PrayforYemenDenk ook aan de bezetting van Tibet door China. Daar hoor je ook niemand over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
MOOIquote:Op donderdag 19 november 2015 16:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Afhankelijk van de letterlijke en figuurlijke afstand beleef ik die gevoelens intenser en besteed ik er meer aandacht aan. De regel is dan; hoe dichter ik me bij de slachtoffers begeef (letterlijk en figuurlijk), hoe meer ik merk dat het me wat doet. ...
Zeker. Maar als onze scholieren op deze manier de hypoicrisie kunnen bestrijden, moeten ze dat doen.quote:
Ik denk dat die zich afvroegen waarom er geen minuut stilte hoefde te zijn in Euroipa voor de aanslagen in Istanboel? Ook niet in Griekeland en Bulgarije. Toch landen die om de hoek liggen...quote:Op donderdag 19 november 2015 16:36 schreef Hathor het volgende:
en dan ga ik het niet eens hebben over een vol voetbalstadion met Turken die gaan zitten fluiten.
Misschien als je eigen kind omkomt door een bomaanslag dat je een minuutje stil bent?quote:Op donderdag 19 november 2015 15:37 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik houd NERGENS een minuut stilte voor.
Maar ik geniet met volle teugen van de Hollandse hypocrisie en de Dubbele moraal hoor. En vooral van het Hollandse onvermogen om met kritiek om te gaan. Dan raken ze in paniek...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |