De voortvluchtige terrorist: http://www.telegraaf.nl/b(...)n_vrijgelaten__.htmlquote:Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.
Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.
De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.
Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.
Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.
Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.
Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.
Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.
Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.
Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.
Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.
'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.
Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'
Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.
Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.
http://m.parool.nl/parool(...)t-nu-toe-weten.dhtml
Amerika,europa, china, rusland(poetin is ook al bedreigd) vormen samen een wereldmacht die dit met gemak aankunnen.quote:Op maandag 16 november 2015 12:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is gekkenwerk om 1/3 van de hele wereld de oorlog te verklaren. Dan zijn we zelf ook binnen no-time failliet. Je moet een beetje realistisch blijven in wat nou echt een reele bedreiging is en wat niet. Ik zit er niet op te wachten dat mijn belastinggeld wordt verspild (of ik als dienstplichtige word opgeroepen) voor een of andere onnodige godsdienstoorlog.
Politie in Belgiëquote:Op maandag 16 november 2015 12:24 schreef NoXia het volgende:
twitter:FedPol_pers twitterde op maandag 16-11-2015 om 12:16:00Wij vragen met aandrang dat de pers geen live beelden verspreid vd politieactie in Molenbeek. Dit om tactische redenen en ieders veiligheid reageer retweet
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151116_01972632quote:In het centrum van Brussel is maandagvoormiddag een bomalarm afgekondigd. Dovo is er aanwezig om met een robot een verdachte wagen met Franse nummerplaat te onderzoeken. Een veiligheidszone werd ingesteld rond de Josef II-straat en de Tweekerkenstraat.
Volgens die Australiër geeft IS dit ook gewoon zelf aan in hun propaganda-blaadjes.quote:Op maandag 16 november 2015 13:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar raak ik ook steeds meer van overtuigd. Ontwrichting van de samenleving van binnenuit.
Ik poste door een slotje. Excuus.quote:Op maandag 16 november 2015 13:00 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgens die Australiër geeft IS dit ook gewoon zelf aan in hun propaganda-blaadjes.
Volgens mij gaat het totaal niet zo. Dat is juist wat veel mensen ervan maken om het verhaal makkelijk en ongenuanceerd te maken.quote:Op maandag 16 november 2015 12:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dan kom je te wereld, kans op 1 op weet ik veel miljoen dat je dit gered hebt, dan wordt je ergens geboren in een gebied waar iedereen nog in de middeleeuwen leeft met hun gedachtes, vervolgens ga je in iets geloven wat je door iemand is ingepraat en waardoor je gebrainwashet wordt om niet gelovige mensen af te slachten, man man man, wat een leven heb je dan gehad, wat kunnen mensen toch trots op je zijn en wat was je nuttig op deze aarde..
Poetin heeft net onlangs een wet ingediend die de Islam vastlegt als geloof dat bij Rusland hoort en niet inherent terroristisch is.quote:Op maandag 16 november 2015 13:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Amerika,europa, china, rusland(poetin is ook al bedreigd) vormen samen een wereldmacht die dit met gemak aankunnen.
twitter:News_Executive twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:02:06UPDATE: Police give the all clear after the car bomb scare in front of the European commission HQ in #Brussels #Belgium reageer retweet
Hij vroeg zich bijvoorbeeld ook af of die lui in Parijs nou echt in opdracht van de IS-leiding in Syrië hebben gehandeld, of dat zij op eigen gelegenheid bezig zijn geweest onder de vlag van..quote:Op maandag 16 november 2015 13:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik poste door een slotje. Excuus.
Is natuurlijk ook de eenvoudigste (...) manier van chaos creëren. Mensen tegen elkaar opzetten. Zieltjes winnen, anti's winnen, achteroverleunen en laat ze het maar uitvechten.
Je ziet het toch live gebeuren op social media? Ik snap niet hoe je geen tendens kunt zien. Je ziet toch al jaren moslimjongeren zich miskend voelen, de eenzijdige berichtgeving van de media laken etc. En dan weer de andere kant er 2x zo hard overheen denderen met xenofobe comments. We zijn het allemaal zelf net ze hard aan het faciliteren door weg te kijken van de realiteit dat we het met elkaar moeten doen en dat mijn waarheid niet jouw waarheid of geluk betekent.quote:Op maandag 16 november 2015 13:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik poste door een slotje. Excuus.
Is natuurlijk ook de eenvoudigste (...) manier van chaos creëren. Mensen tegen elkaar opzetten. Zieltjes winnen, anti's winnen, achteroverleunen en laat ze het maar uitvechten.
Ik las laatst in de krant dat poetin een waarschuwing heeft gekregen, waarin werd gedreigd met geweld tegen de russische bevolking, dus die twee dingen zijn niet verenigbaar.quote:Op maandag 16 november 2015 13:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Poetin heeft net onlangs een wet ingediend die de Islam vastlegt als geloof dat bij Rusland hoort en niet inherent terroristisch is.
twitter:mattuthompson twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:07:03Just heard another bang in the police operation in Molenbeek. Gunfire? Or a car backfiring... Could be anything really reageer retweet
Denk dat ook wel. Wel vreemd hij had de ultieme kans nog wat agenten naar de duivel te krijgen en zijn ouders naar zijn paradijs. Zou hij dan toch beter de koran hebben gelezen dat je geen zelfmoord mag plegen?quote:Op maandag 16 november 2015 12:13 schreef begaaierd het volgende:
Ik denk niet dat die Salah Abdeslam zo dom is als dat hier gesuggereerd wordt. Ik denk dat hij opgepakt WILDE worden.
Aangezien dit een goed gecoördineerde aanslag was, dan was er echt wel nagedacht over het hoe en wat mochten ze er levend uit komen. Dus dat Salah Abdeslam er voor gekozen heeft weer terug naar zijn woonplaats te gaan duidt er naar mijn inziens op dat hij opgepakt wilde worden!
Goeie vraag. Sowieso vraag ik me altijd wel af hoe die hiërarchie binnen ISIS zich laat vertalen. Feitelijk hoor je daar nooit wat over. Ja iets over Raqqa, het bolwerk, en "losse cellen".quote:Op maandag 16 november 2015 13:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hij vroeg zich bijvoorbeeld ook af of die lui in Parijs nou echt in opdracht van de IS-leiding in Syrië hebben gehandeld, of dat zij op eigen gelegenheid bezig zijn geweest onder de vlag van..
En dat vind ik op zich best een interessante vraag, zou die El-Baghdaddi of wie dan ook nu de ''leider'' is vooraf hebben geweten van deze aanslagen? Of was ie er gewoon als de kippen bij om te roepen dat het IS was na afloop?
Ik kan het niet meer eens met je zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 13:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je ziet het toch live gebeuren op social media? Ik snap niet hoe je geen tendens kunt zien. Je ziet toch al jaren moslimjongeren zich miskend voelen, de eenzijdige berichtgeving van de media laken etc. En dan weer de andere kant er 2x zo hard overheen denderen met xenofobe comments. We zijn het allemaal zelf net ze hard aan het faciliteren door weg te kijken van de realiteit dat we het met elkaar moeten doen en dat mijn waarheid niet jouw waarheid of geluk betekent.
Alles heeft een natuurlijke balans. Het westen is heel lang overheersend en dominant geweest en dat is zich nu aan het corrigeren. Je kunt dat als iets negatiefs uit leggen, maar het is misschien ook gewoon de keiharde werkelijkheid die is zoals ze is.
Die dingen zijn wel verenigbaar als je terrorisme en Islam niet als een en hetzelfde ziet.quote:Op maandag 16 november 2015 13:05 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik las laatst in de krant dat poetin een waarschuwing heeft gekregen, waarin werd gedreigd met geweld tegen de russische bevolking, dus die twee dingen zijn niet verenigbaar.
twitter:RikReporter twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:07:32Een harde knal en gegil. Molenbeek, Brussel. De tweede knal binnen half uur reageer retweet
Klopt. En de politiek moet die omarmen en eigen maken. Maar zoals altijd, de politiek is dood/stom voor wat er uit de mensen zelf komt. Voor eigen gewin en macht.quote:Op maandag 16 november 2015 12:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De oplossing moet niet vanuit de politiek komen, maar vanuit de mensen zelf.
Waarom in godsnaam zou poetin de islam erkennen, als hij door IS is bedreigd wat notabene een MOSLIMorganisatie is?quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Die dingen zijn wel verenigbaar als je terrorisme en Islam niet als een en hetzelfde ziet.
Is nog al lastig als moslims wereldwijd er een potje van trappen en alle terroristische aanslagen uit naam zijn van islam.quote:Op maandag 16 november 2015 13:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Die dingen zijn wel verenigbaar als je terrorisme en Islam niet als een en hetzelfde ziet.
Ja kan ook haast niet anders.quote:Op maandag 16 november 2015 13:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Nee, er zijn geen onschuldige slachtoffers gevallen gisteravond bij de bombardementen in Syrie........dus wel.
http://www.liveleak.com/view?i=1c9_1447621959
Hoe kun je dat zo zien dan?quote:Op maandag 16 november 2015 13:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Nee, er zijn geen onschuldige slachtoffers gevallen gisteravond bij de bombardementen in Syrie........dus wel.
Er zijn geen onschuldige mensen meer in Raqqa, alleen moslimextremisten leven daar nogquote:Op maandag 16 november 2015 13:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Mijn visie. Dat we betrokken zijn bij Syrië is de schuld van onze burgers die daar hebben huisgehouden en seriemoordenaars hebben geholpen. Onze burgers hebben ons betrokken bij deze ellende. Irak stond ik niet achter.quote:Op maandag 16 november 2015 13:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je ziet het toch live gebeuren op social media? Ik snap niet hoe je geen tendens kunt zien. Je ziet toch al jaren moslimjongeren zich miskend voelen, de eenzijdige berichtgeving van de media laken etc. En dan weer de andere kant er 2x zo hard overheen denderen met xenofobe comments. We zijn het allemaal zelf net ze hard aan het faciliteren door weg te kijken van de realiteit dat we het met elkaar moeten doen en dat mijn waarheid niet jouw waarheid of geluk betekent.
Alles heeft een natuurlijke balans. Het westen is heel lang overheersend en dominant geweest en dat is zich nu aan het corrigeren. Je kunt dat als iets negatiefs uit leggen, maar het is misschien ook gewoon de keiharde werkelijkheid die is zoals ze is.
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Poetin is toch niet geinteresseerd in wat jij vindt. Je zou beter misschien eens kunnen nadenken waarom Poetin er zo naar kijkt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:10 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou poetin de islam erkennen, als hij door IS is bedreigd wat notabene een MOSLIMorganisatie is?
Omdat de islam zelf er weinig mee te maken heeft.quote:Op maandag 16 november 2015 13:10 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom in godsnaam zou poetin de islam erkennen, als hij door IS is bedreigd wat notabene een MOSLIMorganisatie is?
Wat een buitengewoon vreemde aanname. Jij kent alle ins & outs van de 260 duizend mensen die daar wonen? Denk jij niet dat iedereen, vanwege pure overlevingsdrang, zich schikt naar de maatstaven van ISIS?quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldige mensen meer in Raqqa, alleen moslimextremisten leven daar nog
Hoe kom jij er bij dat dit onschuldige slachtoffers zijn in dat filmpje van 30 seconden?quote:Op maandag 16 november 2015 13:13 schreef alwaysonhold het volgende:
Islam is vrede natuurlijk. Waarom worden dan iedere keer vanuit de naam van de islam mensen vermoord? Of uit naam van islam cultuur en levenswijzes verafschuwd? Of uit naam van islam verkrachtingen en slavernij goed gekeurd, want kaffier? Islam heeft er veel te veel mee te maken.quote:Op maandag 16 november 2015 13:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat de islam zelf er weinig mee te maken heeft.
Prima, probleem is dan opgelost toch. Zijn zij ook van IS af.quote:Op maandag 16 november 2015 13:17 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Denk jij niet dat iedereen, vanwege pure overlevingsdrang, zich schikt naar de maatstaven van ISIS?
Nog een keer dan maar:quote:Op maandag 16 november 2015 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is nog al lastig als moslims wereldwijd er een potje van trappen en alle terroristische aanslagen uit naam zijn van islam.
Alle gematigden ten spijt dan...
quote:Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
Kijk eens goedquote:Op maandag 16 november 2015 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom jij er bij dat dit onschuldige slachtoffers zijn in dat filmpje van 30 seconden?
De oplossing is hoe dan ook geen all-out heilige oorlog met 1,5 miljard "tegenstanders".quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islam is vrede natuurlijk. Waarom worden dan iedere keer vanuit de naam van de islam mensen vermoord? Of uit naam van islam cultuur en levenswijzes verafschuwd? Of uit naam van islam verkrachtingen en slavernij goed gekeurd, want kaffier? Islam heeft er veel te veel mee te maken.
Gematigden ten spijt hier he, deze even exclusief.
Omdat het een makkelijke kapstop is. Maar lees de linkhierboven eens, daar wordt het wat beter uitgelegd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Red_85 het volgende:
Waarom worden dan iedere keer vanuit de naam van de islam mensen vermoord?
Je klinkt net als een terrorist. Die vinden ook dat er geen onschuldigen zijn op het grondgebied van de vijand.quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er zijn geen onschuldige mensen meer in Raqqa, alleen moslimextremisten leven daar nog
Onwaar.quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nope. Dat maak jij er van met je zwart/wit gedachten. Dit extremisme moet je uitroeien met wortel en al. En afmaken waarmee je begint.quote:Op maandag 16 november 2015 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
De oplossing is hoe dan ook geen all-out heilige oorlog met 1,5 miljard "tegenstanders".
Ons geluk is dat er zoveel stromingen zijn, de ene nog bloeddorstiger dan de ander, anders waren we reddeloos verlorenquote:Op maandag 16 november 2015 13:19 schreef Igen het volgende:
De oplossing is hoe dan ook geen all-out heilige oorlog met 1,5 miljard "tegenstanders".
Een stad met 220.000 (inwoneraantal volgens wiki) extremisten? Woah.quote:Op maandag 16 november 2015 13:14 schreef Houtenbeen het volgende:
Heb ik. Maar nu, waarom worden dan toch mensen vermoord uit naam van islam? Kan je met mooie quotes aankomen, maar toch is het iedere keer weer raak. Waarom is de islam dan op expansiedrift uit tot aan spanje en oostenrijk?quote:Op maandag 16 november 2015 13:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het een makkelijke kapstop is. Maar lees de linkhierboven eens, daar wordt het wat beter uitgelegd.
quote:Op maandag 16 november 2015 13:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je klinkt net als een terrorist. Die vinden ook dat er geen onschuldigen zijn op het grondgebied van de vijand.
Slaat natuurlijk nergens op.
Tegenstanders die elkaar de tent uit vechten en het Westen daarin steeds meesleept.quote:Op maandag 16 november 2015 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
BNW crap all over the place.quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Nostradamus: Derde wereldoorlog zou beginnen in Frankrijk
Nostradamus voorspelt drie tirannen en deze noemt hij bij naam:
Napoleon
Hitler
Deze moet nog komen. Deze derde tiran komt dus in de toekomst Nostradamus voorspelt dat er nu nog twee pausen komen. Hierna zal er een atoombom vallen op Rome. Er zal een oorlog komen. Nu moeten we ons afvragen wat er zich allemaal afspeelt in deze oorlog en ook dit staat beschreven. De oorlog zal gestreden worden tussen Europa en Persië (Iran) oftewel tegen de Islam het strijdtoneel zal voornamelijk Europa zijn.
Verschillende andere Islamitische landen zullen zich aansluiten bij Iran. Na de atoombom in Rome word er met een Miljoenen leger Europa ingetrokken dit alles te vuur en zwaard. De eerste zending soldaten word verslagen door de Fransen bij de Alpen later word Frankrijk ingesloten en staat de deur voor de Islam open in Europa. Europa word verslagen en er zal geen medelijden zijn van de grote kameel die nu drinkt uit de Rijn de Donau en de Loire.Ook
Amerika ontsnapt niet aan dit alles. New York zal ook een atoombom krijgen. En de Amerikaanse bevolking zal gedwongen zijn zwavelhoudend water te drinken. Er zal een wereldwijde hongersnood komen en de mens zal gedwongen zijn menseneter te worden, kinderen zullen van de borst gerukt worden en de aarde zal krimpen. Deze derde wereldoorlog zal erger worden dan alle oorlogen in de geschiedenis van de mens bij elkaar.
Rusland zal in het begin van deze oorlog neutraal blijven mede omdat Rusland de vierde grootste moslim concentratie heeft van de wereld. Later zal, zo zegt Nostradamus, de twee landen aan de arctische polen met elkaar een alliantie vormen, Het zuidelijke van de roden zal zich bij de barbaren aansluiten. Maar er is licht aan het eind van de tunnel, want zo zegt Nostradamus de alliantie van de roden en de witten zal triomferen. Zodra de alliantie begint slaat de angst in de harten van de Perzische barbaren.
Uiteindelijk zullen wij winnen, de oorlog zal uiteindelijk 27 jaar duren. Hierna zal er een gouden eeuw aanbreken met universele vrede en verder gebeurt er weinig meer tot het jaar 3797. Dit is het jaar waarin de aarde zal vergaan.
Bron
Dus...
Hoe meer je dat verwacht en min of meer oplegt, hoe minder dat er van komt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef Red_85 het volgende:
De rest moet eens even een verlichting doormaken, zeker als deze in het westen wonen.
In de link wordt aangegeven dat hoe religieuzer moslims zijn hoe minder extremistisch men is.quote:Op maandag 16 november 2015 13:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb ik. Maar nu, waarom worden dan toch mensen vermoord uit naam van islam? Kan je met mooie quotes aankomen, maar toch is het iedere keer weer raak. Waarom is de islam dan op expansiedrift uit tot aan spanje en oostenrijk?
Schopje BNW, deze post.quote:
Huh???quote:Op maandag 16 november 2015 13:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Er staat ''geen''quote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Huh???
Het overgrote deel daarvan was toch "de gematigde moslim" die geen enkele kwaad in de zin had en gewoon zijn leven wil leven?
Altijd blijven lachen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarde medefok!kers. Hebben jullie nog tips voor doodnormale bonafide Moslims die elke dag fatsoenlijk naar het werk gaan en met scheven ogen worden aangekeken?²
Klopt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Huh???
Het overgrote deel daarvan was toch "de gematigde moslim" die geen enkele kwaad in de zin had en gewoon zijn leven wil leven?
Atoombommetje hier, atoombommetje daar.quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]
Nostradamus: Derde wereldoorlog zou beginnen in Frankrijk
De meerderheid regeert, maar de meerderheid van de mensen is ook niet in staat om een land door crisissituaties te leiden. Dat is wanneer men een echte inspirerende leider nodig heeft en niet een lulletje rozenwater wat de minste concessies aan het eigenbelang vann het grootste deel van het electoraat heeft beloofd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. En de politiek moet die omarmen en eigen maken. Maar zoals altijd, de politiek is dood/stom voor wat er uit de mensen zelf komt. Voor eigen gewin en macht.
Wordt atheïst of christenquote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarde medefok!kers. Hebben jullie nog tips voor doodnormale bonafide Moslims die elke dag fatsoenlijk naar het werk gaan en met scheven ogen worden aangekeken?²
Die stond hem goedquote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
Pfff....Nostradamus met zijn strakke groene broek er bij halen.
Maar let's be honest...in een groot deel is dat wel in landen waar een Westerse macht inmenging heeft gehad. Precies wat die Knooppe zegt.quote:Op maandag 16 november 2015 13:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Is nog al lastig als moslims wereldwijd er een potje van trappen en alle terroristische aanslagen uit naam zijn van islam.
Alle gematigden ten spijt dan...
Gewoon doorgaan met leven.quote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom staan ze dan allemaal met dat 'er-is-maar-1-god-en-dat-is-allah' vingertje op de foto? Waarom doen ze zich dan wel zo voor? Waarom zijn ze dan wel zo extreem voor 'hun' islam dat ze moorden, verkrachten en verslaven? Alles wat ze doen is uit naam van islam, waarom?quote:Op maandag 16 november 2015 13:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de link wordt aangegeven dat hoe religieuzer moslims zijn hoe minder extremistisch men is.
Precies, en het verklaart ook waarom we van christenen minder last hebben. Die wonen tenslotte niet in landen die jaar in, jaar uit te maken hebben met onveiligheid en leven ook niet de hele dag in angst om door een drone-aanval gedood te worden.quote:Op maandag 16 november 2015 13:26 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar let's be honest...in een groot deel is dat wel in landen waar een Westerse macht inmenging heeft gehad. Precies wat die Knooppe zegt.
Definieer 'onze burgers'?quote:Op maandag 16 november 2015 13:15 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn visie. Dat we betrokken zijn bij Syrië is de schuld van onze burgers die daar hebben huisgehouden en seriemoordenaars hebben geholpen. Onze burgers hebben ons betrokken bij deze ellende. Irak stond ik niet achter.
Hier wel. Onze eigen burgers hebben ons medeverantwoordelijk gemaakt aan de massa doden van onschuldige burgers daar. Het was IS niet te doen een Tiran van zijn troon te stoten. Het is IS te doen om hun eigen machtsgeilheid
Iedereen die hun misschien (werd niet eens gevraagd) niet zouden volgen zoals christenen en andere moslims, werden vermoord. Hun kinderen verkocht (vonden ze heel normaal)
Onze burgers die afgereisd zijn om de seriemoordenaars te helpen.quote:
Omdat het een makkelijke kapstok is. En omdat men op die manier de verantwoordelijkheid voor debiele redeneringen niet hoeft te dragen. Je roept gewoon dat je dat moet doen van iets of iemand. Terwijl feitelijk niemand je daartoe verplicht.quote:Op maandag 16 november 2015 13:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom staan ze dan allemaal met dat 'er-is-maar-1-god-en-dat-is-allah' vingertje op de foto? Waarom doen ze zich dan wel zo voor? Waarom zijn ze dan wel zo extreem voor 'hun' islam dat ze moorden, verkrachten en verslaven? Alles wat ze doen is uit naam van islam, waarom?
Omdat Rusland binnen de landgrenzen een hoop moslims heeft die al hebben laten zien dat ze het geweld niet schuwen. Poetin heeft geen zin om een vonk in dat kruitvat te gooien.quote:Op maandag 16 november 2015 13:10 schreef icloud het volgende:
[..]
Heeft meer met motorbendes te maken denk ik.quote:Op maandag 16 november 2015 13:29 schreef SureD1 het volgende:
Situatie in Zuid Limburg wordt serieuzer:
http://www.1limburg.nl/gr(...)ten?context=topstory
Vooralsnog nog geen info over aanleiding...
... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef WhateverWhatever het volgende:
Nostradamus voorspelt drie tirannen en deze noemt hij bij naam:
1/Napoleon
2/Hitler
3/Deze moet nog komen.
Dus...
Ik denk niet zwartwit, ik trek de zwart-wit-gedachte van anderen even door. Als Islam geweld betekent en er geen "gematigde Islam" bestaat en de Islam de oorlog verklaard moet worden, dan heb je gewoon feitelijk 1,5 miljard mensen die je of moet afmaken of moet bekeren.quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nope. Dat maak jij er van met je zwart/wit gedachten. Dit extremisme moet je uitroeien met wortel en al. En afmaken waarmee je begint.
De rest moet eens even een verlichting doormaken, zeker als deze in het westen wonen. Dan komt alles goed. Maar een oorlog of 1,5mld mensen doodmaken? Typische gedachte wel...
klinkt Vlaams, niet?quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?
Staat ergens een schuur in de fik. Daar hebben ze *iets* aangetroffen. Gezien de locatie gok ik eerder een drugslab oid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:29 schreef SureD1 het volgende:
Situatie in Zuid Limburg wordt serieuzer: Groot AT en EOD aanwezig
http://www.1limburg.nl/gr(...)ten?context=topstory
Vooralsnog nog geen info over aanleiding...
Ja kan, vandaar de slagen om de arm mbt de aanleiding. Als het niet gerelateerd blijkt zal ik dat netjes meldenquote:Op maandag 16 november 2015 13:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heeft meer met motorbendes te maken denk ik.
Susteren komt daarmee vaker in het nieuws
Even alle gemeentes vertellen dat als er iemand komt om zijn kind als "Deze moet nog komen" in te schrijven, er even een telefoontje naar de AIVD moet worden gepleegd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?
quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nope, want die verantwoording schuif je af op? De islam. Wie niet islamiet is, is kafier, bekeer je of we maken je dood.quote:Op maandag 16 november 2015 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het een makkelijke kapstok is. En omdat men op die manier de verantwoordelijkheid voor debiele redeneringen niet hoeft te dragen. Je roept gewoon dat je dat moet doen van iets of iemand. Terwijl feitelijk niemand je daartoe verplicht.
Volgens mij leert de Islam (net zoals de meeste godsdiensten) iets wat de meeste mensen er niet in kunnen lezen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islam is vrede natuurlijk. Waarom worden dan iedere keer vanuit de naam van de islam mensen vermoord? Of uit naam van islam cultuur en levenswijzes verafschuwd? Of uit naam van islam verkrachtingen en slavernij goed gekeurd, want kaffier? Islam heeft er veel te veel mee te maken.
Gematigden ten spijt hier he, deze even exclusief.
t-shirt kopen I love Jezusquote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat laatste sluit weer mooi aan bij een quote van Eckhart Tolle:quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar:
http://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet zwartwit, ik trek de zwart-wit-gedachte van anderen even door. Als Islam geweld betekent en er geen "gematigde Islam" bestaat en de Islam de oorlog verklaard moet worden, dan heb je gewoon feitelijk 1,5 miljard mensen die je of moet afmaken of moet bekeren.
Ik vind het zelf onzin om het zo zwart-wit te zien.
Op iets externs. En daar trappen heel veel mensen in, want in plaats van dat men zegt: "goh, wtf ben jij eigenlijk voor kankermongool dat je mensen meent te moeten vermoorden?", roepen veel mensen: "ermahgerd, weer de koran! snel, verbied dat boek en leg de islam aan banden dan hebben we dit soort mongolen ook niet meer!".quote:Op maandag 16 november 2015 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, want die verantwoording schuif je af op?
Die gaan er vanzelf wel af zolang je maar niet de fout maakt om dit soort figuren te vereenzelvigen met andere moslims.quote:De scherpe randen moeten van die ideologie af. Dan kunnen we verder met z'n allen.
Voor mij lijkt het juist alsof de grote meerderheid zich wel heeft aangepast...quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.
Misschien moet de Westerse bevolking ook een verlichting doormaken. Kennen wij onszelf wel zo goed dan? Zijn wij onszelf juist niet enorm uit het oog verloren, in de ongebreidelde consumptiedrang die ons van kinds af aan is opgelegd. Een maatschappij die alleen maar aan het denken en produceren is. Van A naar B aan het gaan is. Wie zijn wij om een ander te verlichten?quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nope. Dat maak jij er van met je zwart/wit gedachten. Dit extremisme moet je uitroeien met wortel en al. En afmaken waarmee je begint.
De rest moet eens even een verlichting doormaken, zeker als deze in het westen wonen. Dan komt alles goed. Maar een oorlog of 1,5mld mensen doodmaken? Typische gedachte wel...
In zware minderheid? Waar the fuck heb je het over? Verreweg de meeste moslims veroordelen geweld gewoon.quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:39:00Update - Two explosions heard during a major raid in #Molenbeek district of Brussels during the manhunt for a key suspect in #ParisAttacks reageer retweet
Dat gaat weer uit van de veronderstelling dat het een homogene cultuur en groep betreft die elkaar in gemeenschappelijke ruimtes treffen. Het tegendeel is juist waar.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Als ik nou eens stel dat..
Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.
Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan suggereer je weer dat het een eenheid (gemeenschap) zou zijn. Iets wat volgens mij helemaal niet zo is.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.
Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Andere discussie. Maar je zag het in de afgelopen 7 jaar. Een economie die gericht is op groei is pure aids. Maar zijn wel tolerant naar andere meningen, culturen en levenswijzes..quote:Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Misschien moet de Westerse bevolking ook een verlichting doormaken. Kennen wij onszelf wel zo goed dan? Zijn wij onszelf juist niet enorm uit het oog verloren, in de ongebreidelde consumptiedrang die ons van kinds af aan is opgelegd. Een maatschappij die alleen maar aan het denken en produceren is. Van A naar B aan het gaan is. Wie zijn wij om een ander te verlichten?
Nee dat bedoel ik juist niet. Ik geef meerdere opties juist omdat ik snap dat het geen homogene groep is. Als ik zeg dat "de cultuur in kwestie harde pol..." bedoel ik dat er wellicht sommige culturen zijn (zoals die in Pakistan) waar politieke discussies taboe zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat weer uit van de veronderstelling dat het een homogene cultuur en groep betreft die elkaar in gemeenschappelijke ruimtes treffen. Het tegendeel is juist waar.
Gelukkig niet een. Jij? Maar het extreme gedachtegoed wat daar bij hoort, is wel wijd verspreid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?
Ik moest lachen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moslimgemeenschappen. Ik denk dat vooral in het westen deze vrij hecht zijn. Er is dus eenheid in de zin van contact, niet per se overtuiging. Ik zeg ook niet dat alle moslimgemeenschappen met elkaar in contact staan. Ik bedoel dit als een generale statement over verschillende moslimgemeenschappen in de gehele wereld.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan suggereer je weer dat het een eenheid (gemeenschap) zou zijn. Iets wat volgens mij helemaal niet zo is.
Haha, zal waarschijnlijk iets van een Arabische naam zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een goedpraterijquote:
twitter:Reuters twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:26:35Islamic State threatens attack on Washington, other countries https://t.co/QXiLFJFoR5 reageer retweet
Hoe kom je er dan bij dat er misschien gewoon te weinig kritiek is richting complotdenken of fundamentalistische interpretaties?quote:
Wat heeft 'ermee eens zijn' er mee te maken als iets een feitelijk juiste constatering is. De moslimgemeenschap heeft net zo goed een rol te spelen in dit verhaal. Maar de Westerse autochtone gemeenschap ook.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Anders neem je de rest ook even mee. Iets wat je weet dat waar is, want dat staat in hun bedreigingen, filmpjes, vlaggen, executies, verslavingen en verkrachtingen. En reageert daar op.quote:Op maandag 16 november 2015 13:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op iets externs. En daar trappen heel veel mensen in, want in plaats van dat men zegt: "goh, wtf ben jij eigenlijk voor kankermongool dat je mensen meent te moeten vermoorden?", roepen veel mensen: "ermahgerd, weer de koran! snel, verbied dat boek en leg de islam aan banden dan hebben we dit soort mongolen ook niet meer!".
Dat strookt dus al niet met de oorzaken van dit soort terrorisme en je doet ook nog eens net alsof een terrorist maar ten dele verantwoordelijk kan worden gehouden voor z'n daden, want als die arme man de koran niet had gelezen was dit ook allemaal niet gebeurd. Dat is onzin.
Dat doen de niet-moslims niet, dat doen de salafisten zelf. Zij noemen zichzelf niet voor niets 'islamic state'. Hoe kun je dat überhaupt los zien dan?quote:[..]
Die gaan er vanzelf wel af zolang je maar niet de fout maakt om dit soort figuren te vereenzelvigen met andere moslims.
Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
twitter:Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:47:14BREAKING: Explosions heard in Molenbeek #Brussels as police siege a house that 8th #ParisAttacks suspect is believed to be in. reageer retweet
elke keer weer 1tje minderquote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?
Want Mohammed is daar hartstikke eerlijk en open over?quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.
Tuurlijk praat hij daarover in een Moskee met Ali of met Imam Youssef of whoeverquote:Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Want Mohammed is daar hartstikke eerlijk en open over?
weten ze überhaubt waar het ligt?quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Aether het volgende:
twitter:Reuters twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:26:35Islamic State threatens attack on Washington, other countries https://t.co/QXiLFJFoR5 reageer retweet
Is dat wel echt zo? Of moeten we ook eens even op de tong bijten en luisteren wat anderen nu precies dwars zit? Dat kunnen alleen mensen onderling doen, op nationaal en internationale schaal gaan er alweer te veel (economische) belangen meewegen die het menselijke aspect doen ondersneeuwen. Daarom dat ik zeg: De verandering zal vanuit de mensen zelf moeten komen. Een soort massa-realisatie oid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andere discussie. Maar je zag het in de afgelopen 7 jaar. Een economie die gericht is op groei is pure aids. Maar zijn wel tolerant naar andere meningen, culturen en levenswijzes..
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig niet een. Jij? Maar het extreme gedachtegoed wat daar bij hoort, is wel wijd verspreid.
is ook lastig met een staat aan de westkust en een district aan de oostkust..quote:Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef woid het volgende:
[..]
weten ze überhaubt waar het ligt?
schreeuwerts
Dat is dus juist niet zo. O.a. de AIVD heeft redelijk wat onderzoeken gedaan naar moslimgemeenschappen en bijv. het salafisme. En daar blijkt juist uit dat moslims die er salafistische, of in ieder geval vrij fundamentalistische interpretaties op nahouden een vrij geïsoleerd bestaan leven en geen contact hebben met moslims die wij kennen en zich ook niet op de plekken begeven waar de gemiddelde moslim zich bevindt. Logisch op zich ook, want hoe meer contact, hoe meer blootstelling en daarmee ook beïnvloeding van en aan andere opvattingen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Er zijn heel veel moslimgemeenschappen. Ik denk dat vooral in het westen deze vrij hecht zijn.
Wat de extreme moslim dwars zit weten we, de kafier. Iedere niet moslim dus. Als je daarvoor op je tong gaat bijten, ben je verloren. Inclusief je familie en land.quote:Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is dat wel echt zo? Of moeten we ook eens even op de tong bijten en luisteren wat anderen nu precies dwars zit? Dat kunnen alleen mensen onderling doen, op nationaal en internationale schaal gaan er alweer te veel (economische) belangen meewegen die het menselijke aspect doen ondersneeuwen. Daarom dat ik zeg: De verandering zal vanuit de mensen zelf moeten komen. Een soort massa-realisatie oid.
Die impact is enorm. Als jij maar keer op keer wordt weggezet door onbekenden als onbetrouwbaar, gevaarlijk, crimineel, dan wordt de drang om ze op hun 'wenken' te bedienen bij sommigen op een gegeven moment groot. Ik keur het niet goed, maar kan me de frustratie en reacties wel indenken.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef kapiteintje het volgende:
Ik vind dat voorbeeldje van die Knooppe wel mooi. Stel dat jij in een Turkse winkel komt en de uitbater staat vrolijk te lachen en kletsen met een Turkse jongeman. Jij bent aan de beurt en zijn houding slaat volledig om naar een argwanend en terughoudende houding. Je merkt ook dat hij 50 cent meer vraagt voor dezelfde krop sla die je voorganger zojuist kocht. Dit soort situaties komen veel jonge mensen denk ik vaak tegen, maar dan omgekeerd. Ik realiseer me de laatste tijd eigenlijk pas wat voor een impact dat moet hebben als je dit structureel tegen komt.
Godsamme is toch niet te geloven..quote:Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef StaceySinger het volgende:
Mohamed Abdeslam, de broer van de voortvluchtige Parijs-verdachte Salah Abdeslam, werkte tot voor kort bij de gemeente Molenbeek. Hij was daar actief bij de dienst vreemdelingen.![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...quote:Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen.(Ik speel even advocaat van de duivel)
lol *plaatjes*quote:Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
is ook lastig met een staat aan de westkust en een district aan de oostkust..
Het is de enige conclusie die ik kan trekken als we er vanuit gaan dat de meeste moslims gematigd zijn. Extremisten hoor je altijd over zionisten en CIA complotten etc... alles is meteen een false flag aanval ontworpen om moslims in een slecht daglicht te stellen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat er misschien gewoon te weinig kritiek is richting complotdenken of fundamentalistische interpretaties?
Ik ga er vanuit dat het er ongeveer even veel waren als westerlingen die na Hebdo riepen dat alle moslims het land uit moeten.quote:Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...
Het leidt ook af van de kern van de discussie.quote:Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Weet je waar ik echt helemaal klaar mee ben? Met die posts op Facebook waarin wij westerlingen worden verweten dat we teveel aandacht besteden aan de gebeurtenissen in Parijs en veel minder aan de gebeurtenissen in het Midden Oosten (die natuurlijk ook verschrikkelijk zijn). De mensen die dit heel betweterig en hautain roepen zie ik echter ook helemaal geen aandacht besteden aan alle moord- en slachtpartijen die dagelijks plaatsvinden in Afrika. Behoorlijk pot verwijt de ketel dus...
Dank je dankzij deze reactie kan ik er een naam aan geven. Ik denk dat het "misplaatste solidariteit" is. Mensen willen elkaar gewoon niet afvallen dus laten we de denkbeelden maar op hun plaats.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.
Redelijk wat vrees ik. Gasten die, toen het nog wat rustiger was, de aanslagen van NY, Madrid en London aan het rechtpraten waren. Of collega's die ieder gesprek binnen 5 zinnen omdraaiden naar moslimdiscussies met de meest rare denkbeelden. Of klasgenoten die de meiden en homo's echt als stront zagen en daarvoor ook keihard uitkwamen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen.(Ik speel even advocaat van de duivel)
Dat maakt het nog niet waar. Ik leg je net die reflex uit en welk doel dat dient, waarop jij weer reageert met "ja, maar dat roepen ze zelf". Dat ontken ik volgens mij ook niet.quote:Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anders neem je de rest ook even mee. Iets wat je weet dat waar is, want dat staat in hun bedreigingen, filmpjes, vlaggen, executies, verslavingen en verkrachtingen. En reageert daar op.
Dit zijn geen salafisten.quote:Dat doen de niet-moslims niet, dat doen de salafisten zelf. Zij noemen zichzelf niet voor niets 'islamic state'. Hoe kun je dat überhaupt los zien dan?
En dat baseer je waar op precies?quote:Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat de extreme moslim dwars zit weten we, de kafier. Iedere niet moslim dus. Als je daarvoor op je tong gaat bijten, ben je verloren. Inclusief je familie en land.
Denk niet dat je dat wilt.
twitter:mickvanwely twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:57:54Operatie in de Delaunoystraat zou beëindigd zijn. Eenheden lopen weg #molenbeek reageer retweet
Dit klopt als een bus. Zij voeden zichzelf en dat is eigenlijk hetzelfde patroon als wat 'onze eigen' zwarte kousen hebben. Afkeuring van alles wat anders is dan hoe zij denken te moeten leven, vrouwen in een broek deugen niet. Het is allemaal veel gematigder, dat realiseer ik me wel degelijk maar het heeft ook het 'eigen eilandje / wij zijn beter' patroon.quote:Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is de enige conclusie die ik kan trekken als we er vanuit gaan dat de meeste moslims gematigd zijn. Extremisten hoor je altijd over zionisten en CIA complotten etc... alles is meteen een false flag aanval ontworpen om moslims in een slecht daglicht te stellen.
ik denk dat als deze (vaak kinderen of jong volwassenen) echt tegenwerking zouden krijgen van hun omgeving dat deze denkbeelden het een stukje voedingsbodem weg zou halen. Maar aangezien zelfs de gematigde moslims op bijvoorbeeld mijn facebook feed allemaal anti-westerse propaganda aan het spammen zijn als reactie op deze gebeurtenissen en ik ook weet dat dit hele redelijke gematigde moslims zijn kan ik alleen maar de conclusie trekken dat deze denkbeelden gewoon wijdverspreid zijn en onbetwist blijven.
Omdat de rustigere mensen binnen die gemeenschap wellicht stil blijven uit angst voor negatieve aandacht? Leg me even uit waar ik de plank missla.
tssk, de solicitatieprocedures van tegenwoordigquote:Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef StaceySinger het volgende:
Mohamed Abdeslam, de broer van de voortvluchtige Parijs-verdachte Salah Abdeslam, werkte tot voor kort bij de gemeente Molenbeek. Hij was daar actief bij de dienst vreemdelingen.![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
Ok.. ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel... Ik zeg niet dat alle moslims in Nederland 1 gemeenschap vormen. Ik zeg dat de verschillende moslimgemeenschappen in Nederland (hoewel ze onderling niet per se contact hebben) wel binnenin de groep vrij hecht zijn. En ja ze zullen niet allemaal even hecht zijn en hecht zijn is ook niet per se het tegenovergestelde van open staan voor vrienden van buitenaf. Maar ik zeg slechts dat er groepen zijn... van mensen... in Nederland... en binnen die groepen worden er soms door individuen dingen geroepen die jij en ik als extremistisch zouden bestempelen waar jij en ik beiden stappen zouden ondernemen om eens een goed gesprek met die vriend te hebben...quote:Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is dus juist niet zo. O.a. de AIVD heeft redelijk wat onderzoeken gedaan naar moslimgemeenschappen en bijv. het salafisme. En daar blijkt juist uit dat moslims die er salafistische, of in ieder geval vrij fundamentalistische interpretaties op nahouden een vrij geïsoleerd bestaan leven en geen contact hebben met moslims die wij kennen en zich ook niet op de plekken begeven waar de gemiddelde moslim zich bevindt. Logisch op zich ook, want hoe meer contact, hoe meer blootstelling en daarmee ook beïnvloeding van en aan andere opvattingen.
Het zijn moslims, die uit naam van de islam een islamitische staat willen vestigen, met islamitische strenge wetgevingen. Daarbij vermoorden ze mensen of maken ze tot slaaf omdat ze als niet moslim als kafier behandeld mogen worden.quote:Op maandag 16 november 2015 13:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet waar. Ik leg je net die reflex uit en welk doel dat dient, waarop jij weer reageert met "ja, maar dat roepen ze zelf". Dat ontken ik volgens mij ook niet.
[..]
Dit zijn geen salafisten.
Nu ja, je ziet dit ook genoeg in de alledaagse psychologische stoornissen. Mensen zijn toch een product van hun opvoeding en indrukken die ze van jongs af aan meekrijgen. Op een gegeven moment ga je daar inderdaad zelf in geloven of aan beantwoorden. Het is net de circus-olifant die aan een dun touwtje netjes staat te wachten, zich niet realiserend dat de ketting waarmee hij als kind werd opgevoed makkelijk los te breken is.quote:Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die impact is enorm. Als jij maar keer op keer wordt weggezet door onbekenden als onbetrouwbaar, gevaarlijk, crimineel, dan wordt de drang om ze op hun 'wenken' te bedienen bij sommigen op een gegeven moment groot. Ik keur het niet goed, maar kan me de frustratie en reacties wel indenken.
De strekking is toch dat velen onze levensstijl afkeuren en ons, hun wil op willen leggen. Terwijl ze er zelf voor kiezen om in het Westen te leven. Het strookt domweg niet met elkaar. Sterker nog, het botst voortdurend, op alle gebied.quote:Op maandag 16 november 2015 14:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok.. ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel... Ik zeg niet dat alle moslims in Nederland 1 gemeenschap vormen. Ik zeg dat de verschillende moslimgemeenschappen in Nederland (hoewel ze onderling niet per se contact hebben) wel binnen de groep vrij hecht is. En ja ze zullen niet allemaal even hecht zijn en hecht zijn is ook niet per se het tegenovergestelde van open staan voor vrienden van buitenaf. Maar ik zeg slechts dat er groepen zijn... van mensen... in Nederland... en binnen die groepen worden er soms door individuen dingen geroepen die jij en ik als extremistisch zouden bestempelen en waar jij en ik beiden stappen zouden ondernemen om eens een goed gesprek met die vriend te hebben...
Maar dat binnen in die groepen die stap niet genomen wordt. Door het scala aan reden wat ik eerder aangaf. Is het iets duidelijk wat ik bedoel?
nvmquote:Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Godsamme is toch niet te geloven..
Altijd hetzelfde gelul. Dat mens probeert gewoon om er zelf onderuit te komen, daarom hangt ze dit lulverhaal maar op. En sowieso altijd dat goedpraten. Laat maar weer zien dat ze allemaal één pot nat zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Moeder terreurbroers verbaasd
Je ziet dus duidelijk twee kampen ontstaan die zich met redelijke, maar ook vaak met onredelijke argumenten proberen te verdedigen. Westers v.s. Islam/Arabisch. Precies wat zo'n IS graag ziet gebeuren.quote:Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...
quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
quote:Een ander familielid vult haar aan en zegt dat Ibrahim geen moordenaar wilde zijn. ,,Misschien gingen de explosieven per ongeluk te vroeg af of kwam het door de stress", aldus de opmerkelijke verklaring van dit familielid.
Ended. Maar ondertussen loopt 90% van de toekomstige terroristen daar nog rond...twitter:Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:07:43UPDATE: Police operation in Molenbeek has ended, mayor says - @BNONews reageer retweet
Hij was een lieve, rustige jongen. Dit hadden we nooit verwacht. Hij had verkeerde vrienden. Stageplaatsen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:03 schreef WhateverWhatever het volgende:
Ja inderdaad ditquote:
Deze snap ik niet. Bedoel je een mate van loyaliteit ofzo? Geen idee, ik herken dat niet. Ik denk eerder dat het wellicht lijkt alsof men dat heeft omdat men wordt 'aangevallen' op het moslim-zijn en er diverse groepen zijn die roepen dat de islam het probleem is en men daarom in die reflex schiet. Ik zie dat niet zozeer als het verdedigen of delen van extremistische opvattingen maar met het ontkennen van die 'beschuldiging'.quote:Op maandag 16 november 2015 14:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok.. ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel... Ik zeg niet dat alle moslims in Nederland 1 gemeenschap vormen. Ik zeg dat de verschillende moslimgemeenschappen in Nederland (hoewel ze onderling niet per se contact hebben) wel binnen de groep vrij hecht is.
Hmmm, nee, nog steeds niet eigenlijk. Je schildert de 'moslims' af als 1 groep, en dat er bepaalde mensen zijn die dingen roepen en dan eigenlijk ook eens aangesproken zouden moeten worden door moslims in die groep. Maar punt is juist dat die moslims elkaar überhaupt niet tegenkomen. Of in ieder geval, de moslim met de wat extremere opvattingen komt de 'average' moslim niet tegen. Dus hoe zouden die elkaar moeten aanspreken?quote:En ja ze zullen niet allemaal even hecht zijn en hecht zijn is ook niet per se het tegenovergestelde van open staan voor vrienden van buitenaf. Maar ik zeg slechts dat er groepen zijn... van mensen... in Nederland... en binnen die groepen worden er soms door individuen dingen geroepen die jij en ik als extremistisch zouden bestempelen waar jij en ik beiden stappen zouden ondernemen om eens een goed gesprek met die vriend te hebben...
Maar dat binnen in die groepen die stap niet genomen wordt. Door het scala aan reden wat ik eerder aangaf. Is het iets duidelijk wat ik bedoel?
Mijn zoon? Kan niet, echt ikke niet begrijp.. Tja, bij het opvoeden gaat ook al veel mis en een vrouw heeft sowieso geen reet te vertellen 1+1quote:Op maandag 16 november 2015 14:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gelul. Dat mens probeert gewoon om er zelf onderuit te komen, daarom hangt ze dit lulverhaal maar op. En sowieso altijd dat goedpraten. Laat maar weer zien dat ze allemaal één pot nat zijn.
Ja of ze is zo vlak na de aanslagen nog in de ontkenningsfase, het gaat tenslotte om haar kind...quote:Op maandag 16 november 2015 14:05 schreef Infection het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde gelul. Dat mens probeert gewoon om er zelf onderuit te komen, daarom hangt ze dit lulverhaal maar op. En sowieso altijd dat goedpraten. Laat maar weer zien dat ze allemaal één pot nat zijn.
Moeders heeft geen reet te vertellen in deze koltoer.quote:Op maandag 16 november 2015 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Als moeder zie je dat echt wel. Of je moet je koters jaren niet gezien hebben.
Dat laatste is natuurlijk laakbaar gedrag en ook vanuit de moslimgemeenschap zal er misschien een ontwikkeling moeten komen om wat meer bij de tijd te zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Redelijk wat vrees ik. Gasten die, toen het nog wat rustiger was, de aanslagen van NY, Madrid en London aan het rechtpraten waren. Of collega's die ieder gesprek binnen 5 zinnen omdraaiden naar moslimdiscussies met de meest rare denkbeelden. Of klasgenoten die de meiden en homo's echt als stront zagen en daarvoor ook keihard uitkwamen.
Allemaal een zware overeenkomst met wat is allemaal uitkraamt en wat de sharia allemaal verteld.
Ja, en waarom doen ze dat? Niet omdat ze dat in een boek lezen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, die uit naam van de islam een islamitische staat willen vestigen, met islamitische strenge wetgevingen. Daarbij vermoorden ze mensen of maken ze tot slaaf omdat ze als niet moslim als kafier behandeld mogen worden.
Misschien moet ze eens bij haarzelf nagaan hoe dit heeft kunnen gebeuren. Iets met opvoeden enzo...quote:Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja of ze is zo vlak na de aanslagen nog in de ontkenningsfase, het gaat tenslotte om haar kind...
Die 'zwarte kousen' zijn net zo extreem, alleen is ons land grotendeels gestoeld op normen en waarden die in de algemene Christelijke mores terug te vinden zijn. Met andere woorden: Ze vallen niet zo op qua afwijkend gedrag.quote:Op maandag 16 november 2015 14:00 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Dit klopt als een bus. Zij voeden zichzelf en dat is eigenlijk hetzelfde patroon als wat 'onze eigen' zwarte kousen hebben. Afkeuring van alles wat anders is dan hoe zij denken te moeten leven, vrouwen in een broek deugen niet. Het is allemaal veel gematigder, dat realiseer ik me wel degelijk maar het heeft ook het 'eigen eilandje / wij zijn beter' patroon.
Ik denk dat zij de rest van haar leven met die vraag zal worstelen...quote:Op maandag 16 november 2015 14:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Misschien moet ze eens bij haarzelf nagaan hoe dit heeft kunnen gebeuren. Iets met opvoeden enzo...
Ah, ja, dat is waar ook.. Vrouwen zijn 2de rangs wezens daar. Ook zo'n 'dingetje'.quote:Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Moeders heeft geen reet te vertellen in deze koltoer.
Dat vooral, je wil niet geloven dat je kind zoiets doet. Er staat ook dat ze zagen dat een van hen radicaliseerde, maar dan nog bedenk je dan niet dat hij met een bomgordeltje de straat op gaat.quote:Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja of ze is zo vlak na de aanslagen nog in de ontkenningsfase, het gaat tenslotte om haar kind...
En gaan geen honderden mensen uitmoorden in naam van....quote:Op maandag 16 november 2015 14:11 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Die 'zwarte kousen' zijn net zo extreem, alleen is ons land grotendeels gestoeld op normen en waarden die in de algemene Christelijke mores terug te vinden zijn. Met andere woorden: Ze vallen niet zo op qua afwijkend gedrag.
Precies, volgens mij best logisch voor een moeder.quote:Op maandag 16 november 2015 14:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat vooral, je wil niet geloven dat je kind zoiets doet. Er staat ook dat ze zagen dat een van hen radicaliseerde, maar dan nog bedenk je dan niet dat hij met een bomgordeltje de straat op gaat.
Waarom dan wel? Waarom moorden ze dan terwijl ze 'allah akbar' staat te schreeuwen?quote:Op maandag 16 november 2015 14:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en waarom doen ze dat? Niet omdat ze dat in een boek lezen.
Ik zeg niet dat ze het verdedigen. Ik zeg dat ze het laten voor wat het is. Ze spreken elkaar er niet of nauwelijks op aan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Deze snap ik niet. Bedoel je een mate van loyaliteit ofzo? Geen idee, ik herken dat niet. Ik denk eerder dat het wellicht lijkt alsof men dat heeft omdat men wordt 'aangevallen' op het moslim-zijn en er diverse groepen zijn die roepen dat de islam het probleem is en men daarom in die reflex schiet. Ik zie dat niet zozeer als het verdedigen of delen van extremistische opvattingen maar met het ontkennen van die 'beschuldiging'.
Dat doe ik expliciet niet. Beetje jammer dat je dat krampachtig probeert aan te houden. Ik probeer slechts een verenigende factor te vinden voor deze diverse groepen die relevant zijn voor het probleem.quote:[..]
Hmmm, nee, nog steeds niet eigenlijk. Je schildert de 'moslims' af als 1 groep,
Radicaliseren doe je niet in je eentje. Jij zegt dus dat er grote groepen moslims zijn in Nederland die radicale gedachtengangen hebben? Ik ga er vanuit dat de meeste moslims (door bijna alle groepen heen) gematigd zijn.quote:en dat er bepaalde mensen zijn die dingen roepen en dan eigenlijk ook eens aangesproken zouden moeten worden door moslims in die groep. Maar punt is juist dat die moslims elkaar überhaupt niet tegenkomen. Of in ieder geval, de moslim met de wat extremere opvattingen komt de 'average' moslim niet tegen. Dus hoe zouden die elkaar moeten aanspreken?
Omdat het waanzinnigen zijn?quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Waarom moorden ze dan terwijl ze 'allah akbar' staat te schreeuwen?
Omdat ze niet helemaal goed bij hun hoofd zijn?quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom dan wel? Waarom moorden ze dan terwijl ze 'allah akbar' staat te schreeuwen?
Roosteren. Belangrijk strategisch doelwit voor een terroristische aanslag.quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef Dagonet het volgende:
http://www.1limburg.nl/tw(...)eren?context=default
Grote politieactie in Limburg, EOD aanwezig, A2 afgesloten. Brand in schuurtje, verlaten auto.
'Godsdienstwaanzinnigen' is een beter woord.quote:
Prima. Zo lang je maar in gedachten houdt dat de godsdienst an sich niet waanzinnig is.quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Godsdienstwaanzinnigen' is een beter woord.
Nah, ik kies voor ''mafketels''quote:Op maandag 16 november 2015 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Godsdienstwaanzinnigen' is een beter woord.
Ze spreken elkaar dan ook niet of nauwelijks. Mensen zoeken eensgezinden op, voor moslims is dat niet anders. Het is niet dat soennieten en sjiieten elkaar wekelijks in dezelfde moskee zien ofzo.quote:Op maandag 16 november 2015 14:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze het verdedigen. Ik zeg dat ze het laten voor wat het is. Ze spreken elkaar er niet of nauwelijks op aan.
Er is in Molenbeek niemand gearresteerd vandaag, de actie daar is ten einde.quote:Op maandag 16 november 2015 14:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Roosteren. Belangrijk strategisch doelwit voor een terroristische aanslag.
Wanneer jij uit naam van de Doyenne du Comice stoofpeer aanslagen pleegt, is de Doyenne du Comice stoofpeer dan schuldig aan jouw aanslagen? (Vervang Doyenne du Comice stoofpeer door Islam) Antwoord: Nee, behalve wanneer jij als weldenkend persoon alle contact met de werkelijkheid kwijt bent en er dingen in gaat zien die er niet in staan. Oude geschriften spreken meestal in metaforen, dat vergt enige intelligentie en vaak ook geen letterlijke interpretatie.quote:Op maandag 16 november 2015 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, die uit naam van de islam een islamitische staat willen vestigen, met islamitische strenge wetgevingen. Daarbij vermoorden ze mensen of maken ze tot slaaf omdat ze als niet moslim als kafier behandeld mogen worden.
En jij gaat vertellen dat de islam er niets mee te maken heeft. Alle MO kenmerken en gebruiken zijn overduidelijk aanwezig.
[ afbeelding ]
90% weet nog geen eens wat er allemaal in de Koran staat, het is meer van het horen zeggen.. Hoe dom en hypocriet ben je dan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Allah wil het duidelijk niet. Opgelost, slotje!quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_nieuwe_video__.html
'Zo Allah het wil'
Over godsdienst ansich mag ik vinden wat ik wil.. Maar nee, doe ik ook niet. Ik scheer de islam niet over 1 kam. Want voorbeelden zijn er zat dat het wel goed kan samengaan met mensen die wat ontwikkelder zijn en een feitelijkere kennis van de wereld en deze ook toelaten in hun leven, of andere geloven..quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima. Zo lang je maar in gedachten houdt dat de godsdienst an sich niet waanzinnig is.
Is ook niet nodig, aangezien ze zonder al te veel frustraties kunnen meedraaien in onze maatschappij, wij hen ook accepteren en zeker niet hun mede-Christenen of thuisland op grote schaal belegeren? Ik kan zo wel wat omstandigheden noemen die anders zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En gaan geen honderden mensen uitmoorden in naam van....
Kap er nou eens mee te doen alsof ik bedoel dat groepen onderling elkaar er op aan moeten spreken. Ik heb het over ouders die hun kinderen niet corrigeren, ooms dus hun neefjes en nichtjes niet vertellen hoe het wel zit. Vrienden die andere vrienden maar laten lullen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ze spreken elkaar dan ook niet of nauwelijks. Mensen zoeken eensgezinden op, voor moslims is dat niet anders. Het is niet dat soennieten en sjiieten elkaar wekelijks in dezelfde moskee zien ofzo.
Royale inzet wel dan... Methlabs zijn op het platteland min of meer aan de orde van de dag en zien eigenlijk nooit zo'n inzet... Motorbende-gedoe zoals eerder werd gesuggereerd zou ook nog kunnen...quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er is in Molenbeek niemand gearresteerd vandaag, de actie daar is ten einde.
Halsoverkop de auto in gedoken? Of gewoon vuurwerksmokkelaars of drugrunners?
Blijf maar wegkijken dan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nah, ik kies voor ''mafketels''
Hoe pakte men in het verleden de Mafia aan?, zo moet men de Jihadis en hun netwerk ook aanpakken.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren.
IS haat Frankrijk omdat Frankrijk de uitbreidingsplannen van het kalifaat dwarszit en discussies zijn goed, maar gematigde moslims blijven gematigde moslims. Ze kunnen het verschil niet maken zoals een doorsnee Christen niets doet tegen mensen die ergens in een kamp gaan zitten omdat ze geloven dat Jezus terugkomt of zich bij de KKK aansluiten en discriminerend bezig zijn. Die luisteren niet naar gewone Christenen. Bijbelcitaten, discussies, afkeuringen.. het maakt dan allemaal niets meer uit.quote:Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.
Of quotes uit de Donald Duckquote:Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Als dit soort gasten de Koran niet zouden misbruiken voor hun zieke acties hadden ze dezelfde interpretatie of uitleg wel uit de gedichtenbundel van Sinterklaas kunnen halen.²
Exact. Maar ga me aub niet vertellen dat de islam er geen fuk mee te maken heeft. Zoals xa1pt na iedere aanslag, verkrachting, verslaving en moord aan het doen is. En ja het is de persoonlijke interpretatie, van een waanzinnige die uit naam van zijn ideologie wil moorden.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wanneer jij uit naam van de Doyenne du Comice stoofpeer aanslagen pleegt, is de Doyenne du Comice stoofpeer dan schuldig aan jouw aanslagen? (Vervang Doyenne du Comice stoofpeer door Islam) Antwoord: Nee, behalve wanneer jij als weldenkend persoon alle contact met de werkelijkheid kwijt bent en er dingen in gaat zien die er niet in staan. Oude geschriften spreken meestal in metaforen, dat vergt enige intelligentie en vaak ook geen letterlijke interpretatie.
Dan is er dus blijkbaar iets fout met de interpretatie, niet met het geschrift zelf? In die zin heeft de Islam er wel degelijk mee te maken, als in hoe mensen als Islamitische gemeenschap een bepaalde interpretatie aanhangen of promoten.
Dan is 90% v alle moslims geen echte moslimquote:Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
90% weet nog geen eens wat er allemaal in de Koran staat, het is meer van het horen zeggen.. Hoe dom en hypocriet ben je dan.
Moet je mij niet op aankijken, eerder jezelf denk ik.quote:
Ieder zijn mening ouwe.quote:Op maandag 16 november 2015 14:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je mij niet op aankijken, eerder jezelf denk ik.
90% van de christenen is dan ook geen echte christen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:26 schreef topdeck het volgende:
[..]
Dan is 90% v alle moslims geen echte moslim
Klopt, zijn meeloperlimsquote:Op maandag 16 november 2015 14:26 schreef topdeck het volgende:
[..]
Dan is 90% v alle moslims geen echte moslim
Ze gaan waarschijnlijk toch geen aanslagen plegen op de momenten dat we het verwachten. Tuurlijk kunnen ze dan nog veel slachtoffers veroorzaken, maar er zijn per jaar nog duizenden andere evenementen waar grote groepen mensen bij elkaar komen, en honderden daarvan worden ook bezocht door staatshoofden, ministers en dergelijke. De beveiliging bij het EK zal extreem scherp zijn maar een willekeurig muziekfestival, bioscopen, winkelcentra etc. etc. zeker niet.quote:Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef starla het volgende:
Ik weet niet of iemand in deze reeks al deze angst heeft geuit, maar huiver toch wel een beetje voor het EK volgend jaar in Frankrijk.
Ik denk dat er echt gigantisch veel beveiliging gaat zijn.
Hoop dat IS niet het toernooi gaat verkloten, want als er één kans is om toe te slaan m.b.t. de schade die ze kunnen aanrichten zowel in het aantal slachtoffers als de publiciteit die ze krijgen is het wel het EK volgend jaar...
Die is zo oud, die heeft al een baard.quote:Op maandag 16 november 2015 14:30 schreef WhateverWhatever het volgende:
Welkom in Ollandistan!
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op maandag 16 november 2015 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die is zo oud, die heeft al een baard.
Oh jee....quote:Op maandag 16 november 2015 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet bang zijn starlaquote:Op maandag 16 november 2015 14:19 schreef starla het volgende:
Ik weet niet of iemand in deze reeks al deze angst heeft geuit, maar huiver toch wel een beetje voor het EK volgend jaar in Frankrijk.
Ik denk dat er echt gigantisch veel beveiliging gaat zijn.
Hoop dat IS niet het toernooi gaat verkloten, want als er één kans is om toe te slaan m.b.t. de schade die ze kunnen aanrichten zowel in het aantal slachtoffers als de publiciteit die ze krijgen is het wel het EK volgend jaar...
quote:Op maandag 16 november 2015 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al moet men toegeven dat de profeet van de ene godsdienst wel een stuk gewelddadiger is dan die van de ander, dus als dat als grote voorbeeld dient...quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Prima. Zo lang je maar in gedachten houdt dat de godsdienst an sich niet waanzinnig is.
Het enigste en beste wat ze kunnen doen is gewoon die kutbuurten schoonvegen. Elke keer wanneer ze wat invallen doen in kutbuurten van Parijs/Marseille/Lyon en nu dus ook Molenbeek worden er de meest gore wapens gevonden (raketwerpers,AK's,explosieven). Dat las je al jaren terug.quote:Op maandag 16 november 2015 14:29 schreef kilon het volgende:
[..]
Ze gaan waarschijnlijk toch geen aanslagen plegen op de momenten dat we het verwachten. Tuurlijk kunnen ze dan nog veel slachtoffers veroorzaken, maar er zijn per jaar nog duizenden andere evenementen waar grote groepen mensen bij elkaar komen, en honderden daarvan worden ook bezocht door staatshoofden, ministers en dergelijke. De beveiliging bij het EK zal extreem scherp zijn maar een willekeurig muziekfestival, bioscopen, winkelcentra etc. etc. zeker niet.
Hier ben ik het wel mee eens. De fundamentalistische stroming is nou eenmaal wel onderdeel van de islam. Er kunnen tig van andere interpretaties zijn, maar dat maakt het niet minder een islamitische stroming.quote:Op maandag 16 november 2015 14:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Maar ga me aub niet vertellen dat de islam er geen fuk mee te maken heeft. Zoals xa1pt na iedere aanslag, verkrachting, verslaving en moord aan het doen is. En ja het is de persoonlijke interpretatie, van een waanzinnige die uit naam van zijn ideologie wil moorden.
twitter:RT_com twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:39:44MORE: Belgium cops deploy in Arlon near Lxmbrg,looking for car with 3 armed men linked to #ParisAttacks https://t.co/Z8TWDHvLNV reageer retweet
Ja, al dat gegil en geschreeuw van die mensen, daarvan schiet je in de stress, moeten mensen gewoon niet doen...quote:ma 16 nov 2015, 13:28
'Misschien gingen de explosieven door de stress af'
De moeder en familieleden van de drie terreurbroers hebben een opmerkelijke verklaring gegeven waarin ze zeggen verbaasd te zijn over de rol van de broers. ,,Misschien heeft hij de explosieven wel af laten gaan door de stress."
De broers Abdeslam uit Molenbeek speelden een grote rol in de gruwelijke terreuraanslagen van vrijdag in Parijs. Broer Ibrahim liet een bomvest afgaan, broer Mohamed werd opgepakt en broer Salah is nog steeds voortvluchtig.
Hun moeder heeft de gruwelijkheden van haar zoons niet zien aankomen, meldt The Telegraph. ,,We waren erg verrast dat Salah betrokken was. Ibrahim zagen we wél radicaliseren. Althans een beetje. Maar niet zodanig dat hij zoiets verschrikkelijks zou uitvoeren." Volgens de familie van de broers was het dan ook niet zijn plan om mensen te doden. ,,Het feit dat zijn bom is geëxplodeerd zonder dat daarbij anderen gedood zijn, zegt genoeg."
Een ander familielid vult haar aan en zegt dat Ibrahim geen moordenaar wilde zijn. ,,Misschien gingen de explosieven per ongeluk te vroeg af of kwam het door de stress", aldus de opmerkelijke verklaring van dit familielid.
Je kan het de Islam op zich zelf niet kwalijk nemen inderdaad. Maar er zijn redelijk wat moslims wereldwijd die zo'n radicale en foute (?) interpretatie van de Koran voorstaan. Dat maakt de Islam uiteindelijk wel tot een groot probleem, niet alleen de interpretatie er van. Zonder Islam geen verkeerde interpretatie, om maar even een open deur in te trappen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wanneer jij uit naam van de Doyenne du Comice stoofpeer aanslagen pleegt, is de Doyenne du Comice stoofpeer dan schuldig aan jouw aanslagen? (Vervang Doyenne du Comice stoofpeer door Islam) Antwoord: Nee, behalve wanneer jij als weldenkend persoon alle contact met de werkelijkheid kwijt bent en er dingen in gaat zien die er niet in staan. Oude geschriften spreken meestal in metaforen, dat vergt enige intelligentie en vaak ook geen letterlijke interpretatie.
Dan is er dus blijkbaar iets fout met de interpretatie, niet met het geschrift zelf? In die zin heeft de Islam er wel degelijk mee te maken, als in hoe mensen als Islamitische gemeenschap een bepaalde interpretatie aanhangen of promoten.
Omdat het moslims zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 14:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat "wij" slechts 1 radicale gek (Breivik) hebben voortgebracht en "zij" hele volksstammen misschien?quote:Op maandag 16 november 2015 14:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je ziet dus duidelijk twee kampen ontstaan die zich met redelijke, maar ook vaak met onredelijke argumenten proberen te verdedigen. Westers v.s. Islam/Arabisch. Precies wat zo'n IS graag ziet gebeuren.
Waarom verwachten wij van de doorsnee Moslim een genuanceerd uiteenzetting, wanneer we dat van 95/100 van onze eigen familie en vrienden niet verwachten en niet zien. Waarom moet een moslim zijn 'peers' hier wel op wijzen en wij niet? Ik doe het niet, maar nu ik er over nadenk is het best hypocriet toch?
Die moeder is gewoon mede-verantwoordelijk. Anders had ze niet zo 'verbaasd' gereageerd.quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, al dat gegil en geschreeuw van die mensen, daarvan schiet je in de stress, moeten mensen gewoon niet doen... Echt waar zeg, als dom zijn zeer deed liep ze de hele dag te gillen van de pijn.
Beste familieleden; neem verantwoordelijkheid, vervloek hem publiekelijk of in ieder geval degenen die hem ertoe hebben aangezet.
Wordt u onderdrukt mevrouw?quote:Op maandag 16 november 2015 14:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Die moeder is gewoon mede-verantwoordelijk. Anders had ze niet zo 'verbaasd' gereageerd.
Ik vraag me af wat ze hiermee doen, dat zal wel hetzelfde zijn als in Nederland; niets..quote:Op maandag 16 november 2015 14:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Die moeder is gewoon mede-verantwoordelijk. Anders had ze niet zo 'verbaasd' gereageerd.
Ook hier was er sprake van radicalisatie, die zgn. niet werd opgemerkt door familie....nb hun eigen moeder. WTF denk ik dan. Je ziet dat Ibrahim radicaliseert en het komt NIET in je kop op om eens een hartig woordje met hem te wisselen? Sorry, maar ik geloof je dan niet.quote:Op maandag 16 november 2015 14:21 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Kap er nou eens mee te doen alsof ik bedoel dat groepen onderling elkaar er op aan moeten spreken. Ik heb het over ouders die hun kinderen niet corrigeren, ooms dus hun neefjes en nichtjes niet vertellen hoe het wel zit. Vrienden die andere vrienden maar laten lullen.
Eens. Er valt alleen niet te zeggen of niet hetzelfde was gebeurd zonder islam. De radicale opvattingen kunnen ook ontstaan uit een ideologische beweging, zonder Allah. Er zullen altijd mensen zijn die het liefst andere mensen, vrouwen, willen onderdrukken. Ze zouden zich dan niet kunnen beroepen op een legitimering in de Koran of de belofte van maagden in het hiernamaals, dus dat maakt het al heel anders.quote:Op maandag 16 november 2015 14:43 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je kan het de Islam op zich zelf niet kwalijk nemen inderdaad. Maar er zijn redelijk wat moslims wereldwijd die zo'n radicale en foute (?) interpretatie van de Koran voorstaan. Dat maakt de Islam uiteindelijk wel tot een groot probleem, niet alleen de interpretatie er van. Zonder Islam geen verkeerde interpretatie, om maar even een open deur in te trappen.
Zelf vader toevallig?quote:Op maandag 16 november 2015 14:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ook hier was er sprake van radicalisatie, die zgn. niet werd opgemerkt door familie....nb hun eigen moeder. WTF denk ik dan. Je ziet dat Ibrahim radicaliseert en het komt NIET in je kop op om eens een hartig woordje met hem te wisselen? Sorry, maar ik geloof je dan niet.
Ignorance is bliss, zeker als het je eigen kind betreft.quote:Op maandag 16 november 2015 14:53 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ook hier was er sprake van radicalisatie, die zgn. niet werd opgemerkt door familie....nb hun eigen moeder. WTF denk ik dan. Je ziet dat Ibrahim radicaliseert en het komt NIET in je kop op om eens een hartig woordje met hem te wisselen? Sorry, maar ik geloof je dan niet.
Ik lees vooral een behoorlijke lading congnitieve dissonantie bij haar. "Mijn lieve zoon kan toch geen terrorist zijn, kijk maar het was meer zelfmoord..". En dat is eigenlijk vanuit haar positie wel begrijpelijk, maar het komt inderdaad wel erg dom over..quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, al dat gegil en geschreeuw van die mensen, daarvan schiet je in de stress, moeten mensen gewoon niet doen...
Echt waar zeg, als dom zijn zeer deed liep ze de hele dag te gillen van de pijn.
Beste familieleden; neem verantwoordelijkheid, vervloek hem publiekelijk of in ieder geval degenen die hem ertoe hebben aangezet.
Vertaling:twitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:56:41Pays-Bas : une voiture avec plaque belge en arrêt sur l'autoroute A2; incendie dans une ferme à côté; deux personnes interpellées reageer retweet
NWS / Bomalarm langs A2, verdachte naakt afgevoerdquote:Op maandag 16 november 2015 14:59 schreef Infection het volgende:
Vertaling:twitter:stefandevries twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:56:41Pays-Bas : une voiture avec plaque belge en arrêt sur l'autoroute A2; incendie dans une ferme à côté; deux personnes interpellées reageer retweet
"Nederland: een auto met Belgische kentekenplaat op de A2; brand in een nabijgelegen boerderij; twee mensen gearresteerd"
Volgens nu.nl kan het OM 'niet zeggen' of de actie bij Susteren gerelateerd is aan Parijs. Dat is alvast geen keiharde ontkenning.quote:Op maandag 16 november 2015 14:59 schreef Infection het volgende:
"Nederland: een auto met Belgische kentekenplaat op de A2; brand in een nabijgelegen boerderij; twee mensen gearresteerd"
Gaat niet gebeuren. En ja, dat neem ik ze dus absoluut kwalijk. Van mij mogen dit soort lui als ongewenst vreemdeling worden gedeporteerd naar hun thuisland. Dit is landverraad. Zij hebben er bewust voor gekozen om NIET in te grijpen. Vergelijk het met de moeder/familie van Joran. Die heeft publiekelijk en onomwonden alle banden met hem verbroken. En die heeft slechts 2 doden op zijn geweten.quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Ja, al dat gegil en geschreeuw van die mensen, daarvan schiet je in de stress, moeten mensen gewoon niet doen...
Echt waar zeg, als dom zijn zeer deed liep ze de hele dag te gillen van de pijn.
Wel erg opvallend dat ze een Belgische kentekenplaat hadden in ieder geval.quote:Op maandag 16 november 2015 15:01 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Volgens nu.nl kan het OM 'niet zeggen' of de actie bij Susteren gerelateerd is aan Parijs. Dat is alvast geen keiharde ontkenning.
Wat een lui zeg.quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Die aanpak hebben ze gehanteerd en dat blijkt juist helemaal niet zo'n goede aanpak te zijn omdat er daardoor nauwelijks zicht is op wat er voor dat moment gebeurt.quote:Op maandag 16 november 2015 14:36 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Het enigste en beste wat ze kunnen doen is gewoon die kutbuurten schoonvegen. Elke keer wanneer ze wat invallen doen in kutbuurten van Parijs/Marseille/Lyon en nu dus ook Molenbeek worden er de meest gore wapens gevonden (raketwerpers,AK's,explosieven). Dat las je al jaren terug.
Conclusies konden allang getrokken worden, ze moeten er eens werk van maken, want nu is het gewoon weer aftellen tot de volgende aanslag.
Ja dat is een scoop van Stefan, had ik nog nergens gelezen. Op een van de foto's op 1limburg stond een BMW op die afrit die mij zo op het eerste gezicht een NL kenteken leek te hebben...quote:Op maandag 16 november 2015 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel erg opvallend dat ze een Belgische kentekenplaat hadden in ieder geval.
Want die zie je zelden in Nederland.quote:Op maandag 16 november 2015 15:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Wel erg opvallend dat ze een Belgische kentekenplaat hadden in ieder geval.
Het is vooral een bijzonder grove belediging van ons intellect. Bijna provocatief te noemen.quote:Op maandag 16 november 2015 14:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik lees vooral een behoorlijke lading congnitieve dissonantie bij haar. "Mijn lieve zoon kan toch geen terrorist zijn, kijk maar het was meer zelfmoord..". En dat is eigenlijk vanuit haar positie wel begrijpelijk, maar het komt inderdaad wel erg dom over..
Niet in combinatie met een brand en dergelijke nee...quote:Op maandag 16 november 2015 15:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Want die zie je zelden in Nederland.
"Een beetje" Radicaliseren.. is ook een mooie...quote:Op maandag 16 november 2015 14:42 schreef Toga het volgende:
[..]
Als jouw zoon/dochter zoiets doet zal je in die eerste dagen erna ook nog vol ongeloof zitten denk je niet? Het is tenslotte je kind.quote:Op maandag 16 november 2015 15:03 schreef stopnaald het volgende:
[..]
moeder. Maar wat doet dat ertoe?
Tja, is net zoiets als een beetje zwanger....quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Een beetje" Radicaliseren.. is ook een mooie...
Jaquote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ha Stopnaaldquote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tja, is net zoiets als een beetje zwanger....
Als een buurtbewoner al benoemt dat het een pleisterplaats voor criminelen was, waarom is daar dan niet eerder goed ingegrepen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:09 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)roer_had_cafe__.html
Punt 1: het gaat om DRIE zonen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als jouw zoon/dochter zoiets doet zal je in die eerste dagen erna ook nog vol ongeloof zitten denk je niet? Het is tenslotte je kind.
Exact.quote:
Dus deze strenge moslims dronken alcohol en blowdequote:Op maandag 16 november 2015 15:09 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)roer_had_cafe__.html
Misschien is er ook wel behoorlijk wat met haar mis als haar zoon radicaliseerde. En begrijp ik dat er geen vader in beeld is?quote:Op maandag 16 november 2015 15:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Punt 1: het gaat om DRIE zonen.
Punt 2: ze wist (geeft toe) dat Ibrahim radicaliseerde.
Punt 3: ze heeft HELEMAAL NIETS gedaan met die wetenschap.
Punt 4: ongeloof is begrijpelijk, maar haar reactie gaat verder dan dat. Zij probeert de boel te draaien. Daar is geen enkel excuus voor. Ook hoor ik haar de daden niet afkeuren of zelfs maar medeleven met de slachtoffers uitspreken. Nee, haar "lieverdjes" zijn kennelijk slachtoffers en we moeten vooral heel veel medelijden met hen (en haar) hebben.....Wat voor een afgrijselijke en perverse moraal moet je bezitten om ZO hiermee om te gaan.
Meten met 2 maten he... dat mag blijkbaar van Allah.quote:Op maandag 16 november 2015 15:13 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dus deze strenge moslims dronken alcohol en blowde
Wanneer hebben ze dat geprobeerd? Veel wijken zijn al 10-20 jaar een puinhoop en ze hanteren/proberen niks. Zeer regelmatig een huiszoeking na zware criminaliteit is wat je af en toe verneemt.quote:Op maandag 16 november 2015 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die aanpak hebben ze gehanteerd en dat blijkt juist helemaal niet zo'n goede aanpak te zijn omdat er daardoor nauwelijks zicht is op wat er voor dat moment gebeurt.
Walgelijk inderdaad. Een moeder die van haar kinderen houdt. Afgrijselijk en pervers.quote:Op maandag 16 november 2015 15:12 schreef stopnaald het volgende:
Ook hoor ik haar de daden niet afkeuren of zelfs maar medeleven met de slachtoffers uitspreken. Nee, haar "lieverdjes" zijn kennelijk slachtoffers en we moeten vooral heel veel medelijden met hen (en haar) hebben.....Wat voor een afgrijselijke en perverse moraal moet je bezitten om ZO hiermee om te gaan.
Geen mogelijkheden met betrekking tot de wet lijkt mij.quote:Op maandag 16 november 2015 15:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als een buurtbewoner al benoemt dat het een pleisterplaats voor criminelen was, waarom is daar dan niet eerder goed ingegrepen.
gaan ze Raqqa nuken?quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef Infection het volgende:
Toespraak Hollande
President Hollande spreekt om 16.00 uur het Franse parlement toe. Dat zal naar verwachting drie kwartier duren. Het begin van de toespraak, met ondertiteling, wordt uitgezonden op NPO1. We weten nog niet of we de hele toespraak gaan uitzenden.
http://nos.nl/liveblog/2069392-jacht-op-daders-parijs.html
Dank U.quote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. Een moeder die van haar kinderen houdt. Afgrijselijk en pervers.
Nee hoor. Er zijn wel degelijk gradaties in radicalisatie.quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Jadie valt onder dezelfde noemer als 'een beetje zwanger'
Doet me enigszins hier aan denken:quote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. Een moeder die van haar kinderen houdt. Afgrijselijk en pervers.
Vals alarmquote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef SureD1 het volgende:
Nog berichten rondom Arlon (zie tweet van RT eerder in het topic)? Of was dat de gebruikelijke twitter-ruis?
http://www.sudinfo.be/142(...)-agissait-d-une-fausquote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef SureD1 het volgende:
Nog berichten rondom Arlon (zie tweet van RT eerder in het topic)? Of was dat de gebruikelijke twitter-ruis?
quote:Voiture suspecte et gros barrage de police près d'Arlon: il s'agissait d'une fausse alerte... liée aux événements de Paris
Beter sturen ze troepen op de grond.quote:
News at 11.quote:Op maandag 16 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
'IS bereidt meer aanslagen voor'
IS bereidt waarschijnlijk meer en soortgelijke aanslagen voor als die van afgelopen vrijdag in Parijs. Dit zei CIA-directeur John Brennan maandag in Washington. 'Ik denk niet dat dit (de aanslagen in Parijs, red.) de enige operatie is geweest die IS gepland heeft. Ik geloof zeker niet dat het een op zichzelf staande gebeurtenis is.'
http://www.volkskrant.nl/(...)-molenbeek~a4187456/
Shits bout to hit the faaaanquote:Op maandag 16 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
IS bereidt waarschijnlijk meer en soortgelijke aanslagen voor als die van afgelopen vrijdag in Parijs. Dit zei CIA-directeur John Brennan maandag in Washington. 'Ik denk niet dat dit (de aanslagen in Parijs, red.) de enige operatie is geweest die IS gepland heeft. Ik geloof zeker niet dat het een op zichzelf staande gebeurtenis is.'
Dat had ik de Volkskrant ook wel kunnen vertellen, uiteindelijk.quote:Op maandag 16 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
elke moslims die ook maar riekt naar Salafisme of het kleinste greintje respect voor IS kan opbrengen is wat mij betreft radicaal, moet worden opgepakt en opgesloten alvorens te worden gedeporteerd naar het haatkalifaat waarna er een paar nukes op gegooid mogen worden.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn wel degelijk gradaties in radicalisatie.²
Logisch toch. Deze loopjongens richten ellende aan, maar worden zeker weten gestuurd. Zullen wel nog meer van zijn, misschien wel meer dan wij kunnen bevatten.quote:Op maandag 16 november 2015 15:18 schreef Infection het volgende:
Geen idee. Maar voor mij is het duidelijk dat haar morele kompas bepaald niet naar het noorden wijst.quote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is er ook wel behoorlijk wat met haar mis als haar zoon radicaliseerde. En begrijp ik dat er geen vader in beeld is?
Dan ben je gematigd extreemquote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat, of er is niet genoeg aandacht aan besteed.quote:Op maandag 16 november 2015 15:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden met betrekking tot de wet lijkt mij.
Tja, zo denk jij en ik maar blijkbaar gaat dat in andere culturen anders, wat is een (levend) mensenleven nog waard als er een paradijs op je staat te wachten...quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Als jouw zoon/dochter zoiets doet zal je in die eerste dagen erna ook nog vol ongeloof zitten denk je niet? Het is tenslotte je kind.
quote:
quote:Op maandag 16 november 2015 15:19 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat had ik de Volkskrant ook wel kunnen vertellen, uiteindelijk.
Logisch inderdaad. Maar ik vond het wel het melden waard dat de CIA directeur het nu ook zegt.quote:Op maandag 16 november 2015 15:19 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Logisch toch. Deze loopjongens richten ellende aan, maar worden zeker weten gestuurd. Zullen wel nog meer van zijn, misschien wel meer dan wij kunnen bevatten.
Toen je een quote van Eckhart Tolle produceerde, twijfelde ik nog. Maar nu kan ik zeggen; deze man weetquote:Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Misschien moet de Westerse bevolking ook een verlichting doormaken. Kennen wij onszelf wel zo goed dan? Zijn wij onszelf juist niet enorm uit het oog verloren, in de ongebreidelde consumptiedrang die ons van kinds af aan is opgelegd. Een maatschappij die alleen maar aan het denken en produceren is. Van A naar B aan het gaan is. Wie zijn wij om een ander te verlichten?
Dat is nog maar de vraag of zij gestuurd worden...quote:Op maandag 16 november 2015 15:19 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Logisch toch. Deze loopjongens richten ellende aan, maar worden zeker weten gestuurd. Zullen wel nog meer van zijn, misschien wel meer dan wij kunnen bevatten.
Gewoon een razzia in heel Molenbeek. Kondig desnoods een soort van noodtoestand af wat dit mogelijk maakt...quote:Op maandag 16 november 2015 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Kunnen de veiligheidsdiensten niet een inval doen bij alle personen die in de gaten worden gehouden? Gewoon om te kijken of ze geld, wapens of plannen hebben liggen en of er iets op hun computers staat? Even een algemene inventarisatie van die figuren?
Wil dat werken, dan zal dat grootschalig tegelijkertijd moeten gebeuren. Vraag is of daar wel capaciteit voor is. Maar het idee lijkt me niet slecht.quote:Op maandag 16 november 2015 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Kunnen de veiligheidsdiensten niet een inval doen bij alle personen die in de gaten worden gehouden? Gewoon om te kijken of ze geld, wapens of plannen hebben liggen en of er iets op hun computers staat? Even een algemene inventarisatie van die figuren?
Oké maar ze zeggen het nu wel, alleen zo klinkt t alsof ze er niks aan gaan doen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:20 schreef Infection het volgende:
[..]
[..]
[..]
Logisch inderdaad. Maar ik vond het wel het melden waard dat de CIA directeur het nu ook zegt.
Zijn ze in Frankrijk al druk mee bezig. 100 mensen preventief huisarrest gegeven. Terwijl er blijkbaar 11- of 15.000 op zo'n lijst staan. Er zijn al raketwerpers en allerlei wapenmateriaal in beslag genomen. Dat kan dankzij de noodtoestand blijkbaar. Meer bevoegdheden, zonder tussenkomst van de rechter.quote:Op maandag 16 november 2015 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Zeker grootschalig idd. Maar ook al val je bij de helft ervan binnen.. ik heb zo'n vermoeden dat je dan nog steeds heel wat dingen vindt.quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Wil dat werken, dan zal dat grootschalig tegelijkertijd moeten gebeuren. Vraag is of daar wel capaciteit voor is. Maar het idee lijkt me niet slecht.
Wat kun je doen tegen figuren die hier wonen en aanslagen beramen? Als je ze niet op het spoor komt, is het onmogelijk ze te voorkomen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oké maar ze zeggen het nu wel, alleen zo klinkt t alsof ze er niks aan gaan doen.
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen. Dat zie ik deze moeder (en andere moeders van daders) niet doen. Nu niet en later ook niet. Alles draait om hun zoontjes en ze weigeren te kijken naar hun misdaden.quote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
De kans dat je op weg naar werk onder een bus komt is nog altijd vele malen groter, vergeet dat niet.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische aap besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Ja? Binnen 72 uur na Joran's daad al?quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen. Dat zie ik deze moeder (en andere moeders van daders) niet doen. Nu niet en later ook niet. Alles draait om hun zoontjes en ze weigeren te kijken naar hun misdaden.
Nee.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel potentiële extremisten er in NL in de gaten gehouden worden, eigenlijk.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeker grootschalig idd. Maar ook al val je bij de helft ervan binnen.. ik heb zo'n vermoeden dat je dan nog steeds heel wat dingen vindt.
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oké maar ze zeggen het nu wel, alleen zo klinkt t alsof ze er niks aan gaan doen.
Afweging privacy tegen (mogelijke) veiligheid denk ik.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat kun je doen tegen figuren die hier wonen en aanslagen beramen? Als je ze niet op het spoor komt, is het onmogelijk ze te voorkomen.
Daar komt het wel op neer, ja.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische terrorist besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Klopt ook wel, denk alleen dat als ze nu al weten dat er zoiets gaat gebeuren dat ze wel wat gaan doen, maar hoe het verwoord was.quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...
De enige manier is om grote bolwerken als Molenbeek per direct op te ruimen, maar dat maakt de wet weer niet mogelijk.
Ik ben al blij dat ik tegenwoordig niet meer met de trein in de spits naar Utrecht CS hoef.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische terrorist besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Ook niet onder het mom van internationale veiligheid?quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...
De enige manier is om grote bolwerken als Molenbeek per direct op te ruimen, maar dat maakt de wet weer niet mogelijk.
Deed ze dat direct, ja?quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef stopnaald het volgende:
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen.
Doen ze ook wel. Kijk maar naar de huiszoekingen en arrestaties. Maar helaas zijn dit alleen de directe betrokkenen met Parijs tot nu toe. Eventuele toekomstige terroristen lopen nog gewoon vrij rond...quote:Op maandag 16 november 2015 15:24 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Klopt ook wel, denk alleen dat als ze nu al weten dat er zoiets gaat gebeuren dat ze wel wat gaan doen, maar hoe het verwoord was.
bij zwangerschap ook, dus de vergelijking kan blijven.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben dagelijks in de ochtend- en avondspits op Utrecht CS maar ga het nu echt niet ineens mijden ofzo.quote:Op maandag 16 november 2015 15:24 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ik tegenwoordig niet meer met de trein in de spits naar Utrecht CS hoef.
Dat, en hoe het ook over kwam: Er worden aanslagen voorbereid, moet dit niet en belletje rinkelen van: Ze wisten dat zoiets zou gebeuren maar nu lijkt het alsof ze niks eraan doen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Doen ze ook wel. Kijk maar naar de huiszoekingen en arrestaties. Maar helaas zijn dit alleen de directe betrokkenen met Parijs tot nu toe. Eventuele toekomstige terroristen lopen nog gewoon vrij rond...
Verstandig.quote:Op maandag 16 november 2015 15:25 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben dagelijks in de ochtend- en avondspits op Utrecht CS maar ga het nu echt niet ineens mijden ofzo.
Wat je voor de lange termijn kunt doen is stoppen met de instroom van islamieten, waarvan je zeker weet dat 0,01% radicaliseert of kinderen produceert die zullen radicaliseren. En je hebt maar acht radicalen nodig voor 130 doden.quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Afweging privacy tegen (mogelijke) veiligheid denk ik.
Verassend na dat statement van IS zelf over dat het de eerste druppel in een regenbui zou zijn.. je verwacht het niet. Goed werk van de CIA, informeren blijft toch een taak.quote:
Inderdaad. Heel herkenbaar.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Doet me enigszins hier aan denken:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)af-te-schudden.dhtml
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |