klinkt Vlaams, niet?quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?
Staat ergens een schuur in de fik. Daar hebben ze *iets* aangetroffen. Gezien de locatie gok ik eerder een drugslab oid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:29 schreef SureD1 het volgende:
Situatie in Zuid Limburg wordt serieuzer: Groot AT en EOD aanwezig
http://www.1limburg.nl/gr(...)ten?context=topstory
Vooralsnog nog geen info over aanleiding...
Ja kan, vandaar de slagen om de arm mbt de aanleiding. Als het niet gerelateerd blijkt zal ik dat netjes meldenquote:Op maandag 16 november 2015 13:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Heeft meer met motorbendes te maken denk ik.
Susteren komt daarmee vaker in het nieuws
Even alle gemeentes vertellen dat als er iemand komt om zijn kind als "Deze moet nog komen" in te schrijven, er even een telefoontje naar de AIVD moet worden gepleegd.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?
quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nope, want die verantwoording schuif je af op? De islam. Wie niet islamiet is, is kafier, bekeer je of we maken je dood.quote:Op maandag 16 november 2015 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat het een makkelijke kapstok is. En omdat men op die manier de verantwoordelijkheid voor debiele redeneringen niet hoeft te dragen. Je roept gewoon dat je dat moet doen van iets of iemand. Terwijl feitelijk niemand je daartoe verplicht.
Volgens mij leert de Islam (net zoals de meeste godsdiensten) iets wat de meeste mensen er niet in kunnen lezen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Islam is vrede natuurlijk. Waarom worden dan iedere keer vanuit de naam van de islam mensen vermoord? Of uit naam van islam cultuur en levenswijzes verafschuwd? Of uit naam van islam verkrachtingen en slavernij goed gekeurd, want kaffier? Islam heeft er veel te veel mee te maken.
Gematigden ten spijt hier he, deze even exclusief.
t-shirt kopen I love Jezusquote:Op maandag 16 november 2015 13:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarde medefok!kers. Hebben jullie nog tips voor doodnormale bonafide Moslims die elke dag fatsoenlijk naar het werk gaan en met scheven ogen worden aangekeken?²
Dat laatste sluit weer mooi aan bij een quote van Eckhart Tolle:quote:Op maandag 16 november 2015 13:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een keer dan maar:
http://www.theguardian.com/uk/2008/aug/20/uksecurity.terrorism1
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik denk niet zwartwit, ik trek de zwart-wit-gedachte van anderen even door. Als Islam geweld betekent en er geen "gematigde Islam" bestaat en de Islam de oorlog verklaard moet worden, dan heb je gewoon feitelijk 1,5 miljard mensen die je of moet afmaken of moet bekeren.
Ik vind het zelf onzin om het zo zwart-wit te zien.
Op iets externs. En daar trappen heel veel mensen in, want in plaats van dat men zegt: "goh, wtf ben jij eigenlijk voor kankermongool dat je mensen meent te moeten vermoorden?", roepen veel mensen: "ermahgerd, weer de koran! snel, verbied dat boek en leg de islam aan banden dan hebben we dit soort mongolen ook niet meer!".quote:Op maandag 16 november 2015 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, want die verantwoording schuif je af op?
Die gaan er vanzelf wel af zolang je maar niet de fout maakt om dit soort figuren te vereenzelvigen met andere moslims.quote:De scherpe randen moeten van die ideologie af. Dan kunnen we verder met z'n allen.
Voor mij lijkt het juist alsof de grote meerderheid zich wel heeft aangepast...quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.
Misschien moet de Westerse bevolking ook een verlichting doormaken. Kennen wij onszelf wel zo goed dan? Zijn wij onszelf juist niet enorm uit het oog verloren, in de ongebreidelde consumptiedrang die ons van kinds af aan is opgelegd. Een maatschappij die alleen maar aan het denken en produceren is. Van A naar B aan het gaan is. Wie zijn wij om een ander te verlichten?quote:Op maandag 16 november 2015 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Nope. Dat maak jij er van met je zwart/wit gedachten. Dit extremisme moet je uitroeien met wortel en al. En afmaken waarmee je begint.
De rest moet eens even een verlichting doormaken, zeker als deze in het westen wonen. Dan komt alles goed. Maar een oorlog of 1,5mld mensen doodmaken? Typische gedachte wel...
In zware minderheid? Waar the fuck heb je het over? Verreweg de meeste moslims veroordelen geweld gewoon.quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan snap je hem ook niet. De gematigde versie bestaat wel, klaarblijkelijk. Er zijn zat moslims die hier wel gewoon kunnen aarden, succes hebben en hun levenswijze hanteren zonder daar een ander tot last te zijn. Alleen zijn die in zware minderheid lijkt wel.
twitter:SkyNewsBreak twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:39:00Update - Two explosions heard during a major raid in #Molenbeek district of Brussels during the manhunt for a key suspect in #ParisAttacks reageer retweet
Dat gaat weer uit van de veronderstelling dat het een homogene cultuur en groep betreft die elkaar in gemeenschappelijke ruimtes treffen. Het tegendeel is juist waar.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Als ik nou eens stel dat..
Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.
Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?quote:Op maandag 16 november 2015 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan suggereer je weer dat het een eenheid (gemeenschap) zou zijn. Iets wat volgens mij helemaal niet zo is.quote:Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Als ik nou eens stel dat..
Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.
Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Andere discussie. Maar je zag het in de afgelopen 7 jaar. Een economie die gericht is op groei is pure aids. Maar zijn wel tolerant naar andere meningen, culturen en levenswijzes..quote:Op maandag 16 november 2015 13:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Misschien moet de Westerse bevolking ook een verlichting doormaken. Kennen wij onszelf wel zo goed dan? Zijn wij onszelf juist niet enorm uit het oog verloren, in de ongebreidelde consumptiedrang die ons van kinds af aan is opgelegd. Een maatschappij die alleen maar aan het denken en produceren is. Van A naar B aan het gaan is. Wie zijn wij om een ander te verlichten?
Nee dat bedoel ik juist niet. Ik geef meerdere opties juist omdat ik snap dat het geen homogene groep is. Als ik zeg dat "de cultuur in kwestie harde pol..." bedoel ik dat er wellicht sommige culturen zijn (zoals die in Pakistan) waar politieke discussies taboe zijn.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat weer uit van de veronderstelling dat het een homogene cultuur en groep betreft die elkaar in gemeenschappelijke ruimtes treffen. Het tegendeel is juist waar.
Gelukkig niet een. Jij? Maar het extreme gedachtegoed wat daar bij hoort, is wel wijd verspreid.quote:Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?
Ik moest lachen.quote:Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |