Zijn ze in Frankrijk al druk mee bezig. 100 mensen preventief huisarrest gegeven. Terwijl er blijkbaar 11- of 15.000 op zo'n lijst staan. Er zijn al raketwerpers en allerlei wapenmateriaal in beslag genomen. Dat kan dankzij de noodtoestand blijkbaar. Meer bevoegdheden, zonder tussenkomst van de rechter.quote:Op maandag 16 november 2015 15:20 schreef spijkerbroek het volgende:
Kunnen de veiligheidsdiensten niet een inval doen bij alle personen die in de gaten worden gehouden? Gewoon om te kijken of ze geld, wapens of plannen hebben liggen en of er iets op hun computers staat? Even een algemene inventarisatie van die figuren?
Zeker grootschalig idd. Maar ook al val je bij de helft ervan binnen.. ik heb zo'n vermoeden dat je dan nog steeds heel wat dingen vindt.quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef Janneke141 het volgende:
Wil dat werken, dan zal dat grootschalig tegelijkertijd moeten gebeuren. Vraag is of daar wel capaciteit voor is. Maar het idee lijkt me niet slecht.
Wat kun je doen tegen figuren die hier wonen en aanslagen beramen? Als je ze niet op het spoor komt, is het onmogelijk ze te voorkomen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oké maar ze zeggen het nu wel, alleen zo klinkt t alsof ze er niks aan gaan doen.
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen. Dat zie ik deze moeder (en andere moeders van daders) niet doen. Nu niet en later ook niet. Alles draait om hun zoontjes en ze weigeren te kijken naar hun misdaden.quote:Op maandag 16 november 2015 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. Een moeder die van haar kinderen houdt. Afgrijselijk en pervers.
De kans dat je op weg naar werk onder een bus komt is nog altijd vele malen groter, vergeet dat niet.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische aap besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Ja? Binnen 72 uur na Joran's daad al?quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef stopnaald het volgende:
[..]
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen. Dat zie ik deze moeder (en andere moeders van daders) niet doen. Nu niet en later ook niet. Alles draait om hun zoontjes en ze weigeren te kijken naar hun misdaden.
Nee.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn wel degelijk gradaties in radicalisatie.˛
Ik heb geen idee hoeveel potentiële extremisten er in NL in de gaten gehouden worden, eigenlijk.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeker grootschalig idd. Maar ook al val je bij de helft ervan binnen.. ik heb zo'n vermoeden dat je dan nog steeds heel wat dingen vindt.
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...quote:Op maandag 16 november 2015 15:21 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Oké maar ze zeggen het nu wel, alleen zo klinkt t alsof ze er niks aan gaan doen.
Afweging privacy tegen (mogelijke) veiligheid denk ik.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat kun je doen tegen figuren die hier wonen en aanslagen beramen? Als je ze niet op het spoor komt, is het onmogelijk ze te voorkomen.
Daar komt het wel op neer, ja.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische terrorist besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Klopt ook wel, denk alleen dat als ze nu al weten dat er zoiets gaat gebeuren dat ze wel wat gaan doen, maar hoe het verwoord was.quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...
De enige manier is om grote bolwerken als Molenbeek per direct op te ruimen, maar dat maakt de wet weer niet mogelijk.
Ik ben al blij dat ik tegenwoordig niet meer met de trein in de spits naar Utrecht CS hoef.quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef Mani89 het volgende:
We zijn gewoon sitting ducks, hopend dat wij niet bij het verkeerde concert zijn als een islamitische terrorist besluit zijn AK op ongelovigen leeg te schieten.
Ook niet onder het mom van internationale veiligheid?quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Infection het volgende:
[..]
Helaas kun je er ook niet zo heel veel aan doen. Vooral als terroristen gebruik maken van beveiligde verbindingen om zo met elkaar te communiceren...
De enige manier is om grote bolwerken als Molenbeek per direct op te ruimen, maar dat maakt de wet weer niet mogelijk.
Deed ze dat direct, ja?quote:Op maandag 16 november 2015 15:22 schreef stopnaald het volgende:
ONZIN! De moeder van Joran hield ook heel erg veel van hem. Maar zij heeft tenminste het fatsoen en de moraal om afstand van hem en zijn daden te nemen.
Doen ze ook wel. Kijk maar naar de huiszoekingen en arrestaties. Maar helaas zijn dit alleen de directe betrokkenen met Parijs tot nu toe. Eventuele toekomstige terroristen lopen nog gewoon vrij rond...quote:Op maandag 16 november 2015 15:24 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Klopt ook wel, denk alleen dat als ze nu al weten dat er zoiets gaat gebeuren dat ze wel wat gaan doen, maar hoe het verwoord was.
bij zwangerschap ook, dus de vergelijking kan blijven.quote:Op maandag 16 november 2015 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee hoor. Er zijn wel degelijk gradaties in radicalisatie.˛
Ik ben dagelijks in de ochtend- en avondspits op Utrecht CS maar ga het nu echt niet ineens mijden ofzo.quote:Op maandag 16 november 2015 15:24 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat ik tegenwoordig niet meer met de trein in de spits naar Utrecht CS hoef.
Dat, en hoe het ook over kwam: Er worden aanslagen voorbereid, moet dit niet en belletje rinkelen van: Ze wisten dat zoiets zou gebeuren maar nu lijkt het alsof ze niks eraan doen.quote:Op maandag 16 november 2015 15:25 schreef Infection het volgende:
[..]
Doen ze ook wel. Kijk maar naar de huiszoekingen en arrestaties. Maar helaas zijn dit alleen de directe betrokkenen met Parijs tot nu toe. Eventuele toekomstige terroristen lopen nog gewoon vrij rond...
Verstandig.quote:Op maandag 16 november 2015 15:25 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben dagelijks in de ochtend- en avondspits op Utrecht CS maar ga het nu echt niet ineens mijden ofzo.
Wat je voor de lange termijn kunt doen is stoppen met de instroom van islamieten, waarvan je zeker weet dat 0,01% radicaliseert of kinderen produceert die zullen radicaliseren. En je hebt maar acht radicalen nodig voor 130 doden.quote:Op maandag 16 november 2015 15:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Afweging privacy tegen (mogelijke) veiligheid denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |