abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2015 @ 13:54:53 #126
215628 woid
let's get Friendly
pi_157598049
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

is ook lastig met een staat aan de westkust en een district aan de oostkust..
lol *plaatjes*

ik zie een paar baarden bibberend door die staat banjeren op zoek naar een wit gebouw...
  maandag 16 november 2015 @ 13:54:59 #127
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157598052
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan bij dat er misschien gewoon te weinig kritiek is richting complotdenken of fundamentalistische interpretaties?
Het is de enige conclusie die ik kan trekken als we er vanuit gaan dat de meeste moslims gematigd zijn. Extremisten hoor je altijd over zionisten en CIA complotten etc... alles is meteen een false flag aanval ontworpen om moslims in een slecht daglicht te stellen.

ik denk dat als deze (vaak kinderen of jong volwassenen) echt tegenwerking zouden krijgen van hun omgeving dat deze denkbeelden het een stukje voedingsbodem weg zou halen. Maar aangezien zelfs de gematigde moslims op bijvoorbeeld mijn facebook feed allemaal anti-westerse propaganda aan het spammen zijn als reactie op deze gebeurtenissen en ik ook weet dat dit hele redelijke gematigde moslims zijn kan ik alleen maar de conclusie trekken dat deze denkbeelden gewoon wijdverspreid zijn en onbetwist blijven.

Omdat de rustigere mensen binnen die gemeenschap wellicht stil blijven uit angst voor negatieve aandacht? Leg me even uit waar ik de plank missla.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157598077
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...
Ik ga er vanuit dat het er ongeveer even veel waren als westerlingen die na Hebdo riepen dat alle moslims het land uit moeten.

Social Media moet je met een korrel zout nemen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157598086
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef Nielsch het volgende:
Weet je waar ik echt helemaal klaar mee ben? Met die posts op Facebook waarin wij westerlingen worden verweten dat we teveel aandacht besteden aan de gebeurtenissen in Parijs en veel minder aan de gebeurtenissen in het Midden Oosten (die natuurlijk ook verschrikkelijk zijn). De mensen die dit heel betweterig en hautain roepen zie ik echter ook helemaal geen aandacht besteden aan alle moord- en slachtpartijen die dagelijks plaatsvinden in Afrika. Behoorlijk pot verwijt de ketel dus...
Het leidt ook af van de kern van de discussie.
  maandag 16 november 2015 @ 13:56:31 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157598089
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.
Dank je dankzij deze reactie kan ik er een naam aan geven. Ik denk dat het "misplaatste solidariteit" is. Mensen willen elkaar gewoon niet afvallen dus laten we de denkbeelden maar op hun plaats.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157598090
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen. ;) (Ik speel even advocaat van de duivel)
Redelijk wat vrees ik. Gasten die, toen het nog wat rustiger was, de aanslagen van NY, Madrid en London aan het rechtpraten waren. Of collega's die ieder gesprek binnen 5 zinnen omdraaiden naar moslimdiscussies met de meest rare denkbeelden. Of klasgenoten die de meiden en homo's echt als stront zagen en daarvoor ook keihard uitkwamen.
Allemaal een zware overeenkomst met wat is allemaal uitkraamt en wat de sharia allemaal verteld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157598099
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Anders neem je de rest ook even mee. Iets wat je weet dat waar is, want dat staat in hun bedreigingen, filmpjes, vlaggen, executies, verslavingen en verkrachtingen. En reageert daar op.
Dat maakt het nog niet waar. Ik leg je net die reflex uit en welk doel dat dient, waarop jij weer reageert met "ja, maar dat roepen ze zelf". Dat ontken ik volgens mij ook niet.

quote:
Dat doen de niet-moslims niet, dat doen de salafisten zelf. Zij noemen zichzelf niet voor niets 'islamic state'. Hoe kun je dat überhaupt los zien dan?
Dit zijn geen salafisten.
pi_157598134
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat de extreme moslim dwars zit weten we, de kafier. Iedere niet moslim dus. Als je daarvoor op je tong gaat bijten, ben je verloren. Inclusief je familie en land.
Denk niet dat je dat wilt.
En dat baseer je waar op precies?
pi_157598144
mickvanwely twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:57:54 Operatie in de Delaunoystraat zou beëindigd zijn. Eenheden lopen weg #molenbeek reageer retweet
pi_157598154
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is de enige conclusie die ik kan trekken als we er vanuit gaan dat de meeste moslims gematigd zijn. Extremisten hoor je altijd over zionisten en CIA complotten etc... alles is meteen een false flag aanval ontworpen om moslims in een slecht daglicht te stellen.

ik denk dat als deze (vaak kinderen of jong volwassenen) echt tegenwerking zouden krijgen van hun omgeving dat deze denkbeelden het een stukje voedingsbodem weg zou halen. Maar aangezien zelfs de gematigde moslims op bijvoorbeeld mijn facebook feed allemaal anti-westerse propaganda aan het spammen zijn als reactie op deze gebeurtenissen en ik ook weet dat dit hele redelijke gematigde moslims zijn kan ik alleen maar de conclusie trekken dat deze denkbeelden gewoon wijdverspreid zijn en onbetwist blijven.

Omdat de rustigere mensen binnen die gemeenschap wellicht stil blijven uit angst voor negatieve aandacht? Leg me even uit waar ik de plank missla.
Dit klopt als een bus. Zij voeden zichzelf en dat is eigenlijk hetzelfde patroon als wat 'onze eigen' zwarte kousen hebben. Afkeuring van alles wat anders is dan hoe zij denken te moeten leven, vrouwen in een broek deugen niet. Het is allemaal veel gematigder, dat realiseer ik me wel degelijk maar het heeft ook het 'eigen eilandje / wij zijn beter' patroon.
pi_157598159
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef StaceySinger het volgende:
Mohamed Abdeslam, de broer van de voortvluchtige Parijs-verdachte Salah Abdeslam, werkte tot voor kort bij de gemeente Molenbeek. Hij was daar actief bij de dienst vreemdelingen. :)

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
tssk, de solicitatieprocedures van tegenwoordig
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 16 november 2015 @ 14:01:27 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157598175
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2015 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dus juist niet zo. O.a. de AIVD heeft redelijk wat onderzoeken gedaan naar moslimgemeenschappen en bijv. het salafisme. En daar blijkt juist uit dat moslims die er salafistische, of in ieder geval vrij fundamentalistische interpretaties op nahouden een vrij geïsoleerd bestaan leven en geen contact hebben met moslims die wij kennen en zich ook niet op de plekken begeven waar de gemiddelde moslim zich bevindt. Logisch op zich ook, want hoe meer contact, hoe meer blootstelling en daarmee ook beïnvloeding van en aan andere opvattingen.
Ok.. ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel... Ik zeg niet dat alle moslims in Nederland 1 gemeenschap vormen. Ik zeg dat de verschillende moslimgemeenschappen in Nederland (hoewel ze onderling niet per se contact hebben) wel binnenin de groep vrij hecht zijn. En ja ze zullen niet allemaal even hecht zijn en hecht zijn is ook niet per se het tegenovergestelde van open staan voor vrienden van buitenaf. Maar ik zeg slechts dat er groepen zijn... van mensen... in Nederland... en binnen die groepen worden er soms door individuen dingen geroepen die jij en ik als extremistisch zouden bestempelen waar jij en ik beiden stappen zouden ondernemen om eens een goed gesprek met die vriend te hebben...

Maar dat binnen in die groepen die stap niet genomen wordt. Door het scala aan reden wat ik eerder aangaf. Is het iets duidelijk wat ik bedoel?
pi_157598187
quote:
14s.gif Op maandag 16 november 2015 13:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet waar. Ik leg je net die reflex uit en welk doel dat dient, waarop jij weer reageert met "ja, maar dat roepen ze zelf". Dat ontken ik volgens mij ook niet.

[..]

Dit zijn geen salafisten.
Het zijn moslims, die uit naam van de islam een islamitische staat willen vestigen, met islamitische strenge wetgevingen. Daarbij vermoorden ze mensen of maken ze tot slaaf omdat ze als niet moslim als kafier behandeld mogen worden.

En jij gaat vertellen dat de islam er niets mee te maken heeft. Alle MO kenmerken en gebruiken zijn overduidelijk aanwezig.
1947-2016
  maandag 16 november 2015 @ 14:02:14 #139
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157598191
De gemeenschappen waar de radicaliserende moslims zich bevinden bestaat uit zolderkamer met internetverbinding, daar is de meeste winst te behalen voor counterterrorisme.
pi_157598198
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die impact is enorm. Als jij maar keer op keer wordt weggezet door onbekenden als onbetrouwbaar, gevaarlijk, crimineel, dan wordt de drang om ze op hun 'wenken' te bedienen bij sommigen op een gegeven moment groot. Ik keur het niet goed, maar kan me de frustratie en reacties wel indenken.
Nu ja, je ziet dit ook genoeg in de alledaagse psychologische stoornissen. Mensen zijn toch een product van hun opvoeding en indrukken die ze van jongs af aan meekrijgen. Op een gegeven moment ga je daar inderdaad zelf in geloven of aan beantwoorden. Het is net de circus-olifant die aan een dun touwtje netjes staat te wachten, zich niet realiserend dat de ketting waarmee hij als kind werd opgevoed makkelijk los te breken is.
pi_157598223
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 14:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ok.. ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel... Ik zeg niet dat alle moslims in Nederland 1 gemeenschap vormen. Ik zeg dat de verschillende moslimgemeenschappen in Nederland (hoewel ze onderling niet per se contact hebben) wel binnen de groep vrij hecht is. En ja ze zullen niet allemaal even hecht zijn en hecht zijn is ook niet per se het tegenovergestelde van open staan voor vrienden van buitenaf. Maar ik zeg slechts dat er groepen zijn... van mensen... in Nederland... en binnen die groepen worden er soms door individuen dingen geroepen die jij en ik als extremistisch zouden bestempelen en waar jij en ik beiden stappen zouden ondernemen om eens een goed gesprek met die vriend te hebben...

Maar dat binnen in die groepen die stap niet genomen wordt. Door het scala aan reden wat ik eerder aangaf. Is het iets duidelijk wat ik bedoel?
De strekking is toch dat velen onze levensstijl afkeuren en ons, hun wil op willen leggen. Terwijl ze er zelf voor kiezen om in het Westen te leven. Het strookt domweg niet met elkaar. Sterker nog, het botst voortdurend, op alle gebied.
pi_157598226
Moeder terreurbroers verbaasd

[ Bericht 32% gewijzigd door WhateverWhatever op 16-11-2015 14:09:04 ]
pi_157598250
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 13:53 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Godsamme is toch niet te geloven..
nvm
pi_157598260
quote:
Altijd hetzelfde gelul. Dat mens probeert gewoon om er zelf onderuit te komen, daarom hangt ze dit lulverhaal maar op. En sowieso altijd dat goedpraten. Laat maar weer zien dat ze allemaal één pot nat zijn. :')
pi_157598264
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...
Je ziet dus duidelijk twee kampen ontstaan die zich met redelijke, maar ook vaak met onredelijke argumenten proberen te verdedigen. Westers v.s. Islam/Arabisch. Precies wat zo'n IS graag ziet gebeuren.

Waarom verwachten wij van de doorsnee Moslim een genuanceerd uiteenzetting, wanneer we dat van 95/100 van onze eigen familie en vrienden niet verwachten en niet zien. Waarom moet een moslim zijn 'peers' hier wel op wijzen en wij niet? Ik doe het niet, maar nu ik er over nadenk is het best hypocriet toch?
pi_157598277
quote:
:')

Als moeder zie je dat echt wel. Of je moet je koters jaren niet gezien hebben.
1947-2016
  maandag 16 november 2015 @ 14:06:43 #147
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157598279
quote:
quote:
Een ander familielid vult haar aan en zegt dat Ibrahim geen moordenaar wilde zijn. ,,Misschien gingen de explosieven per ongeluk te vroeg af of kwam het door de stress", aldus de opmerkelijke verklaring van dit familielid.
:') :')
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_157598298
Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 14:07:43 UPDATE: Police operation in Molenbeek has ended, mayor says - @BNONews reageer retweet
Ended. Maar ondertussen loopt 90% van de toekomstige terroristen daar nog rond...
  maandag 16 november 2015 @ 14:08:18 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157598299
quote:
Hij was een lieve, rustige jongen. Dit hadden we nooit verwacht. Hij had verkeerde vrienden. Stageplaatsen.
pi_157598306
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[..]

:') :')
Ja inderdaad dit :') en die bomgordel viel zomaar uit de lucht om zijn middel... die mensen geloven blijkbaar nog in sprookjes. Kun je zien hoe ze zichzelf van alles wijsmaken. Op dit gebied maar ook op 'het Westen is slecht' gebied :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')