abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 november 2015 @ 13:45:59 #101
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157597799
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan suggereer je weer dat het een eenheid (gemeenschap) zou zijn. Iets wat volgens mij helemaal niet zo is.
Er zijn heel veel moslimgemeenschappen. Ik denk dat vooral in het westen deze vrij hecht zijn. Er is dus eenheid in de zin van contact, niet per se overtuiging. Ik zeg ook niet dat alle moslimgemeenschappen met elkaar in contact staan. Ik bedoel dit als een generale statement over verschillende moslimgemeenschappen in de gehele wereld.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_157597814
quote:
11s.gif Op maandag 16 november 2015 13:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

... Als er een politiek leider opstaat met de belachelijke naam 'Deze moet nog komen', moeten we echt gaan uitkijken?
Haha, zal waarschijnlijk iets van een Arabische naam zijn.
  maandag 16 november 2015 @ 13:46:42 #103
155616 Proximo
For god, king & country
pi_157597817
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_157597847
Reuters twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:26:35 Islamic State threatens attack on Washington, other countries https://t.co/QXiLFJFoR5 reageer retweet
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_157597857
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik juist niet.
Hoe kom je er dan bij dat er misschien gewoon te weinig kritiek is richting complotdenken of fundamentalistische interpretaties?
pi_157597864
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Als ik nou eens stel dat..

Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.

Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Wat heeft 'ermee eens zijn' er mee te maken als iets een feitelijk juiste constatering is. De moslimgemeenschap heeft net zo goed een rol te spelen in dit verhaal. Maar de Westerse autochtone gemeenschap ook.

Ik vind dat voorbeeldje van die Knooppe wel mooi. Stel dat jij in een Turkse winkel komt en de uitbater staat vrolijk te lachen en kletsen met een Turkse jongeman. Jij bent aan de beurt en zijn houding slaat volledig om naar een argwanend en terughoudende houding. Je merkt ook dat hij 50 cent meer vraagt voor dezelfde krop sla die je voorganger zojuist kocht. Dit soort situaties komen veel jonge mensen denk ik vaak tegen, maar dan omgekeerd. Ik realiseer me de laatste tijd eigenlijk pas wat voor een impact dat moet hebben als je dit structureel tegen komt.
  maandag 16 november 2015 @ 13:48:52 #107
215628 woid
let's get Friendly
pi_157597867
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:46 schreef Proximo het volgende:

[..]

Wat een goedpraterij :')
vertel.... :*
pi_157597868
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op iets externs. En daar trappen heel veel mensen in, want in plaats van dat men zegt: "goh, wtf ben jij eigenlijk voor kankermongool dat je mensen meent te moeten vermoorden?", roepen veel mensen: "ermahgerd, weer de koran! snel, verbied dat boek en leg de islam aan banden dan hebben we dit soort mongolen ook niet meer!".

Dat strookt dus al niet met de oorzaken van dit soort terrorisme en je doet ook nog eens net alsof een terrorist maar ten dele verantwoordelijk kan worden gehouden voor z'n daden, want als die arme man de koran niet had gelezen was dit ook allemaal niet gebeurd. Dat is onzin.
Anders neem je de rest ook even mee. Iets wat je weet dat waar is, want dat staat in hun bedreigingen, filmpjes, vlaggen, executies, verslavingen en verkrachtingen. En reageert daar op.
quote:
[..]

Die gaan er vanzelf wel af zolang je maar niet de fout maakt om dit soort figuren te vereenzelvigen met andere moslims.
Dat doen de niet-moslims niet, dat doen de salafisten zelf. Zij noemen zichzelf niet voor niets 'islamic state'. Hoe kun je dat überhaupt los zien dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157597870
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:39 schreef SpecialK het volgende:
Als ik nou eens stel dat..

Moslimsgemeenschappen, beiden in Europa alswel daarbuiten moeite hebben met het in toom houden van individuen onder hen die radicaliseren. Misschien wel doordat er gewoon weinig kritiek is richting complotdenken of uitleggingen van de Koran waar de nadruk op geweld wordt gelegd... Niet omdat de gemeenschap daar op aanstuurt maar doordat men wellicht de discussie of het conflict niet aan wil met je eigen broeders/zusters omdat men zich slachtoffer voelt van de samenleving of de wereldpolitiek en je dus je mede-slachtoffers niet wil afvallen. Of soms zelfs omdat de cultuur in kwestie harde politieke discussies uit de weg willen gaan.

Is dat iets waar "linksige" of progressieve mensen in dit topic het wellicht mee eens zouden kunnen zijn?
Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.
pi_157597877
Conflicts twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:47:14 BREAKING: Explosions heard in Molenbeek #Brussels as police siege a house that 8th #ParisAttacks suspect is believed to be in. reageer retweet
pi_157597882
Weet je waar ik echt helemaal klaar mee ben? Met die posts op Facebook waarin wij westerlingen worden verweten dat we teveel aandacht besteden aan de gebeurtenissen in Parijs en veel minder aan de gebeurtenissen in het Midden Oosten (die natuurlijk ook verschrikkelijk zijn). De mensen die dit heel betweterig en hautain roepen zie ik echter ook helemaal geen aandacht besteden aan alle moord- en slachtpartijen die dagelijks plaatsvinden in Afrika. Behoorlijk pot verwijt de ketel dus...
PWBF
  maandag 16 november 2015 @ 13:49:25 #112
215628 woid
let's get Friendly
pi_157597885
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:42 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoeveel zelfmoordterroristen ken je persoonlijk?
elke keer weer 1tje minder
pi_157597903
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Moslimgemeenschappen hebben toch al lang door dat Mohhamed ineens wat extremistischer wordt? Vanaf dat moment moet er ingegrepen worden, maar doen zij helaas niet wat je gaat niet je broeder verraden.
Want Mohammed is daar hartstikke eerlijk en open over?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157597925
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Want Mohammed is daar hartstikke eerlijk en open over?
Tuurlijk praat hij daarover in een Moskee met Ali of met Imam Youssef of whoever
  maandag 16 november 2015 @ 13:50:48 #115
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_157597928
quote:
6s.gif Op maandag 16 november 2015 13:49 schreef woid het volgende:

[..]

elke keer weer 1tje minder
:')
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  maandag 16 november 2015 @ 13:50:56 #116
215628 woid
let's get Friendly
pi_157597935
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef Aether het volgende:
Reuters twitterde op maandag 16-11-2015 om 13:26:35 Islamic State threatens attack on Washington, other countries https://t.co/QXiLFJFoR5 reageer retweet
weten ze überhaubt waar het ligt?

schreeuwerts
pi_157597939
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Andere discussie. Maar je zag het in de afgelopen 7 jaar. Een economie die gericht is op groei is pure aids. Maar zijn wel tolerant naar andere meningen, culturen en levenswijzes..
Is dat wel echt zo? Of moeten we ook eens even op de tong bijten en luisteren wat anderen nu precies dwars zit? Dat kunnen alleen mensen onderling doen, op nationaal en internationale schaal gaan er alweer te veel (economische) belangen meewegen die het menselijke aspect doen ondersneeuwen. Daarom dat ik zeg: De verandering zal vanuit de mensen zelf moeten komen. Een soort massa-realisatie oid. ;)
pi_157597961
Mohamed Abdeslam, de broer van de voortvluchtige Parijs-verdachte Salah Abdeslam, werkte tot voor kort bij de gemeente Molenbeek. Hij was daar actief bij de dienst vreemdelingen. :)

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_157597964
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gelukkig niet een. Jij? Maar het extreme gedachtegoed wat daar bij hoort, is wel wijd verspreid.
Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen. ;) (Ik speel even advocaat van de duivel)
pi_157597971
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:50 schreef woid het volgende:

[..]

weten ze überhaubt waar het ligt?

schreeuwerts
is ook lastig met een staat aan de westkust en een district aan de oostkust..
PWBF
pi_157597983
quote:
7s.gif Op maandag 16 november 2015 13:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Er zijn heel veel moslimgemeenschappen. Ik denk dat vooral in het westen deze vrij hecht zijn.
Dat is dus juist niet zo. O.a. de AIVD heeft redelijk wat onderzoeken gedaan naar moslimgemeenschappen en bijv. het salafisme. En daar blijkt juist uit dat moslims die er salafistische, of in ieder geval vrij fundamentalistische interpretaties op nahouden een vrij geïsoleerd bestaan leven en geen contact hebben met moslims die wij kennen en zich ook niet op de plekken begeven waar de gemiddelde moslim zich bevindt. Logisch op zich ook, want hoe meer contact, hoe meer blootstelling en daarmee ook beïnvloeding van en aan andere opvattingen.
pi_157597999
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Is dat wel echt zo? Of moeten we ook eens even op de tong bijten en luisteren wat anderen nu precies dwars zit? Dat kunnen alleen mensen onderling doen, op nationaal en internationale schaal gaan er alweer te veel (economische) belangen meewegen die het menselijke aspect doen ondersneeuwen. Daarom dat ik zeg: De verandering zal vanuit de mensen zelf moeten komen. Een soort massa-realisatie oid. ;)
Wat de extreme moslim dwars zit weten we, de kafier. Iedere niet moslim dus. Als je daarvoor op je tong gaat bijten, ben je verloren. Inclusief je familie en land.
Denk niet dat je dat wilt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 november 2015 @ 13:53:33 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_157598005
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:48 schreef kapiteintje het volgende:

Ik vind dat voorbeeldje van die Knooppe wel mooi. Stel dat jij in een Turkse winkel komt en de uitbater staat vrolijk te lachen en kletsen met een Turkse jongeman. Jij bent aan de beurt en zijn houding slaat volledig om naar een argwanend en terughoudende houding. Je merkt ook dat hij 50 cent meer vraagt voor dezelfde krop sla die je voorganger zojuist kocht. Dit soort situaties komen veel jonge mensen denk ik vaak tegen, maar dan omgekeerd. Ik realiseer me de laatste tijd eigenlijk pas wat voor een impact dat moet hebben als je dit structureel tegen komt.
Die impact is enorm. Als jij maar keer op keer wordt weggezet door onbekenden als onbetrouwbaar, gevaarlijk, crimineel, dan wordt de drang om ze op hun 'wenken' te bedienen bij sommigen op een gegeven moment groot. Ik keur het niet goed, maar kan me de frustratie en reacties wel indenken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 16 november 2015 @ 13:53:58 #124
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_157598020
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef StaceySinger het volgende:
Mohamed Abdeslam, de broer van de voortvluchtige Parijs-verdachte Salah Abdeslam, werkte tot voor kort bij de gemeente Molenbeek. Hij was daar actief bij de dienst vreemdelingen. :)

http://www.telegraaf.nl/b(...)utm_campaign=twitter
Godsamme is toch niet te geloven..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_157598037
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 13:51 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij persoonlijk die een dergelijk gedachtegoed aanhangen? Wijd verspreid betekent nog niet dicht in aantallen. ;) (Ik speel even advocaat van de duivel)
mwah, niet dat ze allemaal bereid zijn om zichzelf op te blazen... maar na Charlie Hebdo hoorde je echt ontzettend veel moslims gaan van: "ja maar... ze hadden dan ook wel de profeet beledigd". Oftewel een soort van goedpraten. Dat gaat nu wat lastiger maar ook nu zag je bijvoorbeeld de facebookpagina Moslims in Nederland de schuld alweer in de schoenen van Israël schuiven...
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')