Ze erkennen toch het probleem van terrorisme? Wat moeten ze dan nog meer van jou erkennen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd. Het probleem erkennen. Hervormers de ruimte geven. Dat soort dingen.
In plaats daarvan trekt men zich terug met een 'it wasn't me' (vrij naar Shaggy).
Komen we wel achter over twee of drie daagjesquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:37 schreef Hathor het volgende:
wat ik nu graag zou willen weten is of het hier om lui gaat die al hun hele leven in Frankrijk woonden, of om lieden die met de stroom vluchtelingen mee naar binnen zijn gekomen.
twitter:le_Parisien twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:30:50EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines https://t.co/YB8TcB0tM4 reageer retweet
Tuurlijk!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:37 schreef Odaiba het volgende:
Wat blijven we toch allemaal rustig in Europa. Gelukkig maar.
Dat het een probleem van islam als religie is. Dat doen ze nu niet, ze claimen dat deze lui geen moslims zijn en de islam misbruiken. Dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze erkennen toch het probleem van terrorisme? Wat moeten ze dan nog meer van jou erkennen?
Wat moet hij dan doen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
"Leef je leven en wacht geduldig en rustig op de volgende aanslag"
lijkt me bijzonder onhaalbaar, zeker met al die duizenden mensen die nu Europa in trekken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Re het volgende:
[..]
indien je geradicaliseerd naar Syrie bent vertrokken en heelhuids weer terug bent gekomen...
er worden mensen gerecruteerd, daar ligt het probleem
wilde je binnen gaan zitten met de deur op het nachtslot?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen?
Er is nog nooit een aanslag gepleegd op een zolderkamer, oftewel FOK! is veilig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
Ja dat wist ik alquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij smste gister al dat hij intens meeleeft met alle slachtoffers
auto met 4 gewapende mannen doorbreekt (politie?)versperring in Yvelines.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:
Iemand met beter Frans dan Google hier?twitter:le_Parisien twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:30:50EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines https://t.co/YB8TcB0tM4 reageer retweet
Wat wil je anders? Met dit soort zaken kun je simpelweg geen rekening houden (helaas).quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
nee niet onhaalbaar maar er zijn wel mensen nodig om ze er uit te pikkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lijkt me bijzonder onhaalbaar, zeker met al die duizenden mensen die nu Europa in trekken.
Excuses aanbieden voor de actieve import van een moorddadige sekte zou een aardig begin zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen?
Gewoon iedereen zonder geldig paspoort subiet de deur wijzen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Infection het volgende:
Grenscontroles aangescherpt.
Gooi die handel gelijk dicht.
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Infection het volgende:
Grenscontroles aangescherpt.
Gooi die handel gelijk dicht.
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.
Beter in Duitsland dan in Nederlandquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijn
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon iedereen zonder geldig paspoort subiet de deur wijzen.
Precies. België ook al aan de Franse kant. Één van de daders zou zelfs uit België komen, dus nog meer reden om hier de grens met België te sluiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.
quote:Stg. as-Soennah over aanslagen Parijs
geplaatst: 14 november 2015 12:09
Gisteren is de wereld opnieuw opgeschrikt door een reeks aanslagen in Parijs waarbij ruim 120 onschuldige mensen om het leven zijn gekomen. Onze condoleances en medeleven gaan uit naar de nabestaanden en alle dierbaren van de overledenen.
Deze aanslagen tonen andermaal aan dat wij, moslims en niet-moslims, voor een grote uitdaging staan. Binnen onze samenleving bevinden zich kennelijk mensen die onze veiligheid bedreigen en angst, verderf en verdeeldheid willen zaaien. Op de moslims rust de religieuze en morele plicht om actief op te treden tegen dit soort excessen en niet aan de zijlijn te blijven toekijken. Naïeve moslimjongeren die ontvankelijk zijn voor dit soort extreme gedachten of hiermee sympathiseren, moeten door de gemeenschap hierop worden aangesproken. Bij aanhoudend wangedrag moet speciale hulp worden ingeschakeld. Personen waarvan de ouders, familie en vrienden sterk het vermoeden hebben dat ze iets aan het beramen zijn wat de veiligheid van ons land bedreigt, verdienen geen genade en zachtzinnigheid. Ze moeten per direct worden aangegeven om dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden te voorkomen. De veiligheid van het land is een algemeen goed dat door ons allemaal gekoesterd moet worden.
Ook moeten we onszelf en onze kinderen leren dat onderlinge conflicten en meningsverschillen op een beschaafde en constructieve manier moeten worden uitgesproken. Verstandige mensen kiezen voor de weg van dialoog en discussie, en niet voor geweld. Geweld zaait angst en verwarring tussen de mensen en zet verhoudingen op scherp. Hierdoor sluipen verzwakking en verlamming de samenleving binnen en in plaats van ons tegen de echte vijand (lees: terroristen) te verzetten, gaan we op elkaar afgeven en elkaar afvallen. Het is belangrijk dat we ons focussen op het gemeenschappelijke doel en al onze krachten en vermogens daarop richten. We moeten de mensen die onze samenleving haten en bereid zijn om hun haat met geweld bot te vieren met alle mogelijke middelen stoppen. Wie van hun nog ontvankelijk is voor behandeling, krijgt behandeling. Wie ver heen is, kan niet op clementie rekenen. En ook moslims moeten hierin een rol spelen, wat ons betreft zelfs een voortrekkersrol.
Tot slot willen wij tegen overheidsinstanties zoals politie, gemeenten, politici en inlichtingendiensten zeggen dat een ongenuanceerde aanpak en hard optreden tegen alle moslims in de strijd tegen extremisme geen soelaas biedt, maar juist terroristen in de kaart speelt. Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy. Zij moeten juist het gevoel krijgen dat ze onderdeel van de samenleving zijn en als een bondgenoot worden behandeld in de strijd tegen terrorisme.
Bestuur stichting as-Soennah en
Team al-Yaqeen
14 november 2015
Dat is een Wilderiaans sprookje. Als het al mogelijk was, wat het niet is, dan ga je daar geen aanslagen mee voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Excuses aanbieden voor de actieve import van een moorddadige sekte zou een aardig begin zijn.
Toen ik dat net zei noemde je het een stroman, maar nu noem je het zelf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat het een probleem van islam als religie is. Dat doen ze nu niet, ze claimen dat deze lui geen moslims zijn en de islam misbruiken. Dat is niet het geval.
Dat ze er zijn lijkt mij toch wel duidelijk inmiddels.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijn
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
wilde je binnen gaan zitten met de deur op het nachtslot?
Iets met een auto met 4 zwaar bewapende mannen die klem gereden zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:
EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines
Ja indd fuck Duitsersquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!
[..]
Beter in Duitsland dan in Nederland
Als ik puur de aanslagen van Parijs als referentie neem, zijn ze heel goed voorbereid en uitgevoerd, zeker met alle verhoogde maatregelen in een land als Frankrijk die het jaar is ingegaan met Charlie Hebdo. Vraag me af of je dat überhaupt en ooit wel in het geheel kunt tegenhouden, ik ga ze bijna professionele aanslagplegers noemen, te bizar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet onhaalbaar maar er zijn wel mensen nodig om ze er uit te pikken
In Frankrijk wonen ook hoog opgeleide mensenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!
[..]
Beter in Duitsland dan in Nederland
Zou het iets met Parijs te maken hebben?twitter:ADnl twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:40:35Bij de moskee in Roosendaal is vannacht een poging tot brandstichting gedaan https://t.co/9rvrpQr6yX reageer retweet
Want?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat ze er zijn lijkt mij toch wel duidelijk inmiddels.
Mhoah....quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
In Frankrijk wonen ook hoog opgeleide mensen
Op de Frontpage is dit al bestempeld tot Taqqiya.quote:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:42:22Berichten over explosies in Bagnolet; zou mogelijk gaan over vuurwerk bij een bruiloft. reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:42:22Berichten over explosies in Bagnolet; zou mogelijk gaan over vuurwerk bij een bruiloft. reageer retweet
Dan ben je ook niet heel slim hoorquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De aanslagen gisteravond zijn niet gepleegd door Franse burgers.
Maar geeft wel een duidelijk signaal af, makkelijk uit te voeren. Nog niet zo lang geleden heel normaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is een Wilderiaans sprookje. Als het al mogelijk was, wat het niet is, dan ga je daar geen aanslagen mee voorkomen.
Overigens is er momenteel nog niet eens een echte reden om te denken dat dit werkelijk immigranten waren. Een deel ervan sprak vloeiend frans.
Godver.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik heb alleen geen idee wat er staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Slaro het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of dit al ergens voorbij is gekomen maar een van de vermoedelijke daders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heftig.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan ben je ook niet heel slim hoor
Juist door een barriere heen gereden geloof ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iets met een auto met 4 zwaar bewapende mannen die klem gereden zijn.
Zeer handig om dit momentquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat weet nog geen mens. Er zijn ook extremistische moslims met een Frans paspoort.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De aanslagen gisteravond zijn niet gepleegd door Franse burgers.
Dat klopt. Maar dit is door IS gedaan. We kunnen dus met zekerheid stellen dat er terroristen waren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bron?
IS claimt alles. Dan nog kun je als IS lid een Franse burger zijn
De angst zit er goed in. Precies wat de terroristen willen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat was te verwachten, en elke schietpartij zal ook wel voorbij komen in de media straks, maar er wordt elke dag wel ergens in Parijs geschoten.quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Jaja. Maar dit zijn aanslagen die gepleegd zijn door extremisten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet nog geen mens. Er zijn ook extremistische moslims met een Frans paspoort.
Hoe is een paar duizend kilometer Europese grens afsluiten 'makkelijk uit te voeren'?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar geeft wel een duidelijk signaal af, makkelijk uit te voeren. Nog niet zo lang geleden heel normaal.
Ja, en dat kunnen ook Franse burgers zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dit is door IS gedaan. We kunnen dus met zekerheid stellen dat er terroristen waren.
maar het behoren tot een georganiseerd netwerk vergt mijns inziens een interactie met mensen die deze excessen faciliteren, daar moet toch wel iets mee gedaan kunnen worden. Ik heb niet een oplossing of zo, ja IS compleet wegvagen maar ja, dat is zo simpel nog nietquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik puur de aanslagen van Parijs als referentie neem, zijn ze heel goed voorbereid en uitgevoerd, zeker met alle verhoogde maatregelen in een land als Frankrijk die het jaar is ingegaan met Charlie Hebdo. Vraag me af of je dat überhaupt en ooit wel in het geheel kunt tegenhouden, ik ga ze bijna professionele aanslagplegers noemen, te bizar.
Heel goed, maar hier wordt selectief overheen gelezen.quote:
Ik lees nergens een openlijke afwijzing. Slechts een waarschuwing dat we niet al te streng moeten optreden jegens alle moslims. Dat zegt mijnsinziens genoeg.quote:
Spreek ff voor je zelf wil jequote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Heel goed, maar hier wordt selectief overheen gelezen.
Gewoon lekker moslims gaan haten en nationalistisch doen, dat is precies wat de terroristen willen bereiken...
Mission accomplished voor die gasten dus, iedereen tuint er met zijn domme kop in. Dom volk hier op FOK!
Ongetwijfeld, maar die kunnen prima ergens anders op training zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja, en dat kunnen ook Franse burgers zijn
Oh jawel hoor. Dat het wij-zij denken nog duidelijker wordt dan het nu al is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Molurus het volgende:
Bovendien bereik je niets met dit 'signaal'.
in 1980 waren alle grenzen gesloten waarom zou dat nu niet kunnen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is een paar duizend kilometer Europese grens afsluiten 'makkelijk uit te voeren'?
Ik zou dat eerder omschrijven als onmogelijk. Bovendien bereik je niets met dit 'signaal'.
Goed stuk. Ik weet niet hoe groot de achterban is namens wie het is geschreven, maar het klinkt i.i.g. goed.quote:
DIt idd, alsof er een god is die dat goed vindtquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
Echt ook heel stoer om gewone (ongewapende) burgers random te vermoorden wat kan je dan trots op jezelf zijn,
Dan zijn het nog wel Franse burgersquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die kunnen prima ergens anders op training zijn geweest.
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Dat het wij-zij denken nog duidelijker wordt dan het nu al is.
Moeten we dan feest vieren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Infection het volgende:
[..]
De angst zit er goed in. Precies wat de terroristen willen...
Neen. Blijkbaar kun je de nuance niet zien. Is prima.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen ik dat net zei noemde je het een stroman, maar nu noem je het zelf.
Zuchtquote:Maar wat jij hier doet is juist verkeerd. Jij drukt zo elke moslim-jongere in de handen van IS. Want je wekt de indruk dat IS daadwerkelijk de Islam vertolkt en dus eigenlijk gelijk heeft en dat je als jongere, als je de niet de Islam helemaal wil afzweren, eigenlijk best naar IS toe zou kunnen gaan, omdat dat dan bij jou past.
De wederopstanding is basiskennis voor Christenen. Dat weet jij niet, jij kent het niet en dan heeft het niet zoveel nut om daar een hele discussie over te voeren. Je mag je weleens inlezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt met je wederopstanding. Jij haalt er allemaal dingen bij die echt nergens op slaan.
Maar welke stroming was dat dan? Want dat zou je even benoemen.
Je bent duidelijk een beetje in de war.
Ik weet niet hoe lang jij al op de wereld rondloopt, maar ik garandeer je dat je ook toen zo de grens over kon lopen hoor. Het is niet alsof daar een Chinese Muur stond.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
in 1980 waren alle grenzen gesloten waarom zou dat nu niet kunnen?
Waar halen ze overal zo snel die kleuren van de vlag vandaan?quote:
Nee, maar als je de grenzen beter gaat bewaken dan kan je deze gasten er op de luchthaven misschien wel uitpikken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan zijn het nog wel Franse burgers
Verband met de immigratiestroom is og helemaal niet aangetoond
Trollquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De wederopstanding is basiskennis voor Christenen. Dat weet jij niet, jij kent het niet en dan heeft het niet zoveel nut om daar een hele discussie over te voeren. Je mag je weleens inlezen.
Ik heb eens overnacht in Bagnolet, gigantisch veel beveiliging bij het hotel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is toch zo?quote:
Kun je niet lezen ofzoquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees nergens een openlijke afwijzing. Slechts een waarschuwing dat we niet al te streng moeten optreden jegens alle moslims. Dat zegt mijnsinziens genoeg.
quote:een reeks aanslagen in Parijs waarbij ruim 120 onschuldige mensen om het leven zijn gekomen. Onze condoleances en medeleven gaan uit naar de nabestaanden en alle dierbaren van de overledenen.
kennelijk mensen die onze veiligheid bedreigen en angst, verderf en verdeeldheid willen zaaien. Op de moslims rust de religieuze en morele plicht om actief op te treden tegen dit soort excessen en niet aan de zijlijn te blijven toekijken.
Naïeve moslimjongeren die ontvankelijk zijn voor dit soort extreme gedachten of hiermee sympathiseren, moeten door de gemeenschap hierop worden aangesproken.
Personen waarvan de ouders, familie en vrienden sterk het vermoeden hebben dat ze iets aan het beramen zijn wat de veiligheid van ons land bedreigt, verdienen geen genade en zachtzinnigheid. Ze moeten per direct worden aangegeven om dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden te voorkomen. De veiligheid van het land is een algemeen goed dat door ons allemaal gekoesterd moet worden.
En ook moslims moeten hierin een rol spelen, wat ons betreft zelfs een voortrekkersrol.
Ok.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik heb eens overnacht in Bagnolet, gigantisch veel beveiliging bij het hotel.
Best een prima stuk. Moslims oproepen om dit soort dingen te voorkomen lijkt me een uitstekend doel.quote:
Ledquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar halen ze overal zo snel die kleuren van de vlag vandaan?
Of hebben die preventief alle kleuren van alle vlaggen ter wereld die ze te pas en te onpas of wanneer het hen uitkomt kunnen activeren??![]()
![]()
Pot, ketel...quote:
De VS heeft dezelfde kleuren in de vlag, evenals NL, VKquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Of hebben die preventief alle kleuren van alle vlaggen ter wereld die ze te pas en te onpas of wanneer het hen uitkomt kunnen activeren??![]()
![]()
http://www.colorkinetics.com/ESB/quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
![]()
Leer lezen:quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees nergens een openlijke afwijzing. Slechts een waarschuwing dat we niet al te streng moeten optreden jegens alle moslims. Dat zegt mijnsinziens genoeg.
Er wordt notabene opgeroepen eigen familieleden, vrienden aan te geven, en te "stoppen met alle mogelijke middelen"quote:. Naïeve moslimjongeren die ontvankelijk zijn voor dit soort extreme gedachten of hiermee sympathiseren, moeten door de gemeenschap hierop worden aangesproken. Bij aanhoudend wangedrag moet speciale hulp worden ingeschakeld. Personen waarvan de ouders, familie en vrienden sterk het vermoeden hebben dat ze iets aan het beramen zijn wat de veiligheid van ons land bedreigt, verdienen geen genade en zachtzinnigheid. Ze moeten per direct worden aangegeven om dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden te voorkomen. De veiligheid van het land is een algemeen goed dat door ons allemaal gekoesterd moet worden.
Ook moeten we onszelf en onze kinderen leren dat onderlinge conflicten en meningsverschillen op een beschaafde en constructieve manier moeten worden uitgesproken. Verstandige mensen kiezen voor de weg van dialoog en discussie, en niet voor geweld. Geweld zaait angst en verwarring tussen de mensen en zet verhoudingen op scherp. Hierdoor sluipen verzwakking en verlamming de samenleving binnen en in plaats van ons tegen de echte vijand (lees: terroristen) te verzetten, gaan we op elkaar afgeven en elkaar afvallen. Het is belangrijk dat we ons focussen op het gemeenschappelijke doel en al onze krachten en vermogens daarop richten. We moeten de mensen die onze samenleving haten en bereid zijn om hun haat met geweld bot te vieren met alle mogelijke middelen stoppen. Wie van hun nog ontvankelijk is voor behandeling, krijgt behandeling. Wie ver heen is, kan niet op clementie rekenen. En ook moslims moeten hierin een rol spelen, wat ons betreft zelfs een voortrekkersrol.
Ik weet niet wat jouw idee van "gesloten" is, maar de praktijk was dat je gewoon door kon rijden van NL naar Duitsland of België.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Alleen de grens tussen west en Oost, en dat kostte ook de nodige moeite. Van Nederland kon je zo naar Duitsland huppelen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Iets van "het is grappig geweest, ik ga jullie laten. Oh jullie die hebben Geloofd. Als een" en dan een beetje onduidelijk maar het komt er op neer dat hij zegt vanwege al het perverse hij geen spijt hoeft te hebben van zijn daden en in de laatste zin zegt hij dat er voor hem niks is om spijt van te hebben en dat iedereen moet stoppen met paniek en zich over dient te geven aan Allah.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb alleen geen idee wat er staat.
Jouw "waarheid" is blijkbaar dat "de moslims" een collectief zijn waarbij ieder individu verantwoordelijk is voor wat een ander, uit een ander substroming ervan, doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen. Blijkbaar kun je de nuance niet zien. Is prima.
[..]
Zucht. De waarheid ontkennen omdat er mensen zijn die dat wellicht niet willen horen is juist precies waarom er zo'n enorm probleem is met de islam als religie. Als je dat wel doet krijg je dus aanslagen en/of geradicaliseerde jongeren. Dat is dus symptoombestrijding. IS vertolkt een versie van de islam zoals er zoveel zijn en dat is een enorm probleem binnen de islam die men als moslims zullen moeten oplossen. Met onze hulp, maar dan moet men wel de werkelijkheid erkennen en dat blijft constant uit.
Feit is er is hervorming nodig, verlichting, secularisatie. Als men tenminste in harmonie met de westerse seculiere samenlevingen wil uh, samenleven.
Je kunt niet lezen. Jammer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Jouw "waarheid" is blijkbaar dat "de moslims" een collectief zijn waarbij ieder individu verantwoordelijk is voor wat een ander, uit een ander substroming ervan, doet.
Ik kan inderdaad heel goed tussen de regels doorlezen. Dat klopt. Ik trap niet in de bekende slachtofferrol die moslims zichzelf voortdurend aanmeten.quote:
Klopt hier gewoon een houten bruggetje overlopenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alleen de grens tussen west en Oost, en dat kostte ook de nodige moeite. Van Nederland kon je zo naar Duitsland huppelen.
quote:Vlak bij een van de daders van de aanslagen van Parijs vrijdagavond is een Syrisch paspoort gevonden. Dit heeft een bron bij de politie gezegd, aldus de Franse krant Libération vanmiddag.
Het lichaam van de dader lag vlakbij voetbalstadion Stade de France. Het is nog niet duidelijk of het paspoort zich op het lichaam van de dode terrorist bevond of dat het in de buurt van zijn lichaam werd aangetroffen.
Oh ja denk je dat? probeer dan eens in 1980 als oost Duitser zonder paspoort van Oost naar West Berlijn te ontsnappen hoeveel kans op succes heb je? Of van de Oost-bloklanden naar de West-bloklanden. denk je echt dat de grenzen toen gatenkaas waren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang jij al op de wereld rondloopt, maar ik garandeer je dat je ook toen zo de grens over kon lopen hoor. Het is niet alsof daar een Chinese Muur stond.
Als je dat wilt weten moet je wachten of zelf tellen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zit het met het dodental? Ik hoor veel ca 120, 127, 128, maar ook enkele bronnen hebben het over 159
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad heel goed tussen de regels doorlezen. Dat klopt. Ik trap niet in de bekende slachtofferrol die moslims zichzelf voortdurend aanmeten.
Je zit dan ook helemaal goed daarmee, er is geen duidelijkheid over.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoe zit het met het dodental? Ik hoor veel ca 120, 127, 128, maar ook enkele bronnen hebben het over 159
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je dat wilt weten moet je wachten of zelf tellen.
In 30 seconden kun je helemaal niet én mijn post gelezen én nagedacht én een antwoord geschreven hebben.quote:
Gaat m.i. een beetje ver om het een plicht te noemen, maar het zou imams sieren om openbaar afstand te nemen van elke vorm van geweld en terrorismequote:Op zaterdag 14 november 2015 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Best een prima stuk. Moslims oproepen om dit soort dingen te voorkomen lijkt me een uitstekend doel.
Ah je stelt al voorwaarden.... Eerst werd er geroepen dat alle grenzen dicht waren en nu beperkt je al van oost naar west....quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Oh ja denk je dat? probeer dan eens in 1980 als oost Duitser zonder paspoort van Oost naar West Berlijn te ontsnappen hoeveel kans op succes heb je? Of van de Oost-bloklanden naar de West-bloklanden. denk je echt dat de grenzen toen gatenkaas waren?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef ForzaMilan het volgende:
CNN ging net breaking voor een arrestatie op London Gatwick.
Gaan we nu bij elk minor incident breaking?
ja leuk je eigen catch 22 instellenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad heel goed tussen de regels doorlezen. Dat klopt. Ik trap niet in de bekende slachtofferrol die moslims zichzelf voortdurend aanmeten.
Niet helemaal waar. Je had wel grenscontroles en dergelijke. Tussen Oost en West zat potdicht, maar douane-kantoortjes had je tot ca 1990 gewoon. Tussen Belgie en Nederland dan weer minder vanwege Benelux, maar tussen Nederland en West-Duitsland wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Alleen de grens tussen west en Oost, en dat kostte ook de nodige moeite. Van Nederland kon je zo naar Duitsland huppelen.
Godsamme, aan de moslims wordt een voortrekkersrol weggelegd in de oproep om zulke dingen te bestrijden en jij hebt het over een slachtofferrol en probeert jezelf te verkopen als iemand die goed tussen de regels kan doorlezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad. De Europese grenzen zijn nogal wat groter dan de scheiding tussen Oost- en West-Berlijn. De grens oversteken was ook toen niet zo lastig als jij denkt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Oh ja denk je dat? probeer dan eens in 1980 als oost Duitser zonder paspoort van Oost naar West Berlijn te ontsnappen hoeveel kans op succes heb je? Of van de Oost-bloklanden naar de West-bloklanden. denk je echt dat de grenzen toen gatenkaas waren?
Goeie cartoon. Spijker op zijn kop. Religie is de bron van een hoop ellende in de wereld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef Infection het volgende:
Charlie Hebdo heeft met een cartoon gereageerd:
[ afbeelding ]
Je kan moeilijk feest vieren....quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We spelen terroristen namelijk graag in de kaart. Ze willen angst zaaien, en dat is precies wat we voor ze gaan oogsten.
Deden ze op die bruiloft wel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan moeilijk feest vieren....
Dat kan nog wel even blijven oplopen, aangezien er van de ongeveer 200 gewonden, een kleine 100 slecht aan toe zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Je eerste zin was al genoeg. Je wilt het schijnbaar niet begrijpen en blijft mij standpunten in de mond leggen die ik niet inneem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef Igen het volgende:
[..]
In 30 seconden kun je helemaal niet én mijn post gelezen én nagedacht én een antwoord geschreven hebben.
Je kunt wel gapen, maar het zal de toenemende spanningen tussen moslims en niet-moslims echt niet verminderen. Veel succes met het blijven ophouden van dit linkse drogbeeld.quote:
Nee, laten we ogenschijnlijk minor incidents maar overslaan, want als iemand maar gepakt is voor hij wat kon doen is het geen incident hè?!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef ForzaMilan het volgende:
http://m.telegraaf.nl/art(...)bezoek-aan-parijs-afquote:De Iraanse leider veroordeelde de bloedige aanslagen in Frankrijk als "onmenselijke misdaden".
Ja, er waren wel grenscontroles, maar daarmee zat de grens nog niet dicht. Alleen al op de 20 kilometer tussen Wyler en Ven-Zelderheide kon je op een stuk of vijf, zes plaatsen ongezien met een auto de grens oversteken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Je had wel grenscontroles en dergelijke. Tussen Oost en West zat potdicht, maar douane-kantoortjes had je tot ca 1990 gewoon. Tussen Belgie en Nederland dan weer minder vanwege Benelux, maar tussen Nederland en West-Duitsland wel.
Het gaat niet om wat je zegt maar om wat je suggereert.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je eerste zin was al genoeg. Je wilt het schijnbaar niet begrijpen en blijft mij standpunten in de mond leggen die ik niet inneem.
Alleen als we ons gek laten maken door figuren die niets liever zien dan dat we ons gek laten maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:55 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het is straks geen blauw meer op straat maar groen van millitairen, die kant gaan we op
Bron?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Goeie cartoon. Spijker op zijn kop. Religie is de bron van een hoop ellende in de wereld.
Ach, het gemiddelde landweggetje kon je doorlopen hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Je had wel grenscontroles en dergelijke. Tussen Oost en West zat potdicht, maar douane-kantoortjes had je tot ca 1990 gewoon. Tussen Belgie en Nederland dan weer minder vanwege Benelux, maar tussen Nederland en West-Duitsland wel.
Spannunnddddquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Paar weken terug en dit is niet uit de lucht gegrepen.. was ik door de stad Utrecht aan het fietsen en hadden een tweetal Marokkanen (om je gerust te stellen "Mensen met een Marokaans uiterlijk") mij in de bocht ingehaald op hun scooter. Het was een druk verkeerspunt met veel fietsers om me heen..
De bestuurder van de scooter zei tegen zijn passagier achter hem, "geloof mij, hier gaat binnenkort iets ergs gebeuren".
misschien had ik zijn nummerbord moeten opschrijven, maar als je zulke zinnen hoort uit de mond van dit soort gastjes, gaat er niet voor zorgen dat je spontaan meer respect krijgt voor dit soort typetjes
Ik geef voorbeelden aan dat het wel degelijk wel kon, En Trouwens de grens van Nederland is niet zo enorm met een beetje inzet kun je al heel ver komen. Maar het idee is dat Rutte zegt wij gooien de grens dicht, Net als Hollande dat deed, die overigens met een veel grotere grens zit. Of wil je dat ook tegenspreken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah je stelt al voorwaarden.... Eerst werd er geroepen dat alle grenzen dicht waren en nu beperkt je al van oost naar west....
Dat zeg ik toch nergens? Wat er nu gebeurt, is de sfeer creëren dat er achter iedere boom een moslimterrorist kan staan. Dat werkt óf niet, óf contraproductief.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je kan moeilijk feest vieren....
Hier kon je ongezien via een houten bruggetje de beek oversteken ongezien. Ligt er al sinds de jaren 70.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, er waren wel grenscontroles, maar daarmee zat de grens nog niet dicht. Alleen al op de 20 kilometer tussen Wyler en Ven-Zelderheide kon je op een stuk of vijf, zes plaatsen ongezien met een auto de grens oversteken.
Wat ik zeg, standpunten in de mond leggen en die aanvallen. Stropop dus. Ik suggereer helemaal niets, als wat ik zeg niet duidelijk genoeg voor je is zonder er dingen bij te verzinnen kan ik niets meer voor je doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat je zegt maar om wat je suggereert.
Wie zegt dat die man of vrouw wapens of munitie bij zich had...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, laten we ogenschijnlijk minor incidents maar overslaan, want als iemand maar gepakt is voor hij wat kon doen is het geen incident hè?!
Maar goed, hij zal vast niet gearresteerd zijn omdat hij te dronken was om te vliegen en daarom geweigerd werd en stennis aan het schoppen was, dat is een minor incident.
Iemand die (nu) met wapens of munitie wordt gepakt op een vliegveld is geen minor incident.
Ik merk niks van die sfeer...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Wat er nu gebeurt, is de sfeer creëren dat er achter iedere boom een moslimterrorist kan staan. Dat werkt óf niet, óf contraproductief.
Dat wordt steeds lastiger bij elke nieuwe aanslag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Alleen als we ons gek laten maken door figuren die niets liever zien dan dat we ons gek laten maken.
Valt wel mee. Gaat iemand echt anders leven door die woestijnapen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt steeds lastiger bij elke nieuwe aanslag.
Is dan ook onzin.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
Zie nog niks op cnn of nos staan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)osten_Parijs___.html
Die gastjes kicken erop om mensen bang te maken. Daarom hangen ze ook op staat om te intimideren. Het zijn kansloze, onzekere sukkels die allemaal hetzelfde kapsel nemen en dezelfde kleren dragen een met hetzelfde verneukte accent spreken. Kansloze losers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Paar weken terug en dit is niet uit de lucht gegrepen.. was ik door de stad Utrecht aan het fietsen en hadden een tweetal Marokkanen (om je gerust te stellen "Mensen met een Marokaans uiterlijk") mij in de bocht ingehaald op hun scooter. Het was een druk verkeerspunt met veel fietsers om me heen..
De bestuurder van de scooter zei tegen zijn passagier achter hem, "geloof mij, hier gaat binnenkort iets ergs gebeuren".
misschien had ik zijn nummerbord moeten opschrijven, maar als je zulke zinnen hoort uit de mond van dit soort gastjes, gaat er niet voor zorgen dat je spontaan meer respect krijgt voor dit soort typetjes
Is altijd de eerste dagen na een aanslag.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:53 schreef ForzaMilan het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Het bleek om vuurwerk van een trouwerij te gaanquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
quote:Het geluid is volgens de politie afkomstig van vuurwerk, dat werd afgestoken tijdens een bruiloft. Er is geen sprake van gevaar.
Omdat er dus toch niks aan de hand is. Nou ja, daar dan, want ergens anders schijnt een auto met bewapende mannen door een politieblokkade te zijn gebroken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef De_Dakgoot het volgende:
Reden te meer om het hoofd koel te houden en te relativeren. Terroristen kunnen dit alleen winnen als wij ze laten winnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wordt steeds lastiger bij elke nieuwe aanslag.
In Israel zijn ze achter een bewaakte muur gaan leven, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Valt wel mee. Gaat iemand echt anders leven door die woestijnapen?
Volgens mij blijft het primair schelden op internet zoals ik hierboven net deed.
Maar die ontevreden mensen doen wel een beroep op het westen voor financiële en militaire steun bij de strijd tegen Gadaffi en Assad. Zeggen ook geen nee tegen de miljoenen aan ontwikkelingshulp. En zelf maken ze er een potje van als ze een land moeten regeren. En je kunt van het westen ook niet verwachten dat ze iedereen met open armen ontvangen. In de jaren '60 en '70 kon dat misschien nog omdat er toen grote vraag was naar laaggeschoolde arbeid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Villas__Rubin het volgende:
Goed artikel: http://m.knack.be/nieuws/(...)e-normal-624191.html
Best veel waarheid in 4 zinnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die gastjes kicken erop om mensen bang te maken. Daarom hangen ze ook op staat om te intimideren. Het zijn kansloze, onzekere sukkels die allemaal hetzelfde kapsel nemen en dezelfde kleren dragen een met hetzelfde verneukte accent spreken. Kansloze losers.
en dat heeft aanslagen voorkomen wilde je zeggen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Israel zijn ze achter een bewaakte muur gaan leven, bijvoorbeeld.
gaat er niet om of het spannend is.. het gaat erom wat er in de hoofden van dit soort gastjes rondspeelt.. ik woon gelukkig in een wijk waar ik dit soort gastjes niet zo heel vaak ziequote:
Hij zei dat omdat het kruispunt zo gevaarlijk was.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Het bezemkapsel is intussen wel populair geworden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die gastjes kicken erop om mensen bang te maken. Daarom hangen ze ook op staat om te intimideren. Het zijn kansloze, onzekere sukkels die allemaal hetzelfde kapsel nemen en dezelfde kleren dragen een met hetzelfde verneukte accent spreken. Kansloze losers.
Dit soort apen neem je toch niet serieus?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
Heb jij wel eens een allochtoon horen spreken in de trant van "ik maak me zorgen" of "ik vind het super erg wat er gebeurd is"?
Ehm, hoi, ik ben een allochtoon.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
gaat er niet om of het spannend is.. het gaat erom wat er in de hoofden van dit soort gastjes rondspeelt.. ik woon gelukkig in een wijk waar ik dit soort gastjes niet zo heel vaak zie
Heb jij wel eens een allochtoon horen spreken in de trant van "ik maak me zorgen" of "ik vind het super erg wat er gebeurd is"?
Die gasten hebben nu eenmaal geen empathisch vermogen
Uiteindelijk zorgt zo'n scheiding natuurlijk wel voor de ultieme polarisatie tussen twee groepen. Ooit gaat daar een soort eindstrijd plaatsvinden. Het is wellicht nodig, maar moet echt als laatste oplossing ingezet worden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
In Israel zijn ze achter een bewaakte muur gaan leven, bijvoorbeeld.
Ze hebben iig wel drastische maatregelen moeten nemen om het dagelijks leven niet door terreur te laten overheersen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
en dat heeft aanslagen voorkomen wilde je zeggen?
http://www.volkskrant.nl/(...)-extremisme~a721330/quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef kilon het volgende:
Hoe staan de Aziatische landen trouwens tegenover dit terrorisme? Landen als India en Bangladesh hebben ook regelmatig aanslagen van (onder andere) IS te verduren. China lijkt zich ook nergens mee te bemoeien, of zie ik dat verkeerd?
Vandaag nog 2 mensen gestorvenen inderdaad. De grens met gaza is overigens ook van een compleet ander formaat, maar dat vergeet men altijd snel weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
en dat heeft aanslagen voorkomen wilde je zeggen?
Ah, je kunt dus vooral heel goed lezen wta je wilt lezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dit is wel onder de aanname dat dat zin heeft gehad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben iig wel drastische maatregelen moeten nemen om het dagelijks leven niet door terreur te laten overheersen.
Je kunt zeggen over Marokkaantjes wat je wil, maar (radicaal) gelovig zijn ze niet. Zijn vooral bezig met hun handel en kickboksen, en zijn agressief/grote bek. Meer niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:56 schreef Onnoman het volgende:
Ja of het is een gevaarlijk kruispunt, zoals er nu aardig wat zijn door de verbouwing in de stad...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
gaat er niet om of het spannend is.. het gaat erom wat er in de hoofden van dit soort gastjes rondspeelt.. ik woon gelukkig in een wijk waar ik dit soort gastjes niet zo heel vaak zie
China heeft zelf ook interne problemen met Moslim terroristen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef kilon het volgende:
Hoe staan de Aziatische landen trouwens tegenover dit terrorisme? Landen als India en Bangladesh hebben ook regelmatig aanslagen van (onder andere) IS te verduren. China lijkt zich ook nergens mee te bemoeien, of zie ik dat verkeerd?
twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:23:48#BREAKING: Syrian passport found near body of one of Paris attackers: police reageer retweet
Gezien het volkslied zijn wij allemaal allochtoon "ben ik van Duitse bloed"quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ehm, hoi, ik ben een allochtoon.
Idd. Er worden sindsdien een stuk minder cafes en bussen opgeblazen. Al zijn er weer veel aanvallen met messen, recentelijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is wel onder de aanname dat dat zin heeft gehad.
China? Die bemoeien zich toch flink met de oeigoeren (moslims) daar is al jaren een strijd bezig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef kilon het volgende:
Niet helemaal waar, onder alle Europese moslimminderheden is de Marokkaanse participatie in Jihadisme het hoogst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Je kunt zeggen over Marokkaantjes wat je wil, maar (radicaal) gelovig zijn ze niet. Zijn vooral bezig met hun handel en kickboksen, en zijn agressief/grote bek. Meer niet.
Als je geen dingen wil suggereren, dan moet je misschien beter nadenken over wat je zegt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat ik zeg, standpunten in de mond leggen en die aanvallen. Stropop dus. Ik suggereer helemaal niets, als wat ik zeg niet duidelijk genoeg voor je is zonder er dingen bij te verzinnen kan ik niets meer voor je doen.
Als allochtonen zich in deze stijl zouden uitspreken dan zou dat weer geclassificeerd worden als het kruipen in de slachtofferrol.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gezien het volkslied zijn wij allemaal allochtoon "ben ik van Duitse bloed"
Kan je nagaan, daarbovenop ben ik van Germaans noch Duitse bloed.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gezien het volkslied zijn wij allemaal allochtoon "ben ik van Duitse bloed"
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is er ook nog eentje als protest tegen uber lelijke ontwerpen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lijkt me echt een sprookje.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Er worden sindsdien een stuk minder cafes en bussen opgeblazen.
was jij er bij dan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja of het is een gevaarlijk kruispunt, zoals er nu aardig wat zijn door de verbouwing in de stad...
Maar nee, Marrokaans uiterlijk dus ze hadden het over een aanslag natuurlijk.
Fucking hell..
Strijd tegen terrorisme. Meer niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China? Die bemoeien zich toch flink met de oeigoeren (moslims) daar is al jaren een strijd bezig.
Zolang beiden theocratieen blijven komt er sowieso geen oplossing.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is wel onder de aanname dat dat zin heeft gehad.
Meer als reactie dat China geen connecties heeft met moslims.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Strijd tegen terrorisme. Meer niet.
Op het Chinese briefgeld staat de tekst ook in Arabische letters; in veel steden heb je een Oeigoerse minderheid met moskeeën die soms ook de muezzin laten horen, etc.
Dat zou best wel eens kunnen kloppen inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zolang beiden theocratieen blijven komt er sowieso geen oplossing.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Als er radicale moslims hier zitten en dit lezen: JULLIE ZIJN ECHT STOM EN JULLIE MOETEN ECHT OPHOUDEN MET AANSLAGEN PLEGEN, ANDERS WORD IK HEEL BOOS!!!!!!!!!
wat is dit voor domme reactie.. het feit is dat ze uberhaupt nog nooit geprobeerd hebben om ook maar aanstalte te maken om een dergelijke rol tot zich te krijgen..quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:03 schreef Arkai het volgende:
[..]
Als allochtonen zich in deze stijl zouden uitspreken dan zou dat weer geclassificeerd worden als het kruipen in de slachtofferrol.
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Als er radicale moslims hier zitten en dit lezen: JULLIE ZIJN ECHT STOM EN JULLIE MOETEN ECHT OPHOUDEN MET AANSLAGEN PLEGEN, ANDERS WORD IK HEEL BOOS!!!!!!!!!
Maxima en Willem Alexander heb ik dat best vaak horen zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
FOK! is niet haram lijkt mequote:Op zaterdag 14 november 2015 14:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
Ik vind het super erg wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Godverquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:06 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Maxima en Willem Alexander heb ik dat best vaak horen zeggen.
En? Grenzen sluiten heeft geen zin, want dat heeft geen zin. Omdat dat gewoon geen zin heeft.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:02 schreef Mani89 het volgende:
Komt wel goed met die vluchtelingenstroom hoor.twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:23:48#BREAKING: Syrian passport found near body of one of Paris attackers: police reageer retweet
Jazeker, als de angst in je hoofd regeert dan zal je ongetwijfeld hele snode plannen hebben gezien in de ogen van die jongens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:04 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Uit de intonatie en blik uit de ogen kan je veel opmaken.
Maar goed.. steek jij je kop maar weer in het zand!
Heel wat berichten in deze stijl voorbij zien komen op Facebook ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
en als terrorist neem je natuurljk je paspoort mee ter identificatie, mocht je omkomenquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En? Grenzen sluiten heeft geen zin, want dat heeft geen zin. Omdat dat gewoon geen zin heeft.
Zeker wel, scheelt gelijk een hoop gelukzoekers.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
En? Grenzen sluiten heeft geen zin, want dat heeft geen zin. Omdat dat gewoon geen zin heeft.
Men snapt toch wel dat goed getrainde, toegewijde figuren die iets van plan zijn en die het goed willen uitvoeren niet openlijk op straat zoiets bespreken, of bevind ik mij in de minderheid hiermee?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jazeker, als de angst in je hoofd regeert dan zal je ongetwijfeld hele snode plannen hebben gezien in de ogen van die jongens.
Had je nou maar het nummerbord genoteerd man, dan was je misschien wel tot held uitgeroepen...
dat zal de religekkies leren!!quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:05 schreef Villas__Rubin het volgende:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ff in spoiler ivm toch aardig offtopic.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:59 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Misschien wordt je uitgelaten omdat iedereen al weet dat er aanslagen kunnen gebeuren en je iets roept als in als je in de auto stapt kan je een ongeluk krijgen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef luxerobots het volgende:
Normaliter als ik waarschuw voor aanslagen word ik uitgelachen. Je ziet maar hoe snel mensen zoiets als gisteren vergeten.
zoals ik al zei, steek je kop maar weer in het zand..quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jazeker, als de angst in je hoofd regeert dan zal je ongetwijfeld hele snode plannen hebben gezien in de ogen van die jongens.
Had je nou maar het nummerbord genoteerd man, dan was je misschien wel tot held uitgeroepen...
En dat zie jij niet als het grote probleem? Dat er doden vallen doordat men uitspraken doet? Dat is precies mijn punt, symptoombestrijding. Ontkenning van het echte probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je geen dingen wil suggereren, dan moet je misschien beter nadenken over wat je zegt.
"Dat heb ik niet letterlijk gezegd" is een trucje dat werkt in een politiek debat of bij een les over discussietechniek bij Nederlands op school. Maar als er honderden doden vallen door een al of niet verkeerde interpretatie bepaalde uitspraken, dan is "dat heb ik niet letterlijk gezegd" een goedkope smoes waar je niks voor koopt.
Nee, moslimorganisaties gebruiken dat als excuus om verantwoordelijkheid af te schudden. Daarnaast is het pure chantage en daar moeten we juist eens een keer niet op in gaan. Bovendien doet de overheid in elk Westers land zijn uiterste best om maar niet op de teentjes te trappen van de moslims en de moslimorganisaties. Van aanwakkeren is totaal geen sprake. En toch is IS schijnbaar aantrekkelijk. En dat is de schuld van dit soort organisaties die weigeren de problemen onder ogen te zien.quote:En dat is precies wat hier gaande is! Moslims voelen zich door de meerderheidssamenleving uitgekotst en IS presenteert zich alsof zij de ware Islam aanhangen. Met een zelfmoordaanslag als manier om in de hemel te komen. Moslimorganisaties waarschuwen de media en de politiek daarvoor om dat proces niet verder aan te wakkeren. En jij noemt dat vervolgens "contraproductief". Ik vind dat gevaarlijk. Ongeacht wat je nou letterlijk gezegd of bedoeld hebt.
Wat dacht je van Rusland. Half Afrika kan je daar huisvesten. Niet dat je dat zou moeten doen, maar Rusland heeft echt gigantisch veel ruimte over, zeker voor relatief kleine bevolking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef kilon het volgende:
Ook leuk
http://nos.nl/artikel/206(...)-vanwege-parijs.html
Dus mogen wij weer meer vluchtelingen opnemen. En dan loopt Polen ook nog leeg deze kant op. Eigenlijk is er gewoon ruimte genoeg daar.
Nee joh, alleen maar linkse policors in dit land die wegkijken dus zelfs als ze openlijk zeggen dat ze iets gaan doen houdt niemand ze tegen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men snapt toch wel dat goed getrainde, toegewijde figuren die iets van plan zijn en die het goed willen uitvoeren niet openlijk op straat zoiets bespreken, of bevind ik mij in de minderheid hiermee?
Oh je had het ook allemaal al voorzien? Knap hoor!quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zoals ik al zei, steek je kop maar weer in het zand..
dit soort aanslagen zag ik al in het verschiet liggen ná de dood van Pim Fortuyn..
maar maakt niet uit.. zolang zoiets in Nederland niet op schaal van Parijs gebeurd.. zal het ook nooit gebeuren
Wees nu eens realistisch. Het gros van die geradicaliseerde jonge gasten zijn hier geboren en getogen Europeanen en afkomstig uit de door jou zo bejubelde 'gematigde' moslimgezinnen. Of is er sprake van een ernstig opvoedkundig probleem of worden ze allesbehalve gematigd zich te verdiepen in de meer radicalere versies van de islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Ah, je kunt dus vooral heel goed lezen wta je wilt lezen.
Nee zo komen we er wel. Het is bij jou dus nooit goed, Reageren ze niet is het niet goed, reageren ze wel si het een verkapte slachtofferrol. Niet serieus te nemen dit.
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee joh, alleen maar linkse policors in dit land die wegkijken dus zelfs als ze openlijk zeggen dat ze iets gaan doen houdt niemand ze tegen.
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien wordt je uitgelaten omdat iedereen al weet dat er aanslagen kunnen gebeuren en je iets roept als in als je in de auto stapt kan je een ongeluk krijgen.
Naah. Mijn opoe is tig jaar geleden vaak in het MO geweest, mooie tijd voor hem (en voor veel generatiegenoten van hem toen).quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef luxerobots het volgende:
Normaliter als ik waarschuw voor aanslagen word ik uitgelachen. Je ziet maar hoe snel mensen zoiets als gisteren vergeten.
De meerderheid van de moslims zijn prima mensen, maar voor onze samenleving zou de boodschap helder moeten zijn. Hoe meer islam, hoe meer problemen.
In die oproep zaten beide elementen. Dat maakte hem idd. nog veel beter, dat ben ik het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Dan vind ik die eerder geposte oproep veel beter, die zegt simpelweg dat het ook en vooral aan moslims zelf is om hun gemeenschap te onderwijzen en in te grijpen waar nodig.
Wat een frustraties, mijn hemel. Wilders kan op jouw stem rekenen merk ik?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:06 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat is dit voor domme reactie.. het feit is dat ze uberhaupt nog nooit geprobeerd hebben om ook maar aanstalte te maken om een dergelijke rol tot zich te krijgen..
Komt alleen maar negativiteit uit die gasten!
Gutmensch heb ik nog opvallend weinig gebruikt zien worden, overigens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?
als jij dat graag wilt, maar nee.. dan moet ik je toch teleurstellen want ik heb genoeg gezegd over dat onderdeel..quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh je had het ook allemaal al voorzien? Knap hoor!
Zullen we het nu weer gaan hebben over de gruwelijke aanslagen in Parijs ipv over wat jij allemaal hoorde op een druk kruispunt in Utrecht een paar weken geleden?
Dat de overheid dat niet doet betekent niet dat de samenleving dat dan ook niet doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien doet de overheid in elk Westers land zijn uiterste best om maar niet op de teentjes te trappen van de moslims en de moslimorganisaties. Van aanwakkeren is totaal geen sprake.
Hoe the fuck kom je daarbij?quote:En toch is IS schijnbaar aantrekkelijk. En dat is de schuld van dit soort organisaties die weigeren de problemen onder ogen te zien.
gek hèquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Wat een frustraties, mijn hemel. Wilders kan op jouw stem rekenen merk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn vooral dat soort generalisaties die onzinnig zijn. Natuurlijk kunnen figuren die kwaad in de zin hebben zich verenigen, maar dat betekent niet dat iedere vluchteling een terrorist is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.
De meeste jihadisten vluchten nog altijd van de Europese staten om Jihad te voeren in het Midden Oosten, niet andersom. Statistisch is de stelling dus wel juist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.
Vrij simpel, ontkennen van het probleem. Afschuiven van de verantwoordelijkheid voor een oplossing. Heb ik al gezegd.quote:
Daar ben ik nog onbekend mee, wat is dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gutmensch heb ik nog opvallend weinig gebruikt zien worden, overigens.
Neuh.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?
Ontkennen van welk probleem?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vrij simpel, ontkennen van het probleem.
Okee, dan ga ik er maar vanuit dat je anekdotische off-topic gelul wordt gemod.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:14 schreef Onnoman het volgende:
[..]
als jij dat graag wilt, maar nee.. dan moet ik je toch teleurstellen want ik heb genoeg gezegd over dat onderdeel..
Dan klopt het juist niet, dat ze zouden vluchten om geen aanslagen te plegen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De meeste jihadisten vluchten nog altijd van de Europese staten om Jihad te voeren in het Midden Oosten, niet andersom. Statistisch is de stelling dus wel juist.
Grappig. China heeft een overkoepelende strategie en dat is om de minderheden zoveel mogelijk te assimileren. Dus wat dat betreft is het wel tegen de islam want ze proberen dit zoveel mogelijk in te dammen in het publieke. Zo is het verboden om gezichtsbedekkende kleding te dragen en zijn er nog een flink aantal stipulaties.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Strijd tegen terrorisme. Meer niet.
Op het Chinese briefgeld staat de tekst ook in Arabische letters; in veel steden heb je een Oeigoerse minderheid met moskeeën die soms ook de muezzin laten horen, etc.
Alweer iemand die niet leest.quote:
<pvv tokkie modus>quote:
Niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:19 schreef ForzaMilan het volgende:
Vraag me af in hoeverre veiligheidsdiensten vertellen dat ze een aanslag hebben voorkomen.
Ze vluchten van het Westen en een reisverbod, niet naar het Westen om aanslagen te plegen, mensen die hierheen komen om aanslagen te plegen, ook al komen ze via die route schaar ik niet onder vluchtelingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dan klopt het juist niet, dat ze zouden vluchten om geen aanslagen te plegen.
De Chinese overheid onderdrukt de Oeigoeren natuurlijk ook, dat is niet te vergelijken met Frankrijk.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Grappig. China heeft een overkoepelende strategie en dat is om de minderheden zoveel mogelijk te assimileren. Dus wat dat betreft is het wel tegen de islam want ze proberen dit zoveel mogelijk in te dammen in het publieke. Zo is het verboden om gezichtsbedekkende kleding te dragen en zijn er nog een flink aantal stipulaties.
Nu is door het internationaal terrorisme ook een sterkere reactie vanuit de Oeigoerse minderheid. Omdat je in China overal wordt gefouilleerd en je tas door een scanner moet is het tot nu toe redelijk beperkt gebleven. Alleen hier en daar met kapmessen en kleine bommetjes.
Het is voor zover ik weet wel zo dat veel van die jihad-gangers uit een gematigde omgeving komen en ineens radicaliseren.quote:
Zo makkelijk he het woord tokkie, tokkie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
<pvv tokkie modus>
Van het probleem van het gevaar van islamisering natuurlijk.
</pvv tokkie modus>
Ik kan prima lezen. Ik ben erg benieuwd hoe je islamitische organisaties een verantwoordelijkheid wil toedichten. Veel verder dan het veroordelen van terrorisme reikt het eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Alweer iemand die niet leest.
Analfabetisme, nou goed?
O, ben je er ook nog zo eentje. Als je het niet eens bent met jou uitspraken dan bejubel je moslimgezinnen. Ga toch een eind heen, ik heb helemaal nergens iemand bejubeld, enkel gezegd dat het een prima reactie is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wees nu eens realistisch. Het gros van die geradicaliseerde jonge gasten zijn hier geboren en getogen Europeanen en afkomstig uit de door jou zo bejubelde 'gematigde' moslimgezinnen. Of is er sprake van een ernstig opvoedkundig probleem of worden ze allesbehalve gematigd zich te verdiepen in de meer radicalere versies van de islam.
Bovendien heerst er binnen die geïslamiseerde wijken een zwijgcultuur, dus neem mij het dan niet kwalijk dat ik zo'n zogenaamde afwijzingsbrief met een korreltje zout neem. Generatie op generatie zie je de problematiek afkomstig uit die wijken alleen maar toenemen. Degene die nu afreizen naar Syrië of Irak en bij terugkomst dit soort daden plegen zijn vaak pas begin twintigers. Dat is gewoon het probleem waar we als samenleving nu voor staan. Een softe aanpak heeft averechts gewerkt, dus wordt het tijd voor een veel hardere aanpak. Die ingeslagen weg is onvermijdelijk geworden. Met thee drinken alleen lossen we dit probleem niet meer op.
Oké, dan doe jij dat niet trollmod.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze vluchten van het Westen en een reisverbod, niet naar het Westen om aanslagen te plegen, mensen die hierheen komen om aanslagen te plegen, ook al komen ze via die route schaar ik niet onder vluchtelingen.
Scroll eens omhoog zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik kan prima lezen. Ik ben erg benieuwd hoe je islamitische organisaties een verantwoordelijkheid wil toedichten. Veel verder dan het veroordelen van terrorisme reikt het eigenlijk niet.
Ridicule is the only weapon that can be used against unintelligble propositions.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:20 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo makkelijk he het woord tokkie, tokkie.
Dat gaat geheid gebeuren. Een soort patriot act voor de eurozone.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Eens kijken welke grondrechten nu weer geschonden gaan worden om angstige schaapjes te behoeden voor een nieuwe aanslag.
Op naar een totalitaire surveillancestaat![]()
Mijn waarde LR. jij maakt geen onderscheid tussen legitieme vluchtelingen en doelbewuste terroristen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oké, dan doe jij dat niet trollmod.
Dat is iets algemeens. Er is ook veel opwinding geweest onlangs over het weghalen van kruizen op kerkgebouwen o.i.d.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Grappig. China heeft een overkoepelende strategie en dat is om de minderheden zoveel mogelijk te assimileren. Dus wat dat betreft is het wel tegen de islam want ze proberen dit zoveel mogelijk in te dammen in het publieke. Zo is het verboden om gezichtsbedekkende kleding te dragen en zijn er nog een flink aantal stipulaties.
Nu is door het internationaal terrorisme ook een sterkere reactie vanuit de Oeigoerse minderheid. Omdat je in China overal wordt gefouilleerd en je tas door een scanner moet is het tot nu toe redelijk beperkt gebleven. Alleen hier en daar met kapmessen en kleine bommetjes.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaat geheid gebeuren. Een soort patriot act voor de eurozone.
Goede vraag. Ben er bang voor, inderdaad. Als al die schreeuwers hier hun zin krijgen, dan gaan in ieder geval de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van meningsuiting en het vrije verkeer van personen en goederen eraan. En er zullen ook vast wel weer wat symbolische maatregelen op vliegvelden en treinstations worden ingevoerd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Eens kijken welke grondrechten nu weer geschonden gaan worden om angstige schaapjes te behoeden voor een nieuwe aanslag.
Op naar een totalitaire surveillancestaat![]()
Mja, voor zover ik weet leven dat soort figuren altijd een vrij geïsoleerd bestaan en begeven ze zich juist nauwelijks in de gemiddelde islamitische ruimten zoals wij en de 'average' moslim die kennen. Dus begrijp ik niet hoe je moslims die daar ver vanaf staan een verantwoordelijkheid in de schoenen kunt schuiven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is voor zover ik weet wel zo dat veel van die jihad-gangers uit een gematigde omgeving komen en ineens radicaliseren.
Het tegenhouden daarvan moet van twee kanten komen: de samenleving moet gematigde moslims opnemen en ze niet tot een leven drie-hoog-achter in Slotervaart van een bijstandsuitkering dwingen omdat ze een 'islamitische' achternaam hebben. Maar als iemand dan toch radicaliseert, dan zou de gematigde omgeving van die persoon dat natuurlijk wel moeten melden bij instanties zodat het aangepakt kan worden.
Allemaal onder luid applaus van het simplistische en bovenal bange tokkie publiekquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo lang het niet al te snuggere schreeuwvolk 'de moslims' als één samenhangende entiteit blijft zien, verandert dat natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, voor zover ik weet leven dat soort figuren altijd een vrij geïsoleerd bestaan en begeven ze zich juist nauwelijks in de gemiddelde islamitische ruimten zoals wij en de 'average' moslim die kennen. Dus begrijp ik niet hoe je moslims die daar ver vanaf staan een verantwoordelijkheid in de schoenen kunt schuiven.
Precies.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang het niet al te snuggere schreeuwvolk 'de moslims' als één samenhangende entiteit blijft zien, verandert dat natuurlijk niet.
De MI5 kwam jaren terug met een rapport dat hoe religieuzer je bent, hoe bestendiger je bent tegen radicale sentimenten. Religiositeit zou in zekere zin een antidote zijn tegen religieus extremisme, maar fok dat shit, het is gewoon de Islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, voor zover ik weet leven dat soort figuren altijd een vrij geïsoleerd bestaan en begeven ze zich juist nauwelijks in de gemiddelde islamitische ruimten zoals wij en de 'average' moslim die kennen. Dus begrijp ik niet hoe je moslims die daar ver vanaf staan een verantwoordelijkheid in de schoenen kunt schuiven.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dat Death Metal concert is wel heel letterlijk genomen....Is de band ook dood?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ура для россии
Is eigenlijk nergens voor nodig, zolang je controle blijft houden over wat er je land binnenkomt. Strenge grenscontroles en je hebt in het land relatief weinig middelen nodig om de veiligheid en vrede te bewaken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Already did, maar gezien het uitblijven van een antwoord slaat het nergens op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Scroll eens omhoog zou ik zeggen.
quote:
Probeer daar maar eens goed en helder over na te denken. Alvast veel succes gewenst.quote:Mat 7:15 - 20
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.
Ik lig er ook niet wakker van. Maar het geeft wel aan dat het iets anders is dan alleen een strijd tegen terrorisme. Het is een strijd tegen "dat wat anders dan Han is" en het terrorisme is een symptoom van die bestrijding van "anderen". Wat dat betreft weet je in China als minderheid wel waar je aan toe bent; integreer/assimileer of je zult problemen ondervinden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is iets algemeens. Er is ook veel opwinding geweest onlangs over het weghalen van kruizen op kerkgebouwen o.i.d.
In het communisme staat natuurlijk het communisme op één, en vormt elke religie een bedreiging. Ik kan daar verder trouwens niet wakker van liggen, want ik heb het niet zo op religie. Welke dan ook.
Vrijheid van godsdienst boeit me ook geen moer als dat er aan gaat, achterlijken die op volwassen leeftijd nog in feetjes of elven of goden gelovenquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goede vraag. Ben er bang voor, inderdaad. Als al die schreeuwers hier hun zin krijgen, dan gaan in ieder geval de vrijheid van godsdienst, de vrijheid van meningsuiting en het vrije verkeer van personen en goederen eraan. En er zullen ook vast wel weer wat symbolische maatregelen op vliegvelden en treinstations worden ingevoerd.
Als een goede boom geen slechte vruchten kan dragen, waarom zijn er dan zoveel pedo's in het Vaticaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Probeer daar maar eens goed en helder over na te denken. Alvast veel succes gewenst.
http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op zaterdag 14 november 2015 14:21 schreef Molurus het volgende:quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:23 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Allemaal onder luid applaus van het simplistische en bovenal bange tokkie publiek
Ah, heb je een linkje?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De MI5 kwam jaren terug met een rapport dat hoe religieuzer je bent, hoe bestendiger je bent tegen radicale sentimenten. Religiositeit zou in zekere zin een antidote zijn tegen religieus extremisme, maar fok dat shit, het is gewoon de Islam.
Niet meer bidden graag, er is al genoeg religiequote:Op zaterdag 14 november 2015 14:28 schreef Intellectueel het volgende:
Iran, Tehran:
[ afbeelding ]
Vanavond ook een wake voor de Franse ambassade.
Met het afschaffen van de vrijheid van godsdienst kom je ook verdraaid dicht in de buurt van de huidige regimes die wij zo verafschuwen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:28 schreef Harlon het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst boeit me ook geen moer als dat er aan gaat, achterlijken die op volwassen leeftijd nog in feetjes of elven of goden geloven![]()
En dat vrijwel al het gezeik uit die hoek komt zou een hoop problemen oplossen. 't is me alleen iets te radicaal, je zou uitkomen op alles deporteren en dan gaan we akelig hard in de richting van een geschiedenis die ik liever niet herhaal.
"The sophisticated analysis, based on hundreds of case studies by the security service, says there is no single pathway to violent extremism."quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jazeker
Far from being religious zealots, a large number of those involved in terrorism do not practise their faith regularly. Many lack religious literacy and could actually be regarded as religious novices. Very few have been brought up in strongly religious households, and there is a higher than average proportion of converts. Some are involved in drug-taking, drinking alcohol and visiting prostitutes. MI5 says there is evidence that a well-established religious identity actually protects against violent radicalisation.
Neequote:
En dan hier een home grown tokkISquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met het afschaffen van de vrijheid van godsdienst kom je ook verdraaid dicht in de buurt van de huidige regimes die wij zo verafschuwen.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:15 schreef WhateverWhatever het volgende:
Dat Death Metal concert is wel heel letterlijk genomen....Maar het is dus geen death metal-band.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:IS zal niet rusten voor Eindtijd is aangebroken
OPINIE Met gewetenloze wreedheid wil IS een bloedige apocalyps en de komst van de Messias afdwingen.
Door: Adjiedj Bakas, trendwatcher 21 februari 2015, 02:00
Natuurlijk willen de meeste moslims niets met IS te maken hebben. Tenslotte vallen vooral zij ten prooi aan het geweld, al die onthoofdingsvideo's ten spijt. Maar dat betekent niet dat IS niet islamitisch is. IS is een sekte, zoals ook het christendom er meer dan genoeg kent en gekend heeft, en sekten keren zich altijd tegen het mainstream geloof waaruit ze voortkomen. Sekten zijn ook alleen te begrijpen vanuit dat geloof.
IS riep vorig jaar het kalifaat uit, met bendeleider Abu Bakr al-Baghda-di als kalief. Voor inzicht in de religieuze drijfveren van IS is dit van doorslaggevend belang. Een kalief is de opvolger van de profeet Mohammed en in een kalifaat is het islamitische recht van kracht in zijn meest pure vorm, zoals vastgelegd in de Koran en de soenna.
Apocalyps
De islamitische traditie leert verder dat de wereld twee perioden zal kennen waarin het kalifaat bestaat, met daartussen een tijd waarin tirannen regeren. Het eerste kalifaat kwam aan zijn einde met de val van het Ottomaanse rijk, waarna in de islamitische wereld despotische regimes aan de macht kwamen. Wat IS betreft is nu de tweede geprofeteerde kalifaatperiode begonnen. Die luidt ook het begin in van het Einde der Tijden, dat gepaard gaat met een massale en apocalyptische strijd tussen de troepen van het kalifaat en de ongelovigen.
We kenden dit apocalyptische denken tot nog toe vooral van de sjiieten, die traditiegetrouw geloven in een Einde der Tijden gevolgd door de komst van de Mahdi, het islamitische equivalent van de Messias. Nu hebben ook soennieten de Apocalyps omhelsd met de opkomst van IS. Hun onthoofdingsvideo's zijn in feite reclamespotjes voor het Einde der Tijden.
Met de terugkeer van het kalifaat is ook de jihad weer springlevend. Het is de plicht van een kalief oorlog te voeren en gebied te blijven veroveren, tot door een selecte groep uitverkoren gelovigen de heilstaat op aarde wordt gevestigd. Een belangrijk onderdeel van deze jihad is de terreur die we krijgen voorgeschoteld via de propagandavideo's met onthoofdingen, verbrandingen en zelfs kruisigingen. Het doel is angst zaaien onder de vijand en die uitlokken tot militair ingrijpen. Om het Einde der Tijden te bewerkstelligen is immers een massale confrontatie nodig tussen gelovigen en ongelovigen. Zo veel mogelijk bloed van ongelovigen vergieten is het doel.
Wreedheid
Dit is de geloofswereld van IS en die vindt haar grondslag in verzen uit de Koran, in de soenna en in de Hadith. Het verschil tussen deze sekte en de vroegere islam zit in het feit dat de veroveringen toen voortkwamen uit een zeker vooruitgangsoptimisme. Nu komt de terreur voort uit nihilis-me. Een bloedige apocalyps, die met gewetenloze wreedheid wordt gerealiseerd, dat wil IS. Dan komt de Messias en dan is hun missie geslaagd.
De Pechtoldiaanse wegkijkers in ons land onderkennen dit fenomeen niet en daardoor heeft het Westen nog geen antwoord op dit nieuwe fascisme dat ons voor het eerst in zeventig jaar weer existentieel bedreigt. Na zeventig jaar vrede en welvaart zijn we verweekt en verwend geworden, we kunnen niet omgaan met dit brute geweld en maken daardoor verkeerde keuzes.
IS moet met geweld worden bestreden. Onderhandelen om tot een wapenstilstand of vrede te komen, zoals de Italiaanse terrorismedeskundige Loretta Napoleoni afgelopen week in EenVandaag voorstelde, is geen optie en bovendien nogal naïef. Zoals gezegd is het de plicht van een kalief om de wereld in brand te steken en gebied te blijven veroveren. Het Midden-Oosten, delen van Afrika en ook Europa en in iets mindere mate Noord-Amerika zullen de jihad gaan ervaren de komende jaren. Europa wordt als uiterst makkelijke prooi gezien: vergrijsd, risicomijdend, zonder enige vechtlust, zielloos in het post-christelijke tijdperk en geleid door zwakke politici.
Grenzen zijn er in de jihadistische ideologie om te overschrijden en bestanden zijn slechts bedoeld om te verbreken. Een kalief mag tijdelijke bestanden sluiten, maar slechts met één vijand tegelijk. Een wapenstilstand met het Westen betekent dus onvermijdelijk dat het geweld elders doorgaat, bijvoorbeeld in Afrika.
Grondgebied
Door zichzelf de status van kalifaat toe te dichten, heeft IS zich ook kwetsbaar gemaakt. Een kalifaat kan namelijk niet bestaan zonder een grondgebied, of zelfs met een grondgebied dat vastligt en niet wordt uitgebreid. Pak dat grondgebied af en het kalifaat verdwijnt als sneeuw voor de zon. Anders dan Al Qaida bijvoorbeeld, kan IS geen ondergronds bestaan leiden. Zonder grondgebied hebben de strijders van IS niets meer om voor te vechten. Ook dit betekent dat de militaire strijd tegen IS op volle kracht moet doorgaan.
Tegelijk moet ideologisch de strijd worden aangegaan om te voorkomen dat islamitische jongeren die zich in het Westen buitengesloten voelen hun heil zoeken bij IS. IS indoctrineert zijn rekruten dusdanig dat ze een stevig theologisch debat kunnen voeren met andersdenkenden, waarbij de Korancitaten je om de oren vliegen. Goedgebekte imams en andere vertegenwoordigers van de islamitische gemeenschap kunnen tegengas bieden, vooropgesteld dat ook zij eindelijk erkennen dat de gewelddadige leer van IS wel degelijk islamitisch is. Zoals de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb zei: 'Het aanwijzen van de bron van het probleem is de eerste stap naar een oplossing.'
President Al-Sisi van Egypte wees onlangs de mainstream van de islam aan als de voedingsbodem voor een sekte als IS en riep op tot een revolutie binnen de islam. Hij heeft geen goed woord over voor de manier waarop veel moslims hun religie beleven en wijt dat voor een groot deel aan islamitische geleerden. Hij heeft gelijk. De bron van IS is de islam. Of we dat nu leuk vinden of niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)angebroken~a3870192/
Heb je die Iraniër ook weer.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:28 schreef Intellectueel het volgende:
Iran, Tehran:
[ afbeelding ]
Vanavond ook een wake voor de Franse ambassade.
SSSSTTTT, steek je kop gewoon in het zand jij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"The sophisticated analysis, based on hundreds of case studies by the security service, says there is no single pathway to violent extremism."
Goh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |