zoals ik al zei, steek je kop maar weer in het zand..quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Jazeker, als de angst in je hoofd regeert dan zal je ongetwijfeld hele snode plannen hebben gezien in de ogen van die jongens.
Had je nou maar het nummerbord genoteerd man, dan was je misschien wel tot held uitgeroepen...
En dat zie jij niet als het grote probleem? Dat er doden vallen doordat men uitspraken doet? Dat is precies mijn punt, symptoombestrijding. Ontkenning van het echte probleem.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je geen dingen wil suggereren, dan moet je misschien beter nadenken over wat je zegt.
"Dat heb ik niet letterlijk gezegd" is een trucje dat werkt in een politiek debat of bij een les over discussietechniek bij Nederlands op school. Maar als er honderden doden vallen door een al of niet verkeerde interpretatie bepaalde uitspraken, dan is "dat heb ik niet letterlijk gezegd" een goedkope smoes waar je niks voor koopt.
Nee, moslimorganisaties gebruiken dat als excuus om verantwoordelijkheid af te schudden. Daarnaast is het pure chantage en daar moeten we juist eens een keer niet op in gaan. Bovendien doet de overheid in elk Westers land zijn uiterste best om maar niet op de teentjes te trappen van de moslims en de moslimorganisaties. Van aanwakkeren is totaal geen sprake. En toch is IS schijnbaar aantrekkelijk. En dat is de schuld van dit soort organisaties die weigeren de problemen onder ogen te zien.quote:En dat is precies wat hier gaande is! Moslims voelen zich door de meerderheidssamenleving uitgekotst en IS presenteert zich alsof zij de ware Islam aanhangen. Met een zelfmoordaanslag als manier om in de hemel te komen. Moslimorganisaties waarschuwen de media en de politiek daarvoor om dat proces niet verder aan te wakkeren. En jij noemt dat vervolgens "contraproductief". Ik vind dat gevaarlijk. Ongeacht wat je nou letterlijk gezegd of bedoeld hebt.
Wat dacht je van Rusland. Half Afrika kan je daar huisvesten. Niet dat je dat zou moeten doen, maar Rusland heeft echt gigantisch veel ruimte over, zeker voor relatief kleine bevolking.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef kilon het volgende:
Ook leuk
http://nos.nl/artikel/206(...)-vanwege-parijs.html
Dus mogen wij weer meer vluchtelingen opnemen. En dan loopt Polen ook nog leeg deze kant op. Eigenlijk is er gewoon ruimte genoeg daar.
Nee joh, alleen maar linkse policors in dit land die wegkijken dus zelfs als ze openlijk zeggen dat ze iets gaan doen houdt niemand ze tegen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Men snapt toch wel dat goed getrainde, toegewijde figuren die iets van plan zijn en die het goed willen uitvoeren niet openlijk op straat zoiets bespreken, of bevind ik mij in de minderheid hiermee?
Oh je had het ook allemaal al voorzien? Knap hoor!quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:09 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zoals ik al zei, steek je kop maar weer in het zand..
dit soort aanslagen zag ik al in het verschiet liggen ná de dood van Pim Fortuyn..
maar maakt niet uit.. zolang zoiets in Nederland niet op schaal van Parijs gebeurd.. zal het ook nooit gebeuren
Wees nu eens realistisch. Het gros van die geradicaliseerde jonge gasten zijn hier geboren en getogen Europeanen en afkomstig uit de door jou zo bejubelde 'gematigde' moslimgezinnen. Of is er sprake van een ernstig opvoedkundig probleem of worden ze allesbehalve gematigd zich te verdiepen in de meer radicalere versies van de islam.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Ah, je kunt dus vooral heel goed lezen wta je wilt lezen.
Nee zo komen we er wel. Het is bij jou dus nooit goed, Reageren ze niet is het niet goed, reageren ze wel si het een verkapte slachtofferrol. Niet serieus te nemen dit.
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee joh, alleen maar linkse policors in dit land die wegkijken dus zelfs als ze openlijk zeggen dat ze iets gaan doen houdt niemand ze tegen.
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Misschien wordt je uitgelaten omdat iedereen al weet dat er aanslagen kunnen gebeuren en je iets roept als in als je in de auto stapt kan je een ongeluk krijgen.
Naah. Mijn opoe is tig jaar geleden vaak in het MO geweest, mooie tijd voor hem (en voor veel generatiegenoten van hem toen).quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:08 schreef luxerobots het volgende:
Normaliter als ik waarschuw voor aanslagen word ik uitgelachen. Je ziet maar hoe snel mensen zoiets als gisteren vergeten.
De meerderheid van de moslims zijn prima mensen, maar voor onze samenleving zou de boodschap helder moeten zijn. Hoe meer islam, hoe meer problemen.
In die oproep zaten beide elementen. Dat maakte hem idd. nog veel beter, dat ben ik het helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Dan vind ik die eerder geposte oproep veel beter, die zegt simpelweg dat het ook en vooral aan moslims zelf is om hun gemeenschap te onderwijzen en in te grijpen waar nodig.
Wat een frustraties, mijn hemel. Wilders kan op jouw stem rekenen merk ik?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:06 schreef Onnoman het volgende:
[..]
wat is dit voor domme reactie.. het feit is dat ze uberhaupt nog nooit geprobeerd hebben om ook maar aanstalte te maken om een dergelijke rol tot zich te krijgen..
Komt alleen maar negativiteit uit die gasten!
Gutmensch heb ik nog opvallend weinig gebruikt zien worden, overigens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?
als jij dat graag wilt, maar nee.. dan moet ik je toch teleurstellen want ik heb genoeg gezegd over dat onderdeel..quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Oh je had het ook allemaal al voorzien? Knap hoor!
Zullen we het nu weer gaan hebben over de gruwelijke aanslagen in Parijs ipv over wat jij allemaal hoorde op een druk kruispunt in Utrecht een paar weken geleden?
Dat de overheid dat niet doet betekent niet dat de samenleving dat dan ook niet doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien doet de overheid in elk Westers land zijn uiterste best om maar niet op de teentjes te trappen van de moslims en de moslimorganisaties. Van aanwakkeren is totaal geen sprake.
Hoe the fuck kom je daarbij?quote:En toch is IS schijnbaar aantrekkelijk. En dat is de schuld van dit soort organisaties die weigeren de problemen onder ogen te zien.
gek hèquote:Op zaterdag 14 november 2015 14:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Wat een frustraties, mijn hemel. Wilders kan op jouw stem rekenen merk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn vooral dat soort generalisaties die onzinnig zijn. Natuurlijk kunnen figuren die kwaad in de zin hebben zich verenigen, maar dat betekent niet dat iedere vluchteling een terrorist is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.
De meeste jihadisten vluchten nog altijd van de Europese staten om Jihad te voeren in het Midden Oosten, niet andersom. Statistisch is de stelling dus wel juist.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zijn vooral bepaalde linkse figuren met opmerkingen dat deze mensen vluchten en daarom geen aanslagen zouden plegen.
Vrij simpel, ontkennen van het probleem. Afschuiven van de verantwoordelijkheid voor een oplossing. Heb ik al gezegd.quote:
Daar ben ik nog onbekend mee, wat is dat?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gutmensch heb ik nog opvallend weinig gebruikt zien worden, overigens.
Neuh.quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben serieus de tel kwijt hoe vaak men hier "kop in het zand steken" heeft gezegd als je er een beetje tegen hun paranoia in gaat, die zij zelf al decennia geleden 'voorzagen' en voor waarschuwden, heb jij het nog bijgehouden?
Ontkennen van welk probleem?quote:Op zaterdag 14 november 2015 14:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vrij simpel, ontkennen van het probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |