Ze erkennen toch het probleem van terrorisme? Wat moeten ze dan nog meer van jou erkennen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd. Het probleem erkennen. Hervormers de ruimte geven. Dat soort dingen.
In plaats daarvan trekt men zich terug met een 'it wasn't me' (vrij naar Shaggy).
Komen we wel achter over twee of drie daagjesquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:37 schreef Hathor het volgende:
wat ik nu graag zou willen weten is of het hier om lui gaat die al hun hele leven in Frankrijk woonden, of om lieden die met de stroom vluchtelingen mee naar binnen zijn gekomen.
twitter:le_Parisien twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:30:50EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines https://t.co/YB8TcB0tM4 reageer retweet
Tuurlijk!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:37 schreef Odaiba het volgende:
Wat blijven we toch allemaal rustig in Europa. Gelukkig maar.
Dat het een probleem van islam als religie is. Dat doen ze nu niet, ze claimen dat deze lui geen moslims zijn en de islam misbruiken. Dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze erkennen toch het probleem van terrorisme? Wat moeten ze dan nog meer van jou erkennen?
Wat moet hij dan doen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
"Leef je leven en wacht geduldig en rustig op de volgende aanslag"
lijkt me bijzonder onhaalbaar, zeker met al die duizenden mensen die nu Europa in trekken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Re het volgende:
[..]
indien je geradicaliseerd naar Syrie bent vertrokken en heelhuids weer terug bent gekomen...
er worden mensen gerecruteerd, daar ligt het probleem
wilde je binnen gaan zitten met de deur op het nachtslot?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen?
Er is nog nooit een aanslag gepleegd op een zolderkamer, oftewel FOK! is veilig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
Ja dat wist ik alquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hij smste gister al dat hij intens meeleeft met alle slachtoffers
auto met 4 gewapende mannen doorbreekt (politie?)versperring in Yvelines.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:
Iemand met beter Frans dan Google hier?twitter:le_Parisien twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:30:50EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines https://t.co/YB8TcB0tM4 reageer retweet
Wat wil je anders? Met dit soort zaken kun je simpelweg geen rekening houden (helaas).quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Perrin het volgende:
nee niet onhaalbaar maar er zijn wel mensen nodig om ze er uit te pikkenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lijkt me bijzonder onhaalbaar, zeker met al die duizenden mensen die nu Europa in trekken.
Excuses aanbieden voor de actieve import van een moorddadige sekte zou een aardig begin zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat moet hij dan doen?
Gewoon iedereen zonder geldig paspoort subiet de deur wijzen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Infection het volgende:
Grenscontroles aangescherpt.
Gooi die handel gelijk dicht.
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Infection het volgende:
Grenscontroles aangescherpt.
Gooi die handel gelijk dicht.
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.
Beter in Duitsland dan in Nederlandquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijn
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon iedereen zonder geldig paspoort subiet de deur wijzen.
Precies. België ook al aan de Franse kant. Één van de daders zou zelfs uit België komen, dus nog meer reden om hier de grens met België te sluiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Frankrijk doet het al, dus waarom Nederland niet.
quote:Stg. as-Soennah over aanslagen Parijs
geplaatst: 14 november 2015 12:09
Gisteren is de wereld opnieuw opgeschrikt door een reeks aanslagen in Parijs waarbij ruim 120 onschuldige mensen om het leven zijn gekomen. Onze condoleances en medeleven gaan uit naar de nabestaanden en alle dierbaren van de overledenen.
Deze aanslagen tonen andermaal aan dat wij, moslims en niet-moslims, voor een grote uitdaging staan. Binnen onze samenleving bevinden zich kennelijk mensen die onze veiligheid bedreigen en angst, verderf en verdeeldheid willen zaaien. Op de moslims rust de religieuze en morele plicht om actief op te treden tegen dit soort excessen en niet aan de zijlijn te blijven toekijken. Naïeve moslimjongeren die ontvankelijk zijn voor dit soort extreme gedachten of hiermee sympathiseren, moeten door de gemeenschap hierop worden aangesproken. Bij aanhoudend wangedrag moet speciale hulp worden ingeschakeld. Personen waarvan de ouders, familie en vrienden sterk het vermoeden hebben dat ze iets aan het beramen zijn wat de veiligheid van ons land bedreigt, verdienen geen genade en zachtzinnigheid. Ze moeten per direct worden aangegeven om dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden te voorkomen. De veiligheid van het land is een algemeen goed dat door ons allemaal gekoesterd moet worden.
Ook moeten we onszelf en onze kinderen leren dat onderlinge conflicten en meningsverschillen op een beschaafde en constructieve manier moeten worden uitgesproken. Verstandige mensen kiezen voor de weg van dialoog en discussie, en niet voor geweld. Geweld zaait angst en verwarring tussen de mensen en zet verhoudingen op scherp. Hierdoor sluipen verzwakking en verlamming de samenleving binnen en in plaats van ons tegen de echte vijand (lees: terroristen) te verzetten, gaan we op elkaar afgeven en elkaar afvallen. Het is belangrijk dat we ons focussen op het gemeenschappelijke doel en al onze krachten en vermogens daarop richten. We moeten de mensen die onze samenleving haten en bereid zijn om hun haat met geweld bot te vieren met alle mogelijke middelen stoppen. Wie van hun nog ontvankelijk is voor behandeling, krijgt behandeling. Wie ver heen is, kan niet op clementie rekenen. En ook moslims moeten hierin een rol spelen, wat ons betreft zelfs een voortrekkersrol.
Tot slot willen wij tegen overheidsinstanties zoals politie, gemeenten, politici en inlichtingendiensten zeggen dat een ongenuanceerde aanpak en hard optreden tegen alle moslims in de strijd tegen extremisme geen soelaas biedt, maar juist terroristen in de kaart speelt. Moslims moeten niet het gevoel krijgen dat ze allemaal verdacht zijn en dat er op onheuse wijze inbreuk wordt gemaakt op hun rechten en privacy. Zij moeten juist het gevoel krijgen dat ze onderdeel van de samenleving zijn en als een bondgenoot worden behandeld in de strijd tegen terrorisme.
Bestuur stichting as-Soennah en
Team al-Yaqeen
14 november 2015
Dat is een Wilderiaans sprookje. Als het al mogelijk was, wat het niet is, dan ga je daar geen aanslagen mee voorkomen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nou, grenzen sluiten is toch één van de eerste dingen lijkt me.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Excuses aanbieden voor de actieve import van een moorddadige sekte zou een aardig begin zijn.
Toen ik dat net zei noemde je het een stroman, maar nu noem je het zelf.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat het een probleem van islam als religie is. Dat doen ze nu niet, ze claimen dat deze lui geen moslims zijn en de islam misbruiken. Dat is niet het geval.
Dat ze er zijn lijkt mij toch wel duidelijk inmiddels.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
En dan, dan kunnen er geen 'potentiële terroristen' binnenkomen, dan blijven ze wel in Duitsland, als ze er al zijn
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:39 schreef Re het volgende:
[..]
wilde je binnen gaan zitten met de deur op het nachtslot?
Iets met een auto met 4 zwaar bewapende mannen die klem gereden zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:38 schreef heywoodu het volgende:
EN DIRECT. Attentats : une voiture avec 4 hommes armés force un barrage dans les Yvelines
Ja indd fuck Duitsersquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!
[..]
Beter in Duitsland dan in Nederland
Als ik puur de aanslagen van Parijs als referentie neem, zijn ze heel goed voorbereid en uitgevoerd, zeker met alle verhoogde maatregelen in een land als Frankrijk die het jaar is ingegaan met Charlie Hebdo. Vraag me af of je dat überhaupt en ooit wel in het geheel kunt tegenhouden, ik ga ze bijna professionele aanslagplegers noemen, te bizar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:40 schreef Re het volgende:
[..]
nee niet onhaalbaar maar er zijn wel mensen nodig om ze er uit te pikken
In Frankrijk wonen ook hoog opgeleide mensenquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat er hogeropgeleide mensen tussen zitten!
[..]
Beter in Duitsland dan in Nederland
Zou het iets met Parijs te maken hebben?twitter:ADnl twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:40:35Bij de moskee in Roosendaal is vannacht een poging tot brandstichting gedaan https://t.co/9rvrpQr6yX reageer retweet
Want?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat ze er zijn lijkt mij toch wel duidelijk inmiddels.
Mhoah....quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef MakkieR het volgende:
[..]
In Frankrijk wonen ook hoog opgeleide mensen
Op de Frontpage is dit al bestempeld tot Taqqiya.quote:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:42:22Berichten over explosies in Bagnolet; zou mogelijk gaan over vuurwerk bij een bruiloft. reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 13:42:22Berichten over explosies in Bagnolet; zou mogelijk gaan over vuurwerk bij een bruiloft. reageer retweet
Dan ben je ook niet heel slim hoorquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De aanslagen gisteravond zijn niet gepleegd door Franse burgers.
Maar geeft wel een duidelijk signaal af, makkelijk uit te voeren. Nog niet zo lang geleden heel normaal.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:41 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is een Wilderiaans sprookje. Als het al mogelijk was, wat het niet is, dan ga je daar geen aanslagen mee voorkomen.
Overigens is er momenteel nog niet eens een echte reden om te denken dat dit werkelijk immigranten waren. Een deel ervan sprak vloeiend frans.
Godver.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik heb alleen geen idee wat er staat.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Slaro het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of dit al ergens voorbij is gekomen maar een van de vermoedelijke daders.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heftig.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan ben je ook niet heel slim hoor
Juist door een barriere heen gereden geloof ik.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iets met een auto met 4 zwaar bewapende mannen die klem gereden zijn.
Zeer handig om dit momentquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat weet nog geen mens. Er zijn ook extremistische moslims met een Frans paspoort.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
De aanslagen gisteravond zijn niet gepleegd door Franse burgers.
Dat klopt. Maar dit is door IS gedaan. We kunnen dus met zekerheid stellen dat er terroristen waren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bron?
IS claimt alles. Dan nog kun je als IS lid een Franse burger zijn
De angst zit er goed in. Precies wat de terroristen willen...quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat was te verwachten, en elke schietpartij zal ook wel voorbij komen in de media straks, maar er wordt elke dag wel ergens in Parijs geschoten.quote:
quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Jaja. Maar dit zijn aanslagen die gepleegd zijn door extremisten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat weet nog geen mens. Er zijn ook extremistische moslims met een Frans paspoort.
Hoe is een paar duizend kilometer Europese grens afsluiten 'makkelijk uit te voeren'?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar geeft wel een duidelijk signaal af, makkelijk uit te voeren. Nog niet zo lang geleden heel normaal.
Ja, en dat kunnen ook Franse burgers zijnquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dit is door IS gedaan. We kunnen dus met zekerheid stellen dat er terroristen waren.
maar het behoren tot een georganiseerd netwerk vergt mijns inziens een interactie met mensen die deze excessen faciliteren, daar moet toch wel iets mee gedaan kunnen worden. Ik heb niet een oplossing of zo, ja IS compleet wegvagen maar ja, dat is zo simpel nog nietquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik puur de aanslagen van Parijs als referentie neem, zijn ze heel goed voorbereid en uitgevoerd, zeker met alle verhoogde maatregelen in een land als Frankrijk die het jaar is ingegaan met Charlie Hebdo. Vraag me af of je dat überhaupt en ooit wel in het geheel kunt tegenhouden, ik ga ze bijna professionele aanslagplegers noemen, te bizar.
Heel goed, maar hier wordt selectief overheen gelezen.quote:
Ik lees nergens een openlijke afwijzing. Slechts een waarschuwing dat we niet al te streng moeten optreden jegens alle moslims. Dat zegt mijnsinziens genoeg.quote:
Spreek ff voor je zelf wil jequote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Heel goed, maar hier wordt selectief overheen gelezen.
Gewoon lekker moslims gaan haten en nationalistisch doen, dat is precies wat de terroristen willen bereiken...
Mission accomplished voor die gasten dus, iedereen tuint er met zijn domme kop in. Dom volk hier op FOK!
Ongetwijfeld, maar die kunnen prima ergens anders op training zijn geweest.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja, en dat kunnen ook Franse burgers zijn
Oh jawel hoor. Dat het wij-zij denken nog duidelijker wordt dan het nu al is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Molurus het volgende:
Bovendien bereik je niets met dit 'signaal'.
in 1980 waren alle grenzen gesloten waarom zou dat nu niet kunnen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hoe is een paar duizend kilometer Europese grens afsluiten 'makkelijk uit te voeren'?
Ik zou dat eerder omschrijven als onmogelijk. Bovendien bereik je niets met dit 'signaal'.
Goed stuk. Ik weet niet hoe groot de achterban is namens wie het is geschreven, maar het klinkt i.i.g. goed.quote:
DIt idd, alsof er een god is die dat goed vindtquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
Echt ook heel stoer om gewone (ongewapende) burgers random te vermoorden wat kan je dan trots op jezelf zijn,
Dan zijn het nog wel Franse burgersquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar die kunnen prima ergens anders op training zijn geweest.
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Dat het wij-zij denken nog duidelijker wordt dan het nu al is.
Moeten we dan feest vieren?quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:45 schreef Infection het volgende:
[..]
De angst zit er goed in. Precies wat de terroristen willen...
Neen. Blijkbaar kun je de nuance niet zien. Is prima.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen ik dat net zei noemde je het een stroman, maar nu noem je het zelf.
Zuchtquote:Maar wat jij hier doet is juist verkeerd. Jij drukt zo elke moslim-jongere in de handen van IS. Want je wekt de indruk dat IS daadwerkelijk de Islam vertolkt en dus eigenlijk gelijk heeft en dat je als jongere, als je de niet de Islam helemaal wil afzweren, eigenlijk best naar IS toe zou kunnen gaan, omdat dat dan bij jou past.
De wederopstanding is basiskennis voor Christenen. Dat weet jij niet, jij kent het niet en dan heeft het niet zoveel nut om daar een hele discussie over te voeren. Je mag je weleens inlezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt met je wederopstanding. Jij haalt er allemaal dingen bij die echt nergens op slaan.
Maar welke stroming was dat dan? Want dat zou je even benoemen.
Je bent duidelijk een beetje in de war.
Ik weet niet hoe lang jij al op de wereld rondloopt, maar ik garandeer je dat je ook toen zo de grens over kon lopen hoor. Het is niet alsof daar een Chinese Muur stond.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
in 1980 waren alle grenzen gesloten waarom zou dat nu niet kunnen?
Waar halen ze overal zo snel die kleuren van de vlag vandaan?quote:
Nee, maar als je de grenzen beter gaat bewaken dan kan je deze gasten er op de luchthaven misschien wel uitpikken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dan zijn het nog wel Franse burgers
Verband met de immigratiestroom is og helemaal niet aangetoond
Trollquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De wederopstanding is basiskennis voor Christenen. Dat weet jij niet, jij kent het niet en dan heeft het niet zoveel nut om daar een hele discussie over te voeren. Je mag je weleens inlezen.
Ik heb eens overnacht in Bagnolet, gigantisch veel beveiliging bij het hotel.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is toch zo?quote:
Kun je niet lezen ofzoquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik lees nergens een openlijke afwijzing. Slechts een waarschuwing dat we niet al te streng moeten optreden jegens alle moslims. Dat zegt mijnsinziens genoeg.
quote:een reeks aanslagen in Parijs waarbij ruim 120 onschuldige mensen om het leven zijn gekomen. Onze condoleances en medeleven gaan uit naar de nabestaanden en alle dierbaren van de overledenen.
kennelijk mensen die onze veiligheid bedreigen en angst, verderf en verdeeldheid willen zaaien. Op de moslims rust de religieuze en morele plicht om actief op te treden tegen dit soort excessen en niet aan de zijlijn te blijven toekijken.
Naïeve moslimjongeren die ontvankelijk zijn voor dit soort extreme gedachten of hiermee sympathiseren, moeten door de gemeenschap hierop worden aangesproken.
Personen waarvan de ouders, familie en vrienden sterk het vermoeden hebben dat ze iets aan het beramen zijn wat de veiligheid van ons land bedreigt, verdienen geen genade en zachtzinnigheid. Ze moeten per direct worden aangegeven om dit soort verschrikkingen en gruwelijkheden te voorkomen. De veiligheid van het land is een algemeen goed dat door ons allemaal gekoesterd moet worden.
En ook moslims moeten hierin een rol spelen, wat ons betreft zelfs een voortrekkersrol.
Ok.quote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ik heb eens overnacht in Bagnolet, gigantisch veel beveiliging bij het hotel.
Best een prima stuk. Moslims oproepen om dit soort dingen te voorkomen lijkt me een uitstekend doel.quote:
Ledquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar halen ze overal zo snel die kleuren van de vlag vandaan?
Of hebben die preventief alle kleuren van alle vlaggen ter wereld die ze te pas en te onpas of wanneer het hen uitkomt kunnen activeren??![]()
![]()
Pot, ketel...quote:
De VS heeft dezelfde kleuren in de vlag, evenals NL, VKquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waar halen ze overal zo snel die kleuren van de vlag vandaan?
Of hebben die preventief alle kleuren van alle vlaggen ter wereld die ze te pas en te onpas of wanneer het hen uitkomt kunnen activeren??![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |