SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen![]()
Het zal vast wel een keer gaan stormen één deze dagen.quote:Op donderdag 12 november 2015 00:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Lees ik nou storm?![]()
Die 10bft hoeft maar iets naar het zuiden te trekken en we hebben een 9bftvorige runs waren wat rustiger, effe in de gaten houden
Dat is inderdaad wel killing weer ja.quote:Op woensdag 11 november 2015 23:08 schreef INViCTuS het volgende:
Stuk natter volgende week. Tenminste een beetje leven in de brouwerij. Liever soms wat regen afgewisseld met zon en wolken, dan alleen maar grijze zooi en motregen/mist
Ver weg nog. Positief is wel dat de kansen met de run groter wordenquote:Op donderdag 12 november 2015 08:56 schreef aloa het volgende:
Kansen nemen toe. GFS laat volgende week een zware storm zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas zijn de stormkansen voor zondag wat minder geworden, het lagedrukgebied komt te ver naar het zuiden.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ver weg nog. Positief is wel dat de kansen met de run groter worden
Misschien kruipt 'ie nog een beetje naar het noordenquote:Op donderdag 12 november 2015 09:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas zijn de stormkansen voor zondag wat minder geworden, het lagedrukgebied komt te ver naar het zuiden.
Volgende week woensdag wel in de gaten houden maar ook hier moeten we uitkijken dat die lagedruk niet te ver zuidelijk komt al mag die nog 50/100km lager![]()
[ afbeelding ]
Je weet het maar nooitquote:Op donderdag 12 november 2015 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien kruipt 'ie nog een beetje naar het noorden
Nope ik lag in dromenlandquote:Op donderdag 12 november 2015 09:53 schreef Dven het volgende:
Afgelopen nacht trouwens veel vallende sterren gezien. Jullie daar ook iets van meegekregen?
Tijdens kerst -10 en sneeuwvalquote:Op donderdag 12 november 2015 09:55 schreef Dven het volgende:
Aangezien de vooruitzichten van accuweather tot 45 dagen in de toekomst gaan, kunnen we de eerste kerstverwachtingen zien
Hier een graadje of 5 a 6 met overwegend zon
De Bilt een graadje of 3 met zon
Wat zal hier over 5 weken nog van over zijn?
Voor nu lijkt het rustig te verlopen met heel weinig wind.quote:Op donderdag 12 november 2015 10:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Als er de 23e of 27e maar geen storm is. Ik hoef niet in een vliegende schommelstoel te zitten eigenlijk.
Ja hallo daar reken ik natuurlijk wel op nu.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Voor nu lijkt het rustig te verlopen met heel weinig wind.
Deze post geeft helaas geen garantie dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren
Zal me best voor je doenquote:Op donderdag 12 november 2015 11:29 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ja hallo daar reken ik natuurlijk wel op nu.![]()
Front over Engeland is Abigail. Die daarna is het volgens mij. Bij Ierland - Schotland orkaan Kate en hier de uitloper.quote:Op donderdag 12 november 2015 20:35 schreef marcel-o het volgende:
Is t dat front wat nu over Engeland gaat?
Scherp randje aan de voorkant![]()
'k zag ook onweer op de kaart voor morgen?
Voor morgen zijn het de fronten van Abigail! Of Frank (volgens de Duitsers).quote:Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Front over Engeland is Abigail. Die daarna is het volgens mij. Bij Ierland - Schotland orkaan Kate en hier de uitloper.
Dacht ik het eindelijk door te hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 22:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor morgen zijn het de fronten van Abigail! Of Frank (volgens de Duitsers).
Stilte voor de stormquote:Op vrijdag 13 november 2015 11:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanmiddag en vanavond leuke windstoten tot 100km/h maar lokaal kan dit best wel wat heftiger uitpakkenstorm wordt niet berekend even als dit weekend, max 8bft langs de kust. Storm voor woensdag ook alweer van de kaart, of wel de klapper komt nog niet
SPOILER: Forse windstoten vanmiddagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:00 schreef Houtenbeen het volgende:
Ah, fantastisch, het heftigste lijkt hier rond half 5 te zijn, het moment waarop ik naar huis rijdSPOILER: Forse windstoten vanmiddagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Alleen autisten lopen bij 22°C in een winterjas en dat doen ze omdat het november is wanneer ze volgens hun logica, die ze heel serieus nemen, met een winterjas moeten lopen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:10 schreef Dven het volgende:
Verbazingwekkend trouwens dat het 22 graden is en al zoveel mensen met winterjassen rondlopen![]()
![]()
Vandaag trouwens internationale diabetesdag. Hier gaan ze in plaats van de standaardverlichting de hele nacht het fort blauw verlichten. Zal een fotootje trekken voor DJMO
Worden daar nog dingen georganiseerd?
Ik loop hier in NL ook nog niet met mijn winterjas, veel te warm. Mijn lente/herfst-jasje voldoet nog meer dan prima, zelfs die is soms al te warm.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Alleen autisten lopen bij 22°C in een winterjas en dat doen ze omdat het november is wanneer ze volgens hun logica, die ze heel serieus nemen, met een winterjas moeten lopen.
Hier auchquote:
Veel bladerenquote:Op vrijdag 13 november 2015 15:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier nog een waterig zonnetjenog heel even geduld
Haha inderdaad kwam heel wat bladeren van de bomenquote:
Mijn vrouw staat me buiten al op te wachten. Man, wat zal ze nat zijn als ik thuiskom!quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:40 schreef bondage het volgende:
Gadver, veel wind en regen hier in Assen
quote:Op vrijdag 13 november 2015 16:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vrouw staat me buiten al op te wachten. Man, wat zal ze nat zijn als ik thuiskom!
Ik zag wel een omgewaaide kliko. Geen pics helaasquote:Op vrijdag 13 november 2015 17:22 schreef JDude het volgende:
Iemand al foto's van omgewaaide tuinstoelen?
Hier ook! Komt wel dichtbij zo.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zag wel een omgewaaide kliko. Geen pics helaas.
waarquote:Op zaterdag 14 november 2015 17:51 schreef Adrie072 het volgende:
Sssstt er wordt over sneeuw gesproken....
Caravans sowieso. Zijn altijd van die eigenheimers, van die eigenwijze stink babyboomers die vinden dat dat wel gewoon moet kunnen.quote:Op zondag 15 november 2015 15:27 schreef Fred0w het volgende:
Met dit weer (8bft) met een caravan over de Philipsdam rijden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.112markiezaten(...)bij-Sint-Philipsland
Djeez woont weer eens in het natste gebiedtwitter:BuienRadarNL twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:38:35Groot verschil in neerslagsommen! In Hoogeveen bijna 40 mm, in Maastricht 4 mm. Daarbij stevige ZW-wind. #herfst https://t.co/IkBRyOVenW reageer retweet
waar?!?quote:
Ik zeg doen. Midden in het rode gebied.quote:
ik zit net naar feyenoorddekedovertrekken te kijken voor mijn dochter. Kom jij ineens voorbijquote:Op maandag 16 november 2015 21:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik zeg doen. Midden in het rode gebied.
Bwehehe. Deze naam gaat al even mee.quote:Op maandag 16 november 2015 21:01 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zit net naar feyenoorddekedovertrekken te kijken voor mijn dochter. Kom jij ineens voorbij![]()
i know, ik 'ken' jequote:Op maandag 16 november 2015 21:02 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bwehehe. Deze naam gaat al even mee.
quote:Op maandag 16 november 2015 21:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik zeg doen. Midden in het rode gebied.
Gewoon heel Nederland staat in de filequote:Op dinsdag 17 november 2015 07:59 schreef DemonRage het volgende:
Volgens de ANWB staat er op dit moment 890 km aan file in het land.
-edit-
946 km inmiddels
Had ik een goeie planning om mezelf vrij te geven vandaag 😄quote:Op dinsdag 17 november 2015 08:49 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Gewoon heel Nederland staat in de file![]()
Één netnummer lager is het al de hele dag bagger.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:23 schreef Adrie072 het volgende:
Tis hier omgeving Alkmaar in ieder geval begonnen qua snertweer.
Vandaar altijd die vunzige berichten van hem.quote:Op zondag 15 november 2015 15:29 schreef MaLo het volgende:
Djeez woont weer eens in het natste gebiedtwitter:BuienRadarNL twitterde op zondag 15-11-2015 om 14:38:35Groot verschil in neerslagsommen! In Hoogeveen bijna 40 mm, in Maastricht 4 mm. Daarbij stevige ZW-wind. #herfst https://t.co/IkBRyOVenW reageer retweet
MAAKT NIET UIT HET WORD EEEEEINDELIJK KOUDER DAT HET NOG STEEDS GRIJS EN MIEZERIG KUTWEER IS MAAKT NIET UIT HET WORD EINDELIJK KOUDquote:Op dinsdag 17 november 2015 14:09 schreef Mani89 het volgende:
Wat een fucking deprimerende vooruitzichten zeg.
Is dit topic dan eindelijk rijp voor BNW?quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
MAAKT NIET UIT HET WORD EEEEEINDELIJK KOUDER DAT HET NOG STEEDS GRIJS EN MIEZERIG KUTWEER IS MAAKT NIET UIT HET WORD EINDELIJK KOUD
ps heb je lid 3247328974329847328947329 van JMA al gezien? Veel potentie voor een heerlijke setting zodat we van de zzw ohne ende af zijn![]()
misschien wel een duikend laagje zodat we alsnog strontweer hebben maar wel kou! koude oostenwind yay!!
PPS als het warm word komt de lange termijn me niet uit en is het maar onzin, maar als er kou op de kaarten komt ''moet je dat soort kaarten niet zomaar afschrijven''
Hier in het oooost'n wordt het slechts 4 graden dit weekend, dus dan zou een vlokje sneeuw nog wel kunnen zaterdag. Hoop het niet.quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:33 schreef Nattekat het volgende:
Sneeuw, terwijl het 10+ is.
Yeah, right
Die sneeuw is al gesmolten voor het überhaupt de wolk uit is gekomen.
Krijg toch jeuk op een plek waar je nettt niet bij kan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb gewoon een stronthekel aan weerautisten denk ik.
Ik zou eigenlijk een flink stukje moeten schrijven en het een eigen topic geven, waarin er wordt uitgelegd waarom sneeuw gewoon kansloos is nu...quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hier in het oooost'n wordt het slechts 4 graden dit weekend, dus dan zou een vlokje sneeuw nog wel kunnen zaterdag. Hoop het niet.
Ik heb toch echt wel eens sneeuw gezien terwijl het (net) boven nul was. Bleef uiteraard niet liggenquote:Op dinsdag 17 november 2015 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk een flink stukje moeten schrijven en het een eigen topic geven, waarin er wordt uitgelegd waarom sneeuw gewoon kansloos is nu...
Misschien vanavond, dan kan iedereen hun eigen conclusies trekken
Het kan wel, maar niet nuquote:Op dinsdag 17 november 2015 15:10 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb toch echt wel eens sneeuw gezien terwijl het (net) boven nul was. Bleef uiteraard niet liggen.
Of de condities nu ook zo zijn dat het zou kunnen sneeuwen, daar heb ik niet genoeg kennis voor.
Hahaha nee hoor, ik kom zelden gelul tegen in dit topic. Tevens is er weinig mis met wat langere termijnkaarten te bespreken.. gaat om de gehele gedachtengang erachterquote:Op dinsdag 17 november 2015 14:58 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Krijg toch jeuk op een plek waar je nettt niet bij kan.Zonder op al die modellen in te gaan zal dit topic best saai worden.
quote:Nederland krijgt mogelijk te maken met een nat voorjaar. Dat komt door El Niño, een weersverschijnsel rond de Grote Oceaan.
Dat meldt het KNMI maandag.
El Niño beïnvloedt het weer over de hele wereld en het fenomeen wordt dit jaar erg sterk. Het kan zelfs een van de sterkste El Niño's worden die ooit is gemeten, zegt de weersafdeling van de Verenigde Naties, de WMO.
El Niño doet zich ongeveer eens in de vijf jaar voor, en telkens aan het einde van het jaar. Het ontstaat wanneer het water in de Grote Oceaan aanzienlijk warmer is dan normaal. Daardoor verdampt er meer water.
Dat kan in Zuid-Amerika leiden tot watersnood en modderstromen. In Zuidoost-Azië en Australië kan El Niño juist leiden tot droogte en bosbranden. Ook zuidelijk Afrika kan kampen met droogte, terwijl de moesson in India minder regen dan anders brengt.
Volgens het KNMI was El Niño ook sterk in 1877, 1888, 1972, 1982 en 1997. En elke keer was het voorjaar erna bijzonder nat.
Die verbanden op basis van een 032852956829082 berekening zijn wel mooi inderdaad.quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hahaha nee hoor, ik kom zelden gelul tegen in dit topic. Tevens is er weinig mis met wat langere termijnkaarten te bespreken.. gaat om de gehele gedachtengang erachter
Dat heet in Nederland toch ook wel '2e helft winter - begin lente'?quote:Op dinsdag 17 november 2015 15:47 schreef MaLo het volgende:
Over langere termijn gesproken
http://www.nu.nl/binnenla(...)oorjaar-in-2016.html
[..]
Hoor de wind waait door de bomen,quote:
Volgens mij klopt die niet helemaal, Zeeland en de Wadden eilanden doen niet mee met oranje?quote:
http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrechtquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:55 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die niet helemaal, Zeeland en de Wadden eilanden doen niet mee met oranje?
De maximale windstoot voor Zeeland zitten ze, net als vrijdag, weer flink naast. Meetstation Vlissingen telt niet meer meequote:Op dinsdag 17 november 2015 21:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/utrecht
gezien de verwachtingen had ik ff contact opgenomen met de gemeente of het niet voor deze storm kon. Er is een hoop mogelijk, zeker als het noodkap is als dit. Desnoods vragen ze de brandweer.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:07 schreef Rabieluh het volgende:
Er kwam vorige week een brief binnen van de gemeente dat er 3 bomen worden gekapt, één daarvan is er zo slecht aan toe (gat in de stam en schimmel) dat die donderdag gekapt moet worden, bezwaarschriften mogen niet omdat het een spoedje is.
De mensen die daar bij wonen zullen dit weer helemaal niks vinden. Zijn gigantische bomen ook.
dat ver het land in is wel een ding. oppassen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:42 schreef aloa het volgende:
Wind trekt flink aan nu...
Tot ver in het binnenland ook,
[ afbeelding ]
Wel opvallend. Kracht 7 in Gelderland.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat ver het land in is wel een ding. oppassen.
Er gaan bomendoden vallen, slappe inlandse bomen weet niet wat hen overkomt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Wel opvallend. Kracht 7 in Gelderland.
[ afbeelding ]
Iedereen zit binnen!quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:50 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er gaan bomendoden vallen, slappe inlandse bomen weet niet wat hen overkomt.
net even buiten gelopen langs de Sloterplas. Zo lekkerquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Iedereen zit binnen!
Ik wel in ieder geval
Ik Amsterdamse Bosquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
net even buiten gelopen langs de Sloterplas. Zo lekker
Als het niet donker was geweest, dan was ik zeker nog even naar de dijk gegaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:54 schreef Againzender het volgende:
[..]
net even buiten gelopen langs de Sloterplas. Zo lekker
KNMI he, dat duurt altijd even.quote:Op dinsdag 17 november 2015 22:57 schreef zoem het volgende:
Zwaarste windstoten in Zeeland, maar daar is geen code oranje
stuk hier vlakbij huis, lagerwal, en de bomen die daar stonden zijn in de zomer omgegaan. Volle bakquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:56 schreef Qunix het volgende:
[..]
Ik Amsterdamse Bos
Was wel lekker uitwaaien.
quote:Ons wintertje moet nog geboren worden. Of is misschien net nat achter de oortjes. Dit zijn zijn eerste beweginkjes. Nog wat onwillekeurig gezwaai met armpjes en beentjes.
Natúúrlijk lukt het niet allemaal in één keer. Wél leuk om te zien dat de kaarten al een poging-achtig-iets laten zien dat lijkt op koude-uitbraakjes. Virtueel weliswaar, maar zeker een mooie soap om te volgen..
Gaat ook nog verder toenemen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:11 schreef Againzender het volgende:
Gaat steeds harder hier in Amsterdam Slotervaart
quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:32 schreef MMXMMX het volgende:
Ga nu ff de hond uit laten gemeente Groningen![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2015 23:32 schreef MMXMMX het volgende:
Ga nu ff de hond uit laten gemeente Groningen![]()
geloof mij dat ik de auto dit weekend van wintersloffen voor zie ;Pquote:Op dinsdag 17 november 2015 23:37 schreef Nattekat het volgende:
En geloof me, als ik zeg dat het gaat sneeuwen is het menens
mijne snorfiets komt er niet tegen in denk ikquote:Op dinsdag 17 november 2015 23:44 schreef MMXMMX het volgende:
Ben net terug met hond en ik merkte hele harde windvlagen.
Gelukkig zijn alle bomen hier bladvrij en gesnoeid
Wil nu niet op de scooter naar buiten dat durf ik echt niet
WOW....sneeuwkettingenquote:Op dinsdag 17 november 2015 23:37 schreef Nattekat het volgende:
En geloof me, als ik zeg dat het gaat sneeuwen is het menens
Mooie veilige bubbel weer ja.quote:Op woensdag 18 november 2015 00:01 schreef roislecxe het volgende:
Net vanuit de stad op de fiets. Nondeju wat waait het hard.
Kijk ik op buienradar, waait het hier in Breda zo'n beetje het minste van Nederland
Toch fluit het hier 6hoog behoorlijk.quote:
Ik denk dat het mee valt, t is niet super erg allemaalquote:Op woensdag 18 november 2015 01:43 schreef Adrie072 het volgende:
Hoop dat de dakpannen blijven zitten, hoor de wind er serieus aan klapperen.
Alles is hier altijd in mindere mate. Saaie plek om te wonen qua weer...quote:Op woensdag 18 november 2015 01:30 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.hbvl.be/cnt/dm(...)tot-midden-op-de-weg
Zeeland harde wind, Limburg harde wind, Brabant een goeie bries.
Nog steeds kracht 5quote:Op woensdag 18 november 2015 02:06 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Toch n redelijke storm.
Ik heb maar 1x een echte storm meegemaakt. 17 jan 2007 geloof ik. Rond die koers.quote:Op woensdag 18 november 2015 02:18 schreef NothingHappened het volgende:
Hier ook 9...kan er gewoonweg niet van slapen. Ik ben bang dat de ramen het gaan begeven![]()
Het is in ieder geval lang geleden dat het zo gestormd heeft.
Whut, ik zit hier recht aan de kust (400M) en maak me nog niet echt zorgen eigenlijk, stormpje wel, maar ok niks heel bijzonders verder hoorquote:Op woensdag 18 november 2015 02:43 schreef nikky het volgende:
De rolluiken (woon in het noorden van Duitsland tegen de Nederlandse grens aan) zitten dicht maar maken een hoop kabaal!
Met een licht briesje er nog bij inderdaad. Wat een bak water.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:24 schreef computergirl het volgende:
Er komt me toch een boel water uit de lucht nu te A'dam
De dakpannen die bij mij door de storm scheef worden geblazen schudden altijd weer recht na een aardbevinkjequote:Op woensdag 18 november 2015 13:23 schreef aloa het volgende:
Vannacht zijn er toch weer een paar dakpannen verschoven... gelukkig niet stuk.
Heftig stormpje, maar het kan nog veel harder idd.
Handigquote:Op woensdag 18 november 2015 20:49 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De dakpannen die bij mij door de storm scheef worden geblazen schudden altijd weer recht na een aardbevinkje
Heeft er iemand voor mij een roeibootje vanmiddag en wat zandzakken?quote:Natte donderdag verwacht: plensbuien trekken over Brabant
EINDHOVEN - Malse buien verwacht donderdag in Brabant. Meteorologen denken dat het vooral in het zuiden van Brabant 'flink door gaat plenzen'. Het wordt ongeveer 12 tot 13 graden.
Donderdag blijft het bewolkt, in de ochtend gaat het al af en toe regenen. Ook de wind blijft gewoon doorwaaien, al neemt die in de loop van de dag in kracht af.
Plensbuien
's Middags krijgen we het te verduren: vanaf een uur of één kun je gerust binnen blijven, het gaat dan flink regenen. "Zeker in het zuiden van de provincie is dat het geval. Aan de grens met België kan er 10 tot 15 liter water per vierkante meter vallen", licht MeteoGroup toe.
Pas donderdagavond en -nacht klaart het op. Het koelt dan ook af naar 10 tot 7 graden.
18 januari 2007.quote:Op woensdag 18 november 2015 02:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb maar 1x een echte storm meegemaakt. 17 jan 2007 geloof ik. Rond die koers.
Lekker naar het strand, windstoten tot 130km/u, hele stations kapotgewaaid, en geen enkele trein terug naar Breda
Mooi was dat. Windkrachtje 10 deden we toen. Hier nooit boven de 6 of 7.
Die ja. Mooi was dat. Met de wind mee beginnen lopen en er na 2km achter komen dat je dus echt niet ertegenin kuntquote:Op donderdag 19 november 2015 08:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
18 januari 2007.
Verjaardag van m'n zus, vergeet het nooit weer. De wind tyfte me in de sloot met fiets en al
Nee dat was niet mooiquote:Op donderdag 19 november 2015 08:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Die ja. Mooi was dat. Met de wind mee beginnen lopen en er na 2km achter komen dat je dus echt niet ertegenin kunt
UIteindelijk de duinen doorgestampt en we kregen nog een lift van iemand omdat er gewoon niet tegen de wind in te lopen viel.
In Breda schijnt altijd de zonquote:Op donderdag 19 november 2015 08:50 schreef Oriente het volgende:
Klote, ik ga vanmiddag naar Breda, krijgen we weer van dat taffesweer
Uhuquote:Op donderdag 19 november 2015 08:51 schreef roislecxe het volgende:
[..]
In Breda schijnt altijd de zon
Ik kom hier op terug, dat was ik met djeezquote:Op donderdag 19 november 2015 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
Onlangs was hier een korte "discussie" over wel of geen winterbanden waarbij iemand een link plaatste met enige uitleg. Iemand haalde daar de all-season band aan dat die geschikt genoeg zou zijn, maar niet mag dienen als winterband, logisch, maar je er dus feitelijk ook niet mee mag rijden in bijvoorbeeld de Alpen. Weet iemand welke link dat was of waar ik dat kan vinden?
okquote:Op donderdag 19 november 2015 17:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kom hier op terug, dat was ik met djeez
Ik kan de pagina zelf niet meer vinden, was in het vorige topic.quote:
Klopt, maar een all season band met bepaalde symbolen kunnen ook.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan de pagina zelf niet meer vinden, was in het vorige topic.
Ik weet dat bepaalde landen, waaronder Duitsland, winterbanden verplichten bij winterse omstandigheden.
Dat zeg ikquote:Op donderdag 19 november 2015 20:28 schreef nikky het volgende:
[..]
Klopt, maar een all season band met sneeuwvloksymbool is ook voldoende in Duitsland.
Ik heb mijn post even aangepastquote:Op donderdag 19 november 2015 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zeg ikmaar of het verstandig is is een tweede.
Je mag ook met linglong lego plastic compound bandjes rondrijden in Nederland bij sneeuw. Dat is niet slim, maar het mag.
Je banden zijn de enige contactpunten tussen je auto en de weg, daar rust dus in de meeste gevallen meer dan 1000 kilo op. Je contactvlak is per band niet groter dan een 2 euro muntstuk (gemiddeld) dus om dan juist dáár op te gaan besparen gaat mijn pet te boven. Is echt iets heel typisch Nederlands ook heb ik het idee.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb mijn post even aangepast. Kon recente info vinden.
Nederland kent geen verplichting voor winterbanden. Dus mag je overal op rijden.
Maar als er iets is dat ik heb geleerd is dat goede banden een wereld van verschil is ten opzichte van die yingyongtang bandjes.
Klopt hoor! Mijn auto weegt 1500 kilo. Laat de sneeuw maar komen met mijn Michelin Alpine5quote:Op donderdag 19 november 2015 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je banden zijn de enige contactpunten tussen je auto en de weg, daar rust dus in de meeste gevallen meer dan 1000 kilo op. Je contactvlak is per band niet groter dan een 2 euro muntstuk (gemiddeld) dus om dan juist dáár op te gaan besparen gaat mijn pet te boven. Is echt iets heel typisch Nederlands ook heb ik het idee.
''Hoezo banden van 70 euro per stuk, die van 30 zijn toch ook rond en zwart huehuehue''
En elke keer als het regent staan er massive files en is zijn er talloze blikschades. Bah. Niet dat goede banden je ineens godmodus geven (je moet je altijd aanpassen aan de omstandigheden) maar het verschil is inderdaad érg groot.
En je komt al die stumpers tegen van zie mij winterbanden hebben en ik kan rustig met 100km/u over een gladde weg.quote:Op donderdag 19 november 2015 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je banden zijn de enige contactpunten tussen je auto en de weg, daar rust dus in de meeste gevallen meer dan 1000 kilo op. Je contactvlak is per band niet groter dan een 2 euro muntstuk (gemiddeld) dus om dan juist dáár op te gaan besparen gaat mijn pet te boven. Is echt iets heel typisch Nederlands ook heb ik het idee.
''Hoezo banden van 70 euro per stuk, die van 30 zijn toch ook rond en zwart huehuehue''
En elke keer als het regent staan er massive files en is zijn er talloze blikschades. Bah. Niet dat goede banden je ineens godmodus geven (je moet je altijd aanpassen aan de omstandigheden) maar het verschil is inderdaad érg groot.
Ik kan ook wel karten.., maar ik pas me toch wel aan op zomerbanden. Maar zit nu al rond te kijken voor winterbanden. Ik rij dagelijks wel een drukke route.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:07 schreef Nattekat het volgende:
Ik kan karten, dus ik kan ook op zomerbanden de winter doorkomen
Snelheid aanpassen jaquote:Op donderdag 19 november 2015 22:02 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik kan ook wel karten.., maar ik pas me toch wel aan op zomerbanden. Maar zit nu al rond te kijken voor winterbanden. Ik rij dagelijks wel een drukke route.
Ik heb 1 keer een momentje gehad en dat was in meppel toen iets teveel overstuur gehad en op een haar naar de stoeprand niet geraakt
quote:Op donderdag 19 november 2015 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snelheid aanpassen ja
De enige meerwaarde die winterbanden voor mij zouden hebben is dat ik gewoon 50 door de bk kan ipv 30 en 80 over een provinciale weg ipv 50.
Als je maar zacht genoeg rijdt, merk je niks van die sneeuw.
In de Formule 1 moeten ze ook gewoon door de regen rijden, al is het met 50km/hquote:
Nee dan is er code roodquote:Op donderdag 19 november 2015 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de Formule 1 moeten ze ook gewoon door de regen rijden, al is het met 50km/h
ook met winterbanden is het verstandig snelheid aan te passenquote:Op donderdag 19 november 2015 22:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snelheid aanpassen ja
De enige meerwaarde die winterbanden voor mij zouden hebben is dat ik gewoon 50 door de bk kan ipv 30 en 80 over een provinciale weg ipv 50.
Als je maar zacht genoeg rijdt, merk je niks van die sneeuw.
Het is dan ook nog niet eens december..quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het wordt even 2 dagen fris en daarna schieten we weer in rap tempo richting 10 graden
Het is meer dat als je met winterbanden met 30 door de sneeuw rijd het net zo veilig is als met gewone banden 50 rijden op een onbesneeuwde natte weg. Veel mensen denken dat ze magische eigenschappen hebben. Ook met sneeuwbanden in een lage snelheid kunnen ze in een onbeheersbare slip raken, als er ijs ligt bv.quote:Op donderdag 19 november 2015 21:06 schreef WEST het volgende:
[..]
En je komt al die stumpers tegen van zie mij winterbanden hebben en ik kan rustig met 100km/u over een gladde weg.
Precies! Het mag alleen koud worden als er geen neerslag valt.quote:Op donderdag 19 november 2015 00:16 schreef Adelante het volgende:
daarna wee +10 graden, weg met die snil rotzooi
Half uur geleden scheen hier de zon, nu moet ik de lampen aanmaken....quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vast wel, ergens.
Hier schijnt de zon!
Ik heb vandag de verwarming in de slaapkamer even aan gehad, voor het eerst dit jaarquote:Op zaterdag 21 november 2015 09:16 schreef Resistor het volgende:
Het voelt best wel vreemd om met iets met lange mouwen aan te hebben
Tot gisteren liep ik nog in shirt en zonder jas, vandaag maar een trui aangetrokken, en ik ga zo maar een dunne jas aan doen als ik naar buiten ga, natte kleren zitten niet lekker.
Als het helder vriesweer is met weinig wind is het heerlijk om in shirt te lopen, maar vandaag dus niet.
-edit-
Ik wist dat ik de jas zou gaan vergeten
Het is best wel fris
De situatie die we in november hadden (dat eurohoog) als dat in juli was geweest hadden we 2006 dunnetjes over gedaan. Vaak valt het goed op de verkeerde momenten.quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Veel te warm voor sneeuw, dat scheelt gelukkig weer. Maar wel gigantische koude lucht op grote hoogte. In de zomer was dit een flinke onweersbui geweest![]()
pics or it didn't happen!quote:Op zondag 22 november 2015 08:24 schreef pfaf het volgende:
In Enschede ligt sneeuw op autos, daken en gazonnen.
Waar jij bent is het toch altijd zonnig?quote:Op zondag 22 november 2015 12:48 schreef Hexxenbiest het volgende:
Het blijft toch wel verwonderlijk hoe snel het weer omslaat. Net nog zonnig en nu hagel!
Hoewel, westkant blijft zonnig....
Het is best donker inderdaad nu ook een stuk meer richting Noorden.quote:
Dit mooie complimentje maakt mijn dag helemaal goed.quote:Op zondag 22 november 2015 12:50 schreef bondage het volgende:
[..]
Waar jij bent is het toch altijd zonnig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |