3 miljard opvang vluchtelingen in Turkije (3 x meer dan eerder overeengekomen) en...quote:EU geeft Turkije drie miljard voor vluchtelingen
De EU wil Turkije drie miljard euro geven - drie maal meer dan eerder was overeengekomen - om vluchtelingen op te vangen. Vanaf 2016 mogen Turken ook visumvrij naar Europa reizen.
In ruil daarvoor moet Turkije de grenzen beter bewaken, twee miljoen Syriërs ter plekke betere leefomstandigheden bieden zodat ze de wijk naar Europa niet nemen, en afgewezenen terugnemen.
Daarover praten de Europese regeringsleiders donderdag in Brussel. Een akkoord met Ankara is in de steigers gezet door vice-president Frans Timmermans van de Europese Commissie.
Bron: Telegraaf
Ja, maar in principe is Turkije nu een soort onderdeel van Schengen dan?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat Turkije 3 miljard vangt en de gelukszoekers nog steeds doorlaat.
Dit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ja, ik vraag me af of dit soort dingen nu ook besloten wordt via de regeringen van de EU, via onze regering? Of is dat die maffe Luxemburger die dit gewoon uit zijn mouw schudt?quote:
Er komen momenteel tienduizenden sjiieten binnen in Europa, om een beetje sektarisch geweld te krijgen in Europa (nu al in asielzoekerscentra) moet er natuurlijk wel een stroom soennieten bij.quote:
Opvang in de regio, dat wilden heel veel mensen maar dat betekent dat je moet onderhandelen met de Turken en flink moet betalen om vervolgens ook nog te mogen hopen dat het gaat helpen.quote:
Dat moet van Halbe en de VVD. Niet zo moeilijk doen over mensenrechten en democratie joh, alleen naar je eigen korte termijnbelangen kijkenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:23 schreef BasEnAad het volgende:
Leuk zo vriendjes maken met een dictatuur.
Ik ben benieuwd naar de geschiedenisboeken over 60 jaar. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat moet van Halbe en de VVD. Niet zo moeilijk doen over mensenrechten en democratie joh, alleen naar je eigen korte termijnbelangen kijken
Nee.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar in principe is Turkije nu een soort onderdeel van Schengen dan?
Dat zal zo wel wat makkelijker voor ze worden ja. Of en in hoeverre het gaat gebeuren is koffiedik kijken natuurlijk. Turkije is iig geen straatarm oorlogsland, dus de vraag is in hoeverre er behoefte is onder de Turken om hier illegaal rond te lopen.quote:En zullen er dan veel illegale Turken richting EU komen?
Of is dat onzin.
Daar staat gewoon in dat de voorvaderen afgerekend hebben met de christenhonden en ongelovigen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:44 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben benieuwd naar de geschiedenisboeken over 60 jaar. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
Schengen gaat wel wat verder dan visumvrij reizen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En zullen er dan veel illegale Turken richting EU komen?
Of is dat onzin.
Maar jij vindt het wel een goed idee?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Dat zal zo wel wat makkelijker voor ze worden ja. Of en in hoeverre het gaat gebeuren is koffiedik kijken natuurlijk. Turkije is iig geen straatarm oorlogsland, dus de vraag is in hoeverre er behoefte is onder de Turken om hier illegaal rond te lopen.
Ervoor zorgen dat vluchtelingen worden opgevangen in de regio en dus niet deze kant opkomen. Dat wil men toch zo graag?quote:
Volgens mij komen er juist minder illegale Turken richting EU, de meesten kunnen dan gewoon legaal komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En zullen er dan veel illegale Turken richting EU komen?
Of is dat onzin.
Het staat nota bene in je eigen OP. De regeringsleiders hebben hier over onderhandeld.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar jij vindt het wel een goed idee?
En denk je dat dit de eerste versnelde stap is naar toetrede van Turkije tot EU?
En wie heeft dit nu beslist? Juncker in zijn eentje, alle euro-commissarissen bij elkaar?
Ik vertrouw Erdogan sowieso voor geen meter. Lijkt me een bijzonder onbetrouwbare gast en ik vraag me af of je daar fatsoenlijk zaken mee kan doen. Dat zal de geschiedenis uitwijzen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar jij vindt het wel een goed idee?
En denk je dat dit de eerste versnelde stap is naar toetrede van Turkije tot EU?
En wie heeft dit nu beslist? Juncker in zijn eentje, alle euro-commissarissen bij elkaar?
Nee, niet om te werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij komen er juist minder illegale Turken richting EU, de meesten kunnen dan gewoon legaal komen.
O, en je hebt Rutte erover gehoord dan tijdens zijn persco's aan het eind van de ministerraad op vrijdag een keer? Of heeft de TK er ook een zegje over kunnen doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het staat nota bene in je eigen OP. De regeringsleiders hebben hier over onderhandeld.
En vermoedelijk moet het nog geratificeerd worden door de nationale parlementen.
Gekkie, nu doe je of die Turken komen om te werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet om te werken.
Kijk het gekke is gewoon dat de meeste Turken ingezetenen van EU richting Turkije trekken aan begin van vakantie en dan weer terug eind van de vakantie. Hoeveel Turken moeten nou in EU zijn?
Morgen is de wekelijkse persco. Had hij vorige week er iets over moeten zeggen terwijl er nog niet eens met Turkije was gesproken? Dat zou gek zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, en je hebt Rutte erover gehoord dan tijdens zijn persco's aan het eind van de ministerraad op vrijdag een keer? Of heeft de TK er ook een zegje over kunnen doen?
Kan hoor, maar dan heb ik dat gemist.
En jij vindt het allemaal überhaupt okee toch?
Dus dat wordt idd zo even uit de mouw geschud, denk je?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Morgen is de wekelijkse persco. Had hij vorige week er iets over moeten zeggen terwijl er nog niet eens met Turkije was gesproken? Dat zou gek zijn.
En ratificatie door de TK volgt pas nadat de regeringsleiders een akkoord hebben bereikt.
Ja, misschien gaan wij wel in Turkije werken...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gekkie, nu doe je of die Turken komen om te werken.
Nieuws niet gevolgd? Het was al langer bekend dat deze week hierover gesproken zou worden met Turkije.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dat wordt idd zo even uit de mouw geschud, denk je?
Ja, zeker was bekend wat Erdogan wilde in ruil voor, heb dat zelfs nog gepost, maar dat dat nu snel even uit de mouw geschud wordt, dat zal ook jou verbazen of niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws niet gevolgd? Het was al langer bekend dat deze week hierover gesproken zou worden met Turkije.
Nee, ik denk niet dat Turkije snel toe zal treden. En zelfs de EU dat wil, dan is de kans klein dat alle nationale parlementen daar mee instemmen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zeker was bekend wat Erdogan wilde in ruil voor, heb dat zelfs nog gepost, maar dat dat nu snel even uit de mouw geschud wordt, dat zal ook jou verbazen of niet?
Wat denk je over de toetreding van Tk? Lijkt mij schier onmogelijk uitgaande van de eisen die EU stelt, maar dat zal nu ook wel snel vlot schieten weer, denk je niet?
Goeie zaak?
Nee dat kan niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:27 schreef Lothiriel het volgende:
Dan geeft Turkije gewoon alle Syriërs een visum voor Europa en dan is er zelfs op wettelijke basis geen houden aan.
Goede onderhandelaars heeft de EU
Wat moet ik dan verstaan onder een visum?quote:
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat moet ik dan verstaan onder een visum?
Ik zie ze er eerlijk gezegd wel toe in staatquote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.
Als er geen visumplicht is, betekent dat niet dat elke willekeurige Turk direct kan emigreren naar de EU.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik zie ze er eerlijk gezegd wel toe in staatMaar goed misschien is dat iets te paranoïde
Weet ik. Ik vind het gewoon een vreemde afspraak. Voor zover ik weet is het een eitje om als Turk de EU in te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er geen visumplicht is, betekent dat niet dat elke willekeurige Turk direct kan emigreren naar de EU.
^^ Dat. En dat Europa z'n eigen grenzen nog steeds niet bewaakt... Want waarom moet Turkije daar geld voor krijgen als wij ze zelf buiten de deur kunnen houden?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Prima. Niks doen dus. Helder.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. En dat Europa z'n eigen grenzen nog steeds niet bewaakt... Want waarom moet Turkije daar geld voor krijgen als wij ze zelf buiten de deur kunnen houden?
Ik zou direct voorstander zijn als het zou betekenen dat we alle illegale immigranten direct naar Turkse opvangkampen kunnen sturen. Mensensmokkelaars komen niet meer aan de bak als ze een dag later terugzijn waar ze begonnen, en het kost een fractie van wat de opvang van al die uitkeringszoekers nu kost in Nederland!
Dat is inderdaad onderdeel van de afspraken, als ze ten minste via Turkije kwamen:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou direct voorstander zijn als het zou betekenen dat we alle illegale immigranten direct naar Turkse opvangkampen kunnen sturen.
quote:en afgewezenen terugnemen.
Ik denk dat het sws onmogelijk is mbt mensenrechten. Erdogan vertrapt mensenrechten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Turkije snel toe zal treden. En zelfs de EU dat wil, dan is de kans klein dat alle nationale parlementen daar mee instemmen.
Dus Turken moesten eerst een visum aanvragen bij het EU-land dat ze wilden bezoeken, maar nu kunnen ze gaan en staan waar ze willen zonder toestemming vooraf (wat in feite een visum is)? Dus een soort Schengen voor Turken?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.
Nee de "toeristenvisa" zullen worden afgeschaft, men mag hier niet werken of zo en maximaal drie maanden hier verblijven. Ze moeten natuurlijk wel een paspoort hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus Turken moesten eerst een visum aanvragen bij het EU-land dat ze wilden bezoeken, maar nu kunnen ze gaan en staan waar ze willen zonder toestemming vooraf (wat in feite een visum is)? Dus een soort Schengen voor Turken?
Ja, okee, maar dan wordt hier illegaal verblijven en werken wel makkelijker gemaakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de "toeristenvisa" zullen worden afgeschaft, men mag hier niet werken of zo en maximaal drie maanden hier verblijven. Ze moeten natuurlijk wel een paspoort hebben.
https://www.rijksoverheid(...)oord/visum-nederland
Hoeveel Nederlandse Turken vertrekken er eigenlijk naar Turkije om daar te gaan werken? Ik zeg het wel eens als geintje tegen mijn Turkse collega's van als ik Turk was was ik allang vertrokken uit Nederland.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, misschien gaan wij wel in Turkije werken....
Je kunt ook zeggen dat illegaal verblijven moeilijker wordt, je moet al drie maanden wachten voordat je illegaal bent. Of illegaal werken makkelijker wordt weet ik ook niet, binnenkomen met visum was ook niet moeilijk. Het was een beetje een flauwekul maatregel volgens mij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar dan wordt hier illegaal verblijven en werken wel makkelijker gemaakt.
Toch?
Was een tijdje geleden wel in het nieuws dat de hoogopgeleide Turken het racistische NL beu waren en hun kansen pakten in het booming Turkije. Heb er daarna niet veel meer over gehoord eigenlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:13 schreef kawotski het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlandse Turken vertrekken er eigenlijk naar Turkije om daar te gaan werken? Ik zeg het wel eens als geintje tegen mijn Turkse collega's van als ik Turk was was ik allang vertrokken uit Nederland.
Klopt wel, heb wel Turken ontmoet die gewoon illegaal hier aan de slag gingen in de jaren 90.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen dat illegaal verblijven moeilijker wordt, je moet al drie maanden wachten voordat je illegaal bent. Of illegaal werken makkelijker wordt weet ik ook niet, binnenkomen met visum was ook niet moeilijk. Het was een beetje een flauwekul maatregel volgens mij.
Ok, hoogopgeleiden, ik zal nog eens verder zoeken. Ik ken wel wat hoogopgeleide Turken maar geen een die eraan denkt om die kant op te gaan, hooguit voor lange vakanties. Misschien vinden ze het racistische Nederland toch niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was een tijdje geleden wel in het nieuws dat de hoogopgeleide Turken het racistische NL beu waren en hun kansen pakten in het booming Turkije. Heb er daarna niet veel meer over gehoord eigenlijk.
Was een tijdje geleden ineens in het nieuws hoor, alleen tegenwoordig hoor je er niet zo gek veel meer over. Wrs zijn hoogopgeleide Turken ook niet helemaal bestand tegen de voor wat-hoort wat cultuur in Turkije. Heb ooit ook wel wat daarover gelezen van spijtoptanten nl.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ok, hoogopgeleiden, ik zal nog eens verder zoeken. Ik ken wel wat hoogopgeleide Turken maar geen een die eraan denkt om die kant op te gaan, hooguit voor lange vakanties. Misschien vinden ze het racistische Nederland toch niet zo'n probleem.
Visumvrij is niet douanevrij.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:
Wat wordt er verstaan onder visumvrij reizen? Dat Turken hier op vakantie mogen zonder visum? Of dat ze gewoon naar Europa kunnen komen? In het laatste geval zal het de situatie toch alleen maar verergeren! Als het vanuit Turkije vrije toegang richting Europa is, dan kan heel Azië naar binnen wandelen. De grens van Turkije met Iran, Irak, Syrië, etc. is totaal niet te bewaken! Nog los van de 60 miljoen Turken die hier dan zo naar binnen kunnen. Een grote stap voorwaarts in de islamisering, dat wel.
Ja, maar dat mag nu ook al nadat ze een formuliertje hebben ingevuld. Dat visum nu stelt echt niet zoveel voor.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en bij de douane mag dan iemand doorgaan toch?
Misschien komen er wel alleen seculiere Turken deze kant op, omdat ze zien dat hun eigen land naar de verdoemenis wordt gedraaid door Erdogan de Grote? Die zijn wel welkom toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:
Wat wordt er verstaan onder visumvrij reizen? Dat Turken hier op vakantie mogen zonder visum? Of dat ze gewoon naar Europa kunnen komen? In het laatste geval zal het de situatie toch alleen maar verergeren! Als het vanuit Turkije vrije toegang richting Europa is, dan kan heel Azië naar binnen wandelen. De grens van Turkije met Iran, Irak, Syrië, etc. is totaal niet te bewaken! Nog los van de 60 miljoen Turken die hier dan zo naar binnen kunnen. Een grote stap voorwaarts in de islamisering, dat wel.
Ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:06 schreef LXIV het volgende:
Wat wordt er verstaan onder visumvrij reizen? Dat Turken hier op vakantie mogen zonder visum?
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
illegalen Turken die in NL waren zijn al terug naar Turkije en willen nooit meer naar terug Europa.
'wat een klote land' vinden ze NL.En dit hebben ze daar in Turkije ook doorverteld aan anderen, zodat deze ook geen zin hebben om zich naar NL te begeven.
Enige wat ze indrukwekkend vonden was wiet dat makkelijk verkrijgbaar is.
ja, joining wil niet zeggen dat ze hier willen komen wonen, maar meer dat economische drempels wegvallen.quote:
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die op vakantie willen naar Parijs, Londen, Madrid, ga zo maar door.quote:
Turkije heeft al langer visumvrij reizen voor veel Europese landen (maar Nederland niet), maar dat was niet wederzijds.quote:
Turkije heeft al enigszins voordelen tov niet associatieverdrag landen. Daarbij impliceert toetreding tot de EU op een zeker moment ook vrij verkeer van personen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, joining wil niet zeggen dat ze hier willen komen wonen, maar meer dat economische drempels wegvallen.
En misschien nog wel belangrijker: Turkije wordt in één klap het grootste land in de EU (i.p.v. Duitsland). Het krijgt dus het meeste aantal parlementariërs en een grote stem in de Raad van ministers.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:09 schreef primakov het volgende:
[..]
Turkije heeft al enigszins voordelen tov niet associatieverdrag landen. Daarbij impliceert toetreding tot de EU op een zeker moment ook vrij verkeer van personen.
Chinezen komen wel naar NL in groepsreizen idd, heb je de Turken al gezien?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:05 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die op vakantie willen naar Parijs, Londen, Madrid, ga zo maar door.
Al onze blonde sletjes komen al naar hunnie toe.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Chinezen komen wel naar NL in groepsreizen idd, heb je de Turken al gezien?
Misschien dat af en toe wat Turken naar Europa komen om echt vakantie te vieren, maar hoeveel zullen dat er zijn, denk je?
Serieus hè.
Hoe meer toeristen hoe beter toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Misschien dat af en toe wat Turken naar Europa komen om echt vakantie te vieren, maar hoeveel zullen dat er zijn, denk je?
Serieus hè.
Ik zie geen reden om te denken dat Turken minder vaak op vakantie zouden gaan dan Russen of Estlanders.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Serieus hè.
Dat jij bij regelmatig naar Turkije reizen niet meer iedere 6 maanden 20 dollar visum kosten hoeft af te tikken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
en...
Turken mogen vanaf 2016 visumvrij naar Europa reizen...
Kan iemand mij uitleggen welke gevolgen dit heeft?
Ja, echt joh?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:18 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik zie geen reden om te denken dat Turken minder vaak op vakantie zouden gaan dan Russen of Estlanders.
Ik weet de exacte cijfers niet. Maar weet wel dat er 1,5 miljard Chinezen zijn en nog geen 75 miljoen Turken. Een vergelijking tussen die twee raakt dan ook kant noch wal.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, echt joh?
Ik denk niet echt dat Turkse toeristen ook maar half of een kwart of een tiende of een twintigste zo vaak naar NL komen dan Chinezen.
Maar ik sta open voor het bewijs.
Dan geef ik grif toe dat ik fout zat.
Ze zijn veel rijker toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:37 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik weet de exacte cijfers niet. Maar weet wel dat er 1,5 miljard Chinezen zijn en nog geen 75 miljoen Turken. Een vergelijking tussen die twee raakt dan ook kant noch wal.
Leg jij mij nou eens uit hoe het kan dat veel mensen nu met tranen in hun ogen zeggen dat we vluchtelingen hier moeten helpen terwijl ze in voorgaande jaren geen woord gerept hebben over het ophalen van vluchtelingen? Je zou bijna zeggen dat ze een beetje voor de bühne zitten te janken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wil asielzoekers ophalen? Uitstekend idee. Hulde.
Je kunt het vergelijken met de zwerver die bij je aanbelt. Op het moment dat hij drie plaatsen verderop op een bankje ligt te stinken, voel je niet de drang om hem te helpen. Echter, wanneer hij bibberend voor je deur staat, voel je je toch geneigd om een helpende hand toe te steken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Leg jij mij nou eens uit hoe het kan dat veel mensen nu met tranen in hun ogen zeggen dat we vluchtelingen hier moeten helpen terwijl ze in voorgaande jaren geen woord gerept hebben over het ophalen van vluchtelingen? Je zou bijna zeggen dat ze een beetje voor de bühne zitten te janken.
M.a.w, mensen helpen niet uit medeleven maar uit schuldgevoel. Dat kan dan zijn omdat je je schuldig voelt omdat jij het zo goed hebt of schaamte voelt omdat je buren meekijken als jij die zwerver afwimpelt. Niet echt nobele gevoelens lijkt me.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt het vergelijken met de zwerver die bij je aanbelt. Op het moment dat hij drie plaatsen verderop op een bankje ligt te stinken, voel je niet de drang om hem te helpen. Echter, wanneer hij bibberend voor je deur staat, voel je je toch geneigd om een helpende hand toe te steken.
Misschien cru, maar zo werkt het nou eenmaal.
Persoonlijk vind ik dat we mensen die in nood verkeren en bij ons aankloppen voor hulp, niet de deur moeten wijzen. Maar ik koester niet de illusie dat ik daarmee nobel ben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
M.a.w, mensen helpen niet niet uit medeleven maar uit schuldgevoel. Dat kan dan zijn omdat je je schuldig voelt omdat jij het zo goed hebt of schuldig voelt omdat je buren meekijken als jij die zwerver afwimpelt. Niet echt nobele gevoelens lijkt me.
En nu maar hopen dat Turkije inderdaad dan de grenzen beter beschermd. Ik heb er weinig hoop op. Erdogan is blijkbaar niet gek. Nog even en hij kan onderhandelen over een EU lidmaatschap. Zeker al als de nood hoog is met Rusland als kwade genius. Daarbij vraag ik me wanneer Turkije lid van de EU word hoeveel invloed men dan heeft. Worden ze dan leading binnen de EU gezien het inwonersaantal. Ik wacht het met spanning af.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vertrouw Erdogan sowieso voor geen meter. Lijkt me een bijzonder onbetrouwbare gast en ik vraag me af of je daar fatsoenlijk zaken mee kan doen. Dat zal de geschiedenis uitwijzen.
Het alternatief is dat je het niet doet en dat Turkije iedereen door laat en wij het zelf op moeten lossen.
Ik neem aan dat de Europese politieke leiders hier over beslissen trouwens. Dit is echt geen Brussels dictaat dat door wat Brussel-dwalers opgelegd wordt, dat zou geen land pikken.
Maar dat helpen gaat met enorme kosten gepaard; financieel en maatschappelijk. Je kan er vanuit gaan dat het percentage wat in de toekomst weer teruggaat dicht bij de 0% ligt. Syrië is de komende tien jaar echt geen veilig land. De komende jaren komen er zoals het zich nu laat aanzien honderdduizenden niet-westerse allochtonen bij en we hebben daar al zo'n slechte ervaring mee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat we mensen die in nood verkeren en bij ons aankloppen voor hulp, niet de deur moeten wijzen. Maar ik koester niet de illusie dat ik daarmee nobel ben.
Mijn insteek is vooral pragmatisch. Het is ondoenlijk om alle vluchtelingen te helpen. Dat gaat gewoon niet. Maar dat is voor mij geen reden om dan ook maar niets te doen voor de mensen die bij ons op de stoep staan. Zou ik een wat gekke instelling vinden: 'sorry asielzoekers, aangezien wij niet in staat zijn om alle vluchtelingen ter wereld te helpen, hebben we besloten om jullie ook maar aan jullie lot over te laten'.
We gaan het meemaken. In mijn gemeente komen 800 asielzoekers te wonen. Ik vind het allemaal best.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:41 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar dat helpen gaat met enorme kosten gepaard; financieel en maatschappelijk. Je kan er vanuit gaan dat het percentage wat in de toekomst weer teruggaat dicht bij de 0% ligt. Syrië is de komende tien jaar echt geen veilig land. De komende jaren komen er zoals het zich nu laat aanzien honderdduizenden niet-westerse allochtonen bij en we hebben daar al zo'n slechte ervaring mee.
Bijna? Dat is toch ook zo.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Leg jij mij nou eens uit hoe het kan dat veel mensen nu met tranen in hun ogen zeggen dat we vluchtelingen hier moeten helpen terwijl ze in voorgaande jaren geen woord gerept hebben over het ophalen van vluchtelingen? Je zou bijna zeggen dat ze een beetje voor de bühne zitten te janken.
Dat hoop ik niet, want dan sluiten ze om de haverklap alle social media af in Europa.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:25 schreef Cherna het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat Turkije inderdaad dan de grenzen beter beschermd. Ik heb er weinig hoop op. Erdogan is blijkbaar niet gek. Nog even en hij kan onderhandelen over een EU lidmaatschap. Zeker al als de nood hoog is met Rusland als kwade genius. Daarbij vraag ik me wanneer Turkije lid van de EU word hoeveel invloed men dan heeft. Worden ze dan leading binnen de EU gezien het inwonersaantal. Ik wacht het met spanning af.
Andersom is er toch nog wel gewoon een visumplicht?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat jij bij regelmatig naar Turkije reizen niet meer iedere 6 maanden 20 dollar visum kosten hoeft af te tikken.
Dat is nou waarschijnlijk precies waarom de onderhandelingen over bijv. dat TTIP-verdrag ook geheim zijn. Zodat niet elke flapdrol ervoor kan zorgen dat Europa zich in de onderhandelingen in de kaarten laat kijken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:04 schreef Oud_student het volgende:
Koenders noemde het een doorbraak, terwijl Erdogan zegt dat er nog aan heel veel voorwaarden moet worden voldaan (lees: Hij wil er nog veel meer uitslepen)
Hebben "onze" ministers ooit een basiscursus onderhandelen gehad? Als je zelf aangeeft dat je totaal wanhopig bent en elke deal een doorbraak vind, ja dan vraag je erom om een poot uitgetrokken te worden. En dat kunnen we wel aan ome Erdo overlaten
Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Andersom is er toch nog wel gewoon een visumplicht?
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.
alsof een visum van een paar tientjes mensen ervan weerhoudt om te blijven?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
of gewoon illegaal te verblijven?
Okéquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
Asiel aanvragen kan sowieso niet zonder geldige reden. Veel Turken spreken alleen Turks en dan val je al snel door de mand met een tolk. Illegaal verblijven heb je ook geen reet aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
4. er onrendabele Turken vrij reizen naar Duitsland of andere landen om daar ook asiel aan te vragen of gewoon illegaal te verblijven?
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:47 schreef Nintex het volgende:
Dat de EU domme dingen doet wisten wel wel, maar dit kan Erdogan uitleggen als een verdienste van de AKP partij. De oppositie komt in een haast onmogelijke situatie terecht op het moment dat de EU de zorgen over de mensenrechten e.d. in Turkije onder Erdogan aan de kant schuift.
De Turkse overheid pleegt grote misdaden in Koerdische steden en geen haan in Europa die er naar kraait. De publicatie van een belangrijk rapport over de mensenrechten in Turkije is uitgesteld van 14 oktober naar 1 november, doelbewust na de verkiezingen.
Ik ben voor een goede aanpak van de asielproblematief, maar 3 miljard overmaken naar semi-dictator Erdogan die nota bene een van de grootste aanstichters is van het Syrische conflict is gekkenwerk. Het is alsof we de kosten van de Buk-raket aan Putin vergoeden, walgelijk gewoon.
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:50 schreef Slaro het volgende:
Europa had moeten zeggen tegen Erdogan dat ze gewoon mee moeten werken, anders laten we de Russen van Istanbul weer een Orthodoxe stad maken, zal ze leren.
Wat de NAVO is voor Rusland dat is Rusland voor Turkije min of meer. Poetin doet dat alleen maar vanwege de grote Moslimpopulatie in zijn eigen land, vooral de Kaukasus, de Bijbel overigens net zo hard maar we hoeven in ieder geval niet te denken dat hij daarmee Amerikaanse vrienden gaat maken, zelfs niet bij de Evangelisten, in deze.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Vooral dit. Die 3 miljard is een peulenschil vergeleken met de kosten die Turkije al maakt met de miljoenen Syrische vluchtelingen. Als de stemmen eenmaal binnen zijn is het maar de vraag hoe voortvarend Turkije de grenzen gaat bewaken, iets wat me sowieso al een onmogelijke opgave lijkt om dat goed uit te voeren. De EU is ook blij, want het visumvrije reizen voor Turken zat sowieso al aan te komen in 2017. Maar nu kan de EU de Syrische vluchtelingen 'nee' verkopen en ze terugsturen naar Turkije. Uiteindelijk zullen de vluchtelingen een speelbal worden die heen en weer gestuurd worden, want de Turken zijn de Syrische vluchtelingen ook al meer dan zat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Ironisch genoeg is deze overeenkomst met Turkije een direct gevolg van de angst die Europese politici hebben voor de platrechtse kiezer, die dreigen weg te lopen bij de regeringspartijen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh, platrechts wou geen concessies aan Turkije doen en alle vluchtelingen illegaal (met oorloggschepen?) aan de Turkse kust afzetten.
Leuk voor je dat je dat vindt, maar Poetin is het daar blijkbaar faliekant mee oneens.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.
Met een Turks paspoort heb je die inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zondag 18-10-2015 om 15:08:31#BREAKING German chancellor Merkel in #Istanbul: We are ready to accelerate Turkey's EU accession process. http://t.co/eK3nw6Dvrn reageer retweet
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?quote:
Merkel mag toch prima voor haar eigen land bepalen of Duitsland wel of niet Turkse toetreding tot de EU steunt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?
En ga je in alles mee zo maar wat deze mensen verkondigen? Nooit ook maar één kritiekpuntje?
Het blijft de vraag wanneer en ook of het ooit lukt. Het associatieverdrag is van 1963 dus iets meer haast maken betekent niet dat er enige vooruitgang komt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:58 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zondag 18-10-2015 om 15:08:31#BREAKING German chancellor Merkel in #Istanbul: We are ready to accelerate Turkey's EU accession process. http://t.co/eK3nw6Dvrn reageer retweet
het is dus niet meer de vraag of Turkije bij EU komt, maar wanneer, en zsm.
Volgens mij praat ze de facto in naam van heel EU. Of zie jij gabbers als Hollande of Rutte haar iets in de weg liggen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Merkel mag toch prima voor haar eigen land bepalen of Duitsland wel of niet Turkse toetreding tot de EU steunt?
En dat kan Erdogan zelf niet verzinnen en dan tegen haar zeggen uw toezegging stelt niets voor?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het blijft de vraag wanneer en ook of het ooit lukt. Het associatieverdrag is van 1963 dus iets meer haast maken betekent niet dat er enige vooruitgang komt.
Het is gewoon het een of het ander. Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar als 'wij' als Europa pakweg een miljoen vluchtelingen terug naar Turkije willen sturen en willen voorkomen dat er nog veel meer asielzoekers vanuit Turkije onze kant op komen, dan hebben we zijn hulp gewoon keihard nodig. En dat weet hij en dus kan hij eisen stellen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ga je in alles mee zo maar wat deze mensen verkondigen? Nooit ook maar één kritiekpuntje?
Ze praat uit naam van Duitsland, dat de Turken dat anders opvatten is hun eigen probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij praat ze de facto in naam van heel EU.
Ja, ik zie nog meer dan genoeg landen binnen de EU die er een veto over uit zullen spreken.quote:Of zie jij gabbers als Hollande of Rutte haar iets in de weg liggen?
Ik denk dat ze dat beide wel weten, dit is nu typische diplomatiek gelul zonder enige concrete betekenis.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat kan Erdogan zelf niet verzinnen en dan tegen haar zeggen uw toezegging stelt niets voor?
Ik denk dat-ie toch echt wel te horen heeft gekregen dat ze het meent, en wrs ook welk tijdspad wordt uitgestippeld. Anders blijven het praatjes voor de vaak, die houdt Erdogan zelf ook altijd.
Nee, ik vrees dat dit wel groot bier is.
Volgens mij is Erdogan een Machiavellist hoor. Zijn echte doelen kom je niet te weten. Als hij zegt we stoppen voor jullie die stroom vluchtelingen doet hij er bijkans onderhands nog een schepje boven op, volgens mij.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is gewoon het een of het ander. Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar als 'wij' als Europa pakweg een miljoen vluchtelingen terug naar Turkije willen sturen en willen voorkomen dat er nog veel meer asielzoekers vanuit Turkije onze kant op komen, dan hebben we zijn hulp gewoon keihard nodig. En dat weet hij en dus kan hij eisen stellen.
Het CDA is volgens de Frontpage van mening dat we niet zo'n "koehandel" met Turkije moeten doen. Prima, maar dan moeten we ook met de consequenties daarvan leven. Maar dat wil ook niemand.
Ik denk het niet, het water staat Merkel tot de lippen. Niet gemerkt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat beide wel weten, dit is nu typische diplomatiek gelul zonder enige concrete betekenis.
Tot nu toe was het toch juist vooral Merkel die dwars lag en voor een "geprivilegieerd partnerschap" in plaats van EU-toetreding pleitte?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze praat uit naam van Duitsland, dat de Turken dat anders opvatten is hun eigen probleem.
[..]
Ja, ik zie nog meer dan genoeg landen binnen de EU die er een veto over uit zullen spreken.
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het water staat Merkel tot de lippen. Niet gemerkt?
Er zou een rapportage van de EU over Tk komen over de mensenrechten toestand, maar die is al naar achteren geschoven tot na de verkiezingen van 1 november. En denk je dat men nog harde noten gaat kraken? We wachten erop, maar ik vrees met grote vreze.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.
Goeie. Vooral ook belangrijk vanwege de verkiezingen in Turkije over twee weken. (Bij verkiezingen in juni verloor Erdogan de absolute meerderheid, maar hij wou geen coalitie vormen, dus kwamen er nieuwe verkiezingen en daar wil hij per se de absolute meerderheid weer halen, voor zover ik weet.)quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.
Klopt, en ook nu lijkt ze trouwens nog niet bijster enthousiast over Turkse toetreding. Er zijn geen concrete toezeggingen gedaan door Merkel over toetreding tot de EU of het visumvrij reizen, het enige wat zij heeft toegezegd is dat Duitsland niet meer volledig dwars gaat liggen bij gesprekken over hechtere relaties. Maar om de een of andere bizarre reden wordt dat hier uitgelegd alsof Merkel op eigen houtje heeft gegarandeerd dat Turkije op de korte termijn volledig EU lid kan worden zonder aan wat voor voorwaarden dan ook te hoeven voldoen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot nu toe was het toch juist vooral Merkel die dwars lag en voor een "geprivilegieerd partnerschap" in plaats van EU-toetreding pleitte?
Voor 1 november komt er echt geen Turkse EU-toetreding, en na die verkiezingen kan het vast wel weer op de lange baan geschoven worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zou een rapportage van de EU over Tk komen over de mensenrechten toestand, maar die is al naar achteren geschoven tot na de verkiezingen van 1 november. En denk je dat men nog harde noten gaat kraken? We wachten erop, maar ik vrees met grote vreze.
Ik denk dat het ervan gaat komen, en nog sneller dan iemand nu kan bevroeden.
Uiteraard niet ik heb het over de rapportage die verschoven is tot na de Turkse parlementsverkiezingen (waarbij Erdogan voor de tweede keer kan proberen een absolute meerderheid te behalen).quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor 1 november komt er echt geen Turkse EU-toetreding, en na die verkiezingen kan het vast wel weer op de lange baan geschoven worden.
Wij willen dat Turkije graag asielzoekers daar opvangt en dat is de prijs die zij in ruil daarvoor vragen. Zoals je al zegt is de kans op toetreding onder de huidige omstandigheden in Turkije ongeveer even groot als de kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je op het dek van een cruiseschip in de Bahama's sex met Kate Upton hebt, maar als Davutoglu dat niet inziet is dat niet ons probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:42 schreef Ringo het volgende:
Zolang in Turkije de Grote Aap nog op zijn troon zit, kan er toch van toetreding geen enkele sprake zijn? Waarom dan toch die gesprekken weer op gang brengen?
Wensdenken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wij willen dat Turkije graag asielzoekers daar opvangt en dat is de prijs die zij in ruil daarvoor vragen. Zoals je al zegt is de kans op toetreding onder de huidige omstandigheden in Turkije ongeveer even groot als de kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je op het dek van een cruiseschip in de Bahama's sex met Kate Upton hebt, maar als Davutoglu dat niet inziet is dat niet ons probleem.
Ik denk dat hij uit is op tijdrekken en zo lang mogelijk de grenzen van Europa open wil houden, dat doet hij door toezeggingen te doen. Die niets waard zullen blijken te zijn. (En dan ligt het niet aan hem natuurlijk, maar aan de toestand in Syrie etc.) Ondertussen blijft die grens maar open en stromen de asielzoekers nog jarenlang binnen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij is Erdogan een Machiavellist hoor. Zijn echte doelen kom je niet te weten. Als hij zegt we stoppen voor jullie die stroom vluchtelingen doet hij er bijkans onderhands nog een schepje boven op, volgens mij.
Erdogan is een man met een plan.
Nou, dan zou ik alvast maar heel veel antidepressiva voor de komende jaren inslaan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij uit is op tijdrekken en zo lang mogelijk de grenzen van Europa open wil houden, dat doet hij door toezeggingen te doen. Die niets waard zullen blijken te zijn. (En dan ligt het niet aan hem natuurlijk, maar aan de toestand in Syrie etc.) Ondertussen blijft die grens maar open en stromen de asielzoekers nog jarenlang binnen.
Nee.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:36 schreef Slaro het volgende:
Nu ben ik dus niet per se tegen de komst van asielzoekers, maar als je het heel crue bekijkt zet Merkel eerst alle poorten open voor de asielzoekers, en nu ook voor alle Turken??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |