Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Andersom is er toch nog wel gewoon een visumplicht?
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.
alsof een visum van een paar tientjes mensen ervan weerhoudt om te blijven?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
of gewoon illegaal te verblijven?
Okéquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
Asiel aanvragen kan sowieso niet zonder geldige reden. Veel Turken spreken alleen Turks en dan val je al snel door de mand met een tolk. Illegaal verblijven heb je ook geen reet aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
4. er onrendabele Turken vrij reizen naar Duitsland of andere landen om daar ook asiel aan te vragen of gewoon illegaal te verblijven?
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:47 schreef Nintex het volgende:
Dat de EU domme dingen doet wisten wel wel, maar dit kan Erdogan uitleggen als een verdienste van de AKP partij. De oppositie komt in een haast onmogelijke situatie terecht op het moment dat de EU de zorgen over de mensenrechten e.d. in Turkije onder Erdogan aan de kant schuift.
De Turkse overheid pleegt grote misdaden in Koerdische steden en geen haan in Europa die er naar kraait. De publicatie van een belangrijk rapport over de mensenrechten in Turkije is uitgesteld van 14 oktober naar 1 november, doelbewust na de verkiezingen.
Ik ben voor een goede aanpak van de asielproblematief, maar 3 miljard overmaken naar semi-dictator Erdogan die nota bene een van de grootste aanstichters is van het Syrische conflict is gekkenwerk. Het is alsof we de kosten van de Buk-raket aan Putin vergoeden, walgelijk gewoon.
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:50 schreef Slaro het volgende:
Europa had moeten zeggen tegen Erdogan dat ze gewoon mee moeten werken, anders laten we de Russen van Istanbul weer een Orthodoxe stad maken, zal ze leren.
Wat de NAVO is voor Rusland dat is Rusland voor Turkije min of meer. Poetin doet dat alleen maar vanwege de grote Moslimpopulatie in zijn eigen land, vooral de Kaukasus, de Bijbel overigens net zo hard maar we hoeven in ieder geval niet te denken dat hij daarmee Amerikaanse vrienden gaat maken, zelfs niet bij de Evangelisten, in deze.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Vooral dit. Die 3 miljard is een peulenschil vergeleken met de kosten die Turkije al maakt met de miljoenen Syrische vluchtelingen. Als de stemmen eenmaal binnen zijn is het maar de vraag hoe voortvarend Turkije de grenzen gaat bewaken, iets wat me sowieso al een onmogelijke opgave lijkt om dat goed uit te voeren. De EU is ook blij, want het visumvrije reizen voor Turken zat sowieso al aan te komen in 2017. Maar nu kan de EU de Syrische vluchtelingen 'nee' verkopen en ze terugsturen naar Turkije. Uiteindelijk zullen de vluchtelingen een speelbal worden die heen en weer gestuurd worden, want de Turken zijn de Syrische vluchtelingen ook al meer dan zat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Ironisch genoeg is deze overeenkomst met Turkije een direct gevolg van de angst die Europese politici hebben voor de platrechtse kiezer, die dreigen weg te lopen bij de regeringspartijen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh, platrechts wou geen concessies aan Turkije doen en alle vluchtelingen illegaal (met oorloggschepen?) aan de Turkse kust afzetten.
Leuk voor je dat je dat vindt, maar Poetin is het daar blijkbaar faliekant mee oneens.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.
Met een Turks paspoort heb je die inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zondag 18-10-2015 om 15:08:31#BREAKING German chancellor Merkel in #Istanbul: We are ready to accelerate Turkey's EU accession process. http://t.co/eK3nw6Dvrn reageer retweet
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?quote:
Merkel mag toch prima voor haar eigen land bepalen of Duitsland wel of niet Turkse toetreding tot de EU steunt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?
En ga je in alles mee zo maar wat deze mensen verkondigen? Nooit ook maar één kritiekpuntje?
Het blijft de vraag wanneer en ook of het ooit lukt. Het associatieverdrag is van 1963 dus iets meer haast maken betekent niet dat er enige vooruitgang komt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:58 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zondag 18-10-2015 om 15:08:31#BREAKING German chancellor Merkel in #Istanbul: We are ready to accelerate Turkey's EU accession process. http://t.co/eK3nw6Dvrn reageer retweet
het is dus niet meer de vraag of Turkije bij EU komt, maar wanneer, en zsm.
Volgens mij praat ze de facto in naam van heel EU. Of zie jij gabbers als Hollande of Rutte haar iets in de weg liggen?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Merkel mag toch prima voor haar eigen land bepalen of Duitsland wel of niet Turkse toetreding tot de EU steunt?
En dat kan Erdogan zelf niet verzinnen en dan tegen haar zeggen uw toezegging stelt niets voor?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het blijft de vraag wanneer en ook of het ooit lukt. Het associatieverdrag is van 1963 dus iets meer haast maken betekent niet dat er enige vooruitgang komt.
Het is gewoon het een of het ander. Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar als 'wij' als Europa pakweg een miljoen vluchtelingen terug naar Turkije willen sturen en willen voorkomen dat er nog veel meer asielzoekers vanuit Turkije onze kant op komen, dan hebben we zijn hulp gewoon keihard nodig. En dat weet hij en dus kan hij eisen stellen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ga je in alles mee zo maar wat deze mensen verkondigen? Nooit ook maar één kritiekpuntje?
Ze praat uit naam van Duitsland, dat de Turken dat anders opvatten is hun eigen probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij praat ze de facto in naam van heel EU.
Ja, ik zie nog meer dan genoeg landen binnen de EU die er een veto over uit zullen spreken.quote:Of zie jij gabbers als Hollande of Rutte haar iets in de weg liggen?
Ik denk dat ze dat beide wel weten, dit is nu typische diplomatiek gelul zonder enige concrete betekenis.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat kan Erdogan zelf niet verzinnen en dan tegen haar zeggen uw toezegging stelt niets voor?
Ik denk dat-ie toch echt wel te horen heeft gekregen dat ze het meent, en wrs ook welk tijdspad wordt uitgestippeld. Anders blijven het praatjes voor de vaak, die houdt Erdogan zelf ook altijd.
Nee, ik vrees dat dit wel groot bier is.
Volgens mij is Erdogan een Machiavellist hoor. Zijn echte doelen kom je niet te weten. Als hij zegt we stoppen voor jullie die stroom vluchtelingen doet hij er bijkans onderhands nog een schepje boven op, volgens mij.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is gewoon het een of het ander. Ik ben absoluut geen fan van Erdogan, maar als 'wij' als Europa pakweg een miljoen vluchtelingen terug naar Turkije willen sturen en willen voorkomen dat er nog veel meer asielzoekers vanuit Turkije onze kant op komen, dan hebben we zijn hulp gewoon keihard nodig. En dat weet hij en dus kan hij eisen stellen.
Het CDA is volgens de Frontpage van mening dat we niet zo'n "koehandel" met Turkije moeten doen. Prima, maar dan moeten we ook met de consequenties daarvan leven. Maar dat wil ook niemand.
Ik denk het niet, het water staat Merkel tot de lippen. Niet gemerkt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat beide wel weten, dit is nu typische diplomatiek gelul zonder enige concrete betekenis.
Tot nu toe was het toch juist vooral Merkel die dwars lag en voor een "geprivilegieerd partnerschap" in plaats van EU-toetreding pleitte?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze praat uit naam van Duitsland, dat de Turken dat anders opvatten is hun eigen probleem.
[..]
Ja, ik zie nog meer dan genoeg landen binnen de EU die er een veto over uit zullen spreken.
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, het water staat Merkel tot de lippen. Niet gemerkt?
Er zou een rapportage van de EU over Tk komen over de mensenrechten toestand, maar die is al naar achteren geschoven tot na de verkiezingen van 1 november. En denk je dat men nog harde noten gaat kraken? We wachten erop, maar ik vrees met grote vreze.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.
Goeie. Vooral ook belangrijk vanwege de verkiezingen in Turkije over twee weken. (Bij verkiezingen in juni verloor Erdogan de absolute meerderheid, maar hij wou geen coalitie vormen, dus kwamen er nieuwe verkiezingen en daar wil hij per se de absolute meerderheid weer halen, voor zover ik weet.)quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet eens dat Erdogan op de bemoeienis van de EU zit te wachten. Zodra er concreter gesproken wordt gaat het gewoon weer fout het is nu even wat stroop smeren omdat mensen in Turkije ook tevreden moeten worden met wat er gaat gebeuren.
Klopt, en ook nu lijkt ze trouwens nog niet bijster enthousiast over Turkse toetreding. Er zijn geen concrete toezeggingen gedaan door Merkel over toetreding tot de EU of het visumvrij reizen, het enige wat zij heeft toegezegd is dat Duitsland niet meer volledig dwars gaat liggen bij gesprekken over hechtere relaties. Maar om de een of andere bizarre reden wordt dat hier uitgelegd alsof Merkel op eigen houtje heeft gegarandeerd dat Turkije op de korte termijn volledig EU lid kan worden zonder aan wat voor voorwaarden dan ook te hoeven voldoen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Tot nu toe was het toch juist vooral Merkel die dwars lag en voor een "geprivilegieerd partnerschap" in plaats van EU-toetreding pleitte?
Voor 1 november komt er echt geen Turkse EU-toetreding, en na die verkiezingen kan het vast wel weer op de lange baan geschoven worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zou een rapportage van de EU over Tk komen over de mensenrechten toestand, maar die is al naar achteren geschoven tot na de verkiezingen van 1 november. En denk je dat men nog harde noten gaat kraken? We wachten erop, maar ik vrees met grote vreze.
Ik denk dat het ervan gaat komen, en nog sneller dan iemand nu kan bevroeden.
Uiteraard niet ik heb het over de rapportage die verschoven is tot na de Turkse parlementsverkiezingen (waarbij Erdogan voor de tweede keer kan proberen een absolute meerderheid te behalen).quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor 1 november komt er echt geen Turkse EU-toetreding, en na die verkiezingen kan het vast wel weer op de lange baan geschoven worden.
Wij willen dat Turkije graag asielzoekers daar opvangt en dat is de prijs die zij in ruil daarvoor vragen. Zoals je al zegt is de kans op toetreding onder de huidige omstandigheden in Turkije ongeveer even groot als de kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je op het dek van een cruiseschip in de Bahama's sex met Kate Upton hebt, maar als Davutoglu dat niet inziet is dat niet ons probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:42 schreef Ringo het volgende:
Zolang in Turkije de Grote Aap nog op zijn troon zit, kan er toch van toetreding geen enkele sprake zijn? Waarom dan toch die gesprekken weer op gang brengen?
Wensdenken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wij willen dat Turkije graag asielzoekers daar opvangt en dat is de prijs die zij in ruil daarvoor vragen. Zoals je al zegt is de kans op toetreding onder de huidige omstandigheden in Turkije ongeveer even groot als de kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je op het dek van een cruiseschip in de Bahama's sex met Kate Upton hebt, maar als Davutoglu dat niet inziet is dat niet ons probleem.
Ik denk dat hij uit is op tijdrekken en zo lang mogelijk de grenzen van Europa open wil houden, dat doet hij door toezeggingen te doen. Die niets waard zullen blijken te zijn. (En dan ligt het niet aan hem natuurlijk, maar aan de toestand in Syrie etc.) Ondertussen blijft die grens maar open en stromen de asielzoekers nog jarenlang binnen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij is Erdogan een Machiavellist hoor. Zijn echte doelen kom je niet te weten. Als hij zegt we stoppen voor jullie die stroom vluchtelingen doet hij er bijkans onderhands nog een schepje boven op, volgens mij.
Erdogan is een man met een plan.
Nou, dan zou ik alvast maar heel veel antidepressiva voor de komende jaren inslaan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij uit is op tijdrekken en zo lang mogelijk de grenzen van Europa open wil houden, dat doet hij door toezeggingen te doen. Die niets waard zullen blijken te zijn. (En dan ligt het niet aan hem natuurlijk, maar aan de toestand in Syrie etc.) Ondertussen blijft die grens maar open en stromen de asielzoekers nog jarenlang binnen.
Nee.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:36 schreef Slaro het volgende:
Nu ben ik dus niet per se tegen de komst van asielzoekers, maar als je het heel crue bekijkt zet Merkel eerst alle poorten open voor de asielzoekers, en nu ook voor alle Turken??
Daar komt het grosso modo wel op neer.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:36 schreef Slaro het volgende:
Nu ben ik dus niet per se tegen de komst van asielzoekers, maar als je het heel crue bekijkt zet Merkel eerst alle poorten open voor de asielzoekers, en nu ook voor alle Turken??
Zou Merkel dement zijn ofzo?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar komt het grosso modo wel op neer.
Ja. Alle Turken mogen in Volendam vakantie komen vieren.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:36 schreef Slaro het volgende:
Is dat juridisch mogelijk als je procedure hier loopt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Alle Turken mogen in Volendam vakantie komen vieren.
En in ruil daarvoor mogen wij dan een heleboel asielzoekers terug naar Turkije sturen.
Is dat zo'n slechte deal?
Ja, zolang Turkije dus meewerkt en zolang die asielzoekers in Turkije dan maar niet politiek vervolgd worden ofzo maar een beetje netjes behandeld worden is dat juridisch geen enkel probleem. Volgens mij dan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat juridisch mogelijk als je procedure hier loopt?
Volgens mij heeft Merkel ook nog eens hulp toegezegd met betrekking tot het verkrijgen van het EU-lidmaatschap voor Turkije dus als het alleen om vakantie vieren gaat dan was dat onderdeel van die deal dus niet nodig geweest in deze, en in deze deal gaan er nu geen asielzoekers vanuit Europa naar Turkije, dat is dus onzin en gaat om verdere stromen in te dammen zo.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. Alle Turken mogen in Volendam vakantie komen vieren.
En in ruil daarvoor mogen wij dan een heleboel asielzoekers terug naar Turkije sturen.
Is dat zo'n slechte deal?
Daar komt toch niks van, maar als je Erdogan blij kan maken met zo'n belofte omdat 'ie daarmee net wat meer kans heeft om de verkiezingen op 1 november te winnen...quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef Slaro het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Merkel ook nog eens hulp toegezegd met betrekking tot het verkrijgen van het EU-lidmaatschap voor Turkije dus als het alleen om vakantie vieren gaat dan was dat onderdeel van die deal dus niet nodig geweest in deze.
Jawel.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:00 schreef Slaro het volgende:
en in deze deal gaan er nu geen asielzoekers vanuit Europa naar Turkije
Het lijkt me wat stug. Maar goed, de deal is nog lang niet beklonken en er zitten allerlei politieke, juridische en financiële haken en ogen aan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, zolang Turkije dus meewerkt en zolang die asielzoekers in Turkije dan maar niet politiek vervolgd worden ofzo maar een beetje netjes behandeld worden is dat juridisch geen enkel probleem. Volgens mij dan.
Nee.quote:
Daar dacht ik ook al aan. Stel ze is inderdaad dement aan het worden en niemand heeft het in de gaten, terwijl ze dit soort besluiten voor Europa neemt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou Merkel dement zijn ofzo?
Of is ze gewoon aan het trollen met heel Europa?
Hoeveel steun wil je nou zo'n Erdogan nog geven, je had gewoon moeten zeggen kom op met die steun of we laten de Russen van Istanbul weer een Orthodoxe stad maken, zeg. Maar even zonder gekheid, het is natuurlijk te idioot voor woorden, en het zal me weinig verbazen als Erdogan die stroom vluchtelingen zelf een aardig duwtje in de rug heeft gegeven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar komt toch niks van, maar als je Erdogan blij kan maken met zo'n belofte omdat 'ie daarmee net wat meer kans heeft om de verkiezingen op 1 november te winnen...
Dat was net op het Duitse journaal. Er komt ook een terugstuurverdrag waarmee asielzoekers die illegaal de grens zijn overstoken teruggestuurd mogen worden, en Turkije krijgt 3 miljard euro subsidie om die asielzoekers op te vangen.quote:
Ik hoop i.i.g. dat het lukt. Zo'n deal is honderdduizend keer beter dan heel Europa vol met muren te bouwen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het lijkt me wat stug. Maar goed, de deal is nog lang niet beklonken en er zitten allerlei politieke, juridische en financiële haken en ogen aan.
Jij denkt dat Merkel de onderhandelingen in d'r uppie heeft gevoerd?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan. Stel ze is inderdaad dement aan het worden en niemand heeft het in de gaten, terwijl ze dit soort besluiten voor Europa neemt.
Inderdaad.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daar komt het grosso modo wel op neer.
Nou eerst zien of dat gaat gebeuren, want ik denk dus niet dat dit met terugwerkende kracht ingevoerd gaat worden, want dat zou betekenen dat bijna al die vluchtelingen weer terug mogen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was net op het Duitse journaal. Er komt ook een terugstuurverdrag waarmee asielzoekers die illegaal de grens zijn overstoken teruggestuurd mogen worden, en Turkije krijgt 3 miljard euro subsidie om die asielzoekers op te vangen.
[..]
Ik hoop i.i.g. dat het lukt. Zo'n deal is honderdduizend keer beter dan heel Europa vol met muren te bouwen.
En dan breekt in Egypte of Nigeria een burgeroorlog uit en kun je weer opnieuw beginnen. Het Vluchtelingenverdrag is de etterende puist die eens grondig schoongemaakt dient te worden. Europabreed het liefst.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat was net op het Duitse journaal. Er komt ook een terugstuurverdrag waarmee asielzoekers die illegaal de grens zijn overstoken teruggestuurd mogen worden, en Turkije krijgt 3 miljard euro subsidie om die asielzoekers op te vangen.
[..]
Ik hoop i.i.g. dat het lukt. Zo'n deal is honderdduizend keer beter dan heel Europa vol met muren te bouwen.
Wat niet zo heel vreemd zou zijn in ieder geval.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt dat Merkel de onderhandelingen in d'r uppie heeft gevoerd?
Neuh, dat zou heel erg vreemd zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:11 schreef Slaro het volgende:
[..]
Wat niet zo heel vreemd zou zijn in ieder geval.
Erdogan laat zijn gevangenissen, kampen en de Koerdische gebieden leegstromen richting Europa. Heeft Merkel daar al eens aan gedacht. Dat Erdogan opeens een hele humane oplossing heeft voor zijn Koerden-probleem?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:11 schreef Oud_student het volgende:
Zodra de deal met Turkije er is zal de vluchtelingenstroom zich om Turkije heen verplaatsen.
En de EU (wij dus) zijn weer 3 miljard lichter, dat geld zien we nooit meer terug
Is het drie miljard per jaar, trouwens? Het lijkt mij logisch maar er lijkt wat onduidelijkheid over te bestaan. Het geld is voor mij het probleem niet, zolang je de immigranten die nu al hier zijn kunt terugsturen en er een boetebeding is afgesproken voor Syriërs die alsnog de grens overtrekken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:11 schreef Oud_student het volgende:
Zodra de deal met Turkije er is zal de vluchtelingenstroom zich om Turkije heen verplaatsen.
En de EU (wij dus) zijn weer 3 miljard lichter, dat geld zien we nooit meer terug
Nee. Weet je wat er moet gebeuren? Dat mensen zich eens beseffen dat Nederland geen eiland is en dat Egypte of Syrië niet aan de andere kant van de wereld maar eigenlijk best dichtbij liggen. En dat wij daar dus geen speeltuin voor oorlogje-spelen en regime'tje-omver-werpen van moeten maken maar eens serieus moeten nadenken over hoe we daar juist aan stabiliteit kunnen bijdragen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
En dan breekt in Egypte of Nigeria een burgeroorlog uit en kun je weer opnieuw beginnen. Het Vluchtelingenverdrag is de etterende puist die eens grondig schoongemaakt dient te worden. Europabreed het liefst.
Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, dat zou heel erg vreemd zijn.
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.
Leg het dan eens uit, ipv steeds die dooddoeners.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.
Dat onderschrijf ik allemaal. En tegelijkertijd moet het Vluchtelingenverdrag worden afgeschaft. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Weet je wat er moet gebeuren? Dat mensen zich eens beseffen dat Nederland geen eiland is en dat Egypte of Syrië niet aan de andere kant van de wereld maar eigenlijk best dichtbij liggen. En dat wij daar dus geen speeltuin voor oorlogje-spelen en regime'tje-omver-werpen van moeten maken maar eens serieus moeten nadenken over hoe we daar juist aan stabiliteit kunnen bijdragen.
Vertel mij eens hoe het gaat dan want tot dusverre zie ik toch vooral Europese staten die het wel zo makkelijk vinden om Duitsland dit te laten oplossen, zelf hun vingers niet aan dit onderwerp willen branden, maar als ik dat zo verkeerd zie mag je best wat uitleg geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.
Lekker laf. Kun je altijd "mijn keus was het niet" zeggen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.
Maar is een deal met Turkije dan een wenselijke oplossing??quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Lekker laf. Kun je altijd "mijn keus was het niet" zeggen.
Ik vind het goed dat Merkel tenminste concreet wat probeert te organiseren, ipv. alleen maar ideeën proberen te dwarsbomen of te proberen een ander EU-land met het probleem op te zadelen of zoiets.
Heb je niet opgelet? Ze heeft nooit gezegd de hele wereld te willen redden. Ze heeft alleen gezegd dat Duitsland die mensen niet in de kou laat staan als de rest van Europa "niet ons probleem" zegt en niet mee wil helpen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, en hoe grootmoedig is Merkel: 'Wir schaffen das', 'alle Syrische vluchtelingen zijn welkom'. En als het even te moeilijk wordt (ongeveer één of twee maanden later) dan kieper je ze voor een grijpstuiver over de schutting. Fantastisch moreel leiderschap!
Allemaal onduidelijkheden, ik denk niet dat degenen die nu al in Nederland, Duitsland etc zijn teruggestuurd kunnen worden. Ik denk dat het over de nieuwe gevallen gaat.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:15 schreef Morendo het volgende:
Is het drie miljard per jaar, trouwens? Het lijkt mij logisch maar er lijkt wat onduidelijkheid over te bestaan. Het geld is voor mij het probleem niet, zolang je de immigranten die nu al hier zijn kunt terugsturen en er een boetebeding is afgesproken voor Syriërs die alsnog de grens overtrekken.
Zou het akkoord overigens alleen gelden voor Syriërs of ook voor Eritreeërs, Afghanen, Irakezen etc?
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg het dan eens uit, ipv steeds die dooddoeners.
Merkel heeft toch unilateraal het Dublin-akkoord om zeep geholpen? Geweldige manier om draagvlak te creëren bij je Europese partners. En nadat ze eerst zei dat Syrische vluchtelingen welkom waren in Duitsland worden ze nu voor een grijpstuiver teruggeschopt naar Turkije. Als jou stellingen overigens kloppen dat dit zo afgesproken is, wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet? Ze heeft nooit gezegd de hele wereld te willen redden. Ze heeft alleen gezegd dat Duitsland die mensen niet in de kou laat staan als de rest van Europa "niet ons probleem" zegt en niet mee wil helpen.
De Europse Commissie onderhandelt met mandaat, en standpunten, van de lidstaten, in dit geval Duitsland vooral, de Europese Commissie heeft wat dat betreft heel weinig eigen initiatief zeker met een delicaat onderwerp als vluchtelingenbeleid.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.
Nee, het Dublin-akkoord werkte niet. Officieel zou Griekenland al die honderdduizenden asielzoekers moeten registreren en zou Duitsland ze daarheen terug moeten sturen, maar je snapt toch zelf ook wel dat dat, gezien de situatie in Griekenland, totaal idioot zou zijn en op één groot drama zou uitlopen. Mensenrechtenorganisaties klagen volgens mij ook al jaren steen en been over de situatie in Griekse AZC's.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Merkel heeft toch unilateraal het Dublin-akkoord om zeep geholpen?
Het wordt op het nieuws verteld, maar het zal wel niet zo zijn?quote:Als jou stellingen overigens kloppen dat dit zo afgesproken is, wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt.
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
De Europse Commissie onderhandelt met mandaat, en standpunten, van de lidstaten, in dit geval Duitsland vooral, de Europese Commissie heeft wat dat betreft heel weinig eigen initiatief zeker met een delicaat onderwerp als vluchtelingenbeleid.
Jij denkt dat de situatie in Turkse AZC's beter is dan in Griekse AZC's? Dat is toch een drogreden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het Dublin-akkoord werkte niet. Officieel zou Griekenland al die honderdduizenden asielzoekers moeten registreren en zou Duitsland ze daarheen terug moeten sturen, maar je snapt toch zelf ook wel dat dat, gezien de situatie in Griekenland, totaal idioot zou zijn en op één groot drama zou uitlopen. Mensenrechtenorganisaties klagen volgens mij ook al jaren steen en been over de situatie in Griekse AZC's.
[..]
Het wordt op het nieuws verteld, maar het zal wel niet zo zijn?
Een voorwaarde was het bewaken van de buitengrenzen. Oftewel je kan wel verwachten dat deze deal wordt nageleefd maar ik kan je op een briefje geven dat er niets nageleefd gaat worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder is dit een prima deal, zolang die wordt nageleefd. Of dachten jullie werkelijk dat die Turken achterlijk zijn en de EU wel de lusten laat hebben, maar geen enkele last?
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de situatie in Turkse AZC's beter is dan in Griekse AZC's? Dat is toch een drogreden.
En laat maar eens een nieuwsbericht zien dat zegt dat alle vluchtelingen, asielzoekers etc. die momenteel verblijven in Europa worden teruggestuurd naar Turkije. Ik wacht met smart.
Ik vroeg je om een nieuwsbericht. Niet om eigen denkwerk en al zeker niet om emoticons.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?![]()
En jij denkt dat die Turken nou echt iets gaan veranderen? We hebben het over Erdogan. Merkel heeft niet alles in d'r eentje opgezet maar zij is ook wel iets meer dan alleen het uithangbord, bij gratie van de rest van Europa, maar ook omdat ze niet heel veel anders kunnen zo!quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.
Verder is dit een prima deal, zolang die wordt nageleefd. Of dachten jullie werkelijk dat die Turken achterlijk zijn en de EU wel de lusten laat hebben, maar geen enkele last?
http://www.spiegel.de/pol(...)ndigt-a-1058379.htmlquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vroeg je om een nieuwsbericht. Niet om eigen denkwerk en al zeker niet om emoticons.
quote:Im Gegenzug erwarte sie aber, dass die Türkei illegal eingereiste Flüchtlinge wieder aufnehme.
Zo, tevreden?quote:Davutoglu sagte, er hoffe, dass die visafreie Einreise für Türken in den Schengen-Raum und das Rückführungsabkommen für Angehörige von Drittstaaten im Juli 2016 gemeinsam in Kraft treten.
Duidelijk. Dank.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.
En natuurlijk is dit giswerk .. maar gezien het track-record van Erdogan mbt beloftes aan de EU/Europa ... Denk jij persoonlijk dat die deal goed nageleefd gaat worden?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.
Dus vluchtelingen die legaal een land zijn in gereisd mogen wel blijven. Wanneer ben je legaal en wanneer ben je illegaal een land in gereisd?quote:illegal eingereiste Flüchtlinge
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |