Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, dat zou heel erg vreemd zijn.
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.
Leg het dan eens uit, ipv steeds die dooddoeners.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.
Dat onderschrijf ik allemaal. En tegelijkertijd moet het Vluchtelingenverdrag worden afgeschaft. Die twee zaken sluiten elkaar niet uit.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Weet je wat er moet gebeuren? Dat mensen zich eens beseffen dat Nederland geen eiland is en dat Egypte of Syrië niet aan de andere kant van de wereld maar eigenlijk best dichtbij liggen. En dat wij daar dus geen speeltuin voor oorlogje-spelen en regime'tje-omver-werpen van moeten maken maar eens serieus moeten nadenken over hoe we daar juist aan stabiliteit kunnen bijdragen.
Vertel mij eens hoe het gaat dan want tot dusverre zie ik toch vooral Europese staten die het wel zo makkelijk vinden om Duitsland dit te laten oplossen, zelf hun vingers niet aan dit onderwerp willen branden, maar als ik dat zo verkeerd zie mag je best wat uitleg geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal hoe Europese politiek werkt.
Lekker laf. Kun je altijd "mijn keus was het niet" zeggen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:16 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat zou helemaal niet vreemd zijn, sterker nog alle landen laten Merkel het woord doen, op de grond trekken ze gewoon hun eigen plan mochten er echt consequenties komen.
Maar is een deal met Turkije dan een wenselijke oplossing??quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Lekker laf. Kun je altijd "mijn keus was het niet" zeggen.
Ik vind het goed dat Merkel tenminste concreet wat probeert te organiseren, ipv. alleen maar ideeën proberen te dwarsbomen of te proberen een ander EU-land met het probleem op te zadelen of zoiets.
Heb je niet opgelet? Ze heeft nooit gezegd de hele wereld te willen redden. Ze heeft alleen gezegd dat Duitsland die mensen niet in de kou laat staan als de rest van Europa "niet ons probleem" zegt en niet mee wil helpen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oh, en hoe grootmoedig is Merkel: 'Wir schaffen das', 'alle Syrische vluchtelingen zijn welkom'. En als het even te moeilijk wordt (ongeveer één of twee maanden later) dan kieper je ze voor een grijpstuiver over de schutting. Fantastisch moreel leiderschap!
Allemaal onduidelijkheden, ik denk niet dat degenen die nu al in Nederland, Duitsland etc zijn teruggestuurd kunnen worden. Ik denk dat het over de nieuwe gevallen gaat.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:15 schreef Morendo het volgende:
Is het drie miljard per jaar, trouwens? Het lijkt mij logisch maar er lijkt wat onduidelijkheid over te bestaan. Het geld is voor mij het probleem niet, zolang je de immigranten die nu al hier zijn kunt terugsturen en er een boetebeding is afgesproken voor Syriërs die alsnog de grens overtrekken.
Zou het akkoord overigens alleen gelden voor Syriërs of ook voor Eritreeërs, Afghanen, Irakezen etc?
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Leg het dan eens uit, ipv steeds die dooddoeners.
Merkel heeft toch unilateraal het Dublin-akkoord om zeep geholpen? Geweldige manier om draagvlak te creëren bij je Europese partners. En nadat ze eerst zei dat Syrische vluchtelingen welkom waren in Duitsland worden ze nu voor een grijpstuiver teruggeschopt naar Turkije. Als jou stellingen overigens kloppen dat dit zo afgesproken is, wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je niet opgelet? Ze heeft nooit gezegd de hele wereld te willen redden. Ze heeft alleen gezegd dat Duitsland die mensen niet in de kou laat staan als de rest van Europa "niet ons probleem" zegt en niet mee wil helpen.
De Europse Commissie onderhandelt met mandaat, en standpunten, van de lidstaten, in dit geval Duitsland vooral, de Europese Commissie heeft wat dat betreft heel weinig eigen initiatief zeker met een delicaat onderwerp als vluchtelingenbeleid.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.
Nee, het Dublin-akkoord werkte niet. Officieel zou Griekenland al die honderdduizenden asielzoekers moeten registreren en zou Duitsland ze daarheen terug moeten sturen, maar je snapt toch zelf ook wel dat dat, gezien de situatie in Griekenland, totaal idioot zou zijn en op één groot drama zou uitlopen. Mensenrechtenorganisaties klagen volgens mij ook al jaren steen en been over de situatie in Griekse AZC's.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Merkel heeft toch unilateraal het Dublin-akkoord om zeep geholpen?
Het wordt op het nieuws verteld, maar het zal wel niet zo zijn?quote:Als jou stellingen overigens kloppen dat dit zo afgesproken is, wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt.
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
De Europse Commissie onderhandelt met mandaat, en standpunten, van de lidstaten, in dit geval Duitsland vooral, de Europese Commissie heeft wat dat betreft heel weinig eigen initiatief zeker met een delicaat onderwerp als vluchtelingenbeleid.
Jij denkt dat de situatie in Turkse AZC's beter is dan in Griekse AZC's? Dat is toch een drogreden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het Dublin-akkoord werkte niet. Officieel zou Griekenland al die honderdduizenden asielzoekers moeten registreren en zou Duitsland ze daarheen terug moeten sturen, maar je snapt toch zelf ook wel dat dat, gezien de situatie in Griekenland, totaal idioot zou zijn en op één groot drama zou uitlopen. Mensenrechtenorganisaties klagen volgens mij ook al jaren steen en been over de situatie in Griekse AZC's.
[..]
Het wordt op het nieuws verteld, maar het zal wel niet zo zijn?
Een voorwaarde was het bewaken van de buitengrenzen. Oftewel je kan wel verwachten dat deze deal wordt nageleefd maar ik kan je op een briefje geven dat er niets nageleefd gaat worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder is dit een prima deal, zolang die wordt nageleefd. Of dachten jullie werkelijk dat die Turken achterlijk zijn en de EU wel de lusten laat hebben, maar geen enkele last?
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij denkt dat de situatie in Turkse AZC's beter is dan in Griekse AZC's? Dat is toch een drogreden.
En laat maar eens een nieuwsbericht zien dat zegt dat alle vluchtelingen, asielzoekers etc. die momenteel verblijven in Europa worden teruggestuurd naar Turkije. Ik wacht met smart.
Ik vroeg je om een nieuwsbericht. Niet om eigen denkwerk en al zeker niet om emoticons.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat denk jij nou, waarom we 3 miljard gaan betalen en Turken visumvrij op vakantie laten komen en weer over EU-toetreding gaan praten? Omdat we Erdogan zo'n toffe kerel vinden die we graag een cadeautje geven?![]()
En jij denkt dat die Turken nou echt iets gaan veranderen? We hebben het over Erdogan. Merkel heeft niet alles in d'r eentje opgezet maar zij is ook wel iets meer dan alleen het uithangbord, bij gratie van de rest van Europa, maar ook omdat ze niet heel veel anders kunnen zo!quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.
Verder is dit een prima deal, zolang die wordt nageleefd. Of dachten jullie werkelijk dat die Turken achterlijk zijn en de EU wel de lusten laat hebben, maar geen enkele last?
http://www.spiegel.de/pol(...)ndigt-a-1058379.htmlquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vroeg je om een nieuwsbericht. Niet om eigen denkwerk en al zeker niet om emoticons.
quote:Im Gegenzug erwarte sie aber, dass die Türkei illegal eingereiste Flüchtlinge wieder aufnehme.
Zo, tevreden?quote:Davutoglu sagte, er hoffe, dass die visafreie Einreise für Türken in den Schengen-Raum und das Rückführungsabkommen für Angehörige von Drittstaaten im Juli 2016 gemeinsam in Kraft treten.
Duidelijk. Dank.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Frans Timmermans en Juncker hebben namens de Europese Commissie onderhandeld met Turkije. Vervolgens is de overeenkomst voorgelegd aan de regeringsleiders van alle lidstaten. En nu moeten de nationale parlementen nog het groene licht geven.
En natuurlijk is dit giswerk .. maar gezien het track-record van Erdogan mbt beloftes aan de EU/Europa ... Denk jij persoonlijk dat die deal goed nageleefd gaat worden?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij om de suggestie dit even in d'r uppie op poten heeft gezet. En dat is gewoon grote onzin.
Dus vluchtelingen die legaal een land zijn in gereisd mogen wel blijven. Wanneer ben je legaal en wanneer ben je illegaal een land in gereisd?quote:illegal eingereiste Flüchtlinge
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |