Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Andersom is er toch nog wel gewoon een visumplicht?
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die wordt toch afgeschaft lees ik. En het gevolg daarvan is dat jij en ik ook in Turkije geen visum meer nodig hebben. Net als nu al het geval is voor in ieder geval Duitsers en Fransen. Raar maar waar.
alsof een visum van een paar tientjes mensen ervan weerhoudt om te blijven?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
of gewoon illegaal te verblijven?
Okéquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
Asiel aanvragen kan sowieso niet zonder geldige reden. Veel Turken spreken alleen Turks en dan val je al snel door de mand met een tolk. Illegaal verblijven heb je ook geen reet aan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef Oud_student het volgende:
4. er onrendabele Turken vrij reizen naar Duitsland of andere landen om daar ook asiel aan te vragen of gewoon illegaal te verblijven?
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:47 schreef Nintex het volgende:
Dat de EU domme dingen doet wisten wel wel, maar dit kan Erdogan uitleggen als een verdienste van de AKP partij. De oppositie komt in een haast onmogelijke situatie terecht op het moment dat de EU de zorgen over de mensenrechten e.d. in Turkije onder Erdogan aan de kant schuift.
De Turkse overheid pleegt grote misdaden in Koerdische steden en geen haan in Europa die er naar kraait. De publicatie van een belangrijk rapport over de mensenrechten in Turkije is uitgesteld van 14 oktober naar 1 november, doelbewust na de verkiezingen.
Ik ben voor een goede aanpak van de asielproblematief, maar 3 miljard overmaken naar semi-dictator Erdogan die nota bene een van de grootste aanstichters is van het Syrische conflict is gekkenwerk. Het is alsof we de kosten van de Buk-raket aan Putin vergoeden, walgelijk gewoon.
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:50 schreef Slaro het volgende:
Europa had moeten zeggen tegen Erdogan dat ze gewoon mee moeten werken, anders laten we de Russen van Istanbul weer een Orthodoxe stad maken, zal ze leren.
Wat de NAVO is voor Rusland dat is Rusland voor Turkije min of meer. Poetin doet dat alleen maar vanwege de grote Moslimpopulatie in zijn eigen land, vooral de Kaukasus, de Bijbel overigens net zo hard maar we hoeven in ieder geval niet te denken dat hij daarmee Amerikaanse vrienden gaat maken, zelfs niet bij de Evangelisten, in deze.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Vooral dit. Die 3 miljard is een peulenschil vergeleken met de kosten die Turkije al maakt met de miljoenen Syrische vluchtelingen. Als de stemmen eenmaal binnen zijn is het maar de vraag hoe voortvarend Turkije de grenzen gaat bewaken, iets wat me sowieso al een onmogelijke opgave lijkt om dat goed uit te voeren. De EU is ook blij, want het visumvrije reizen voor Turken zat sowieso al aan te komen in 2017. Maar nu kan de EU de Syrische vluchtelingen 'nee' verkopen en ze terugsturen naar Turkije. Uiteindelijk zullen de vluchtelingen een speelbal worden die heen en weer gestuurd worden, want de Turken zijn de Syrische vluchtelingen ook al meer dan zat.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het zal wel eens goed kunnen uitpakken voor hem in de verkiezingen. Het volk denkt: onze Erdogan heeft Europa in de tang! Wat een man, daar gaan we op stemmen! Maar ook als Europa streng zou zijn heeft ie de stemmers mee: Turkije wordt beledigd! We gaan op Erdogan stemmen, dat is de sterke man! Het is dus heel slim om dit hele gebeuren vlak voor de verkiezingen te laten plaatsvinden. Dat leidt af van de interne trubbels in het land.
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom zou Rusland? Ik weet niet of je het hebt gelezen maar Poetin heeft net deze week een plan gemaakt dat moet voorkomen dat de Koran (of citaten daaruit) als extremistisch worden aangemerkt. En zo gek is dat niet, want de Islam en de Bijbel verschillen natuurlijk helemaal niet zo veel als het gaat om normen en waarden (zoals dat homo's slecht zijn, abortus slecht is, drugs en overmatig drankgebruik slecht zijn, dat de vrouw minderwaardig is, enz.enz.). Ik denk dat Poetin en Erdogan juist goeie vriendjes zouden kunnen zijn.
En dan heeft Erdogan alleen maar meer reden om niet te helpen met het vluchtelingenprobleem.
Ironisch genoeg is deze overeenkomst met Turkije een direct gevolg van de angst die Europese politici hebben voor de platrechtse kiezer, die dreigen weg te lopen bij de regeringspartijen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh, platrechts wou geen concessies aan Turkije doen en alle vluchtelingen illegaal (met oorloggschepen?) aan de Turkse kust afzetten.
Leuk voor je dat je dat vindt, maar Poetin is het daar blijkbaar faliekant mee oneens.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het scheelt nogal of Jezus je grote voorbeeld is of Mohammed: krijger, dorpshoofd, volksmenner, veldheer, stedendwinger, dictator, moordenaar, haremeigenaar, pedofiel.
Met een Turks paspoort heb je die inderdaad niet nodig.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik heb geen visum voor Turkije nodig.
twitter:CNNTURK_ENG twitterde op zondag 18-10-2015 om 15:08:31#BREAKING German chancellor Merkel in #Istanbul: We are ready to accelerate Turkey's EU accession process. http://t.co/eK3nw6Dvrn reageer retweet
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?quote:
Merkel mag toch prima voor haar eigen land bepalen of Duitsland wel of niet Turkse toetreding tot de EU steunt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af hoe het kan dat 1 regeringsleider zoiets zo maar kan toezeggen aan Erdogan, jij niet?
En ga je in alles mee zo maar wat deze mensen verkondigen? Nooit ook maar één kritiekpuntje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |