Ik vertrouw Erdogan sowieso voor geen meter. Lijkt me een bijzonder onbetrouwbare gast en ik vraag me af of je daar fatsoenlijk zaken mee kan doen. Dat zal de geschiedenis uitwijzen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar jij vindt het wel een goed idee?
En denk je dat dit de eerste versnelde stap is naar toetrede van Turkije tot EU?
En wie heeft dit nu beslist? Juncker in zijn eentje, alle euro-commissarissen bij elkaar?
Nee, niet om te werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij komen er juist minder illegale Turken richting EU, de meesten kunnen dan gewoon legaal komen.
O, en je hebt Rutte erover gehoord dan tijdens zijn persco's aan het eind van de ministerraad op vrijdag een keer? Of heeft de TK er ook een zegje over kunnen doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het staat nota bene in je eigen OP. De regeringsleiders hebben hier over onderhandeld.
En vermoedelijk moet het nog geratificeerd worden door de nationale parlementen.
Gekkie, nu doe je of die Turken komen om te werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet om te werken.
Kijk het gekke is gewoon dat de meeste Turken ingezetenen van EU richting Turkije trekken aan begin van vakantie en dan weer terug eind van de vakantie. Hoeveel Turken moeten nou in EU zijn?
Morgen is de wekelijkse persco. Had hij vorige week er iets over moeten zeggen terwijl er nog niet eens met Turkije was gesproken? Dat zou gek zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, en je hebt Rutte erover gehoord dan tijdens zijn persco's aan het eind van de ministerraad op vrijdag een keer? Of heeft de TK er ook een zegje over kunnen doen?
Kan hoor, maar dan heb ik dat gemist.
En jij vindt het allemaal überhaupt okee toch?
Dus dat wordt idd zo even uit de mouw geschud, denk je?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Morgen is de wekelijkse persco. Had hij vorige week er iets over moeten zeggen terwijl er nog niet eens met Turkije was gesproken? Dat zou gek zijn.
En ratificatie door de TK volgt pas nadat de regeringsleiders een akkoord hebben bereikt.
Ja, misschien gaan wij wel in Turkije werken...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Gekkie, nu doe je of die Turken komen om te werken.
Nieuws niet gevolgd? Het was al langer bekend dat deze week hierover gesproken zou worden met Turkije.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dat wordt idd zo even uit de mouw geschud, denk je?
Ja, zeker was bekend wat Erdogan wilde in ruil voor, heb dat zelfs nog gepost, maar dat dat nu snel even uit de mouw geschud wordt, dat zal ook jou verbazen of niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nieuws niet gevolgd? Het was al langer bekend dat deze week hierover gesproken zou worden met Turkije.
Nee, ik denk niet dat Turkije snel toe zal treden. En zelfs de EU dat wil, dan is de kans klein dat alle nationale parlementen daar mee instemmen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zeker was bekend wat Erdogan wilde in ruil voor, heb dat zelfs nog gepost, maar dat dat nu snel even uit de mouw geschud wordt, dat zal ook jou verbazen of niet?
Wat denk je over de toetreding van Tk? Lijkt mij schier onmogelijk uitgaande van de eisen die EU stelt, maar dat zal nu ook wel snel vlot schieten weer, denk je niet?
Goeie zaak?
Nee dat kan niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:27 schreef Lothiriel het volgende:
Dan geeft Turkije gewoon alle Syriërs een visum voor Europa en dan is er zelfs op wettelijke basis geen houden aan.
Goede onderhandelaars heeft de EU
Wat moet ik dan verstaan onder een visum?quote:
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Wat moet ik dan verstaan onder een visum?
Ik zie ze er eerlijk gezegd wel toe in staatquote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.
Als er geen visumplicht is, betekent dat niet dat elke willekeurige Turk direct kan emigreren naar de EU.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik zie ze er eerlijk gezegd wel toe in staatMaar goed misschien is dat iets te paranoïde
Weet ik. Ik vind het gewoon een vreemde afspraak. Voor zover ik weet is het een eitje om als Turk de EU in te komen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als er geen visumplicht is, betekent dat niet dat elke willekeurige Turk direct kan emigreren naar de EU.
^^ Dat. En dat Europa z'n eigen grenzen nog steeds niet bewaakt... Want waarom moet Turkije daar geld voor krijgen als wij ze zelf buiten de deur kunnen houden?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 18:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat Turkije 3 miljard vangt en de gelukszoekers nog steeds doorlaat.
Prima. Niks doen dus. Helder.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat. En dat Europa z'n eigen grenzen nog steeds niet bewaakt... Want waarom moet Turkije daar geld voor krijgen als wij ze zelf buiten de deur kunnen houden?
Ik zou direct voorstander zijn als het zou betekenen dat we alle illegale immigranten direct naar Turkse opvangkampen kunnen sturen. Mensensmokkelaars komen niet meer aan de bak als ze een dag later terugzijn waar ze begonnen, en het kost een fractie van wat de opvang van al die uitkeringszoekers nu kost in Nederland!
Dat is inderdaad onderdeel van de afspraken, als ze ten minste via Turkije kwamen:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou direct voorstander zijn als het zou betekenen dat we alle illegale immigranten direct naar Turkse opvangkampen kunnen sturen.
quote:en afgewezenen terugnemen.
Ik denk dat het sws onmogelijk is mbt mensenrechten. Erdogan vertrapt mensenrechten.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat Turkije snel toe zal treden. En zelfs de EU dat wil, dan is de kans klein dat alle nationale parlementen daar mee instemmen.
Dus Turken moesten eerst een visum aanvragen bij het EU-land dat ze wilden bezoeken, maar nu kunnen ze gaan en staan waar ze willen zonder toestemming vooraf (wat in feite een visum is)? Dus een soort Schengen voor Turken?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen met de Turkse nationaliteit mogen zo naar de EU reizen maar Turkije kan geen EU visa gaan uitdelen. Wat wel kan is ze de Turkse nationaliteit geven maar dan zijn het meteen geen vluchtelingen meer dus dat gaat ook niet werken.
Nee de "toeristenvisa" zullen worden afgeschaft, men mag hier niet werken of zo en maximaal drie maanden hier verblijven. Ze moeten natuurlijk wel een paspoort hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus Turken moesten eerst een visum aanvragen bij het EU-land dat ze wilden bezoeken, maar nu kunnen ze gaan en staan waar ze willen zonder toestemming vooraf (wat in feite een visum is)? Dus een soort Schengen voor Turken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |