Het zou me niet eens verbazen, wil je een discussie flink aanzwengelen dan moet je een paar keer dingen doen die voor opstand zorgen.quote:vr 09 okt 2015, 05:30 | 6 reacties | lees voor
SP: Rellen Oranje VVD-complot
door Jorn Jonker
DEN HAAG -
De asielopstand in het Drentse Oranje is veroorzaakt door een VVD-complot. Die overtuiging heeft althans SP-voorman Roemer. De liberalen zouden expres asielzoekers naar het dorpje hebben gebracht om zo de vluchtelingendiscussie aan te zwengelen.
„Dan hebben ze straks een reden om de strengere maatregelen te nemen die ze toch al wilden”, zegt Roemer. „Dat kan niet anders.”
Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) had immers elk ander dorpje kunnen kiezen en dan was er minder weerstand geweest, redeneert de fractievoorzitter. Volgens de SP-leider had de bewindsman wel alternatieven. Er waren plaatsen die kleinere opvangplekken beschikbaar hadden, weet hij. „Als je de plekken daarvan bij elkaar optelt, had je genoeg gehad.”
Volgens Roemer zitten de regeringspartijen elkaar al langer ’te zieken’. En dit zou in het beeld passen.
De reactie van VVD-fractievoorzitter Zijlstra op het nieuws uit Oranje bevestigt volgens Roemer dat het vooropgezet spel was. Die hintte er namelijk meteen op dat er nu strengere maatregelen nodig zijn.
Bij de PvdA schiet een betrokkene in de lach als deze de suggestie hoort dat de sociaaldemocraten zo gepiepeld zijn door de VVD. De schade voor de liberalen zou volgens de PvdA’er veel te groot zijn om te gokken op zo’n relatief klein winstpunt.
Een woordvoerder van de VVD noemt de beweringen van Roemer „volstrekte onzin”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_VVD-complot__.html
Fuck, moest lachen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Warning: All assumptions made in this statement are based on roemers.
whehequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
je zou denken dat als er iets op scherp gesteld wordt dat er iets op scherp te stellen valtquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:28 schreef Eenskijken het volgende:
Roemer heeft dus geen enkel benul wat er leeft onder de bevolking. Slecht voor een politicus.
Die is best goedquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Nou ja, dat dus wel he. Hij stelt alleen dat de VVD bewust dit dorpje heeft uitgezocht om die mening van boze burgers nog duidelijker naar de voorgrond te brengen om zo draagvlak te creëeren voor zwaardere maatregelen tegen de vluchtelingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:28 schreef Eenskijken het volgende:
Roemer heeft dus geen enkel benul wat er leeft onder de bevolking. Slecht voor een politicus.
Op deze manier proberen ze ook het PGB te torpederen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zou mij niks verbazen als het ook echt zo is.
We hebben het wel over de VVD, hč.
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 12:25:40Klaas Dijkhoff: Elvis leeft en ik zit achter de moord op John F. Kennedy. Reageert op complottheorie Roemer (SP) http://t.co/wWlLFJHBSq reageer retweet
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Jawel, idioter want Rutte en LoLo zijn geen complotwappies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niets anders dan Rutte en Ascher en hun bewindslieden dus.
Geen tijd ook hč, veel te druk met indienen van onkostenvergoedingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:07 schreef maryen65 het volgende:
De VVD is helemaal niet zo slim om zoiets te bedenken
Sambeek. Precieze locatie mag je zelf zien te achterhalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waar woont Roemer? Ontroem zijn huis maar.
De reactie van Dijkhoff is werkelijk brilliant.quote:"Ik zal ook bekennen: Elvis leeft nog en zodra de moord op de Amerikaanse president John F. Kennedy is verjaard, zal ik die toegeven. Dat is eigenlijk alles wat ik er over wil zeggen",
Ja, hij is daardoor wel gestegen in een ieders waardering wrs. Kan het menneke wel gebruiken ook, denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
De reactie van Dijkhoff is werkelijk brilliant.
In elk geval in de mijne.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij is daardoor wel gestegen in een ieders waardering wrs. Kan het menneke wel gebruiken ook, denk ik.
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:42 schreef Wespensteek het volgende:
Het kwam Zijlstra wel erg goed uit, die begon er meteen over dat de grens nu bereikt is. Gelijktijdig is het ook handig voor ze om nu wel meer sociale woningbouw te gaan toestaan ook al is dat in tegenspraak met hun verkiezingsprogramma.
Ja, kan Roemer Schippers een handje geven ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In elk geval in de mijne.
Op domme dingen moet je dom antwoorden, deze heeft hij werkelijk perfect aangevoeld.
Nu nog een hoop politici die een deuntje van Elvis fluiten als ze op de gang langs Roemer lopen en hij voelt zich echt de lul.
Het geeft in elk geval veel meer politieke ruimte en zet ook nog eens meer druk op gemeenten om opvang van asielzoekers sneller mogelijk te maken. Ik zou niet willen spreken van een VVD complot maar denk wel dat het een bewuste keuze was in het kader van de politieke situatie. Na een escalatie is het eenvoudiger om maatregelen af te dwingen en dingen te doen die anders moeilijker waren. Ik kan anders de beslissing om die mensen in Oranje zo te behandelen totaal niet begrijpen, dan waren er wel plaatsen waar niet zulke duidelijke afspraken waren waar men opvang had kunnen afdwingen door de gemeente te overrulen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.
Klinkt als een uitstekend idee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.
Mwoah, Dijkhoff had al duidelijk gemaakt, de dag ervoor, dat hij met zijn handen in het haar zat. Een dergelijke melodramatische stap was niet nodig, volgens mij. Ja, hoor ik mensen zeggen, hij had die mensen toch wel ergens anders kunnen huisvesten. Maar kennelijk was er een noodtoestand, want twee bussen met vluchtelingen reden zo wat achter hem aan naar dat dorp toe.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het geeft in elk geval veel meer politieke ruimte en zet ook nog eens meer druk op gemeenten om opvang van asielzoekers sneller mogelijk te maken. Ik zou niet willen spreken van een VVD complot maar denk wel dat het een bewuste keuze was in het kader van de politieke situatie. Na een escalatie is het eenvoudiger om maatregelen af te dwingen en dingen te doen die anders moeilijker waren. Ik kan anders de beslissing om die mensen in Oranje zo te behandelen totaal niet begrijpen, dan waren er wel plaatsen waar niet zulke duidelijke afspraken waren waar men opvang had kunnen afdwingen door de gemeente te overrulen.
Ik geloof gewoon niet dat die opvang juist in Oranje moest plaatsvinden. Hij had elke andere gemeente die dwars ligt ook kunnen overrulen. Waarom nu net een plek waar hij al eerder probleem had en afspraken heeft gemaakt met bewoners. Wat mij verder opvalt is dat COA dus kleinschalige opvang afwijst omdat het te duur is, blijkbaar is geld het probleem en is er geen noodsituatie maar onwil omdat de andere oplossing te duur is. Hij had dus ook het COA kunnen overrulen en zeggen noodsituatie vang maar kleinschalig op. 700 mensen kun je ook verdelen over 10 plekken met 70 mensen ten slotte. Ik geloof gewoon niet dat geen bewuste keuze was, zo dom kan hij toch niet zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, Dijkhoff had al duidelijk gemaakt, de dag ervoor, dat hij met zijn handen in het haar zat. Een dergelijke melodramatische stap was niet nodig, volgens mij. Ja, hoor ik mensen zeggen, hij had die mensen toch wel ergens anders kunnen huisvesten. Maar kennelijk was er een noodtoestand, want twee bussen met vluchtelingen reden zo wat achter hem aan naar dat dorp toe.
Scheefwoners zijn dit kabinet sws een grote doorn in het oog natuurlijk, want dat zijn de linkmichels die niet in het in NL uitgedachte systeem van zelfverrijking door de heersende oligarchie trappen.quote:
Mwah daar geloof ik niets van. Er is gewoon meer dan genoeg ruimte op dat vakantiepark in relatieve luxe dus het is belachelijk om dat niet volledig te benutten. Wordt ook nog eens uitgebaat door een VVD-vriendje, dus altijd fijn. Sowieso snap ik niet dat iedereen valt over het inwoneraantal van dat dorp met betrekking tot het asielzoekersaantal. Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat die opvang juist in Oranje moest plaatsvinden. Hij had elke andere gemeente die dwars ligt ook kunnen overrulen. Waarom nu net een plek waar hij al eerder probleem had en afspraken heeft gemaakt met bewoners. Wat mij verder opvalt is dat COA dus kleinschalige opvang afwijst omdat het te duur is, blijkbaar is geld het probleem en is er geen noodsituatie maar onwil omdat de andere oplossing te duur is. Hij had dus ook het COA kunnen overrulen en zeggen noodsituatie vang maar kleinschalig op. 700 mensen kun je ook verdelen over 10 plekken met 70 mensen ten slotte. Ik geloof gewoon niet dat geen bewuste keuze was, zo dom kan hij toch niet zijn.
Ja, maar niet als er twee bussen voor de deur staan in Ter Apel en je moet ergens met die mensen acuut naartoe. Dan ligt Oranje dichtbij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat die opvang juist in Oranje moest plaatsvinden. Hij had elke andere gemeente die dwars ligt ook kunnen overrulen. Waarom nu net een plek waar hij al eerder probleem had en afspraken heeft gemaakt met bewoners. Wat mij verder opvalt is dat COA dus kleinschalige opvang afwijst omdat het te duur is, blijkbaar is geld het probleem en is er geen noodsituatie maar onwil omdat de andere oplossing te duur is. Hij had dus ook het COA kunnen overrulen en zeggen noodsituatie vang maar kleinschalig op. 700 mensen kun je ook verdelen over 10 plekken met 70 mensen ten slotte. Ik geloof gewoon niet dat geen bewuste keuze was, zo dom kan hij toch niet zijn.
Volgens mij staan er nooit opeens twee bussen voor de deur in Ter Apel daarnaast ben je een sukkel als je wacht met noodmaatregelen tot je mensen echt nergens meer kwijt kan. Dan had hij een paar weken eerder al ergens plekken moeten regelen door te overrulen desnoods met noodtenten ergens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar niet als er twee bussen voor de deur staan in Ter Apel en je moet ergens met die mensen acuut naartoe. Dan ligt Oranje dichtbij.
Misschien te moeilijk om dan voor 100 mensen snel een hotelkamer te boeken ook.
Ik denk dat ze sws al veel eerder hadden moeten beginnen, maar dat de afgelopen maanden het met kunst- en vliegwerk zo'n beetje nog aan elkaar werd gebreeën. Totdat ze dus ineens met 100 mensen zaten die nog een oplaatsje voor de nacht nodig hadden. En dat Dijkhoff wrs na bellen met CdK Tichelaar erop gewezen was dat er in Oranje nog wel wat te regelen was, maar dan wel door die afspraak te verbreken. En ga dat maar zelf uitleggen aan die mensen, Klaas. Klaas is als krullenjongen gebruikt wrs door een Tichelaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij staan er nooit opeens twee bussen voor de deur in Ter Apel daarnaast ben je een sukkel als je wacht met noodmaatregelen tot je mensen echt nergens meer kwijt kan. Dan had hij een paar weken eerder al ergens plekken moeten regelen door te overrulen desnoods met noodtenten ergens.
Als asielzoekers zich melden volgt een heel proces van registratie en kort onderzoek. Ik kan me echt niet voorstellen dat je daarna geheel opeens plotseling 700 mensen uit een aanmeldcentrum moet onderbrengen in een asielzoekers centrum. Verder wist Dijkhoff natuurlijk al dat die 1400 plekken er wel waren maar er een bestaande afspraak was het te beperken tot 700, Tichelaar en de burgemeester zijn gewoon overruled. De bewoners van Oranje zijn belazerd en of het echt zo noodzakelijk was dat te doen, volgens mij alleen omdat men weigerde andere keuzes te maken en dus was het een bewuste keuze. Mogelijk zijn ze zo dom dat ze de gevolgen niet hebben voorzien maar dat kan ik eigenlijk niet geloven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sws al veel eerder hadden moeten beginnen, maar dat de afgelopen maanden het met kunst- en vliegwerk zo'n beetje nog aan elkaar werd gebreeën. Totdat ze dus ineens met 100 mensen zaten die nog een oplaatsje voor de nacht nodig hadden. En dat Dijkhoff wrs na bellen met CdK Tichelaar erop gewezen was dat er in Oranje nog wel wat te regelen was, maar dan wel door die afspraak te verbreken. En ga dat maar zelf uitleggen aan die mensen, Klaas. Klaas is als krullenjongen gebruikt wrs door een Tichelaar.
Ogv eerdere berichten, en ik had ze hier ergens nog wel gequote in een topic, kom ik op een andere reconstructie van de gang van zaken uit. Maar goed, maakt niet uit. Eerlijk is Klaas niet geweest, alleen een beetje tussen de regels door voor de goede verstaander. En nu zijn ze nog niet eerlijk. We zijn dan weliswaar het enige land tot nu toe waarbij geen vluchteling op straat heeft hoeven slapen, erg veel scheelt het niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als asielzoekers zich melden volgt een heel proces van registratie en kort onderzoek. Ik kan me echt niet voorstellen dat je daarna geheel opeens plotseling 700 mensen uit een aanmeldcentrum moet onderbrengen in een asielzoekers centrum. Verder wist Dijkhoff natuurlijk al dat die 1400 plekken er wel waren maar er een bestaande afspraak was het te beperken tot 700, Tichelaar en de burgemeester zijn gewoon overruled. De bewoners van Oranje zijn belazerd en of het echt zo noodzakelijk was dat te doen, volgens mij alleen omdat men weigerde andere keuzes te maken en dus was het een bewuste keuze. Mogelijk zijn ze zo dom dat ze de gevolgen niet hebben voorzien maar dat kan ik eigenlijk niet geloven.
Heel de EU was niet klaar voor deze toestroom van vluchtelingen maar Nederland zeker niet. In 2012 werd nog besloten AZC's te sluiten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ogv eerdere berichten, en ik had ze hier ergens nog wel gequote in een topic, kom ik op een andere reconstructie van de gang van zaken uit. Maar goed, maakt niet uit. Eerlijk is Klaas niet geweest, alleen een beetje tussen de regels door voor de goede verstaander. En nu zijn ze nog niet eerlijk. We zijn dan weliswaar het enige land tot nu toe waarbij geen vluchteling op straat heeft hoeven slapen, erg veel scheelt het niet.
Uh huh.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Scheefwoners zijn dit kabinet sws een grote doorn in het oog natuurlijk, want dat zijn de linkmichels die niet in het in NL uitgedachte systeem van zelfverrijking door de heersende oligarchie trappen.
Ja, dat klopt, toen de hausse na 2002 ineens afnam en AZC's leeg kwamen te staan, hebben ze bijv. hier in de buurt een uitstekend AZC gewoon laten verkrotten. Een oude leger kazerne.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heel de EU was niet klaar voor deze toestroom van vluchtelingen maar Nederland zeker niet. In 2012 werd nog besloten AZC's te sluiten.
Ik als SP stemmer distantieer mij van de uitspraken van Roemerquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben ze bij de SP iets te vaak in BNW rondgehangen.
Ja. Maar dit aan zien komen was wat moeilijk. Niet dat het zou komen maar de korte tijd waarin.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Heel de EU was niet klaar voor deze toestroom van vluchtelingen maar Nederland zeker niet. In 2012 werd nog besloten AZC's te sluiten.
Ja, dat klopt, begin september heeft een bepaalde toespraak van de bondskanselier Merkel wel eea in stroomversnelling gebracht. Ik ben benieuwd of hierover later wel een wat uitgebreidere reconstructie over kunnen lezen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Maar dit aan zien komen was wat moeilijk. Niet dat het zou komen maar de korte tijd waarin.
Dat blijft bijzonder naast krankzinnig. En zo'n opmerking heeft dan invloed op geheel Europa.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, begin september heeft een bepaalde toespraak van de bondskanselier Merkel wel eea in stroomversnelling gebracht. Ik ben benieuwd of hierover later wel een wat uitgebreidere reconstructie over kunnen lezen.
Lambiekje zal trots op hem zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij hebben ze bij de SP iets te vaak in BNW rondgehangen.
Ja, komt wrs ook door de sociale media? Ik zou iig wel willen weten wat nou precies gebeurd is.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat blijft bijzonder naast krankzinnig. En zo'n opmerking heeft dan invloed op geheel Europa.
Er werd hier in Nederland toch ook door een politicus geblaat dat er geen bovengrens is aan de opvang van asielzoekers?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, komt wrs ook door de sociale media? Ik zou iig wel willen weten wat nou precies gebeurd is.
Nou alleen Zijlstra heeft gezegd dat er een maximum is, maar gaf niet aan wat dat maximum is in exacte getallen. Samsom geeft aan dat we 6% van het totaal in EU moeten opvangen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er werd hier in Nederland toch ook door een politicus geblaat dat er geen bovengrens is aan de opvang van asielzoekers?
Volgens mij was dat tijdelijk het verhaal van bijna elke politicus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er werd hier in Nederland toch ook door een politicus geblaat dat er geen bovengrens is aan de opvang van asielzoekers?
Ik heb dat gelezen, zal eens nazoeken wie dat zei. Ik dacht Samsom maar zoals Ryan hierboven zegt was hij het niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij was dat tijdelijk het verhaal van bijna elke politicus.
Maar nogmaals. Volgens mij riep niemand iets anders. Behalve Wilders natuurlijk. Die heeft al weken een natte droom.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb dat gelezen, zal eens nazoeken wie dat zei. Ik dacht Samsom maar zoals Ryan hierboven zegt was hij het niet.
Ja, ik denk dat men dacht dat de toestroom wel hanteerbaar zou zijn. Dat is ie niet en nu worden er ad hoc oplossingen bedacht en de burgers in de maag gesplitst. Zie Oranje.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar nogmaals. Volgens mij riep niemand iets anders. Behalve Wilders natuurlijk. Die heeft al weken een natte droom.
Dat is wel heel erg naief. Zeker als leider van het sterke economische land van de EU.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat men dacht dat de toestroom wel hanteerbaar zou zijn. Dat is ie niet en nu worden er ad hoc oplossingen bedacht en de burgers in de maag gesplitst. Zie Oranje.
Dat probleem in Oranje heb ik niet zo gevolgd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat men dacht dat de toestroom wel hanteerbaar zou zijn. Dat is ie niet en nu worden er ad hoc oplossingen bedacht en de burgers in de maag gesplitst. Zie Oranje.
Ook dat was wel te voorzien. De vluchtelingen stromen kwamen in 2011 al op gang en in 2012 na het al sterk toe. Gezien de ligging van Syrie kon je weten dat veel van die mensen naar Europa zouden komen. Ook op basis van de geschiedenis kon je weten dat dit zou gaan gebeuren, de aantallen zijn in het verleden ook hoog geweest.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Maar dit aan zien komen was wat moeilijk. Niet dat het zou komen maar de korte tijd waarin.
Ja. Zeker zelfs. Maar door Merkel zitten we nu binnen zeer korte tijd met een groot probleem.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook dat was wel te voorzien. De vluchtelingen stromen kwamen in 2011 al op gang en in 2012 na het al sterk toe. Gezien de ligging van Syrie kon je weten dat veel van die mensen naar Europa zouden komen. Ook op basis van de geschiedenis kon je weten dat dit zou gaan gebeuren, de aantallen zijn in het verleden ook hoog geweest.
http://www.vijfeeuwenmigr(...)-nederland-1980-2009
Ik vraag me ook af of men op gebied van IND de zaken nu wel op orde heeft, daar is immers ineens ook veel meer werk gekomen en al valt het waarschijnlijk minder op een goede controle lijkt mij ook noodzakelijk, ik vraag me af of dat nu wel gebeurd. Ook zul je dus meer mensen moeten gaan uitzetten dus ook de dienst terugkeer en vertrek moet men gaan voorbereiden. Ik heb niet de indruk dat er veel aan gedaan wordt. Men lijkt alleen bezig te zijn met de problemen van vandaag
Hoe lang is het al aan de gang met de stroom vluchtelingen in Italië bv? Die lopen al jaren te roepen dat ze hulp van de EU landen moesten krijgen. Hoeveel is daar mee gedaanquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt veel gezegd maar ik denk dat die mensen ook zonder Merkels teksten waren gekomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:54 schreef Jaroon het volgende:
Maar door Merkel zitten we nu binnen zeer korte tijd met een groot probleem.
Niets. Dan gaat het eens fout.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoe lang is het al aan de gang met de stroom vluchtelingen in Italië bv? Die lopen al jaren te roepen dat ze hulp van de EU landen moesten krijgen. Hoeveel is daar mee gedaan
Vrijwel niks want dan zouden er weer mensen beginnen te janken over EU dit en EU dat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:54 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hoe lang is het al aan de gang met de stroom vluchtelingen in Italië bv? Die lopen al jaren te roepen dat ze hulp van de EU landen moesten krijgen. Hoeveel is daar mee gedaan
Niet zoals nu. Zelfs hulporganisaties geven nu aan dat mensen komen omdat men denkt dat de grenzen openstaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat wordt veel gezegd maar ik denk dat die mensen ook zonder Merkels teksten waren gekomen.
Volgens mij staan de grenzen ook open voor vluchtelingen en is dat nooit anders geweest. Ik heb nog nooit gemerkt dat vluchtelingen dat niet weten. Die mensen zijn niet gek of zo dat ze niet weten wat ze doen, ze nemen soms veel risico en onverantwoorde risico's dat doen andere mensen ook vaak genoeg, zeker als men in problemen zit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:56 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet zoals nu. Zelfs hulporganisaties geven nu aan dat mensen komen omdat men denkt dat de grenzen openstaan.
Maar nu in grotere getallen. Ik begrijp de mensen wel. Ik heb gesproken met mensen in arme landen. Men heeft een raar beeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij staan de grenzen ook open voor vluchtelingen en is dat nooit anders geweest. Ik heb nog nooit gemerkt dat vluchtelingen dat niet weten. Die mensen zijn niet gek of zo dat ze niet weten wat ze doen, ze nemen soms veel risico en onverantwoorde risico's dat doen andere mensen ook vaak genoeg, zeker als men in problemen zit.
Dat sowieso. Van mij mag het debat gaan losbreken of het Vluchtelingenverdrag van Genčve zijn langste tijd niet gehad heeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
Men lijkt alleen bezig te zijn met de problemen van vandaag
Dat kun je beweren maar ik denk dus niet dat het zo is. In de zomermaanden vertrekken veel vluchtelingen in de herfst en winter minder. Dat was vorig jaar zo toen Teeven ineens een piek zag en is dit jaar zo en zal volgend jaar weer zo zijn. Wat Merkel ook roept, het is het beste weer om te reizen dat de vluchtelingen aantallen bepaald.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar nu in grotere getallen. Ik begrijp de mensen wel. Ik heb gesproken met mensen in arme landen. Men heeft een raar beeld.
Iedereen daar wil hier wel komen wonen. En je kan niet uitleggen dat het leven hier niet zo makkelijk is als men denkt. Dat ik midden in Afrika spreek met een monteur (in een stad die zelfs Apeldoorn even bellen niet ziet als stad) die denkt dat hij wel even kan gaan wonen in Amsterdam en kan gaan werken bij Mercedes.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat kun je beweren maar ik denk dus niet dat het zo is. In de zomermaanden vertrekken veel vluchtelingen in de herfst en winter minder. Dat was vorig jaar zo toen Teeven ineens een piek zag en is dit jaar zo en zal volgend jaar weer zo zijn. Wat Merkel ook roept, het is het beste weer om te reizen dat de vluchtelingen aantallen bepaald.
Ja dat hoor je ook veel maar ik vind dat dus ook onzin. Dat eeuwige paniek voetbal, omdat er slecht beleid is geweest moeten dingen die tientallen jaren hebben gewerkt ineens anders. Ik vind het gewoon slappe excuses. Er moesten meer sociale woningen worden gebouwd, wil VVD niet, er moet meer opvang in COA, wil men ook niet en de economische situatie zit ook tegen. Als dan de oplossing is om mensenrechten verdragen te gaan aanpassen dan denk ik dat men gewoon gek is. Als je zegt: "ik wil onze Nederlandsche cultuur beschermen tegen de invloeden van de islam" begrijp ik dat je de grens dicht wil gooien maar anders zie ik het niet als oplossing voor een tijdelijk probleem.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:04 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat sowieso. Van mij mag het debat gaan losbreken of het Vluchtelingenverdrag van Genčve zijn langste tijd niet gehad heeft.
Mensen hebben idd een verkeerd beeld van Europa en hoe komt dat?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Iedereen daar wil hier wel komen wonen. En je kan niet uitleggen dat het leven hier niet zo makkelijk is als men denkt. Dat ik midden in Afrika spreek met een monteur (in een stad die zelfs Apeldoorn even bellen niet ziet als stad) die denkt dat hij wel even kan gaan wonen in Amsterdam en kan gaan werken bij Mercedes.
Leuk maar dat heeft weinig te maken met vluchtelingen want mensen die geen vluchtelingen zijn horen geen asiel te krijgen en krijgen geen opvang in Nederland en geen baan in Nederland. Je kunt dus prima uitleggen waarom dat niet gaat werken, hij krijgt geen verblijfsvergunning en geen werkvergunning tenzij hij kan komen als arbeidsmigrant.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Iedereen daar wil hier wel komen wonen. En je kan niet uitleggen dat het leven hier niet zo makkelijk is als men denkt. Dat ik midden in Afrika spreek met een monteur (in een stad die zelfs Apeldoorn even bellen niet ziet als stad) die denkt dat hij wel even kan gaan wonen in Amsterdam en kan gaan werken bij Mercedes.
Men kijkt bijv. Dallas en dat soort series. Wat niet meehelpt is dat je verteld wat je ticket kost.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mensen hebben idd een verkeerd beeld van Europa en hoe dat komt?
Kijk het verkeerde beeld van de VS wordt door de VS altijd zelf gepropageerd en in standgehouden in de vele cultuuruitingen die de wereldbevolking van de VS krijgt voorgeschoteld.door de strot krijgt geduwd.
Die mensen komen ook. Ook zelfs per vliegtuig.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leuk maar dat heeft weinig te maken met vluchtelingen want mensen die geen vluchtelingen zijn horen geen asiel te krijgen en krijgen geen opvang in Nederland en geen baan in Nederland. Je kunt dus prima uitleggen waarom dat niet gaat werken, hij krijgt geen verblijfsvergunning en geen werkvergunning tenzij hij kan komen als arbeidsmigrant.
Jij staart je blind op Wilders en de islam, maar dat is mijn punt niet. De meest volatiele regio's op aarde hebben te maken met een krankzinnige bevolkingsgroei. Wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Egypte of in Nigeria? Zo vergezocht is dat niet. Je moet niet vergeten dat Syrië maar een klein land is en zelfs die uitdaging komen we slechts moeilijk te boven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat hoor je ook veel maar ik vind dat dus ook onzin. Dat eeuwige paniek voetbal, omdat er slecht beleid is geweest moeten dingen die tientallen jaren hebben gewerkt ineens anders. Ik vind het gewoon slappe excuses. Er moesten meer sociale woningen worden gebouwd, wil VVD niet, er moet meer opvang in COA, wil men ook niet en de economische situatie zit ook tegen. Als dan de oplossing is om mensenrechten verdragen te gaan aanpassen dan denk ik dat men gewoon gek is. Als je zegt: "ik wil onze Nederlandsche cultuur beschermen tegen de invloeden van de islam" begrijp ik dat je de grens dicht wil gooien maar anders zie ik het niet als oplossing voor een tijdelijk probleem.
Dat mag ook rustig, als toerist.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die mensen komen ook. Ook zelfs per vliegtuig.
Die komen niet allemaal als toerist. Dat zijn mensen die blijven. Soms als illegaal. Wie staan er nu bij bijv. Callais?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat mag ook rustig, als toerist.
Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij staart je blind op Wilders en de islam, maar dat is mijn punt niet. De meest volatiele regio's op aarde hebben te maken met een krankzinnige bevolkingsgroei. Wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Egypte of in Nigeria? Zo vergezocht is dat niet. Je moet niet vergeten dat Syrië maar een klein land is en zelfs die uitdaging komen we slechts moeilijk te boven.
Het huidige systeem is te onzeker, een sprong in het duister. Het is absurd om recht op verblijf te garanderen aan een potentieel onbeperkte groep mensen. Dus: voer quota in. Of zeg het verdrag op en voer een soort Green Card-systeem in. Selecteren aan de poort. En dan maakt het mij niet uit of je slechts een economische migrant bent.
Maar dit gaat enorm fout. En dat heeft consequenties.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.
Illegalen mogen hier niet werken. Verder is duidelijk dat men die mensen moet uitzetten maar dat is dus een totaal ander probleem dan mbt de vluchtelingen die asielaanvragen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die komen niet allemaal als toerist. Dat zijn mensen die blijven. Soms als illegaal. Wie staan er nu bij bijv. Callais?
Oke, maar verstandige mensen die zich niet blindstaren op de korte termijn doen dit wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.
Maar die zijn er wel! We zetten hen niet uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Illegalen mogen hier niet werken. Verder is duidelijk dat men die mensen moet uitzetten maar dat is dus een totaal ander probleem dan mbt de vluchtelingen die asielaanvragen.
Ik zie dit niet fout gaan er zijn al jaren vluchtelingen opgevangen in de EU en natuurlijk zijn er altijd mensen geweest die protesteerden en zullen overal waar mensen wonen problemen ontstaan. Ik heb geen reden om te denken dat het nu anders gaat of ineens helemaal fout gaat tenzij er een heleboel idioten onder de niet vluchtelingen ineens enorme problemen gaan veroorzaken. Als men dit langs democratische manier blijft aanpakken is er weinig aan de hand. Ik zie natuurlijk wel dat er een boel schreeuwers bezig zijn brand te stichten wegens hun politieke agenda maar ja die mensen bestaan ook al jaren, het is jammer dat veel anderen beginnen mee te schreeuwen maar die riepen ook over Oost-Europeanen en moslims en weet ik welke groepen nog meer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar dit gaat enorm fout. En dat heeft consequenties.
Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie dit niet fout gaan er zijn al jaren vluchtelingen opgevangen in de EU en natuurlijk zijn er altijd mensen geweest die protesteerden en zullen overal waar mensen wonen problemen ontstaan. Ik heb geen reden om te denken dat het nu anders gaat of ineens helemaal fout gaat tenzij er een heleboel idioten onder de niet vluchtelingen ineens enorme problemen gaan veroorzaken. Als men dit langs democratische manier blijft aanpakken is er weinig aan de hand. Ik zie natuurlijk wel dat er een boel schreeuwers bezig zijn brand te stichten wegens hun politieke agenda maar ja die mensen bestaan ook al jaren, het is jammer dat veel anderen beginnen mee te schreeuwen maar die riepen ook over Oost-Europeanen en moslims en weet ik welke groepen nog meer.
Dat vind ik geen verstandige mensen, als je je druk gaat maken om de kansen van een kernoorlog of het uitbreken van een nieuwe Spaanse griep, de inslag van een asteroďde of het ontploffen van Borsele dan heb je geen leven meer. Je moet ook een beetje de realiteit in het oog houden wil je beleid gaan aanpassen op dingen waar je bang voor bent wat kan gebeuren. Verder denk ik dat je als je bang bent voor dingen beter de oorzaak kunt gaan aanpakken dan de gevolgen. Inzetten op stabiliteit, welvaart, democratie, vrede en humanitaire behandeling van mensen vind ik dus wel belangrijk om vluchtelingenstromen te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oke, maar verstandige mensen die zich niet blindstaren op de korte termijn doen dit wel.
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.
Ik heb het niet over PVV geschreeuw. IK weet wel waar ik het over heb.
Je denkt dat het beter gaat worden als je meer mensen opneemt?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.
Geen idee, dat ligt eraan hoe mensen gaan stemmen denk ik. Persoonlijk verwacht ik niet dat het beter gaat worden door het stemgedrag als ik de peilingen mag geloven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je denkt dat het beter gaat worden als je meer mensen opneemt?
Natuurlijk is het dat wel. Je ziet het toch voor je ogen spaak lopen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.
Volgens mij is dat beleid al vastgesteld voordat de vluchtelingenstroom begon hoor. Maar ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van jouw stelling, ik zie er geen enkele bewijs voor. In 2001 waren er veel meer vluchtelingen in Nederland toen is het land ook niet volledig ingestort of zo, er was zelf behoorlijke economische vooruitgang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat wel. Je ziet het toch voor je ogen spaak lopen?
Blijkbaar ging het in 2001 wel om echte vluchtelingen en komt er nu een mix van echte vluchtelingen en gelukszoekers binnen. 7000 per dag.Het is zaak om dat goed uit te zoeken maar daarvoor is geen tijd want het zijn er teveel en men is er totaal niet op berekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat beleid al vastgesteld voordat de vluchtelingenstroom begon hoor. Maar ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van jouw stelling, ik zie er geen enkele bewijs voor. In 2001 waren er veel meer vluchtelingen in Nederland toen is het land ook niet volledig ingestort of zo, er was zelf behoorlijke economische vooruitgang.
Dan vallen de problemen dus nog mee ook, men kan het immers rustig uitzoeken en dan nog veel mensen weer uitzetten. Gewoon wat meer capaciteit dus voor IND regelen en dan scheel dat weer veel problemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar ging het in 2001 wel om echte vluchtelingen en komt er nu een mix van echte vluchtelingen en gelukszoekers binnen. 7000 per dag.Het is zaak om dat goed uit te zoeken maar daarvoor is geen tijd want het zijn er teveel en men is er totaal niet op berekend.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan vallen de problemen dus nog mee ook, men kan het immers rustig uitzoeken en dan nog veel mensen weer uitzetten.
Tuurlijk wel, het lijkt mij juist de hoogste prioriteit te hebben gezien de moeilijkheden met het vinden van opvanglocaties dat men de mensen die hebben gelogen en geen recht op asiel hebben snel terugstuurt.quote:
Ja en dat gebeurt dus niet. Te weinig tijd, te veel mensen en 70% krijgt direct een verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het lijkt mij juist de hoogste prioriteit te hebben gezien de moeilijkheden met het vinden van opvanglocaties dat men de mensen die hebben gelogen en geen recht op asiel hebben snel terugstuurt.
Doen die ook dit soort idiote uitspraken dan? Nee, dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niets anders dan Rutte en Ascher en hun bewindslieden dus.
Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten. Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja en dat gebeurt dus niet. Te weinig tijd, te veel mensen en 70% krijgt direct een verblijfsvergunning.
Dat is dus niet het geval. Bovendien duurt die procedure zo ontzettend lang dat de kinderen alweer 'vernedederlandst' zijn en dus niet meer terug kunnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten.
Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanenquote:Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.
Ach jij bent zo iemand die zelf iets gaat bedenken en dan wat jij hebt bedacht als kritiek op een voorstel van een ander gaat geven. Om onderbouwing vragen van jouw beweringen hoef ik niet eens te doen door het woord Melkertbanen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval. Bovendien duurt die procedure zo ontzettend lang dat de kinderen alweer 'vernedederlandst' zijn en dus niet meer terug kunnen.
[..]
Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanen.
Eh, nee. En wat jij beschrijft zijn gewoon gesubsidieerde banen. Denk je werkelijk dat dat een oplossing isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach jij bent zo iemand die zelf iets gaat bedenken en dan wat jij hebt bedacht als kritiek op een voorstel van een ander gaat geven. Om onderbouwing vragen van jouw beweringen hoef ik niet eens te doen door het woord Melkertbanen.
Geen idee waar je dat weghaalt, ik ben benieuwd uit welk citaat je dat haalt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, nee. En wat jij beschrijft zijn gewoon gesubsidieerde banen. Denk je werkelijk dat dat een oplossing is? En jij weet net zo goed als ik dat we al twee keer een generaal pardon hebben gehad omdat het allemaal zo lang duurt. Als je dat probleem niet inziet met de huidige instroom heb je een bord voor je kop.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee waar je dat weghaalt, ik ben benieuwd uit welk citaat je dat haalt.
Wat kun je er anders mee bedoelen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten. Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.
hoe krijgen de gehandicapten minder zorg hierdoor?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.
Ik heb het niet over PVV geschreeuw. IK weet wel waar ik het over heb.
De VVD heeft er wel een handje van om dingen die ze niet willen bestuurlijk zo in de soep te draaien dat het 'onhoudbaar' wordt. We zetten alle deuren open voor goedkope arbeidskrachten, en oeps, ons sociale stelsel is niet houdbaar. We stuwen de huizenprijzen en woonlasten hoog op, en oeps, de sociale woninbouw en de huurtoeslag zijn niet houdbaar. We criminaliseren de wiet zodat die in handen komt van de zware criminaliteit, oeps, nu is daarom het gedogen niet meer houdbaar. We brengen de coffeeshops terug tot een paar in centrum, en dan hebben we een parkeerprobleem voor de buitenlanders, oeps, nu is het coffeeshopbeleid ook niet meer houdbaar, etc. etc.quote:Bij de PvdA schiet een betrokkene in de lach als deze de suggestie hoort dat de sociaaldemocraten zo gepiepeld zijn door de VVD. De schade voor de liberalen zou volgens de PvdA’er veel te groot zijn om te gokken op zo’n relatief klein winstpunt.
Waarom vraagt niemand naar bewijzen? Mocht dit niet waar zijn, zou ik dat zeker benoemd hebben en SP om opheldering vragen.quote:Er waren plaatsen die kleinere opvangplekken beschikbaar hadden, weet hij. „Als je de plekken daarvan bij elkaar optelt, had je genoeg gehad.”
Gemeentes roepen al een tijdje dat ze wel kleinschalige opvang beschikbaar hebben. Echter was Dijkhoff daar heel lang tegen, omdat hij liever veel mensen op 1 plek opvangt. Nu heeft hij gezegd toch met de gemeentes over deze kleinere opvang te willen praten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:13 schreef paddy het volgende:
[..]
Waarom vraagt niemand naar bewijzen? Mocht dit niet waar zijn, zou ik dat zeker benoemd hebben en SP om opheldering vragen.
Het COA is er op tegen want de kosten gaan dan helemaal de pan uitrijzen. Het kost veel en veel meer mankracht om kleinschalige opvang draaiende te houden met voedsel en transport. Vergeet niet dat het gaat om mensen gaat in de procedure dus die moeten voorlichtichting krijgen, medische check-ups, bussen naar de aanmeldcentra voor de gehoren, de advocatuur etc etc..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Gemeentes roepen al een tijdje dat ze wel kleinschalige opvang beschikbaar hebben. Echter was Dijkhoff daar heel lang tegen, omdat hij liever veel mensen op 1 plek opvangt. Nu heeft hij gezegd toch met de gemeentes over deze kleinere opvang te willen praten.
Daar staat dat de capaciteit eenvoudig uitgebreid kan worden en dat er genoeg mensen beschikbaar zijn die nu geen baan hebben en werk zoeken. Dat bedoel ik er dus mee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Wat kun je er anders mee bedoelen?
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanen.
In het algeheel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 18:03 schreef Re het volgende:
[..]
hoe krijgen de gehandicapten minder zorg hierdoor?
Gesubsidieerde banen dus. Zoals ik zei.quote:
Nee, een ander alternatief is gewoon meer tijdelijke opvang. Bouw tentenkampen ed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.
Ik heb het niet over subsidie of welk soort banen dan ook dus ik begrijp nog steeds niet hoe je het bedenkt. Als een werkloze een baan krijgt is dat volgens jou altijd een gesubsidieerde baan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gesubsidieerde banen dus. Zoals ik zei.
Wel bij het IND ja. Dan wordt hij een ambtenaar.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over subsidie of welk soort banen dan ook dus ik begrijp nog steeds niet hoe je het bedenkt. Als een werkloze een baan krijgt is dat volgens jou altijd een gesubsidieerde baan?
En ambtenaren zijn volgens jou vergelijkbaar met Melkertbanen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wel bij het IND ja. Dan wordt hij een ambtenaar.
Min of meer. Het zal immers, dat is het plan in ieder geval, tijdelijk zijn.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En ambtenaren zijn volgens jou vergelijkbaar met Melkertbanen?
Nee, dit is subsidie voor de hogere klassen, en met name in de hoedanigheid van werkgever/aandelenbezitter, nauwelijks in de hoedanigheid van consument.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de kunstmatige werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.
Ik zie dat je het woordje 'kunstmatig' hebt doorgestreept. Daarmee doe je alsof landsgrenzen de natuurlijke oertoestand zijn en het toelaten van migratie een kunstmatige ingreep is. Maar dat is natuurlijk de wereld op z'n kop.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dit is subsidie voor de hogere klassen, en met name in de hoedanigheid van werkgever/aandelenbezitter, nauwelijks in de hoedanigheid van consument.
Ik heb het niet over een plan of tijdelijk gehad dus neem maar aan dat jij dat ook al hebt bedacht. Lijkt me best lastig om zoveel rare dingen te bedenken waardoor jouw teksten niet serieus worden genomen, veel sterkte daarmee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Min of meer. Het zal immers, dat is het plan in ieder geval, tijdelijk zijn.
Of de VUT herinvoeren.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.
Niet mijn probleem dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. Jij roept iets over werklozen en weet niet eens dat men dan meer ambtenaren aan zou nemen. Of ga je er van uit dat de huidige stroom voor zeer lange tijd aan gaat houden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een plan of tijdelijk gehad dus neem maar aan dat jij dat ook al hebt bedacht. Lijkt me best lastig om zoveel rare dingen te bedenken waardoor jouw teksten niet serieus worden genomen, veel sterkte daarmee.
Baas.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Of het natuurlijk is, is een tweede. Feit is dat het de staat der dingen is, feit is dat daarom die vluchtelingen binnen deze landsgrenzen willen zijn en blijven, feit is dat landsgrenzen maken dat een uur van jouw tijd veel meer waard is dan die van een vergelijkbare Pool of Syrier. In een natuurlijke oertoestand is er nauwelijks arbeidsmigratie omdat mensen in het algemeen het liefst de vruchten van hun arbeid plukken dichtbij bij hun familie en de omgeving waar ze zijn grootgebracht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie dat je het woordje 'kunstmatig' hebt doorgestreept. Daarmee doe je alsof landsgrenzen de natuurlijke oertoestand zijn en het toelaten van migratie een kunstmatige ingreep is. Maar dat is natuurlijk de wereld op z'n kop.
Nee. Geografisch determinisme is onzin, het is niet zo dat de Europese welvaart te danken is aan de aanwezigheid van natuurlijke hulpbronnen die schaars zijn en die we moeten verdedigen. In een hoogontwikkelde economie is de belangrijkste hulpbron de mens zelf. Het samenspel van kennis, vaardigheden en een houding als kritische consument die samen ervoor zorgen dat er steeds meer en meer waarde kan worden gecreëerd met dezelfde hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen. Kennis, vaardigheden en houding zijn noch aangeboren noch gebonden aan plaats, maar worden natuurlijk wel doorgegeven in opvoeding en onderwijs etc.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of het natuurlijk is, is een tweede. Feit is dat het de staat der dingen is, feit is dat daarom die vluchtelingen binnen deze landsgrenzen willen zijn en blijven, feit is dat landsgrenzen maken dat een uur van jouw tijd veel meer waard is dan die van een vergelijkbare Pool of Syrier.
Klopt. Dan zou je bijv. in Amsterdam de slimme IT'ers hebben die lekker alleen met elkaar solidair zijn, en zouden in Groningen nog steeds vooral keuterboeren wonen die toch niks wisten van wat buiten het dorp gebeurde.quote:In een natuurlijke oertoestand is er nauwelijks arbeidsmigratie omdat mensen in het algemeen het liefst de vruchten van hun arbeid plukken dichtbij bij hun familie en de omgeving waar ze zijn grootgebracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus een tijdelijk contract als ambtenaar is een Melkert baan? Doe anders even nakijken op the interwebs voordat je zo'n term hanteert.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Min of meer. Het zal immers, dat is het plan in ieder geval, tijdelijk zijn.
Ik vind het vergelijkbaar ja. Waarom zou dat niet zo zijn? En als mijn wellicht foute benaming daarvan het enige is waar je over valt...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:02 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus een tijdelijk contract als ambtenaar is een Melkert baan? Doe anders even nakijken op the interwebs voordat je zo'n term hanteert.
Als je serieus denkt dat het vergelijkbaar is, kun je dan eens aangeven op welk vlak?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaar ja. Waarom zou dat niet zo zijn? En als mijn wellicht foute benaming daarvan het enige is waar je over valt...
In Oranje betaalt het COA sowieso al voor het origineel beoogde aantal asielzoekers, toen bleek dat dat aantal toch echt teveel was in zo'n klein dorp werd het aantal asielzoekers dat in Oranje geplaatst zou worden gehalveerd, maar vd Most kreeg wel de volle mep betaald, die ging dus niet minder vangen omdat er minder mensen kwamen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je het zo uitlegt klinkt het voor de hand liggend inderdaad. Met een "ons ben zunig" mentaliteit. Ik denk echter dat die mentaliteit helemaal niet bij de situatie past. We moeten juist geen kosten sparen. We moeten juist kosten maken. Kosten maken om die mensen fatsoenlijk op te vangen. Kosten maken om snel het kaf van het koren te scheiden en de onterechte asielzoekers zo snel mogelijk uit te wijzen en terug te brengen. Die boodschap mag ook duidelijk worden gebracht wat mij betreft. Ben je economische vluchteling, sorry maar dat gaat dus niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Oranje betaalt het COA sowieso al voor het origineel beoogde aantal asielzoekers, toen bleek dat dat aantal toch echt teveel was in zo'n klein dorp werd het aantal asielzoekers dat in Oranje geplaatst zou worden gehalveerd, maar vd Most kreeg wel de volle mep betaald, die ging dus niet minder vangen omdat er minder mensen kwamen.
Met andere woorden; in Oranje was plek voor 1.400 man, het COA betaalt voor 1.400 man, maar er zat maar 700 man omdat ze het aantal moesten aanpassen na overleg met de burgemeester.
Oranje was dus sowieso een van de meest voor de hand liggende plekken, omdat ze ze daar "gratis" konden plaatsen.... Als vd Most nu niet toch nog extra geld gaat krijgen.
Tijdelijk en betaald door de overheid. In dit geval het aannemen van ambtenaren. Meer kan ik er niet van maken, het was een opmerking waar ik inmiddels spijt van hebquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat het vergelijkbaar is, kun je dan eens aangeven op welk vlak?
Want aan deze kant bestaat het idee dat je maar wat kletst, maar misschien begrijp ik het gewoon helemaal verkeerd?
Wat voor schade?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:28 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dit de VVD meer schade doet dan dat het ze oplevert
Schade van een partij die in de regering zit en via zijn stas een te klein dorp volpropt met asielzoekers. Daar win je niet echt sympathie meequote:
Onderwijs dat ophoudt bij de landsgrenzen ja, kennis en vaardigheden die vooral worden verspreid tussen mensen binnen de landsgrenzen of naar mensen binnen een selectie van landsgrenzen. Het behoud van een welvaartsvoorsprong, zodat die groter kon worden, is dan ook weldegelijk te danken aan het insluiten van een groep mensen met uitsluiting van mensen van elders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Geografisch determinisme is onzin, het is niet zo dat de Europese welvaart te danken is aan de aanwezigheid van natuurlijke hulpbronnen die schaars zijn en die we moeten verdedigen. In een hoogontwikkelde economie is de belangrijkste hulpbron de mens zelf. Het samenspel van kennis, vaardigheden en een houding als kritische consument die samen ervoor zorgen dat er steeds meer en meer waarde kan worden gecreëerd met dezelfde hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen. Kennis, vaardigheden en houding zijn noch aangeboren noch gebonden aan plaats, maar worden natuurlijk wel doorgegeven in opvoeding en onderwijs etc.
Nee, het is vooral een probleem. Dat zeg ik niet om flauw te zijn maar omdat uitdaging impliceert dat het perspectief van de uitgedaagde, degene die er iets mee moet, prominent moet zijn. Terwijl het niet iets is waar een beleidsmaker o.i.d. heel erg veel invloed op heeft.quote:De grote vraag is wat mij betreft hoe goed het mogelijk is om nieuwkomers ook daarin mee te krijgen. Als je het bij bestaande groepen allochtonen zo ziet, dan lijkt dat erg moeilijk te gaan. Dát is dus de grote uitdaging.
quote:Klopt. Dan zou je bijv. in Amsterdam de slimme IT'ers hebben die lekker alleen met elkaar solidair zijn, en zouden in Groningen nog steeds vooral keuterboeren wonen die toch niks wisten van wat buiten het dorp gebeurde.Of Groningen is een bloeiregio en Amsterdam is volledig vergane glorie met mensen die het koud hebben. Het punt is dat je op een gegeven moment een lijn om een groep mensen en hun nazaten trekt en zegt wij gaan samen een aantal dingen regelen en samen een aantal dingen delen, ten behoeve van iedereen van die groep. Dat is dan een nomadenvolk, of een stadstaat, of een land in de zin van natiestaat, of misschien een unie van stadstaten of zelfs landen, als je daarvoor de tijd neemt en er draagvlak voor onder de betreffende groep mensen ontstaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het maakt vaak niet eens zo heel veel uit hoe je die grens precies trekt, maar essentieel voor het belang van iedereen van die groep is dat die er is en dat die niet zomaar overschreden wordt, zodat het een groep, natie zo je wil, blijft zodat er ook een gedeeld belang blijft wat in gezamenlijkheid nagestreefd kan worden.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Nee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onderwijs dat ophoudt bij de landsgrenzen ja,
Vroeger ja.quote:kennis en vaardigheden die vooral worden verspreid tussen mensen binnen de landsgrenzen of naar mensen binnen een selectie van landsgrenzen. Het behoud van een welvaartsvoorsprong, zodat die groter kon worden, is dan ook weldegelijk te danken aan het insluiten van een groep mensen met uitsluiting van mensen van elders.
Jij pakt een lijstje met 10 ontwikkelde landen en zegt, kijk allemaal landen met immigratie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Vroeger ja.
Hoe lager het ontwikkelings- en opleidingsniveau, hoe lokaler. Hoe hoger het ontwikkelingsniveau, hoe verder de afstanden waarover men forenst, hoe meer contact met het buitenland, hoe meer internationale overdracht van kennis en vaardigheden, enzovoort. Want binnen een kleine groep met weinig invloeden van buitenaf ontstaan ook maar weinig nieuwe ideeën en komt dus ook geen vooruitgang.
Toevoeging: Neem de top-10 meest ontwikkelde landen ter wereld:
1. Noorwegen
2. Australië
3. Zwitserland
4. Nederland
5. Verenigde Staten
6. Duitsland
7. Nieuw-Zeeland
8. Canada
9. Singapore
10. Denemarken
Daarvan zijn er welgeteld nul met een homogene inheemse bevolking zonder noemenswaardige invloeden van immigratie.
De uitleg waarom ik denk dat het wel een (niet de) oorzaak ipv. een gevolg is staat in de post die je net citeerde, boven het lijstje.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij pakt een lijstje met 10 ontwikkelde landen en zegt, kijk allemaal landen met immigratie.
Dus immigratie is goed.
Erg vreemde manier van redeneren. Je kijkt niet inhoudelijk naar de factoren waarom het met die landen goed gaat en wat de rol van migranten daarin is.
Daarnaast is het natuurlijk goed mogelijk, dat die landen juist te maken hebben met immigratie omdat het er goed gaat. Dat het dus geen oorzaak, maar gevolg is.
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
De uitleg waarom ik denk dat het wel een (niet de) oorzaak ipv. een gevolg is staat boven het lijstje in de post die je net citeerde.
Daar zit wat in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.
Maar juist bij deze migrantenstroom zie ik daar problemen. Is de islamitische cultuur een verrijking voor Nederland? Zitten er werkelijk zoveel hogeropgeleiden tussen? Of verdwijnt een bovengemiddeld gedeelte in de bijstand, waarna ze nog generaties lang in de onderste laag van de samenleving vertoeven.
Deze mensen willen dolgraag in het westen leven, en onze overheid faciliteert dat. Het is echter niet zo dat deze mensen hier naartoe gehaald zijn om met hun kennis en kunde onze kenniseconomie te versterken.
Dus geldt de verdenking eigenlijk voor het COA, want wie verzint het om al te betalen voor 1400 man, in een dorp van 140 inwoners, zonder overleg?quote:Met andere woorden; in Oranje was plek voor 1.400 man, het COA betaalt voor 1.400 man, maar er zat maar 700 man omdat ze het aantal moesten aanpassen na overleg met de burgemeester.
Oranje was dus sowieso een van de meest voor de hand liggende plekken, omdat ze ze daar "gratis" konden plaatsen.... Als vd Most nu niet toch nog extra geld gaat krijgen.
http://www.looopings.nl/w(...)or-asielzoekers.html
Dat zijn ook allemaal aannames. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. De vorige grote groep oorlogsvluchtelingen, voormalig Joegoslaviërs, hebben een véél hoger opleidingsniveau dan Somaliërs, Turken en Marokkanen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.
Maar juist bij deze migrantenstroom zie ik daar problemen. Is de islamitische cultuur een verrijking voor Nederland? Zitten er werkelijk zoveel hogeropgeleiden tussen? Of verdwijnt een bovengemiddeld gedeelte in de bijstand, waarna ze nog generaties lang in de onderste laag van de samenleving vertoeven.
Deze mensen willen dolgraag in het westen leven, en onze overheid faciliteert dat. Het is echter niet zo dat deze mensen hier naartoe gehaald zijn om met hun kennis en kunde onze kenniseconomie te versterken.
Wat Roemer ook aangaf bij Jeroen Pauw: het woord "complot" heeft hij niet in de woord genomen (typisch Telegraaf stijl om links af te branden) maar het komt de VVD wel verdomde goed uit dat deze rel er was. Dat drukt net even wat makkelijker wat scherpere maatregelen erdoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je Halbe zo leest in het AD, zou je Roemer bijna gaan geloven
Het woord "complot" werkt inderdaad heel sterk om een theorie weg te zetten als iets voor gekkies.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat Roemer ook aangaf bij Jeroen Pauw: het woord "complot" heeft hij niet in de woord genomen (typisch Telegraaf stijl om links af te branden) maar het komt de VVD wel verdomde goed uit dat deze rel er was. Dat drukt net even wat makkelijker wat scherpere maatregelen erdoor.
Helaas werkt het besmettelijk, zoals we nu zien in Woerden waar een noodopvang belaagd werd door tokkies.
We hebben hier de helft van zo'n noodopvang in een plaatsje met 1100 inwoners en je hebt er totaal geen last van, behalve dat er af en toe iemand met een "ander kleurtje of klederdracht" door je dorp wandelt. Kort gepraat met een Eritreër die bij de bushalte stond met z'n partner (over de bustijden) en verder weinig van gemerkt.
Als Roemer geen gelijk heeft en het was geen "complot" dan is de zaak nog ernstiger.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het woord "complot" werkt inderdaad heel sterk om een theorie weg te zetten als iets voor gekkies.
Het zou erg slim gespeeld zijn van de VVD, ook heel erg immoreel (maar goed, wie geeft daar nog om in deze dagen). Ik denk zelf dat er geen plan achter zat, maar het valt niet uit te sluiten. De theorieën van Edith Schippers tonen wel aan hoe diep de VVD nadenkt over politieke zaken (hoe de waard is, vertrouwt hij zijn gasten).
Ach, dat is allemaal niet zo dramatisch.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als Roemer geen gelijk heeft en het was geen "complot" dan is de zaak nog ernstiger.
Dijkhof durft blijkbaar zonder enig blikken, blozen of realiteitsbesef een dorpje met 150 inwoners op te schepen met 1500 asielzoekers.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
Die 700 extra vluchtelingen kan je ook gaan verspreiden, mits daar ruimte voor is, en mits dat niet nog meer weerstand zou veroorzaken.
Dat is niet zo belangrijk. Het grootste gedeelte gaat weer terug. Toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 11:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad, als je ze meer verspreid of in een grotere plaats zou onderbrengen, dan krijg je alleen maar meer boze nimby's.
Ik zou me trouwens eerder zorgen maken dat die asielzoekers allemaal bij elkaar in de middle of nowhere helemaal niet meekrijgen hoe "het heurt" in Nederland.
Als je het mij vraagt kun je juist het beste deze groepen niet verspreiden, maar in krimpregio's gaan plaatsen. Juist daar is er plek en kun je bv een school open houden doordat er meer leerlingen komen (al moet je dan wel investeren in wat extra begeleiders), of allerhande andere faciliteiten behouden.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
Hij moet deze zaak regelen en als staatssecretaris heb je een bepaalde hoeveelheid locaties voor opvang. Dat is een simpele afweging die iedereen zou maken. Die 700 extra vluchtelingen kan je ook gaan verspreiden, mits daar ruimte voor is, en mits dat niet nog meer weerstand zou veroorzaken.
Volgens mij onderwijzen we geen Polen of Syriers, dat zijn voorzieningen voor in principe zij die binnen de landsgrenzen geboren zijn. Je heft ook belastingen op basis van de landsgrenzen. De natiestaat met zijn nationale economie en aan nationaliteit gebonden voorzieningen bestaat nou eenmaal in een mondiale economie.quote:
Ik heb geen enkel probleem met arbeidsmigratie vanuit de wens om je te specialiseren of om anderzins werk te doen dat je in je geboorteland niet kunt doen. Ik heb er ook geen enkel probleem mee wanneer mensen hier komen werken omdat ze een authentiek verlangen naar de Nederlandse cultuur hebben. Maar in Polen kunnen ook keukens geplaatst worden en in Syrie moet er ook schoongemaakt en moeten avondwinkels bemand. Die mensen willen hier alleen maar heen omdat een uur werk hier veel meer waard is dan daar. Dat is geen basis voor succesvolle immigratie en succesvolle immigranten.quote:Vroeger ja.
Hoe lager het ontwikkelings- en opleidingsniveau, hoe lokaler. Hoe hoger het ontwikkelingsniveau, hoe verder de afstanden waarover men forenst, hoe meer contact met het buitenland, hoe meer internationale overdracht van kennis en vaardigheden, enzovoort. Want binnen een kleine groep met weinig invloeden van buitenaf ontstaan ook maar weinig nieuwe ideeën en komt dus ook geen vooruitgang.
Zwitserland, de VS en Canada en waarschijnlijk nog wel een paar anderen laten zich de immigratie niet zomaar overkomen, maar kiezen welke immigratie in hun belang is. Landen als Nederland en Duitsland hebben stiekem ook geselecteerd door vluchtelingen op te nemen, en vluchtelingen uit Hongarije, Chili, Vietnam, en voormalig Joegoslavie vormen een goeie groep omdat het grotendeels een bovenlaag was van mensen met vluchtmogelijkheden. Ook zijn vluchtelingen en migranten in het algemeen mensen die meer geneigd zijn tot het nemen van risico en initiatief.quote:Toevoeging: Neem de top-10 meest ontwikkelde landen ter wereld:
1. Noorwegen
2. Australië
3. Zwitserland
4. Nederland
5. Verenigde Staten
6. Duitsland
7. Nieuw-Zeeland
8. Canada
9. Singapore
10. Denemarken
Daarvan zijn er welgeteld nul met een homogene inheemse bevolking zonder noemenswaardige invloeden van immigratie.
Precies. In bijv. Duitsland pleiten de KvK en het Gilde daarom ook in de eerste plaats ervoor om vluchtelingen toegang te geven tot bbl-trajecten (die daar trouwens geen onbetaalde stage zijn).quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom zou de werkgeverslobby uit zijn op zoveel mogelijk goedkoop personeel? Slechts een beperkt deel van de werkgevers wordt vrolijk van goedkoop personeel. Je wil juist kundig personeel.
Meer aanbod drukt de prijs van arbeid, zodat de kapitaalverschaffer meer van de opbrengst kan opstrijken. Dat werkt ook bij kundig personeel.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:18 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom zou de werkgeverslobby uit zijn op zoveel mogelijk goedkoop personeel? Slechts een beperkt deel van de werkgevers wordt vrolijk van goedkoop personeel. Je wil juist kundig personeel.
Ach, als de berg niet naar Mohammed komt, dan gaat Mohammed wel naar de berg.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer aanbod drukt de prijs van arbeid, zodat de kapitaalverschaffer meer van de opbrengst kan opstrijken. Dat werkt ook bij kundig personeel.
Laagopgeleid personeel werkt niet/nauwelijks bij de multinationals.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meer aanbod drukt de prijs van arbeid, zodat de kapitaalverschaffer meer van de opbrengst kan opstrijken. Dat werkt ook bij kundig personeel.
Dan kun je beter zorgen voor meer kundige mensen. Door bv te investeren in scholing.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Met als extra voordeel dat de verzorgingsstaat wordt afgebroken en aldus de belastingen verlaagd zullen worden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je verhaal verteld toch niets. Men komt omdat het makkelijker is hier. Wie brengt vooruitgang en werkelijk belangrijk anders denken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Vroeger ja.
Toevoeging: Neem de top-10 meest ontwikkelde landen ter wereld:
1. Noorwegen
2. Australië
3. Zwitserland
4. Nederland
5. Verenigde Staten
6. Duitsland
7. Nieuw-Zeeland
8. Canada
9. Singapore
10. Denemarken
Het werkt natuurlijk over de hele linie door.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Laagopgeleid personeel werkt niet/nauwelijks bij de multinationals.
En ik heb nog nooit van vluchtelingen gehoord die bij delta loyd of de Shell aan de slag gingen.
Feit is dat de Duitse werkgeverslobby stond te juichen bij het welkom door Merkel. Feit is ook dat de Nederlandse werkgevers en rechts de grote initiators van de massa-immigratie waren terwijl de vakbonden en links tegen waren. Feit is ook dat het vrij verkeer van werknemers en de uitbreiding van de EU met lage lonen landen heilig zijn bij met name rechts en de werkgevers.quote:Of je denk dat de lokale kassen/schoonmaakbedrijven etc. De grootste vinger in de pap hebben bij onze regering?
Het gaat niet alleen om het werk van die mensen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je verhaal verteld toch niets. Men komt omdat het makkelijker is hier. Wie brengt vooruitgang en werkelijk belangrijk anders denken?
Hoezo? Als er een overschot is aan laaggeschoold personeel, wordt gespecialiseerd personeel geen cent goedkoper hoor.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Het werkt natuurlijk over de hele linie door.
Als dat al zo is: Duitsland heeft ook veel meer banen voor laaggeschoolden en geen minimumloon zoals in Nederland.quote:Feit is dat de Duitse werkgeverslobby stond te juichen bij het welkom door Merkel.
Daar kan je nog een aardige discussie over opzetten, maar wat dat te maken heeft met deze situatie is mij een raadsel. Andere tijd, andere mensen.quote:Feit is ook dat de Nederlandse werkgevers en rechts de grote initiators van de massa-immigratie waren terwijl de vakbonden en links tegen waren.
Ook dit behoeft flinke nuance en het vrije verkeer van personen en goederen omvat simpelweg veel meer en je kan het een niet los zien van het ander.quote:Feit is ook dat het vrij verkeer van werknemers en de uitbreiding van de EU met lage lonen landen heilig zijn bij met name rechts en de werkgevers.
Wat een kletsverhaal.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het werk van die mensen.
Het gaat bijvoorbeeld ook erom dat productontwerpers direct in hun eigen omgeving worden geconfronteerd met diverse mensen, zodat ze tijdens het ontwerpen in hun achterhoofd hebben wat de klanten wereldwijd willen. Anders krijg je het "Galapagos-effect" waar bijv. de Japanse industrie mee te maken heeft: dat ontwerpers alleen maar de homogene thuismarkt zien en daar heel gespecialiseerde producten voor maken, waar echter internationaal geen geld mee verdiend kan worden omdat iedereen in de rest van de wereld (uitgezonderd een paar weeaboos) die producten maar raar vindt.
Dat is dan inderdaad bij toeval gebleken. Je hebt die mensen niet nodig voor nieuwe kennis. Je moet zelf kijken naar andere dingen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks kletsverhaal. Ik heb toevallig wel eens een economieboek gelezen.
Laat ik het zo zeggen omdat je mij wel een aardig mens lijkt. Die kennis kun je ook gewoon halen op normale manier. Dat kan door o.a. reizen. Daarvoor hoef je niet hele groepen toe te laten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Niks kletsverhaal. Ik heb toevallig wel eens een economieboek gelezen.
Rare Japanse merken zoals Sony, Nintendo en Toyota.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het werk van die mensen.
Het gaat bijvoorbeeld ook erom dat productontwerpers direct in hun eigen omgeving worden geconfronteerd met diverse mensen, zodat ze tijdens het ontwerpen in hun achterhoofd hebben wat de klanten wereldwijd willen. Anders krijg je het "Galapagos-effect" waar bijv. de Japanse industrie mee te maken heeft: dat ontwerpers alleen maar de homogene thuismarkt zien en daar heel gespecialiseerde producten voor maken, waar echter internationaal geen geld mee verdiend kan worden omdat iedereen in de rest van de wereld (uitgezonderd een paar weeaboos) die producten maar raar vindt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |