Ik vind het vergelijkbaar ja. Waarom zou dat niet zo zijn? En als mijn wellicht foute benaming daarvan het enige is waar je over valt...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:02 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus een tijdelijk contract als ambtenaar is een Melkert baan? Doe anders even nakijken op the interwebs voordat je zo'n term hanteert.
Als je serieus denkt dat het vergelijkbaar is, kun je dan eens aangeven op welk vlak?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het vergelijkbaar ja. Waarom zou dat niet zo zijn? En als mijn wellicht foute benaming daarvan het enige is waar je over valt...
In Oranje betaalt het COA sowieso al voor het origineel beoogde aantal asielzoekers, toen bleek dat dat aantal toch echt teveel was in zo'n klein dorp werd het aantal asielzoekers dat in Oranje geplaatst zou worden gehalveerd, maar vd Most kreeg wel de volle mep betaald, die ging dus niet minder vangen omdat er minder mensen kwamen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat die opvang juist in Oranje moest plaatsvinden. Hij had elke andere gemeente die dwars ligt ook kunnen overrulen. Waarom nu net een plek waar hij al eerder probleem had en afspraken heeft gemaakt met bewoners. Wat mij verder opvalt is dat COA dus kleinschalige opvang afwijst omdat het te duur is, blijkbaar is geld het probleem en is er geen noodsituatie maar onwil omdat de andere oplossing te duur is. Hij had dus ook het COA kunnen overrulen en zeggen noodsituatie vang maar kleinschalig op. 700 mensen kun je ook verdelen over 10 plekken met 70 mensen ten slotte. Ik geloof gewoon niet dat geen bewuste keuze was, zo dom kan hij toch niet zijn.
Als je het zo uitlegt klinkt het voor de hand liggend inderdaad. Met een "ons ben zunig" mentaliteit. Ik denk echter dat die mentaliteit helemaal niet bij de situatie past. We moeten juist geen kosten sparen. We moeten juist kosten maken. Kosten maken om die mensen fatsoenlijk op te vangen. Kosten maken om snel het kaf van het koren te scheiden en de onterechte asielzoekers zo snel mogelijk uit te wijzen en terug te brengen. Die boodschap mag ook duidelijk worden gebracht wat mij betreft. Ben je economische vluchteling, sorry maar dat gaat dus niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Oranje betaalt het COA sowieso al voor het origineel beoogde aantal asielzoekers, toen bleek dat dat aantal toch echt teveel was in zo'n klein dorp werd het aantal asielzoekers dat in Oranje geplaatst zou worden gehalveerd, maar vd Most kreeg wel de volle mep betaald, die ging dus niet minder vangen omdat er minder mensen kwamen.
Met andere woorden; in Oranje was plek voor 1.400 man, het COA betaalt voor 1.400 man, maar er zat maar 700 man omdat ze het aantal moesten aanpassen na overleg met de burgemeester.
Oranje was dus sowieso een van de meest voor de hand liggende plekken, omdat ze ze daar "gratis" konden plaatsen.... Als vd Most nu niet toch nog extra geld gaat krijgen.
Tijdelijk en betaald door de overheid. In dit geval het aannemen van ambtenaren. Meer kan ik er niet van maken, het was een opmerking waar ik inmiddels spijt van hebquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:13 schreef Perox het volgende:
[..]
Als je serieus denkt dat het vergelijkbaar is, kun je dan eens aangeven op welk vlak?
Want aan deze kant bestaat het idee dat je maar wat kletst, maar misschien begrijp ik het gewoon helemaal verkeerd?
Wat voor schade?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:28 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk aangezien dit de VVD meer schade doet dan dat het ze oplevert
Schade van een partij die in de regering zit en via zijn stas een te klein dorp volpropt met asielzoekers. Daar win je niet echt sympathie meequote:
Onderwijs dat ophoudt bij de landsgrenzen ja, kennis en vaardigheden die vooral worden verspreid tussen mensen binnen de landsgrenzen of naar mensen binnen een selectie van landsgrenzen. Het behoud van een welvaartsvoorsprong, zodat die groter kon worden, is dan ook weldegelijk te danken aan het insluiten van een groep mensen met uitsluiting van mensen van elders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Geografisch determinisme is onzin, het is niet zo dat de Europese welvaart te danken is aan de aanwezigheid van natuurlijke hulpbronnen die schaars zijn en die we moeten verdedigen. In een hoogontwikkelde economie is de belangrijkste hulpbron de mens zelf. Het samenspel van kennis, vaardigheden en een houding als kritische consument die samen ervoor zorgen dat er steeds meer en meer waarde kan worden gecreëerd met dezelfde hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen. Kennis, vaardigheden en houding zijn noch aangeboren noch gebonden aan plaats, maar worden natuurlijk wel doorgegeven in opvoeding en onderwijs etc.
Nee, het is vooral een probleem. Dat zeg ik niet om flauw te zijn maar omdat uitdaging impliceert dat het perspectief van de uitgedaagde, degene die er iets mee moet, prominent moet zijn. Terwijl het niet iets is waar een beleidsmaker o.i.d. heel erg veel invloed op heeft.quote:De grote vraag is wat mij betreft hoe goed het mogelijk is om nieuwkomers ook daarin mee te krijgen. Als je het bij bestaande groepen allochtonen zo ziet, dan lijkt dat erg moeilijk te gaan. Dát is dus de grote uitdaging.
quote:Klopt. Dan zou je bijv. in Amsterdam de slimme IT'ers hebben die lekker alleen met elkaar solidair zijn, en zouden in Groningen nog steeds vooral keuterboeren wonen die toch niks wisten van wat buiten het dorp gebeurde.Of Groningen is een bloeiregio en Amsterdam is volledig vergane glorie met mensen die het koud hebben. Het punt is dat je op een gegeven moment een lijn om een groep mensen en hun nazaten trekt en zegt wij gaan samen een aantal dingen regelen en samen een aantal dingen delen, ten behoeve van iedereen van die groep. Dat is dan een nomadenvolk, of een stadstaat, of een land in de zin van natiestaat, of misschien een unie van stadstaten of zelfs landen, als je daarvoor de tijd neemt en er draagvlak voor onder de betreffende groep mensen ontstaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het maakt vaak niet eens zo heel veel uit hoe je die grens precies trekt, maar essentieel voor het belang van iedereen van die groep is dat die er is en dat die niet zomaar overschreden wordt, zodat het een groep, natie zo je wil, blijft zodat er ook een gedeeld belang blijft wat in gezamenlijkheid nagestreefd kan worden.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Nee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onderwijs dat ophoudt bij de landsgrenzen ja,
Vroeger ja.quote:kennis en vaardigheden die vooral worden verspreid tussen mensen binnen de landsgrenzen of naar mensen binnen een selectie van landsgrenzen. Het behoud van een welvaartsvoorsprong, zodat die groter kon worden, is dan ook weldegelijk te danken aan het insluiten van een groep mensen met uitsluiting van mensen van elders.
Jij pakt een lijstje met 10 ontwikkelde landen en zegt, kijk allemaal landen met immigratie.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Vroeger ja.
Hoe lager het ontwikkelings- en opleidingsniveau, hoe lokaler. Hoe hoger het ontwikkelingsniveau, hoe verder de afstanden waarover men forenst, hoe meer contact met het buitenland, hoe meer internationale overdracht van kennis en vaardigheden, enzovoort. Want binnen een kleine groep met weinig invloeden van buitenaf ontstaan ook maar weinig nieuwe ideeën en komt dus ook geen vooruitgang.
Toevoeging: Neem de top-10 meest ontwikkelde landen ter wereld:
1. Noorwegen
2. Australië
3. Zwitserland
4. Nederland
5. Verenigde Staten
6. Duitsland
7. Nieuw-Zeeland
8. Canada
9. Singapore
10. Denemarken
Daarvan zijn er welgeteld nul met een homogene inheemse bevolking zonder noemenswaardige invloeden van immigratie.
De uitleg waarom ik denk dat het wel een (niet de) oorzaak ipv. een gevolg is staat in de post die je net citeerde, boven het lijstje.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij pakt een lijstje met 10 ontwikkelde landen en zegt, kijk allemaal landen met immigratie.
Dus immigratie is goed.
Erg vreemde manier van redeneren. Je kijkt niet inhoudelijk naar de factoren waarom het met die landen goed gaat en wat de rol van migranten daarin is.
Daarnaast is het natuurlijk goed mogelijk, dat die landen juist te maken hebben met immigratie omdat het er goed gaat. Dat het dus geen oorzaak, maar gevolg is.
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:45 schreef Igen het volgende:
[..]
De uitleg waarom ik denk dat het wel een (niet de) oorzaak ipv. een gevolg is staat boven het lijstje in de post die je net citeerde.
Daar zit wat in.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.
Maar juist bij deze migrantenstroom zie ik daar problemen. Is de islamitische cultuur een verrijking voor Nederland? Zitten er werkelijk zoveel hogeropgeleiden tussen? Of verdwijnt een bovengemiddeld gedeelte in de bijstand, waarna ze nog generaties lang in de onderste laag van de samenleving vertoeven.
Deze mensen willen dolgraag in het westen leven, en onze overheid faciliteert dat. Het is echter niet zo dat deze mensen hier naartoe gehaald zijn om met hun kennis en kunde onze kenniseconomie te versterken.
Dus geldt de verdenking eigenlijk voor het COA, want wie verzint het om al te betalen voor 1400 man, in een dorp van 140 inwoners, zonder overleg?quote:Met andere woorden; in Oranje was plek voor 1.400 man, het COA betaalt voor 1.400 man, maar er zat maar 700 man omdat ze het aantal moesten aanpassen na overleg met de burgemeester.
Oranje was dus sowieso een van de meest voor de hand liggende plekken, omdat ze ze daar "gratis" konden plaatsen.... Als vd Most nu niet toch nog extra geld gaat krijgen.
http://www.looopings.nl/w(...)or-asielzoekers.html
Dat zijn ook allemaal aannames. Misschien heb je gelijk, misschien ook niet. De vorige grote groep oorlogsvluchtelingen, voormalig Joegoslaviërs, hebben een véél hoger opleidingsniveau dan Somaliërs, Turken en Marokkanen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat vond ik niet zo'n sterke uitleg. Natuurlijk, uitwisseling van ideeën is belangrijk bij vooruitgang. Tal van historische voorbeelden van te vinden.
Maar juist bij deze migrantenstroom zie ik daar problemen. Is de islamitische cultuur een verrijking voor Nederland? Zitten er werkelijk zoveel hogeropgeleiden tussen? Of verdwijnt een bovengemiddeld gedeelte in de bijstand, waarna ze nog generaties lang in de onderste laag van de samenleving vertoeven.
Deze mensen willen dolgraag in het westen leven, en onze overheid faciliteert dat. Het is echter niet zo dat deze mensen hier naartoe gehaald zijn om met hun kennis en kunde onze kenniseconomie te versterken.
Wat Roemer ook aangaf bij Jeroen Pauw: het woord "complot" heeft hij niet in de woord genomen (typisch Telegraaf stijl om links af te branden) maar het komt de VVD wel verdomde goed uit dat deze rel er was. Dat drukt net even wat makkelijker wat scherpere maatregelen erdoor.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 09:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je Halbe zo leest in het AD, zou je Roemer bijna gaan geloven
Het woord "complot" werkt inderdaad heel sterk om een theorie weg te zetten als iets voor gekkies.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:05 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat Roemer ook aangaf bij Jeroen Pauw: het woord "complot" heeft hij niet in de woord genomen (typisch Telegraaf stijl om links af te branden) maar het komt de VVD wel verdomde goed uit dat deze rel er was. Dat drukt net even wat makkelijker wat scherpere maatregelen erdoor.
Helaas werkt het besmettelijk, zoals we nu zien in Woerden waar een noodopvang belaagd werd door tokkies.
We hebben hier de helft van zo'n noodopvang in een plaatsje met 1100 inwoners en je hebt er totaal geen last van, behalve dat er af en toe iemand met een "ander kleurtje of klederdracht" door je dorp wandelt. Kort gepraat met een Eritreër die bij de bushalte stond met z'n partner (over de bustijden) en verder weinig van gemerkt.
Als Roemer geen gelijk heeft en het was geen "complot" dan is de zaak nog ernstiger.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het woord "complot" werkt inderdaad heel sterk om een theorie weg te zetten als iets voor gekkies.
Het zou erg slim gespeeld zijn van de VVD, ook heel erg immoreel (maar goed, wie geeft daar nog om in deze dagen). Ik denk zelf dat er geen plan achter zat, maar het valt niet uit te sluiten. De theorieën van Edith Schippers tonen wel aan hoe diep de VVD nadenkt over politieke zaken (hoe de waard is, vertrouwt hij zijn gasten).
Ach, dat is allemaal niet zo dramatisch.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 10:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als Roemer geen gelijk heeft en het was geen "complot" dan is de zaak nog ernstiger.
Dijkhof durft blijkbaar zonder enig blikken, blozen of realiteitsbesef een dorpje met 150 inwoners op te schepen met 1500 asielzoekers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |