Het zou me niet eens verbazen, wil je een discussie flink aanzwengelen dan moet je een paar keer dingen doen die voor opstand zorgen.quote:vr 09 okt 2015, 05:30 | 6 reacties | lees voor
SP: Rellen Oranje VVD-complot
door Jorn Jonker
DEN HAAG -
De asielopstand in het Drentse Oranje is veroorzaakt door een VVD-complot. Die overtuiging heeft althans SP-voorman Roemer. De liberalen zouden expres asielzoekers naar het dorpje hebben gebracht om zo de vluchtelingendiscussie aan te zwengelen.
„Dan hebben ze straks een reden om de strengere maatregelen te nemen die ze toch al wilden”, zegt Roemer. „Dat kan niet anders.”
Staatssecretaris Dijkhoff (Veiligheid en Justitie) had immers elk ander dorpje kunnen kiezen en dan was er minder weerstand geweest, redeneert de fractievoorzitter. Volgens de SP-leider had de bewindsman wel alternatieven. Er waren plaatsen die kleinere opvangplekken beschikbaar hadden, weet hij. „Als je de plekken daarvan bij elkaar optelt, had je genoeg gehad.”
Volgens Roemer zitten de regeringspartijen elkaar al langer ’te zieken’. En dit zou in het beeld passen.
De reactie van VVD-fractievoorzitter Zijlstra op het nieuws uit Oranje bevestigt volgens Roemer dat het vooropgezet spel was. Die hintte er namelijk meteen op dat er nu strengere maatregelen nodig zijn.
Bij de PvdA schiet een betrokkene in de lach als deze de suggestie hoort dat de sociaaldemocraten zo gepiepeld zijn door de VVD. De schade voor de liberalen zou volgens de PvdA’er veel te groot zijn om te gokken op zo’n relatief klein winstpunt.
Een woordvoerder van de VVD noemt de beweringen van Roemer „volstrekte onzin”.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_VVD-complot__.html
Fuck, moest lachen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Warning: All assumptions made in this statement are based on roemers.
whehequote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
je zou denken dat als er iets op scherp gesteld wordt dat er iets op scherp te stellen valtquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:28 schreef Eenskijken het volgende:
Roemer heeft dus geen enkel benul wat er leeft onder de bevolking. Slecht voor een politicus.
Die is best goedquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Nou ja, dat dus wel he. Hij stelt alleen dat de VVD bewust dit dorpje heeft uitgezocht om die mening van boze burgers nog duidelijker naar de voorgrond te brengen om zo draagvlak te creëeren voor zwaardere maatregelen tegen de vluchtelingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:28 schreef Eenskijken het volgende:
Roemer heeft dus geen enkel benul wat er leeft onder de bevolking. Slecht voor een politicus.
Op deze manier proberen ze ook het PGB te torpederen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zou mij niks verbazen als het ook echt zo is.
We hebben het wel over de VVD, hč.
twitter:TPOnl twitterde op vrijdag 09-10-2015 om 12:25:40Klaas Dijkhoff: Elvis leeft en ik zit achter de moord op John F. Kennedy. Reageert op complottheorie Roemer (SP) http://t.co/wWlLFJHBSq reageer retweet
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Jawel, idioter want Rutte en LoLo zijn geen complotwappies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niets anders dan Rutte en Ascher en hun bewindslieden dus.
Geen tijd ook hč, veel te druk met indienen van onkostenvergoedingen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:07 schreef maryen65 het volgende:
De VVD is helemaal niet zo slim om zoiets te bedenken
Sambeek. Precieze locatie mag je zelf zien te achterhalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 09:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Waar woont Roemer? Ontroem zijn huis maar.
De reactie van Dijkhoff is werkelijk brilliant.quote:"Ik zal ook bekennen: Elvis leeft nog en zodra de moord op de Amerikaanse president John F. Kennedy is verjaard, zal ik die toegeven. Dat is eigenlijk alles wat ik er over wil zeggen",
Ja, hij is daardoor wel gestegen in een ieders waardering wrs. Kan het menneke wel gebruiken ook, denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
De reactie van Dijkhoff is werkelijk brilliant.
In elk geval in de mijne.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, hij is daardoor wel gestegen in een ieders waardering wrs. Kan het menneke wel gebruiken ook, denk ik.
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:42 schreef Wespensteek het volgende:
Het kwam Zijlstra wel erg goed uit, die begon er meteen over dat de grens nu bereikt is. Gelijktijdig is het ook handig voor ze om nu wel meer sociale woningbouw te gaan toestaan ook al is dat in tegenspraak met hun verkiezingsprogramma.
Ja, kan Roemer Schippers een handje geven ook.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:41 schreef hottentot het volgende:
[..]
In elk geval in de mijne.
Op domme dingen moet je dom antwoorden, deze heeft hij werkelijk perfect aangevoeld.
Nu nog een hoop politici die een deuntje van Elvis fluiten als ze op de gang langs Roemer lopen en hij voelt zich echt de lul.
Het geeft in elk geval veel meer politieke ruimte en zet ook nog eens meer druk op gemeenten om opvang van asielzoekers sneller mogelijk te maken. Ik zou niet willen spreken van een VVD complot maar denk wel dat het een bewuste keuze was in het kader van de politieke situatie. Na een escalatie is het eenvoudiger om maatregelen af te dwingen en dingen te doen die anders moeilijker waren. Ik kan anders de beslissing om die mensen in Oranje zo te behandelen totaal niet begrijpen, dan waren er wel plaatsen waar niet zulke duidelijke afspraken waren waar men opvang had kunnen afdwingen door de gemeente te overrulen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.
Klinkt als een uitstekend idee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 13:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze gaan toch bouwen in het vrije sector segment. Scheefwoners wegpesten en die kunnen dan in die nieuwe woningen. Asielzoekers in de woningen van de scheefwoners.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |