Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij staart je blind op Wilders en de islam, maar dat is mijn punt niet. De meest volatiele regio's op aarde hebben te maken met een krankzinnige bevolkingsgroei. Wat nu wanneer een burgeroorlog uitbreekt in Egypte of in Nigeria? Zo vergezocht is dat niet. Je moet niet vergeten dat Syrië maar een klein land is en zelfs die uitdaging komen we slechts moeilijk te boven.
Het huidige systeem is te onzeker, een sprong in het duister. Het is absurd om recht op verblijf te garanderen aan een potentieel onbeperkte groep mensen. Dus: voer quota in. Of zeg het verdrag op en voer een soort Green Card-systeem in. Selecteren aan de poort. En dan maakt het mij niet uit of je slechts een economische migrant bent.
Maar dit gaat enorm fout. En dat heeft consequenties.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.
Illegalen mogen hier niet werken. Verder is duidelijk dat men die mensen moet uitzetten maar dat is dus een totaal ander probleem dan mbt de vluchtelingen die asielaanvragen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die komen niet allemaal als toerist. Dat zijn mensen die blijven. Soms als illegaal. Wie staan er nu bij bijv. Callais?
Oke, maar verstandige mensen die zich niet blindstaren op de korte termijn doen dit wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik trek me niets aan van wat er zou kunnen gebeuren en hoeveel mensen wel niet zouden kunnen vluchten. Als er in Duitsland oorlog uitbreekt moeten we maar kijken hoe we het oplossen, het is niet anders.
Maar die zijn er wel! We zetten hen niet uit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Illegalen mogen hier niet werken. Verder is duidelijk dat men die mensen moet uitzetten maar dat is dus een totaal ander probleem dan mbt de vluchtelingen die asielaanvragen.
Ik zie dit niet fout gaan er zijn al jaren vluchtelingen opgevangen in de EU en natuurlijk zijn er altijd mensen geweest die protesteerden en zullen overal waar mensen wonen problemen ontstaan. Ik heb geen reden om te denken dat het nu anders gaat of ineens helemaal fout gaat tenzij er een heleboel idioten onder de niet vluchtelingen ineens enorme problemen gaan veroorzaken. Als men dit langs democratische manier blijft aanpakken is er weinig aan de hand. Ik zie natuurlijk wel dat er een boel schreeuwers bezig zijn brand te stichten wegens hun politieke agenda maar ja die mensen bestaan ook al jaren, het is jammer dat veel anderen beginnen mee te schreeuwen maar die riepen ook over Oost-Europeanen en moslims en weet ik welke groepen nog meer.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar dit gaat enorm fout. En dat heeft consequenties.
Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie dit niet fout gaan er zijn al jaren vluchtelingen opgevangen in de EU en natuurlijk zijn er altijd mensen geweest die protesteerden en zullen overal waar mensen wonen problemen ontstaan. Ik heb geen reden om te denken dat het nu anders gaat of ineens helemaal fout gaat tenzij er een heleboel idioten onder de niet vluchtelingen ineens enorme problemen gaan veroorzaken. Als men dit langs democratische manier blijft aanpakken is er weinig aan de hand. Ik zie natuurlijk wel dat er een boel schreeuwers bezig zijn brand te stichten wegens hun politieke agenda maar ja die mensen bestaan ook al jaren, het is jammer dat veel anderen beginnen mee te schreeuwen maar die riepen ook over Oost-Europeanen en moslims en weet ik welke groepen nog meer.
Dat vind ik geen verstandige mensen, als je je druk gaat maken om de kansen van een kernoorlog of het uitbreken van een nieuwe Spaanse griep, de inslag van een asteroïde of het ontploffen van Borsele dan heb je geen leven meer. Je moet ook een beetje de realiteit in het oog houden wil je beleid gaan aanpassen op dingen waar je bang voor bent wat kan gebeuren. Verder denk ik dat je als je bang bent voor dingen beter de oorzaak kunt gaan aanpakken dan de gevolgen. Inzetten op stabiliteit, welvaart, democratie, vrede en humanitaire behandeling van mensen vind ik dus wel belangrijk om vluchtelingenstromen te voorkomen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Oke, maar verstandige mensen die zich niet blindstaren op de korte termijn doen dit wel.
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:30 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.
Ik heb het niet over PVV geschreeuw. IK weet wel waar ik het over heb.
Je denkt dat het beter gaat worden als je meer mensen opneemt?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.
Geen idee, dat ligt eraan hoe mensen gaan stemmen denk ik. Persoonlijk verwacht ik niet dat het beter gaat worden door het stemgedrag als ik de peilingen mag geloven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:33 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je denkt dat het beter gaat worden als je meer mensen opneemt?
Natuurlijk is het dat wel. Je ziet het toch voor je ogen spaak lopen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tja, als je dat al een gevolg vindt van vluchtelingenstromen dan weet ik het ook niet. Volgens mij zijn dat gewoon de beleidskeuzes die dit kabinet maakt. Het is niet dat het nu door de vluchtelingen onmogelijk is om die problemen op te lossen.
Volgens mij is dat beleid al vastgesteld voordat de vluchtelingenstroom begon hoor. Maar ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van jouw stelling, ik zie er geen enkele bewijs voor. In 2001 waren er veel meer vluchtelingen in Nederland toen is het land ook niet volledig ingestort of zo, er was zelf behoorlijke economische vooruitgang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat wel. Je ziet het toch voor je ogen spaak lopen?
Blijkbaar ging het in 2001 wel om echte vluchtelingen en komt er nu een mix van echte vluchtelingen en gelukszoekers binnen. 7000 per dag.Het is zaak om dat goed uit te zoeken maar daarvoor is geen tijd want het zijn er teveel en men is er totaal niet op berekend.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat beleid al vastgesteld voordat de vluchtelingenstroom begon hoor. Maar ik ben benieuwd naar jouw onderbouwing van jouw stelling, ik zie er geen enkele bewijs voor. In 2001 waren er veel meer vluchtelingen in Nederland toen is het land ook niet volledig ingestort of zo, er was zelf behoorlijke economische vooruitgang.
Dan vallen de problemen dus nog mee ook, men kan het immers rustig uitzoeken en dan nog veel mensen weer uitzetten. Gewoon wat meer capaciteit dus voor IND regelen en dan scheel dat weer veel problemen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Blijkbaar ging het in 2001 wel om echte vluchtelingen en komt er nu een mix van echte vluchtelingen en gelukszoekers binnen. 7000 per dag.Het is zaak om dat goed uit te zoeken maar daarvoor is geen tijd want het zijn er teveel en men is er totaal niet op berekend.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan vallen de problemen dus nog mee ook, men kan het immers rustig uitzoeken en dan nog veel mensen weer uitzetten.
Tuurlijk wel, het lijkt mij juist de hoogste prioriteit te hebben gezien de moeilijkheden met het vinden van opvanglocaties dat men de mensen die hebben gelogen en geen recht op asiel hebben snel terugstuurt.quote:
Ja en dat gebeurt dus niet. Te weinig tijd, te veel mensen en 70% krijgt direct een verblijfsvergunning.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het lijkt mij juist de hoogste prioriteit te hebben gezien de moeilijkheden met het vinden van opvanglocaties dat men de mensen die hebben gelogen en geen recht op asiel hebben snel terugstuurt.
Doen die ook dit soort idiote uitspraken dan? Nee, dus.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 11:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niets anders dan Rutte en Ascher en hun bewindslieden dus.
Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten. Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja en dat gebeurt dus niet. Te weinig tijd, te veel mensen en 70% krijgt direct een verblijfsvergunning.
Dat is dus niet het geval. Bovendien duurt die procedure zo ontzettend lang dat de kinderen alweer 'vernedederlandst' zijn en dus niet meer terug kunnen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten.
Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanenquote:Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.
Ach jij bent zo iemand die zelf iets gaat bedenken en dan wat jij hebt bedacht als kritiek op een voorstel van een ander gaat geven. Om onderbouwing vragen van jouw beweringen hoef ik niet eens te doen door het woord Melkertbanen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval. Bovendien duurt die procedure zo ontzettend lang dat de kinderen alweer 'vernedederlandst' zijn en dus niet meer terug kunnen.
[..]
Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanen.
Eh, nee. En wat jij beschrijft zijn gewoon gesubsidieerde banen. Denk je werkelijk dat dat een oplossing isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach jij bent zo iemand die zelf iets gaat bedenken en dan wat jij hebt bedacht als kritiek op een voorstel van een ander gaat geven. Om onderbouwing vragen van jouw beweringen hoef ik niet eens te doen door het woord Melkertbanen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |