abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156713391
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eh, nee. En wat jij beschrijft zijn gewoon gesubsidieerde banen. Denk je werkelijk dat dat een oplossing is :?? En jij weet net zo goed als ik dat we al twee keer een generaal pardon hebben gehad omdat het allemaal zo lang duurt. Als je dat probleem niet inziet met de huidige instroom heb je een bord voor je kop.
Geen idee waar je dat weghaalt, ik ben benieuwd uit welk citaat je dat haalt.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:57:10 #127
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156713619
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Geen idee waar je dat weghaalt, ik ben benieuwd uit welk citaat je dat haalt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ze een asielvergunning krijgen is natuurlijk geen probleem als ze daarbij hebben gelogen om ze toch te kunnen uitzetten. Capaciteit kun je ook eenvoudig uitbreiden, er zijn werklozen genoeg.
Wat kun je er anders mee bedoelen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 18:03:51 #128
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156713705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 15:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat nu duidelijk fout. En de consequenties zijn o.a. dat ouderen en gehandicapten minder zorg krijgen.

Ik heb het niet over PVV geschreeuw. IK weet wel waar ik het over heb.
hoe krijgen de gehandicapten minder zorg hierdoor?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156714259
quote:
Bij de PvdA schiet een betrokkene in de lach als deze de suggestie hoort dat de sociaaldemocraten zo gepiepeld zijn door de VVD. De schade voor de liberalen zou volgens de PvdA’er veel te groot zijn om te gokken op zo’n relatief klein winstpunt.
De VVD heeft er wel een handje van om dingen die ze niet willen bestuurlijk zo in de soep te draaien dat het 'onhoudbaar' wordt. We zetten alle deuren open voor goedkope arbeidskrachten, en oeps, ons sociale stelsel is niet houdbaar. We stuwen de huizenprijzen en woonlasten hoog op, en oeps, de sociale woninbouw en de huurtoeslag zijn niet houdbaar. We criminaliseren de wiet zodat die in handen komt van de zware criminaliteit, oeps, nu is daarom het gedogen niet meer houdbaar. We brengen de coffeeshops terug tot een paar in centrum, en dan hebben we een parkeerprobleem voor de buitenlanders, oeps, nu is het coffeeshopbeleid ook niet meer houdbaar, etc. etc.

En de PvdA maar lachen, ze lachen al decennia terwijl het wel aan onze journalistiek is toevertrouwd om te zorgen dat de PvdA toch de schuld krijgt. Zo laat je je dus piepelen, het mogen dan wel intellectuele lichtgewichten en omhooggevallen patjepeeers met een HBO-mentaliteit zijn daar bij de VVD, sluw in het spel zijn ze wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156714828
quote:
Er waren plaatsen die kleinere opvangplekken beschikbaar hadden, weet hij. „Als je de plekken daarvan bij elkaar optelt, had je genoeg gehad.”
Waarom vraagt niemand naar bewijzen? Mocht dit niet waar zijn, zou ik dat zeker benoemd hebben en SP om opheldering vragen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_156714880
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:13 schreef paddy het volgende:

[..]

Waarom vraagt niemand naar bewijzen? Mocht dit niet waar zijn, zou ik dat zeker benoemd hebben en SP om opheldering vragen.
Gemeentes roepen al een tijdje dat ze wel kleinschalige opvang beschikbaar hebben. Echter was Dijkhoff daar heel lang tegen, omdat hij liever veel mensen op 1 plek opvangt. Nu heeft hij gezegd toch met de gemeentes over deze kleinere opvang te willen praten.
pi_156715014
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:16 schreef Nintex het volgende:

[..]

Gemeentes roepen al een tijdje dat ze wel kleinschalige opvang beschikbaar hebben. Echter was Dijkhoff daar heel lang tegen, omdat hij liever veel mensen op 1 plek opvangt. Nu heeft hij gezegd toch met de gemeentes over deze kleinere opvang te willen praten.
Het COA is er op tegen want de kosten gaan dan helemaal de pan uitrijzen. Het kost veel en veel meer mankracht om kleinschalige opvang draaiende te houden met voedsel en transport. Vergeet niet dat het gaat om mensen gaat in de procedure dus die moeten voorlichtichting krijgen, medische check-ups, bussen naar de aanmeldcentra voor de gehoren, de advocatuur etc etc..

Ik geloof er niets van dat ze met opvangcentra van 20-40 asielzoekers gaan werken. Het is onmogelijk.
pi_156715341
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Wat kun je er anders mee bedoelen?
Daar staat dat de capaciteit eenvoudig uitgebreid kan worden en dat er genoeg mensen beschikbaar zijn die nu geen baan hebben en werk zoeken. Dat bedoel ik er dus mee.
pi_156715865
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 17:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is wat we nodig hebben ja, Melkertbanen :D.
Hoezo niet?

Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2015 20:01:36 ]
pi_156716008
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 18:03 schreef Re het volgende:

[..]

hoe krijgen de gehandicapten minder zorg hierdoor?
In het algeheel.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:10:32 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156716077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 19:39 schreef Wespensteek het volgende:
.
Gesubsidieerde banen dus. Zoals ik zei.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:11:25 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156716094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoezo niet?

Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.
Nee, een ander alternatief is gewoon meer tijdelijke opvang. Bouw tentenkampen ed.
pi_156716124
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gesubsidieerde banen dus. Zoals ik zei.
Ik heb het niet over subsidie of welk soort banen dan ook dus ik begrijp nog steeds niet hoe je het bedenkt. Als een werkloze een baan krijgt is dat volgens jou altijd een gesubsidieerde baan?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:17:13 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156716238
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het niet over subsidie of welk soort banen dan ook dus ik begrijp nog steeds niet hoe je het bedenkt. Als een werkloze een baan krijgt is dat volgens jou altijd een gesubsidieerde baan?
Wel bij het IND ja. Dan wordt hij een ambtenaar.
pi_156716274
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wel bij het IND ja. Dan wordt hij een ambtenaar.
En ambtenaren zijn volgens jou vergelijkbaar met Melkertbanen?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:20:00 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156716308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En ambtenaren zijn volgens jou vergelijkbaar met Melkertbanen?
Min of meer. Het zal immers, dat is het plan in ieder geval, tijdelijk zijn.
pi_156716400
quote:

[..]

Hoezo niet?

Een heel ander alternatief zou zijn om bijv. de grenzen hermetisch dicht te gooien en zelfs geeneen Pool meer binnen te laten. Daarmee creëer je (kunstmatige) schaarste aan de onderkant van de arbeidsmarkt zodat de kunstmatige werkloosheid daalt en de lonen stijgen. Leuk voor die mensen, maar het betekent ook de hogere klassen meer (dan nodig) moeten gaan betalen voor simpele producten en diensten zoals de kapper of een patatje-met. Effectief is dat dus net zo goed een subsidie.
Nee, dit is subsidie voor de hogere klassen, en met name in de hoedanigheid van werkgever/aandelenbezitter, nauwelijks in de hoedanigheid van consument.
pi_156716481
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dit is subsidie voor de hogere klassen, en met name in de hoedanigheid van werkgever/aandelenbezitter, nauwelijks in de hoedanigheid van consument.
Ik zie dat je het woordje 'kunstmatig' hebt doorgestreept. Daarmee doe je alsof landsgrenzen de natuurlijke oertoestand zijn en het toelaten van migratie een kunstmatige ingreep is. Maar dat is natuurlijk de wereld op z'n kop.
pi_156716552
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een plan of tijdelijk gehad dus neem maar aan dat jij dat ook al hebt bedacht. Lijkt me best lastig om zoveel rare dingen te bedenken waardoor jouw teksten niet serieus worden genomen, veel sterkte daarmee.
pi_156716562
quote:

[..]

Hoezo niet?

Of de VUT herinvoeren. ;).
I´m back.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:31:55 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156716644
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een plan of tijdelijk gehad dus neem maar aan dat jij dat ook al hebt bedacht. Lijkt me best lastig om zoveel rare dingen te bedenken waardoor jouw teksten niet serieus worden genomen, veel sterkte daarmee.
Niet mijn probleem dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is. Jij roept iets over werklozen en weet niet eens dat men dan meer ambtenaren aan zou nemen. Of ga je er van uit dat de huidige stroom voor zeer lange tijd aan gaat houden?

Als je iets roept als oplossing voor een probleem moet je er een beetje over nadenken wat de consquenties daarvan zijn. Dat doe je blijkbaar niet.
pi_156716895
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:15 schreef myShizzle het volgende:
Warning: All assumptions made in this statement are based on roemers.
Baas. _O_
pi_156717167
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie dat je het woordje 'kunstmatig' hebt doorgestreept. Daarmee doe je alsof landsgrenzen de natuurlijke oertoestand zijn en het toelaten van migratie een kunstmatige ingreep is. Maar dat is natuurlijk de wereld op z'n kop.
Of het natuurlijk is, is een tweede. Feit is dat het de staat der dingen is, feit is dat daarom die vluchtelingen binnen deze landsgrenzen willen zijn en blijven, feit is dat landsgrenzen maken dat een uur van jouw tijd veel meer waard is dan die van een vergelijkbare Pool of Syrier. In een natuurlijke oertoestand is er nauwelijks arbeidsmigratie omdat mensen in het algemeen het liefst de vruchten van hun arbeid plukken dichtbij bij hun familie en de omgeving waar ze zijn grootgebracht.
pi_156717711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of het natuurlijk is, is een tweede. Feit is dat het de staat der dingen is, feit is dat daarom die vluchtelingen binnen deze landsgrenzen willen zijn en blijven, feit is dat landsgrenzen maken dat een uur van jouw tijd veel meer waard is dan die van een vergelijkbare Pool of Syrier.
Nee. Geografisch determinisme is onzin, het is niet zo dat de Europese welvaart te danken is aan de aanwezigheid van natuurlijke hulpbronnen die schaars zijn en die we moeten verdedigen. In een hoogontwikkelde economie is de belangrijkste hulpbron de mens zelf. Het samenspel van kennis, vaardigheden en een houding als kritische consument die samen ervoor zorgen dat er steeds meer en meer waarde kan worden gecreëerd met dezelfde hoeveelheid natuurlijke hulpbronnen. Kennis, vaardigheden en houding zijn noch aangeboren noch gebonden aan plaats, maar worden natuurlijk wel doorgegeven in opvoeding en onderwijs etc.

De grote vraag is wat mij betreft hoe goed het mogelijk is om nieuwkomers ook daarin mee te krijgen. Als je het bij bestaande groepen allochtonen zo ziet, dan lijkt dat erg moeilijk te gaan. Dát is dus de grote uitdaging.
quote:
In een natuurlijke oertoestand is er nauwelijks arbeidsmigratie omdat mensen in het algemeen het liefst de vruchten van hun arbeid plukken dichtbij bij hun familie en de omgeving waar ze zijn grootgebracht.
Klopt. Dan zou je bijv. in Amsterdam de slimme IT'ers hebben die lekker alleen met elkaar solidair zijn, en zouden in Groningen nog steeds vooral keuterboeren wonen die toch niks wisten van wat buiten het dorp gebeurde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 21:02:58 #150
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156717747
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus een tijdelijk contract als ambtenaar is een Melkert baan? Doe anders even nakijken op the interwebs voordat je zo'n term hanteert.

Serieus ook over kosten mensen. Hoeveel fricking Euro's hebben we uitgegeven als belastingbetalers om creepy bankers te redden van hun dodelijke spelletjes? Waarom dan zo moeilijk doen over geld als we er een keer ECHT mensen mee helpen? Alleen omdat ze niet van hier zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')