abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156498966
quote:
Rusland heeft woensdag luchtaanvallen uitgevoerd op posities van Islamitische Staat (IS) in Syrië. Dat maakt het ministerie van Defensie in Moskou woensdag bekend.

Rusland vroeg de Verenigde Staten onmiddellijk het luchtruim van Syrië te verlaten en op te houden met de aanvallen.

Dit meldt de Amerikaanse nieuwszender Fox News. De zender bericht dat Amerikaanse militaire bronnen hebben gezegd dat ze deze eis naast zich neerleggen.

Volgens Syrische waarnemers waren de Russische aanvallen onder meer op de plaatsen al-Rastan en Talbisah, beide ten noorden van de stad Homs. Er zouden vele tientallen slachtoffers zijn gevallen. De doelwitten waren volgens een Amerikaanse zegsman kennelijk niet posities van terreurgroep Islamitische Staat (IS).
Toestemming

De aanvallen begonnen nadat het Russische parlement in Moskou daar woensdag toestemming voor had gegeven. Het Russische ingrijpen is op verzoek van de Syrische president Bashar al-Assad.

Assad en zijn voorganger en vader Hafez al-Assad (1930-2000) zijn altijd trouwe bondgenoten van het Kremlin geweest. De door Washington geleide coalitie tegen IS opereert niet op verzoek van Assad.

De Russische president Vladimir Poetin beklemtoonde woensdag dat Rusland tijdelijk de regering van Assad militair bijstaat en dat enkel vanuit de lucht doet. Poetin zei dat Rusland in Syrië terrorisme bestrijdt en bereid is dat ook in een coalitie met anderen te doen
Bron.

Rusland doet eindelijk mee. *O* Hoewel IS niet in Homs zit.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_156499008
Respect. Enigste land dat tenminste nog eens wat doet.
pi_156499040
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:39 schreef wbeco het volgende:
:') Zoals Assad meehelpen met het beschieten van alles wat beweegt zolang het maar niet IS is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156499047
quote:
Schattig ja.
Ja doei.
pi_156499077
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

:') Zoals Assad meehelpen met het beschieten van alles wat beweegt zolang het maar niet IS is.
Mwah, ze zijn ook begonnen met het bombarderen van IS:

Rusland bombardeert eerste 'IS-doelen' in Syrië

http://www.volkskrant.nl/(...)n-in-syrie~a4153172/
pi_156499078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, het bombarderen van andere extremisten.
pi_156499106
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Mwah, ze zijn ook begonnen met het bombarderen van IS:

Rusland bombardeert eerste 'IS-doelen' in Syrië

http://www.volkskrant.nl/(...)n-in-syrie~a4153172/
Iets verder lezen en het is duidelijk waarom er 'Is-doelen' staat, en niet: IS-doelen. 1 Van de 2 waarheden zijn ongetwijfeld juist.
pi_156499120
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:42 schreef wbeco het volgende:

[..]

Inderdaad, goed genuanceerd en toegelicht ook.
Alsof IS in Talbiseh zit.

Hoppa, dat is al meer toelichting dan jouw leugen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 30-09-2015 15:49:10 ]
pi_156499125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Iets verder lezen en het is duidelijk waarom er 'Is-doelen' staat, en niet: IS-doelen.
Omdat de VS zegt van niet? De VS is ook nooit te vertrouwen geweest.
pi_156499140
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Omdat de VS zegt van niet? De VS is ook nooit te vertrouwen geweest.
Nu heb je me. Ik ben overtuigd.
pi_156499161
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nu heb je me. Ik ben overtuigd.
Het is inderdaad nog niet bevestigd. Maar waarom zou Rusland liegen over zoiets? Dat Rusland Assad steunt en dus vecht tegen FSA is al duidelijk. Waarom dan liegen over het aanvallen van IS?
pi_156499166
JulianRoepcke twitterde op woensdag 30-09-2015 om 11:59:01 #BREAKINGREPORTSINTENSE RUSSIAN AIR STRIKES ON #HOMS PROVINCE. At least 50 dead civilians.https://t.co/XvRD4vcRJA http://t.co/zyeMaWIH6u reageer retweet
Binnenkort zal er wel een bommetje in een metro ontploffen in Moskou.
pi_156499171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Na zoveel jaar barrelbombs op je kop word je vanzelf extremist.
pi_156499194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:49 schreef Infection het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog niet bevestigd. Maar waarom zou Rusland liegen over zoiets? Dat Rusland Assad steunt en dus vecht tegen FSA is al duidelijk. Waarom dan liegen over het aanvallen van IS?
Waarom liegen over een neergeschoten burgervliegtuig? Aard van het beestje?
pi_156499211
quote:
Oja joh, de VS heeft IS niet afgeslacht? Deze beelden zijn natuurlijk in scene gezet :D

http://www.dumpert.nl/med(...)erikaanse_bazen.html
blablablabla
pi_156499224
Ik zie Rusland nog wel grondtroepen inzetten ook op Den duur.
Zonder wrijving geen glans
pi_156499226
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:50 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Waarom liegen over een neergeschoten burgervliegtuig? Aard van het beestje?
Is overigens ook nooit bevestigd.
pi_156499227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:49 schreef Montagui het volgende:

[..]

Na zoveel jaar barrelbombs op je kop word je vanzelf extremist.
Oorlog is nooit eerlijk geweest.
pi_156499250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik zie Rusland nog wel grondtroepen inzetten ook op Den duur.
Die zijn er waarschijnlijk allang.
blablablabla
pi_156499282
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:52 schreef Infection het volgende:

[..]

Is overigens ook nooit bevestigd.
Als er geen tribunaal mag komen omdat Rusland als enige land een Veto uitspreekt wordt het ook lastig he. Verwerpelijk land is het.
pi_156499323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als er geen tribunaal mag komen omdat Rusland als enige land een Veto uitspreekt wordt het ook lastig he. Verwerpelijk land is het.
Klopt, het is uiterst verdacht. Maar helaas niet bevestigd. Het aanvallen van IS-doelen is ook niet bevestigd, maar ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen. Rusland heeft net zo'n hekel aan IS als ons.
pi_156499391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Klopt, het is uiterst verdacht. Maar helaas niet bevestigd. Het aanvallen van IS-doelen is ook niet bevestigd, maar ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen. Rusland heeft net zo'n hekel aan IS als ons.
Nou ja, laten we elkaar ook maar niet in de haren vliegen en hopen dat men met dit militaire ingrijpen weet wat het doet. En niet weer een nieuw rampzalig scenario in werking zet.
pi_156499437
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou ja, laten we elkaar ook maar niet in de haren vliegen en hopen dat men met dit militaire ingrijpen weet wat het doet. En niet weer een nieuw rampzalig scenario in werking zet.
Inderdaad. Ik had gehoopt dat ze samen zouden werking tegen IS, maar dit blijkt toch weer een andere wending te krijgen. Overigens vind ik het wel terecht dat Rusland aan USA heeft gevraagd om het luchtruim vrij te maken. Je wilt natuurlijk niet de verkeerde raken tijdens het bombarderen. Wel weer jammer dat de VS weigert, maarja wat wil je als je bondgenoot gebombardeerd wordt.
pi_156499463
Wat is eigenlijk precies het belang van Rusland in Syrië?

Lees steeds dat Assad vanuit Kremlin-perspectief een "middle east key-ally" zou zijn vanuit welk (strategisch) belang zou dit dan moeten gelden?

Overigens zond de staatstelevisie van Syrië ( i know :') ) weken geleden al beelden uit van Russen vechtend aan de zijde van het staatsleger van Assad.
blablablabla
pi_156499499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had gehoopt dat ze samen zouden werking tegen IS, maar dit blijkt toch weer een andere wending te krijgen. Overigens vind ik het wel terecht dat Rusland aan USA heeft gevraagd om het luchtruim vrij te maken. Je wilt natuurlijk niet de verkeerde raken tijdens het bombarderen...
1 Verkeerd bombardement en we hebben teringzooi. Dat idee vind ik niet echt heel comfortabel. Goede samenwerking is nu cruciaal inderdaad.
pi_156499517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:03 schreef Elan het volgende:
Wat is eigenlijk precies het belang van Rusland in Syrië?

Lees steeds dat Assad vanuit Kremlin-perspectief een "middle east key-ally" zou zijn vanuit welk (strategisch) belang zou dit dan moeten gelden?

Overigens zond de staatstelevisie van Syrië ( i know :') ) weken geleden al beelden uit van Russen vechtend aan de zijde van het staatsleger van Assad.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat Putin en Assad beste vriendjes zijn en samen vechten tegen de FSA. Echt 'strategisch' is het niet naar mijn mening. Gewoon een ouderwetse 'opkomen voor je vrienden'
pi_156499526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:02 schreef Infection het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik had gehoopt dat ze samen zouden werking tegen IS, maar dit blijkt toch weer een andere wending te krijgen. Overigens vind ik het wel terecht dat Rusland aan USA heeft gevraagd om het luchtruim vrij te maken. Je wilt natuurlijk niet de verkeerde raken tijdens het bombarderen. Wel weer jammer dat de VS weigert, maarja wat wil je als je bondgenoot gebombardeerd wordt.
Er schijnen massaal bommen te vallen, geef ze een vinger en.....
pi_156499603
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Precies. jn en al die shit mogen ze ook kapotbombarderen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_156499733
Ze raken de verkeerde.
pi_156499746
De huidige Russen zijn pussies vergeleken met de dronken brute Sovjets. En de Sovjets werden door de Moedjahedieen in de pan gehakt in Afghanistan. Volgens experts verbleekt de Afghaanse jihad met die in Syrië omdat er zoveel uit 100 landen zich hebben verzameld in Syrië. Nee, de Russen gaan dit niet winnen. En het lijkt erop dat de Russen alle vijanden van Assad inclusief die zogenoemde gematigde rebellen aan het bombarderen zijn.

De meeste mensen uit Syrië vluchten voor Assad en niet voor IS. Rusland wil de tiran Assad aan de macht houden. Russisch imperialisme is net zo erg als Amerikaans imperialisme, fuck Poetin.
pi_156499802
Zeker zeven gebieden gebombardeerd

De Syrische staatstelevisie heeft in een uitzending laten weten dat er ten minste zeven gebieden zijn geraakt door de Russische bombardementen. In dezelfde uitzending liet de staatsomroep weten dat de aanval in samenspraak is gegaan met het Syrische leger, en is uitgevoerd op terroristische broeinesten.

http://www.volkskrant.nl/(...)ombardeerd~a4153390/
pi_156499905
BNONews twitterde op woensdag 30-09-2015 om 16:22:23 BREAKING: Russian strikes in Syria appear to be targeting Syrian opposition, not ISIS, French diplomatic source tells Reuters reageer retweet
pi_156499913
A new Cold War with Russia may be inevitable

http://www.businessinside(...)evitable-2015-9?IR=T
pi_156499998
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:15 schreef kkdhd het volgende:
De huidige Russen zijn pussies vergeleken met de dronken brute Sovjets. En de Sovjets werden door de Moedjahedieen in de pan gehakt in Afghanistan. Volgens experts verbleekt de Afghaanse jihad met die in Syrië omdat er zoveel uit 100 landen zich hebben verzameld in Syrië. Nee, de Russen gaan dit niet winnen. En het lijkt erop dat de Russen alle vijanden van Assad inclusief die zogenoemde gematigde rebellen aan het bombarderen zijn.

De meeste mensen uit Syrië vluchten voor Assad en niet voor IS. Rusland wil de tiran Assad aan de macht houden. Russisch imperialisme is net zo erg als Amerikaans imperialisme, fuck Poetin.
Totaal andere insteek van de russen in beide oorlogen. Nu komen ze gewoon om te killen. Niet om een alnd over te nemen.
En die gematigde rebellen? Al nusra enzo, gelden daar als gematigd. Van mij mogen ze dien asap naar hun schepper bombarderen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_156500034
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Oja joh, de VS heeft IS niet afgeslacht? Deze beelden zijn natuurlijk in scene gezet :D

http://www.dumpert.nl/med(...)erikaanse_bazen.html
Dat zijn beelden van Taliban die worden afgeslacht in 2011. ;)

Zelfde clip, maar dan korter hier: http://www.liveleak.com/view?i=ca9_1297108311
pi_156500209
God is love
  woensdag 30 september 2015 @ 16:46:12 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156500485
Rusland. _O_ Goede actie. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156500530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Alleen jammer dat ze dan weer de kant van Assad kiezen. Ze hadden beter neutraal kunnen blijven.
pi_156500535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zijn beelden van Taliban die worden afgeslacht in 2011. ;)

Zelfde clip, maar dan korter hier: http://www.liveleak.com/view?i=ca9_1297108311
Scherp.
Anyway ze zijn natuurlijk wel actief geweest tegen IS(IS) dus de reactie dat de Amerikanen niets doen slaat nergens op.
blablablabla
pi_156500545
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vooralsnog een hoop dode burgers, zo te zien. :{
pi_156500554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:48 schreef Infection het volgende:

[..]

Alleen jammer dat ze dan weer de kant van Assad kiezen. Ze hadden beter neutraal kunnen blijven.
Hoe zie je dat precies voor je?
Gewoon Assad en de rebellen beiden bombarderen?
blablablabla
  woensdag 30 september 2015 @ 16:49:35 #42
358523 IkStampOpTacos
pi_156500558
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:48 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat dan? Beter een machtsvacuüm creëren zoals na de val van Kadaffi, heeft ons ook geen windeieren gelegd. oh wacht..
-
  woensdag 30 september 2015 @ 16:50:20 #43
358523 IkStampOpTacos
pi_156500578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vooralsnog een hoop dode burgers, zo te zien. :{
Kan je beter de VS hebben wou je zeggen? Die schuwen er niet eens voor om hun eigen staatsburgers met drones kapot te schieten zonder proces.
-
pi_156500615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je?
Gewoon Assad en de rebellen beiden bombarderen?
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat dan? Beter een machtsvacuüm creëren zoals na de val van Kadaffi, heeft ons ook geen windeieren gelegd. oh wacht..
Zeker niet rekening gehouden met de miljoenen mensen die vanwege Assad vluchten naar Europa? Met Assad die aan de macht blijft zal dat alleen maar meer worden.

En ja, het had beter geweest als Rusland neutraal bleef en zowel Assad als de rebellen zou bombarderen. Wel met behulp van een coalitie natuurlijk. Amerika zou dan ook hun steun aan de FSA moeten opgeven.
pi_156500618
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Het komt er eigenlijk gewoon op neer dat Putin en Assad beste vriendjes zijn en samen vechten tegen de FSA. Echt 'strategisch' is het niet naar mijn mening. Gewoon een ouderwetse 'opkomen voor je vrienden'
Rusland heeft ook een marinebasis in Syrie, en heeft er dus alle belang bij dat het bewind blijft zitten waar het zit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 30 september 2015 @ 16:55:03 #46
358523 IkStampOpTacos
pi_156500690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:51 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Zeker niet rekening gehouden met de miljoenen mensen die vanwege Assad vluchten naar Europa? Met Assad aan de macht zal dat alleen maar meer worden.

En ja, het had beter geweest als Rusland neutraal bleef en zowel Assad als de rebellen zou bombarderen. Wel met behulp van een coalitie natuurlijk. Amerika zou dan ook hun steun aan de FSA moeten opgeven.
Ja, je hoort iedereen over dat hele FSA gebeuren, maar wie zijn dat ondertussen dan? Die revolutie is al lang gekaapt, ze hebben niet eens een stem meer. De enige partijen die nog meedoen zijn ISIS, de koerden, Al-Nusra, Assad en zijn hulpjes van Hezbollah en Iran. Nou poeh, kies ze maar eens uit dan. Als ik dat zo lees is Assad de minst kwade, zelfde gold voor Kadaffi.
-
pi_156500708
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Kan je beter de VS hebben wou je zeggen? Die schuwen er niet eens voor om hun eigen staatsburgers met drones kapot te schieten zonder proces.
Dat zeg ik niet.

Ik constateer gewoon dode burgers en een grote choas. Niets meer, niets minder.
pi_156500719
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:51 schreef Infection het volgende:

[..]

[..]

Zeker niet rekening gehouden met de miljoenen mensen die vanwege Assad vluchten naar Europa? Met Assad die aan de macht blijft zal dat alleen maar meer worden.

Juist een oorlogsituatie oorlog zorgt voor extra vluchtelingen.
Toen Assad nog stevig aan de macht was had je nauwelijks vluchtelingen uit Syrië. In Irak zag je het zelfde met Saddam.
blablablabla
pi_156500724
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, je hoort iedereen over dat hele FSA gebeuren, maar wie zijn dat ondertussen dan? Die revolutie is al lang gekaapt. De enige partijen die nog meedoen zijn ISIS, de koerden, Al-Nusra, Assad en zijn hulpjes van Hezbollah en Iran. Nou poeh, kies ze maar eens uit dan. Als ik dat zo lees is Assad de minst kwade, zelfde gold voor Kadaffi.
Die 'partijen' zijn voornamelijk gestart als actie tegen Assad. Hij is dus zo ver ik weet gewoon de aanstichter van dit alles. Neemt niet weg dat die 'partijen' ook niet slecht zijn. Het zijn ook gewoon ordinaire terroristen.
  woensdag 30 september 2015 @ 16:56:48 #50
358523 IkStampOpTacos
pi_156500732
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:55 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.

Ik constateer gewoon dode burgers en een grote choas. Niets meer, niets minder.
Tja, ik kijk nergens meer van op. Overigens is het allemaal maar afwachten of dat ook wel klopt. 2 gare youtubefilmpjes en een claim van het aantal slachtoffers zeggen helemaal niks natuurlijk.
-
  woensdag 30 september 2015 @ 16:57:44 #51
358523 IkStampOpTacos
pi_156500751
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Juist een oorlogsituatie oorlog zorgt voor extra vluchtelingen.
Toen Assad nog stevig aan de macht was had je nauwelijks vluchtelingen uit Syrië. In Irak zag je het zelfde met Saddam.

Vergeet Libië niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Die 'partijen' zijn voornamelijk gestart als actie tegen Assad. Hij is dus zo ver ik weet gewoon de aanstichter van dit alles. Neemt niet weg dat die 'partijen' ook niet slecht zijn. Het zijn ook gewoon ordinaire terroristen.
Nou wie wil je dan aan de macht hebben? Je kan kiezen tussen Assad, moslimterroristen van Al-Nusra, moslimterroristen van ISIS of niemand.
-
pi_156500789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nou wie wil je dan aan de macht hebben? Je kan kiezen tussen Assad, moslimterroristen van Al-Nusra, moslimterroristen van ISIS of niemand.
Laat ze eerst maar eens al het 'gespuis' opruimen, daarna zien we wel verder. Desnoods zou je altijd nog een soort van 'safezones' kunnen creëren met NAVO/Russisch toezicht, totdat er een nieuwe regering gekozen is.

En anders het hele zooitje maar annexeren.
  woensdag 30 september 2015 @ 17:01:53 #53
358523 IkStampOpTacos
pi_156500826
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Laat ze eerst maar eens al het 'gespuis' opruimen, daarna zien we wel verder. Desnoods zou je altijd nog een soort van 'safezones' kunnen creëren met NAVO/Russisch toezicht, totdat er een nieuwe regering gekozen is.

Annexeren door wie? Dan zijn ineens alle spanningen weg natuurlijk. :')

En hoe weet je nou wie het gespuis is en wie de burgers zijn, die mensen zijn 100% identiek aan de buitenkant.
-
pi_156501466
En terecht dat ze die terroristen van de FSA ook bombarderen.
Ура для россии
  woensdag 30 september 2015 @ 18:12:45 #55
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_156502253
quote:
Russia Launches First Airstrikes in Syria, Officials Say
MOSCOW — President Vladimir V. Putin of Russia suddenly escalated the stakes in his contest with the West over influence in the Middle East on Wednesday, as Russian pilots carried out their first airstrikes in Syria.

(...)

Russian surveillance drones have been sighted over parts of Syria where other rebel groups are deployed, specifically those in Idlib Province that threaten Latakia.

Russian drone flights have concentrated on northwestern Syria, over Idlib Province, where rebels threaten the gates to Latakia. Drone activity has been absent in northeast Syria, where Islamic State militants controls major urban centers.

That use of drones led some American officials to speculate that the Russians were not going to target Islamic State militants, but rather other opponents of the government. Drone experts in Moscow, however, suggested that the Russians did not have long-range drones, only drones that cannot wander too far from their Latakia base and hence keep an eye on its surroundings.

The Israeli newspaper Haaretz, quoting anonymous Israeli officials, reported that Russia had also informed Israeli security officials about an hour before the aerial strikes in Syria. Last week Mr. Putin and Prime Minister Benjamin Netanyahu of Israel agreed to create a coordination mechanism to avoid confrontation between Israeli and Russian aircraft over Syria. Russia had already said it would establish an information center in Baghdad so that Iran, Iraq and Syria could pool intelligence about the Islamic State, which controls wide stretches of territory in Iraq and Syria. (New York Times).
pi_156502600
In een échte democratie mogen wij de martelpraktijk bedenken die de IS-'ers zullen moeten ondergaan als we ze hebben gepakt. Ik vind dat we dan ook van die 'ludieke' filmpjes moeten maken voor het moslimvolk in Europa, met het signaal: 'kijk jongens, dit doen we met jullie als jullie je profeetje letterlijk gaan imiteren'.
pi_156503366
Hopelijk kan Rusland samen met Assad al die terroristische groeperingen uitschakelen (ook de FSA). Dan kunnen die vluchtelingen eindelijk weer terug.
pi_156503631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:01 schreef wbeco het volgende:
Hopelijk kan Rusland samen met Assad al die terroristische groeperingen uitschakelen (ook de FSA). Dan kunnen die vluchtelingen eindelijk weer terug.
Hij is vriendjes met Assad. Als je wilt dat al die vluchtelingen weer terug gaan, zal Assad ook opgeruimd moeten worden. Assad is één van de grootste oorzaken dat iedereen het land ontvlucht is.
pi_156503684
Wat een onzin is het trouwens dat er opeens over burgerslachtoffers gesproken wordt, nu Rusland luchtaanvallen uitgevoerd heeft. Alsof er geen burgerslachtoffers waren toen Amerika of één van de Europese landen aanvallen uitvoerde. :')
  woensdag 30 september 2015 @ 19:20:13 #60
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156503834
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:14 schreef Infection het volgende:
Wat een onzin is het trouwens dat er opeens over burgerslachtoffers gesproken wordt, nu Rusland luchtaanvallen uitgevoerd heeft. Alsof er geen burgerslachtoffers waren toen Amerika of één van de Europese landen aanvallen uitvoerde. :')
Dat werd ook bekend, hoor.
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  woensdag 30 september 2015 @ 19:27:18 #61
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156504022
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:20 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Bekend, maar niet breed uitgemeten.

Ik heb nogsteeds nergens een alternatief gezien voor Assad of militante groepen. Alleen mensen die roepen dat alles onwenselijk is, tja.
De mensen die daar wonen sympathiseren grotendeels een van de groepen die momenteel de dienst uit maken. Alles kapot bombarderen, en dan? Werk niet.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156504027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:20 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Klopt, maar er wordt nu wel erg nadruk op gelegd.
pi_156504132
quote:
_O-
pi_156504345
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:11 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij is vriendjes met Assad. Als je wilt dat al die vluchtelingen weer terug gaan, zal Assad ook opgeruimd moeten worden. Assad is één van de grootste oorzaken dat iedereen het land ontvlucht is.
Dat is gewoom complete bullshit. De enigen die van Assad zijn gevlucht zijn landverraders die zich hebben aangesloten bij terreurgroepen en deserteurs.

Er leven miljoenen mensen in Damascus onder het bewind van Assad. Hebben een baan en doen boodschappen.
pi_156504390
Wat me interessant lijkt is de toon van het NOS-journaal. Focus op burgerdoden? Of durven ze van dode rebellen te spreken?
pi_156504505
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:40 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is gewoom complete bullshit. De enigen die van Assad zijn gevlucht zijn landverraders die zich hebben aangesloten bij terreurgroepen en deserteurs.

Er leven miljoenen mensen in Damascus onder het bewind van Assad. Hebben een baan en doen boodschappen.
Dan heb jij je blijkbaar nog nooit verdiept in Assad. Laten we het onderzoek van Frankrijk maar afwachten, dan weten we meer:

Franse justitie start onderzoek naar vervolging Assad

http://www.nu.nl/buitenla(...)ervolging-assad.html
pi_156504806
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:14 schreef Infection het volgende:
Misschien omdat Rusland niet IS bombardeert?
  woensdag 30 september 2015 @ 20:03:59 #69
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156504883
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Misschien omdat Rusland niet IS bombardeert?
Gelukkig doet bijvoorbeeld Israel of Turkije dat ook niet. Waar was het gejank om burgerdoden toen?

Hypocriet gezever.
Self-interest makes the world go round!
pi_156504957
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:03 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Gelukkig doet bijvoorbeeld Israel of Turkije dat ook niet. Waar was het gejank om burgerdoden toen?

Hypocriet gezever.
Dat zo wie zo.

Maar het is zo klaar als een klontje aan welke kant de Russen staan en dus ook wat hun doelen zijn.
pi_156505098
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:15 schreef kkdhd het volgende:

Putin weet hoe hij een oorlog moet voeren tegen terroristen. Als in, als je naast een terrorist woont heb je pech op feestdagen dubbele pech. De Syrische terroristen zullen voorlopig geen rust meer kennen. Shock and Awe in het Russisch.

Effect is dat na een paar bombardementen, net als in Tsjetsjenie onschuldige mensen uit angst vanzelf aanwijzen waar Putin's vijanden zich schuilhouden. Mosul en Raqqa laat hij wat dat betreft zonder blikken of blozen tegen de vlakte gaan.

Overigens is na deze oorlog Assad niets meer dan een marionet van Putin en Gazprom. Deze hulp krijgt hij niet gratis.
pi_156505147
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Putin weet hoe hij een oorlog moet voeren tegen terroristen. Als in, als je naast een terrorist woont heb je pech op feestdagen dubbele pech. De Syrische terroristen zullen voorlopig geen rust meer kennen. Shock and Awe in het Russisch.

Effect is dat na een paar bombardementen, net als in Tsjetsjenie onschuldige mensen uit angst vanzelf aanwijzen waar Putin's vijanden zich schuilhouden. Mosul en Raqqa laat hij wat dat betreft zonder blikken of blozen tegen de vlakte gaan.

Overigens is na deze oorlog Assad niets meer dan een marionet van Putin en Gazprom. Deze hulp krijgt hij niet gratis.
Als jij klaar bent met je glazen bol, mag ik 'm dan ff?
pi_156505275
Rusland: FSA = ISIS

SkyNewsBreak twitterde op woensdag 30-09-2015 om 20:09:39 Russian govt spokesman says most of Free Syrian Army has joined #IslamicState & airstrikes will continue for as long as army offensive lasts reageer retweet
  woensdag 30 september 2015 @ 20:22:07 #74
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156505327
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:19 schreef Nintex het volgende:

SkyNewsBreak twitterde op woensdag 30-09-2015 om 20:09:39 Russian govt spokesman says most of Free Syrian Army has joined #IslamicState & airstrikes will continue for as long as army offensive lasts reageer retweet
Wat staan die Amerikanen nu ontzettend voor schut zeg. _O-
pi_156505405
Het westen = IS.
pi_156505687
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:19 schreef Nintex het volgende:

Ben benieuwd waar dit naartoe zal leiden. Krankzinnige situatie daar. :D
pi_156505901
quote:
Ah.. ze gaan ook ff met hun combat video's shinen...
  woensdag 30 september 2015 @ 21:04:58 #78
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156506736
quote:
en als nato wat doet.

O M G NATO/MERIKA WTF OLIEGRAAIERS!!111 :( :( :(
graag op anoniem
  woensdag 30 september 2015 @ 21:05:49 #79
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156506783
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah.. ze gaan ook ff met hun combat video's shinen...
Doet me denken aan die Cod4 missie in de ac130.
graag op anoniem
pi_156513731
quote:
Pentagon: Many Russian Airstrikes Don't Appear to Be Targeting ISIS
_O-
bivd kijkt met u mee.
pi_156513790
quote:
US Has No Clue Who Russia is Bombing in Syria, But It’s Not ISIS
_O-
bivd kijkt met u mee.
pi_156513806
quote:
Ze weten het wel, maar durven het niet naar buiten te brengen. Ze willen maar al te graag vriendjes blijven met Putin.
pi_156513897
De Russen bombarderen het FSA ook, maar ik vind het te voorbarig om te zeggen dat ze niet ISIS bombarderen. Hoe weet Washington zo zeker waar de IS strijders uithangen. Toen de VS Afghanistan aanviel brachten de Russen hen in contact met het verzet en de gaven ze de locaties van de Al Qaeda trainingskampen door. Aangezien Rusland direct met het Syrische leger contact heeft, denk ik dat zij nu beter weten waar ISIS zit dan de Amerikanen die het waarschijnlijk geconcludeerd hebben op basis van een paar tweets.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 00:56:23 #85
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156514317
De VS, inclusief Nato ed, hebben als einddoel regime-change.

Dus die gaan hun proxies als IS/FSA/Nusra niet teveel beschadigen zolang Assad er nog zit.

Rusland wil Assad niet weg zolang het onzeker is wat ervoor terugkomt. Ze hebben net Libië gehad waar de nieuwe "regering" als eerste alles Russisch het land uit heeft gegooid.

De Russen gaan doen wat het westen alleen maar zegt te doen, de jihadisten bombarderen.

Nou kan de VS twee dingen doen. Of informatie met Rusland delen over wat ze allemaal stiekem uitspoken. (welke doelen ze liever geen bommen op hebben zou al genoeg zeggen). Of lijdzaam afwachten tot de eerste Russische bom op een geheim Amerikaans trainingskamp oid valt.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_156514711
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:24 schreef HSG het volgende:
Het westen = IS.
Het noorden ook, en het zuiden trouwens ook.

:{w
bivd kijkt met u mee.
pi_156514914
Lastig allemaal, qua bron schijnbaar.

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156515018
quote:
Wat zijn dat voor kleine bommetjes op 25seconde? Daar heb je toch geen fluit aan of ben ik nou gek? :@

Of zijn dat speciale bommen of iets? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156515078
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor kleine bommetjes op 25seconde? Daar heb je toch geen fluit aan of ben ik nou gek? :@

bivd kijkt met u mee.
pi_156515092
Leuk plaatje en alles, maar het was wel een serieuze vraag mijnerzijds. :)

De eerste is een flinke ontploffing die nogal wat schade teweeg brengt zo te zien.

Die 2de dat zijn ogenschijnlijk slechts speldenprikjes en niet meer dan dat.

Vandaar mijn vraag hoe dat zit en of dat soms speciale bommen zijn? :@
pi_156515136
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zullen scherven zijn vermoed ik.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 02:09:39 #92
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156515238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 20:22 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Wat staan die Amerikanen nu ontzettend voor schut zeg. _O-
Hoezo ?
pi_156515656
Ik zie dit eigenlijk best nog wel verkeerd aflopen allemaal.

Dat Rusland per abuis een paar yanks naar de tering bombed of andersom en dat de poep door de ventilator slingert en alles. En dat om een aantal nietszeggende derderangs kutlanden :X }:| -O-
pi_156515723
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:41 schreef Eufonie het volgende:

[ afbeelding ]
_O- Ik had al zo'n vermoeden dat het merendeel van de foto's van vandaag ordinaire propaganda betrof. En Amerika steen en been klagen omdat Putin ze feitelijk aftroeft.
pi_156515803
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 03:02 schreef Geralt het volgende:

Dat Rusland per abuis een paar yanks naar de tering bombed of andersom en dat de poep door de ventilator slingert en alles. En dat om een aantal nietszeggende derderangs kutlanden :X }:| -O-
Hmm, en als jij daar woonde?

Moeten wij niet beseffen wat we aan het doen zijn? Uberhaupt..........stel je woont daar, ik vind het heel moeilijk allemaal. Regeert de angst?
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 03:32:37 #96
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156515827
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:09 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Hoezo ?
Grapje zeker?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 03:33:43 #97
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156515832
quote:

Liever daar dan hier. w/
  donderdag 1 oktober 2015 @ 03:36:10 #98
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156515847
quote:

Och als een paar CIA gasten een bom koppen zal niet zo snel de zaak doen escaleren. De Amerikanen kunnen moeilijk ophef gaan maken.

Het probleem is dat er geen compromis mogelijk lijkt.

Rusland wil een stem in de toekomst van Syrië. Hoe vaak zijn ze al belazerd met een "komt goed" van de VS? En na elke regime change worden de Russen (en Chinezen niet te vergeten) er als eerste uitgeflikkerd.

Maar dit is een dilemma voor het Amerikaanse Rijk. Want al deze jaranlange moeite is juist om van Assad af te komen en vervolgens zelf en alleen een nieuwe regering opzetten.
Een serieuze stem van Rusland zou alles teniet doen. Hebben ze nog geen absolute dominantie. Kan er opnieuw een onafhankelijk regime ontstaan.

Water bij de wijn is geen optie maar de Russen opnieuw met een valse belofte het riet insturen gaat ook niet lukken.

Rusland kan aan de andere kant ook weinig meer dan volhouden. Ze zouden een van hun laatste bevriende regimes kwijtraken (plus hun marinebasis in Tartus).

Er is geen oplossing momenteel. Een van beiden moet toegeven maar de Amerikanen willen niet en de Russen kunnen niet.
Your games are death
With every breath
  donderdag 1 oktober 2015 @ 03:45:10 #99
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156515896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 03:32 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Grapje zeker?
Omdat Rusland een moordende dictator op de been probeert te houden?
pi_156515905
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 03:45 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Omdat Rusland een dictator op zijn plek houd om die bavianen op hun plek te houden? Ja.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 03:50:16 #101
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156515909
quote:

[..]

Gelukkig wel.
pi_156515916
quote:
14s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 03:50 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Gelukkig wel.
:Y
  donderdag 1 oktober 2015 @ 04:00:27 #103
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156515944
Tussen Turkije en de VS botert het momenteel ook niet zo lekker. Als Turkije ineens naar Rusland toe zou trekken is het denk ik tijd om blikvoer in te slaan. Kans is heel klein, Turkije is redelijk onder de duim, maar wel iets om op te letten
Your games are death
With every breath
  donderdag 1 oktober 2015 @ 04:23:37 #104
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156516006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 04:00 schreef Rica het volgende:
Tussen Turkije en de VS botert het momenteel ook niet zo lekker. Als Turkije ineens naar Rusland toe zou trekken is het denk ik tijd om blikvoer in te slaan. Kans is heel klein, Turkije is redelijk onder de duim, maar wel iets om op te letten
Turkije heeft juist een kuthekel aan Assad...
pi_156516013
Turkije waait met elk land mee dat het toestaat de Koerden te onderdrukken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 04:27:53 #106
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156516017
quote:

[..]

Rusland houdt Obama op de been? :{
  donderdag 1 oktober 2015 @ 04:48:56 #107
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156516066
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 04:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Turkije heeft juist een kuthekel aan Assad...
Klopt. Daarom zeg ik dat de kans erg klein is. De nationalistische en conservatieve krachten in Turkije voelen zich echter vernederd en verraden door de VS en dat gaat al jaren. En de Turkse positie tov Syrië is momenteel hun sterkste kaart.
Your games are death
With every breath
pi_156516234
Vannacht (ongeveer om 3 uur) was er een Syrische vluchteling voor Radio 1, die niet anti-Assad is. En volgens hem zijn er Nederland veel Syrische vluchtelingen die er net zo over denken
pi_156516343
quote:

[..]

Hij vermoord terroristen die door Amerika en Europa gecreëerd zijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 07:44:37 #110
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156516490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Hij vermoord terroristen die door Amerika en Europa gecreëerd zijn.
Als je zo gaat redeneren is het ook makkelijk te stellen dat Rusland IS heeft gecreëerd door weigeren in te grijpen in de Syrische burgeroorlog.

Zo lust ik er nog wel een paar.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156516808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:44 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als je zo gaat redeneren is het ook makkelijk te stellen dat Rusland IS heeft gecreëerd door weigeren in te grijpen in de Syrische burgeroorlog.

Zo lust ik er nog wel een paar.
Nee Amerika en E.U. hebben IS gecreëerd.
pi_156516905
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 01:41 schreef Eufonie het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
bivd kijkt met u mee.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 08:37:48 #113
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156516914
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:22 schreef HSG het volgende:

[..]

Rusland heeft door het blokkeren van VN resoluties IS gecreëerd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156517010
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 06:29 schreef Idisrom het volgende:
Vannacht (ongeveer om 3 uur) was er een Syrische vluchteling voor Radio 1, die niet anti-Assad is. En volgens hem zijn er Nederland veel Syrische vluchtelingen die er net zo over denken
Ik hoop het!
pi_156517034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:37 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Rusland heeft door het blokkeren van VN resoluties IS gecreëerd.
Het westen heeft alle ellende aangericht.
pi_156517312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:52 schreef HSG het volgende:

[..]

En Israel.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 09:54:35 #117
8781 crew  Frutsel
pi_156517733
Alles is de schuld van het westen
dat is al eeuwen zo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:58:01 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156517797
quote:
Trump vs Putin wordt een stuk interessanter
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:00:40 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156517833
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En Israel.
Vooral de linksen, D66 en de EU. Burgeroorlog veroorzaakt in de Oekraine en dergelijke...
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:02:18 #120
8781 crew  Frutsel
pi_156517847
Naja... het kan nog wel eens een leuke zooi worden. Ben benieuwd hoe het er daar over 10 jaar uit ziet. Of Irak dan nog wel bestaat. Iran neemt straks Irak over en dan hebben ze met Syrie, Rusland en Iran een aardig machtsblok daar.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:02:39 #121
8781 crew  Frutsel
pi_156517854
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Trump vs Putin wordt een stuk interessanter
Want?

Tot nu toe vind Trump het allemaal best al geloof ik niet dat Trump president wordt
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:08:37 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156517921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Want?

Tot nu toe vind Trump het allemaal
Tot nu toe wel ja. En terecht natuurlijk. Als de Russen zich vrijwillig aanmelden om dit IS varkentje eventjes te slachten, what's not to like? :D
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:09:24 #123
8781 crew  Frutsel
pi_156517945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tot nu toe wel ja. En terecht natuurlijk. Als de Russen zich vrijwillig aanmelden om dit IS varkentje eventjes te slachten, what's not to like? :D
Je snapt natuurlijk wel dat het niet alleen IS is dat hij gaat slachten :)

Er zit meer achter
pi_156517970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:22 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee, IS heeft zichzelf gecreëerd.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:11:51 #125
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156518001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:59 schreef Infection het volgende:

[..]

Haha een nieuwe regering kiezen, dat loopt op niks uit. De meningen zijn teveel verdeelt. Men kan niet zonder dictator die de boel strak in de hand houdt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:26:38 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156518210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Je snapt natuurlijk wel dat het niet alleen IS is dat hij gaat slachten :)

Er zit meer achter
Natuurlijk. Ze willen Assad weer aan de macht (of een andere pro-Russiche regering). Syrië was één van de enige plekken waar de Russen een flinke footprint hadden in het midden-oosten, en recentelijk zijn ze dat kwijtgeraakt en dat willen ze dus weer herstellen. Is toch prima, zo is het altijd geweest toen Syrië nog een relatief stabiel en welvarend land was.

Het is denk ik wel gunstig als de Russen zich er mee gaan bemoeien, aangezien die daar echt een belang hebben en een duidelijk doel dat ze willen bereiken. In tegenstelling tot het westen, dat niet weet wat ze ermee aan moet en alleen maar halve en inconsequente acties doen die de zaak steeds verder verergeren. Eerst wilden ze Assad bombarderen, daarna weer de tegenstanders van Assad, dan weer een andere groep tegenstanders, dan weer IS, dan blijkt weer dat ze tegen groepen vechten die ze een jaar eerder zelf hebben bewapend, etc etc. Dat land is inmiddels vervallen tot een complete chaos.
Mijn reisverslagen
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 11:24:44 #127
8781 crew  Frutsel
pi_156519093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ze willen Assad weer aan de macht (of een andere pro-Russiche regering). Syrië was één van de enige plekken waar de Russen een flinke footprint hadden in het midden-oosten, en recentelijk zijn ze dat kwijtgeraakt en dat willen ze dus weer herstellen. Is toch prima, zo is het altijd geweest toen Syrië nog een relatief stabiel en welvarend land was.

Het is denk ik wel gunstig als de Russen zich er mee gaan bemoeien, aangezien die daar echt een belang hebben en een duidelijk doel dat ze willen bereiken. In tegenstelling tot het westen, dat niet weet wat ze ermee aan moet en alleen maar halve en inconsequente acties doen die de zaak steeds verder verergeren. Eerst wilden ze Assad bombarderen, daarna weer de tegenstanders van Assad, dan weer een andere groep tegenstanders, dan weer IS, dan blijkt weer dat ze tegen groepen vechten die ze een jaar eerder zelf hebben bewapend, etc etc. Dat land is inmiddels vervallen tot een complete chaos.
Het doel is meer foothold in het gehele Midden Oosten in samenwerking met Syrie en Iran. = Olie
Net als dat het Westen dat probeert/probeerde. Ik zie Irak de dupe nog wel eens worden daar.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 14:50:17 #128
358523 IkStampOpTacos
pi_156522437
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, IS heeft zichzelf gecreëerd.
Amerika heeft zowat alle mogelijkheden en kansen gecreëerd voor zo'n organisatie om op te staan.
-
  donderdag 1 oktober 2015 @ 14:54:24 #129
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_156522515
Is dit een goede zaak?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 15:08:44 #130
8781 crew  Frutsel
pi_156522805
quote:
Russian Air Strikes in Syria Aim to Build Alawite Mini-state for Assad

Putin's military intervention does not target ISIS, but seeks to establish a solid strategic base for Russia in the Middle East. As Russia forges an alliance with Iran and Iraq, Israel's interests will be put at stake.

Many Russian analysts maintain that Russia's intervention in Syria is driven by Vladimir Putin’s desire to reinstate the status of the world's largest nation as a superpower and his genuine belief that the United States has deliberately seeded chaos in the region to secure its reign there. While this assessment may be accurate, it only reveals part of the Russian president's intentions.

Russia’s military engagement in Syria comes on the backdrop of three major factors: a serious threat to the survival of President Bashar Assad's regime, Russia's old Middle Eastern client; Putin's success at securing the occupation of Crimea and expanding Russian territorial presence in Ukraine; and the evident weakness, even disarray, of the Obama administration in handling the war against Islamic State, also known as ISIS or ISIL.

Two additional factors may have helped Putin make this risky decision now: Iran's strength in the region, following its success at securing a highly favorable nuclear deal; and the wave of Syrian refugees who threaten the unity and stability of Europe, thus mitigating its threat to Russian interests in Ukraine.

Aware of Assad's weakness (Putin mocked the Syrian military during his public meeting with Prime Minister Benjamin Netanyahu) and that even Iran and Hezbollah's support cannot ensure the Syrian president's survival, the Russian leader decided to upgrade his previous strategy of providing military and political support to the regime. For now, this upgrade is taking the form of building a territorial military presence in the Latakia area –including some 25 to 30 airplanes, several thousand troops, naval infantry brigades, modern T-90 tanks and artillery, according to Jeffrey White of The Washington Institute – which will permit the Russians to carry out air strikes against rebel forces who threaten the regime’s strongholds.

Russia seeks to secure an Alawite mini-state for Assad to control, and transform it into a solid strategic base in the region under Russia’s umbrella. This scenario, based on the examples of Abkhazia, South Ossetia, Transnistria or Donetsk People’s Republic, was already envisioned by Fabrice Balanche, probably the best expert on the Alawites, in 2012.

Few observers noticed Putin’s reference to the Kurds in his address to the United Nations General Assembly this week, when he said no one other than Assad and the Kurdish militias are "truly fighting the Islamic State." Was he hinting at another potential client of the Alawite mini-state in Syria?

In “Time to put an Alawite state on the map” (Haaretz, March 20, 2013) this author proposed Israeli leaders lobby visiting U.S. President Barack Obama to work for a “grand bargain” with Russia to protect the Alawite minority in the face of the “inevitable collapse of the Assad regime,” defend it against a massacre by the Sunni rebels and destroy Syria’s chemical arsenal under international control. The main caveat to this agreement would be to prevent any Iranian/Hezbollah military or para-military presence in the future Alawite mini-state.

The August 21, 2013 Syrian chemical attack that killed some 1,400 civilians triggered Russia’s and Iran’s decision to save the Assad regime from an American military strike and led to the September 2013 U.S.–Russia deal that removed most of the chemicals from Syrian turf.

A new coalition

Indeed, Putin has now found in Iran his best ally for building a coalition that includes “Assad’s Syria,” Hezbollah and Iraq, the next target in line. Even Egypt is inclined to work with the Russians.

It is in this framework that one must consider the intelligence cooperation agreement between Iran and Hezbollah, Iraq’s decision to permit Russia to send military hardware through its air space and to create a coordination cell on the Islamic State, and Iran’s purchase of $21-billion worth of Russian satellite technology and aircraft.

Nasrallah said last week that additional Russian forces and highly advanced weapons systems were arriving in Syria, and noted that while an official Syrian request for Russian intervention had not yet been made, one may be imminent.

Nasrallah was right: the first Russian air strikes in Syria, which were conducted on Wednesday, had nothing to do with ISIS. Instead, they targeted moderate Syrian rebels in the strategic Homs area, which threatens the strategic road linking Damascus to the Alawite Coast.
Those in Israel who expressed careful optimism after the meeting between Netanyahu, Israel Defense Forces Chief of Staff Gadi Eizenkot and Putin yielded a “coordination agreement” between the two air forces have now witnessed an example of how the Russians “coordinated” their first air strike in Syria with the Americans.

If the United States continues hesitantly zig-zagging on Syria, Israel should take into consideration that its hands will also be tied, as this will embolden Russia to undermine an important American ally in the region.

Will it be safe for Israel to give the Russians information before an attack on a vital strategic target of Hezbollah or Iran? What if Russia passes this intelligence on to Iran before such a strike? Putin has already said he is concerned about the Israeli attacks in Syria, hinting that Russia will clip Israel’s wings over Syrian skies, as Haaretz's Amos Harel put it. The stronger and closer Russia's alliance with Iran and Hezbollah on the ground, the harder it will be for Russia to repress the desire to accommodate its friends.

Russia could also disrupt the Israeli military naval activity near the Lebanese and Syrian waters and possibly give Syria/Iran/Hezbollah information on our gas rigs if they compete with vital Russian economic interests. Some Turkish sources have recently claimed that a series of terrorist attacks on Turkish gas and oil pipelines by the Kurdistan Workers' Party (PKK) served
Russian interests “without any direct orders coming from Moscow.”

The new situation in Syria and the region should provide Israel and the United States with an incentive to coordinate more closely on their political and military strategies concerning the Russian intervention. Israel has a lot to offer in the operative and intelligence field.
This could also trigger closer cooperation with the moderate Sunni states and even with Turkey, whose game plan for Syria could be ruined by the Russian intervention
pi_156522868
quote:

[..]

Feit is dat er sinds de war on terror de terroristische organisaties in aantal zijn toegenomen, groter en gevaarlijker zijn. Er is zelfs een compleet terroristische staat. Je kunt het dus een contraproductieve gang van zaken noemen.
pi_156522894
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Feit is dat er sinds de war on terror de terroristische organisaties in aantal zijn toegenomen, groter en gevaarlijker zijn. Er is zelfs een compleet terroristische staat. Je kunt het dus een contraproductieve gang van zaken noemen.
Die 9/11 aanslag heeft inderdaad veel ellende gemaakt.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:13:59 #133
358523 IkStampOpTacos
pi_156522902
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

"Wij kunnen heel goed schieten. Dat kunnen die andere prutsers niet. Hup Rusland!"
Ze zeggen nergens dat anderen dit niet kunnen, man. De Russen zijn technologisch ook verder dan het verouderde leger van Syrië. Het zijn dus geen Amerikanen die zich bij elke gelegenheid op de borst willen kloppen. Niks raars aan als je zegt dat de inbreng van Russische machines een verschil maken op het strijdtoneel.
-
pi_156522937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die 9/11 aanslag heeft inderdaad veel ellende gemaakt.
Een regering die de kalmte had bewaard had de wereld er nu inderdaad een stuk rustiger uit kunnen laten zien.
pi_156522988
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een regering die de kalmte had bewaard had de wereld er nu inderdaad een stuk rustiger uit kunnen laten zien.
De US bedoel je? Ja. Die reageerde als een soort van PVV. Totaal dom. En je zag het direct aankomen.
pi_156523091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:18 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De US bedoel je? Ja. Die reageerde als een soort van PVV. Totaal dom. En je zag het direct aankomen.
Een beetje Neanderthaler achtig inderdaad. Balkenende vond het maar wat mooi en liep er als een hondje achteraan. Midden-Oosten gedestabiliseerd en nu is Europa aan de beurt. Ik geloofde altijd wel in goed en kwaad, alleen er blijft weinig goeds over.
pi_156523155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een beetje Neanderthaler achtig inderdaad. Balkenende vond het maar wat mooi en liep er als een hondje achteraan. Midden-Oosten gedestabiliseerd en nu is Europa aan de beurt. Ik geloofde altijd wel in goed en kwaad, alleen er blijft weinig goeds over.
Dat laatste......ik ook. Nu is het wel schrikken. Blijkbaar zijn gehele groepen tot zeer erge dingen in staat. Maar dat wisten we eigenlijk al. Dat het nog steeds zo werkt begrijp ik wat minder. Een tijd geleden had ik het er nog serieus met een broer van mij over ergens in Afrika een boerderij te beginnen. Dat gaat zeker niet door.
pi_156523755
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Een terroristische staat opgericht door Amerika.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 15:54:13 #139
8781 crew  Frutsel
pi_156523808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Wel nuttig, al het teringvolk trekt daarheen en je kan het daarna ongestoord bombarderen!
Geniaal plan!
pi_156523815
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Zeker niet. Die agressie en haat komt uit zichzelf naar voren. Je hebt de keus ook er wél iets van te maken. IS kiest voor niet. En men krijgt steun van bepaalde moslims over de gehele wereld. Dat zegt wel iets.
pi_156523877
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat laatste......ik ook. Nu is het wel schrikken. Blijkbaar zijn gehele groepen tot zeer erge dingen in staat. Maar dat wisten we eigenlijk al. Dat het nog steeds zo werkt begrijp ik wat minder. Een tijd geleden had ik het er nog serieus met een broer van mij over ergens in Afrika een boerderij te beginnen. Dat gaat zeker niet door.
Er vallen ook steeds meer vakantielanden af _O- Misschien Australië of Buenos Aires volgend jaar. Al staat Kenia bovenaan nog, maar dat durf ik nu nog niet te boeken.
pi_156523911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zeker niet. Die agressie en haat komt uit zichzelf naar voren. Je hebt de keus ook er wél iets van te maken. IS kiest voor niet. En men krijgt steun van bepaalde moslims over de gehele wereld. Dat zegt wel iets.
Allemaal de schuld van het westen.
pi_156523978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:58 schreef HSG het volgende:

[..]

Allemaal de schuld van het westen.
Blijkbaar. Maar dat is al vaak het excuus bij moslims. Men bakt er gewoon niets van en er gaat veel fout.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 16:04:55 #144
8781 crew  Frutsel
pi_156524033
BNONews twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:04:27 Russia's foreign ministry says it would consider any request from Iraq to conduct airstrikes against ISIS on Iraqi soil - Reuters reageer retweet
Irak mag ook O+
pi_156524121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:04 schreef Frutsel het volgende:
BNONews twitterde op donderdag 01-10-2015 om 16:04:27 Russia's foreign ministry says it would consider any request from Iraq to conduct airstrikes against ISIS on Iraqi soil - Reuters reageer retweet
Irak mag ook O+
Rusland _O_
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 16:12:05 #146
8781 crew  Frutsel
pi_156524188
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:09 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Rusland _O_
Rusland :r
pi_156524919
AlArabiya_Eng twitterde op donderdag 01-10-2015 om 14:37:14 BREAKING: U.S. senator McCain says can confirm Russian air strikes were against Free Syrian Army recruits trained by CIA reageer retweet
pi_156525126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
AlArabiya_Eng twitterde op donderdag 01-10-2015 om 14:37:14 BREAKING: U.S. senator McCain says can confirm Russian air strikes were against Free Syrian Army recruits trained by CIA reageer retweet
Nou, benieuwd of Amerika gaat reageren :{
pi_156527285
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 17:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, benieuwd of Amerika gaat reageren :{
Amerika is wel dom maar niet zó dom.
  Forum Admin donderdag 1 oktober 2015 @ 19:22:09 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156528342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Prima zo. Hoe langer ik er over nadenk, hoe achterlijker ik het vind dat wij ''rebellen'' steunen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156528488
Ze moeten Rusland gewoon lekker tekeer laten gaan. Kost ons niks.
En Amerika heeft er zelf zo'n puinhoop van gemaakt, dus laat hun maar lekker toekijken.
pi_156528526
quote:
7s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Prima zo. Hoe langer ik er over nadenk, hoe achterlijker ik het vind dat wij ''rebellen'' steunen.
Is ook achterlijk. Die rebellen zijn haast net zo extremistisch als Al-Nusra, Al-Qaida en IS. Daarbij lopen ze ook vrij gemakkelijk over.

Wel een aparte wending dit!
pi_156529398
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:37 schreef HSG het volgende:

[..]

Bron.

Rusland doet eindelijk mee. *O* Hoewel IS niet in Homs zit.
En gelijk ook goed van start ook.

Een hoofdkwartier van de terroristen vernietigd en een 3 verdiepingen hoog command en control gebouw.

Volgens mij hebben ze evenveel resultaat geboekt na 1 dag, dan de coalitie binnen een jaar. _O-
pi_156529956
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een hoofdkwartier van de terroristen vernietigd en een 3 verdiepingen hoog command en control gebouw.

Volgens mij hebben ze evenveel resultaat geboekt na 1 dag, dan de coalitie binnen een jaar. _O-
Dat is wat er gezegd wordt, maar klopt het ook?
pi_156531214
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het westen bombardeert niet graag hun eigen creaties.
pi_156531646
Prachtig op RTL nieuws net een filmpje van een paar rebellen die sprakeloos toekeken hoe de Russische luchtmacht alles in puin heeft gelegd. "Dit zijn de zwaarste aanvallen tot nu toe".

Denk niet dat de hakbars dit in gedachte hadden toen ze er eindelijk in geslaagd waren om een Amerikaanse invasie te voorkomen.
pi_156531944
De westerse anti-rusland propagandamachine draait weer op volle toeren. Daarnet in het journaal werd een foto getoond waarin Obama een hand uitsteekt naar Putin en waarin het lijkt alsof Putin die hand niet aanneemt. Vervolgens wordt er moeilijk gedaan over het feit dat de russen slechts 1 uur van tevoren waarschuwden voor aankomende aanvallen. De russen zijn echt niet dom en snappen dat ze de amerikanen natuurlijk niet genoeg tijd moeten geven om de boel nog even snel te verplaatsen.

Pure propaganda.
Lucy in the Sky with Diamonds
pi_156532377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 20:59 schreef Nintex het volgende:
Prachtig op RTL nieuws net een filmpje van een paar rebellen die sprakeloos toekeken hoe de Russische luchtmacht alles in puin heeft gelegd. "Dit zijn de zwaarste aanvallen tot nu toe".

Denk niet dat de hakbars dit in gedachte hadden toen ze er eindelijk in geslaagd waren om een Amerikaanse invasie te voorkomen.
Link? :D

Dit bewijst maar weer eens dat de luchtaanvallen van het Westen onzin waren.

Een paar ISIS strijders bij elkaar in een veld en een bom erop, nou daar worden ze bang van.

Je moet de infrastructuur aanpakken, laat dit maar aan de Russen over. :7
  Forum Admin donderdag 1 oktober 2015 @ 21:27:52 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156532862
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:06 schreef Albert_Hofmann het volgende:
De westerse anti-rusland propagandamachine draait weer op volle toeren. Daarnet in het journaal werd een foto getoond waarin Obama een hand uitsteekt naar Putin en waarin het lijkt alsof Putin die hand niet aanneemt. Vervolgens wordt er moeilijk gedaan over het feit dat de russen slechts 1 uur van tevoren waarschuwden voor aankomende aanvallen. De russen zijn echt niet dom en snappen dat ze de amerikanen natuurlijk niet genoeg tijd moeten geven om de boel nog even snel te verplaatsen.

Pure propaganda.
Best bizar dat heel, heel veel mensen dit niet zien. Dit is inderdaad regelrechte propaganda..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156532966
Minder is wel dat dit wellicht nog veel meer vluchtelingen tot gevolg zal hebben.
pi_156533571
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Minder is wel dat dit wellicht nog veel meer vluchtelingen tot gevolg zal hebben.
En de 'flitsmacht' NAVO en alles wat de boel in de EU maar een beetje onder controle kan houden liggen maar ergens in Polen en de Baltische staten te wachten op de 'Russische invasie'...
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  donderdag 1 oktober 2015 @ 21:47:17 #162
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156533645
Rusland _O_
United States of America _O_
pi_156533713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:45 schreef ZOA het volgende:

[..]

En de 'flitsmacht' NAVO en alles wat de boel in de EU maar een beetje onder controle kan houden liggen maar ergens in Polen en de Baltische staten te wachten op de 'Russische invasie'...
Het beeld moet dan ook het liefst in stand blijven dat Rusland de vijand is en de radicale islam slechts kwajongens zijn. :')

Ondertussen ruimt Rusland het echte kwaad op en beschermt ons juist.

En toch zijn er nog steeds mensen die alle staatspropaganda geloven.
pi_156533738
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Op de lange termijn zorgt dit juist voor minder. Zonder Rusland zou dit nog vele jaren voortduren.
pi_156534064
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:49 schreef wbeco het volgende:

[..]

Op de lange termijn zorgt dit juist voor minder. Zonder Rusland zou dit nog vele jaren voortduren.
Wacht nou maar even af wat er gebeuren gaat hé. Paar bommen zie ik nu nog niet als het einde van dit gezeik. Daar is veel meer voor nodig.
pi_156534116
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wacht nou maar even af wat er gebeuren gaat hé. Paar bommen zie ik nu nog niet als het einde van dit gezeik. Daar is veel meer voor nodig.
realistische visie. Het vluchtelingenprobleem als een catastrofe ervaren, maar juichen bij nieuwe bommen vind ik wat tegenstrijdig.
pi_156534504
quote:

[..]

Rusland wil het terreur in Syrië tenminste uitroeien.
pi_156534540
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

realistische visie. Het vluchtelingenprobleem als een catastrofe ervaren, maar juichen bij nieuwe bommen vind ik wat tegenstrijdig.
Kan zomaar zijn dat Poetin dit gebruikt om Europa nog verder te verdelen en te verzwakken door de vluchtelingenstroom nog verder aan te jagen.
pi_156534579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Rusland wil het terreur in Syrië tenminste uitroeien.
Weet jij zeker dat Mr Poetin geen dubbele agenda heeft?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 22:18:51 #170
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156534739
quote:

[..]

Precies. Er zijn hier users die denken dat de Russen ons nu beschermen. Gekker moet het niet worden. Zij zitten daar uit eigen belang. Zodra zij denken dat Assad veilig is zullen ze stoppen en daarmee is het probleem niet opgelost maar heb je er mogelijk vele vluchtelingen bij en verplaatst zich het tuig naar andere landen. De VS/EU zou moeten meehelpen. Zonder VS word het conflict niet opgelost. Maar aangezien SA nu de VN-Mensenrechtenraad leidt zoals ik nu hier vernomen heb, zie ik de VS niets ondernemen. Ook zij hebben daar natuurlijk hun belangen. Dat zie je al aan McCain dezelfde dwaas als Putin met zijn uitspraken.

De VN nog niet op de thee zou ik uitgenodigd willen worden. Een schandalige vertoning. Onbegrijpelijk en ik me vraag me af of dit klopt. :)
Wat een wereld.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156534844
Laat Poetin maar alles platgooien. De stromen vluchtelingen komen toch wel naar Europa en niet Rusland. Ook goed dat Poetin tot nu toe met name niet-IS doelen heeft bestook. Daarmee gaat er zeker een oplossing in Syrië komen!
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_156535930
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Weet jij zeker dat Mr Poetin geen dubbele agenda heeft?
Wanneer weet je iets zeker?

Rusland wil vooral zijn haven in Syrië veiligstellen, dus wil de terroristen gewoon weg.

De V.S. is nu gewoon bang/boos dat Assad niet wordt gewipt. De V.S. waren allang blij met de jihadisten in Syrië en laten we eerlijk zijn: "Moderate forces". _O-
pi_156536484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:46 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wanneer weet je iets zeker?

Rusland wil vooral zijn haven in Syrië veiligstellen, dus wil de terroristen gewoon weg.

De V.S. is nu gewoon bang/boos dat Assad niet wordt gewipt. De V.S. waren allang blij met de jihadisten in Syrië en laten we eerlijk zijn: "Moderate forces". _O-
Je weet gewoon niet wat het doel van Rusland is. Ga er maar vanuit dat het iig niet zo is dat ze de EU uit de brand willen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 22:58:55 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:02:16 #174
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156536611
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je weet gewoon niet wat het doel van Rusland is. Ga er maar vanuit dat het iig niet zo is dat ze de EU uit de brand willen helpen.
Dat zal best maar wij in Nederland hebben belang bij wat de Russen in Syrië aan het doen zijn. :)
pi_156536620
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee eigen belangen veilig stellen.

De VS en de EU erachteraan natuurlijk, wilde gewoon Assad weg hebben.. de extremisten kwamen goed uit omdat die wel vechten. :r

Te laf om het zelf te doen en dan extremisten creëren die vervolgens de makers gaan bedreigen, waar hebben we dat eerder gezien. :')
pi_156536929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:02 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Dat zal best maar wij in Nederland hebben belang bij wat de Russen in Syrië aan het doen zijn. :)
Dat denk je
pi_156536950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee eigen belangen veilig stellen.

De VS en de EU erachteraan natuurlijk, wilde gewoon Assad weg hebben.. de extremisten kwamen goed uit omdat die wel vechten. :r

Te laf om het zelf te doen en dan extremisten creëren die vervolgens de makers gaan bedreigen, waar hebben we dat eerder gezien. :')
De wereld is een vieze plek op dit niveau
pi_156537150
De wereldmachten zijn elkaar aan het tarten en de boel is heen en weer aan het schuiven.

Dit komt doordat machten beseffen dat het huidige financiële- en geopolitieke syteem aan het imlpoderen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 23:19:23 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:26:17 #179
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156537365
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat denk je
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
De wereldmachten zijn elkaar aan het tarten en de boel is heen en weer aan het schuiven.

Dit komt doordat machten beseffen dat het huidige financiële- en geopolitieke syteem aan het imlpoderen is.
Dat is gewoon een feit. Van een Syrië waar Assad de touwtjes in handen heeft hebben wij geen last. Eigenbelang über alles. :)
pi_156537639
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:26 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

[..]

Dat is gewoon een feit. Van een Syrië waar Assad de touwtjes in handen heeft hebben wij geen last. Eigenbelang über alles. :)
Zo is dat. Tijd terug draaien en de situatie terug brengen naar voor de Arabische lente. En dan wegwezen.
pi_156537652
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:26 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

[..]

Het globale financiële systeem wankelt en dat houdt in dat machtsposities wereldwijd zullen verschuiven.
pi_156537656
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo is dat. Tijd terug draaien en de situatie terug brengen naar voor de Arabische lente. En dan wegwezen.
Dit.
pi_156537725
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De belangen zijn veel verstrekkender dan dat hele M-O.

Het gaat om een imperium (VS/het westen) dat aan het instorten is. De EU is totaal stuurloos op het moment... onze slagkracht is nihil...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 23:39:54 ]
pi_156537734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:06 schreef Albert_Hofmann het volgende:

Pure propaganda.
Dat laatste verhaal is geen propaganda. Een uur voor de aanvallen begonnen liep er een Rus een Amerikaanse ambassade binnen en zei dat ze binnen een uur zouden gaan bombarderen en de Amerikanen beter aan de grond konden blijven.

Toen kwamen de berichten naar buiten als 'concerned', 'unclear', 'very concerned'. Ondertussen in het Pentagon:

nancyayoussef twitterde op woensdag 30-09-2015 om 17:26:13 Overheard at the Pentagon: "Right now, we are Putin's prison bitch." reageer retweet
Valt voor de Amerikanen moeilijk te bevatten hoe groot het falen van Obama/Kerry is. En Hillary natuurlijk met haar plastic speelgoed reset knop. Putin gaat gewoon verder nu waar Bush en hij mee begonnen waren in de jaren 2000 en 2001. De Russen snappen waarschijnlijk op dit moment niets van de Amerikaanse houding en politieke situatie, behalve dat ze het goed kunnen gebruiken om hun eigen macht te vergroten. Putin vecht daarbij natuurlijk al sinds zijn eerste presidentstermijn tegen de radicale islam en heeft daar schijnbaar een nog grotere hekel aan dan de Oekrainse nationalisten.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:45:53 #185
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156537917
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het gaat om een imperium (VS/het westen) dat aan het instorten is. De EU is totaal stuurloos op het moment... onze slagkracht is nihil...
Dat zal best maar we hebben nou eenmaal belangen bij een stabiel midden-oosten. Omdat we ook andere belangen hebben op andere gebieden zou niet moeten betekenen dat we het midden-oosten maar moeten vergeten. Dat is volstrekt idioot.
pi_156537936
Haatbaarden krijgen billenkoek. ~O>
pi_156538094
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:45 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Dat zal best maar we hebben nou eenmaal belangen bij een stabiel midden-oosten. Omdat we ook andere belangen hebben op andere gebieden zou niet moeten betekenen dat we het midden-oosten maar moeten vergeten. Dat is volstrekt idioot.
Nee, maar na een paar bombardementen van de Russen al beginnen te spreken over een stabieler M-O is misschien nog wel idioter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2015 23:54:26 ]
pi_156538105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De EU :') Staat 1 ambtenaar op het strand, 200 man rennen ambtenaar voorbij. Tot zover de grenscontrole _O-

Aan alle declaratie voorschriften is gedacht voor de EU parlementariers, maar aan een fatsoenlijke grensbewaking heeft niemand gedacht. Iedereen kijkt elkaar aan, zelfs een elftal in de resterende achtste klasse is taakvolwassener dan de bestuurders van de EU. Slagkracht hebben we niet, we hebben ook geen idee wie nou onze vijand is.

Als over 200 jaar geschiedenis gegeven wordt op school kijkt iedereen uit naar het hoofdstuk 2010-2025, want dan valt er nog eens wat te lachen in de klas.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:57:30 #189
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156538200
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, maar na een paar bombardementen van de Russen al beginnen te spreken over een stabieler M-O is misschien nog wel idioter.
Even bij de les blijven. Dat is het uiteindelijke doel en niet het huidige resultaat. Daarom moeten het er ook een flink stuk meer worden zodat IS/Al-Nusra en de FSA z.s.m. opgedoekt zijn en Assad weer de controle heeft. Klaar.
pi_156538206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De EU :') Staat 1 ambtenaar op het strand, 200 man rennen ambtenaar voorbij. Tot zover de grenscontrole _O-

Aan alle declaratie voorschriften is gedacht voor de EU parlementariers, maar aan een fatsoenlijke grensbewaking heeft niemand gedacht. Iedereen kijkt elkaar aan, zelfs een elftal in de resterende achtste klasse is taakvolwassener dan de bestuurders van de EU. Slagkracht hebben we niet, we hebben ook geen idee wie nou onze vijand is.

Als over 200 jaar geschiedenis gegeven wordt op school kijkt iedereen uit naar het hoofdstuk 2010-2025, want dan valt er nog eens wat te lachen in de klas.
Eigenlijk is het niet grappig. ;)
pi_156538298
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:57 schreef Terra_Incognita het volgende:

[..]

Even bij de les blijven. Dat is het uiteindelijke doel en niet het huidige resultaat. Daarom moeten het er ook een flink stuk meer worden zodat IS/Al-Nusra en de FSA z.s.m. opgedoekt zijn en Assad weer de controle heeft. Klaar.
Klaar? Nee, het gaat de Russen niet om IS of Assad.... het gaat om geopolitieke -en financiële belangen. De EU wordt vernietigd.. en dat is niet met wapentuig.

En de VS zijn alleen maar onze vriendjes als we nog in hun belangenplaatje voorkomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 00:02:16 ]
pi_156538723
quote:
11s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eigenlijk is het niet grappig. ;)
Dat het uitgerekend ons moet overkomen is inderdaad zuur.
pi_156538747
Nog zoiets: Al die Kalashjnikov's en ander Sovjet wapentuig...(ook modern) .. waar IS en andere groeperingen (over de halve wereld) mee lopen te zwaaien... Waar komt dat spul vandaan dan?

Komt ze ook niet aanwaaien hé

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 00:22:11 ]
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:43:33 #194
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156540828
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog zoiets: Al die Kalashjnikov's en ander Sovjet wapentuig...(ook modern) .. waar IS en andere groeperingen (over de halve wereld) mee lopen te zwaaien... Waar komt dat spul vandaan dan?

Komt ze ook niet aanwaaien hé
Gaan lang mee, ik denk niet dat deze rechtstreeks van een lopende band komen maar geroofd worden uit depots etc. Of via (regionale) zwarte handel. Kan prima ook uit louche organisaties uit Oostbloklanden. Dat de Russische overheid actief bevoorraad nah dat lijkt me niet erg waarschijnlijk
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 03:46:46 #195
444582 Terra_Incognita
Stupid people suffer
pi_156541172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 00:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klaar? Nee, het gaat de Russen niet om IS of Assad.... het gaat om geopolitieke -en financiële belangen. De EU wordt vernietigd.. en dat is niet met wapentuig.

En de VS zijn alleen maar onze vriendjes als we nog in hun belangenplaatje voorkomen.
De EU is zichzelf aan het slopen. Daar is Rusland of de VS niet voor nodig. Met chaos in Syrië zal het alleen maar sneller gaan dus is het maar mooi dat er wat aan IS gedaan gaat worden. :)
pi_156541817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De 'grensbewaking' is op zijn scherpst en in hoogste staat van paraatheid aan de oostelijke grenzen van de EU i.v.m. de dreiging van een 'Russische invasie'...tot voor een paar weekjes terug zijn daar hier op Fok! hele topics mee volgeplempt
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156541845
De timing van deze Russische inmenging is ook best interesant, zo vlak voor het uitbrengen van het rapport over mh17.....
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 08:28:58 #198
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156542460
Your games are death
With every breath
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:13:02 #199
8781 crew  Frutsel
pi_156542856
quote:
'Aanvallen Rusland veroorzaken escalatie'

De Russische bombardementen in Syrië veroorzaken een escalatie van het conflict. Dat zegt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken vrijdag in een verklaring die samen met de door de VS geleide coalitie is opgesteld.

Turkije zegt daarin 'diep bezorgd' te zijn over de gevolgen van de Russische acties in buurland Syrië. Die zullen ''meer extremisme en radicalisering'' in de hand werken, aldus Ankara.

Rusland is woensdag begonnen met luchtaanvallen op doelen in Syrië. Moskou zegt dat alleen stellingen van Islamitische Staat worden aangevallen maar waarnemers zeggen dat ook rebellen worden bestookt die tegen het bewind van president Bashar al-Assad strijden.

Het Turkse departement formuleerde de verklaring samen met de VS, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk en de Golfstaten. Rusland wordt opgeroepen direct te stoppen met de aanvallen op de rebellen en zich louter te richten op IS.

Iran
Ondertussen zouden er ook honderden Iraanse grondtroepen zijn gearriveerd in Syrië om het bewind van Assad te steunen. Dat meldt Reuters op basis van Libanese bronnen. Tot nu toe was de militaire steun aan Assad vooral in de vorm van adviseurs.
pi_156542874
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maar zelf doen al die landen niks?
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:15:04 #201
8781 crew  Frutsel
pi_156542887
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:14 schreef MotherFoker het volgende:

[..]

Maar zelf doen al die landen niks?
Misschien ff zon trainingskamp van Al Nusra bestoken waar toevallig Assad of Russen zitten O+
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:24:55 #202
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156543003
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Misschien ff zon trainingskamp van Al Nusra bestoken waar toevallig Assad of Russen zitten O+
Het zijn niet Assad en de Russen die de koppensnellers steunen.
Your games are death
With every breath
pi_156543061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:24 schreef Rica het volgende:

[..]

Het zijn niet Assad en de Russen die de koppensnellers steunen.
Nee. Niemand steunt IS. Maar Rusland valt wel tegenstanders van Assad aan en niet IS.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:29:04 #204
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_156543066
Rusland _O_
De anti-rusland propaganda is weer VOL aan de gang op het staatsjournaal. Man man... het is echt te treurig voor woorden.
pi_156543082
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Rusland _O_
De anti-rusland propaganda is weer VOL aan de gang op het staatsjournaal. Man man... het is echt te treurig voor woorden.
Noem eens wat positiefs over Rusland dan? Als pro Rusland figuur........
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:33:53 #206
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156543130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nee. Niemand steunt IS. Maar Rusland valt wel tegenstanders van Assad aan en niet IS.
Wat je daarbij ook niet moet vergeten is dat IS ook in strijd is met die andere groeperingen.

Doordat Rusland hen wel aanvalt en IS niet, maken ze de facto IS ook sterker.
pi_156543242
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Amerika heeft zowat alle mogelijkheden en kansen gecreëerd voor zo'n organisatie om op te staan.
Nee, het is hoogst naïef te veronderstellen dat de Westerse wereld verantwoordelijk is voor de oprichting van IS en gelijkgestemde organisaties. Het uiteenvallen van strakke regimes en het ontstane vacuüm is daar verantwoordelijk voor te noemen. Maar de stromingen bestonden natuurlijk al veel langer. Echter, ze werden door de toenmalige regimes onderdrukt.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:56:58 #208
8781 crew  Frutsel
pi_156543476
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat je daarbij ook niet moet vergeten is dat IS ook in strijd is met die andere groeperingen.

Doordat Rusland hen wel aanvalt en IS niet, maken ze de facto IS ook sterker.
Plus dat bijv Sunni minderheden straks moeten kiezen tussen een moordende dictator of het moordende IS en dan betwijfel ik of ze voor Assad kiezen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:15:29 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156543784
Ik vind het best wel logisch wat de Russen doen. Die willen gewoon hun eigen militaire bases in Syrië veiligstellen en tevens het Assad regime beschermen wat al decennialang een bondgenoot is. Dan is het ook logisch om te beginnen met het verslaan van de rebellen die in de dichtbevolkte en economisch/ militair belangrijke westkant van Syrië zitten. IS zit vooral in de woestijn. Dat kan wel even wachten. Eerst de gebieden rond de steden in het westen heroveren en consolideren.

De acties van het westen (voor zover aanwezig) zijn inconsistent en er zit geen coherent plan achter. Maar het lijkt erop dat de Russen dat wel hebben. Ze hebben er ook veel bij te winnen. Als het lukt dan heb je straks een blok Syrie - Irak - Iran in Russische invloedssfeer dat een tegengewicht biedt aan Saoedi-Arabie-Qatar-UAE-Israël in Amerikaanse invloedssfeer.
Mijn reisverslagen
pi_156543821
Msn nieuws: ww3 is waarschijnlijk woensdag begonnnen.

Openingszin: "Het lijkt er op dat woensdag misschien de derde wereld oorlog is uitgebroken." :')
pi_156543825
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Rusland _O_
lol de termen propaganda en staatsjournaal passen meer bij Rusland, lees eens een boek lullo.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:21:35 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156543882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:18 schreef MotherFoker het volgende:
Msn nieuws: ww3 is waarschijnlijk woensdag begonnnen.

Openingszin: "Het lijkt er op dat woensdag misschien de derde wereld oorlog is uitgebroken." :')
Dat is wat voorbarig maar dit heeft wel degelijk potentieel om uit te groeien tot iets heel groots
Mijn reisverslagen
pi_156543907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is wat voorbarig maar dit heeft wel degelijk potentieel om uit te groeien tot iets heel groots
Onderbuik gevoelens
pi_156543982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het best wel logisch wat de Russen doen. Die willen gewoon hun eigen militaire bases in Syrië veiligstellen en tevens het Assad regime beschermen wat al decennialang een bondgenoot is. Dan is het ook logisch om te beginnen met het verslaan van de rebellen die in de dichtbevolkte en economisch/ militair belangrijke westkant van Syrië zitten. IS zit vooral in de woestijn. Dat kan wel even wachten. Eerst de gebieden rond de steden in het westen heroveren en consolideren.

De acties van het westen (voor zover aanwezig) zijn inconsistent en er zit geen coherent plan achter. Maar het lijkt erop dat de Russen dat wel hebben. Ze hebben er ook veel bij te winnen. Als het lukt dan heb je straks een blok Syrie - Irak - Iran in Russische invloedssfeer dat een tegengewicht biedt aan Saoedi-Arabie-Qatar-UAE-Israël in Amerikaanse invloedssfeer.
Dan moet je als het 'westen' ook niet aankomen met lulkoek alsof we nu beter zouden samenwerken met de Russen. Frankrijk is zelfs aan het uitzoeken of Assad niet schuldig is aan oorlogsmisdaden.......
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:33:16 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156544052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:27 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je als het 'westen' ook niet aankomen met lulkoek alsof we nu beter zouden samenwerken met de Russen. Frankrijk is zelfs aan het uitzoeken of Assad niet schuldig is aan oorlogsmisdaden.......
Ik denk dat we ons er niet mee moeten bemoeien. De Russen hebben een veel betere kans om het daar te stabiliseren omdat ze een duidelijk doel hebben. In tegenstelling tot het westen, die dan weer de ene partij en dan weer de andere partij bombardeert zonder dat er een uitvoerbaar plan achter zit.
Mijn reisverslagen
pi_156544062
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons er niet mee moeten bemoeien. De Russen hebben een veel betere kans om het daar te stabiliseren omdat ze een duidelijk doel hebben. In tegenstelling tot het westen, die dan weer de ene partij en dan weer de andere partij bombardeert zonder dat er een uitvoerbaar plan achter zit.
Zeer duidelijk niet dus.......
pi_156544133
Het lijkt wel of de taken verdeeld zijn: Amerika geeft rebellengroepen de kans om zelf voor hun land te vechten - onder het motto: je moet het geprobeerd hebben. Als dat niet werkt, grijpt Rusland in. Europa vangt de vluchtelingen op. Engeland zal de denktank wel zijn en houdt zich bezig met terrorismebestrijding waar alle landen wat aan hebben.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:43:36 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156544199
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zeer duidelijk niet dus.......
Westerse "strategie": bestaande structuuren vernietigen, hier en daar wat platgooien en/of bewapenen en dan hopen dat er op wonderbaarlijke manier opeens een voorbeeldige vredige democratie uit de puinhopen ontstaat in een sterk verdeeld land.

Russische strategie: reeds bestaande en functionerende structuur die wankelt versterken/ consolideren en vanuit daar verder werken. Tevens masterplan voor een as Rusland - Syrie - Irak - Iran/ Hezbollah
Mijn reisverslagen
pi_156544209
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Westerse "strategie": bestaande structuuren vernietigen, hier en daar wat platgooien en/of bewapenen en dan hopen dat er op wonderbaarlijke manier opeens een voorbeeldige vredige democratie uit de puinhopen ontstaat in een sterk verdeeld land.

Russische strategie: reeds bestaande en functionerende structuur die wankelt versterken/ consolideren en vanuit daar verder werken. Tevens masterplan voor een as Rusland - Syrie - Irak - Iran/ Hezbollah
Rusland pakt IS duidelijk net aan. Daar gaat het even over. Men wil gewoon Assad in het zadel houden. Vreemd is dan dat Obama nog geen twee dagen geleden net doet alsof we samenwerken met de Russen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:55:11 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156544369
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Rusland pakt IS duidelijk net aan. Daar gaat het even over. Men wil gewoon Assad in het zadel houden.
Dat is inderdaad de strategie. En IS is geen prioriteit want die zitten vooral in de de woestijn. Prioriteit is eerst het westen van Syrië terugbrengen onder Assad (of een andere Russisch gezinde regering, maar Assad is momenteel het beste wat ze hebben) en dan heb je een sterke basis om de tweede stap te doen: IS aanpakken om de as door te kunnen trekken.

Uiteindelijk werken ze naar een as Rusland- Syrie - Irak - Iran met reikwijdte tot in Libanon (via Hezbollah). Geniaal als ze dat lukt.

Iran heeft hier ook veel bij te winnen want een val van Assad betekent dat de lijn met Hezbollah wordt doorgesneden en dat is de lever waarmee ze Israël onder druk kunnen zetten.
Mijn reisverslagen
pi_156544376
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:15 schreef SeLang het volgende:

Zo ongeveer ja. Assad dreigde de burgeroorlog op termijn te gaan verliezen doordat zijn bron aan manschappen eerder zou opdrogen dan die van degene tegen wie hij vecht. Rusland dreigt daardoor zijn invloedssfeer in die regio alsmede hun tastbare aanwezigheid in Tartus te verliezen. Alleen 'steun' verlenen was niet meer voldoende. De stap van Rusland is wat mij betreft dan ook een logische.

Ze moeten alleen naar de buitenwereld niet net doen alsof ze IS aanvallen want dat doen ze niet!

Daarbij blijf ik de timing (met dat rapport over mh17 op 13-10 in het achterhoofd), opmerkelijk noemen. Een vorm van escalatie door 'per ongeluk' bv Amerikaanse doelen te raken en mh17 verdwijnt naar de achtergrond....
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:58:29 #222
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_156544441
MH17 is al lang naar de achtergrond verdwenen. Geen natie van belang die zich daar nog druk om gaat maken. Jammer dat er geen 200 Amerikanen in dat vliegtuig zaten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:10:39 #223
448296 BaardHagrid
pi_156544658
Zal China de lachende derde worden, dankzij deze puinhoop?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:14:12 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156544727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:10 schreef BaardHagrid het volgende:
Mwah... die hebben binnenkort hun handen vol aan hun eigen burgeroorlog.
Mijn reisverslagen
pi_156544765
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:10 schreef BaardHagrid het volgende:
Nee.

Er zijn sowieso niet echt winnaars in dit gebeuren.
Naturheilmittel
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:22:55 #226
8781 crew  Frutsel
pi_156544889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de strategie. En IS is geen prioriteit want die zitten vooral in de de woestijn. Prioriteit is eerst het westen van Syrië terugbrengen onder Assad (of een andere Russisch gezinde regering, maar Assad is momenteel het beste wat ze hebben) en dan heb je een sterke basis om de tweede stap te doen: IS aanpakken om de as door te kunnen trekken.

Uiteindelijk werken ze naar een as Rusland- Syrie - Irak - Iran met reikwijdte tot in Libanon (via Hezbollah). Geniaal als ze dat lukt.

Iran heeft hier ook veel bij te winnen want een val van Assad betekent dat de lijn met Hezbollah wordt doorgesneden en dat is de lever waarmee ze Israël onder druk kunnen zetten.
Jordanie is het enige normale land in die regio? :P

Anyway... Irak en Iran waren ooit aartsvijanden... dat zal ook nog wel de nodige shit met zich meebrengen. Plus dat de Koerden ook nog wel iets willen hebben gok ik

En Israel zit niet te wachten op een zooi technologische snufjes in de handen van Hezbollah en of Syrie.
pi_156544928
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

We zijn nog niet zo dichtbij geweest als nu. Althans, onze generatie.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:24:34 #228
448296 BaardHagrid
pi_156544938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mwah... die hebben binnenkort hun handen vol aan hun eigen burgeroorlog.
hahaha

Die zijn experts in het houden van sociale rust. Zo'n 3000 jaar om precies te zijn :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:26:30 #229
448296 BaardHagrid
pi_156544979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:16 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee.

Er zijn sowieso niet echt winnaars in dit gebeuren.
China hoeft toch enkel te wachten op de verliezers?
Je hoeft niet als winnaar uit de bus te stappen, als de concurrenten automatisch verzwakken.
pi_156545053
Ik mag hopen dat minister Hennis binnenkort gaat mededelen dat Nederland niet gaat bombarderen in Syrië, dat besluit zal ook op korte termijn genomen worden.
pi_156545144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Noem eens wat positiefs over Rusland dan? Als pro Rusland figuur........
http://www.globalresearch(...)ou-have-done/5479278
http://www.liveleak.com/view?i=8ae_1443284832

Om maar iets te noemen.
pi_156545202
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:24 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

hahaha

Die zijn experts in het houden van sociale rust. Zo'n 3000 jaar om precies te zijn :')
Anders lees je even een geschiedenisboek. De Chinezen vechten al duizenden jaren onderling oorlog.
Naturheilmittel
pi_156545214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:26 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

China hoeft toch enkel te wachten op de verliezers?
Je hoeft niet als winnaar uit de bus te stappen, als de concurrenten automatisch verzwakken.
China verzwakt zichzelf vanwege hun bubbeleconomie, hun geruzie met buurlanden en de gigantische ongelijkheid en bijkomende sociale onrust in het land.

China gaat eerder tenonder dan Rusland, en dat zegt nogal wat.
Naturheilmittel
pi_156545230
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Rusland pakt IS duidelijk net aan. Daar gaat het even over. Men wil gewoon Assad in het zadel houden. Vreemd is dan dat Obama nog geen twee dagen geleden net doet alsof we samenwerken met de Russen.
Obama laat zich in zijn kont neuken als Putin dat blieft.

Amerika zou er goed aan doen om nu eens gewoon te zeggen ok Rusland, we gaan samen met jullie het probleem op lossen.

Dat zouden die yanks moeten doen. En dat hadden ze al lang en breed moeten doen. Maar dat doen ze niet, want oeeee Rusland heeft CIA getrainde "rebellen" (wat feitelijk gezien ook gewoon terroristen zijn }:| ) aangevallen.

Kutyanks. Ik zie het nog gebeuren dat die klerelijers ons in een derde wereldoorlog storten met Rusland }:|
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:39:37 #235
448296 BaardHagrid
pi_156545260
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:36 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Anders lees je even een geschiedenisboek. De Chinezen vechten al duizenden jaren onderling oorlog.
Ja, daar doel ik ook op. Hierdoor hebben ze genoeg kennis opgedaan om daar fatsoenlijk mee om te gaan. :)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:40:53 #236
pi_156545285
www.kla.tv/6768

Russia's interference in Syria conflict reveals true US-intentions

There seems to be a surprising turn in the Syrian conflict. Concerning Israeli media reports Russia launches an offensive against the "Islamic State", "IS" in short, which has occupied large parts of Syria and Iraq. Until now Moscow wasn't involved in any military operations. But now Russia is said to have established a military base near the city of Damascus in Syria, from where they could attack the Islamistic militia.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:44:01 #237
448296 BaardHagrid
pi_156545351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:36 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

China verzwakt zichzelf vanwege hun bubbeleconomie, hun geruzie met buurlanden en de gigantische ongelijkheid en bijkomende sociale onrust in het land.

China gaat eerder tenonder dan Rusland, en dat zegt nogal wat.
Als er een bubbel-economie is, zal die toebehoren aan Amerika.

Goed, ik geef je gelijk als je zegt dat de groei inmiddels stagneert, maar het punt is dat de Chinese economie nog groeit, en niet krimpt.

Daarbij heeft Rusland intern ook grote onrust. Vele malen erger dan China bijvoorbeeld.
pi_156545404
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
www.kla.tv/6768

Russia's interference in Syria conflict reveals true US-intentions

There seems to be a surprising turn in the Syrian conflict. Concerning Israeli media reports Russia launches an offensive against the "Islamic State", "IS" in short, which has occupied large parts of Syria and Iraq. Until now Moscow wasn't involved in any military operations. But now Russia is said to have established a military base near the city of Damascus in Syria, from where they could attack the Islamistic militia.
Nou, inderdaad, waarom konden ze wel Saddam en Irak binnen 6 weken verslaan en kutten ze nu maar wat aan? (dat rijmt ook nog, leuk met het oog op sinterklaas) Dat heb ik me vaak afgevraagd. Amerika wil IS helemaal niet verslaan.

En het is al aangekaart hier: Eerst het midden-Oosten ontwricht, daarna Europa. Het komt amerika maar wat goed uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Toefjes op 02-10-2015 11:55:11 ]
pi_156546164
Als het "Westen" gewoon eens ging samenwerken met de Russen, dan was dat IS binnen de kortste tijd opgerold. Dan kun je daarna eens rustig gaan kijken of er verkiezingen of iets dergelijks gehouden kunnen worden om Assad eventueel te vervangen.

Maar niets van dat alles. Rusland (lees: Poetin) is Het Grote Gevaar volgens de westerse propaganda en het westen moet de 'gematigde' (HAHAHA) rebellen steunen tegen IS.
En dan hebben we natuurlijk nog de maffe Turken die liever de Koerden gaan bombarderen. 8)7 8)7
٩๏̯͡๏)۶
pi_156546285
Ben trouwens ook benieuwd wat Israël gaat doen nu Iran een actievere rol in het Syrië conflict lijkt aan te nemen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:31:08 #241
pi_156546295
In deze tijden is het (wederom) duidelijk wie onze vrienden en wie onze vijanden zijn.

We moeten toenadering zoeken tot Rusland (en China) en de Amerikaanse ratten zo ver weg mogelijk van ons houden.

We delen heel veel met de Russen, onze normen en waarden komen veel meer met de Russen overeen dan met de Amerikanen met wie wij zeer weinig gemeenschappelijk hebben. Dat lijkt anders, echter komt dit door onze media die voor vrijwel 100% uit Amerikaanse pulp bestaat. Eigenlijk is 'Amerikaanse pulp' een pleonasme.

We hoeven de Russen niet in alles te imiteren, ook daar zijn er zaken die verbetering behoeven. Maar we kunnen wel toenadering zoeken. O+
pi_156546413
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In deze tijden is het (wederom) duidelijk wie onze vrienden en wie onze vijanden zijn.

We moeten toenadering zoeken tot Rusland (en China) en de Amerikaanse ratten zo ver weg mogelijk van ons houden.

We delen heel veel met de Russen, onze normen en waarden komen veel meer met de Russen overeen dan met de Amerikanen met wie wij zeer weinig gemeenschappelijk hebben. Dat lijkt anders, echter komt dit door onze media die voor vrijwel 100% uit Amerikaanse pulp bestaat. Eigenlijk is 'Amerikaanse pulp' een pleonasme.

We hoeven de Russen niet in alles te imiteren, ook daar zijn er zaken die verbetering behoeven. Maar we kunnen wel toenadering zoeken. O+
We hebben al lang toenadering gezocht. Probleem is dat de Russen erg onzeker zijn.

En China is een walgelijk land, jij als communist zou braken van de ongelijkheid daar.
Naturheilmittel
pi_156546424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd wat Israël gaat doen nu Iran een actievere rol in het Syrië conflict lijkt aan te nemen.
Israël hoopt gewoon dat het conflict zo lang mogelijk doorgaat. Iedereen die daar vecht is een vijand van Israël immers.
Naturheilmittel
pi_156546506
Wapenproducenten maken echt veel geld.
Wapendepots in Syrië die steeds maar vernietigd worden.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:41:58 #245
pi_156546547
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:36 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

We hebben al lang toenadering gezocht. Probleem is dat de Russen erg onzeker zijn.

En China is een walgelijk land, jij als communist zou braken van de ongelijkheid daar.
Ben je ooit in China geweest, Gerolsteiner?
Ik wil er wel naar toe, ben er nog nooit geweest.

China en Rusland zijn niet alles, maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden, de as 'VS-VK' of de as Rusland-China dan kies met volle overtuiging voor de laatste as.

Het liefst zie ik een socialistische regering zoals Scandinavie in de jaren '80 als wereldheerser, maar bij gebrek aan dit alternatief, opteer ik voor Rusland-China. Bovendien wanneer zij wereldleider zijn wil nog niet zeggen dat onze cultuur een kopie wordt van die van hen. De invloeden uit die landen zal wel groter worden, maar er zijn ook heel veel goede dingen in China en Rusland te vinden.

De VS is een absoluut duivels land, waar niet 1 goed iets te vinden is. Echt helemaal niets. Engeland heeft heel af en toe nog goede dingen, maar ook dit is schaars. Neen, zonder de VS en VK als wereldpolitie is de wereld heel veel beter af. Dat is 100% zeker. :7
pi_156546582
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:23 schreef Ronaldsen het volgende:
Als het "Westen" gewoon eens ging samenwerken met de Russen, dan was dat IS binnen de kortste tijd opgerold. Dan kun je daarna eens rustig gaan kijken of er verkiezingen of iets dergelijks gehouden kunnen worden om Assad eventueel te vervangen.

Maar niets van dat alles. Rusland (lees: Poetin) is Het Grote Gevaar volgens de westerse propaganda en het westen moet de 'gematigde' (HAHAHA) rebellen steunen tegen IS.
En dan hebben we natuurlijk nog de maffe Turken die liever de Koerden gaan bombarderen. 8)7 8)7
Als de Russen een paar jaar geleden hadden willen samenwerken met het westen dan had Assad al lang het veld geruimd, was IS er misschien niet eens geweest en zaten we nu met een heel andere situatie. Of dat dan een betere situatie zou zijn geweest dan die gigantische puinhoop van nu zullen we dankzij die veto houding van de Russen nooit weten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:51:06 #247
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156546710
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Toenadering lijkt me wat teveel van het goede. We moeten als EU onze eigen weg kunnen gaan. Anders zie ik het nut van een EU niet in.

De Russen hebben daar een iets makkelijkere positie dan de VS. Assad en Iran en dat is het dan ook. De VS heeft door de jaren heen er zo een puinhoop van gemaakt dat men zowaar niets kan ondernemen. IS compleet vernietigen is problemen zoeken met SA en de andere rijke oliestaten.
Tot overmaat van ramp lopen FSA leden met het materieel van de VS over naar Al Nusra. Het is ondertussen een wespennest waar je niet graag gestoken wil worden. Een puinhoop.

Alleen als de Russen, VS nu eindelijk eens die geopolitiek loslaten en eens echt gaan samenwerken dan is er hoop om dit conflict eens op te lossen. Als dat niet gaat gebeuren dan kan de EU de shit gaan opruimen die deze twee grootmachten creëren(vluchtelingen met alle gevolge en ellende die daarbij behoren)
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:56:08 #248
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156546793
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:43 schreef Montagui het volgende:
Als de Russen een paar jaar geleden hadden willen samenwerken met het westen dan had Assad al lang het veld geruimd
Dat was voor de Russen totaal geen optie omdat het een bondgenoot is zoals het westen een bondgenoot van de VS. Zonder Assad zijn de Russen hun totale positie kwijt in het MO.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:56:42 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156546806
quote:

[..]

Als de Russen een paar jaar geleden hadden willen samenwerken met het westen dan had Assad al lang het veld geruimd, was IS er misschien niet eens geweest en zaten we nu met een heel andere situatie. Of dat dan een betere situatie zou zijn geweest dan die gigantische puinhoop van nu zullen we dankzij die veto houding van de Russen nooit weten.
Het is natuurlijk ook niet zo realistisch om van de Russen te verwachten dat ze een decennialange bondgenoot zouden verwijderen. Zeker niet nadat voormalige Sowjet republieken lid zijn geworden van de NAVO en het westen op allerlei manieren loopt te spitten in de achtertuin van Moskou.
Mijn reisverslagen
pi_156546807
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

China en Rusland zijn niet alles, maar als ik moet kiezen tussen twee kwaden, de as 'VS-VK' of de as Rusland-China dan kies met volle overtuiging voor de laatste as.

Het liefst zie ik een socialistische regering zoals Scandinavie in de jaren '80 als wereldheerser, maar bij gebrek aan dit alternatief, opteer ik voor Rusland-China. Bovendien wanneer zij wereldleider zijn wil nog niet zeggen dat onze cultuur een kopie wordt van die van hen. De invloeden uit die landen zal wel groter worden, maar er zijn ook heel veel goede dingen in China en Rusland te vinden.

De VS is een absoluut duivels land, waar niet 1 goed iets te vinden is. Echt helemaal niets. Engeland heeft heel af en toe nog goede dingen, maar ook dit is schaars. Neen, zonder de VS en VK als wereldpolitie is de wereld heel veel beter af. Dat is 100% zeker. :7
Ik heb in de VS wel een geweldige vakantie gehad. Las Vegas _O_ Al danst de duivel uitgerekend daar het heftigst, dat geef ik toe :P
pi_156546868
Wat erg zeg ANP/NOS/RTL gister. vooral berichtgeven dat de bombardementen van Rusland zoveel burgerdoden maakt. Wanneer Amerika of Frankrijk dit doet worden alleen terroristen verdreven :')
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:01:11 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_156546887
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als je geluk hebt kan je voor 400 euro heen en terug naar China (+ visum kosten). Maar dan vlieg je wel (ironisch gezien) met aeroflot :P Al iets van 6 keer gedaan, 2 keer naar china en 4 keer naar Zuid-Korea. China is fantastisch om te zien, alleen zou ik er niet willen wonen. Maar de mentaliteit van de mensen is bijzonder om te zien. Ik heb hele pleinen in 2 dagen heringericht zien worden. In plaats van 2 stratenmakers werden er gewoon 100 random mensen in gezet (inclusief vrouwen en tieners) om binnen een uur alle stenen eruit te halen. Volgende dag nieuwe stenen erin, wat planten en hoppa klaar is Hoelang.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:09:10 #253
pi_156547063
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als je geluk hebt kan je voor 400 euro heen en terug naar China (+ visum kosten). Maar dan vlieg je wel (ironisch gezien) met aeroflot :P Al iets van 6 keer gedaan, 2 keer naar china en 4 keer naar Zuid-Korea. China is fantastisch om te zien, alleen zou ik er niet willen wonen.
Ik dacht erover om platskart (3e klasse) te reizen via Kazakhstan, de zijden route. Ik heb geen idee wat daarvan de kosten zijn, sowieso heb ik een transitvisum nodig voor WitRusland (Oekraine-Rusland is gesloten begreep ik), Rusland en Kazakhstan. En ik zal wel iets van 10 dagen onderweg zijn van Fryslan via Nederland, Duitsland, Polen, Wit Rusland, Rusland en Kazakhstan.
pi_156547092
quote:

[..]

De Russen hadden denk ik weinig zin om een tweede Libie te creeren. Het opruimen van Ghadaffi was immers ook niet heel handig achteraf en daar was Rusland bovendien ook al geen voorstander van.
٩๏̯͡๏)۶
pi_156547100
quote:

Inderdaad...er zijn dingen die in Rusland beter kunnen. Zoals mensenrechten, onderdrukking, buurlanden binnenvallen zonder goede reden. Dus doe mij maar de Amerikaanse pulp.

Ik kan niet 1 reden bedenken waarom ik naar Rusland zou gaan in plaats van Amerika.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:13:44 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156547171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:10 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Inderdaad...er zijn dingen die in Rusland beter kunnen. Zoals mensenrechten, onderdrukking, buurlanden binnenvallen zonder goede reden. Dus doe mij maar de Amerikaanse pulp.

Ik kan niet 1 reden bedenken waarom ik naar Rusland zou gaan in plaats van Amerika.
Geen van beide. Geef mij maar de sociaal democratie de middenweg.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:21:41 #257
pi_156547332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:10 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

[ Bericht 12% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 03-10-2015 00:03:24 ]
pi_156550350
quote:
Als man......loop ik er niet warm voor.
pi_156550414
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:00 schreef Tamabralski het volgende:
Wat erg zeg ANP/NOS/RTL gister. vooral berichtgeven dat de bombardementen van Rusland zoveel burgerdoden maakt. Wanneer Amerika of Frankrijk dit doet worden alleen terroristen verdreven :')
Dan ga je toch lekker Russia Today lezen, krijg je nooit meer te horen als Rusland iets fout doet.
Naturheilmittel
pi_156550450
quote:

[..]

Nee nooit. Zal er ook nooit heen gaan, dat zou immoreel zijn. In China wonen honderden miljoenen in bittere armoede terwijl de elite de rest van het volk als vuil behandelt. In de VS hebben de armen het een miljoen keer beter dan de armen in China.
quote:

Ben je wel eens in Amerika geweest?
Naturheilmittel
pi_156550530
Verder is Rusland een prima land, echter jammer dat ze zo graag een tsaar/dictator willen hebben.
Naturheilmittel
pi_156551612
pi_156551649
quote:
Ja hoor. :')

Opeens zijn de Russen de heilige bevrijders van het Midden Oosten.

Serieus, al die VS-haat maakt mensen compleet blind voor de feiten.
Naturheilmittel
pi_156551802
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:10 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ja hoor. :')

Opeens zijn de Russen de heilige bevrijders van het Midden Oosten.

Serieus, al die VS-haat maakt mensen compleet blind voor de feiten.
Is toch ook gewoon Russische propaganda, ze hebben tot nu toe ook nog maar 1 is-doel gebombardeerd
pi_156551860
quote:
De Speld?
pi_156551889
Tja, Rusland zit er op verzoek van de regering van Syrië, de VS en anderen niet.

Naar mijn mening is er stabiliteit nodig. Dat krijg je in mijn ogen het beste voor elkaar door nu Assad te helpen, met als voorwaarde dat hij aftreedt als het stabiel is, en nieuwe verkiezingen uitroept. Daarbij ben ik echter van mening dat militair ingrijpen niet per sé een goede oplossing is op dit moment.

Ik vind politiek erg interessant maar op sommige momenten ben ik blij dat ik geen president van Rusland, de VS of welk machtig land dan ook ben. Ik zou over dit soort zaken echt geen idee hebben wat ik nou zou moeten doen.
pi_156551925
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 17:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

De Speld?
Sputnik
pi_156554305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 23:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat laatste verhaal is geen propaganda. Een uur voor de aanvallen begonnen liep er een Rus een Amerikaanse ambassade binnen en zei dat ze binnen een uur zouden gaan bombarderen en de Amerikanen beter aan de grond konden blijven.

Toen kwamen de berichten naar buiten als 'concerned', 'unclear', 'very concerned'. Ondertussen in het Pentagon:

Het zal best waar zijn, maar ik bedoel de toon waarmee het gebracht werd. Alsof het iets slechts was/is en rusland zich totaal niet aan de regels houdt, terwijl het vanuit tactisch oogpunt juist zeer logisch is, omdat de russen amerika uiteraard niet vertrouwen in deze kwestie. Maar dat horen we niet van onze zogenaamde objectieve media.
Lucy in the Sky with Diamonds
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:31:44 #269
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156554614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zo ongeveer ja. Assad dreigde de burgeroorlog op termijn te gaan verliezen doordat zijn bron aan manschappen eerder zou opdrogen dan die van degene tegen wie hij vecht. Rusland dreigt daardoor zijn invloedssfeer in die regio alsmede hun tastbare aanwezigheid in Tartus te verliezen. Alleen 'steun' verlenen was niet meer voldoende. De stap van Rusland is wat mij betreft dan ook een logische.

Ze moeten alleen naar de buitenwereld niet net doen alsof ze IS aanvallen want dat doen ze niet!

Daarbij blijf ik de timing (met dat rapport over mh17 op 13-10 in het achterhoofd), opmerkelijk noemen. Een vorm van escalatie door 'per ongeluk' bv Amerikaanse doelen te raken en mh17 verdwijnt naar de achtergrond....
Lavrov was anders bijzonder duidelijk. Alles wat eruit ziet als een terrorist, wat zich beweegt als een terrorist en wat zich gedraagt als een terrorist is een legitiem doel.. Ook heeft men het over IS "en andere terroristische groepen... " Het westen krijgt hier een koekje van eigen deeg... Inderdaad volkomen logisch en legitiem dat de Russen eerst afrekenen met de andere rebellen in het westen van Syrie, Laat de westerse coalitie IS maar uit de woestijn schieten... Ik snap niet waarom de westerse leiders nu zo verbaasd en verongelijkt reageren, terwijl de strategie van de Russen kristalhelder is min tegenstelling tot die van de westerse coalitie,
pi_156555015
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Lavrov was anders bijzonder duidelijk. Alles wat eruit ziet als een terrorist, wat zich beweegt als een terrorist en wat zich gedraagt als een terrorist is een legitiem doel.. Ook heeft men het over IS "en andere terroristische groepen... "
Alleen slaat die definitie uiteindelijk op iedereen die niet in Assad's leger dient.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:59:11 #271
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156555313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alleen slaat die definitie uiteindelijk op iedereen die niet in Assad's leger dient.
Klopt. De staat heeft immers een geweldsmonopolie. In Syrie is dat niet anders dan in Nederland. Als hier in nederland allerlei gewapende bendes een opstand beginnen, zouden dat ook legitieme doelen zijn. Wij zouden het ook niet fijn vinden als dan een land als, bijvoorbeeld venezuela hier luchtsteun gaat geven aan de gewapende bendes die onze regering willen afzetten... Wij zouden dan misschien ook wel de hulp vande Belgen en Duitsers vragen om de rebllen te bombarderen.... De Russen handelen op verzoek van de Syrische overheid die bedreigd wordt door de door het westen gesteunde en bewapende rebellen aq terroristen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:00:09 #272
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156555345
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 19:47 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat klopt dus en terecht!
pi_156555586
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat klopt dus en terecht!
Vandaar ook het enorme aantal vluchtelingen. Ze willen niet in Assad's leger dienen en niet als burger platgebombardeerd worden.
pi_156555617
WO II konden we niet winnen zonder de Russen en nu is het weer Rusland die de wereld gaat redden. Ik ben opgelucht, het zag er slecht uit! Ook al vind ik bombardementen het verschrikkelijkste dat er bestaat - op een kernoorlog na - is er nu geen andere oplossing.
pi_156556404
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:08 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker Russia Today lezen, krijg je nooit meer te horen als Rusland iets fout doet.
Deze vluchtelingencrisis en dode kinderen ' are on you' gast (en excuzen zoals jij).
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:54:13 #276
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_156557137
Uiteindelijk is het Westen -zijn wij- verontwaardigd omdat de Russen onze marionetterroristen om zeep helpen. Dat is de hele clue. Een kliek waarvan we de toezegging op zak hadden dat die gasleidingen uit Qatar er zouden komen. Een kliek die op verzoek van ons afscheid zou nemen van de klassieke Syrische bondgenoten. Daar is het ons allemaal om te doen. En mensenrechten? Uit de mode.

Het Westen. Het is verworden als een soort Peter Jan Rens. Iedereen ziet dat het niet meer is zoals het was, behalve hijzelf. Nu probeert het zich op tenenkrommende wijze te profileren alsof het vroeger was. Geradicaliseerd, vervreemd, verward, schizofreen.
pi_156558198
Poetin is de enige wereldleider met ballen. Hij weet als enige dat niet alleen ISIS moet worden gestopt, maar alle terroristen. We hebben aan Joegoslavië en Irak kunnen zien wat voor chaos het wordt als je de leider uitschakelt. Toch zaaide het Westen willens en wetens onrust in Tunesië, Libië, Egypte en Syrië.

De échte schurken zitten trouwens in Qatar en Saudi-Arabië, maar die hebben we veel te hard nodig voor de olie, dus laten we die zitten.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_156560386
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2015 22:08:57 ]
pi_156560439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Rusland :r
Wat heb jij tegen Rusland :(
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:10:22 #280
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156560447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:08 schreef vigen98 het volgende:
-
:')
United States of America _O_
pi_156561237
I.p.v. met ze thee te drinken gaat Rusland ze bombarderen.
Geen dialoog niks.
Dat mogen we niet pikken als wereld vind ik.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156561264
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Geen dialoog niks.
Ga jij lekker thee drinken met IS, kost je meteen je kop, letterlijk en figuurlijk. :)
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:59:35 #283
pi_156562948
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 16:10 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Nee nooit. Zal er ook nooit heen gaan, dat zou immoreel zijn. In China wonen honderden miljoenen in bittere armoede terwijl de elite de rest van het volk als vuil behandelt. In de VS hebben de armen het een miljoen keer beter dan de armen in China.

[..]

Ben je wel eens in Amerika geweest?
Wel op het continent Amerika, Mexico, Honduras, Venezuela. Nooit in de VS.

Gezien mijn lidmaatschap op de NCPN en vroeger ook PCP, zal ik het land ook wel nooit inkomen. Zelfs een minister van D'66 komt het land nooit meer in, omdat ze zich ooit kritisch had uitgelaten over de mensenrechten in de VS. Ben even haar naam kwijt. :{

Als D'66-ers al te kritisch worden bevonden door de VS-immigratiedienst, dan kom ik dus echt nooit het land binnen. :o
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:04:22 #284
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_156563048
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Geen dialoog niks.
Sorry.. ben je serieus?
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:05:54 #285
pi_156563084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:10 schreef Loekie1 het volgende:
WO II konden we niet winnen zonder de Russen en nu is het weer Rusland die de wereld gaat redden. Ik ben opgelucht, het zag er slecht uit! Ook al vind ik bombardementen het verschrikkelijkste dat er bestaat - op een kernoorlog na - is er nu geen andere oplossing.
Deze vrouw snapt het! _O_

Inderdaad. Wederom gaat Rusland de wereld redden. O+
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:07:48 #286
pi_156563124
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:18 schreef BabeWatcher het volgende:
Poetin is de enige wereldleider met ballen. Hij weet als enige dat niet alleen ISIS moet worden gestopt, maar alle terroristen. We hebben aan Joegoslavië en Irak kunnen zien wat voor chaos het wordt als je de leider uitschakelt. Toch zaaide het Westen willens en wetens onrust in Tunesië, Libië, Egypte en Syrië.

De échte schurken zitten trouwens in Qatar en Saudi-Arabië, maar die hebben we veel te hard nodig voor de olie, dus laten we die zitten.
Dit.

Eto pravda! :D
pi_156563156
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:05 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Deze vrouw snapt het! _O_

Inderdaad. Wederom gaat Rusland de wereld redden. O+
Ik denk dat ook heel veel mensen ook wel klaar zijn met agressor amerika
Nu zijn de russen aan bod
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_156563339
AmbassadorPower twitterde op vrijdag 02-10-2015 om 22:32:48 We call on #Russia to immediately cease attacks on Syrian oppo & civilians & to focus on ISIL http://t.co/61zw3h9qd7 reageer retweet
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:34:25 #289
pi_156563688
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:17 schreef bedachtzaam het volgende:
AmbassadorPower twitterde op vrijdag 02-10-2015 om 22:32:48 We call on #Russia to immediately cease attacks on Syrian oppo & civilians & to focus on ISIL http://t.co/61zw3h9qd7 reageer retweet
[ afbeelding ]
Zouden er nog mensen zijn die nu nog de Amerikanen geloven na zoveel leugens van hun zijde? :{

Nu de Russen aanvallen zijn er ineens burgerdoden, wanneer de VS aanvalt zijn het louter precisiebombardementen en wordt er nooit een burger gedood.
Het is de VS die constant ten oorlog trekt, in hun hele geschiedenis nog nooit vrede heeft gekend op vijf jaar na.
Rusland kent jarenlang vrede en heeft slechts enkele oorlogen gevoerd.

Hoe kan je nu nog de VS geloven?
pi_156563827
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Zouden er nog mensen zijn die nu nog de Amerikanen geloven na zoveel leugens van hun zijde? :{

Nu de Russen aanvallen zijn er ineens burgerdoden, wanneer de VS aanvalt zijn het louter precisiebombardementen en wordt er nooit een burger gedood.
Het is de VS die constant ten oorlog trekt, in hun hele geschiedenis nog nooit vrede heeft gekend op vijf jaar na.

Ik was na de documentaire dirty wars er wel klaar mee. Door het internet wordt verder pijnlijk duidelijk dat de vroegere rolverdeling goed-kwaad niet meer geloofd wordt door het volk.
pi_156563843
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik geloof geen enkele kant om eerlijk te zijn, maakt trouwens niet uit ook aangezien wij toch niets kunnen veranderen aan de puinhoop die de bobo's veroorzaken.
pi_156563863
Er valt heel wat aan te merken op Poetin en zijn beleid, maar zijn beleid met betrekking tot Syrië is een heel stuk realistischer en consequenter dan dat van het Westen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:43:48 #293
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156563895
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik geloof geen enkele kant om eerlijk te zijn, maakt trouwens niet uit ook aangezien wij toch niets kunnen veranderen aan de puinhoop die de bobo's veroorzaken.
Dat klopt, maar het is een uitstekende leerschool om overheden nooit al te serieus te nemen en vooral zelf blijft nadenken zodat je makkelijker zelfstandig beslissingen kunt nemen.
pi_156563910
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 00:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik was na de documentaire dirty wars er wel klaar mee. Door het internet wordt verder pijnlijk duidelijk dat de vroegere rolverdeling goed-kwaad niet meer geloofd wordt door het volk.
Ghe ghe Dirty Wars, thxx zat er de hele tijd mee in mijn hoofd hoe die docu nu heette die ik laatst had gezien op npo
Op npo jammer genoeg niet meer terug te kijken wel op youtube
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:46:45 #295
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156563952
quote:

[..]

Niet maar als je alle leugens wegstript blijft er een maniak over die meer aan wapens uitgeeft dan de rest van de wereld samen. Dat is voor de meesten genoeg om net te doen alsof ze geloven.
Your games are death
With every breath
pi_156564025
Goed bezig Rusland! Laat ze branden die klootzakken :)
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:55:33 #297
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156564109
Nuttige idioten.
pi_156564794
Eindelijk iemand die opstaat tegen IS 8-)

Dat maandenlang achterover geleun van de VS heeft niets uitgehaald. En nu doet er tenminste iemand wat, is het weer niet goed. Het probleem bij het Westen zit 'm in het feit dat nu ook de rebellen worden geraakt. De CIA in naam van de VS heeft daar natuurlijk baat bij. Maar men moet zich realiseren dat die rebellen gelieerd zijn aan IS. Daarom moeten ze dus ook met de grond gelijk gemaakt worden.

http://curiales.nl/2015/10/02/rusland-syrie/
pi_156566375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 01:45 schreef Aguia het volgende:
Eindelijk iemand die opstaat tegen IS 8-)

Dat maandenlang achterover geleun van de VS heeft niets uitgehaald. En nu doet er tenminste iemand wat, is het weer niet goed. Het probleem bij het Westen zit 'm in het feit dat nu ook de rebellen worden geraakt. De CIA in naam van de VS heeft daar natuurlijk baat bij. Maar men moet zich realiseren dat die rebellen gelieerd zijn aan IS. Daarom moeten ze dus ook met de grond gelijk gemaakt worden.

http://curiales.nl/2015/10/02/rusland-syrie/
Ach de V.S. zal wel even zijn mond houden die hebben zojuist een ziekenhuis geraakt in Kunduz.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:19:27 #300
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_156566709
Uitatekende analyse van Joost Hiltermann gisteren in nieuwsuur.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 09:26:22 #301
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156566760
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 09:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Uitatekende analyse van Joost Hiltermann gisteren in nieuwsuur.

Wat dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')