abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155923923
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Itali zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

Lachwekkend hoe sommige grote landen als Polen en Spanje zo weinig opvangen.

Game on. ^O^ .

[ Bericht 16% gewijzigd door Ryan3 op 08-09-2015 15:37:25 ]
I´m back.
pi_155923949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ga helemaal nergens vanuit aangezien ik gewoon niet weet hoeveel van die lui in Hongarije Syriers zijn. Wel ben ik met drie sets cijfers gekomen waaruit blijkt dat eerdere asielaanvragen niet "grotendeels" Syriers waren.

Jij bent nog helemaal niet met cijfers gekomen terwijl jij de bewering doet dat die lui "grotendeels" Syriers zijn. Die bewering (post 247) ging overigens niet alleen over Hongarije (waar jij nu de discussie naar toe probeert te sturen), maar alle asielzoekers in Europa.
Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.
Uit jouw cijfers blijkt ook al de grootste groep Dus de syriers zijn.
De discussie gaat gezien de openingspost weldegelijk over de extra vluchtelingen. Die dus oa in Hongarije zitten.
Ik probeer het daar niet naartoe te sturen, ik probeer het bij het onderwerp te houden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155923953
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat tot een dusdanige chaos, vernietiging, verlies aan leven, terreur leidt dat er nu, wat sommige mensen al noemen, volksverhuizing plaatsvindt. Dat zie ik niet echt als sterker dan "onze" cultuur toch.
Natuurlijk wel. Het resultaat is dat Islam dominant is in het Midden Oosten en nu uitzaait naar het Westen in steeds grotere aantallen. Sociaal-Darwinistisch sterker betekent niet dat het fijner is om te leven in zulk een cultuur; het betekent dat het dominant wordt over andere culturen.
pi_155923975
http://syrianrefugees.eu/

Lees de verhalen.
pi_155924014
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:21 schreef marsan het volgende:

[..]

Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.
Uit jouw cijfers blijkt ook al de grootste groep Dus de syriers zijn.
De discussie gaat gezien de openingspost weldegelijk over de extra vluchtelingen. Die dus oa in Hongarije zitten.
Ik probeer het daar niet naartoe te sturen, ik probeer het bij het onderwerp te houden.
De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).

Nogmaals, ik heb het met 3 datasets geprobeerd. Het lijkt er op dat ik je niet heb overtuigd. Misschien kan jij nu proberen je eigen stelling te verdedigen dat het "grotendeels" Syriers zijn.
pi_155924038
Vergeet niet dat veel migranten zich nu uitgeven voor Syriers, terwijl ze dat niet zijn.
pi_155924045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
http://syrianrefugees.eu/

Lees de verhalen.
quote:
Created in January 2013
Updated in February and October 2014
Ook niet heel erg up to date.
pi_155924061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:26 schreef Stranger het volgende:

[..]

[..]

Ook niet heel erg up to date.
Zeurpiet oO/
pi_155924133
http://www.dumpert.nl/med(...)en_lesbos_kapot.html

Echt een aanwinst die asielzoekers :')
pi_155924219
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:

Voorbode van wat ons allemaal staat te wachten.
pi_155924405
quote:

O+ Diversiteit O+
O+ Tolerantie O+
pi_155924429
Hopelijk maken ze heel snel een einde aan deze ongein
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_155924579
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).

Nogmaals, ik heb het met 3 datasets geprobeerd. Het lijkt er op dat ik je niet heb overtuigd. Misschien kan jij nu proberen je eigen stelling te verdedigen dat het "grotendeels" Syriers zijn.
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.

En nu weer terug naar de 120K extra vluchtelingen waar het topic immers over gaat. Die groep bestaat grotendeels uit Syriers.
Of denk jij serieus dat die groep uit somaliers bestaat?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:55:27 #14
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_155924623
quote:

Even op de goedpraters wachten.

"Lange reis achter de rug , onzekerheden over vermiste familie " :Z :z
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:55:42 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155924630
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.

Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
pi_155924689
Kunnen ze niet gewoon alle asielzoekers in n land opvangen? Ik zeg maar wat, Griekenland of Bulgarije. Zo'n spreiding zorgt voor de islamisering van heel Europa, en dat moeten we imo niet willen. Ik heb nog nooit een land gezien dat door meer islam er beter van geworden is.
  dinsdag 8 september 2015 @ 15:59:26 #17
286575 Roces18
Chef de party
pi_155924717
hoezo heeft nederland geen uitzonderingsposititie?

om dat daar alleen maar d66 geile bestuurders wonen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155924735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 14:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

40.000 per jaar broeder, plus wat ze zelf aan nageslacht produceren.
En wat er in het kader van gezinshereniging nog overkomt.
pi_155924778
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.

Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen. :')
pi_155924786
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.

En nu weer terug naar de 120K extra vluchtelingen waar het topic immers over gaat. Die groep bestaat grotendeels uit Syriers.
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
Of denk jij serieus dat die groep uit somaliers bestaat?
Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.
pi_155924825
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:

[..]

De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen. :')
Ik ga in Rusland gaan wonen denk ik. RIP Nederland.
pi_155924854
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.

[..]

Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.
Jij komt met cijfers die niet ter zake doen.
Maar goed als jij wil geloven dat hongarije vol zat met vluchtelingen overal vandaan en dat syriers maar een kleine groep waren mag dat.
pi_155924867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:06:10 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155924880
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Dat kun je wel aan onze knuffelaars overlaten idd :')
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:06:42 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155924899
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.
Dus we worden gewoon voorgelogen bedoel je?
pi_155924903
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef marsan het volgende:
Jij komt met cijfers die niet ter zake doen.
Maar goed als jij wil geloven dat hongarije vol zat met vluchtelingen uit somalie, mag dat.
Jij komt helemaal niet met cijfers en jij doet de bewering, niet ik.

Verder, kinderachtig hoor, die stroman weer herhalen.
pi_155924977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik denk dat er niet gelogen wordt. Het feit dat Europa het niet eens kan worden over 120,000, terwijl alleen al Duitsland er dit jaar 800,000 verwacht geeft wel aan dat het Europese systeem incompetent is.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:10:14 #28
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155925001
quote:

Ja maar, ja maar, waarom zouden die mensen hier oorlog komen maken als ze daar de oorlog zijn ontvlucht, dat is toch niet looogies?

Etc.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155925010
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jij komt helemaal niet met cijfers en jij doet de bewering, niet ik.

Verder, kinderachtig hoor, die stroman weer herhalen.
Van mij mag je wachten tot je officile cijfers hebt hoor. Dan weet je volgend jaar precies welke groep daar in hongarije zat.
En maakt dat dan heel veel verschil voor jou als over een jaar blijkt dat die groep idd grotendeels uit syriers bestond?
Afghanen en pakistanen enzo hoeven van mij overigens ook niet zomaar hierheen.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:11:40 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925038
De afstand van Syri naar Nederland is ongeveer gelijk aan de afstand van Syri naar India.

Hoeveel Syrirs zou India opnemen?

Het is ook ongeveer gelijk aan de afstand naar Uganda.

Hoeveel Syrirs zou Uganda opnemen?

Laten we alles eerlijk verdelen, dat wil de PvdA altijd zo graag.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:13:12 #31
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925073
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:10 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar, waarom zouden die mensen hier oorlog komen maken als ze daar de oorlog zijn ontvlucht, dat is toch niet looogies?

Etc.
Waarom denk je dat het daar oorlog is?
pi_155925086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De afstand van Syri naar Nederland is ongeveer gelijk aan de afstand van Syri naar India.

Hoeveel Syrirs zou India opnemen?

Het is ook ongeveer gelijk aan de afstand naar Uganda.

Hoeveel Syrirs zou Uganda opnemen?

Laten we alles eerlijk verdelen, dat wil de PvdA altijd zo graag.
India heeft ubethaupt de capaciteiten niet om grote aantallen op te nemen denk ik.
Belangrijkere vraag is hoeveel de golfstaten en Saoedi-Arabi opnemen.
pi_155925097
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:13 schreef marsan het volgende:

[..]

India heeft ubethaupt de capaciteiten niet om grote aantallen op te nemen denk ik.
Belangrijkere vraag is hoeveel de golfstaten en Saoedi-Arabi opnemen.
Nah, wat drukte zijn ze daar wel gewend hoor.
De golfstaten nemen helemaal niets op begreep ik uit berichten.
pi_155925135
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat had je dan gedacht, nogal naief he?

Natuurlijk liegen ze, er komen er zo al 10.000 man per dag de grens over bij hongarije, en geloof me, ook dat getal is laag ingeschat.

Duitsland verwacht er 800.000 en geheid dat dat cijfer ook naar beneden is bijgesteld.

No way dat Nederland er slechts 7000 bij krijgt, 70.000 is al te laag geschat.

De dijken zijn doorgebroken en er is geen houden meer aan, bedankt politiek correcten, vaarwel mooi Europa, welkom burgeroorlog zoals nu al op kleine schaal in hongarije, bulgarije, italie en griekenland etc.
pi_155925171
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:10 schreef marsan het volgende:
En maakt dat dan heel veel verschil voor jou als over een jaar blijkt dat die groep idd grotendeels uit syriers bestond?
Ik denk dat ik, net zoals de meeste Nederlanders, weinig in te brengen heb.

Als het aan mij ligt zou Europa alleen niet-Moslims opvangen uit Moslimlanden, Oekrainers, en mogelijk Koerden uit Syrie (ja, daar zitten ook ISIS strijders onder) en mogelijk Shia uit Syrie.

Anyway, dat is sowieso onwerkbaar aangezien Moslims gewoon over hun geloof kunnen liegen. Bovendien kan Europa deze stromen sowieso niet tegenhouden.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:23:03 #36
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925295
quote:
Wie komen er nu allemaal naar Nederland?

1. Reguliere asielzoekers
Dit zijn migranten die op eigen houtje naar Nederland zijn gekomen. Ze melden zich voor een asielaanvraag en krijgen bij toewijzing een verblijfsvergunning. Bij afwijzing moeten ze vertrekken. Vorig jaar melden zich er 23.970. De eerste zeven maanden van dit jaar 11.731.

2. Extra asielzoekers
Omdat relatief veel migranten in Griekenland en Itali arriveren, vraagt de EU andere lidstaten een deel van hun asielaanvragen over te nemen. Nederland ging al akkoord met 2047 van zulke aanvragen. Naar verwachting volgt een verzoek voor nog eens 7214.

3. Nareizende familieleden
Is een asielzoeker erkend als vluchteling, dan krijgt deze een verblijfsvergunning en kunnen familieleden onder voorwaarden nareizen naar Nederland in het kader van gezinshereniging. De eerste helft van dit jaar waren dat er 4687, waarvan 3126 afkomstig uit Syri.

4. Uitgenodigde vluchtelingen
Elk jaar selecteert Nederland in vluchtelingenkampen 500 kwetsbare mensen die worden uitgenodigd in Nederland een nieuw bestaan op te bouwen. Zij doorlopen de asielprocedure in het buitenland en krijgen kort na aankomst een woning toegewezen. Onder hen zijn ook Syrirs.
Totaal schatting voor dit jaar: 43.105

Ter vergelijking: dat is bijna zo groot als de gehele stad Middelburg.

Hoepla: in n jaar een stad erbij. Vorig jaar ook trouwens. En volgend jaar wr. En in 2017 wr. Ieder jaar een stad erbij.

Als het aan de PvdA ligt tenminste. God, wanneer mogen we weer naar de stembus?
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:28:37 #37
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155925468
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hoepla: in n jaar een stad erbij. Vorig jaar ook trouwens. En volgend jaar wr. En in 2017 wr. Ieder jaar een stad erbij.

Je kan echt niet lezen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155925469
quote:

[..]

Denk je dan dat dat zin heeft? Stemmen? En waar stem je dan op?
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:30:06 #40
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155925493
quote:

[..]

Dat staat er helemaal niet.
Rock you in your face and stab your brain with your nosebone
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:30:09 #41
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925495
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je kan echt niet lezen.
Maar wel rekenen.
pi_155925523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar wel rekenen.
Das fijn, maar snap je ook dat er een verschil tussen een asielaanvraag doen en ook daadwerkelijk asiel krijgen?
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:31:46 #43
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925525
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:29 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Denk je dan dat dat zin heeft? Stemmen? En waar stem je dan op?
Het gaat er niet om waar ik op stem. Ik zou het niet weten.

Waar het om gaat is dat de PvdA zal worden weggevaagd. Nu zit de PvdA in de regering, terwijl ze nog slechts 6% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.

Het huidige open-deuren-beleid hebben we te danken aan de PvdA. Tegen de wens van de bevolking in.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:32:23 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_155925543
en nog heb je mensen hier die zeggen;

ah zielig voor hen :'(

:') :') :') :')
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:32:37 #45
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155925549
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Das fijn, maar snap je ook dat er een verschil tussen een asielaanvraag doen en ook daadwerkelijk asiel krijgen?
Hahaha, grappenmaker. Daar zit in de praktijk geen verschil tussen. Je weet toch dat (vrijwel) niemand vertrekt, ook niet na een afwijzing? Lolbroek.
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:42:50 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155925780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hahaha, grappenmaker. Daar zit in de praktijk geen verschil tussen. Je weet toch dat (vrijwel) niemand vertrekt, ook niet na een afwijzing? Lolbroek.
Ja maar daar zit nu ook de kneep.

Nogmaals: niemand zal heel veel problemen hebben met het opvang van de syrische asielzoekers gezien de heftige oorlogssituatie in Syrie maar inderdaad zal vrijwel iedereen blijven hangen.

Dat hebben we gezien met heel veel groepen of er word wel een generaal pardon tegen aan gegooid.

En de mensen zijn dat een beetje zat aan het worden. Uiteraard doen de politici totaal niet hun best om ook maar iets op te lossen en dus borrelt alles gewoon verder.....
pi_155926023
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat de PvdA zal worden weggevaagd. Nu zit de PvdA in de regering, terwijl ze nog slechts 6% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.

Het huidige open-deuren-beleid hebben we te danken aan de PvdA. Tegen de wens van de bevolking in.
Ja, ik zou het ook leuk vinden hoor, prima, op naar de 0 zetels voor de PvdA. Alleen heeft het qua immigratiecijfers geen zin. Uiteindelijk doen alle partijen precies wat Brussel vraagt, plus nog dat kleine Hollandse beetje extra. w/ Zo is Nederland. Verdonk, met al haar stoere praatjes voerde een streng beleid, maar zelfs zij liet heel veel immigranten toe.
pi_155926451
quote:

[..]

Als dat waar is en ze blijven of iig een groot deel, dan hebben we iig behoorlijk wat moskeen erbij nodig.
Hoeveel moslims gaan er in 1 moskee? Een grote? 500? Reken maar uit dan.
Ik hoop dat de partijen die deze mensen graag willen opnemen er rekening mee houden iig.
Als je als de sodemieter geen moskeen bij bouwt dan gaan ze in de buitenlucht in je straatje bidden tijdens vrijdagsgebed.
I´m back.
pi_155926621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ten eerste is er nauwelijks sprake van een open-deuren-beleid en daarnaast is de PvdA geen alleenheerser. Nooit geweest ook.

Verder bezet de PvdA 38 zetels in de TK. Dat is wel iets meer dan 6 procent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155926825
quote:
Denk dat de Duitsers nog wat plek mogen maken :).

Wel goed voorbereid, die mensen.

pi_155927484
quote:
'Straf EU-landen die vluchtelingen weren

CDA-Europarlementarir Esther de Lange wil dat de Europese Unie gaat kijken of van landen die niet mee willen werken aan een verdeelsleutel van vluchtelingen fondsen of subsidies kunnen worden stopgezet. Dat zegt De Lange dinsdagavond in EenVandaag.

'Op het moment dat met name Oost-Europese landen riepen: we moeten met n stem spreken als Poetin de gaskraan dichtdraait, dan doen wij dat in heel Europa. De migratiecrisis is ook een Europees probleem, dus van verwacht ik ook van de Oost-Europese lidstaten dat zij nu ook solidair zijn', aldus de CDA'er.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n-weigeren~a4137874/

Het draagvlak voor de EU onder de burgers was toch al zo groot.... :')

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2015 18:09:18 ]
pi_155927602
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling voor die landen? :D
pi_155927681
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:13 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling voor die landen? :D
Dijsselbloem wel hoor, die betaalt wel, k als we niets terugkrijgen! :D
pi_155927683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Denk dat de Duitsers nog wat plek mogen maken :).

Wel goed voorbereid, die mensen.

[ afbeelding ]
Die gasten zijn echt wel goochem.
I´m back.
pi_155927708
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Goede drogreden! ^O^
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:18:16 #56
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155927713
quote:

[..]

Deed das Reich vroeger ook toen het niet meer zo goed ging
RED ONS HENNIEGOD
  dinsdag 8 september 2015 @ 18:18:43 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155927727
quote:

[..]

Ik zie het probleem niet, zullen vooral Oost-Europese landen zijn. Mogen ze nog op EU-skeptische partijen stemmen, die politci weten hoeveel de EU hen oplevert.
are we infinite or am I alone
pi_155927765
quote:

[..]

Lol, meteen met boetes werken voor Oost-Europese landen. Tja, die slaan zich op den duur ook op de kop dat ze lid zijn geworden van de club. Het is dat veel van hun burgers het werk kunnen afpakken van burgers in NL, Dld, O...
I´m back.
pi_155928097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, meteen met boetes werken voor Oost-Europese landen. Tja, die slaan zich op den duur ook op de kop dat ze lid zijn geworden van de club. Het is dat veel van hun burgers het werk kunnen afpakken van burgers in NL, Dld, O...
En waarom is het berhaupt een Europees probleem?

Ja, omdat er geen grensbewaking is, dreigt het dat te worden. ;(
pi_155928122
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:33 schreef Rowlf het volgende:

[..]

En waarom is het berhaupt een Europees probleem?

Ja, omdat er geen grensbewaking is, dreigt het dat te worden. ;(
Omdat wij, samen met VS, schuldig zijn, toch?
I´m back.
pi_155928454
quote:
Daar hebben Oost Europese landen weinig aan. Voor hen is het een leegloop van de meest capabele mensen (en een kleine minderheid criminelen).

De West Europese landen hebben voordeel van migratie van Bulgaren, Polen en Roemenen. Let wel, de landen hebben voordeel, niet de burgers; de burgers mogen immers concurreren op de arbeidsmarkt en huurmarkt.
pi_155928579
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef Rowlf het volgende:

[..]

We onderhandelen altijd slecht heb ik het idee, andere landen komen er beter van af (op Duitsland en Zweden na dan).
pi_155928601
Hoppakeeee, gewoon door het burgerstrotje! Het is fijn, om onderdeel van de EU te zijn.
pi_155928618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
Hoppakeeee, gewoon door het burgerstrotje! Het is fijn, om onderdeel van de EU te zijn.
Denk je dat het grootste deel van Nederland tegen het opvangen van vluchtelingen is?
pi_155928815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:54 schreef Stranger het volgende:

[..]

Denk je dat het grootste deel van Nederland tegen het opvangen van vluchtelingen is?
Dat weet ik 100% zeker.
pi_155929432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
Je beseft dat alle nationale parlementen de wens van de EU naast zich neer kunnen leggen?

In principe kan de Tweede Kamer dus gewoon 'nee' zeggen tegen extra vluchtelingen.
pi_155929496
quote:

[..]

Het feit dat er miljarden Europese euro's in de regionale economien van de betreffende landen wordt gestoken, zal ook wel helpen.

Met Europese subsidies wordt zo'n beetje de complete infrastructuur in het oosten gemoderniseerd.
pi_155930023
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het feit dat er miljarden Europese euro's in de regionale economien van de betreffende landen wordt gestoken, zal ook wel helpen.
Ja, geef politici wat extra geld om dingetjes mee te doen, en hun partijen zullen zich blijven inzetten voor het grote EU-ideaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:33:54 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155933196
Telegraaf meldt dit al:

quote:
STRAATSBURG - De Europese Commissie komt woensdag met voorstellen om de vluchtelingencrisis het hoofd te bieden. Hieronder een overzicht van enkele maatregelen die commissievoorzitter Jean-Claude Juncker in Straatsburg presenteert in zijn 'State of the Union'.
- 120.000 mensen die asiel hebben aangevraagd in Itali (15.600), Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000) worden herverdeeld over de andere EU-landen. Die mogen niet weigeren, anders krijgen ze een boete. Dit komt boven op de 40.000 vluchtelingen waarover in juli werd besloten, maar aan die herverdeling konden landen vrijwillig meedoen.
Misschien maar gewoon die boete pakken?
pi_155933306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Telegraaf meldt dit al:

[..]

Dus 160.000 initile vluchtelingen met over twee maanden nog eens een herverdeling van honderduizenden. Gaat hard zo.
pi_155933334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:54 schreef Stranger het volgende:

[..]

Wel een meerderheid.
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:40:24 #72
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_155933406
Boete incasseren lijkt me het beste. Meerderheid van de vluchtelingen zal netto-ontvanger van de staat worden waarbij de kosten hiervan de boete naar alle waarschijnlijkheid zullen overstijgen.
pi_155933491
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 19:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat alle nationale parlementen de wens van de EU naast zich neer kunnen leggen?

In principe kan de Tweede Kamer dus gewoon 'nee' zeggen tegen extra vluchtelingen.
Ja, en gras is groen, de lucht is blauw en in de Efteling wonen de kaboutertjes. Wat wil je precies zeggen?
  dinsdag 8 september 2015 @ 21:54:31 #74
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155933905
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Telegraaf meldt dit al:

[..]

Hoezo niet weigeren anders boete?

Is de EU dictatuur al zo verplicht dat ze landen kunnen beboeten als ze niet precies doen wat ze gevraagd/verplicht wordt?

De tering, wie heeft dit landverraad gepleegd?
pi_155934003
Op een dag zal een anti-parasitaire muur goedkoper blijken dan waar de EU nu al ons geld aan vergalt.
pi_155934171
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 18:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daar hebben Oost Europese landen weinig aan. Voor hen is het een leegloop van de meest capabele mensen (en een kleine minderheid criminelen).

De West Europese landen hebben voordeel van migratie van Bulgaren, Polen en Roemenen. Let wel, de landen hebben voordeel, niet de burgers; de burgers mogen immers concurreren op de arbeidsmarkt en huurmarkt.
Waarom stel je bij West-Europa het belang bij de burger voorop en bij Oost-Europa het belang van het land?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2015 22:01:59 ]
pi_155935678
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
Waarom stel je bij West-Europa het belang bij de burger voorop en bij Oost-Europa het belang van het land?
Het is alleen een observatie. Ik heb nergens over geoordeeld of het goed danwel slecht is.
  woensdag 9 september 2015 @ 00:43:22 #79
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155938866
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste is er nauwelijks sprake van een open-deuren-beleid en daarnaast is de PvdA geen alleenheerser. Nooit geweest ook.

Verder bezet de PvdA 38 zetels in de TK. Dat is wel iets meer dan 6 procent.
6% heeft betrekking op de peilingen: 9 zetels voor de PvdA.
pi_155938967
pi_155939177
quote:
Dit soort volksverraad is nog maar het begin. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat men straks verplicht wordt om gelukzoekers in huis op te nemen.
pi_155939191
quote:
Pak aan, PVV-hoer!
  woensdag 9 september 2015 @ 01:23:44 #84
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939314
quote:
Eigen volk laatst!

De nieuwe slogan van de PvdA.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:25:22 #85
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939326
quote:
Merkel is dan ook een echte politicus: zodra ze haar mond opendoet weet je dat er een leugen uitkomt.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:27:51 #86
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939335
quote:
Je bent welkom, welkom in mijn land

Je bent welkom, niet zo maar hier gestrand

Enz.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:29:47 #87
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939350
quote:

[..]

In feite betekent die boete het afschaffen van de EU.

Wat op zichzelf een goed idee is!
pi_155939354
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is afwachten of het werkelijk zo loopt. Vlak voor de verkiezingen schuift de PvdA gewoon een andere lijsttrekker naar voren en stromen de zetels vanzelf weer binnen, zo ging het vorige keren (Bos, Cohen, Samsom) ook.
  woensdag 9 september 2015 @ 01:32:32 #89
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939369
quote:

[..]

De vraag is of er in de EU verdragen iets staat over asielzoekers. Zo nee, dat zijn we gauw klaar.

Zo ja, wat staat daar dan precies?
  woensdag 9 september 2015 @ 01:33:11 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155939378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is afwachten of het werkelijk zo loopt. Vlak voor de verkiezingen schuift de PvdA gewoon een andere lijsttrekker naar voren en stromen de zetels vanzelf weer binnen, zo ging het vorige keren (Bos, Cohen, Samsom) ook.
Helaas wel. Het domme klootjesvolk is zo makkelijk te bedotten.
pi_155939402
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Helaas wel. Het domme klootjesvolk is zo makkelijk te bedotten.
Lijkt me wel briljant 9 zetels voor de PvdA, de hele PvdA/Vara-kliek in tranen.

Maarja, de zetels stromen dan wel naar D66, GroenLinks, SP etc.
pi_155939707
Ik vraag mij af of ik ooit nog een woning ga vinden.
pi_155939728
Gewoon achteraan sluiten bij de Syrirs, Afghanen, Irakezen, Somalirs, Eritreers, daarna dan kom je vanzelf een keer aan de beurt.
pi_155939761
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je bent welkom, welkom in mijn land

Je bent welkom, niet zo maar hier gestrand

Enz.
Waarvoor demonstreren ze eigenlijk?
Ik zwaai naar dieren.
pi_155939770
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 01:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit soort volksverraad is nog maar het begin. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat men straks verplicht wordt om gelukzoekers in huis op te nemen.
* Beathoven haalt de bbq saus
pi_155939775
Dit wordt nog lachen man!! Denk dat het niet lang meer duurt of de eerste supermarkt gaat zijn assortiment aanpassen of extra afdeling, uiteraard met eigen kassa
Ik zwaai naar dieren.
pi_155939787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:43 schreef Geerd het volgende:
Dit wordt nog lachen man!! Denk dat het niet lang meer duurt of de eerste supermarkt gaat zijn assortiment aanpassen of extra afdeling, uiteraard met eigen kassa

pi_155939788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is een soep neem ik aan?
Ik zwaai naar dieren.
pi_155939790
Ik hou mn hart vast als ik zie hoe men zich overal gedraagt. Vanuit het ene na het andere land komen beelden van rellen andere wanpraktijken. nu deze weer

Ook heel veel Nigerianen? Of iets daar uit de buurt. Zou mij niks verbazen als heel Boko Haram onderweg is naar Europa. Als ik de beelden die elke dag verschijnen zo eens bekijk dan is het net een blockbuster Armageddon film aan de vooravond van een enorme ramp.

Dit kan nooit goedgaan, dit lijkt erg vooropgezet om de wereld zoals we die kennen om zeep te helpen. Ik heb heb niet over illuminatie complot shit e.d. Maar over een religie die hier enorm de overhand gaat krijgen.

Dit lijkt harstikke fout te gaan, ik hoop dat ik er echt heeeeelemaal naast zit maar ik krijg er een heel naar vooorgevoel bij
pi_155939795
Zolang er door bepaalde mensen heel veel geld aan deze "mensen" wordt verdient zal het alleen maar erger worden.
Ik zwaai naar dieren.
pi_155939797
Ik hoop dat de regering heel snel om gaat donderen en we snel verkiezingen krijgen zodat het over een hele andere boeg gaat. Kon wel eens de laatste kans zijn.
pi_155939827
Laat maar
Ik zwaai naar dieren.
pi_155939831
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 03:07 schreef Geerd het volgende:
Nee joh!! Onderbuik gevoelens !!!
Ja, denk het ook, het komt allemaal vanzelf goed. :P
pi_155939854

[ Bericht 100% gewijzigd door Za op 09-09-2015 03:38:45 ]
pi_155939903
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.html

Vluchtelingen volgens UNHCR

15% Kinderen
13% Vrouwen
72% Mannen

72% mannen>?

Misschien ben ik naief hoor, maar ik had veel meer vrouwen en kinderen verwacht!!
pi_155939917

Dit zijn echt geen vluchtelingen, dit zijn mensen op oorlogspad
  woensdag 9 september 2015 @ 03:56:53 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_155939919
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 03:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

15% Kinderen
13% Vrouwen
72% Mannen

72% mannen>?

Misschien ben ik naief hoor, maar ik had veel meer vrouwen en kinderen verwacht!!
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.

TV reporter maakt zelf het nieuws :') Ziek wijf om zomaar even zo'n kind te trappen...

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_155939926
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.

Zou me niks verbazen als er wat met die cijfers gerommeld is. Mij verbaasd niks meer tegenwoordig.
  woensdag 9 september 2015 @ 04:22:22 #109
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_155939939
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:49 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik hou mn hart vast als ik zie hoe men zich overal gedraagt. Vanuit het ene na het andere land komen beelden van rellen andere wanpraktijken. nu deze weer

Ook heel veel Nigerianen? Of iets daar uit de buurt. Zou mij niks verbazen als heel Boko Haram onderweg is naar Europa. Als ik de beelden die elke dag verschijnen zo eens bekijk dan is het net een blockbuster Armageddon film aan de vooravond van een enorme ramp.

Dit kan nooit goedgaan, dit lijkt erg vooropgezet om de wereld zoals we die kennen om zeep te helpen. Ik heb heb niet over illuminatie complot shit e.d. Maar over een religie die hier enorm de overhand gaat krijgen.

Dit lijkt harstikke fout te gaan, ik hoop dat ik er echt heeeeelemaal naast zit maar ik krijg er een heel naar vooorgevoel bij
Eerste filmpje zijn Senegalezen in Salou. Daar was een immigrant vorige maand van een balkon gesprongen, schijnbaar op de vlucht voor de politie en daarbij dodelijk gewond geraakt. Volgens sommigen kwam de ambulance veel te laat. Een Spaanse krant heeft het over een druppel die de emmer deed overlopen, dus kennelijk was er daarvoor al iets gebeurd en escaleerde de boel daardoor.

Tweede video, klopt het geluid met het beeld? Is er meer beeld+geluid van te vinden? (Dit omdat er ook propaganda tussen kan zitten. Bij dit filmpje heb ik twijfels bijv.: Ausnahmezustand in Ungarn).
pi_155939942
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 04:22 schreef xepera9 het volgende:
Tweede video, klopt het geluid met het beeld? Is er meer beeld+geluid van te vinden? (Dit omdat er ook propaganda tussen kan zitten. Bij dit filmpje heb ik twijfels bijv.: Ausnahmezustand in Ungarn).
Ja dat filmpje weet ik ook niet, maar er waren wel relen in Turkey tegen Koerden volgens mij. Wellicht is het dat
  woensdag 9 september 2015 @ 05:15:50 #111
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_155939995
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 04:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ja dat filmpje weet ik ook niet, maar er waren wel relen in Turkey tegen Koerden volgens mij. Wellicht is het dat
Toch in Hongarije, tenminste als dit het origineel is. Een kamp waar er teveel zittten, 'illegal immigrants' staat in de beschrijving, mogelijk geen vluchtelingen dus.
pi_155941242
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, dat had ik al door. Het slaat alleen als een lul op een drumstel.

Je kunt geen land besturen op basis van peilingen. Daarom hebben we verkiezingen. Zodat het zetelaantal niet om de week fluctueert.

Pas als de PvdA na de volgende TK-verkiezingen uitkomt op 9 zetels, heb je recht van spreken.
pi_155941270
Koos?

Koos, weet je nog?

Dat het allemaal reuze meeviel, dat er niks aan de hand was volgens jou?

Dat mensen zoals ik spoken zagen , dat we sterk aan het overdrijven waren als we zeiden dat het uit de hand liep / zou gaan lopen.

Nog steeds die mening toegedaan Koos?
pi_155941284
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, en gras is groen, de lucht is blauw en in de Efteling wonen de kaboutertjes. Wat wil je precies zeggen?
Volgens mij liet mijn post weinig te raden over.
pi_155941289
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:10 schreef DrMabuse het volgende:
Koos?

Koos, weet je nog?

Dat het allemaal reuze meeviel, dat er niks aan de hand was volgens jou?

Dat mensen zoals ik spoken zagen , dat we sterk aan het overdrijven waren als we zeiden dat het uit de hand liep / zou gaan lopen.

Nog steeds die mening toegedaan Koos?
Yup.
  woensdag 9 september 2015 @ 09:11:49 #116
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155941291
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

TV reporter maakt zelf het nieuws :') Ziek wijf om zomaar even zo'n kind te trappen...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat is de context van deze plaatjes? Waarom trapt ze die mensen?
pi_155941339
quote:
Moeten ze vaker laten zien.

Dit soort filmpjes.

I.p.v. de policor tranentrekkende slim gefilmde reportages.

Kijken hoe snel de sympathie voor het gros van deze importshit verdwijnt.

Iedereen is uiteindelijk de lul , inclusief de echte hulpbehoevende oorlogsvluchtelingen en terechte asielzoekers.
pi_155941366
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Yup.
Toegeven dat je (grotendeels / deels) fout zat is niet makkelijk voor je h?

Jammer.

Groot deel van Europa is in rep en roer betreffende deze ellende maar Koos ziet geen problemen.

Grappig.
pi_155941393
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Toegeven dat je (grotendeels / deels) fout zat is niet makkelijk voor je h?

Jammer.

Groot deel van Europa is in rep en roer betreffende deze ellende maar Koos ziet geen problemen.

Grappig.
Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.

Het is vooral een probleem omdat er een probleem van wordt gemaakt.
pi_155941498
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 03:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

15% Kinderen
13% Vrouwen
72% Mannen

72% mannen>?

Dat is typisch voor gelukszoekers als iedereen gewoon al veilig is gaan mannen eerst & als die eenmaal binnen zijn is het eenvoudiger vrouw en kinders te laten invliegen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 09:26:36 #121
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155941499
Ik vond trouwens die vluchtelingen die zoiets hadden van waar zijn nu de rijke sjeiks om ons te helpen, waarom zitten er arabische leiders toe te kijken en niet te helpen wel een valide punt.

Er is geloof ik een egyptische sjeik die een groot bedrag heeft gedoneerd maar waarom doneert hij geen ruimte of zet hij een project op voor opvang. Dat is inderdaad wel vreemd.

Verder vind ik nogsteeds dat wij in nederland niet zo spastisch hoeven te doen over het opnemen van een groep vluchtelingen. Het is een derde bezoekersaantal van lowlands als je dat over nederland verspreid valt het amper op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155941527
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.

Ja dat is al jarenlang de manier hoe de EU zijn problemen "oplost",
- ontkenning
- hopen dat het probleem vanzelf weggaat
- cosmetische maatregelen nemen
- pappen en nathouden
- meer Europa roepen
- tegenstanders als Nazi's uitmaken
- eindeloos vergaderen
- niet vooruit kijken
- geen preventieve maatregelen nemen
- als er dan uiteindelijk toch een soort van maatregel wordt genomen: te laat, te weinig
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 09:30:01 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155941553
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:26 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dat is typisch voor gelukszoekers als iedereen gewoon al veilig is gaan mannen eerst & als die eenmaal binnen zijn is het eenvoudiger vrouw en kinders te laten invliegen.
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syri en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syri, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
pi_155941556
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond trouwens die vluchtelingen die zoiets hadden van waar zijn nu de rijke sjeiks om ons te helpen, waarom zitten er arabische leiders toe te kijken en niet te helpen wel een valide punt.

Er is geloof ik een egyptische sjeik die een groot bedrag heeft gedoneerd maar waarom doneert hij geen ruimte of zet hij een project op voor opvang. Dat is inderdaad wel vreemd.

Verder vind ik nogsteeds dat wij in nederland niet zo spastisch hoeven te doen over het opnemen van een groep vluchtelingen. Het is een derde bezoekersaantal van lowlands als je dat over nederland verspreid valt het amper op.
Er is een rijke kerel die zo'n plan heeft opgevat:

http://www.metronieuws.nl(...)n-voor-vluchtelingen
pi_155941560
quote:

[..]

Toen ik (en anderen) onze zorgen uitspraken over deze instroom en voorspelden dat het fout zou gaan / uit de hand zou gaan lopen vroeg jij aan mij (ons) waar we problemen zagen , wat voor last we nou hadden en voorzagen voor Europa en ons land.

Je bagatelliseerde, zei dat het allemaal reuze meeviel.

Dat het nu loopt zoals ik (en anderen) voorspelden (zie de dagelijkse beelden / lees het nieuws) zou tot resultaat moeten hebben dat je kunt toegeven dat je toen (grotendeels/deels) fout zat.

Nee , dat doe je niet.

Je geeft er weer een creatieve draai aan zodat je niks hoeft toe te geven.

Is niet de eerste keer , dat is waar , maar het blijft opmerkelijk en jammer.
pi_155941584
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syri en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syri, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).

En mensen kunnen ook gewoon in hun eigen land hun leven proberen te verbeteren, als ze het kut vinden. Daar is heus niet pers emigratie voor nodig. Op die manier wordt het in dergelijke landen natuurlijk nooit beter, als iedereen er maar meteen het bijltje bij neer gooit.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_155941671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Toen ik (en anderen) onze zorgen uitspraken over deze instroom en voorspelden dat het fout zou gaan / uit de hand zou gaan lopen vroeg jij aan mij (ons) waar we problemen zagen , wat voor last we nou hadden en voorzagen voor Europa en ons land.

Je bagatelliseerde, zei dat het allemaal reuze meeviel.

Dat het nu loopt zoals ik (en anderen) voorspelden (zie de dagelijkse beelden / lees het nieuws) zou tot resultaat moeten hebben dat je kunt toegeven dat je toen (grotendeels/deels) fout zat.

Nee , dat doe je niet.

Je geeft er weer een creatieve draai aan zodat je niks hoeft toe te geven.

Is niet de eerste keer , dat is waar , maar het blijft opmerkelijk en jammer.
Je snapt mijn post. Jammer maar begrijpelijk.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 09:48:41 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155941866
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:32 schreef H.FR het volgende:

[..]

Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).

En mensen kunnen ook gewoon in hun eigen land hun leven proberen te verbeteren, als ze het kut vinden. Daar is heus niet pers emigratie voor nodig. Op die manier wordt het in dergelijke landen natuurlijk nooit beter, als iedereen er maar meteen het bijltje bij neer gooit.
Vrij lastig als er de hele tijd mensen op je zitten te schieten. Of als jouw levensstijl niet wordt geaccepteerd en je actief wordt tegengewerkt.
pi_155942091
quote:

[..]

Ja hoor Koos, stop die struisvogelnek nog wat dieper de grond in, dat zal vast wel goed werken. Dieper, steeds dieper.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:02:29 #130
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942103
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat had ik al door. Het slaat alleen als een lul op een drumstel.

Je kunt geen land besturen op basis van peilingen. Daarom hebben we verkiezingen. Zodat het zetelaantal niet om de week fluctueert.

Pas als de PvdA na de volgende TK-verkiezingen uitkomt op 9 zetels, heb je recht van spreken.
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.

Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.

Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen

En gij gelooft het!

Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.

Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
pi_155942134
quote:
Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:04:39 #132
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942143
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:15 schreef BatWayne het volgende:
Ik vraag mij af of ik ooit nog een woning ga vinden.
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.

Dat is de snelste manier om een woning te krijgen en nog gratis bovendien!
pi_155942160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.

Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.

Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen

En gij gelooft het!

Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.

Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?
pi_155942163
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En gij gelooft het!

Wat mij betreft hoeven de grenzen niet dicht. En nogmaals, je kunt niets met peilingen.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:06:55 #135
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942171
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:36 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waarvoor demonstreren ze eigenlijk?
Ze moesten te lang naar hun zin in Budapest blijven hangen. Dat wilde ze uiteraard niet, want hoewel Hongarije in veilig land is, krijgen ze daar geen gratis geld zoals bijvoorbeeld in Duitsland en Nederland.

Logisch dat je dan boos wordt, toch?
  woensdag 9 september 2015 @ 10:07:41 #136
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 02:47 schreef DrDentz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie borsten, maar zonde van die hoofddoek.
pi_155942187
Asielzoekerscentra in NL, opvallend weinig in Zuid-Holland.

I´m back.
pi_155942193
quote:
13s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.
Of je belt je vastgoedvrienden even dat ze wat woningen bijbouwen voor dat dikke wijf.
pi_155942226
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:

[ afbeelding ]
Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.
Naturheilmittel
pi_155942238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:12:15 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155942261
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wel eens gezien waar de gemiddelde asielzoeker terecht komt? Daar willen nederlanders niet eens wonen....
pi_155942278
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!
pi_155942280
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:09 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.
Staat tegenover dat Hilversum nu 1500 in de oude omroepgebouwen wil vestigen, in de buurt van onze BN'ers dus. :D.
I´m back.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:14:06 #144
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942289
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alle problemen in die landen zijn terug te voeren tot de islam. Al zo'n 1400 jaar bestrijden verschillende islamitische sektes elkaar te vuur en te zwaard. Dat mt ook volgens de Koran.

Het wrange is echter, dat mensen die zo'n gebied ontvluchten de islam, de oorzaak van hun problemen, wel gewoon mee nemen! De migratiegolf lost daarom helemaal niets op: het verplaatst slechts het probleem naar een ander gebied.

Ook in Nederland en andere West-Europese landen zullen problemen, veroorzaakt door de islam, steeds groter worden. Net zolang tot het hier net zo erg is als in het Midden-Oosten.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:15:41 #145
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155942315
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?
Compromis VVD en PvdA. Het gehele kabinet dus.
pi_155942329
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geldt voor die mensen daar dan toch ook?
I´m back.
pi_155942345
quote:
15s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geldt voor die mensen daar dan toch ook?
Is toch wat lastiger als ergens oorlog woedt. Je hebt hier nou eenmaal meer kansen.
pi_155942356
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh ja :D
pi_155942378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh ja :D
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.
pi_155942430
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.
Velen lijken mij ook van die types die moord en brand schreeuwen als het om buitenlanders gaat, maar dan zelf in een gehucht wonen van 3.000 inwoners waar de paar allochtonen nog een bezienswaardigheid zijn.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155942431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is toch wat lastiger als ergens oorlog woedt. Je hebt hier nou eenmaal meer kansen.
Dan had je geweldloos naar afschaffing van die dictatuur moeten streven. Dan had je de wapens moeten neerleggen of helemaal nooit die wapens moeten aanpakken. Dan had je in stilte voor een democratische revolutie moeten zorgen. Dan had je de waarden die je nu zoekt elders, geruisloos moeten invoeren in je eigen leefomgeving. etc. etc.
I´m back.
pi_155942448
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan had je geweldloos naar afschaffing van die dictatuur moeten streven. Dan had je de wapens moeten neerleggen of helemaal nooit die wapens moeten aanpakken. Dan had je in stilte voor een democratische revolutie moeten zorgen. Dan had je de waarden die je nu zoekt elders, geruisloos moeten invoeren in je eigen leefomgeving. etc. etc.
Beetje matige troll dit.
pi_155942458
Alle plaatsen met grote leegstaande gebouwen worden tot azc gemaakt lijkt het wel. Hier in de gemeente zitten ze zelfs in een momumentaal gebouw. Dat wordt nu helemaal uitgewoond door ze.... Doodzonde.. Trouwens zie ik dat er hier toch wel enorm veel in deze hoek van het land zitten... Net over de provinciale grens zijn ze slimmer... Snel slopen die oude schoolgebouwen etc. Anders weet je wat ermee gebeurd.
pi_155942469
quote:

Schokkend plaatje.
Geavanceerd schreef in 2014 de volgende profetische woorden:

quote:
Op zondag 23 november 2014 @ 10:10 schreef geavanceerd het volgende:
AZC's zijn omgekeerde concentratiekampen van waaruit de genocide op de autochtone bevolking voltrokken wordt.
pi_155942490
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ga je het nou omdraaien? Zo van wie tegen vluchtelingen is, zal wel een maatschappelijke mislukking zijn? Dat is toch meestal een drog-redenering die door rechts gebruikt wordt... Ben je hier of hier tegen: o, dan zal je werkloos zijn... Je trekt wel alles uit de kast h.
I´m back.
pi_155942508
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dame in kwestie is op staande voet ontslagen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:26:51 #157
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155942518
quote:

[ afbeelding ]
Ze willen natuurlijk in het Binnenhof de problemen niet met eigen ogen zien h.
pi_155942535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:26 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ze willen natuurlijk in het Binnenhof de problemen niet met eigen ogen zien h.
Geen enkele provincie heeft zoveel buitenlanders als ZH.
pi_155942541
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:24 schreef geavanceerd het volgende:

Geavanceerd schreef in 2014 de volgende profetische woorden:

[..]

De genocide op de autochtone bevolking :') . Godverdomme.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:28:29 #160
168304 Mani89
pi_155942549
Hehehe.

quote:
Nederlands meeleven is snel gezelligheid leren

Column Nico Dijkshoorn

Een uur geleden zat ik in de auto, op weg naar een winkel vol decadente overvloed, en luisterde naar een interview met een man die enthousiast vertelde over het helpen van vluchtelingen. Dankbaar werk was het. Hij kon het iedereen aanraden. Of hij nog tips had, was de vraag. Nou, je moest wel goed nadenken wat je voor die vluchtelingen meenam. Een set fonduevorkjes, daar zaten ze niet echt op te wachten. Dat had hem wel ontroerd, vertelde hij. Hoe die gevluchte mensen dan toch heel erg hun best deden om blij te zijn met een afgebladderde badeend.

Daarna vertelde hij over de route die hij had afgelegd. Een slopende tocht langs verschillende grenssteden, op zoek naar mensen die zin hadden om zijn oude tuinbroek te dragen. Dat advies kon hij ons ook nog wel geven. 'Vaak hebben ze zelf al kleding. Houd daar rekening mee.' Twee dagen lang was hij met een busje vol kaasschaven, verloopstekkers, theemutsen en linkerschoenen aangekomen in stadjes waar helemaal niemand op hem zat te wachten.

Opeens werd hij wat vrolijker. 'Maar op een gegeven moment kwamen we in dat ene dorpje vlak over de grens, en ja hoor, daar was het raak. Pang. Midden in de roos. Die mensen hadden nks en waren blij met alles. Zo mooi was dat! Hoe ze keken als wij vertelden dat we helemaal uit Nederland kwamen. Die ogen. Uit Nederland! Speciaal voor hen.'

Daarmee vatte hij de vluchtelingenhulppsychose die momenteel door Nederland waait wel ongeveer samen. Die massale schouderklopjacht, ten koste van alles. Naast een nog vochtige Syrir gaan staan, hem een roestige beschuitbus in handen drukken en zeggen: 'In Holland no more water around you! Because of the waterwerken!'

Ik werd zelf twee dagen geleden in een mail aangespoord om een of andere 'Mars voor vluchtelingen' te ondersteunen. Ik heb ze, alles heel aardig natuurlijk en prettig geformuleerd, geantwoord dat ze de tyfus konden krijgen. Daar zijn ze in Nederland dol op: zes keer tegen een berg oprijden om de kanker recht in het gezicht te spugen, maar toch ook vooral om je boven aan de berg door meehollende vrienden en familieleden te laten toejuichen.

Arnold Karskens, die op dit moment in een cel door de Griekse inlichtingendienst een handdoek doordenkt met tzatziki op zijn kop krijgt gedrukt, heeft al dagenlang de anonieme twitter-inquisitie in zijn nek, omdat hij vindt dat de vader van Iconisch Beeld beter 5 euro extra had kunnen uitgeven aan een zwemvest. Een waarheid als een koe, lijkt mij.

Ik denk dat Arnold daar een open zenuw raakte. Hij dreigde met die gedachte de Gutmensch Nederlanders hun Iconisch Beeld af te nemen. Zo werkt het hier. Helpende Nederlanders snappen dood en ellende alleen nog als er iemand trompet speelt naast een kist of als de dood schoentjes aan heeft die zij zelf vroeger ook droegen.

De Nederlander gaat pas met vrachtwagens vol oud brood richting het Oosten rijden als hij zichzelf de eerste moeilijke zwemles herinnert. De eigen ellende moet altijd eerst resoneren voordat ze gemotioneerd de deur van het slot draaien.

Nederlands meevoelen is dit: een driemaal verkrachte Syrische vrouw ergens in Drachten trots je veterdiploma laten zien. Samen met een huilende Syrir naar Heel Holland bakt kijken. Ze zo snel mogelijk gezelligheid leren.
  woensdag 9 september 2015 @ 10:28:30 #161
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155942550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Geen enkele provincie heeft zoveel buitenlanders als ZH.
Waar ik woon merk ik daar eigenlijk niet zoveel van.
pi_155942555
quote:
15s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga je het nou omdraaien? Zo van wie tegen vluchtelingen is, zal wel een maatschappelijke mislukking zijn? Dat is toch meestal een drog-redenering die door rechts gebruikt wordt... Ben je hier of hier tegen: o, dan zal je werkloos zijn... Je trekt wel alles uit de kast h.
Ik heb er geen moeite mee als mensen de grenzen dicht willen gooien. Het staat je vrij dat te vinden. Hell, ik heb zat vrienden die dat standpunt huldigen en we gaan nog steeds normaal met elkaar. En nee, ik vind ook niet dat dat je een mislukkeling maakt.

Waar ik wel allergisch voor ben, zijn Nederlanders die roepen dat ze het zelf zo slecht hebben en dat die 'asielzoekers worden voorgetrokken'. Dan denk ik: man, probeer er zelf eens wat van te maken.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:29:45 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155942575
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Alle problemen in die landen zijn terug te voeren tot de islam. Al zo'n 1400 jaar bestrijden verschillende islamitische sektes elkaar te vuur en te zwaard. Dat mt ook volgens de Koran.

Het wrange is echter, dat mensen die zo'n gebied ontvluchten de islam, de oorzaak van hun problemen, wel gewoon mee nemen! De migratiegolf lost daarom helemaal niets op: het verplaatst slechts het probleem naar een ander gebied.

Ook in Nederland en andere West-Europese landen zullen problemen, veroorzaakt door de islam, steeds groter worden. Net zolang tot het hier net zo erg is als in het Midden-Oosten.
Ik denk dat het eerder terug te voeren is op olie en onevenredige verdeling van macht/geld. Als asielzoekers eenmaal in nederland zijn moeten ze zich gewoon aan de nederlandse wet houden dat maakt ze niet anders dan jij en ik. Als ze dan dingen gaan doen die voor de wet niet mogen moeten we dat aanpakken. Ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat alle asielzoekers per definitie raddraaiers zijn die ons land kapot willen maken. Die mensen zijn volgens velen zonder ook maar iets te doen al schuldig aan de meest verschrikkelijke dingen, dat vind ik kwalijk. Ik vond het ook belachelijk dat mensen in amerika denken dat ik dagelijks wiet rook en een halve junk ben omdat ik uit nederland kom.

Ik vind het knap hoe mensen hier mensen kunnen beoordelen zonder maar een woord met ze gewisseld te hebben. Nee hoor gooi ze maar in de grote bak met "vreemden" en :{w die moeten we niet. Want wij hebben het geluk gehad in een welvarend land te wonen en dat geluk gaan we lekker niemand anders gunnen. En mensen die niet uit nederland komen kunnen natuurlijk helemaal niets goed doen, ze hebben allemaal verwerpelijke gedachten etc etc.

Ik heb het gevoel dat angst zo'n grote rol speelt in dit debat iedereen is bang dat er door het opnemen van een aantal asielzoekers allemaal erge dingen gaan gebeuren. Ik snap dat niet zo. Wie heeft er hier op persoonlijk vlak last gehad van de asielzoekers die in de jaren 90 in nederland zijn opgenomen. Ik woonde vlak bij het asielzoekerscentrum in Ommen en heb toen ook vele mensen horen roepen dat die mensen niet deugen, ze kun niets goed doen, ze zitten daar maar op hun stoel. En dan van de overkant van de straat naar ze zitten kijken. Weinigen die ze aansprak om te vragen hoe het met ze ging... Ik heb ze dat wel eens gevraagd en wat bleek ze verveelden zich dood, ze mochten niet aan het werk, wilden dat wel graag. Het merendeel wilde graag terug naar afrika (het waren mensen uit sierra leone) maar nooit meer terug naar sierra leone.
Er zaten daar ook mensen bij die ideen hadden waar ik het niet mee eens was maar er zijn ook zat nederlanders waarbij ik dat heb.

Lang verhaal kort ik snap de hysterie niet zo goed. In plaats van zo hard te roepen we willen jullie niet kunnen we beter nadenken over wat we ze wel en niet moeten bieden en hoe zij ons land zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn als ze hier toch al zijn. En over hoe de situatie in hun thuisgebieden zo stabiel mogelijk te maken zodat ze eventueel terug kunnen naar hun thuisland.
pi_155942679
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb er geen moeite mee als mensen de grenzen dicht willen gooien. Het staat je vrij dat te vinden. Hell, ik heb zat vrienden die dat standpunt huldigen en we gaan nog steeds normaal met elkaar. En nee, ik vind ook niet dat dat je een mislukkeling maakt.

Waar ik wel allergisch voor ben, zijn Nederlanders die roepen dat ze het zelf zo slecht hebben en dat die 'asielzoekers worden voorgetrokken'. Dan denk ik: man, probeer er zelf eens wat van te maken.
Ja, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Oxfam kwam gister met een rapport dat de armoede groeit in Europa. Ik lees over bejaarden, chronisch zieken, afhankelijken van de PGB wiens leven alleen maar achteruit gaat zonder hoop/uitzicht op verbetering. Ik zie dat de overheid er een pest bende van heeft gemaakt mbt de WMO, het budget voor jeugdzaken was in veel grote gemeenten voor de grote vakantie al op. Ik zie mensen die 50+ zijn hoog- en laagopgeleiden, die de hoop om ooit nog een vast contract te krijgen wel op hun buik kunnen schrijven, laat staan ooit nog iets kunnen vinden dat bij hun niveau past. Ik zie bijstandsuittrekkers overal voor niets werken. Ik zie jongeren die als stagiaire aan de gang kunnen gaan, maar kunnen fluiten naar een normaal salaris of contract. Ik ken jongeren met een HBO-diploma die uitzendbaantjes doen, paar dagen op, paar dagen af en ook kunnen fluiten naar werk op hun niveau. Moet ik nog doorgaan joh? Hoezo kun je als gelukzoeker hier je geluk vinden, dan ben je niet goed ingelicht.
I´m back.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:43:02 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155942810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Oxfam kwam gister met een rapport dat de armoede groeit in Europa. Ik lees over bejaarden, chronisch zieken, afhankelijken van de PGB wiens leven alleen maar achteruit gaat zonder hoop/uitzicht op verbetering. Ik zie dat de overheid er een pest bende van heeft gemaakt mbt de WMO, het budget voor jeugdzaken was in veel grote gemeenten voor de grote vakantie al op. Ik zie mensen die 50+ zijn hoog- en laagopgeleiden, die de hoop om ooit nog een vast contract te krijgen wel op hun buik kunnen schrijven, laat staan ooit nog iets kunnen vinden dat bij hun niveau past. Ik zie bijstandsuittrekkers overal voor niets werken. Ik zie jongeren die als stagiaire aan de gang kunnen gaan, maar kunnen fluiten naar een normaal salaris of contract. Ik ken jongeren met een HBO-diploma die uitzendbaantjes doen, paar dagen op, paar dagen af en ook kunnen fluiten naar werk op hun niveau. Moet ik nog doorgaan joh? Hoezo kun je als gelukzoeker hier je geluk vinden, dan ben je niet goed ingelicht.
Tja er zijn ook bankmedewerkers die zichzelf 100.000 euro extra gunnen daar kunnen prima 2 3 HBO-studenten een jaartje voor aan het werk. Volgens de huidige regering moet de zorg "winst" maken wat ook een absurd idee is. En er zijn wel veel meer dingen die vreemd geregeld zijn. Maar moet je daarom mensen die een asiel aanvragen, zeggen nee weet je wat ik heb een beter idee ga maar gewoon dood in je eigen land, dat is een stuk goedkoper.
pi_155942831
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schrijnende gevallen zijn er gewoon in ons land, dat kan en wil ik niet ontkennen.

Maar wat ik vooral zie, is iemand voor wie het glas halfvol is. Jij ziet geen kansen, maar obstakels. Ik kan ook een lijstje opstellen met succesverhalen. Jonge schilders (zzp'ers) die door hard te werken klussen zat hebben. Gasten die zonder diploma toch een succesvol bedrijf weten op te zetten. Iemand die werkloos werd maar blijft solliciteren en redelijk snel weer een baan vindt.

En nu?

Je moet niet blind zijn voor de schrijnende gevallen maar je moet van deze mensen niet de maat der dingen maken.
pi_155942884
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder terug te voeren is op olie en onevenredige verdeling van macht/geld. Als asielzoekers eenmaal in nederland zijn moeten ze zich gewoon aan de nederlandse wet houden dat maakt ze niet anders dan jij en ik. Als ze dan dingen gaan doen die voor de wet niet mogen moeten we dat aanpakken. Ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat alle asielzoekers per definitie raddraaiers zijn die ons land kapot willen maken. Die mensen zijn volgens velen zonder ook maar iets te doen al schuldig aan de meest verschrikkelijke dingen, dat vind ik kwalijk. Ik vond het ook belachelijk dat mensen in amerika denken dat ik dagelijks wiet rook en een halve junk ben omdat ik uit nederland kom.

Ik vind het knap hoe mensen hier mensen kunnen beoordelen zonder maar een woord met ze gewisseld te hebben. Nee hoor gooi ze maar in de grote bak met "vreemden" en :{w die moeten we niet. Want wij hebben het geluk gehad in een welvarend land te wonen en dat geluk gaan we lekker niemand anders gunnen. En mensen die niet uit nederland komen kunnen natuurlijk helemaal niets goed doen, ze hebben allemaal verwerpelijke gedachten etc etc.

Ik heb het gevoel dat angst zo'n grote rol speelt in dit debat iedereen is bang dat er door het opnemen van een aantal asielzoekers allemaal erge dingen gaan gebeuren. Ik snap dat niet zo. Wie heeft er hier op persoonlijk vlak last gehad van de asielzoekers die in de jaren 90 in nederland zijn opgenomen. Ik woonde vlak bij het asielzoekerscentrum in Ommen en heb toen ook vele mensen horen roepen dat die mensen niet deugen, ze kun niets goed doen, ze zitten daar maar op hun stoel. En dan van de overkant van de straat naar ze zitten kijken. Weinigen die ze aansprak om te vragen hoe het met ze ging... Ik heb ze dat wel eens gevraagd en wat bleek ze verveelden zich dood, ze mochten niet aan het werk, wilden dat wel graag. Het merendeel wilde graag terug naar afrika (het waren mensen uit sierra leone) maar nooit meer terug naar sierra leone.
Er zaten daar ook mensen bij die ideen hadden waar ik het niet mee eens was maar er zijn ook zat nederlanders waarbij ik dat heb.

Lang verhaal kort ik snap de hysterie niet zo goed. In plaats van zo hard te roepen we willen jullie niet kunnen we beter nadenken over wat we ze wel en niet moeten bieden en hoe zij ons land zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn als ze hier toch al zijn. En over hoe de situatie in hun thuisgebieden zo stabiel mogelijk te maken zodat ze eventueel terug kunnen naar hun thuisland.
Volgens mij is het in het verleden nog niet voorgekomen dat een groep vluchtelingen voor een oorlog heeft gezorgd. En als ze aangerekend worden dat ze een uitkering krijgen, of een baan, dan kunnen ze het nooit goed doen. Dan is het alleen maar even kijken met welke van de 2 stokken we kunnen slaan.

Ik vind wel dat de opvang van tijdelijke aard moet zijn, dus terug als het weer veilig is. Zou ook niet meer dan normaal zijn eigenlijk, en stimuleert de leden van de EU misschien om sneller korte metten te maken met het kwaad in Syri.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:51:51 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155942952
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu heb je het over zorg. Maar wat ik begrijp is dat er een grote actie komt met als tiel: red de Zorg. Hoezo red de zorg, we betalen ons blauw aan premies...? Ja, 153 directeuren van bejaardenzorg instanties verdienen nog steeds een salaris dat boven dat van de minister-president lag. En al de managers die daaronder komen en ook heel veel verdienen, rekenen ze dan nog niet eens mee natuurlijk. En ja alle IT-projecten mislukken, en ook dara is niemand schuldig aan. Nou ja, lekker land vlucht je naar toe.
161 voedselbanken. Volgens Koos allemaal eigen schuld dikke bult.
Tja de zorg de zorg is in nederland verschrikkelijk goed, echt heel goed, maar ook verrekte duur. En daar wringt hem de schoen we konden altijd de beste zorg leveren, en we kunnen dat nogsteeds alleen begint de beste zorg wel heel erg duur te worden... Waar men vroeger een "chemo" gaf van in totaal 2000 euro komen we nu richting een antilichaam gebaseerde behandeling van 40000 euro. Die laatste werkt in veel gevallen beter maar is dat wel te betalen. De amerikanen hebben er voor gekozen dat die laatste optie alleen maar beschikbaar is voor de mensen die het kunnen betalen, wij in nederland kiezen ervoor dat iedereen die laatste optie moet kunnen krijgen.

Dat zijn grote onderwerpen waar we over na moeten denken maar geen onderwerp wat een bergje asielzoekers iets aan gaan veranderen.
pi_155942979
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De genocide op de autochtone bevolking :') . Godverdomme.
Absoluut. Genocide.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:53:40 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155942986
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:47 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij is het in het verleden nog niet voorgekomen dat een groep vluchtelingen voor een oorlog heeft gezorgd.
;) misschien de amerikaanse burger oorlog :P
pi_155942996
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Waar ik woon merk ik daar eigenlijk niet zoveel van.
Ik merkte er vroeger ook weinig van. Welgeteld 1 negertje bij me op de basisschool.
Nu zijn blanken de minderheid op die school.
pi_155943003
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

;) misschien de amerikaanse burger oorlog :P
Ik geloof je direct :)
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:55:24 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik geloof je direct :)
:D daar was geen indiaan direct schuldig voor :D
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 10:55:52 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943019
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:54 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik merkte er vroeger ook weinig van. Welgeteld 1 negertje bij me op de basisschool.
En dat is erg omdat?
pi_155943035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar schrijf ik dat in godsnaam?

Flikker lekker een eind op met je stromannen.
Dat is geen stroman als je begint over dat mensen maar eens wat van hun leven moeten maken, dan suggereer je op zijn minst dat degenen die hiertegen zijn niets van hun leven hebben gemaakt.

Ik ben overigens niet tegen de opvang van asielzoekers dat heb ik al eerder gezegd. Alleen mensen lopen snel voorbij aan de talloze, misschien niet op te lossen problemen, die je je op de hals haalt door massaal vluchtelingen op te nemen uit die regio. Ik haalde gister al aan dat er weer een stoot moslims bijkomen, dat betekent extra moskeen bouwen. Verder denk ik dat het niet bij deze 120.000 vluchtelingen blijft. Als het eenmaal bekend is dat de EU, uit een schuldgevoel (wat misplaatst is), een carte blanche geeft voor asielzoekers, dan komen ze in nog grotere getale hier naar toe. Nu al verbieden Koerdische commandanten hun soldaten te vertrekken, want ze houden geen mens meer over om oorlog mee te voeren. Wie onderkent dat individuen die regelrecht uit een warzone komen geen psychische problemen met zich meezeulen, is naef. En aangezien vluchtelingen van alle belligerente partijen afkomstig zijn is het niet ondenkbaar dat zij hun conflicten meenemen hier naar toe, wat je nu al ziet op Lesbos, waar tussen verschillende islamitische facties en nationaliteiten iedere dag gevochten en gereld wordt. Ik kan nog wel doorgaan hoor...
I´m back.
pi_155943037
quote:

[..]

Volgens mij is het in het verleden nog niet voorgekomen dat een groep vluchtelingen voor een oorlog heeft gezorgd.
Migranten wel.
Vrijwel alle oorlog die vandaag gaande zijn worden door migrerende moslims veroorzaakt.
pi_155943060
quote:

[..]

Jawel hoor, na de Rwandese genocide vluchten de genocide plegers (Hutu's) buurland Congo in wat weer heeft geleid tot de val van Mobutu en een boel oorlogen in de regio die nu nog steeds napruttelen.
https://en.wikipedia.org/wiki/First_Congo_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Congo_War
https://en.wikipedia.org/wiki/Kivu_conflict
  woensdag 9 september 2015 @ 10:57:53 #178
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155943063
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:54 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik woon ook niet echt in een grote stad in Zuid-Holland. :)
pi_155943079
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dat is erg omdat?
Nou, moest een keer op een "zwarte school" zijn om een voorlichting te geven. De leraren parkeren de auto niet meer in de buurt van de school, ze worden gewoon vernield. Misschien is het een tendens van deze tijd, maar in mijn tijd gebeurde dat niet, toen was er toch nog enig respect voor leraren.
pi_155943080
quote:
Jawel. Libanon.

Edit: Ah, we hebben ook al xpompompomx's voorbeeld. Libanon is mogelijk meer relevant omdat daar een grote groep Moslimvluchtelingen leidde tot een sektarische burgeroorlog in een "multicultureel" land.
pi_155943118
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:57 schreef MrvanTrapZ het volgende:

[..]

Ik woon ook niet echt in een grote stad in Zuid-Holland. :)
Ik uit een dorp dat tegen de grote stad aanligt.
De demografische opmaak is zo'n beetje 100% veranderd nu, dat is best schokkend. Niet dat ik een hekel heb aan getintelden, maar het is gewoon niet gezond. Nederland is verdwenen op deze plekken.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:02:11 #182
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943137
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:58 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, moest een keer op een "zwarte school" zijn om een voorlichting te geven. De leraren parkeren de auto niet meer in de buurt van de school, ze worden gewoon vernield. Misschien is het een tendens van deze tijd, maar in mijn tijd gebeurde dat niet, toen was er toch nog enig respect voor leraren.
Dat is een probleem :Y maar inherent is er niets mis met een "zwarte school" er is wel iets mis met mensen die andermans auto vernielen. En dat moet aangepakt worden.
pi_155943169
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is een probleem :Y maar inherent is er niets mis met een "zwarte school" er is wel iets mis met mensen die andermans auto vernielen. En dat moet aangepakt worden.
Een school die voorheen blank was, en die in een paar decennia zwart geworden is, is een signaal van genocide op de blanke bevolking.

Daar is inherent iets mis mee.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:04:07 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De demografische opmaak is zo'n beetje 100% veranderd nu, dat is best schokkend. Niet dat ik een hekel heb aan getintelden, maar het is gewoon niet gezond. Nederland is verdwenen op deze plekken.
En wat maakt nederland nederland? De getintheid? Nederland is ooit nederland geworden door franse immigranten dat was ook niet "nederlands".
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:04:42 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943188
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:03 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een school die voorheen blank was, en die in een paar decennia zwart geworden is, is een signaal van genocide op de blanke bevolking.

Die blanken die voorheen op die school zaten zijn vermoord?
pi_155943189
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Absoluut. Genocide.
_O- .
pi_155943197
quote:

[..]

van genocide op de blanke bevolking.
_O-
pi_155943210
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die blanken die voorheen op die school zaten zijn vermoord?
Genocide heeft meerdere definities, het is niet alleen moord.
pi_155943213
quote:

[..]

Genocide is volkerenmoord. Welk volk is vermoord?
Naturheilmittel
pi_155943220
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En wat maakt nederland nederland? De getintheid? Nederland is ooit nederland geworden door franse immigranten dat was ook niet "nederlands".
Nederland is alles wat niet buitenlands is.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:07:40 #191
330618 MrvanTrapZ
Facta, non verba
pi_155943231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Roerend met je eens.
pi_155943241
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:06 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Genocide heeft meerdere definities, het is niet alleen moord.
Nee. Het heeft een duidelijk, eenduidige betekenis.

Als jij een andere betekenis hebt mag je daar een ander woord voor zoeken.
Naturheilmittel
pi_155943245
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:06 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Genocide is volkerenmoord. Welk volk is vermoord?
De oorspronkelijke definitie van genocide, volgens degene die het woord verzonnen heeft:

quote:
By "genocide" we mean the destruction of an ethnic group…. Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups….
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:08:24 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943246
Verandering is eng, dat vind ik ook, ik verlang ook vaak terug naar de jaren 90 vooral op cultureel gebied, had het idee dat men toen veel opener was voor "rare" dingen. De slogan van rivella is veranderd van "een beetje vreemd maar wel lekker" naar "rivella wel zo natuurlijk". De grote angst voor alles wat afwijkt is iets wat steeds meer de norm begint te worden. Jeugd die angstvallig binnen de lijntjes blijft kleuren want oh je zou maar eens iets doen wat de anderen niet "cool" vinden.

Maar niet alle verandering is "slecht"
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:09:15 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943268
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:07 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ah in dat geval is het makkelijk want we hebben nog wel degelijk grenzen en alles wat daarbinnen valt is dus nederlands. Prima geen probleem lijkt me.
pi_155943269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:07 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Potisch :') .
pi_155943281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

De oorspronkelijke definitie van genocide, volgens degene die het woord verzonnen heeft:

[..]

Dus migratie is een vooropgezet plan om doelbewust de blanke bevolking te vernietigen?
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:10:30 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943288
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus migratie is een vooropgezet plan om doelbewust de blanke bevolking uit te moorden?
schopje BNW
pi_155943307
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Verandering is eng, dat vind ik ook, ik verlang ook vaak terug naar de jaren 90 vooral op cultureel gebied, had het idee dat men toen veel opener was voor "rare" dingen. De slogan van rivella is veranderd van "een beetje vreemd maar wel lekker" naar "rivella wel zo natuurlijk". De grote angst voor alles wat afwijkt is iets wat steeds meer de norm begint te worden. Jeugd die angstvallig binnen de lijntjes blijft kleuren want oh je zou maar eens iets doen wat de anderen niet "cool" vinden.

Steeds meer mensen zullen in opstand komen tegen de demografische misdaad die het Neerlandische volk aangedaan wordt middels het mislukte sociale experiment de multiculti.

Wees niet bang voor die opstand, wees niet bang voor de verandering.
pi_155943314
quote:

Wat de angst in de kaart speelt, en niet onterecht zijn cijfers, en cijfers liegen nooit. De Marokkanen blinken nergens in uit, behalve als het om criminele activiteiten gaat. De liquidatiegolf in Amsterdam waar het niet meer om het type Klaas Bruinsma draait.

Staat voor mij wel los van mensen die vluchten voor een oorlog trouwens. Humaan opstellen naar die groep, en bikkelhard naar de groep die hier een misstap maakt. Oorlog of niet in het thuisland.
pi_155943328
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus migratie is een vooropgezet plan om doelbewust de blanke bevolking te vernietigen?
Multiculturalisme is vooropgezet beleid.
De massamigratie toestaan is vooropgezet beleid.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:12:47 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943342
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat de angst in de kaart speelt, en niet onterecht zijn cijfers, en cijfers liegen nooit. De Marokkanen blinken nergens in uit, behalve als het om criminele activiteiten gaat. De liquidatiegolf in Amsterdam waar het niet meer om het type Klaas Bruinsma draait.

Staat voor mij wel los van mensen die vluchten voor een oorlog trouwens. Humaan opstellen naar die groep, en bikkelhard naar de groep die hier een misstap maakt. Oorlog of niet in het thuisland.
Helemaal mee eens.
pi_155943345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:11 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Steeds meer mensen zullen in opstand komen tegen de demografische misdaad die het Neerlandische volk aangedaan wordt middels het mislukte sociale experiment de multiculti.

Wees niet bang voor die opstand, wees niet bang voor de verandering.
Je weet dat 'het Neerlandische volk' in de geschiedenis al behoorlijk wat migratie heeft ondergaan, toch?
pi_155943381
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je weet dat 'het Neerlandische volk' in de geschiedenis al behoorlijk wat migratie heeft ondergaan, toch?
Vertel dat maar tegen de Indianen en aboriginals.

Wat als iemand voorstelt om Afrika 50% blank te maken, want Afrika kent van origine al veel migratie en verandering hoort er nou eenmaal bij?
pi_155943388
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:12 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Multiculturalisme is vooropgezet beleid.
De massamigratie toestaan is vooropgezet beleid.
Door Nederlandse politici, met als doel om het blanke ras in Nederland te vernietigen?
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:15:07 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943391
Ik ben maar een simpele bioloog maar vanuit dat vak weet ik dat een monocultuur leidt tot ernstige afwijkingen, en verzwakking. Om nog maar te zwijgen dat het verschrikkelijk saai is.
pi_155943435
quote:
Jeugd die angstvallig binnen de lijntjes blijft kleuren want oh je zou maar eens iets doen wat de anderen niet "cool" vinden.
Dat is altijd al zo geweest, ook in die jaren 90 die jij noemt toen ik op school zat. Toen had "de jeugd" ook bepaalde items nodig zoals een Eastpack of Kipling tas en bepaalde kledingmerken omdat men er anders niet bij hoorde.

quote:
Ik denk dat de ervaring met integratie van Moslims in West Europa laat zien dat de kans groot is dat een instroom van een grote groep Moslims hoogstwaarschijnlijk negatief gaat uitpakken. En daar komt nog bovenop dat 1) steeds meer banen verdwijnen door automatisering en outsourcing en 2) er een tekort aan huisvesting is.
pi_155943456
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben maar een simpele bioloog maar vanuit dat vak weet ik dat een monocultuur leidt tot ernstige afwijkingen, en verzwakking. Om nog maar te zwijgen dat het verschrikkelijk saai is.
Well, historisch gezien is Europa aardig succesvol geweest met "alleen" de Euroepse culturen. De EU is niet een homogeen blok en absoluut niet een "monocultuur".
pi_155943461
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Door Nederlandse politici, met als doel om het blanke ras in Nederland te vernietigen?
Genocide gaat niet per definitie om huidskleur.

quote:
By "genocide" we mean the destruction of an ethnic group…. Generally speaking, genocide does not necessarily mean the immediate destruction of a nation, except when accomplished by mass killings of all members of a nation. It is intended rather to signify a coordinated plan of different actions aiming at the destruction of essential foundations of the life of national groups, with the aim of annihilating the groups themselves. The objectives of such a plan would be disintegration of the political and social institutions, of culture, language, national feelings, religion, and the economic existence of national groups, and the destruction of the personal security, liberty, health, dignity, and even the lives of the individuals belonging to such groups….
Wat is het doel van multiculturalisme?
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:19:00 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:17 schreef Pharmacist het volgende:
Dat is altijd al zo geweest, ook in die jaren 90 die jij noemt toen ik op school zat. Toen had "de jeugd" ook bepaalde items nodig zoals een Eastpack of Kipling tas en bepaalde kledingmerken omdat men er anders niet bij hoorde.
Maar de gasten die het "vreemdst" waren waren het stoerst, (vanuit mezelf gezien hoor) had diep respect voor de geel/roodharige punker die met zijn schoenen in de verf ging staan en toch naar gabber feesten ging.
pi_155943489
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar de gasten die het "vreemdst" waren waren het stoerst, (vanuit mezelf gezien hoor) had diep respect voor de geel/roodharige punker die met zijn schoenen in de verf ging staan en toch naar gabber feesten ging.
Gabbers en punkers waren mainstream.

Niet mainstream was een bril dragen, geen Eastpack of Kipling tas hebben, of kleren van de Wibra etc.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:20:13 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943493
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:17 schreef Pharmacist het volgende:
Ik denk dat de ervaring met integratie van Moslims in West Europa laat zien dat de kans groot is dat een instroom van een grote groep Moslims hoogstwaarschijnlijk negatief gaat uitpakken. En daar komt nog bovenop dat 1) steeds meer banen verdwijnen door automatisering en outsourcing en 2) er een tekort aan huisvesting is.
Er zijn hele grote groepen gematigde moslims waar niemand last van heeft.
pi_155943501
quote:
Biologie zegt niks over culturen, behalve dan die smerige kweekbakjes.

De meest succesvolle en vreedzame samenlevingen zijn monoculturen.
pi_155943509
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:18 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Genocide gaat niet per definitie om huidskleur.

[..]

Wat is het doel van multiculturalisme?
Jij noemt het een genocide op het blanke ras, ik neem dat slechts over. Blijkbaar vind jij dat het multiculturalisme een doelbewuste aanslag is op het blanke ras.

Het doel was overigens goedkope arbeidskrachten, oorspronkelijk. Verder heeft het geen doel, het is gewoon een naam gegeven aan een ontwikkeling.
pi_155943515
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja, dat klopt en dat ontkent niemand. En dat is geen garantie dat integratie van Moslims positief uitpakt. Het waren immers maar 3 Moslims die de London tube opblaasden. Het waren een stuk of 6 Moslims de 1,400 jonge meisjes seksueel misbruikten in Rotherham. Je hebt een hele zooi werkende mensen nodig om een uitkeringtrekkende familie met 6 kinderen te subsideren.
pi_155943528
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het hier geen oorlog is.
Als jihadisten hier oorlogje gaan spelen, kiezen de "gematigde" moslims dan voor de islam of voor de infidel? Er zullen er ongetwijfeld zijn die voor de infidel kiezen, maar de groep die voor de islam kiest zal alleen maar groeien wanneer de islamitische storm los barst. Net als in elke jihadzone.

In Syrie waren de meesten toch ook gematigd? In Libie toch ook? Enz.
pi_155943574
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij noemt het een genocide op het blanke ras, ik neem dat slechts over. Blijkbaar vind jij dat het multiculturalisme een doelbewuste aanslag is op het blanke ras.

Het doel was overigens goedkope arbeidskrachten, oorspronkelijk. Verder heeft het geen doel, het is gewoon een naam gegeven aan een ontwikkeling.
Multiculturalisme is een beleid, en beleid is altijd doelbewust.
Het doel van multiculturalisme is geen goedkope arbeidskrachten nee. Zoek het eens op.

Wie van culturen houdt, haat multiculturalisme. Als ik van China hou, en Chinees eten, dan wens ik niet dat dat opgesplitst wordt in een multicultuur en ik in een Chinees restaurant een hamburger krijg van een rappende neger.
pi_155943597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:25 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Multiculturalisme is een beleid, en beleid is altijd doelbewust.
Het doel van multiculturalisme is geen goedkope arbeidskrachten nee. Zoek het eens op.

Wie van culturen houdt, haat multiculturalisme. Als ik van China hou, en Chinees eten, dan wens ik niet dat dat opgesplitst wordt in een multicultuur en ik in een Chinees restaurant een hamburger krijg van een rappende neger.
Oke, wat is dan het doel van multiculturalisme?
pi_155943600
Gematigde moslims? ?? _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_155943668
quote:
Even een kleine verbetering; monocultuur is een agrarisch principe welke gaat over het verbouwen van een enkel soort gewas of specifieke cultivar op een bepaalde locatie en heeft daardoor een grotere kans op de snelle verspreiding van bijvoorbeeld pathogenen. Dit heeft weinig tot geen betrekking op bijvoorbeeld een menselijke populatie. Natuurlijk is een gesloten genenpoel een probleem, maar de minimum viable population is ook voor mensen niet heel groot, en talloze malen kleiner dan de Nederlandse bevolking. Daarbij, men kan ook stellen dat alleen immigratie binnen Europa alsnog de genenpoel meer dan variabel houdt, simpelweg omdat mensen geen cultivars zijn en onze genetische variatie zeer groot is, ook binnen een enkel (deel van een) continent.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_155943691

Eng eng eng.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:31:42 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943693
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:26 schreef Geerd het volgende:
Gematigde moslims? ?? _O-
ja ik ken er zat, mensen die wel moslim zijn maar best wel een keertje een wasbeurtje willen overslaan. Mensen die wel moslim zijn maar niet persee een hoofddoek willen dragen. Netzoals niet alle christenen op zondag een rustdag nemen, en er ook christenen zijn wel eens godverdomme zeggen.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:36:08 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943769
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:30 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Even een kleine verbetering; monocultuur is een agrarisch principe welke gaat over het verbouwen van een enkele soort gewas of specifieke cultivar op een bepaalde locatie en heeft daardoor een grotere kans op de snelle verspreiding van bijvoorbeeld pathogenen. Dit heeft weinig tot geen betrekking op bijvoorbeeld een menselijke populatie. Natuurlijk is een gesloten genenpoel een probleem, maar de minimum viable population is ook voor mensen niet heel groot, en talloze malen kleiner dan de Nederlandse bevolking. Daarbij, men kan ook stellen dat alleen immigratie binnen Europa alsnog de genenpoel meer dan variabel houdt, simpelweg omdat mensen geen cultivars zijn en onze genetische variatie behoorlijk groot is, ook binnen een enkel (deel van een) continent.
Tja het was dan ook maar een grapje. Ik denk dat cultuur een bewegend geheel is dat continu veranderd en er is niet n cultuur ook niet onder de blanke nederlanders. Cultuur heeft vele subfaccetten die per subgroep weer verschillen en op allerlei niveau's bevind zich cultuur. Van land tot vriendengroep. Overal waar meer dan 3 mensen zijn kan er een verschillende cultuur zijn. Mede daarom denk ik dat we niet bang hoeven te zijn voor andere culturen, als ze zich maar houden aan de wettelijk vastgestelde regels.
pi_155943786
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oke, wat is dan het doel van multiculturalisme?
Dat verschilt per land.

Maar stel eens... Japan is behoorlijk monocultureel. Stel nou dat het beleid wordt om Japan (om te beginnen) 25% niet-Japans te maken. Dit in 30 jaar tijd. Door het importeren van buitenlanders die hun eigen cultuur mogen behouden.

Dit past in de definitie van genocide.

Gevolgen van multicultureel beleid:

• Uit een tienjarige studie van professor Robert Putnam blijkt dat multiculturalisme het sociale vertrouwen aantast. Zijn bevindingen zijn dat naarmate de diversiteit van een maatschappij toeneemt, de sociale cohesie en het onderlinge vertrouwen sterk afnemen.[3]

• Etnoloog Frank Salter, onderzoeker van het Max Planck Instituut, bewees in een studie dat gemeenschappen die gelijk(er) van samenstelling zijn bereid zijn veel meer en altrustischer te investeren in elkaar dan etnisch verdeelde gemeenschappen.[4]
pi_155943806
quote:

[..]

Even een kleine verbetering; monocultuur is een agrarisch principe welke gaat over het verbouwen van een enkel soort gewas of specifieke cultivar op een bepaalde locatie en heeft daardoor een grotere kans op de snelle verspreiding van bijvoorbeeld pathogenen. Dit heeft weinig tot geen betrekking op bijvoorbeeld een menselijke populatie. Natuurlijk is een gesloten genenpoel een probleem, maar de minimum viable population is ook voor mensen niet heel groot, en talloze malen kleiner dan de Nederlandse bevolking. Daarbij, men kan ook stellen dat alleen immigratie binnen Europa alsnog de genenpoel meer dan variabel houdt, simpelweg omdat mensen geen cultivars zijn en onze genetische variatie zeer groot is, ook binnen een enkel (deel van een) continent.
Tholen is te klein, maar NL an sich, moet kunnen.
I´m back.
pi_155943842
We kennen allemaal het spreekwoord wel "verdeel en heers".

Maar men is nu zo gebrainwashed dat men denkt dat een volk verdelen iets positiefs zou zijn. Alsof we daar sterker van worden. Alsof dat niet tot oorlog leidt.

Levensgevaarlijk zulke ideen.
pi_155943875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat verschilt per land.

Maar stel eens... Japan is behoorlijk monocultureel. Stel nou dat het beleid wordt om Japan (om te beginnen) 25% niet-Japans te maken. Dit in 30 jaar tijd. Door het importeren van buitenlanders die hun eigen cultuur mogen behouden.

• Uit een tienjarige studie van professor Robert Putnam blijkt dat multiculturalisme het sociale vertrouwen aantast. Zijn bevindingen zijn dat naarmate de diversiteit van een maatschappij toeneemt, de sociale cohesie en het onderlinge vertrouwen sterk afnemen.[3]

• Etnoloog Frank Salter, onderzoeker van het Max Planck Instituut, bewees in een studie dat gemeenschappen die gelijk(er) van samenstelling zijn bereid zijn veel meer en altrustischer te investeren in elkaar dan etnisch verdeelde gemeenschappen.[4]
Dus het doel van multicultureel beleid is genocide, of wat? Geef eens duidelijk antwoord.

Putnam heb ik gelezen trouwens, hij schrijft alleen dat diversiteit op de krte termijn slecht is voor de sociale cohesie, dus dat stukje copy-paste kan je wel weer verwijderen.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:42:21 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat verschilt per land.

Tja en als er wel een hecht sociaal vertrouwen en alrusme heerst kan het nogsteeds verschikkelijk mis gaan. Zie de katholieke priesters die heel altrustisch elkaar de hand boven het hoofd hielden. Er mag best wat sociaal wantrouwen zijn, dat betekent ook dat wanstanden aangekaart kunnen worden.
pi_155943878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:40 schreef geavanceerd het volgende:
We kennen allemaal het spreekwoord wel "verdeel en heers".

Maar men is nu zo gebrainwashed dat men denkt dat een volk verdelen iets positiefs zou zijn. Alsof we daar sterker van worden. Alsof dat niet tot oorlog leidt.

Levensgevaarlijk zulke ideen.
Ga je dadelijk ook weer van die kansloze praat uitslaan over het arresteren van policors enzo? :D
pi_155943886
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het was dan ook maar een grapje. Ik denk dat cultuur een bewegend geheel is dat continu veranderd en er is niet n cultuur ook niet onder de blanke nederlanders. Cultuur heeft vele subfaccetten die per subgroep weer verschillen en op allerlei niveau's bevind zich cultuur. Van land tot vriendengroep. Overal waar meer dan 3 mensen zijn kan er een verschillende cultuur zijn. Mede daarom denk ik dat we niet bang hoeven te zijn voor andere culturen, als ze zich maar houden aan de wettelijk vastgestelde regels.
Gekke is dat de Arabieren wel opmerkelijk monocultureel zijn. Koeweit geen Syrirs, kunnen we niet gebruiken. VAE de cheque zit bij de post. Saudi-Arabi, we willen graag Wahabistische moskeen bouwen in Dld hoor, maar liever geen Syrirs op ons grondgebied. Jordani, ja omdat het van de VS moet, maar liever zouden we ze net als met de Palestijnen in de jaren 70 meteen verdrijven. Libanon, arme drommels van 1975 tot 1990 woedde er een burgeroorlog mede veroorzaakt door de Palestijnen, en ook nu hebben ze weer geen keus, mogen hopen dat de vlam niet in de pan vliegt. Turkije zet ze liever eigenhandig in gammele bootjes de Egesche Zee over, Koerden daar gaat de echte strijd om, want ja die verwarren de monocultuur van Turkije ook al te zeer. Egypte, nee, bedankt kunnen extremisten tussen zitten van de signatuur van Moslimbroederschap. Verderop in de Maghreb, nope, niente, nada.
I´m back.
pi_155943889
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ga je dadelijk ook weer van die kansloze praat uitslaan over het arresteren van policors enzo? :D
Ik hoop het, dat wordt lachen!
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:45:06 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekke is dat de Arabieren wel opmerkelijk monocultureel zijn. Koewit geen Syrirs, kunnen we niet gebruiken. Saudi-Arabi, we willen graag Wahabistische moskeen bouwen in Dld hoor, maar liever geen Syrirs op ons grond gebied. Jordani, ja omdat het van de VS moet, maar liever zouden we ze net als met de Palestijenen in de jaren 70 meteen verdrijven. Libanon, arme drommels van 1975 tot 1990 woedde er een burgeroorlog mede veroorzaakt door de Palestijenen, en ook nu hebben ze weer geen keus, mogen hopen dat de vlam niet in de pan vliegt. Turkije zet ze liever eigenhandig in gammele bootjes de Egesche kust over, Koerden daar gaat de echte strijd om, want ja die verwarren de monocultuur van Turkije ook al te zeer. Egypte, nee, bedankt kunnen extremisten tussen zitten van de signatuur van Moslimbroederschap. Verderop in de Maghreb, nope, niente, nada.
Klopt maar om nou te zeggen dat het in dat gebied lekker rustig is :) Al zijn er natuurlijk zat staten waar het wel prima gaat ik weet alleen niet of ik in zo'n land zou willen wonen.
pi_155943941
quote:

x2

Maar ik moet nog maar zien hoe het in Oss - ik woon in die regio - gaat verlopen, als er in hartje centrum 300 asielzoekers bij komen. De driehoek tussen het treinstation, het toekomstige asielzoekerscentrum (een krappe kilometer van het station) en hartje winkelcentrum (cq. V&D) had in de avonduren altijd al iets dubieus. Ik weet niet of dat heel lekker gaat mengen met de nieuwe bewoners.

Onderschat de onvermijdelijke botsingen tussen hun cultuur en de Nederlandse maar niet. Idem voor de frustraties die bij veel vluchtelingen diep van binnen zullen zitten.
pi_155943942
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tholen is te klein, maar NL an sich, moet kunnen.
In 2000, a Molecular Biology and Evolution paper suggested a transplanting model or a 'long bottleneck' to account for the limited genetic variation, rather than a catastrophic environmental change. This would be consistent with suggestions that in sub-Saharan Africa numbers could have dropped at times as low as 2,000, for perhaps as long as 100,000 years, before numbers began to expand again in the Late Stone Age

Wat dat betreft zou Tholen prima kunnen zolang de genetische variatie groot genoeg is.
- Fernando Pessoa
pi_155944013
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja ik ken er zat, mensen die wel moslim zijn maar best wel een keertje een wasbeurtje willen overslaan. Mensen die wel moslim zijn maar niet persee een hoofddoek willen dragen. Netzoals niet alle christenen op zondag een rustdag nemen, en er ook christenen zijn wel eens godverdomme zeggen.
Tenzij je de islam kent, ben je niet in staat om gematigd van radicaal te onderscheiden.
Hoe weet je of iemand zijn geloof in het extreme naleeft, als je niet weet wat dat geloof is?

Mohammed bijvoorbeeld, was in het begin van zijn leven vreedzaam en tolerant.
Extreme moslims (exclusief Salafisten) geloven daarom dat ze in het begin van hun emulatie van Mohammed vreedzaam en tolerant moeten zijn. Totdat de omstandigheden waarin ze zich bevinden, spiegelen aan de omstandigheden waarin Mohammed leefde toen hij zijn geweld begon.
Salafisten zijn de uitzondering omdat zij geloven dat ze de eerste drie generaties na Mohammed moeten emuleren en die waren in constante oorlog.

Een andere vergelijking:
Weinig mensen in Nederland haten Duitsers. We zullen zeker geen oorlog met ze gaan voeren. We zijn dus gematigd. Maar als een groep Duitsers een oorlog begint tegen Nederland, zullen Nederlanders gedwongen worden te kiezen: vechten we wel tegen de Duitsers of niet?
Wanneer jihadisten de oorlog beginnen, worden moslims gedwongen te kiezen.
pi_155944039
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb je gelijk dat een homogene cultuur ook multicultureel is tot op zekere hoogte. Immers, een bepaald schrijver uit een dorp behoord tot diens culturele geschiedenis, waarbij een zanger uit een nabijgelegen dorp tot diens eigen historie gerekend kan worden. Uiteindelijk, zolang er op het merendeel van de culturele aspecten een zekere mate van overeenkomst heerst kunnen beide dorpen elkaar onder dezelfde cultuur scharen, en daarna weer als onderdeel van een regio, provincie et cetera. Echter, dit is anders dan als er een zeer grote en continue instroom plaatsvind van mensen uit dorpen duizenden kilometers verderop waarbij de meeste culturele aspecten anders zijn. Natuurlijk, de meeste mensen houden van lekker eten en gezelligheid, maar dat voldoet niet aan de eisen om ook een gedegen cohesie te vormen als er van beide kanten, ongeacht de verdeling ervan, moeilijk te doorbreken verschillen zijn of de oprechte intentie hiertoe ontbreekt. In een dergelijke situatie veranderd een multiculturele samenleving vooral naar een situatie waarin verschillende culturen op verschillende maten vooral langs elkaar in plaats van naast elkaar leven hetgeen de cohesie tussen individuen ook niet ten goede komt.
- Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:50:57 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155944044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef Eufonie het volgende:

[..]

In 2000, a Molecular Biology and Evolution paper suggested a transplanting model or a 'long bottleneck' to account for the limited genetic variation, rather than a catastrophic environmental change. This would be consistent with suggestions that in sub-Saharan Africa numbers could have dropped at times as low as 2,000, for perhaps as long as 100,000 years, before numbers began to expand again in the Late Stone Age

Wat dat betreft zou Tholen prima kunnen zolang de genetische variatie groot genoeg is.
Als er daarna maar ruimte is om losse afzonderlijk evoluerende groepen te krijgen, die vervolgens elkaar af en toe weer eens tegenkomen.
pi_155944057
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als er daarna maar ruimte is om losse afzonderlijk evoluerende groepen te krijgen, die vervolgens elkaar af en toe weer eens tegenkomen.
Klopt, maar daarvoor is immigratie van continent A naar continent B niet noodzakelijk, zoiets kan ook binnen een (deel van een) continent plaatsvinden.
- Fernando Pessoa
pi_155944064
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus het doel van multicultureel beleid is genocide, of wat? Geef eens duidelijk antwoord.

Putnam heb ik gelezen trouwens, hij schrijft alleen dat diversiteit op de krte termijn slecht is voor de sociale cohesie, dus dat stukje copy-paste kan je wel weer verwijderen.
Dat kan het zijn ja.
Multicultureel beleid verschilt per land.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:52:14 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_155944069
quote:

[..]

Toch heeft ie wel een punt. Ik woon zelf veel in Korea en reis ook regelmatig naar Japan, en de mensen zijn daar totaal niet blij met de invulling van hun leven (zie ook hoogste zelfmoordcijfers ter wereld). Maar er veranderd niets omdat iedereen last heeft van tunnelvisie. Nu zie je dat de jongeren in beide landen langzaam maar zeker van gedachte veranderen (waarom eigenlijk 12 uur per dag werken?) doordat toerisme de laatste jaren op gang komt en mensen aan de praat raken met buitenlanders. Ik denk dat een frisse blik zeker wel positief kan bijdragen aan een cultuur. Maar teveel is natuurlijk ook niet goed.
pi_155944082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef female81 het volgende:

[..]

x2

Maar ik moet nog maar zien hoe het in Oss - ik woon in die regio - gaat verlopen, als er in hartje centrum 300 asielzoekers bij komen. De driehoek tussen het treinstation, het toekomstige asielzoekerscentrum (een krappe kilometer van het station) en hartje winkelcentrum (cq. V&D) had in de avonduren altijd al iets dubieus. Ik weet niet of dat heel lekker gaat mengen met de nieuwe bewoners.

Onderschat de onvermijdelijke botsingen tussen hun cultuur en de Nederlandse maar niet. Idem voor de frustraties die bij veel vluchtelingen diep van binnen zullen zitten.
Ik verwacht zoiets:

pi_155944108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat kan het zijn ja.
Multicultureel beleid verschilt per land.
Maar, gewoon even voor de volledigheid dan, in Nederland was het doel van multiculturalisme de genocide van het blanke volk?
pi_155944179
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch heeft ie wel een punt. Ik woon zelf veel in Korea en reis ook regelmatig naar Japan, en de mensen zijn daar totaal niet blij met de invulling van hun leven (zie ook hoogste zelfmoordcijfers ter wereld). Maar er veranderd niets omdat iedereen last heeft van tunnelvisie. Nu zie je dat de jongeren in beide landen langzaam maar zeker van gedachte veranderen (waarom eigenlijk 12 uur per dag werken?) doordat toerisme de laatste jaren op gang komt en mensen aan de praat raken met buitenlanders. Ik denk dat een frisse blik zeker wel positief kan bijdragen aan een cultuur. Maar teveel is natuurlijk ook niet goed.
Dan is het echter de vraag natuurlijk of er een positieve uitwisseling gaat ontstaan van culturele opvattingen indien je in het westen plotseling massaal vluchtelingen gaat importeren met een moslim achtergrond uit een warzone zoals Syri of zal men idd vanwege te grote culturele verschillen en taalbarrires langs elkaar heen gaan leven. Even kijken hoe onze track record is bij de import van gastarbeiders vanaf de jaren 60/70.
I´m back.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:58:28 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_155944223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan is het echter de vraag natuurlijk of er een positieve uitwisseling gaat ontstaan van culturele opvattingen indien je in het westen plotseling massaal vluchtelingen gaat importeren met een moslim achtergrond uit een warzone zoals Syri of zal men idd vanwege te grote culturele verschillen en taalbarrires langs elkaar heen gaan leven.
Uiteraard. Azie en Europa/VS hebben meer gemeen dan mensen over het algemeen beseffen. De tradities en dergelijke zijn heel anders, maar het rationele overheerst toch voornamelijk. In tegenstelling tot extreem religieuze landen. (daarom ben ik ook blij dat China, en niet een of ander religieus land, nu als 2e economie opkomt)
pi_155944292
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt, hoewel ik wel denk dat Zuid-Korea en Japan een wat unieke situatie hebben, doordat de cultuur daar behoorlijk beperkend en strikt is en men moeite heeft bepaalde negatieve aspecten van traditionalisme te doorbreken. In een dergelijk geval is de kennismaking met andere culturele invullingen aan onder andere werkinvulling en prestatiedrang welkom, maar ik zie niet hoe dit tussen bijvoorbeeld de Poolse of Noorse cultuur en de Somalische zal werken.
- Fernando Pessoa
pi_155944380
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar, gewoon even voor de volledigheid dan, in Nederland was het doel van multiculturalisme de genocide van het blanke volk?
Niet het blanke volk, maar de cultuur. Dat stuk over blanke volk zei ik in de context van een blanke school die zwart werd.

Wat ik stel, is dat een beleid dat erop gericht is om een bepaalde cultuur te verdrijven, niet te onderscheiden valt van genocide. Genocide omschrijft prima wat er gebeurd is in de grote steden met de autochtone bevolking. Maar iedereen blaast het woord genocide onmiddelijk op tot de holocaust.

Het doel van multiculturalisme is multiculturalisme. Wanneer je dit een monocultureel land aandoet, zie ik dat als genocide: je maakt plaats voor buitenlandse culturen ten kosten van de autochtone cultuur. Zeker wanneer het om percentages van 25% gaat in slechts 30 jaar, en je dus binnen een eeuw de autochtone cultuur tot een minderheid in eigen land maakt.

Wie dat een absurd angstbeeld lijkt: loop eens door de Nederlandse grote steden. Je bent een minderheid. Wie van culturen houdt, haat de multicultuur. Dit doe je je ergste vijand niet aan.
Stel je gaat op reis naar de Chinese hoofdstad, en je ziet dat 75% van de bevolking Antiliaans is. Dat is gewoon een cultuur kapotmaken.
pi_155944402
Syrirs zouden zo maar andere opvoedkundige methodes kunnen gebruiken nl. Voorbeeld:

quote:
Een Syrir heeft van de correctionele rechtbank in Charleroi vijf jaar cel gekregen, met uitstel voor de helft van de straf. Toen de man vernam dat zijn dochter van 15 jaar een liefje had, sloot hij het meisje op, sloeg haar en toonde haar een video van een onthoofding. Hij dreigde haar ook te zullen onthoofden.

Nadat zijn zoon hem had verteld dat de tiener een relatie had met een jongeman, sleurde de Syrische vader zijn dochter met geweld naar een kamer om ze daar vast te binden aan een stoel en haar klappen te geven en haar met een zweep op de voeten te slaan. Daarna dwong hij de dochter om naar de beelden van een onthoofding te kijken. Hij zei haar dat dit (de onthoofding, nvdr) het lot was, wat haar in Syri zou zijn te beurt gevallen. Het meisje slaagde erin om zich los te maken en uit het venster te springen.

Geradicaliseerde broer
In zijn requisitoir onderstreepte het parket dat de broer van het meisje een geradicaliseerde jongeman was, die zijn vader had aangeraden om "zijn dochter te verdrinken", omdat ze de waarden van de islam met de voeten trad. Volgens het parket had de zaak heel anders kunnen aflopen, als het meisje niet ontsnapt was en drong aan op een minimumstraf van vier jaar.

Advocaat Deprez, raadsman van verdachte Fawaz I., betwiste de feiten niet, maar wees erop dat zijn clint geen gewelddadig verleden had, en spijt had betoond over zijn gedrag. De advocaat vroeg een werkstraf.

De rechtbank sprak een straf van vijf jaar cel uit, met uitstel voor de helft van de straf, en veroordeelde "het verwerpelijke psychologische geweld" van de dader.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oofding-toonde.dhtml
I´m back.
pi_155944529
Nieuws van "onze eigen bootvluchteling" Arnold Karskens: http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
I´m back.
pi_155944653
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuws van "onze eigen bootvluchteling" Arnold Karskens: http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
Een citaat erbij:

quote:
...werp ik een blik achter de faade die we dagelijks krijgen voorgespiegeld door de media, alsof het allemaal zielige en desperate mensen zijn. Dat valt in de praktijk reuze mee. Recente oorlogsslachtoffers zie je niet. Nagenoeg alle migranten zetten weloverwogen de stap en nemen de risico’s voor lief.
http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
  woensdag 9 september 2015 @ 12:36:37 #250
168304 Mani89
pi_155944860
Syrische vluchtelingen bedanken Duits jochie voor gastvrijheid.

http://www.liveleak.com/view?i=164_1441617119
pi_155944914
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:24 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een citaat erbij:

[..]

Ja, dit is alles bij mekaar natuurlijk een deconfiture. En aangezien de deur wagenwijd openstaat stopt deze mensensmokkel niet en heeft het een aanzuigende werking op heel veel gelukszoekers, die hun vrouw nog eventueel thuis of in een tentenkamp laten totdat ze over kunnen komen, uit de regio...
I´m back.
pi_155944949
pi_155945056
Ondertussen zorgen "wij" zelf voor verdere herverdeling van mensen zowel binnen als buiten de EU

quote:
CBS: Immigratie en emigratie naar recordhoogte in 2014

Zowel de immigratie als de emigratie bereikte een recordhoogte in 2014. Er komen nog steeds veel Poolse immigranten naar Nederland, maar het aantal Turkse migranten is juist sterk gedaald. Dat meldt CBS.
Toename bevolking door migratie per saldo 35 duizend
Zowel de immigratie als de emigratie waren in 2014 hoger dan ooit. Er werden 183 duizend immigranten bijgeschreven in het bevolkingsregister, en bijna 148 duizend emigranten verlieten ons land. Per saldo nam de bevolking in 2014 door migratie met 35 duizend personen toe.
In Nederland geboren personen grootste groep migranten
In Nederland geboren personen die terugkeren naar Nederland vormen al jaren de grootste groep immigranten. In 2014 waren zij met 29 duizend personen goed voor 16 procent van de immigratie. Daarnaast kwam 13 procent uit Polen. Immigranten uit Syri, Duitsland en de voormalige Sovjet-Unie vormden elk 4 tot 5 procent van het totaal in 2014. De grootste stijging in het aantal immigranten kwam op naam van de Syrirs. Hun aantal steeg van 2 duizend in 2013 naar bijna 9 duizend in 2014. Voorlopige cijfers geven aan dat deze stijging zich in 2015 voortzet.
Naast de zekerheid dat de grote immigratiegolf van niet westerse mensen met een achterlijke godsdienst een ramp voor Nederland zal zijn op middellange en lange termijn, speelt ook nog eens de emigratie mee.
Wie emigreren er?
Niet zoals bij immigratie, de kanslozen, de armoedzaaiers, maar juist de kansrijke hoogopgeleide en/of meer vermogende Nederlanders en ook succesvolle allochtonen, zo is de netto instroom van Turken negatief geworden, dit betekent succesvolle Turkse ondernemers gaan vaak weer terug naar Turkije en daar komen kanslozen (uit Anatoli) voor terug.
Als dit zo doorgaat, wie gaat dan de uitkeringen, opvang, medische verzorging enz. voor deze als maar grotere groep financieren?
Exaudi orationem meam
pi_155945150
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:49 schreef Oud_student het volgende:
Ondertussen zorgen "wij" zelf voor verdere herverdeling van mensen zowel binnen als buiten de EU

[..]

Naast de zekerheid dat de grote immigratiegolf van niet westerse mensen met een achterlijke godsdienst een ramp voor Nederland zal zijn op middellange en lange termijn, speelt ook nog eens de emigratie mee.
Wie emigreren er?
Niet zoals bij immigratie, de kanslozen, de armoedzaaiers, maar juist de kansrijke hoogopgeleide en/of meer vermogende Nederlanders en ook succesvolle allochtonen, zo is de netto instroom van Turken negatief geworden, dit betekent succesvolle Turkse ondernemers gaan vaak weer terug naar Turkije en daar komen kanslozen (uit Anatoli) voor terug.
Als dit zo doorgaat, wie gaat dan de uitkeringen, opvang, medische verzorging enz. voor deze als maar grotere groep financieren?
Niemand.
Het gaat historisch mis.
  woensdag 9 september 2015 @ 13:43:43 #255
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_155946205
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_155947194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:53 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Niemand.
Het gaat historisch mis.
Ik ben tegen 't bestrijden van grote groepen mensen puur omdat er vluchtelingen tussen kunnen zitten die oprecht weg willen. Die kun je niet als beesten behandelen puur uit angst voor de rotte appels.

Als ik merk dat ik in een bepaald gebied in een onhoudbare situatie zit en dat de dood op de loer ligt (als minderheid zonder plan zit je alleen maar te wachten op naderende ellende, dan wil ik niet als een rat in de val zitten, maar dan zou ik ook naar werelddelen willen waar het rustiger is.

Daarmee wil ik niet zeggen dat we de hele groep moeten bestrijden als een geheel. Maar er moet wel streng gefilterd worden en het tuig moet eruit. Er moeten quotas komen zodat hetgeen waar wij voor garant staan, het sociale vangnet, niet bezwijkt onder het gewicht. Dit zou vroeg of laat tot een "ieder voor zich" maatschappij kunnen leiden.

Ik weet niet hoeveel het kan dragen en wie daar over waakt maar het lijkt erop dat het allemaal vrij impulsief besloten is en er niet echt een plan is.

Ook hoorde ik uit eerste hand van ooggetuigen dat de politie in Budapest maskers draagt. Er zou een virus kunnen opduiken, wat doen we daar tegen? Als dit allemaal dingen zijn die straks als een "verassing" komen dan ben ik daar niet zo blij mee.
pi_155947725
"Gewoon geen vluchtelingen erin"

Hey dat is makkelijk gezegd. Bestaan er middelen voor om dat te realiseren. Nee. Wie moeten dat regelen: anderen
pi_155949983
AFP twitterde op woensdag 09-09-2015 om 16:32:04 #BREAKING Danish train operator DSB cancels trains to and from Germany amid migrant influx reageer retweet
  woensdag 9 september 2015 @ 19:47:09 #259
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155955651
Telegraaf meldt het ook

quote:
'Deense NS' stopt met treinen uit Duitsland

FLENSBURG/RODBY - De Deense staatsspoorwegen (DSB) hebben woensdag het treinverkeer van Duitsland naar Denemarken voor onbepaalde tijd stilgelegd. Volgens een woordvoerder is de stap genomen in verband met de komst van honderden vluchtelingen uit Duitsland die naar Zweden willen.
Er rijden geen treinen meer tussen Flensburg (Duitsland) en Padborg (Denemarken). De politie heeft een veerboot uit het Duitse Fehmarn aangehouden in de haven van het Deense Rodby. Andere veerboten moeten voor de haven wachten.
De vluchtelingen of migranten willen via Denemarken naar Zweden, dat een erg gastvrij vluchtelingenbeleid voert.
In anderhalve week tijd is het wel een enorme puinhoop geworden op heel veel plekken door die migrantenstroom, man man
  woensdag 9 september 2015 @ 19:49:17 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_155955716
Ik stem voor meer immigranten.
Hoe eerder we de nationale identiteit van alle landen kunnen slopen.
Zodat we een groot europees rijk kunnen opbouwen!!!

EIN EUROPA BITTE JA
  woensdag 9 september 2015 @ 20:17:25 #262
168304 Mani89
pi_155956568
quote:
Goed idee voor de PVV om als zendtijd te gebruiken.
pi_155956774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Telegraaf meldt het ook

[..]

In anderhalve week tijd is het wel een enorme puinhoop geworden op heel veel plekken door die migrantenstroom, man man
Ik heb de beelden gezien van het tuig in de Hongaarse treinen. Je zou maar gewoon een Europeaan zijn die daar de trein moet nemen.. Het lijkt mij sterk dat ze allemaal een kaartje hebben. De conducteurs gaan ook echt die treinen niet in om te controleren. Daarom reageert DSB adequaat door de treinen die tot Flensburg gaan (elke 2 uren) al te laten eindigen op het station vlak voor de grens, Padborg. Dat tuig moet je niet in die treinen hebben. Het zullen allemaal zwartrijders zijn (letterlijk en figuurlijk) omdat treinkaartjes in Denemarken zeer duur zijn. Gewone mensen zullen de treinen mijden, waardoor de spoorwegen drie keer schade lijden (1. Gewone reizigers blijven weg; 2. De illegalen vervuilen en slopen de trein; 3. De illegalen betalen niet voor de reis).

De stations Flensburg en Padborg liggen op slechts 12 kilometer lopen afstand. Dat is nog geen 3 uren lopen dus. Aangezien die zogenaamde vluchtelingen bijna allemaal jonge mannen zijn, vrees ik dat de invasie alsnog de Deense treinen zal bereiken. Er is meer nodig. Denemarken zou weer grenscontroles moeten invoeren, met assistentie van het leger want er zal een enorme groep illegalen aan komen.
Daarnaast is er ook in het westelijke deel van Denemarken een grensoverschrijdende treindienst, uitgevoerd door Arriva. Ik daar kunnen de illegalen naartoe gaan. Wel is het dan een flinke omweg door Denemarken heen, terwijl de treinen vanuit Padborg de snelste route naar Zweden rijden.
pi_155956824
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
Goed artikel. Bevestigt het beeld over de migranten dat de meeste realisten al hadden.

pi_155957027
Merkwaardig dat de vluchtelingen, nu ze in het beloofde land zijn aangekomen, het blijkbaar nog niet voldoende vinden en blijkbaar de hemel op aarde Zweden willen bereiken 8)7
Exaudi orationem meam
  woensdag 9 september 2015 @ 20:40:13 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155957180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:35 schreef Oud_student het volgende:
Merkwaardig dat de vluchtelingen, nu ze in het beloofde land zijn aangekomen, het blijkbaar nog niet voldoende vinden en blijkbaar de hemel op aarde Zweden willen bereiken 8)7
Precies. Alleen al zo'n bericht als dit zou voor onze leiders toch al genoeg aanleiding moeten zijn om de grenzen dicht te gooien voor deze economische gelukzoekers?
pi_155957246

Echt bizar dit artikel. Het maakt gehakt van alle verhalen in de media en hier op Fok! dat het om zielige vluchtelingen gaat. Het zijn gewoon illegalen die weloverwogen illegaal ons Europa binnendringen. En Europa treedt niet op :r
Dit kan alleen nog maar met militaire middelen worden gestopt.
pi_155957308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Precies. Alleen al zo'n bericht als dit zou voor onze leiders toch al genoeg aanleiding moeten zijn om de grenzen dicht te gooien voor deze economische gelukzoekers?
De NPO had in het Journaal ook nog wel een aardig stukje met de teneur "veel Syrirs zitten al tijden in Turkije, maar ze vinden het er niet echt leuk dus vertrekken ze naar groenere weiden", maar de NPO blijft ze wel stug 'vluchtelingen' noemen, en niet het adequatere 'migranten'. :')
pi_155957341
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:44 schreef Rowlf het volgende:

[..]

De NPO had in het Journaal ook nog wel een aardig stukje met de teneur "veel Syrirs zitten al tijden in Turkije, maar ze vinden het er niet echt leuk dus vertrekken ze naar groenere weiden", maar de NPO blijft ze wel stug 'vluchtelingen' noemen, en niet het adequatere 'migranten'. :')
Zelfs BNR doet dat, nota-bene een commercile en zakelijke zender.

Nu op Radio 2 'De grens bereikt', inzamelingsactie voor 'vluchtelingen'. Weer een en al emo-gezeur, zielig zielig, geef! geeft! :r :r
  woensdag 9 september 2015 @ 20:48:45 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155957439
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Echt bizar dit artikel. Het maakt gehakt van alle verhalen in de media en hier op Fok! dat het om zielige vluchtelingen gaat. Het zijn gewoon illegalen die weloverwogen illegaal ons Europa binnendringen. En Europa treedt niet op :r
Zou het dan toch een plan zijn om meer solidariteit te kweken tussen de burgers in Europa? En dan treedt straks de EU op het laatste nippertje naar voren als 'de grote verlosser'. Met uiteraard nog meer wetten en regels waaraan de lidstaten zich moeten houden, want de EU was tenslotte de redder in nood!
pi_155957478
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:48 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou het dan toch een plan zijn om meer solidariteit te kweken tussen de burgers in Europa? En dan treedt straks de EU op het laatste nippertje naar voren als 'de grote verlosser'. Met uiteraard nog meer wetten en regels waaraan de lidstaten zich moeten houden, want de EU was tenslotte de redder in nood!
Er is al heel veel solidariteit. Oost-Europa krijgt jaarlijks miljarden van West-Europa.
  woensdag 9 september 2015 @ 20:51:21 #272
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155957528
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Een andere methode is het stoppen van alle soorten van uitkeringen, toelages, bijslagen, en wat dies meer zei, aan alle personen die niet aantoonbaar langer dan 18 jaar in Nederland verblijven.. Ook geen gezondheidszorg en onderwijs voor deze groep, tenzij ze het zelf uit eigen zak kunnen betalen. Ook voor alle huidige inwoners, dus geheel conform Artikel 1 van de grondwet.
pi_155957651
quote:
STRAATSBURG (ANP) - De VVD heeft woensdag in het Europees Parlement in Straatsburg niet voor een resolutie over de verdeling van vluchtelingen over de Europese Unie gestemd. De liberalen onthielden zich van stemming omdat in de tekst staat dat asielzoekers mogen weigeren naar een land herplaatst te worden als ze daar niet heen willen.
Hoe verzinnen ze het :') :') :') :') _O-
pi_155957696
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een andere methode is het stoppen van alle soorten van uitkeringen, toelages, bijslagen, en wat dies meer zei, aan alle personen die niet aantoonbaar langer dan 18 jaar in Nederland verblijven.. Ook geen gezondheidszorg en onderwijs voor deze groep, tenzij ze het zelf uit eigen zak kunnen betalen. Ook voor alle huidige inwoners, dus geheel conform Artikel 1 van de grondwet.
18 jaar lijkt mij lang, mijn voorkeur zou zijn geboren in Nederland (en met Nederlandse ouders) f minimaal 10 jaar in Nederland gewerkt en belasting betaald. Maar ik ben het er mee eens dat alle nieuwkomers nergens recht op moeten hebben (behalve ww, want dat is een verzekering). Je krijgt dan echter wel gedoe met mensenrechten (je kunt mensen geen gezondheidszorg onthouden) dus de grenzen geheel is nog altijd de beste oplossing voor deze ellende.
pi_155957745
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Wat ze daar roken is mij een raadsel, maar het is goed spul _O-
Het is al net zo bezopen als Malta verplichten om 300+ "vluchtelingen" op te nemen, terwijl dat dwergstaatje een bevolkingsdichtheid van 1300 mensen per vierkante kilometer heeft.
Het zal er in ieder geval voor zorgen dat Oost-Europese landen geheel verlost blijven van deze ellende. Nederland, Duitsland en Zweden moeten er voor opdraaien. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat anti-immigratiepartijen een absolute meerderheid krijgen, vroeg of (te) laat zal het gebeuren.
pi_155957751
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:54 schreef Confetti het volgende:

[..]

Laat me raden, de motie is desondanks gewoon aangenomen, en wordt per direct gemplementeerd?
pi_155957759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus bijna al het onderwijs opheffen.
Want op het lager onderwijs en het voortgezet zal niemand snel aan kunnen tonen al langer dan 18 jaar in Nederland te verblijven.
Althans ik mag hopen dat iemand van 18 het lager onderwijs al achter zich heeft gelaten.
pi_155957806
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:57 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Laat me raden, de motie is desondanks gewoon aangenomen, en wordt per direct gemplementeerd?
Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.
pi_155957846
Ik heb liever dat Europese landen afspreken hoeveel grenswachten ieder land beschikbaar gaat stellen om elke grens (zowel binnen als buiten de EU) te bewaken. Daarnaast moet ieder land militairen leveren om de EU zo snel mogelijk te bevrijden van illegalen. Deze stroom is geen vluchtelingencrisis maar een aanval op Europa.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:03:18 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155957944
Hahaha dus eerst een zogenaamde verdeelsleutel maken met 'verplichte' minimumaantallen per land, maar dat blijkt gewoon een wassen neus dus. Migranten die zelf mogen invullen naar welk land ze het liefst willen :')

En de geitenwollensokken intussen maar emo-tv maken.
pi_155958025
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Eerst was het nog 40.000 op vrijwillige basis en nu ineens een veelvoud gedwongen opgelegd. Op welk verdrag dat is gebaseerd is mij een raadsel.
Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzetten :)
Exaudi orationem meam
pi_155958053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hahaha dus eerst een zogenaamde verdeelsleutel maken met 'verplichte' minimumaantallen per land, maar dat blijkt gewoon een wassen neus dus. Migranten die zelf mogen invullen naar welk land ze het liefst willen :')

En de geitenwollensokken intussen maar emo-tv maken.
Als duidelijk in de media naar voren komt dat het een wassen neus is, dan is het misschien wel goed nieuws. Er moeten zo snel mogelijk Orban-achtige regeringsleiders verkozen worden, zodat we in ieder geval in een deel van Europa de grenscontroles weer terugkrijgen en misschien zelfs actief illegalen oppakken en uitzetten.
pi_155958109
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Er is natuurlijk nog het ESM een bron van vrijwel oneindig veel gratis geld, gedekt door de belastingbetalers van de EU landen. Het ESM heeft zeer vergaande bevoegdheden en is uiteraard zoals bij alles in de EU volkomen ondemocratisch. Ik verwacht binnenkort een flinke greep in de kassa als de lidstaten niet mee willen werken, dan gaat de EU het toch zelf opzetten :)
Dit geeft wel aan hoe ver die bevoegdheden gaan. ESM is een verdrag, dus die bevoegdheid is er nadrukkelijk. Ik ben het er niet mee eens, maar het is de realiteit. De bevoegdheid om lidstaten ineens te dwingen illegalen op te vangen is voor mij echter nieuw, die komt wel heel plotseling. De EU lijkt wel de bevoegdheid te hebben om uit het niets nieuwe bevoegdheden te creren.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:08:44 #284
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_155958125
Zag vanmiddag nog Juncker voorbijkomen met reactie op hen die kritisch waren op het bizarre vluchtelingenbeleid. Was iets in de trant van: "hetgeen u zegt is waardeloos en ik reageer er simpelweg niet op", waarop een luid applaus volgde. Grootste vijand van Europa is de EU.
pi_155958185
quote:

quote:
Ik snap zijn motivatie maar vraag hem toch nadrukkelijk: ‘Je verliet het vluchtelingenkamp hier in Turkije om een beter leven te hebben in Nederland of in Duitsland of in Frankrijk?’

“Ja, eigenlijk wel. Turkije is een goed land. Helpt ons erg veel. Maar ik en al mijn vrienden hier zijn afgestudeerd van de universiteit. We willen een baan.”
Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.
pi_155958219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:11 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Dat is wel een ander verhaal dan het "we worden overspoeld door luie uitkeringsvreters" wat PVV-tokkies enzo graag roepen.
De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.

Een universitaire graad (voor wat het waard is vanuit een niet-westers land) is geen reden om illegaal Europa binnen te mogen komen.
pi_155958240
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees

pi_155958262
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De praktijk is dat niet-westerse allochtonen in een uitkeringssituatie komen. Met 600.000 Nederlandse werklozen hebben we zelfs voor hoogopgeleide immigranten geen plek.
Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland. :P

Behalve misschien dan diegenen die het wl om een uitkering te doen is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 21:13:51 ]
pi_155958317
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Daarom willen ze waarschijnlijk ook naar Duitsland en Zweden en niet naar Nederland. :P

Behalve misschien dan diegenen die het wl om een uitkering te doen is.
Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.
Zweden daar kan ik geen zinnig woord meer over zeggen, dat land pleegt collectief zelfmoord.
pi_155958360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:
A Syrian child offers a cookie to the policemen who block their way #welcomerefugees

[ afbeelding ]
Ja en? Zijn ze dan welkom? Weer een gevalletje emo-terreur. Ik vind het een schande dat mensen kleine kinderen op dit soort barre tochten meenemen terwijl ze al een veilige plek hebben.
pi_155958475
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:12 schreef kkdhd het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi stukje framing, er zijn amper kinderen bij.

pi_155958482
Ik weet niet zeker of deze al voorbij is gekomen, maar bij deze: http://www.geenstijl.nl/m(...)efugeecrisis_op.html
Opvang in de regio is er al. Alleen de vluchtelingen er nog even naartoe brengen.
pi_155958759
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. De Duitse economie draait goed en komt arbeidskrachten tekort. Het is echter wel verstandiger om daarvoor mensen uit Oost-Europa te nemen, die weer netjes terug gaan naar eigen land als de werkgelegenheid in Duitsland terugloopt.
Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.
pi_155958812
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo werkt het alleen in een economie die op grondstoffen is gebaseerd en daarom maar een bepaalde, vaststaande draagkracht heeft. In een moderne westerse economie zijn juist de mensen en hun kennis en vaardigheden de belangrijkste grondstof voor de economie. Daarom is het belangrijker om mensen goed op te leiden, dan om werklozen eruit te sturen.
En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).
pi_155958860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En dus moet je de economie zeker niet vol laten lopen met niet-westerse immigranten die veel minder goed opgeleid zijn dan de eigen bevolking. Ook is het gemiddelde IQ in niet-westerse landen veel lager (afgezien van Aziatische landen waar geen illegalen vandaan komen).
Syri, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azi.

Zo te zien is er ook bij autochtonen nog ruimte naar boven qua niveau van kennis en vaardigheden. O-)

O ja, in Duitsland bijv. staan de gilden te springen om vluchtelingen een beroepsopleiding te geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 21:33:15 ]
pi_155959009
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Zag vanmiddag nog Juncker voorbijkomen met reactie op hen die kritisch waren op het bizarre vluchtelingenbeleid. Was iets in de trant van: "hetgeen u zegt is waardeloos en ik reageer er simpelweg niet op", waarop een luid applaus volgde. Grootste vijand van Europa is de EU.
Ik heb het ook gezien, het was uberhaupt een nogal absurdistisch spektakel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155959016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Syri, Afghanistan en Irak, de drie landen waar bijna alle vluchtelingen momenteel vandaan komen, liggen anders wel in Azi.

Zo te zien is er ook bij allochtonen nog ruimte naar boven qua niveau van kennis en vaardigheden. O-)

O ja, in Duitsland bijv. staan de gilden te springen om vluchtelingen een beroepsopleiding te geven.
Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:

[ Bericht 5% gewijzigd door JanKorteachternaam op 09-09-2015 21:43:30 ]
  woensdag 9 september 2015 @ 21:45:53 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155959470
Over details van de arbeidsmarkten in Duitsland en Zweden ga ik niet in discussie (heb ik te weinig kijk op), maar het optreden van zo'n Juncker is toch tenenkrommend. Hij is zelf de grootste idioot die er rondloopt alleen Juncker zelf weet het nog niet.
pi_155959554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Goed nieuws dus. Om dat te vieren nog wat beelden van onze nieuwe kenniswerkers:

Wat boze mensen, en nu?

Ik kan ook wel een filmpje plaatsen:
Dat is alvast een stuk heftiger, maar ook net zo goed nog geen reden om te doen alsof alle West-Europeanen zulke tokkies zijn als deze demonstrerende arbeiders.
pi_155959671
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat boze mensen, en nu?

Ik kan ook wel een filmpje plaatsen:
Dat is alvast een stuk heftiger, maar ook net zo goed nog geen reden om te doen alsof alle West-Europeanen zulke tokkies zijn als deze demonstrerende arbeiders.
Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaan :r
Die rellen in Brussel zijn vervelend, maar die mensen zijn EU-ingezetenen, en daar hebben we mee te dealen. Dit betekent echter niet dat we ook nog tuig van buiten hier naar toe moeten halen. Bovendien is niet-westers tuig veel gevaarlijker dan die rellers in Brussel.

NB. Er is in het filmpje overigens ook heel veel niet-westers tuig te zien. Maar goed ik begrijp de boodschap van het filmpje. Het slaat de plank echter geheel mis, want zelfs een horde roomblanke rellende hooligans zijn lieverdjes in vergelijking met wat nu door Europa trekt.
pi_155959963
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')