quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ga helemaal nergens vanuit aangezien ik gewoon niet weet hoeveel van die lui in Hongarije Syriers zijn. Wel ben ik met drie sets cijfers gekomen waaruit blijkt dat eerdere asielaanvragen niet "grotendeels" Syriers waren.
Jij bent nog helemaal niet met cijfers gekomen terwijl jij de bewering doet dat die lui "grotendeels" Syriers zijn. Die bewering (post 247) ging overigens niet alleen over Hongarije (waar jij nu de discussie naar toe probeert te sturen), maar alle asielzoekers in Europa.
Natuurlijk wel. Het resultaat is dat Islam dominant is in het Midden Oosten en nu uitzaait naar het Westen in steeds grotere aantallen. Sociaal-Darwinistisch sterker betekent niet dat het fijner is om te leven in zulk een cultuur; het betekent dat het dominant wordt over andere culturen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat tot een dusdanige chaos, vernietiging, verlies aan leven, terreur leidt dat er nu, wat sommige mensen al noemen, volksverhuizing plaatsvindt. Dat zie ik niet echt als sterker dan "onze" cultuur toch.
De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Je bent met 3 sets cijfers gekomen die allen van voor de bestormingen van grenzen in Hongarije zijn.
Uit jouw cijfers blijkt ook al de grootste groep Dus de syriers zijn.
De discussie gaat gezien de openingspost weldegelijk over de extra vluchtelingen. Die dus oa in Hongarije zitten.
Ik probeer het daar niet naartoe te sturen, ik probeer het bij het onderwerp te houden.
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:22 schreef DUTCHKO het volgende:
http://syrianrefugees.eu/
Lees de verhalen.
Ook niet heel erg up to date.quote:Created in January 2013
Updated in February and October 2014
Zeurpietquote:Op dinsdag 8 september 2015 15:26 schreef Stranger het volgende:
[..]
[..]
Ook niet heel erg up to date.
Voorbode van wat ons allemaal staat te wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_lesbos_kapot.html
Echt een aanwinst die asielzoekers
quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De "grootste groep" is niet hetzelfde als "grotendeels". In het 1e dataset, waren Syriers slechts 16% en niet eens de "grotoste group" (dat waren Kosovaren). In de 2e dataset waren Syriers slechts 147K van de 710K. De 3e had geen aantallen, maar Syriers waren daar ook nummer 2 (achter Kosovaren).
Nogmaals, ik heb het met 3 datasets geprobeerd. Het lijkt er op dat ik je niet heb overtuigd. Misschien kan jij nu proberen je eigen stelling te verdedigen dat het "grotendeels" Syriers zijn.
Even op de goedpraters wachten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
En wat er in het kader van gezinshereniging nog overkomt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 14:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
40.000 per jaar broeder, plus wat ze zelf aan nageslacht produceren.
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.
Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
De grootste groep in je inmiddels verouderde gegevens. En gegevens die niet geheel relevant zijn omdat die cijfers slaan op het geheel, niet over de extra 120K waar dit topic gezien de openingspost over gaat.
En nu weer terug naar de 120K extra vluchtelingen waar het topic immers over gaat. Die groep bestaat grotendeels uit Syriers.
Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:53 schreef marsan het volgende:
Of denk jij serieus dat die groep uit somaliers bestaat?
Ik ga in Rusland gaan wonen denk ik. RIP Nederland.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.
Jij komt met cijfers die niet ter zake doen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien voor je bewering dat het grotendeels Syriers zijn. Je protesteert alleen maar als ik met cijfers kom. Misschien moet je zelfs eens met cijfers komen. Jij doet de bewering, dus de bewijslast ligt bij jou.
[..]
Stroman, dat beweer ik niet. Ik heb geen idee waar ze uit bestaan. Ik weet echter wel dat er van alles tussenzit. Van Paki's, Aghanen en Bengali's, tot Somaliers, Iraki's en Iraniers, Kosovaren, Albanezen en Serviers aan toe.
Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had deze vraagstelling hier al eerder geponeerd, maar 2000 reeds toegezegde opnames + 7500 erbij is 9500. Zeg voor het gemak 10.000.
Zo'n beetje elke gemeente in Nederland heeft het intussen over het opnemen van aantallen tussen de 400 en 800/900 asielzoekers. Deze cijfers stroken toch totaal niet met elkaar?? Zet tien AZC's neer in Nederland of anders twaalf, eentje in elke provincie, en je bent toch klaar? Duizend man per provincie is nog wel te behapstukken. Waar komen die aantallen vandaan die onze burgervaders het nieuws in slingeren?
Dat kun je wel aan onze knuffelaars overlaten iddquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:02 schreef Rowlf het volgende:
[..]
De 10.000 mannen die hierheen komen hebben elk nog een vrouw, 3 kinderen, ouders, schoonouders, opa's en oma's, die, als de weg gebaand is, ook allemaal deze kant op komen.
Dus we worden gewoon voorgelogen bedoel je?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Naast gezinshereniging (dat iemand al postte), is die 120K waar die 7K+ uit komen maar het begin. Alleen al dit jaar verwacht Duitsland er 800K.
Jij komt helemaal niet met cijfers en jij doet de bewering, niet ik.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef marsan het volgende:
Jij komt met cijfers die niet ter zake doen.
Maar goed als jij wil geloven dat hongarije vol zat met vluchtelingen uit somalie, mag dat.
Ik denk dat er niet gelogen wordt. Het feit dat Europa het niet eens kan worden over 120,000, terwijl alleen al Duitsland er dit jaar 800,000 verwacht geeft wel aan dat het Europese systeem incompetent is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus we worden gewoon voorgelogen bedoel je?
Ja maar, ja maar, waarom zouden die mensen hier oorlog komen maken als ze daar de oorlog zijn ontvlucht, dat is toch niet looogies?quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:31 schreef Infection het volgende:
Van mij mag je wachten tot je officiële cijfers hebt hoor. Dan weet je volgend jaar precies welke groep daar in hongarije zat.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jij komt helemaal niet met cijfers en jij doet de bewering, niet ik.
Verder, kinderachtig hoor, die stroman weer herhalen.
Waarom denk je dat het daar oorlog is?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, waarom zouden die mensen hier oorlog komen maken als ze daar de oorlog zijn ontvlucht, dat is toch niet looogies?
Etc.
India heeft ubethaupt de capaciteiten niet om grote aantallen op te nemen denk ik.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De afstand van Syrië naar Nederland is ongeveer gelijk aan de afstand van Syrië naar India.
Hoeveel Syriërs zou India opnemen?
Het is ook ongeveer gelijk aan de afstand naar Uganda.
Hoeveel Syriërs zou Uganda opnemen?
Laten we alles eerlijk verdelen, dat wil de PvdA altijd zo graag.
Nah, wat drukte zijn ze daar wel gewend hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:13 schreef marsan het volgende:
[..]
India heeft ubethaupt de capaciteiten niet om grote aantallen op te nemen denk ik.
Belangrijkere vraag is hoeveel de golfstaten en Saoedi-Arabië opnemen.
Wat had je dan gedacht, nogal naief he?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus we worden gewoon voorgelogen bedoel je?
Ik denk dat ik, net zoals de meeste Nederlanders, weinig in te brengen heb.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:10 schreef marsan het volgende:
En maakt dat dan heel veel verschil voor jou als over een jaar blijkt dat die groep idd grotendeels uit syriers bestond?
Totaal schatting voor dit jaar: 43.105quote:Wie komen er nu allemaal naar Nederland?
1. Reguliere asielzoekers
Dit zijn migranten die op eigen houtje naar Nederland zijn gekomen. Ze melden zich voor een asielaanvraag en krijgen bij toewijzing een verblijfsvergunning. Bij afwijzing moeten ze vertrekken. Vorig jaar melden zich er 23.970. De eerste zeven maanden van dit jaar 11.731.
2. Extra asielzoekers
Omdat relatief veel migranten in Griekenland en Italië arriveren, vraagt de EU andere lidstaten een deel van hun asielaanvragen over te nemen. Nederland ging al akkoord met 2047 van zulke aanvragen. Naar verwachting volgt een verzoek voor nog eens 7214.
3. Nareizende familieleden
Is een asielzoeker erkend als vluchteling, dan krijgt deze een verblijfsvergunning en kunnen familieleden onder voorwaarden nareizen naar Nederland in het kader van gezinshereniging. De eerste helft van dit jaar waren dat er 4687, waarvan 3126 afkomstig uit Syrië.
4. Uitgenodigde vluchtelingen
Elk jaar selecteert Nederland in vluchtelingenkampen 500 kwetsbare mensen die worden uitgenodigd in Nederland een nieuw bestaan op te bouwen. Zij doorlopen de asielprocedure in het buitenland en krijgen kort na aankomst een woning toegewezen. Onder hen zijn ook Syriërs.
Je kan echt niet lezen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Totaal schatting voor dit jaar: 43.105
Ter vergelijking: dat is bijna zo groot als de gehele stad Middelburg.
Hoepla: in één jaar een stad erbij. Vorig jaar ook trouwens. En volgend jaar wéér. En in 2017 wéér. Ieder jaar een stad erbij.
Als het aan de PvdA ligt tenminste. God, wanneer mogen we weer naar de stembus?
Denk je dan dat dat zin heeft? Stemmen? En waar stem je dan op?quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoepla: in één jaar een stad erbij. Vorig jaar ook trouwens. En volgend jaar wéér. En in 2017 wéér. Ieder jaar een stad erbij.
Dat staat er helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Das fijn, maar snap je ook dat er een verschil tussen een asielaanvraag doen en ook daadwerkelijk asiel krijgen?quote:
Het gaat er niet om waar ik op stem. Ik zou het niet weten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:29 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Denk je dan dat dat zin heeft? Stemmen? En waar stem je dan op?
Hahaha, grappenmaker. Daar zit in de praktijk geen verschil tussen. Je weet toch dat (vrijwel) niemand vertrekt, ook niet na een afwijzing? Lolbroek.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Das fijn, maar snap je ook dat er een verschil tussen een asielaanvraag doen en ook daadwerkelijk asiel krijgen?
Ja maar daar zit nu ook de kneep.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hahaha, grappenmaker. Daar zit in de praktijk geen verschil tussen. Je weet toch dat (vrijwel) niemand vertrekt, ook niet na een afwijzing? Lolbroek.
Ja, ik zou het ook leuk vinden hoor, prima, op naar de 0 zetels voor de PvdA. Alleen heeft het qua immigratiecijfers geen zin. Uiteindelijk doen alle partijen precies wat Brussel vraagt, plus nog dat kleine Hollandse beetje extra.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar ik op stem. Ik zou het niet weten.
Waar het om gaat is dat de PvdA zal worden weggevaagd. Nu zit de PvdA in de regering, terwijl ze nog slechts 6% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.
Het huidige open-deuren-beleid hebben we te danken aan de PvdA. Tegen de wens van de bevolking in.
Als dat waar is en ze blijven of iig een groot deel, dan hebben we iig behoorlijk wat moskeeën erbij nodig.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ten eerste is er nauwelijks sprake van een open-deuren-beleid en daarnaast is de PvdA geen alleenheerser. Nooit geweest ook.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het gaat er niet om waar ik op stem. Ik zou het niet weten.
Waar het om gaat is dat de PvdA zal worden weggevaagd. Nu zit de PvdA in de regering, terwijl ze nog slechts 6% van de Nederlandse bevolking vertegenwoordigen.
Het huidige open-deuren-beleid hebben we te danken aan de PvdA. Tegen de wens van de bevolking in.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n-weigeren~a4137874/quote:'Straf EU-landen die vluchtelingen weren
CDA-Europarlementariër Esther de Lange wil dat de Europese Unie gaat kijken of van landen die niet mee willen werken aan een verdeelsleutel van vluchtelingen fondsen of subsidies kunnen worden stopgezet. Dat zegt De Lange dinsdagavond in EenVandaag.
'Op het moment dat met name Oost-Europese landen riepen: we moeten met één stem spreken als Poetin de gaskraan dichtdraait, dan doen wij dat in heel Europa. De migratiecrisis is ook een Europees probleem, dus van verwacht ik ook van de Oost-Europese lidstaten dat zij nu ook solidair zijn', aldus de CDA'er.
Wat stel je dan voor? Een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling voor die landen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n-weigeren~a4137874/
Het draagvlak voor de EU onder de burgers was toch al zo groot....
Dijsselbloem wel hoor, die betaalt wel, óók als we niets terugkrijgen!quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor? Een 'wel de lusten, niet de lasten' regeling voor die landen?
Die gasten zijn echt wel goochem.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:35 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Denk dat de Duitsers nog wat plek mogen maken.
Wel goed voorbereid, die mensen.
[ afbeelding ]
Goede drogreden!quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dijsselbloem wel hoor, die betaalt wel, óók als we niets terugkrijgen!
Deed das Reich vroeger ook toen het niet meer zo goed gingquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet, zullen vooral Oost-Europese landen zijn. Mogen ze nog op EU-skeptische partijen stemmen, die politci weten hoeveel de EU hen oplevert.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Lol, meteen met boetes werken voor Oost-Europese landen. Tja, die slaan zich op den duur ook op de kop dat ze lid zijn geworden van de club. Het is dat veel van hun burgers het werk kunnen afpakken van burgers in NL, Dld, O...quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:
[..]
En waarom is het überhaupt een Europees probleem?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lol, meteen met boetes werken voor Oost-Europese landen. Tja, die slaan zich op den duur ook op de kop dat ze lid zijn geworden van de club. Het is dat veel van hun burgers het werk kunnen afpakken van burgers in NL, Dld, O...
Omdat wij, samen met VS, schuldig zijn, toch?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:33 schreef Rowlf het volgende:
[..]
En waarom is het überhaupt een Europees probleem?
Ja, omdat er geen grensbewaking is, dreigt het dat te worden.
Daar hebben Oost Europese landen weinig aan. Voor hen is het een leegloop van de meest capabele mensen (en een kleine minderheid criminelen).quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
Lol, meteen met boetes werken voor Oost-Europese landen. Tja, die slaan zich op den duur ook op de kop dat ze lid zijn geworden van de club. Het is dat veel van hun burgers het werk kunnen afpakken van burgers in NL, Dld, O...
We onderhandelen altijd slecht heb ik het idee, andere landen komen er beter van af (op Duitsland en Zweden na dan).quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:16 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Dijsselbloem wel hoor, die betaalt wel, óók als we niets terugkrijgen!
Denk je dat het grootste deel van Nederland tegen het opvangen van vluchtelingen is?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
Hoppakeeee, gewoon door het burgerstrotje! Het is fijn, om onderdeel van de EU te zijn.
Dat weet ik 100% zeker.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:54 schreef Stranger het volgende:
[..]
Denk je dat het grootste deel van Nederland tegen het opvangen van vluchtelingen is?
Je beseft dat alle nationale parlementen de wens van de EU naast zich neer kunnen leggen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:53 schreef hpeopjes het volgende:
Hoppakeeee, gewoon door het burgerstrotje! Het is fijn, om onderdeel van de EU te zijn.
Het feit dat er miljarden Europese euro's in de regionale economieën van de betreffende landen wordt gestoken, zal ook wel helpen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, geef politici wat extra geld om dingetjes mee te doen, en hun partijen zullen zich blijven inzetten voor het grote EU-ideaal.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat er miljarden Europese euro's in de regionale economieën van de betreffende landen wordt gestoken, zal ook wel helpen.
Misschien maar gewoon die boete pakken?quote:STRAATSBURG - De Europese Commissie komt woensdag met voorstellen om de vluchtelingencrisis het hoofd te bieden. Hieronder een overzicht van enkele maatregelen die commissievoorzitter Jean-Claude Juncker in Straatsburg presenteert in zijn 'State of the Union'.
- 120.000 mensen die asiel hebben aangevraagd in Italië (15.600), Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000) worden herverdeeld over de andere EU-landen. Die mogen niet weigeren, anders krijgen ze een boete. Dit komt boven op de 40.000 vluchtelingen waarover in juli werd besloten, maar aan die herverdeling konden landen vrijwillig meedoen.
Dus 160.000 initiële vluchtelingen met over twee maanden nog eens een herverdeling van honderduizenden. Gaat hard zo.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Telegraaf meldt dit al:
[..]
Misschien maar gewoon die boete pakken?
Wel een meerderheid.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:54 schreef Stranger het volgende:
[..]
Denk je dat het grootste deel van Nederland tegen het opvangen van vluchtelingen is?
Ja, en gras is groen, de lucht is blauw en in de Efteling wonen de kaboutertjes. Wat wil je precies zeggen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat alle nationale parlementen de wens van de EU naast zich neer kunnen leggen?
In principe kan de Tweede Kamer dus gewoon 'nee' zeggen tegen extra vluchtelingen.
Hoezo niet weigeren anders boete?quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Telegraaf meldt dit al:
[..]
Misschien maar gewoon die boete pakken?
Waarom stel je bij West-Europa het belang bij de burger voorop en bij Oost-Europa het belang van het land?quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Daar hebben Oost Europese landen weinig aan. Voor hen is het een leegloop van de meest capabele mensen (en een kleine minderheid criminelen).
De West Europese landen hebben voordeel van migratie van Bulgaren, Polen en Roemenen. Let wel, de landen hebben voordeel, niet de burgers; de burgers mogen immers concurreren op de arbeidsmarkt en huurmarkt.
Het is alleen een observatie. Ik heb nergens over geoordeeld of het goed danwel slecht is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
Waarom stel je bij West-Europa het belang bij de burger voorop en bij Oost-Europa het belang van het land?
6% heeft betrekking op de peilingen: 9 zetels voor de PvdA.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten eerste is er nauwelijks sprake van een open-deuren-beleid en daarnaast is de PvdA geen alleenheerser. Nooit geweest ook.
Verder bezet de PvdA 38 zetels in de TK. Dat is wel iets meer dan 6 procent.
Dit soort volksverraad is nog maar het begin. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat men straks verplicht wordt om gelukzoekers in huis op te nemen.quote:
Merkel is dan ook een echte politicus: zodra ze haar mond opendoet weet je dat er een leugen uitkomt.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:47 schreef Pharmacist het volgende:
Kijk, dat heeft niet lang geduurd.
Angela Merkel: plan to share 160,000 refugees across EU may not be enough
Je bent welkom, welkom in mijn landquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tuig, tuig en nog eens tuig.
In feite betekent die boete het afschaffen van de EU.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:07 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Het is afwachten of het werkelijk zo loopt. Vlak voor de verkiezingen schuift de PvdA gewoon een andere lijsttrekker naar voren en stromen de zetels vanzelf weer binnen, zo ging het vorige keren (Bos, Cohen, Samsom) ook.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
6% heeft betrekking op de peilingen: 9 zetels voor de PvdA.
De vraag is of er in de EU verdragen iets staat over asielzoekers. Zo nee, dat zijn we gauw klaar.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Helaas wel. Het domme klootjesvolk is zo makkelijk te bedotten.quote:Op woensdag 9 september 2015 01:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is afwachten of het werkelijk zo loopt. Vlak voor de verkiezingen schuift de PvdA gewoon een andere lijsttrekker naar voren en stromen de zetels vanzelf weer binnen, zo ging het vorige keren (Bos, Cohen, Samsom) ook.
Lijkt me wel briljant 9 zetels voor de PvdA, de hele PvdA/Vara-kliek in tranen.quote:Op woensdag 9 september 2015 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Helaas wel. Het domme klootjesvolk is zo makkelijk te bedotten.
Waarvoor demonstreren ze eigenlijk?quote:Op woensdag 9 september 2015 01:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je bent welkom, welkom in mijn land
Je bent welkom, niet zo maar hier gestrand
Enz.
* Beathoven haalt de bbq sausquote:Op woensdag 9 september 2015 01:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit soort volksverraad is nog maar het begin. Ik durf m'n hand ervoor in het vuur te steken dat men straks verplicht wordt om gelukzoekers in huis op te nemen.
quote:Op woensdag 9 september 2015 02:43 schreef Geerd het volgende:
Dit wordt nog lachen man!! Denk dat het niet lang meer duurt of de eerste supermarkt gaat zijn assortiment aanpassen of extra afdeling, uiteraard met eigen kassa
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.quote:Op woensdag 9 september 2015 03:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.html
Vluchtelingen volgens UNHCR
15% Kinderen
13% Vrouwen
72% Mannen
72% mannen>?
Misschien ben ik naief hoor, maar ik had veel meer vrouwen en kinderen verwacht!!
Zou me niks verbazen als er wat met die cijfers gerommeld is. Mij verbaasd niks meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 september 2015 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.
Eerste filmpje zijn Senegalezen in Salou. Daar was een immigrant vorige maand van een balkon gesprongen, schijnbaar op de vlucht voor de politie en daarbij dodelijk gewond geraakt. Volgens sommigen kwam de ambulance veel te laat. Een Spaanse krant heeft het over een druppel die de emmer deed overlopen, dus kennelijk was er daarvoor al iets gebeurd en escaleerde de boel daardoor.quote:Op woensdag 9 september 2015 02:49 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik hou mn hart vast als ik zie hoe men zich overal gedraagt. Vanuit het ene na het andere land komen beelden van rellen andere wanpraktijken. nu deze weer
Ook heel veel Nigerianen? Of iets daar uit de buurt. Zou mij niks verbazen als heel Boko Haram onderweg is naar Europa. Als ik de beelden die elke dag verschijnen zo eens bekijk dan is het net een blockbuster Armageddon film aan de vooravond van een enorme ramp.
Dit kan nooit goedgaan, dit lijkt erg vooropgezet om de wereld zoals we die kennen om zeep te helpen. Ik heb heb niet over illuminatie complot shit e.d. Maar over een religie die hier enorm de overhand gaat krijgen.
Dit lijkt harstikke fout te gaan, ik hoop dat ik er echt heeeeelemaal naast zit maar ik krijg er een heel naar vooorgevoel bij
Ja dat filmpje weet ik ook niet, maar er waren wel relen in Turkey tegen Koerden volgens mij. Wellicht is het datquote:Op woensdag 9 september 2015 04:22 schreef xepera9 het volgende:
Tweede video, klopt het geluid met het beeld? Is er meer beeld+geluid van te vinden? (Dit omdat er ook propaganda tussen kan zitten. Bij dit filmpje heb ik twijfels bijv.: Ausnahmezustand in Ungarn).
Toch in Hongarije, tenminste als dit het origineel is. Een kamp waar er teveel zittten, 'illegal immigrants' staat in de beschrijving, mogelijk geen vluchtelingen dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 04:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ja dat filmpje weet ik ook niet, maar er waren wel relen in Turkey tegen Koerden volgens mij. Wellicht is het dat
Ja, dat had ik al door. Het slaat alleen als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
6% heeft betrekking op de peilingen: 9 zetels voor de PvdA.
Volgens mij liet mijn post weinig te raden over.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:42 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, en gras is groen, de lucht is blauw en in de Efteling wonen de kaboutertjes. Wat wil je precies zeggen?
Yup.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:10 schreef DrMabuse het volgende:
Koos?
Koos, weet je nog?
Dat het allemaal reuze meeviel, dat er niks aan de hand was volgens jou?
Dat mensen zoals ik spoken zagen , dat we sterk aan het overdrijven waren als we zeiden dat het uit de hand liep / zou gaan lopen.
Nog steeds die mening toegedaan Koos?
Wat is de context van deze plaatjes? Waarom trapt ze die mensen?quote:Op woensdag 9 september 2015 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.
TV reporter maakt zelf het nieuwsZiek wijf om zomaar even zo'n kind te trappen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeten ze vaker laten zien.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Tuig, tuig en nog eens tuig.
Toegeven dat je (grotendeels / deels) fout zat is niet makkelijk voor je hè?quote:
Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:17 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Toegeven dat je (grotendeels / deels) fout zat is niet makkelijk voor je hè?
Jammer.
Groot deel van Europa is in rep en roer betreffende deze ellende maar Koos ziet geen problemen.
Grappig.
Dat is typisch voor gelukszoekers als iedereen gewoon al veilig is gaan mannen eerst & als die eenmaal binnen zijn is het eenvoudiger vrouw en kinders te laten invliegen.quote:Op woensdag 9 september 2015 03:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.html
Vluchtelingen volgens UNHCR
15% Kinderen
13% Vrouwen
72% Mannen
72% mannen>?
Misschien ben ik naief hoor, maar ik had veel meer vrouwen en kinderen verwacht!!
Ja dat is al jarenlang de manier hoe de EU zijn problemen "oplost",quote:Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.
Het is vooral een probleem omdat er een probleem van wordt gemaakt.
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syrië en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syrië, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).quote:Op woensdag 9 september 2015 09:26 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is typisch voor gelukszoekers als iedereen gewoon al veilig is gaan mannen eerst & als die eenmaal binnen zijn is het eenvoudiger vrouw en kinders te laten invliegen.
Er is een rijke kerel die zo'n plan heeft opgevat:quote:Op woensdag 9 september 2015 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond trouwens die vluchtelingen die zoiets hadden van waar zijn nu de rijke sjeiks om ons te helpen, waarom zitten er arabische leiders toe te kijken en niet te helpen wel een valide punt.
Er is geloof ik een egyptische sjeik die een groot bedrag heeft gedoneerd maar waarom doneert hij geen ruimte of zet hij een project op voor opvang. Dat is inderdaad wel vreemd.
Verder vind ik nogsteeds dat wij in nederland niet zo spastisch hoeven te doen over het opnemen van een groep vluchtelingen. Het is een derde bezoekersaantal van lowlands als je dat over nederland verspreid valt het amper op.
Toen ik (en anderen) onze zorgen uitspraken over deze instroom en voorspelden dat het fout zou gaan / uit de hand zou gaan lopen vroeg jij aan mij (ons) waar we problemen zagen , wat voor last we nou hadden en voorzagen voor Europa en ons land.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.
Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syrië en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syrië, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
Je snapt mijn post. Jammer maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Toen ik (en anderen) onze zorgen uitspraken over deze instroom en voorspelden dat het fout zou gaan / uit de hand zou gaan lopen vroeg jij aan mij (ons) waar we problemen zagen , wat voor last we nou hadden en voorzagen voor Europa en ons land.
Je bagatelliseerde, zei dat het allemaal reuze meeviel.
Dat het nu loopt zoals ik (en anderen) voorspelden (zie de dagelijkse beelden / lees het nieuws) zou tot resultaat moeten hebben dat je kunt toegeven dat je toen (grotendeels/deels) fout zat.
Nee , dat doe je niet.
Je geeft er weer een creatieve draai aan zodat je niks hoeft toe te geven.
Is niet de eerste keer , dat is waar , maar het blijft opmerkelijk en jammer.
Vrij lastig als er de hele tijd mensen op je zitten te schieten. Of als jouw levensstijl niet wordt geaccepteerd en je actief wordt tegengewerkt.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).
En mensen kunnen ook gewoon in hun eigen land hun leven proberen te verbeteren, als ze het kut vinden. Daar is heus niet persé emigratie voor nodig. Op die manier wordt het in dergelijke landen natuurlijk nooit beter, als iedereen er maar meteen het bijltje bij neer gooit.
Ja hoor Koos, stop die struisvogelnek nog wat dieper de grond in, dat zal vast wel goed werken. Dieper, steeds dieper.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat had ik al door. Het slaat alleen als een lul op een drumstel.
Je kunt geen land besturen op basis van peilingen. Daarom hebben we verkiezingen. Zodat het zetelaantal niet om de week fluctueert.
Pas als de PvdA na de volgende TK-verkiezingen uitkomt op 9 zetels, heb je recht van spreken.
Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.quote:
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.quote:Op woensdag 9 september 2015 02:15 schreef BatWayne het volgende:
Ik vraag mij af of ik ooit nog een woning ga vinden.
'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.
Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.
Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen
En gij gelooft het!
Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.
Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
Wat mij betreft hoeven de grenzen niet dicht. En nogmaals, je kunt niets met peilingen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.
Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.
Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen
En gij gelooft het!
Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.
Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
Ze moesten te lang naar hun zin in Budapest blijven hangen. Dat wilde ze uiteraard niet, want hoewel Hongarije in veilig land is, krijgen ze daar geen gratis geld zoals bijvoorbeeld in Duitsland en Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2015 02:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarvoor demonstreren ze eigenlijk?
Of je belt je vastgoedvrienden even dat ze wat woningen bijbouwen voor dat dikke wijf.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.
Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
Asielzoekerscentra in NL, opvallend weinig in Zuid-Holland.
[ afbeelding ]
Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.
Dat is de snelste manier om een woning te krijgen en nog gratis bovendien!
Wel eens gezien waar de gemiddelde asielzoeker terecht komt? Daar willen nederlanders niet eens wonen....quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.
Dat is de snelste manier om een woning te krijgen en nog gratis bovendien!
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!quote:Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.
Staat tegenover dat Hilversum nu 1500 in de oude omroepgebouwen wil vestigen, in de buurt van onze BN'ers dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:09 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.
Alle problemen in die landen zijn terug te voeren tot de islam. Al zo'n 1400 jaar bestrijden verschillende islamitische sektes elkaar te vuur en te zwaard. Dat móét ook volgens de Koran.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syrië en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syrië, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
Compromis VVD en PvdA. Het gehele kabinet dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?
Geldt voor die mensen daar dan toch ook?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!
Is toch wat lastiger als ergens oorlog woedt. Je hebt hier nou eenmaal meer kansen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geldt voor die mensen daar dan toch ook?
Oh jaquote:Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.quote:
Velen lijken mij ook van die types die moord en brand schreeuwen als het om buitenlanders gaat, maar dan zelf in een gehucht wonen van 3.000 inwoners waar de paar allochtonen nog een bezienswaardigheid zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |