Dan had je geweldloos naar afschaffing van die dictatuur moeten streven. Dan had je de wapens moeten neerleggen of helemaal nooit die wapens moeten aanpakken. Dan had je in stilte voor een democratische revolutie moeten zorgen. Dan had je de waarden die je nu zoekt elders, geruisloos moeten invoeren in je eigen leefomgeving. etc. etc.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is toch wat lastiger als ergens oorlog woedt. Je hebt hier nou eenmaal meer kansen.
Beetje matige troll dit.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan had je geweldloos naar afschaffing van die dictatuur moeten streven. Dan had je de wapens moeten neerleggen of helemaal nooit die wapens moeten aanpakken. Dan had je in stilte voor een democratische revolutie moeten zorgen. Dan had je de waarden die je nu zoekt elders, geruisloos moeten invoeren in je eigen leefomgeving. etc. etc.
Schokkend plaatje.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
Asielzoekerscentra in NL, opvallend weinig in Zuid-Holland.
quote:Op zondag 23 november 2014 @ 10:10 schreef geavanceerd het volgende:
AZC's zijn omgekeerde concentratiekampen van waaruit de genocide op de autochtone bevolking voltrokken wordt.
Ga je het nou omdraaien? Zo van wie tegen vluchtelingen is, zal wel een maatschappelijke mislukking zijn? Dat is toch meestal een drog-redenering die door rechts gebruikt wordt... Ben je hier of hier tegen: o, dan zal je werkloos zijn... Je trekt wel alles uit de kast hè.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.
Dame in kwestie is op staande voet ontslagen.quote:Op woensdag 9 september 2015 03:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grappig, afgaande op de beelden had ik juist 90% man verwacht. Dit is beter dan ik dacht.
TV reporter maakt zelf het nieuwsZiek wijf om zomaar even zo'n kind te trappen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze willen natuurlijk in het Binnenhof de problemen niet met eigen ogen zien hè.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
Asielzoekerscentra in NL, opvallend weinig in Zuid-Holland.
[ afbeelding ]
Geen enkele provincie heeft zoveel buitenlanders als ZH.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:26 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Ze willen natuurlijk in het Binnenhof de problemen niet met eigen ogen zien hè.
De genocide op de autochtone bevolkingquote:Op woensdag 9 september 2015 10:24 schreef geavanceerd het volgende:
Geavanceerd schreef in 2014 de volgende profetische woorden:
[..]
quote:Nederlands meeleven is snel gezelligheid leren
Column Nico Dijkshoorn
Een uur geleden zat ik in de auto, op weg naar een winkel vol decadente overvloed, en luisterde naar een interview met een man die enthousiast vertelde over het helpen van vluchtelingen. Dankbaar werk was het. Hij kon het iedereen aanraden. Of hij nog tips had, was de vraag. Nou, je moest wel goed nadenken wat je voor die vluchtelingen meenam. Een set fonduevorkjes, daar zaten ze niet echt op te wachten. Dat had hem wel ontroerd, vertelde hij. Hoe die gevluchte mensen dan toch heel erg hun best deden om blij te zijn met een afgebladderde badeend.
Daarna vertelde hij over de route die hij had afgelegd. Een slopende tocht langs verschillende grenssteden, op zoek naar mensen die zin hadden om zijn oude tuinbroek te dragen. Dat advies kon hij ons ook nog wel geven. 'Vaak hebben ze zelf al kleding. Houd daar rekening mee.' Twee dagen lang was hij met een busje vol kaasschaven, verloopstekkers, theemutsen en linkerschoenen aangekomen in stadjes waar helemaal niemand op hem zat te wachten.
Opeens werd hij wat vrolijker. 'Maar op een gegeven moment kwamen we in dat ene dorpje vlak over de grens, en ja hoor, daar was het raak. Pang. Midden in de roos. Die mensen hadden níks en waren blij met alles. Zo mooi was dat! Hoe ze keken als wij vertelden dat we helemaal uit Nederland kwamen. Die ogen. Uit Nederland! Speciaal voor hen.'
Daarmee vatte hij de vluchtelingenhulppsychose die momenteel door Nederland waait wel ongeveer samen. Die massale schouderklopjacht, ten koste van alles. Naast een nog vochtige Syriër gaan staan, hem een roestige beschuitbus in handen drukken en zeggen: 'In Holland no more water around you! Because of the waterwerken!'
Ik werd zelf twee dagen geleden in een mail aangespoord om een of andere 'Mars voor vluchtelingen' te ondersteunen. Ik heb ze, alles heel aardig natuurlijk en prettig geformuleerd, geantwoord dat ze de tyfus konden krijgen. Daar zijn ze in Nederland dol op: zes keer tegen een berg oprijden om de kanker recht in het gezicht te spugen, maar toch ook vooral om je boven aan de berg door meehollende vrienden en familieleden te laten toejuichen.
Arnold Karskens, die op dit moment in een cel door de Griekse inlichtingendienst een handdoek doordenkt met tzatziki op zijn kop krijgt gedrukt, heeft al dagenlang de anonieme twitter-inquisitie in zijn nek, omdat hij vindt dat de vader van Iconisch Beeld beter 5 euro extra had kunnen uitgeven aan een zwemvest. Een waarheid als een koe, lijkt mij.
Ik denk dat Arnold daar een open zenuw raakte. Hij dreigde met die gedachte de Gutmensch Nederlanders hun Iconisch Beeld af te nemen. Zo werkt het hier. Helpende Nederlanders snappen dood en ellende alleen nog als er iemand trompet speelt naast een kist of als de dood schoentjes aan heeft die zij zelf vroeger ook droegen.
De Nederlander gaat pas met vrachtwagens vol oud brood richting het Oosten rijden als hij zichzelf de eerste moeilijke zwemles herinnert. De eigen ellende moet altijd eerst resoneren voordat ze geëmotioneerd de deur van het slot draaien.
Nederlands meevoelen is dit: een driemaal verkrachte Syrische vrouw ergens in Drachten trots je veterdiploma laten zien. Samen met een huilende Syriër naar Heel Holland bakt kijken. Ze zo snel mogelijk gezelligheid leren.
Waar ik woon merk ik daar eigenlijk niet zoveel van.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Geen enkele provincie heeft zoveel buitenlanders als ZH.
Ik heb er geen moeite mee als mensen de grenzen dicht willen gooien. Het staat je vrij dat te vinden. Hell, ik heb zat vrienden die dat standpunt huldigen en we gaan nog steeds normaal met elkaar. En nee, ik vind ook niet dat dat je een mislukkeling maakt.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga je het nou omdraaien? Zo van wie tegen vluchtelingen is, zal wel een maatschappelijke mislukking zijn? Dat is toch meestal een drog-redenering die door rechts gebruikt wordt... Ben je hier of hier tegen: o, dan zal je werkloos zijn... Je trekt wel alles uit de kast hè.
Ik denk dat het eerder terug te voeren is op olie en onevenredige verdeling van macht/geld. Als asielzoekers eenmaal in nederland zijn moeten ze zich gewoon aan de nederlandse wet houden dat maakt ze niet anders dan jij en ik. Als ze dan dingen gaan doen die voor de wet niet mogen moeten we dat aanpakken. Ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat alle asielzoekers per definitie raddraaiers zijn die ons land kapot willen maken. Die mensen zijn volgens velen zonder ook maar iets te doen al schuldig aan de meest verschrikkelijke dingen, dat vind ik kwalijk. Ik vond het ook belachelijk dat mensen in amerika denken dat ik dagelijks wiet rook en een halve junk ben omdat ik uit nederland kom.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Alle problemen in die landen zijn terug te voeren tot de islam. Al zo'n 1400 jaar bestrijden verschillende islamitische sektes elkaar te vuur en te zwaard. Dat móét ook volgens de Koran.
Het wrange is echter, dat mensen die zo'n gebied ontvluchten de islam, de oorzaak van hun problemen, wel gewoon mee nemen! De migratiegolf lost daarom helemaal niets op: het verplaatst slechts het probleem naar een ander gebied.
Ook in Nederland en andere West-Europese landen zullen problemen, veroorzaakt door de islam, steeds groter worden. Net zolang tot het hier net zo erg is als in het Midden-Oosten.
Ja, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Oxfam kwam gister met een rapport dat de armoede groeit in Europa. Ik lees over bejaarden, chronisch zieken, afhankelijken van de PGB wiens leven alleen maar achteruit gaat zonder hoop/uitzicht op verbetering. Ik zie dat de overheid er een pest bende van heeft gemaakt mbt de WMO, het budget voor jeugdzaken was in veel grote gemeenten voor de grote vakantie al op. Ik zie mensen die 50+ zijn hoog- en laagopgeleiden, die de hoop om ooit nog een vast contract te krijgen wel op hun buik kunnen schrijven, laat staan ooit nog iets kunnen vinden dat bij hun niveau past. Ik zie bijstandsuittrekkers overal voor niets werken. Ik zie jongeren die als stagiaire aan de gang kunnen gaan, maar kunnen fluiten naar een normaal salaris of contract. Ik ken jongeren met een HBO-diploma die uitzendbaantjes doen, paar dagen op, paar dagen af en ook kunnen fluiten naar werk op hun niveau. Moet ik nog doorgaan joh? Hoezo kun je als gelukzoeker hier je geluk vinden, dan ben je niet goed ingelicht.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee als mensen de grenzen dicht willen gooien. Het staat je vrij dat te vinden. Hell, ik heb zat vrienden die dat standpunt huldigen en we gaan nog steeds normaal met elkaar. En nee, ik vind ook niet dat dat je een mislukkeling maakt.
Waar ik wel allergisch voor ben, zijn Nederlanders die roepen dat ze het zelf zo slecht hebben en dat die 'asielzoekers worden voorgetrokken'. Dan denk ik: man, probeer er zelf eens wat van te maken.
Tja er zijn ook bankmedewerkers die zichzelf 100.000 euro extra gunnen daar kunnen prima 2 á 3 HBO-studenten een jaartje voor aan het werk. Volgens de huidige regering moet de zorg "winst" maken wat ook een absurd idee is. En er zijn wel veel meer dingen die vreemd geregeld zijn. Maar moet je daarom mensen die een asiel aanvragen, zeggen nee weet je wat ik heb een beter idee ga maar gewoon dood in je eigen land, dat is een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Oxfam kwam gister met een rapport dat de armoede groeit in Europa. Ik lees over bejaarden, chronisch zieken, afhankelijken van de PGB wiens leven alleen maar achteruit gaat zonder hoop/uitzicht op verbetering. Ik zie dat de overheid er een pest bende van heeft gemaakt mbt de WMO, het budget voor jeugdzaken was in veel grote gemeenten voor de grote vakantie al op. Ik zie mensen die 50+ zijn hoog- en laagopgeleiden, die de hoop om ooit nog een vast contract te krijgen wel op hun buik kunnen schrijven, laat staan ooit nog iets kunnen vinden dat bij hun niveau past. Ik zie bijstandsuittrekkers overal voor niets werken. Ik zie jongeren die als stagiaire aan de gang kunnen gaan, maar kunnen fluiten naar een normaal salaris of contract. Ik ken jongeren met een HBO-diploma die uitzendbaantjes doen, paar dagen op, paar dagen af en ook kunnen fluiten naar werk op hun niveau. Moet ik nog doorgaan joh? Hoezo kun je als gelukzoeker hier je geluk vinden, dan ben je niet goed ingelicht.
Schrijnende gevallen zijn er gewoon in ons land, dat kan en wil ik niet ontkennen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Oxfam kwam gister met een rapport dat de armoede groeit in Europa. Ik lees over bejaarden, chronisch zieken, afhankelijken van de PGB wiens leven alleen maar achteruit gaat zonder hoop/uitzicht op verbetering. Ik zie dat de overheid er een pest bende van heeft gemaakt mbt de WMO, het budget voor jeugdzaken was in veel grote gemeenten voor de grote vakantie al op. Ik zie mensen die 50+ zijn hoog- en laagopgeleiden, die de hoop om ooit nog een vast contract te krijgen wel op hun buik kunnen schrijven, laat staan ooit nog iets kunnen vinden dat bij hun niveau past. Ik zie bijstandsuittrekkers overal voor niets werken. Ik zie jongeren die als stagiaire aan de gang kunnen gaan, maar kunnen fluiten naar een normaal salaris of contract. Ik ken jongeren met een HBO-diploma die uitzendbaantjes doen, paar dagen op, paar dagen af en ook kunnen fluiten naar werk op hun niveau. Moet ik nog doorgaan joh? Hoezo kun je als gelukzoeker hier je geluk vinden, dan ben je niet goed ingelicht.
Volgens mij is het in het verleden nog niet voorgekomen dat een groep vluchtelingen voor een oorlog heeft gezorgd. En als ze aangerekend worden dat ze een uitkering krijgen, of een baan, dan kunnen ze het nooit goed doen. Dan is het alleen maar even kijken met welke van de 2 stokken we kunnen slaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder terug te voeren is op olie en onevenredige verdeling van macht/geld. Als asielzoekers eenmaal in nederland zijn moeten ze zich gewoon aan de nederlandse wet houden dat maakt ze niet anders dan jij en ik. Als ze dan dingen gaan doen die voor de wet niet mogen moeten we dat aanpakken. Ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat alle asielzoekers per definitie raddraaiers zijn die ons land kapot willen maken. Die mensen zijn volgens velen zonder ook maar iets te doen al schuldig aan de meest verschrikkelijke dingen, dat vind ik kwalijk. Ik vond het ook belachelijk dat mensen in amerika denken dat ik dagelijks wiet rook en een halve junk ben omdat ik uit nederland kom.
Ik vind het knap hoe mensen hier mensen kunnen beoordelen zonder maar een woord met ze gewisseld te hebben. Nee hoor gooi ze maar in de grote bak met "vreemden" endie moeten we niet. Want wij hebben het geluk gehad in een welvarend land te wonen en dat geluk gaan we lekker niemand anders gunnen. En mensen die niet uit nederland komen kunnen natuurlijk helemaal niets goed doen, ze hebben allemaal verwerpelijke gedachten etc etc.
Ik heb het gevoel dat angst zo'n grote rol speelt in dit debat iedereen is bang dat er door het opnemen van een aantal asielzoekers allemaal erge dingen gaan gebeuren. Ik snap dat niet zo. Wie heeft er hier op persoonlijk vlak last gehad van de asielzoekers die in de jaren 90 in nederland zijn opgenomen. Ik woonde vlak bij het asielzoekerscentrum in Ommen en heb toen ook vele mensen horen roepen dat die mensen niet deugen, ze kun niets goed doen, ze zitten daar maar op hun stoel. En dan van de overkant van de straat naar ze zitten kijken. Weinigen die ze aansprak om te vragen hoe het met ze ging... Ik heb ze dat wel eens gevraagd en wat bleek ze verveelden zich dood, ze mochten niet aan het werk, wilden dat wel graag. Het merendeel wilde graag terug naar afrika (het waren mensen uit sierra leone) maar nooit meer terug naar sierra leone.
Er zaten daar ook mensen bij die ideeën hadden waar ik het niet mee eens was maar er zijn ook zat nederlanders waarbij ik dat heb.
Lang verhaal kort ik snap de hysterie niet zo goed. In plaats van zo hard te roepen we willen jullie niet kunnen we beter nadenken over wat we ze wel en niet moeten bieden en hoe zij ons land zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn als ze hier toch al zijn. En over hoe de situatie in hun thuisgebieden zo stabiel mogelijk te maken zodat ze eventueel terug kunnen naar hun thuisland.
Tja de zorg de zorg is in nederland verschrikkelijk goed, echt heel goed, maar ook verrekte duur. En daar wringt hem de schoen we konden altijd de beste zorg leveren, en we kunnen dat nogsteeds alleen begint de beste zorg wel heel erg duur te worden... Waar men vroeger een "chemo" gaf van in totaal 2000 euro komen we nu richting een antilichaam gebaseerde behandeling van 40000 euro. Die laatste werkt in veel gevallen beter maar is dat wel te betalen. De amerikanen hebben er voor gekozen dat die laatste optie alleen maar beschikbaar is voor de mensen die het kunnen betalen, wij in nederland kiezen ervoor dat iedereen die laatste optie moet kunnen krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nu heb je het over zorg. Maar wat ik begrijp is dat er een grote actie komt met als tiel: red de Zorg. Hoezo red de zorg, we betalen ons blauw aan premies...? Ja, 153 directeuren van bejaardenzorg instanties verdienen nog steeds een salaris dat boven dat van de minister-president lag. En al de managers die daaronder komen en ook heel veel verdienen, rekenen ze dan nog niet eens mee natuurlijk. En ja alle IT-projecten mislukken, en ook dara is niemand schuldig aan. Nou ja, lekker land vlucht je naar toe.
161 voedselbanken. Volgens Koos allemaal eigen schuld dikke bult.
Absoluut. Genocide.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De genocide op de autochtone bevolking. Godverdomme.
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:47 schreef Toefjes het volgende:
Volgens mij is het in het verleden nog niet voorgekomen dat een groep vluchtelingen voor een oorlog heeft gezorgd.
Ik merkte er vroeger ook weinig van. Welgeteld 1 negertje bij me op de basisschool.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:28 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Waar ik woon merk ik daar eigenlijk niet zoveel van.
Ik geloof je directquote:Op woensdag 9 september 2015 10:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]misschien de amerikaanse burger oorlog
quote:
En dat is erg omdat?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:54 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik merkte er vroeger ook weinig van. Welgeteld 1 negertje bij me op de basisschool.
Nu zijn blanken de minderheid op die school.
Dat is geen stroman als je begint over dat mensen maar eens wat van hun leven moeten maken, dan suggereer je op zijn minst dat degenen die hiertegen zijn niets van hun leven hebben gemaakt.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat in godsnaam?
Flikker lekker een eind op met je stromannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |