Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syrië en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syrië, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
Je snapt mijn post. Jammer maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Toen ik (en anderen) onze zorgen uitspraken over deze instroom en voorspelden dat het fout zou gaan / uit de hand zou gaan lopen vroeg jij aan mij (ons) waar we problemen zagen , wat voor last we nou hadden en voorzagen voor Europa en ons land.
Je bagatelliseerde, zei dat het allemaal reuze meeviel.
Dat het nu loopt zoals ik (en anderen) voorspelden (zie de dagelijkse beelden / lees het nieuws) zou tot resultaat moeten hebben dat je kunt toegeven dat je toen (grotendeels/deels) fout zat.
Nee , dat doe je niet.
Je geeft er weer een creatieve draai aan zodat je niks hoeft toe te geven.
Is niet de eerste keer , dat is waar , maar het blijft opmerkelijk en jammer.
Vrij lastig als er de hele tijd mensen op je zitten te schieten. Of als jouw levensstijl niet wordt geaccepteerd en je actief wordt tegengewerkt.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Geldzoekers dan. Maar het is de gebruikelijke term (ik maak onderscheid tussen de vluchtelingen en de gelukszoekers/geldzoekers/hoe je het ook wil noemen).
En mensen kunnen ook gewoon in hun eigen land hun leven proberen te verbeteren, als ze het kut vinden. Daar is heus niet persé emigratie voor nodig. Op die manier wordt het in dergelijke landen natuurlijk nooit beter, als iedereen er maar meteen het bijltje bij neer gooit.
Ja hoor Koos, stop die struisvogelnek nog wat dieper de grond in, dat zal vast wel goed werken. Dieper, steeds dieper.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat veel Europeanen compleet uit hun plaat gaan en dat veel landen verzuimen hun verantwoordelijkheid te pakken, betekent niet dat de boe-roepers niet aan het overdrijven zijn.
Het is vooral een probleem omdat er een probleem van wordt gemaakt.
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat had ik al door. Het slaat alleen als een lul op een drumstel.
Je kunt geen land besturen op basis van peilingen. Daarom hebben we verkiezingen. Zodat het zetelaantal niet om de week fluctueert.
Pas als de PvdA na de volgende TK-verkiezingen uitkomt op 9 zetels, heb je recht van spreken.
Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.quote:
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.quote:Op woensdag 9 september 2015 02:15 schreef BatWayne het volgende:
Ik vraag mij af of ik ooit nog een woning ga vinden.
'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.
Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.
Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen
En gij gelooft het!
Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.
Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
Wat mij betreft hoeven de grenzen niet dicht. En nogmaals, je kunt niets met peilingen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is geen fluctueren meer. Van 38 zetels binnen twee jaar naar 9 zetels. Dat is een duidelijk signaal dat de bevolking het huidige beleid niet wil.
Volgens mij is ook iedereen, van links tot rechts, het daarmee eens. Het huidige beleid bestaat uit een serie van verschrikkelijke compromissen. Waarbij overigens PvdA het meeste binnenhaalt.
Zoals vandaag op de voorpagina van de VK: Nu de even grenzen open, zodat ze straks dicht kunnen
En gij gelooft het!
Dat eerste deel is gelukt, open grenzen en daar zullen we binnenkort de wrange vruchten van gaan plukken.
Maar dat tweede deel, dat gaat er natuurlijk nooit komen. De VVD heeft zich weer eens door de PvdA laten naaien zonder zoenen.
Ze moesten te lang naar hun zin in Budapest blijven hangen. Dat wilde ze uiteraard niet, want hoewel Hongarije in veilig land is, krijgen ze daar geen gratis geld zoals bijvoorbeeld in Duitsland en Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2015 02:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarvoor demonstreren ze eigenlijk?
Of je belt je vastgoedvrienden even dat ze wat woningen bijbouwen voor dat dikke wijf.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moeten de geitenwollensokken en de vluchtelingenliefhebbers deze mensen liedjes toezingen. Een huis hebben ze niet meer namelijk.
Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
Asielzoekerscentra in NL, opvallend weinig in Zuid-Holland.
[ afbeelding ]
Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.
Dat is de snelste manier om een woning te krijgen en nog gratis bovendien!
Wel eens gezien waar de gemiddelde asielzoeker terecht komt? Daar willen nederlanders niet eens wonen....quote:Op woensdag 9 september 2015 10:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Laat je baard staan, spoel je paspoort door de plee, en meld je in Ter Apel.
Dat is de snelste manier om een woning te krijgen en nog gratis bovendien!
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!quote:Op woensdag 9 september 2015 10:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of je doet goed je best op je werk, knokt je naar een vast contract. Kun je een huisje kopen.
Staat tegenover dat Hilversum nu 1500 in de oude omroepgebouwen wil vestigen, in de buurt van onze BN'ers dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:09 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Ruimte. De provincie heeft voldoende. Ook wonen de meeste politici in ZH en ze willen die rommel niet.
Alle problemen in die landen zijn terug te voeren tot de islam. Al zo'n 1400 jaar bestrijden verschillende islamitische sektes elkaar te vuur en te zwaard. Dat móét ook volgens de Koran.quote:Op woensdag 9 september 2015 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind die gelukzoekers term altijd zo ongelukkig, het impliceert dat geluk meer voor handen is in nederland, dat geeft trouwens ook goed aan hoe krom het is in de wereld. Wij zijn perongeluk geboren in nederland en het leven is hier relatief eenvoudig, een ander is per ongeluk geboren in syrië en daar is het kut. Waarom zou ik meer recht op geluk moeten hebben dan die persoon in syrië, daar is geen reden voor.... zoiets heet pech, en wat ga je doen als je veel pech hebt proberen die pech te verminderen, m.a.w. je kansen om te blijven leven vergroten. Je gaat niet voor de lol je land uit, je gaat je land uit omdat het daar kut is (geworden).
Compromis VVD en PvdA. Het gehele kabinet dus.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Even de grenzen open', serieus? Welke hoogverrader heeft dat bedacht?
Geldt voor die mensen daar dan toch ook?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!
Is toch wat lastiger als ergens oorlog woedt. Je hebt hier nou eenmaal meer kansen.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geldt voor die mensen daar dan toch ook?
Oh jaquote:Op woensdag 9 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je eigen succes maken? Kom op, dan kun je toch niet van iemand verlangen?!
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.quote:
Velen lijken mij ook van die types die moord en brand schreeuwen als het om buitenlanders gaat, maar dan zelf in een gehucht wonen van 3.000 inwoners waar de paar allochtonen nog een bezienswaardigheid zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er hangen hier veel van die types rond die allergisch zijn voor eigen verantwoordelijkheid en dan maar wijzen naar buut'nlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |