abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155943842
We kennen allemaal het spreekwoord wel "verdeel en heers".

Maar men is nu zo gebrainwashed dat men denkt dat een volk verdelen iets positiefs zou zijn. Alsof we daar sterker van worden. Alsof dat niet tot oorlog leidt.

Levensgevaarlijk zulke ideeën.
pi_155943875
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat verschilt per land.

Maar stel eens... Japan is behoorlijk monocultureel. Stel nou dat het beleid wordt om Japan (om te beginnen) 25% niet-Japans te maken. Dit in 30 jaar tijd. Door het importeren van buitenlanders die hun eigen cultuur mogen behouden.

Dit past in de definitie van genocide.

Gevolgen van multicultureel beleid:

• Uit een tienjarige studie van professor Robert Putnam blijkt dat multiculturalisme het sociale vertrouwen aantast. Zijn bevindingen zijn dat naarmate de diversiteit van een maatschappij toeneemt, de sociale cohesie en het onderlinge vertrouwen sterk afnemen.[3]

• Etnoloog Frank Salter, onderzoeker van het Max Planck Instituut, bewees in een studie dat gemeenschappen die gelijk(er) van samenstelling zijn bereid zijn veel meer en altruïstischer te investeren in elkaar dan etnisch verdeelde gemeenschappen.[4]
Dus het doel van multicultureel beleid is genocide, of wat? Geef eens duidelijk antwoord.

Putnam heb ik gelezen trouwens, hij schrijft alleen dat diversiteit op de kórte termijn slecht is voor de sociale cohesie, dus dat stukje copy-paste kan je wel weer verwijderen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:42:21 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943877
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat verschilt per land.

Maar stel eens... Japan is behoorlijk monocultureel. Stel nou dat het beleid wordt om Japan (om te beginnen) 25% niet-Japans te maken. Dit in 30 jaar tijd. Door het importeren van buitenlanders die hun eigen cultuur mogen behouden.

Dit past in de definitie van genocide.

Gevolgen van multicultureel beleid:

• Uit een tienjarige studie van professor Robert Putnam blijkt dat multiculturalisme het sociale vertrouwen aantast. Zijn bevindingen zijn dat naarmate de diversiteit van een maatschappij toeneemt, de sociale cohesie en het onderlinge vertrouwen sterk afnemen.[3]

• Etnoloog Frank Salter, onderzoeker van het Max Planck Instituut, bewees in een studie dat gemeenschappen die gelijk(er) van samenstelling zijn bereid zijn veel meer en altruïstischer te investeren in elkaar dan etnisch verdeelde gemeenschappen.[4]
Tja en als er wel een hecht sociaal vertrouwen en alruïsme heerst kan het nogsteeds verschikkelijk mis gaan. Zie de katholieke priesters die heel altruïstisch elkaar de hand boven het hoofd hielden. Er mag best wat sociaal wantrouwen zijn, dat betekent ook dat wanstanden aangekaart kunnen worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_155943878
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:40 schreef geavanceerd het volgende:
We kennen allemaal het spreekwoord wel "verdeel en heers".

Maar men is nu zo gebrainwashed dat men denkt dat een volk verdelen iets positiefs zou zijn. Alsof we daar sterker van worden. Alsof dat niet tot oorlog leidt.

Levensgevaarlijk zulke ideeën.
Ga je dadelijk ook weer van die kansloze praat uitslaan over het arresteren van policors enzo? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155943886
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het was dan ook maar een grapje. Ik denk dat cultuur een bewegend geheel is dat continu veranderd en er is niet één cultuur ook niet onder de blanke nederlanders. Cultuur heeft vele subfaccetten die per subgroep weer verschillen en op allerlei niveau's bevind zich cultuur. Van land tot vriendengroep. Overal waar meer dan 3 mensen zijn kan er een verschillende cultuur zijn. Mede daarom denk ik dat we niet bang hoeven te zijn voor andere culturen, als ze zich maar houden aan de wettelijk vastgestelde regels.
Gekke is dat de Arabieren wel opmerkelijk monocultureel zijn. Koeweit geen Syriërs, kunnen we niet gebruiken. VAE de cheque zit bij de post. Saudi-Arabië, we willen graag Wahabistische moskeeën bouwen in Dld hoor, maar liever geen Syriërs op ons grondgebied. Jordanië, ja omdat het van de VS moet, maar liever zouden we ze net als met de Palestijnen in de jaren 70 meteen verdrijven. Libanon, arme drommels van 1975 tot 1990 woedde er een burgeroorlog mede veroorzaakt door de Palestijnen, en ook nu hebben ze weer geen keus, mogen hopen dat de vlam niet in de pan vliegt. Turkije zet ze liever eigenhandig in gammele bootjes de Egeïsche Zee over, Koerden daar gaat de echte strijd om, want ja die verwarren de monocultuur van Turkije ook al te zeer. Egypte, nee, bedankt kunnen extremisten tussen zitten van de signatuur van Moslimbroederschap. Verderop in de Maghreb, nope, niente, nada.
I´m back.
pi_155943889
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ga je dadelijk ook weer van die kansloze praat uitslaan over het arresteren van policors enzo? :D
Ik hoop het, dat wordt lachen!
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:45:06 #232
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155943923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekke is dat de Arabieren wel opmerkelijk monocultureel zijn. Koewit geen Syriërs, kunnen we niet gebruiken. Saudi-Arabië, we willen graag Wahabistische moskeeën bouwen in Dld hoor, maar liever geen Syriërs op ons grond gebied. Jordanië, ja omdat het van de VS moet, maar liever zouden we ze net als met de Palestijenen in de jaren 70 meteen verdrijven. Libanon, arme drommels van 1975 tot 1990 woedde er een burgeroorlog mede veroorzaakt door de Palestijenen, en ook nu hebben ze weer geen keus, mogen hopen dat de vlam niet in de pan vliegt. Turkije zet ze liever eigenhandig in gammele bootjes de Egeïsche kust over, Koerden daar gaat de echte strijd om, want ja die verwarren de monocultuur van Turkije ook al te zeer. Egypte, nee, bedankt kunnen extremisten tussen zitten van de signatuur van Moslimbroederschap. Verderop in de Maghreb, nope, niente, nada.
Klopt maar om nou te zeggen dat het in dat gebied lekker rustig is :) Al zijn er natuurlijk zat staten waar het wel prima gaat ik weet alleen niet of ik in zo'n land zou willen wonen.
pi_155943941
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Verandering is eng, dat vind ik ook, ik verlang ook vaak terug naar de jaren 90 vooral op cultureel gebied, had het idee dat men toen veel opener was voor "rare" dingen. De slogan van rivella is veranderd van "een beetje vreemd maar wel lekker" naar "rivella wel zo natuurlijk". De grote angst voor alles wat afwijkt is iets wat steeds meer de norm begint te worden. Jeugd die angstvallig binnen de lijntjes blijft kleuren want oh je zou maar eens iets doen wat de anderen niet "cool" vinden.

Maar niet alle verandering is "slecht"
x2

Maar ik moet nog maar zien hoe het in Oss - ik woon in die regio - gaat verlopen, als er in hartje centrum 300 asielzoekers bij komen. De driehoek tussen het treinstation, het toekomstige asielzoekerscentrum (een krappe kilometer van het station) en hartje winkelcentrum (cq. V&D) had in de avonduren altijd al iets dubieus. Ik weet niet of dat heel lekker gaat mengen met de nieuwe bewoners.

Onderschat de onvermijdelijke botsingen tussen hun cultuur en de Nederlandse maar niet. Idem voor de frustraties die bij veel vluchtelingen diep van binnen zullen zitten.
pi_155943942
quote:
12s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tholen is te klein, maar NL an sich, moet kunnen.
In 2000, a Molecular Biology and Evolution paper suggested a transplanting model or a 'long bottleneck' to account for the limited genetic variation, rather than a catastrophic environmental change. This would be consistent with suggestions that in sub-Saharan Africa numbers could have dropped at times as low as 2,000, for perhaps as long as 100,000 years, before numbers began to expand again in the Late Stone Age

Wat dat betreft zou Tholen prima kunnen zolang de genetische variatie groot genoeg is.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_155944013
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja ik ken er zat, mensen die wel moslim zijn maar best wel een keertje een wasbeurtje willen overslaan. Mensen die wel moslim zijn maar niet persee een hoofddoek willen dragen. Netzoals niet alle christenen op zondag een rustdag nemen, en er ook christenen zijn wel eens godverdomme zeggen.
Tenzij je de islam kent, ben je niet in staat om gematigd van radicaal te onderscheiden.
Hoe weet je of iemand zijn geloof in het extreme naleeft, als je niet weet wat dat geloof is?

Mohammed bijvoorbeeld, was in het begin van zijn leven vreedzaam en tolerant.
Extreme moslims (exclusief Salafisten) geloven daarom dat ze in het begin van hun emulatie van Mohammed vreedzaam en tolerant moeten zijn. Totdat de omstandigheden waarin ze zich bevinden, spiegelen aan de omstandigheden waarin Mohammed leefde toen hij zijn geweld begon.
Salafisten zijn de uitzondering omdat zij geloven dat ze de eerste drie generaties na Mohammed moeten emuleren en die waren in constante oorlog.

Een andere vergelijking:
Weinig mensen in Nederland haten Duitsers. We zullen zeker geen oorlog met ze gaan voeren. We zijn dus gematigd. Maar als een groep Duitsers een oorlog begint tegen Nederland, zullen Nederlanders gedwongen worden te kiezen: vechten we wel tegen de Duitsers of niet?
Wanneer jihadisten de oorlog beginnen, worden moslims gedwongen te kiezen.
pi_155944039
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja het was dan ook maar een grapje. Ik denk dat cultuur een bewegend geheel is dat continu veranderd en er is niet één cultuur ook niet onder de blanke nederlanders. Cultuur heeft vele subfaccetten die per subgroep weer verschillen en op allerlei niveau's bevind zich cultuur. Van land tot vriendengroep. Overal waar meer dan 3 mensen zijn kan er een verschillende cultuur zijn. Mede daarom denk ik dat we niet bang hoeven te zijn voor andere culturen, als ze zich maar houden aan de wettelijk vastgestelde regels.
Wat dat betreft heb je gelijk dat een homogene cultuur ook multicultureel is tot op zekere hoogte. Immers, een bepaald schrijver uit een dorp behoord tot diens culturele geschiedenis, waarbij een zanger uit een nabijgelegen dorp tot diens eigen historie gerekend kan worden. Uiteindelijk, zolang er op het merendeel van de culturele aspecten een zekere mate van overeenkomst heerst kunnen beide dorpen elkaar onder dezelfde cultuur scharen, en daarna weer als onderdeel van een regio, provincie et cetera. Echter, dit is anders dan als er een zeer grote en continue instroom plaatsvind van mensen uit dorpen duizenden kilometers verderop waarbij de meeste culturele aspecten anders zijn. Natuurlijk, de meeste mensen houden van lekker eten en gezelligheid, maar dat voldoet niet aan de eisen om ook een gedegen cohesie te vormen als er van beide kanten, ongeacht de verdeling ervan, moeilijk te doorbreken verschillen zijn of de oprechte intentie hiertoe ontbreekt. In een dergelijke situatie veranderd een multiculturele samenleving vooral naar een situatie waarin verschillende culturen op verschillende maten vooral langs elkaar in plaats van naast elkaar leven hetgeen de cohesie tussen individuen ook niet ten goede komt.
- Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 11:50:57 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_155944044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef Eufonie het volgende:

[..]

In 2000, a Molecular Biology and Evolution paper suggested a transplanting model or a 'long bottleneck' to account for the limited genetic variation, rather than a catastrophic environmental change. This would be consistent with suggestions that in sub-Saharan Africa numbers could have dropped at times as low as 2,000, for perhaps as long as 100,000 years, before numbers began to expand again in the Late Stone Age

Wat dat betreft zou Tholen prima kunnen zolang de genetische variatie groot genoeg is.
Als er daarna maar ruimte is om losse afzonderlijk evoluerende groepen te krijgen, die vervolgens elkaar af en toe weer eens tegenkomen.
pi_155944057
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als er daarna maar ruimte is om losse afzonderlijk evoluerende groepen te krijgen, die vervolgens elkaar af en toe weer eens tegenkomen.
Klopt, maar daarvoor is immigratie van continent A naar continent B niet noodzakelijk, zoiets kan ook binnen een (deel van een) continent plaatsvinden.
- Fernando Pessoa
pi_155944064
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus het doel van multicultureel beleid is genocide, of wat? Geef eens duidelijk antwoord.

Putnam heb ik gelezen trouwens, hij schrijft alleen dat diversiteit op de kórte termijn slecht is voor de sociale cohesie, dus dat stukje copy-paste kan je wel weer verwijderen.
Dat kan het zijn ja.
Multicultureel beleid verschilt per land.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:52:14 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_155944069
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:30 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Even een kleine verbetering; monocultuur is een agrarisch principe welke gaat over het verbouwen van een enkel soort gewas of specifieke cultivar op een bepaalde locatie en heeft daardoor een grotere kans op de snelle verspreiding van bijvoorbeeld pathogenen. Dit heeft weinig tot geen betrekking op bijvoorbeeld een menselijke populatie. Natuurlijk is een gesloten genenpoel een probleem, maar de minimum viable population is ook voor mensen niet heel groot, en talloze malen kleiner dan de Nederlandse bevolking. Daarbij, men kan ook stellen dat alleen immigratie binnen Europa alsnog de genenpoel meer dan variabel houdt, simpelweg omdat mensen geen cultivars zijn en onze genetische variatie zeer groot is, ook binnen een enkel (deel van een) continent.
Toch heeft ie wel een punt. Ik woon zelf veel in Korea en reis ook regelmatig naar Japan, en de mensen zijn daar totaal niet blij met de invulling van hun leven (zie ook hoogste zelfmoordcijfers ter wereld). Maar er veranderd niets omdat iedereen last heeft van tunnelvisie. Nu zie je dat de jongeren in beide landen langzaam maar zeker van gedachte veranderen (waarom eigenlijk 12 uur per dag werken?) doordat toerisme de laatste jaren op gang komt en mensen aan de praat raken met buitenlanders. Ik denk dat een frisse blik zeker wel positief kan bijdragen aan een cultuur. Maar teveel is natuurlijk ook niet goed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_155944082
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:46 schreef female81 het volgende:

[..]

x2

Maar ik moet nog maar zien hoe het in Oss - ik woon in die regio - gaat verlopen, als er in hartje centrum 300 asielzoekers bij komen. De driehoek tussen het treinstation, het toekomstige asielzoekerscentrum (een krappe kilometer van het station) en hartje winkelcentrum (cq. V&D) had in de avonduren altijd al iets dubieus. Ik weet niet of dat heel lekker gaat mengen met de nieuwe bewoners.

Onderschat de onvermijdelijke botsingen tussen hun cultuur en de Nederlandse maar niet. Idem voor de frustraties die bij veel vluchtelingen diep van binnen zullen zitten.
Ik verwacht zoiets:

pi_155944108
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Dat kan het zijn ja.
Multicultureel beleid verschilt per land.
Maar, gewoon even voor de volledigheid dan, in Nederland was het doel van multiculturalisme de genocide van het blanke volk?
pi_155944179
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toch heeft ie wel een punt. Ik woon zelf veel in Korea en reis ook regelmatig naar Japan, en de mensen zijn daar totaal niet blij met de invulling van hun leven (zie ook hoogste zelfmoordcijfers ter wereld). Maar er veranderd niets omdat iedereen last heeft van tunnelvisie. Nu zie je dat de jongeren in beide landen langzaam maar zeker van gedachte veranderen (waarom eigenlijk 12 uur per dag werken?) doordat toerisme de laatste jaren op gang komt en mensen aan de praat raken met buitenlanders. Ik denk dat een frisse blik zeker wel positief kan bijdragen aan een cultuur. Maar teveel is natuurlijk ook niet goed.
Dan is het echter de vraag natuurlijk of er een positieve uitwisseling gaat ontstaan van culturele opvattingen indien je in het westen plotseling massaal vluchtelingen gaat importeren met een moslim achtergrond uit een warzone zoals Syrië of zal men idd vanwege te grote culturele verschillen en taalbarrières langs elkaar heen gaan leven. Even kijken hoe onze track record is bij de import van gastarbeiders vanaf de jaren 60/70.
I´m back.
  woensdag 9 september 2015 @ 11:58:28 #244
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_155944223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan is het echter de vraag natuurlijk of er een positieve uitwisseling gaat ontstaan van culturele opvattingen indien je in het westen plotseling massaal vluchtelingen gaat importeren met een moslim achtergrond uit een warzone zoals Syrië of zal men idd vanwege te grote culturele verschillen en taalbarrières langs elkaar heen gaan leven.
Uiteraard. Azie en Europa/VS hebben meer gemeen dan mensen over het algemeen beseffen. De tradities en dergelijke zijn heel anders, maar het rationele overheerst toch voornamelijk. In tegenstelling tot extreem religieuze landen. (daarom ben ik ook blij dat China, en niet een of ander religieus land, nu als 2e economie opkomt)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_155944292
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Klopt, hoewel ik wel denk dat Zuid-Korea en Japan een wat unieke situatie hebben, doordat de cultuur daar behoorlijk beperkend en strikt is en men moeite heeft bepaalde negatieve aspecten van traditionalisme te doorbreken. In een dergelijk geval is de kennismaking met andere culturele invullingen aan onder andere werkinvulling en prestatiedrang welkom, maar ik zie niet hoe dit tussen bijvoorbeeld de Poolse of Noorse cultuur en de Somalische zal werken.
- Fernando Pessoa
pi_155944380
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 11:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar, gewoon even voor de volledigheid dan, in Nederland was het doel van multiculturalisme de genocide van het blanke volk?
Niet het blanke volk, maar de cultuur. Dat stuk over blanke volk zei ik in de context van een blanke school die zwart werd.

Wat ik stel, is dat een beleid dat erop gericht is om een bepaalde cultuur te verdrijven, niet te onderscheiden valt van genocide. Genocide omschrijft prima wat er gebeurd is in de grote steden met de autochtone bevolking. Maar iedereen blaast het woord genocide onmiddelijk op tot de holocaust.

Het doel van multiculturalisme is multiculturalisme. Wanneer je dit een monocultureel land aandoet, zie ik dat als genocide: je maakt plaats voor buitenlandse culturen ten kosten van de autochtone cultuur. Zeker wanneer het om percentages van 25% gaat in slechts 30 jaar, en je dus binnen een eeuw de autochtone cultuur tot een minderheid in eigen land maakt.

Wie dat een absurd angstbeeld lijkt: loop eens door de Nederlandse grote steden. Je bent een minderheid. Wie van culturen houdt, haat de multicultuur. Dit doe je je ergste vijand niet aan.
Stel je gaat op reis naar de Chinese hoofdstad, en je ziet dat 75% van de bevolking Antiliaans is. Dat is gewoon een cultuur kapotmaken.
pi_155944402
Syriërs zouden zo maar andere opvoedkundige methodes kunnen gebruiken nl. Voorbeeld:

quote:
Een Syriër heeft van de correctionele rechtbank in Charleroi vijf jaar cel gekregen, met uitstel voor de helft van de straf. Toen de man vernam dat zijn dochter van 15 jaar een liefje had, sloot hij het meisje op, sloeg haar en toonde haar een video van een onthoofding. Hij dreigde haar ook te zullen onthoofden.

Nadat zijn zoon hem had verteld dat de tiener een relatie had met een jongeman, sleurde de Syrische vader zijn dochter met geweld naar een kamer om ze daar vast te binden aan een stoel en haar klappen te geven en haar met een zweep op de voeten te slaan. Daarna dwong hij de dochter om naar de beelden van een onthoofding te kijken. Hij zei haar dat dit (de onthoofding, nvdr) het lot was, wat haar in Syrië zou zijn te beurt gevallen. Het meisje slaagde erin om zich los te maken en uit het venster te springen.

Geradicaliseerde broer
In zijn requisitoir onderstreepte het parket dat de broer van het meisje een geradicaliseerde jongeman was, die zijn vader had aangeraden om "zijn dochter te verdrinken", omdat ze de waarden van de islam met de voeten trad. Volgens het parket had de zaak heel anders kunnen aflopen, als het meisje niet ontsnapt was en drong aan op een minimumstraf van vier jaar.

Advocaat Deprez, raadsman van verdachte Fawaz I., betwiste de feiten niet, maar wees erop dat zijn cliënt geen gewelddadig verleden had, en spijt had betoond over zijn gedrag. De advocaat vroeg een werkstraf.

De rechtbank sprak een straf van vijf jaar cel uit, met uitstel voor de helft van de straf, en veroordeelde "het verwerpelijke psychologische geweld" van de dader.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)oofding-toonde.dhtml
I´m back.
pi_155944529
Nieuws van "onze eigen bootvluchteling" Arnold Karskens: http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
I´m back.
pi_155944653
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
Nieuws van "onze eigen bootvluchteling" Arnold Karskens: http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
Een citaat erbij:

quote:
...werp ik een blik achter de façade die we dagelijks krijgen voorgespiegeld door de media, alsof het allemaal zielige en desperate mensen zijn. Dat valt in de praktijk reuze mee. Recente oorlogsslachtoffers zie je niet. Nagenoeg alle migranten zetten weloverwogen de stap en nemen de risico’s voor lief.
http://politiek.tpo.nl/20(...)d&utm_medium=twitter
  woensdag 9 september 2015 @ 12:36:37 #250
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155944860
Syrische vluchtelingen bedanken Duits jochie voor gastvrijheid.

http://www.liveleak.com/view?i=164_1441617119
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')