Nouja met mijn geschommel zou ik even een a twee weken moeten wachten om dat af te sprekenquote:Op donderdag 3 september 2015 10:00 schreef Isabeau het volgende:
Mooi SarabiNu met jezelf afspreken dat je daar nóóit meer boven wilt komen! (heb ik ook gedaan, maar ik ben soms zo koppig)
Helaas welquote:Op donderdag 3 september 2015 10:02 schreef Sarabi het volgende:
Nouja met mijn geschommel zou ik even een a twee weken moeten wachten om dat af te spreken
En verder tja....je weet hoe het werkt.
Volgens mij lijken we daarin wel op elkaarquote:Op donderdag 3 september 2015 10:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helaas welToch denk ik dat het psychisch een goed idee is om van die harde grenzen te hebben. Soms komt er sluipend weer iets aan en een soort van 'Tot hier en niet verder' moment is denk ik wel prettig. Alhoewel ik de weegschaal mijd als het slecht gaat
Dus dat is ook al niet nuttig. Note to self: weegschaal niet meer mijden.
quote:Op donderdag 3 september 2015 10:17 schreef Lonaa het volgende:
4 km gewandeld. Hond blij. Ik honger.
Ik denk niet dat dat hier een goed idee is.... m'n meneer vindt het allemaal best spannend en ik ben zelf heel onzeker en faalangstig bij tentamens, dus ik denk niet dat dat goed matcht. En de mijne is een pretstudie, terwijl die van hem belangrijk is voor zijn carrière.quote:Op donderdag 3 september 2015 08:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Wij doen het gewoon tegelijkEn het leuke is dat we elkaar erg motiveren en helpen daardoor.
Ik was vooral blij dat ik van mijn scriptiebegeleider af was... wat een $%()%()$ was dat. Als ik hem niet meerekenquote:Op donderdag 3 september 2015 08:55 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een ijverigheid. Ik was juist blij dat ik van dat pokkestuderen af was. Nooit meer
Sarabi, een baan? Nice! Details!
Vandaag wel officieel -20
Goed bezig saarquote:Op donderdag 3 september 2015 09:52 schreef Sarabi het volgende:
Yay party!
Onder de 90![]()
![]()
En ookvoor SQ!
@Puff sinds twee maanden had ik niets meer dus alles is beter![]()
@Sun zal je later wel DMen als er meer zeker is
quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die steen is vrij comfortable?
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-34133210
quote:Op donderdag 3 september 2015 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Klote. Vanmorgen kwam ik weer boven de 95 uit. Zal wel komen door mijn slechte dag van eergisteren
ah, balen zeg! Veel? Of is dat er gewoon morgen weer af?quote:Op donderdag 3 september 2015 10:50 schreef BananaPancake het volgende:
Klote. Vanmorgen kwam ik weer boven de 95 uit. Zal wel komen door mijn slechte dag van eergisteren
Met 1 slechte dag kom je niet meteen aan, dus morgen is het er weer af!quote:Op donderdag 3 september 2015 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah, balen zeg! Veel? Of is dat er gewoon morgen weer af?
Misschien kan je een borstverkleining doen?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:59 schreef Vanyel het volgende:
Jammer dat ik geen heel lang haar heb om af te laten knippen. Ga zo naar de kapper, dat zou nog eens makkelijk scoren zijn.
95,4, dus 0,6 zwaarder dan 2 dagen geleden. Als ik weer normaal eet zou het er snel genoeg af moeten zijn denkquote:Op donderdag 3 september 2015 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ah, balen zeg! Veel? Of is dat er gewoon morgen weer af?
Ik heb heel lang haar! Hoeveel zal dat wegen?quote:Op donderdag 3 september 2015 12:59 schreef Vanyel het volgende:
Jammer dat ik geen heel lang haar heb om af te laten knippen. Ga zo naar de kapper, dat zou nog eens makkelijk scoren zijn.
Ik wil wel wat van je hebben, vind dat mooi.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:01 schreef Vanyel het volgende:
Jaaaaaaa! Goed plan
Zeker met het aanstaande rode festijn zijn ze toch meer dan groot zat.
wij hebben thuis ook een pakje haloumi liggen,quote:Op donderdag 3 september 2015 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
L gaat van pannenkoek naar volkorenwrap met halloumi en groenten
Ik rol de verpakking (met wraps) op en doe ze in een plastic zak die ik dichtknoop en leg ze in de koelkast. Zo kan ik ze een tijdje bewaren. Als ik het zonder plastic zak doe dan drogen ze uit.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij hebben thuis ook een pakje haloumi liggen,
was voor een recept, maar we hebben het uiteindelijk niet gemaakt.
wat kan ik er verder mee dan?
hoe doe jij dat op een wrap?
en vervolgens,
hoe bewaar je wraps?
als ik zo'n pak koop bij de supermakt, dan zitten er 6 a 8 in.. ik vind het dan "zonde" om er maar 1 te eten, want daarna moet ik de rest weggooien
Ik maak de verpakking altijd weer dicht, met zo'n knijper bijvoorbeeld, dan blijven ze wel een paar dagen goed in de koelkastquote:Op donderdag 3 september 2015 13:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en vervolgens,
hoe bewaar je wraps?
als ik zo'n pak koop bij de supermakt, dan zitten er 6 a 8 in.. ik vind het dan "zonde" om er maar 1 te eten, want daarna moet ik de rest weggooien
Zelf wraps maken, super goedkoop, echt heel makkelijk en kan je er zo weinig maken als je zelf wilt.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:41 schreef Barreltje het volgende:
ls ik zo'n pak koop bij de supermakt, dan zitten er 6 a 8 in.. ik vind het dan "zonde" om er maar 1 te eten, want daarna moet ik de rest weggooien
quote:Op donderdag 3 september 2015 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelf wraps maken, super goedkoop, echt heel makkelijk en kan je er zo weinig maken als je zelf wilt.
In de vriezer mikken! Doe ik ook. Werkt perfect.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wij hebben thuis ook een pakje haloumi liggen,
was voor een recept, maar we hebben het uiteindelijk niet gemaakt.
wat kan ik er verder mee dan?
hoe doe jij dat op een wrap?
en vervolgens,
hoe bewaar je wraps?
Herkenbaar probleem met kaas (quote:Op donderdag 3 september 2015 15:15 schreef Vanyel het volgende:
Ik ging even twee boterhammen met kaas eten. Zegt mijn niet zo precieze weegschaal dat ik daar een ons kaas voor gesneden heb
Maar een dubbele van gemaakt met dde helft van t beleg..
Ik ookquote:Op donderdag 3 september 2015 16:11 schreef Shandaly het volgende:
Ik in alles wat eetbaar is... meh... honger vandaag!
16?! wow! das wel veelquote:Op donderdag 3 september 2015 16:35 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb op 't werk vandaag 16 bekertjes thee en 2 koffie gehad..
Da's ongeveer 't dubbele van wat ik normaal op m'n werk drink.
Bij mij ook hoog. Maar van alles behalve de grijze kun je wel een maatje kleiner dan je normaal hebt volgens mij.quote:Op donderdag 3 september 2015 10:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh trouwens, Kwak, jij draagt ook Sarah's sweeties he? Hoe ver komen die bij jou? Ik constateer zojuist dat 'ie tot ver over mijn bovenbuik valt als ik hem netjes optrek en vraag me eigenlijk af of dat wel de bedoeling is....
Oh da's meer dan op het werk bij ons... dat red ik niet zomaarquote:Op donderdag 3 september 2015 17:47 schreef MutedFaith het volgende:
175 ml geloof ik dat er in gaat.
Had ik gedaan! Ach, het corrigeert ook zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 3 september 2015 18:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bij mij ook hoog. Maar van alles behalve de grijze kun je wel een maatje kleiner dan je normaal hebt volgens mij.
Wow, die eet al lekker met de pot meequote:Op donderdag 3 september 2015 18:51 schreef Stormqueen het volgende:
Zestien thee? Dan zul je ook wel stuiteren
Ik drink meestal anderhalve liter water en twee koffie op mijn werk. Thuis 's morgens 1 koffie en 's avonds een water en een thee.
Ik eet tegenwoordig met twee borden voor me. Ik voel me een veelvraat
[ afbeelding ]
en, heb je het gedaan?quote:Op donderdag 3 september 2015 19:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Ach met zo;n klein lepeltje gaat het niet zo snel en voel je je eerder verzadigd, dus dat komt best goed, Eskjoe.
Mijn kind vroeg net of we even naar zijn vakantiebaan konden rijden om zijn spullen in te leveren. Tis maar 5 km enkele reis dus ik dacht, ik ga even met de fiets want ik heb pas een kleine 6000 stappen gedaan vandaag. Maar ik ben zo moeeeeee
Meer vooraf proberen te plannen? Wat T's klaar hebben liggen die niet zo bederfelijk zijn? Diepvries volgooien met kleine porties om aan te kunnen vullen per dag indien nodig?quote:Op donderdag 3 september 2015 20:57 schreef Sunnythesun het volgende:
O:crackers met 35+kaas (370)
L: mexicaanse salade (540)
S: flink stuk gewandeld (6km ongeveer)
D: noodles met peperbiefstuk en boontjes (480)
T: ???
Ok.. 1400kcal gegeten en 11.000 stappen gezet. Hmm... geen crackers meer in huis helaas.. maar er mag echt nog wat bij. Eiwitrijk.. Kwark moet ik voor morgen als ontbijt bewaren.. meh.. ik weet het niet![]()
Jongens jullie moeten me helpen herinneren dat ik wel genoeg blijf eten hoor! Leuk dat mijn hongerprikkel zo sterk afgenomen is, maar dit is ook weer niet handig
quote:Op donderdag 3 september 2015 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Sarabi's kikkererwten met tonijn salade is goedgekeurdSmaakt me prima.
Heb nu al een aantal lievelingssalades om steeds te maken
Dat is zeker stoerquote:Op donderdag 3 september 2015 21:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik voel me stoer. Bootcampen terwijl het al plenste toen ik wegging.
Ja, ik ben ook gewoon echt niet goed in het bedenken van t'squote:Op donderdag 3 september 2015 21:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meer vooraf proberen te plannen? Wat T's klaar hebben liggen die niet zo bederfelijk zijn? Diepvries volgooien met kleine porties om aan te kunnen vullen per dag indien nodig?
Ik voel me stoer. Bootcampen terwijl het al plenste toen ik wegging.
Ik ben benieuw naar het recept, zou je die willen delen?quote:Op donderdag 3 september 2015 18:23 schreef Isabeau het volgende:
Sarabi's kikkererwten met tonijn salade is goedgekeurdSmaakt me prima.
Heb nu al een aantal lievelingssalades om steeds te maken
Ja! Trots op mezelf, ook al was het voor niets omdat de inleverbrief er niet bij zat. Kan ik morgen nog een keer fietsen dus :-)quote:
Kikkererwten, tomaatjes, avocado + tonijn en olijfolie/zout/peperquote:Op donderdag 3 september 2015 21:13 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik ben benieuw naar het recept, zou je die willen delen?
OMG wat simpel! Gewoon normale kikkererwten uit blik? *noteert*quote:Op donderdag 3 september 2015 21:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kikkererwten, tomaatjes, avocado + tonijn en olijfolie/zout/peper
Yesquote:Op donderdag 3 september 2015 21:19 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
OMG wat simpel! Gewoon normale kikkererwten uit blik? *noteert*
1 blikje, 1 avocado? Voor 2 keer?quote:Op donderdag 3 september 2015 21:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes
Volgende week ga ik er weer meerdere keren mee lunchen
Ja met een blikje een avocado maak ik twee saladesquote:Op donderdag 3 september 2015 21:22 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
1 blikje, 1 avocado? Voor 2 keer?
quote:Op donderdag 3 september 2015 21:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yes
Volgende week ga ik er weer meerdere keren mee lunchen
- rijstwafels met hummusquote:Op donderdag 3 september 2015 21:05 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook gewoon echt niet goed in het bedenken van t's![]()
Ik neem nu een zakje Mani (de fruitversie, die is 250). Maar iets meer variatie is geen slecht idee. Ik ga eens opletten wat jullie allemaal als T nemen..
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:10 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
- rijstwafels met hummus
- nootjes
- fruit (een bak aardbeien, een halve galiameloen, zoiets)
- Coyo (nieuw bij AH, kokosyoghurt, ca 220 kcal per bakje dacht ik)
- Ombar (chocolade, ca. 200 kcal per reepje)
- gedroogd fruit
- rauwkost met hummus
- een smoothie
- bij zeer hoge uitzondering een (glutenvrije vegan) cupcake, een klein zakje chips of een suikervrije raw vegan Bounty van SUE (echt zoooo lekker).
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:16 schreef Isabeau het volgende:
Morgen lekker bakkenNu eerst maar slapen, was een drukke dag.
Waarom mag je dat niet lady O?quote:Op donderdag 3 september 2015 22:12 schreef LadyOracle het volgende:
Ik mag geen avocado. En ik hou er zo van. En jullie hebben het er steeds over. *huil*
Ik heb prikkelbare darm, ik eet FODMAP-arm.quote:
quote:Op donderdag 3 september 2015 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ijsdraakje, ik vind je stoer!
Ik investeerde vandaag 28 EUR in gedroogde vruchten, chocolade en noten. Ik had nog een berg ziplockzakjes (vanyel herkent ze wel) en ben gaan mixen. Dertig zakjes verder waren mijn zakjes op. Dus volgende maand weer verder, want ik heb nog een kilo ingrediënten over.
[ afbeelding ]
Dus.![]()
per portie afgewogen en de kcal er op geschreven idd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 07:08 schreef Vanyel het volgende:
Oh SQ wat briljant! Had je dit gisterochtend gepost, had ik ze niet allemaal verkocht maar ook gebruikt.
Maarre, alles gewogen en op kcal bij elkaar gegooid?
Je hebt er nu niks meer aan, maar een paar eitjes koken en vullen? Met paprikapoeder, peterselie, lepel kwark of yoghurt, likje mayo. Of wat je ook maar lekker vindt, met wat tonijn of zalm uit blik oid, keuze te overquote:Op donderdag 3 september 2015 20:57 schreef Sunnythesun het volgende:
O:crackers met 35+kaas (370)
L: mexicaanse salade (540)
S: flink stuk gewandeld (6km ongeveer)
D: noodles met peperbiefstuk en boontjes (480)
T: ???
Ok.. 1400kcal gegeten en 11.000 stappen gezet. Hmm... geen crackers meer in huis helaas.. maar er mag echt nog wat bij. Eiwitrijk.. Kwark moet ik voor morgen als ontbijt bewaren.. meh.. ik weet het niet![]()
Jongens jullie moeten me helpen herinneren dat ik wel genoeg blijf eten hoor! Leuk dat mijn hongerprikkel zo sterk afgenomen is, maar dit is ook weer niet handig
omdagge zulke goeie bilspieren hebtquote:Op vrijdag 4 september 2015 07:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Waarom heb ik altijd spierpijn in mijn kont? Verder voel ik het amper, maar de trap is een hel.
Ja, 't is ook echt mijn grote liefde, dat ding. Ik heb tegenwoordig ook een mobiele (met tapejes), zodat ik alles wat ik tegen kom kan labelen. Heerlijkquote:Op vrijdag 4 september 2015 07:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
omdagge zulke goeie bilspieren hebt
Nee miss d, mijn innerlijke blauwe zou dát misschien nog wel waarderen
Vergeet er niet van te genieten he, als je toch iets eet. ;-)quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:01 schreef Sarabi het volgende:
Na een errug goed weekend nu het beste proberen te maken van het weekend
Wil rond de 2000kcal gaan zitten.
Morgen housewarming, maar op mijn eigen feestjes drink en eet ik toch het minst omdat ik de hele tijd aan het lopen ben.
Zondag verjaardag bij mijn neefje, erg moeilijk om taart daar af te slaan dus dat is meteen een mooie training.
Ja precies, daarom wil ik eigenlijk ook zo min mogelijk nemen op mijn eigen feestjequote:Op vrijdag 4 september 2015 09:07 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Vergeet er niet van te genieten he, als je toch iets eet. ;-)
(Dat heb ik vaak, dat het dan op is voor ik echt tot rust gekomen ben van het heen en weer rennen)
quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:14 schreef LadyOracle het volgende:
85.9!
*stuiter*
Ik ben weer op mijn 'vorige laagste gewicht' nu. Dus zeg maar van voor ik weer aangekomen was nadat ik was afgevallen, en het laagste sinds mijn ATH.
Nog maar 0.9 tot -10. Spannend!
Wij hadden ook grote liefde met onze Dymo, tot ie, nog voor het eerste rolletje op was, zomaar opeens kapot ging.quote:Op vrijdag 4 september 2015 08:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, 't is ook echt mijn grote liefde, dat ding. Ik heb tegenwoordig ook een mobiele (met tapejes), zodat ik alles wat ik tegen kom kan labelen. Heerlijk![]()
Dat is het idee, ja. Spa rood of kraanwater. Meestal op dit soort feestjes te weinig, gezien ik tijdens mijn dienst eigenlijk nooit moet pissen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:58 schreef Isabeau het volgende:
Achter de bar drink je vooral water, Lonaa?
Kun je dat niet gewoon inplannen dan? Een stukje gebak?quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:32 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ben weer 0,4 kilo zwaarder dan gisteren. Heb misschien wel 500 k cal teveel gegeten, maar daar kan je maar 0,1 kilo van aankomen toch? Heb wel veel stress, dus misschien komt het ook daardoor? In ieder geval vandaag werken dus wat meer structuur. Vanavond taart en cakejes bakken dus proberen niet te snoepen. En morgen moet ik dus Mn eigen taart afslaan op dat feestje. Dat vind ik keimoeilijk omdat ik graag wil proeven hoe ze gelukt zijn.
Nee, ik vergeet het nooit. Er is meer wat ik niet mag dan wat ik wel mag, dus het iedere maaltijd is bewust gekozen. Maar soms eet ik iets waarvan ik het niet wist. Bijvoorbeeld grapefruit, ik dacht dat dat veilig was omdat alle citrusvruchten mogen - behalve dus grapefruit. En soms staat het nergens in een advieslijst, omdat het iets bijzonders is. Tropische vruchten bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:58 schreef Isabeau het volgende:
Achter de bar drink je vooral water, Lonaa?
Lijkt me vervelend als je een heleboel niet meer mag eten, LadyOracle. Vergeet je het wel eens en heb je dan direct last?
Movicolonquote:
Ik krijg er nog rillingen van als ik er aan denk. Buhhh. Wat is dat smerig zeg.quote:
Je appelmoes wordt er ook niet lekkerder vanquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik krijg er nog rillingen van als ik er aan denk. Buhhh. Wat is dat smerig zeg.
Ik mengde het met pure limonade. Dan was het nog steeds niet weg te krijgen.
I lol'd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je appelmoes wordt er ook niet lekkerder van
Jeetje, dat lijkt me echt heel klote zegquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:14 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, ik vergeet het nooit. Er is meer wat ik niet mag dan wat ik wel mag, dus het iedere maaltijd is bewust gekozen. Maar soms eet ik iets waarvan ik het niet wist. Bijvoorbeeld grapefruit, ik dacht dat dat veilig was omdat alle citrusvruchten mogen - behalve dus grapefruit. En soms staat het nergens in een advieslijst, omdat het iets bijzonders is. Tropische vruchten bijvoorbeeld.
Hoe ik reageer wisselt, van sommige dingen krijg ik acuut maagpijn uit de hel (als in: ik hang tegen een muurtje en hijg van de pijn, en verder kan ik echt niks meer - appels bijvoorbeeld) en van andere dingen heb ik vooral de dag erna last van mijn darmen, zoals tarwe. Dus bijvoorbeeld een stukje brood doe ik weleens, maar je ziet me nooit meer met een appel.
De 'oplossingen' van drie huisartsen waren overigens respectievelijk laxeermiddelen, maagzuurremmers en zakjes vezels. En ermee leren leven natuurlijk. Toen ben ik maar gaan googlen en kwam ik dit dieet tegen. Daarvoor had ik geen idee waarom ik me steeds zo rot voelde en pijn had, want ik dacht heel gezond te zijn met mijn dagelijkse volkorenbrood met avocado, appels tussendoor en bijna dagelijks grapefruit...
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.quote:
Oh bah, wat naar. Ik kreeg een doorverwijzing van mijn huisarts naar een hele toffe MLD-arts. Heb zo'n test gedaan voor lactose-intolerantie. Daaruit kwam dat ik er wel op reageerde, maar niet erg genoeg om het intolerantie te noemen. Daarna een scopie gehad van slokdarm, maag en darm. Dat was allemaal gezond. Daardoor vond hij op dat moment geen aanwijzingen voor Crohn, hoewel ze dat blijkbaar nooit uit kunnen sluiten. Dus dan blijft PDS over.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.
Ik heb inmiddels echt een pesthekel aan huisartsen. :-p
quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.
Ja en nee. Ik wilde ooit vega worden, maar vond dat lastig want opgegroeid in een AGV-gezin en geen idee hoe ik moest koken dan. Alles mislukte, en dan gaf ik het weer op. Tot ik rond mijn 25e ziek begon te worden na het eten van vlees. En ik was al lactose-intolerant sinds mijn 20e of zo. Dus toen werd ik vega. En toen was het naar vegan nog maar een kleine stap. Dus ik ben uit principe vegan, maar als ik het niet was kon ik nog steeds geen vlees of zuivel eten. ;-)quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jeetje, dat lijkt me echt heel klote zeg
Is dat ook de reden dat je veganistisch eet?
Drie huisartsen vorig jaar ja. Waarvan er ook nog eentje wegens hevige PMS (lees: collega's durfden niet meer tegen me te praten drie dagen per maand) antidepressiva voor wilde schrijven na een gesprek van twee minuten. De aarsch. Mijn achterlijke PMS en mijn chronische schimmelinfecties zijn trouwens ook vrijwel verdwenen sinds ik anders eet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze is al bij 3 huisartsen geweest hè.
maar je bent lactose intolerant en eet wel af en toe pizza? ik neem aan zonder kaas dan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:41 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik wilde ooit vega worden, maar vond dat lastig want opgegroeid in een AGV-gezin en geen idee hoe ik moest koken dan. Alles mislukte, en dan gaf ik het weer op. Tot ik rond mijn 25e ziek begon te worden na het eten van vlees. En ik was al lactose-intolerant sinds mijn 20e of zo. Dus toen werd ik vega. En toen was het naar vegan nog maar een kleine stap. Dus ik ben uit principe vegan, maar als ik het niet was kon ik nog steeds geen vlees of zuivel eten. ;-)
Overigens vind ik het echt niet zo erg, alleen de eerste maand vond ik het heel moeilijk. Ik kan bijna alles eten als ik het maar aanpas. Alleen avocado en grapefruit mis ik, en pizza of brood doe ik af en toe wel. Ik heb inmiddels ook goede maiswraps gevonden bij de Appie, dat was het enige waar ik heel chagrijnig van werd, dat ik geen wraps kon eten.
Het is alleen lastig met zakenlunches of symposia waar hapjes zijn waarvan je het geacht wordt het daar de avond op uit te houden, mee-eten bij anderen of uit eten gaan als ik het restaurant niet kan kiezen (al lukt het meestal nog best aardig). Als ik zelf het restaurant kan kiezen is er niks aan de hand. Thuis leef ik vooral op curry's, die kan ik ook geweldig klaarmaken dus dat komt goed uit.
Ik eet nu een half jaar zo denk ik, en ik ben er volledig aan gewend en heb eigenlijk zelden meer het gevoel dat ik iets mis. Zolang jullie het niet over brood met avocado hebben.
En toen kreeg je toch wel een nieuwe?quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hadden ook grote liefde met onze Dymo, tot ie, nog voor het eerste rolletje op was, zomaar opeens kapot ging.
Ja. Met hummus. Kwam ik een keer in de Allerhande tegen, is echt een aanrader als je eens wat anders wilt: http://www.ah.nl/allerhan(...)mus-en-verse-kruidenquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:51 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
maar je bent lactose intolerant en eet wel af en toe pizza? ik neem aan zonder kaas dan?
Uhhhh, hij heft een maand kapot op mijn bureau gelegen en toen was ie weg. Ik gok de vuilnisbak in. Helemaal niet aaaan garantie gedacht.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En toen kreeg je toch wel een nieuwe?
Nee, ik bedoelde van Dymo zelf, die zijn best goed met garantie hoor ik van mensen om me heen, ik heb zelf altijd geluk gehad. Heb wel de indruk dat zo'n handheld veel meer te lijden heeft dan de vaste, dus ben benieuwd hoe lang deze mee gaat...quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uhhhh, hij heft een maand kapot op mijn bureau gelegen en toen was ie weg. Ik gok de vuilnisbak in. Helemaal niet aaaan garantie gedacht.
Of bedoel je van mijn lief?
Die is boos op de dymo
Wat mag die niet dan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:04 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou denk ik gek worden van die voedselrestricties. Vind het al nasty dat ik door mijn dochter bepaalde voeding niet in huis kan hebben/eten.
Aan de andere kant wword je ws gekker van steeds buikpijn en al..
Met zo'n code krijg je 1 week gratis, de tweede week moet je betalen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:04 schreef Rucola het volgende:
Wat is zo'n code ofzo waardoor jullie weer zakjes krijgen? Ik ga zo ff een paar bites we love bestellen voor m'n moeder.
Sesamzaad en pinda's. Incl sporen van, dus veel gewone dingen waarvoor we vervanging moesten zoeken (van Jumbobrood werd ze bijv altijd ziek, terwijl de verpakking het niet aangeeft).quote:
Dat is wel uniek voor noten! Meestal staat er een waarschuwing op dat het in een omgeving wordt geproduceerd/verpakt waar ook pinda's zijn. Zal met dat Jumbo brood ook wel zo zijn geweest, alleen zijn ze de waarschuwing vergeten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Vanyel het volgende:
Sesamzaad en pinda's. Incl sporen van, dus veel gewone dingen waarvoor we vervanging moesten zoeken (van Jumbobrood werd ze bijv altijd ziek, terwijl de verpakking het niet aangeeft).
Daarom ben ik ook zo blij met Mani berries and nuts. Eerste die ik vind zonder pindasporen.
maar die zitten toch individueel verpakt? Dan maakt dat toch niet uit? Of eet je dochter ze ook?quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sesamzaad en pinda's. Incl sporen van, dus veel gewone dingen waarvoor we vervanging moesten zoeken (van Jumbobrood werd ze bijv altijd ziek, terwijl de verpakking het niet aangeeft).
Daarom ben ik ook zo blij met Mani berries and nuts. Eerste die ik vind zonder pindasporen.
Dat je niet kunt vertrouwen op verpakkingen is wel echt kut... :-(quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dat moet ik ook gewoon doen eigenlijk, maar ik baalde zo van die schommeling omhoog.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kun je dat niet gewoon inplannen dan? Een stukje gebak?
En balen van de weegschaal, maar dat is echt niet allemaal vet! Zit je ergens in je cyclus wat het kan verklaren?
Geen idee, ik gebruik al tachtig jaar geen hormonale AC meer (ja, je krijgt geen ei, dat weet ik, maar geen idee of je dan nog effect kan merken qua weegschaal enzo?)quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:33 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja dat moet ik ook gewoon doen eigenlijk, maar ik baalde zo van die schommeling omhoog.
Nee ik weet het niet, heb gewoon nuvaring dus dan heb je geen eisprong (toch?) en hoef ook nog niet ongesteld te worden.
Maarja vanaf volgende week weer sportendan gaat t vast harder
Die zien er dan ook sowieso erg lekker uitquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik had van Neal's Yard cranberries in yoghurtcoating,
Ik ga fitnessenquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geen idee, ik gebruik al tachtig jaar geen hormonale AC meer (ja, je krijgt geen ei, dat weet ik, maar geen idee of je dan nog effect kan merken qua weegschaal enzo?)
Wat voor sport ga je doen?
Ik heb net mijn zelfgeschapen bites op en dat was potverdorie lekker
Ik had van Neal's Yard cranberries in yoghurtcoating, met amandelen, cashewnoten en rozijnen. Nom!
Waar haal ik honderd miljoen handige ziplock zakjes (dus niet die hele grote)?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee, ik gebruik al tachtig jaar geen hormonale AC meer (ja, je krijgt geen ei, dat weet ik, maar geen idee of je dan nog effect kan merken qua weegschaal enzo?)
Wat voor sport ga je doen?
Ik heb net mijn zelfgeschapen bites op en dat was potverdorie lekker
Ik had van Neal's Yard cranberries in yoghurtcoating, met amandelen, cashewnoten en rozijnen. Nom!
Waar heb je honderd miljoen ziplock zakjes voor nodig?quote:Op vrijdag 4 september 2015 15:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar haal ik honderd miljoen handige ziplock zakjes (dus niet die hele grote)?Ik vind het wel een goed idee namelijk!
Voor het maken van eigen tussendoortjes met notenquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:22 schreef PdeHoog het volgende:
Waar heb je honderd miljoen ziplock zakjes voor nodig?
Wat dacht je van een grote bak waar je alles in mengt en dan een klein bakje om je tussendoortje mee te nemen?quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor het maken van eigen tussendoortjes met noten
Dan heb je altijd hetzelfdequote:Op vrijdag 4 september 2015 16:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat dacht je van een grote bak waar je alles in mengt en dan een klein bakje om je tussendoortje mee te nemen?
Heb jij wel de garlic explosion of is t ook stiekem sweet en salty? Ik heb een paar dezelfde maar speel vals want heb al wat dingen uitgezet en nu een tweede gratis boxje via een gebruikte code (thanks lonaa).quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:58 schreef Sarabi het volgende:
De Bites We Love van deze week:
Go nuts
Chocolate orang
Chili corn & chick peas
Garlic explosion
Ben benieuwd
quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Isa, dit waren melkzakjes, maar hier bijvoorbeeld?
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d1527.html
Deze verkoopt ze per 100.
Of:
Deze:
https://kimya.nl/webshop/(...)-100-stuks-p-58.html
Heb je er 100 voor 5,95 inclusief verzenden
Ja, of gedroogde papayaquote:
Nee, dan krijg ik alleen maar een enorme craving naar chocola - gewoon niet doen voor mij.quote:
Misschien die wel proberenquote:Op vrijdag 4 september 2015 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
ik ook. Heb droste pastilles gepakt. Makkelijk te doseren!
En chocolade rozijnen
quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:56 schreef motorbloempje het volgende:
ZIek.![]()
Zo ziek dat ik zieligjes met een dekentje en een rood plofhoofd zit te karaoke-en op m'n app en net zelfs 'let it go' heb ingezongen met een halfgare keel terwijl ik eigenlijk ook aan m'n conferentieposter moet werken![]()
Wel gezond gegeten tot nu toe. Dat is dan nog iets_!
Smule Sing!quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:57 schreef kwakz0r het volgende:
Karaoke app. Ik wil. Hoeiwiewatwaar.
En beterschaapje
nom!!quote:
Zet maar een bordje onder je USBuitgang dan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zou ik echt heel lekker vinden nu
If only!quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:58 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zet maar een bordje onder je USBuitgang dan.
Ik heb nu al een tijdje een vip-account genomen. Echt fijn. Staat superveel op, je kunt een beetje spelen, soms ook wat online gooien, en gewoon met andere mensen over de hele wereld zingen!quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:15 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks Moblo, smule is tof!ik klink bagger. Dat wel.
Volgens mij heb ik wel de juistequote:Op vrijdag 4 september 2015 16:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb jij wel de garlic explosion of is t ook stiekem sweet en salty? Ik heb een paar dezelfde maar speel vals want heb al wat dingen uitgezet en nu een tweede gratis boxje via een gebruikte code (thanks lonaa).
Ik heb ook een glas wijnquote:Op vrijdag 4 september 2015 17:18 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoe kan dat nou Kwak?
Geniet ervan Sunny! Ik heb net even gegoogled wat friet kost, calorietechnisch. Ik doe wel een bak groente want ik wilbier
quote:
Dat laatste idd. We hadden eigenlijk besloten niks meer met sporen in huis te halen, maar voor mijn eigen noten twijfel ik nu of ik t niet toch doe. En dan alleen op werk eten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar die zitten toch individueel verpakt? Dan maakt dat toch niet uit? Of eet je dochter ze ook?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
Isa, dit waren melkzakjes, maar hier bijvoorbeeld?
http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/d1527.html
Deze verkoopt ze per 100.
Of:
Deze:
https://kimya.nl/webshop/(...)-100-stuks-p-58.html
Heb je er 100 voor 5,95 inclusief verzenden
Heb een tijdje geleden ook een topic geopend, maar dat is niet echt een stormlooptopic: TAL / Smule Sing!quote:Op vrijdag 4 september 2015 17:15 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks Moblo, smule is tof!ik klink bagger. Dat wel.
kan goedkoper!quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Besluit: vet over mijn calorietjes heen gaan vanavond. Heb een date met mijn vriendje, haha.
Oh en nadenksel: hoe kan ik twee bandjes voor de fitbitflex krijgen vanuit China (dus uit een gehuurd magazijn, met gehuurd personeel dat mijn bandjes zoekt, in een envelop doet, er een postzegel op plakt, ze op de bus doet, waarna het met een boot naar Europa komt en de postbode ze naar mijn huis brengt) voor ¤5,50?
We hebben hier een snackbar die in de top 10 van de AD friettest stond, en dat proef je echtquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:09 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh, daarom haal ik nooit friet van de snackbar: valt me altijd tegen. De smulrol was lekker, de kaassouflé heerlijk, maar de friet was saai.En ik heb nu nog trek maar kon echt maar een halve portie friet op, toen was ik het zat.
Nou ja, glaasje wijn dan nog maarMorgen weer netjes doen, zag dat schoonpa bietjes uit te tuin had achtergelaten voor ons.
Altijd tofquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:41 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, wow. We hadden gewacht met boeken voor onze reis naar NL ivm paspoorten, gisteren waren we te lui, en dat wordt nu beloond, want krijg net in m'n mail een kortingscode die ons >120 euro gaat schelen op de reis![]()
Deze is weer eens 1e geworden in de NL-cafetariatest. Aan de kwaliteit ligt het niet.. Maar wel aan mijquote:Op vrijdag 4 september 2015 18:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
We hebben hier een snackbar die in de top 10 van de AD friettest stond, en dat proef je echtMeestal is het idd een beetje bagger.
<3 karaoke <3quote:
HvHmeet dan maar.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:04 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, via de Nederlandse Stenaline website geboekt met de kortingscode, en de euro staat zo gunstig voor onsDus nu gaan we voor 118 pond heen en weer
![]()
Hoe lang ik me heb afgevraagd wat een dar maid was..quote:
Sorry, regen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb veel zin in taartjes en bastognekoekjes en hopjesvla. Wie komt even brengen?
quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb veel zin in taartjes en bastognekoekjes en hopjesvla. Wie komt even brengen?
Volgens mij komt de trek ook daardoor.... ik heb alleen speculaasjes in huis DP, kom maar halenquote:
quote:Op vrijdag 4 september 2015 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij komt de trek ook daardoor.... ik heb alleen speculaasjes in huis DP, kom maar halen
Ik ook. Ik moest koekjes voor de visite waarbij ik niet in de verleiding zou komen en ik houd niet van speculaas. :-pquote:Op vrijdag 4 september 2015 21:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij komt de trek ook daardoor.... ik heb alleen speculaasjes in huis DP, kom maar halen
+1 op alles wat je zegtquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh bah, wat naar. Ik kreeg een doorverwijzing van mijn huisarts naar een hele toffe MLD-arts. Heb zo'n test gedaan voor lactose-intolerantie. Daaruit kwam dat ik er wel op reageerde, maar niet erg genoeg om het intolerantie te noemen. Daarna een scopie gehad van slokdarm, maag en darm. Dat was allemaal gezond. Daardoor vond hij op dat moment geen aanwijzingen voor Crohn, hoewel ze dat blijkbaar nooit uit kunnen sluiten. Dus dan blijft PDS over.
Vezelzakjes geweigerd, gezonder gaan eten. Heb nu minder heftige aanvallen, maar ik laat nog steeds chocoladevla (soms met stukjes) achter in het toilet. Eigenlijk dagelijks. En if not, dan vertel ik m'n vriend heel blij dat ik goed gepoept heb vandaag.
Zomaar een gok: tomaten en paprika's behoren tot de nachtschades. Daar zijn best veel mensen overgevoelig voor. Je zou kunnen proberen om die een tijdje te mijden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
+1 op alles wat je zegt
Ik heb me nooit genoeg verdiept in wat ik beter wel en niet kan etenteveel brood krijg ik in ieder geval buikpijn van dus dat probeer ik niet al te vaak te eten. Van tomaten en paprikachips krijg ik maaguur maar ik slik nu standaard omeprazol dus dat scheelt.
De laatste maanden wel vaker diarreeaanvallen dus wel verstandig om eens te kijken naar wat dat triggert. Koffie en jus sowieso, dat drink ik om die reden ook niet meer voordat ik ergens heenga
quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
T: tallisker, balvenie (single barrel!), finlaggan, vergezeld door katjang
Whiskyquote:
quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mn lijstje van gister is bijzonder gezellig
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L 2 broodjes kaas, bouillon op een praatje (vergeten brood te smeren)
T capuccino, appel, banaan (laat D)
D groene kipcurry met rijst en een stukje naan, toe stukje chocolade-ijs, vergezeld door drie glazen temperanillo
T: tallisker, balvenie (single barrel!), finlaggan, vergezeld door katjang
Vandaag een bruiloft. Gelukkig heb ik een leuk jurkje
Thx!quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Volgens mijn grafiekske schommel ik al sinds begin juli binnen een range van 1,5 kilo op en neerMijn credo van 'een normaal ritme met basis gezond en af en toe lekkers' werkt dus niet zo goed
Mijn af en toe zal ook wel vaker dan 'normaal' zijn
Ik vind whisky-namen altijd wel coolLust het alleen niet
Veel plezier Puff!
Kan mij wel indenken dat je daar al gek van kan worden. Ben zelf allergisch voor sesam en dat zit ook te vaak ergens in.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lekker voetjes omhoog. Goed gedaan hey!quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:57 schreef PdeHoog het volgende:
Ja hoi hebijna 42000 stappen vandaag. 27-28km wandeltochtje in Oosterbeek plus stapjes van en naar station. Ruim 5 uur wandelen. Uiteindelijk van 9:45 tot 17:30 aan de wandel geweest met een paar pauzes om mijn been wat rust te geven.
Ik zal zo eens kijken wat de kcals doen qua eten
Nu lig ik op de bank en ik doe niks meer
Checkquote:Op zaterdag 5 september 2015 20:56 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Lekker voetjes omhoog. Goed gedaan hey!
Neequote:Op zaterdag 5 september 2015 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Je zal het morgen ook wel voelen gok ik![]()
Heb je wel een mooie medaille gekregen?
P heeft z'n Eagle Wings gekregenquote:Op zaterdag 5 september 2015 21:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Je zal het morgen ook wel voelen gok ik![]()
Heb je wel een mooie medaille gekregen?
Daar zijn de meningen over verdeeldquote:
Oh? Ik vind het er tof uitzien, van die vleugels boven de medaillequote:Op zaterdag 5 september 2015 21:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld
quote:Op zaterdag 5 september 2015 21:51 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh? Ik vind het er tof uitzien, van die vleugels boven de medaille
Die heb ik ook meegenomen vandaag. Ben benieuwd, zal wel maandag worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 20:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik had net een bakje Skyr, best lekker. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik een onbedwingbare neiging tot houthakken krijg
Mijn vriend had hem meegenomen, hij vond hem te zuur. Ik vond het wel lekker, en vergeleken met mijn kwark zitten er meer eiwitten en minder vet in. Ik ga hem dus ook maar met ontbijt proberen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die heb ik ook meegenomen vandaag. Ben benieuwd, zal wel maandag worden.
Goed gedaan P!
Welke smaak? Ik heb honing gekocht. Lekker zacht van smaak en textuur is het, maar ook weer niet bijster bijzonder of zo.. Gewoon lekkerquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die heb ik ook meegenomen vandaag. Ben benieuwd, zal wel maandag worden.
Met honing ook. Hij was gratis via een geld terug actie, dat was eigenlijk de reden om hem mee te nemenquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Welke smaak? Ik heb honing gekocht. Lekker zacht van smaak en textuur is het, maar ook weer niet bijster bijzonder of zo.. Gewoon lekker
Is absoluut niet zuur kan ik je alvast vertellenquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Met honing ook. Hij was gratis via een geld terug actie, dat was eigenlijk de reden om hem mee te nemen
Laiv, ik hou wel van zuur! Ben benieuwd.
De gewone is wel wat zuur. Maar met fruit heel goed te eten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:45 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Is absoluut niet zuur kan ik je alvast vertellen
Jij had toch ook een heel sesamrijke omgeving?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kan mij wel indenken dat je daar al gek van kan worden. Ben zelf allergisch voor sesam en dat zit ook te vaak ergens in.
Had jaquote:Op zondag 6 september 2015 08:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij had toch ook een heel sesamrijke omgeving?
Ik dacht eerder dat pinda en sesam altijd verplicht op de verpakking moesten staan. Dat blijkt alleen zo als het echt als ingrediënt gebruikt is. Sporen vermelden is een 'gunst' van de fabrikant.
Vond ik jammer
Terwijl iemand met een ernstige pinda-allergie domweg heel ziek kan worden van die sporen.quote:Op zondag 6 september 2015 08:31 schreef Vanyel het volgende:
Sporen vermelden is een 'gunst' van de fabrikant.
Vond ik jammer
Laat t. In te strakke broek ben je zo een worst!quote:Op zondag 6 september 2015 12:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
In de stad. Verleidingen links rechts...
Focus leggen op mn knellende broek...
#innercityfoodjungle
#struggles
#ditdatalles
Ja en dan nog de steeds wisselende fabrikanten scherp houden..quote:Op zondag 6 september 2015 08:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Had jainmiddels is mijn & vriend's huis vrij van sesam. Bij mn moeder is het wel oppassen als ik daar ben
Ik liet het!quote:Op zondag 6 september 2015 13:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Laat t. In te strakke broek ben je zo een worst!
bij mij is dat effect altijd een dag later pas merkbaar. Had gisteren op het buurtfeest "een paar" biertjes. Vanmorgen -4 ons. Morgen waarschijnlijk plus twee kilo. Heb pas 1 keer geplast ook vandaagquote:Op zondag 6 september 2015 09:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gisteren een paar pintjes. Geen taxi naar huis genomen, maar gaan lopen, klein uurtje, mooi 4 ons kwijt ondanks de pintjes (en beetje chips) na verder redelijke magere dagEn dan moet er nog gekakt
Vandaag had ik 9000 calorieën bij het avondeten in een verder keurige dag, dus ik vermoed dat er morgen sowieso wel weer een kilo of 7 bij zitquote:Op zondag 6 september 2015 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
bij mij is dat effect altijd een dag later pas merkbaar. Had gisteren op het buurtfeest "een paar" biertjes. Vanmorgen -4 ons. Morgen waarschijnlijk plus twee kilo. Heb pas 1 keer geplast ook vandaag
Maar gewoon lopend joh, wat goed!
quote:Op zondag 6 september 2015 18:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vandaag had ik 9000 calorieën bij het avondeten in een verder keurige dag, dus ik vermoed dat er morgen sowieso wel weer een kilo of 7 bij zit
Dat is een overdrijving voor dramatiserend effect. Geen idee hoeveel het was. Maar wel veel.quote:Op zondag 6 september 2015 18:42 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
9000??? Is dat een typfout?? ja toch??
quote:Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is een overdrijving voor dramatiserend effect. Geen idee hoeveel het was. Maar wel veel.
Haha! Was het lekker?quote:Op zondag 6 september 2015 18:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Vandaag had ik 9000 calorieën bij het avondeten in een verder keurige dag, dus ik vermoed dat er morgen sowieso wel weer een kilo of 7 bij zit
quote:
Vette afhaalmeukquote:
Lekkah. Voor een keertje kan dat best. Als je tenminste die knellende broek had uitgedaan :-)quote:
Met mayo of fritessausquote:
En dikke klodders pindasaus...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ik heb geen auto. Vroeger wel, en het is heel verleidelijk om dan maar in te stappen in plaats van lopen of fietsen. Het eerste jaar heb ik nog wel gevloekt en mezelf heel zielig gevonden als het vroor of regende, maar nu ben ik er zo aan gewend...quote:Op zondag 6 september 2015 17:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Het valt me wel op hoe weinig lopen in het systeem van mensen zit, zeker als je een auto hebt verwachten mensen altijd maar dat je met de auto komt. Was vandaag bij iemand op bezoek, die vroeg: 'waar staat jullie auto, ik zag jullie niet aan komen rijden?' Nou, eh, thuis, het is een kilometertje lopen, hallo zeg
Ik lees altijd en Vriendlief inmiddels ook.quote:Op zondag 6 september 2015 13:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja en dan nog de steeds wisselende fabrikanten scherp houden..
Zo heeft t ah boulognebrood na een paar sesamvrije maanden opeens weer sesam erin. Altijd leuk als je daarachter komt door een reactie ipv door alert lezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |