I lol'd.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je appelmoes wordt er ook niet lekkerder van
Jeetje, dat lijkt me echt heel klote zegquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:14 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nee, ik vergeet het nooit. Er is meer wat ik niet mag dan wat ik wel mag, dus het iedere maaltijd is bewust gekozen. Maar soms eet ik iets waarvan ik het niet wist. Bijvoorbeeld grapefruit, ik dacht dat dat veilig was omdat alle citrusvruchten mogen - behalve dus grapefruit. En soms staat het nergens in een advieslijst, omdat het iets bijzonders is. Tropische vruchten bijvoorbeeld.
Hoe ik reageer wisselt, van sommige dingen krijg ik acuut maagpijn uit de hel (als in: ik hang tegen een muurtje en hijg van de pijn, en verder kan ik echt niks meer - appels bijvoorbeeld) en van andere dingen heb ik vooral de dag erna last van mijn darmen, zoals tarwe. Dus bijvoorbeeld een stukje brood doe ik weleens, maar je ziet me nooit meer met een appel.
De 'oplossingen' van drie huisartsen waren overigens respectievelijk laxeermiddelen, maagzuurremmers en zakjes vezels. En ermee leren leven natuurlijk. Toen ben ik maar gaan googlen en kwam ik dit dieet tegen. Daarvoor had ik geen idee waarom ik me steeds zo rot voelde en pijn had, want ik dacht heel gezond te zijn met mijn dagelijkse volkorenbrood met avocado, appels tussendoor en bijna dagelijks grapefruit...
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.quote:
Oh bah, wat naar. Ik kreeg een doorverwijzing van mijn huisarts naar een hele toffe MLD-arts. Heb zo'n test gedaan voor lactose-intolerantie. Daaruit kwam dat ik er wel op reageerde, maar niet erg genoeg om het intolerantie te noemen. Daarna een scopie gehad van slokdarm, maag en darm. Dat was allemaal gezond. Daardoor vond hij op dat moment geen aanwijzingen voor Crohn, hoewel ze dat blijkbaar nooit uit kunnen sluiten. Dus dan blijft PDS over.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.
Ik heb inmiddels echt een pesthekel aan huisartsen. :-p
quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:26 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik heb zowel laxeermiddel, maagzuurremmers als vezels geweigerd. En ik kreeg geen maag- of darmonderzoek, want ik had al zo lang klachten (al meer dan tien jaar) dat 'we het ondertussen wel geweten hadden als het wat ernstigs was'. En ik had ruzie met de andere huisarts, want 'hij had geen tijd om met patiënten in discussie te gaan'.
Ja en nee. Ik wilde ooit vega worden, maar vond dat lastig want opgegroeid in een AGV-gezin en geen idee hoe ik moest koken dan. Alles mislukte, en dan gaf ik het weer op. Tot ik rond mijn 25e ziek begon te worden na het eten van vlees. En ik was al lactose-intolerant sinds mijn 20e of zo. Dus toen werd ik vega. En toen was het naar vegan nog maar een kleine stap. Dus ik ben uit principe vegan, maar als ik het niet was kon ik nog steeds geen vlees of zuivel eten. ;-)quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jeetje, dat lijkt me echt heel klote zeg
Is dat ook de reden dat je veganistisch eet?
Drie huisartsen vorig jaar ja. Waarvan er ook nog eentje wegens hevige PMS (lees: collega's durfden niet meer tegen me te praten drie dagen per maand) antidepressiva voor wilde schrijven na een gesprek van twee minuten. De aarsch. Mijn achterlijke PMS en mijn chronische schimmelinfecties zijn trouwens ook vrijwel verdwenen sinds ik anders eet.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze is al bij 3 huisartsen geweest hè.
maar je bent lactose intolerant en eet wel af en toe pizza? ik neem aan zonder kaas dan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:41 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik wilde ooit vega worden, maar vond dat lastig want opgegroeid in een AGV-gezin en geen idee hoe ik moest koken dan. Alles mislukte, en dan gaf ik het weer op. Tot ik rond mijn 25e ziek begon te worden na het eten van vlees. En ik was al lactose-intolerant sinds mijn 20e of zo. Dus toen werd ik vega. En toen was het naar vegan nog maar een kleine stap. Dus ik ben uit principe vegan, maar als ik het niet was kon ik nog steeds geen vlees of zuivel eten. ;-)
Overigens vind ik het echt niet zo erg, alleen de eerste maand vond ik het heel moeilijk. Ik kan bijna alles eten als ik het maar aanpas. Alleen avocado en grapefruit mis ik, en pizza of brood doe ik af en toe wel. Ik heb inmiddels ook goede maiswraps gevonden bij de Appie, dat was het enige waar ik heel chagrijnig van werd, dat ik geen wraps kon eten.
Het is alleen lastig met zakenlunches of symposia waar hapjes zijn waarvan je het geacht wordt het daar de avond op uit te houden, mee-eten bij anderen of uit eten gaan als ik het restaurant niet kan kiezen (al lukt het meestal nog best aardig). Als ik zelf het restaurant kan kiezen is er niks aan de hand. Thuis leef ik vooral op curry's, die kan ik ook geweldig klaarmaken dus dat komt goed uit.
Ik eet nu een half jaar zo denk ik, en ik ben er volledig aan gewend en heb eigenlijk zelden meer het gevoel dat ik iets mis. Zolang jullie het niet over brood met avocado hebben.
En toen kreeg je toch wel een nieuwe?quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hadden ook grote liefde met onze Dymo, tot ie, nog voor het eerste rolletje op was, zomaar opeens kapot ging.
Ja. Met hummus. Kwam ik een keer in de Allerhande tegen, is echt een aanrader als je eens wat anders wilt: http://www.ah.nl/allerhan(...)mus-en-verse-kruidenquote:Op vrijdag 4 september 2015 10:51 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
maar je bent lactose intolerant en eet wel af en toe pizza? ik neem aan zonder kaas dan?
Uhhhh, hij heft een maand kapot op mijn bureau gelegen en toen was ie weg. Ik gok de vuilnisbak in. Helemaal niet aaaan garantie gedacht.quote:Op vrijdag 4 september 2015 10:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En toen kreeg je toch wel een nieuwe?
Nee, ik bedoelde van Dymo zelf, die zijn best goed met garantie hoor ik van mensen om me heen, ik heb zelf altijd geluk gehad. Heb wel de indruk dat zo'n handheld veel meer te lijden heeft dan de vaste, dus ben benieuwd hoe lang deze mee gaat...quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Uhhhh, hij heft een maand kapot op mijn bureau gelegen en toen was ie weg. Ik gok de vuilnisbak in. Helemaal niet aaaan garantie gedacht.
Of bedoel je van mijn lief?
Die is boos op de dymo
Wat mag die niet dan?quote:Op vrijdag 4 september 2015 11:04 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou denk ik gek worden van die voedselrestricties. Vind het al nasty dat ik door mijn dochter bepaalde voeding niet in huis kan hebben/eten.
Aan de andere kant wword je ws gekker van steeds buikpijn en al..
Met zo'n code krijg je 1 week gratis, de tweede week moet je betalen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 12:04 schreef Rucola het volgende:
Wat is zo'n code ofzo waardoor jullie weer zakjes krijgen? Ik ga zo ff een paar bites we love bestellen voor m'n moeder.
Sesamzaad en pinda's. Incl sporen van, dus veel gewone dingen waarvoor we vervanging moesten zoeken (van Jumbobrood werd ze bijv altijd ziek, terwijl de verpakking het niet aangeeft).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |